Nejostřejší zástupce modelové řady A4 s již tradičním označením RS 4 a praktickou karoserií kombi, které v Ingolstadtu říkají Avant, měl výstavní premiéru v Ženevě.
Současná A4 mě vůbec nebere a nevypadá prémiově ani vedle Octávky, ale tohle je parádička a 4x4 je jasná výhoda, protože tohle je auto na cesty, ne na okruh. Mi by ani nevadil turbomotor ani diesel, mě zajimá pocit ze zrychlení ne číslo na otáčkoměru.
Je to pecka. Supersport v těle civilního auta. Jen by mi trošku vadila absence klasickýho manuálu, ale pokud to nezk-urví navíc elektronickou ručkou, určitě bych si zvyknul. Ten pocit ze zrychlení musí být u tohodle auta asi dost silně cítit ;-)
Co mas proti elektronicke rucce?
Nebo snad zijes v zajeti bludu, ze v tomto aute bude ridic tahat za paku mezi sedadly, aby ho hodil do driftu?
A kdyz tam tu paku nenajde, tak to hodi do skarpy a pujde koupit neco jineho?
V STI šlapeš na spojku, což je asi u 4koly logický, jenže to máš manuál. Tohle je nějakej S tronic. Nevím přesně jak to funguje, ale podle názvu to smrdí nějakým automatem s možností sekvenčního řazení, a mám važný obavy jestli u toho vůbec bude spojkovej pedál.
Nežiju v bludu to asi spíš ty. Já ji třeba v zimě používám velice často, k otáčení a i k "blbnutí" v zatáčkách. Jak vidím tak dole Kankunen taky takže nejsem jedinej idiot, kterej ji k jízdě používá. Nejednou mě dokonce zachránila, když se mi v zatáčce utrhnul předek a auto se vydalo směrem kterým jsem nechtěl a to mám blbou civilní oktávku. U auta jako RS4 kde se závodní styl jízdy od řidiče očekává bych tahání za ručku očekával tuplem. Osobně bych si prostě auto s elektronickou ručkou nekoupil byť by bylo jen civilní. Jak by pak takovou zhůvěřilost mohli dát do "skorozávoďáku" typu RS4.
nepsal sem o rallye klonu, ale určitě si ho nekoupí někdo na dojíždění s dětma do školky a cesty do kauflandu. Zákazník, který si to auto koupí to udělá asi právě pro jeho závodního ducha a podle toho s ním bude nejspíš i jezdit. Stejně jako lidi co si kupují STI nebo EVO a podobné auta.
Je závodní duch a závodní duch. Viděl jsi někde jinde než u rally tahání za ruční brzdu ? Tím chci říct, že RS4 je stylem blíže čísté okruhové stopě, než řízeným smykům. STi a EVO jsou velmi specifické.
Já to dělám v přizdechlý dieselový oktávce. Mít STI, EVO ale i RS4 tahám za ní prostě taky, ale to tady řešíme vzdušný zámky. Prostě u RS4 bych jako potencionální zákazník čekal, mechanickou ručku, manuální převodovku a vypínatelný ESP. Ty možná ne, ale to není divu. Ty by si tam třeba zase chtěl panoramatickou střechu, 14 airbagů a síťový program do kufru. Každý zákazník má prostě individuální přání a představy.
Ze stejnýho důvodu proč to dělám u svýho auta. Rozhodit si před zatáčkou zadek a projet zatáčku pod plynem. Ovšem s 4x4 a dostatkem výkonu by to bylo úplně jiný kafe než dvoukola s čtvrtinovým výkonem.
Aha :-)
Tak asi tak:
Pokud mas predohrab, tak po zatazeni rucky v zatacce sice rozhodis zadek, ale pridanim plynu ho srovnas. Na asfaltu je to blbost na druhou, na snehu mozna zabava, ale na snehu je lepsi rozhodit zadek praci s plynem a volantem.
Pokud mas zadohrab, tak zatazenim rucky v zatacce sice rozhodis zadek a teoreticky - pokud to dobre umis - muzes zadriftovat, nicmene pokud nemas aspon 250 koni a idealne i samosvor, tak na to na asfaltu ani nemysli. Na snehu plati to same, co pro predohrab. Se silnym zadohrabem (V8 6,3 treba :-) ) to plati i pro asfalt.
