Bezpečnost
Vidím to do první velké bouračky s mrtvými a bude s tím konec. Evidentně mistní vláda ustoupila lobbystickým tlakům, pro některé firmy.
Jak tak pozoruju provoz v nas, mam takovej dojem, ze nase vlada to schvalila uz davno >😒]
Toto nechapem. Ja niekedy soferujem len tak pre radost, nie ze by som niekam potreboval ist. U nas v EU sme ale dalej. Tu vlady zdanili benzin tak, ze clovek radsej nejazdi vobec. 😒
Nepochybně je to směr, kterým se budou automobilky příštích několik desítek let vydávat. To je určitě nezvratitelné. Alespoň teda do doby, než někdo vivine teleport 😄
Co mě ale zajímá více je, jestli někdo z vás ví, jak dopadlo rozhodnutí o tom, kdo nese odpovědnost za případnou nehodu (hůře smrtelnou nehodu). Je to řidič neřidič? Výrobce auta? Programátor?
A momentálně mám největší strach ne z toho, že ten systém nebude zvládat složitější situace. Reakce jdou asi naučit, ale mám strach z poruch hardware. Osobně mám v Mondeu adaptivní tempomat a mám místy dost problém mu věřit, když se mi po asi třech tisících kilometrech v tom autě ***y elektrické okýnka. Jak mám věřit věci, která mi má hlídat rychlost na dálnici ve 150, když není schopná stáhnout okýnka 8-s
Co mě ale zajímá více je, jestli někdo z vás ví, jak dopadlo rozhodnutí o tom, kdo nese odpovědnost za případnou nehodu (hůře smrtelnou nehodu). Je to řidič neřidič? Výrobce auta? Programátor?
A momentálně mám největší strach ne z toho, že ten systém nebude zvládat složitější situace. Reakce jdou asi naučit, ale mám strach z poruch hardware. Osobně mám v Mondeu adaptivní tempomat a mám místy dost problém mu věřit, když se mi po asi třech tisících kilometrech v tom autě ***y elektrické okýnka. Jak mám věřit věci, která mi má hlídat rychlost na dálnici ve 150, když není schopná stáhnout okýnka 8-s
až to příjde do čech, tak už se na přední skla nebudou dávat fólie, ale rovnou se to nastříká černou metlou 😄 když řidič nebude muset vidět ven.
PS: a upíří budou moc jezdit i za dne 😄 😄
PS2: jo taky sem zvědavý jak si ty počítače poradí s jízdou na našich roztřískaných cestách + utržených krajnicích 😞
PS: a upíří budou moc jezdit i za dne 😄 😄
PS2: jo taky sem zvědavý jak si ty počítače poradí s jízdou na našich roztřískaných cestách + utržených krajnicích 😞
A dement čo sa nevenuje riadeniu a snaží sa o samovraždu nepatrí do vozidla s automatomatickým riadením ani bez neho ....
Zásadným problémom - v princípe nariešiteľným - je to, že každý automat má vždy konečný počet riešení možných kritíckých situáciu, ale ich možnosti sú nekonečné ...
Teoreticky samozrejme so zodpovedným vodičom je ten automat výhodou, lebo znižuje záťaž vodiča, ale na druhej strane nastane i u 100 %-ného vodič po čase útlm a keď príde kritická situácia, ktorú nedokáže systém zládnuť, tak pokým sa vodič "zobudí" tak už je neskoro ....
Stačí si pozrieť situáciu v civilnom letectve. Síce je tam autopilot dáno samozrejmosťou a dokonca sú lietadlá schopné sa i automaticky vyhnúť v prípade rizika zrážky, ale i tak sa bezpodmienečne vyžaduje za kniplom minimálne jeden pilot, najlepšie dvaja. A to je vzdušný priestor bez diskusie lepšie monitorovateľný a riziká s náhleho neočakávaného vletenia čohosi nebezpečného do dráhy letu sú naozaj minimálne ...
Ja osobne by som privítal len systém automatických výstrah, ale život by som do rúk stroju na ceste určite nezveril ....
IMHO by bylo lepší kdyby se zaměřili na nějaký levnější a jednodušší systém, který primitivně (např. sníží pomalu rychlost) zasáhne například při záchvatu cukrovkáře.
Je spíš otázka, kdy se dostane do sériové produkce. Můj tip je tak za tři roky, kdy začnou facelifty ve vyšší střední (BMW, později Audi). Uvidíme, co přinese MB.