Než začnete plkat jak to jasně skřupe Golf, tak je třeba upozornit, že sportovní auto není závodní auto a Golf R ti dá tu možnost na to dupnout v rychlostech ve kterých si nerozbiješ ještě hubu bez věčného protáčení předních gum. Samozřejmě to neplatí pro ty co to umí jako Winkelhock.
Vždycky je to o naladění, dobrá předokolka může být zasucha rychlejší, než dobrá čtyřkolka. I bez špéry, jak ukázal test Rasťa Chvály na SlovakiaRingu - Megane III RS proti Golfu.
Na druhou stranu je pravda, ze minulá Astra volantem docela cloumala, jsem zvědavý, jak vyřešili tenhle model. :-) A můj Saab měl po přifouknutí taky nějakých 240-250 koní a dalo se s tím jezdit i bez protiprokluzu a ABS...jen to chtělo přemýšlet.
V dnešní době už se v běžných segmentech nevyrábějí auta, která by řidiči "rozbila hubu", jak to uměl třeba ještě před nedávnem Focus RS Mk.I, který každého frikulína za volantem vydatně ztrestal pomocí svoru Quaife mezi předními koly...
Nebál bych se ani toho, že bude nové OPC hrubý "eNkový" rallyman jako předchozí generace. Naopak lze předpokládat, že bude fungovat jako "zvětšená" Corsa OPC.
Takže být Winkelhock už dneska tak nějak není třeba...
Nevíte někdo kolik to bude vážit, jestli to nebude náhodou jen přemotorovaná těžká astra něco podobného jako golf GTI, který se sportovním autem má společného jen snad kovový pedály. Kdyby to bylo do 1100 bylo by to fajn.
Když jsme u těch Oplů. Kamarád si vloni koupil konkrétně tuhle krasavici.
[odkaz]
Má to sice "jen" 200 koní, ale vzhledem k nízký pohotovostní hmostnosti 1200 kilo a maximálce přes 250 je to pro většinu aut i papírově ostřejších nedostižný, jak v zatáčkách tak na dálnici a přitom to vypadá jako obyčejnej rodinnej sedan ;-)
Žiješ nejak mimo reality. 1100 kg mali autá v nižšej strednej tak pred 20 rokmi (bez klímy, elektriky a pod.), aj to s 1,4kou pod kapotou. Mrkni vedľa na hlavnú, kde je TT RS plus, kde sa Audi hrdí tým, že vďaka použitiu hliníka to má "len" 1450 kg. Astra je čistý plech, takže tipujem, že veľa do 1,5 tony chýbať nebude. ;-)
1400+ je taktéž můj tip (a spíš k 1500). Golf žádný tlouštík není a přitom GTI má bez mála 1400. A "R" jde suverénně přes 1500 (což dělá z velké části 4Motion). Scirocco R je někde u 1420.
Dobré ráno, snílku... ;-)
Jinak schopnosti konkrétního vozu doporučuju zkoušet raději za volantem jedoucího auta, než podle papírových hodnot...
Ve srovnávacích testech také velmi často nevyhrávají papírově nejsilnější (poměrem hmotnosti a výkonu) favorité...
proč snílek. Když teda vemu jedničku mezi těmito vozy a to Megane RS tak to má kolem 1250 kg a taky to je právem král mezi těmito HH této třídy. Když takové auto bude mít 1500 kg tak nějak nechápu proč se vůbec vyrábějí, když to má být ostrá verce obyčejné astry.
Hochu kde jsou ty doby co auta vážili 1100 kilo. Odhadoval bych to kolem 1,5 tuny, ale i tak je to dobrý. Myslím, že s tím bude 280 koní cvičit jako sviň. Nedávno jsem jel v S4 to mělo asi 270 koní na 1800 kilo a je to i přes velkou hmotnost vražda na kolech. Těch 270 koní pustíš na pastvu všechny zřídka kdy. Spíš jedeš furt půl plynu. Tohle bude to samý v bledě modrým. ;-)
Porovnávat v čem? Mně minulá generace OPC přišla daleko hezčí, sportovnější. Tahle je proti nafouklá a zakulacená. Ale pokud budu porovnát s jejími aktuálními soupeři a ne s minulým OPC, tak se jedná o jedno z nejhezčích aut.
Nová pojede samozřejmě líp, doba přecejen pokročila a navíc minulá nebyla moc auto na denní ježdění, ale spíš tak na okruh.