Pokud mas 4x4, tak je obecne treba na projeti zatacky driftem hodne vykonu a rozhodit auto pomoci volantu a plynu. Parkrat se mi to podarilo, ale chce to hodne treninku...
Zkratka, at to nejak uzavrem:
Fakt, ze tahle RS4 nema rucni rucku, rozhodne neni duvodem tohle auto zatratit. Prave naopak - je treba Audi zatleskat za to, ze pouzili cisty atmosfericky motor a rychle radici prevodovku, misto dnesni mody turbo-low-emission motoru a ukazatelu razeni.
Bravo Audi :yes:
Taková drobnost. Netahá se za ručku "V" zatáčce, ale "ˇPŘED" zatáčkou, ale možná ti jen utekla předložka. A v čem tkví vlastně výhoda tý elektronický ručky, že mě už 3 dny melduješ do hlavy jak mechanická ručka není potřeba? Jinak s tím co si tady napsal vzásadě souhlasím krom toho, že u zadohrabu je ručka celkem zbytečná. Tam stačí plyn.
Kdybych chtěl jezdit zatáčky bokem tak mě rozhodně nenapadne uvažovat o RS4. Kdyby jsi to zkusil a ne zrovna RS4, ale třeba i "jen" v STi, nebo EVu, tak zjistíš, že to s tím taháním ručky není tak horké ani v těchto vozech. Resp. záleží, co od toho auta chceš a čekáš. Jestli je tvou největší řidičskou nirvánou jízda dveřmi napřed, nemá cenu se bavit o 4x4, kde je největší síla v efektivitě.
Zijes v bludu a dokonce sis v 11:34 odpovedel sam.
Bud rad, ze to dilema "RS4 bez rucky koupit, nebo nekoupit" nemusis se svejma vosumatriceti resit.
Ale at do tebe jen nerypu:
Srovnavat zkusenosti z ojete dieselove oktavky a aplikovat je na nove Audi RS4 je prinejmensim usmevne. V RS4 te od vyletu do pankejtu zachrani ESP a pokud to prezenes tak, ze ani ESP nepomuze, pak bys mel mit sepsanou zavet. V tom kalupu si na rucku ani nevzpomenes.
V jakým bludu to teda podle tebe žiju? Já sem se v těch tvejch bludech totiž už nějak stratil. Jinak máš pravdu, že na tohle auto fakt nemám. Omlovám se ti, že přispívám do diskuze k autu na který finančně nestačím. Vím že všichni ostatní včetně tebe píšou příspěvky jen k těm autům na který mají a tudíž to můžou řešit. Udivuje mě, že se pozastavuješ nad tím když píšu o zkušenostech z používáním ruční brzdy z mé ojeté oktávky a nevadí ti např. zkušenosti Kankunena z jeho ojetého STI. Jen tak pro zajímavost čím ojetým jezdíš ty že mě tu poučuješ jako by si měl s RS4 naježděných spousty kilometrů?
BTW abych do tebe teda taky furt jen nerýpal byť si to zasloužíš, zeptám se jak si myslel větu, že jsem si odpověděl sám? Znamená to, že RS4 skutečně spojku nemá a jedná se teda o automata s možností sekvenčního řazení?
Zijes v bludu o rucni brzde coby nedilne soucasti sportovniho vozu.
Odpovedel sis sam, nebot dle toho komentu jsi pochopil (byt jen castecne), ze ta RS4 je nacpana technikou po strechu a rucni rucka je v ni tudiz k nicemu.
Ja treba na RS4 taky nemam, ale ani by mne nenapadlo srovnavat jizdni zkusenosti z dieselove Oktavky s jizdou v Audi RS4.
Jen jsem zapomnel, ze ses nejake precitlivelej...
Máme evidentně rozdílný pohledy. Já si sportovní auto nedovedu představit bez mechanický ruční brzdy a vypínatelnýho ESP. Pak to totiž podle mýho trochu přestává být sportovní auto, ale jen taková demoverze sportovního auta na předvádění pro prachatý blbečky co s tím stejně neumí jezdit, takže jim to nevadí. (znám takových docela dost). Jinak já nikde nesrovnávám jízdní zkušenosti dieselový Oktávky a RS4 to si mě špatně pochopil. Logicky ani nemůžu neb jsem v RS4 nikdy nejel, jen v S4 a to je myslím podstatně civilnější auto. Já jen píšu o mých zkušenostech v roli řidiče. Vzhledem k tomu, že mám nejvíc naježdíno právě s oktávkou tak holt z oktávky. Nejsem přecitlivělej, ale ty máš blbou vlastnost jak někde vidíš můj příspěvek hned napsat něco čím mě napadneš. Nevím čím jsem si to teda zasloužil. Všimni si, že já na tvý příspěvky tímhle způsobem nereaguju a pouč se z toho.
Pokud povazujes RS4 za demoverzi pro blbecky, tak se nemame o cem bavit.
Je to blabol ze stejne skatule jako popularni nastavec na p.e.n.i.s.
Ja na tebe uz asi fakt nebudu reagovat, nebot ty pak zdy vyletis jak Certik Bertik a spachas diskusni seppuku...
pochopil si špatně. Pokud si někdo koupí auto s automatickou převodovkou, nevypínatelným ESP a elektronickou ručkou a myslí si že si koupil sporťáka tak je to patrně jen blbeček co na to má prachy ale o sportovních autech ví houby, když mu tyhle věci nepřekáží. Už vidím jak si to pořídí nějaký dejme tomu závodník, a bude říkat. "to je supr to mi na mým závodním autě chybí"
Audi RS4 neaspiruje na konkurenci driftovacim specialum.
Je to motoricky vrchol rady, ktery ma prizpusoben podvozek a brzdy tomu reaktoru pod kapotou.
A rucka je v nem jen an zabrzdeni auta v kopci.
Jenze audi RS at uz 4 nebo 6 nejsou od toho, aby si s nima jezdil v zime bokem pres rucku... Je to auto, ktery do urcity miry kombinuje vlastnosti supersportu a beznyho rodinyho kombiku nebo klasickyho sedanu. Kdyz potrebujes, odvezes tim deti do skoly, odvezes v tom nakup. A kdyz si chces trosku zablbnout, vezmes to nekde na okresku a poradne to tam protahnes. Na litani po snehu jsou tu jiny auta, ikdyz ja si myslim ze toto na snehu bude taky jezdit bokem i bez rucky s tim vykonem...
A proc tam davat manual kdyz DSG je lepsi a dokaze vyuzit maximum potencialu motoru?? Jen doufam ze to naucili poradne zatacet, protoze s tim mely minuly RSka trosku problemy. A kdo si tohle auto poridi?? Zrejme nejaky uspesnejsi manazer, ktery vetsinu casu cestuje po dalnici, ale kdyz se mu zachce a potrebuje vydechnout tak jede na tu okresku :-)
Maji spojku a nejbliz je tomu asi prevodovka "F1" ve Ferrari.
Jedna spojka, kterou spina elektro-hydraulika + razeni, ktere taky prehazuje elektro-hydraulika. Cela prevodovka je pak uzpusobena tomuto faktu a razeni tak probiha fakt rychle.
Jinak DSG znamena Direct-Shift-Gearbox, v prekladu neco jako primo-razena-prevodovka, cimz je mysleno, ze mezi motorem a prevodovkou neni zadny dalsi clen jako treba hydrodynamicky menic.
Jaký to byl rok výroby? Pokud vím, A4 B8 vyráběná od roku 2008 měla jen elektronickou parkovací brzdu. Na klasickou ručku není nikde v interiéru místo - museli by dělat jiný středový tunel.
No právě, že to bylo takové neurčité, co jsi vlastně řídil. 2.7 V6, to je dvě generace dozadu. S4 téhle generace totiž už nějakou dobu na trhu je (a první kusy bych klidně kvalifikoval jako starší). To nebylo rýpnutí, jen jsem se potřeboval zorientovat. Ještě B7 měla mechanickou ručku - včetně předchozí RS4.
jj přesně ta, ale vzhledem k tomu, že byl zrovna půl metru čerstvýho sněhu sem ji jinde než na sněhu nezkoušel. Na druhou stranu na asfaltu bych za ní stejně netahal.