Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Audi údajně vyjednává o koupi Ducati

31 komentářů

Mr.Murphy
... oni mají nějaké zásadní trable, že je ta firma na prodej?
Jinak motorkář nejsem, ale čistě esteticky a asi i technicky jsou to parádní stroje :yes:
Xylo
Trable mají všichni výrobci motorek, protože zájem prostě jde dolů .... Ducati je poměrně malý výrobce v porovnání s big 4 (Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki) ....Specifikou Ducati je používání V2 do supersportů. Většinou jde o stroje zaměřené na sport, takže žádné pohodlí. 😉
MichalH
Na prodej jsou, protože je vlastní skupina, která je oživila, posunula na výsluní, oddlužila, zvýšila prodeje, kvalitu, portfolio modelů, zisky - značka je teď na vrcholu a hodlá na tom vydělat...
honzaV_AR
Pokud je oddlužila, tak co je zmíněných 800M dluhů?
MichalH
sorry, blbě jsem to napsal... měl jsem na mysli, že Ducati má teď reálně vyšší hodnotu, než jsou její dluhy a potenciál je do budoucna splácet...
jossalito
Určitě jde o legendární značku, která má co nabídnout. Z mého pohledu dělá jedny z nejpěknějších motorek, ten první je MV Agusta.
Ale jinak je to pořád italský stroj. Spolehlivostí se japoncům nevyrovná. Tady je obrovský prostor ke zlepšení.
_MT_
Konečně by se Auto Union vrátil k výrobě motocyklů, kterou Daimler-Benz zařízl. 😄 Tak snad jim to vyjde. Delší dobu se spekuluje o tom, že Audi/ VW Group začnou motorky vyrábět.

Agusty jsou krásné, ale temperamentní mršky a spolehlivostí nevynikají.
Avatar - Ham.
Ham.
A to je vwo co go.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Ducati s TDI PD, páčky na blinkry z Passata, řadička z brzdového pedálu a kola i s pneu z Transportéra. 😄
No ale teď vážně, Ducati se mi líbí, protože je jiné, takže nevím jestli by tato koupě Ducati firmou Audi zachovala tu jedidečnost, která je Ducati tak vlastní. Ale holt jak se říka, o peníze jde vždycky až v první řadě, takže tady to asi nebude jinak.
MichalH
píšeš mi z duše... taky se obávám... :yes:
Avatar - white label
white label
Jj, taky se obávám, že by Audi poslalo do kytek Ducati podobně jako třeba to Lambo... 8-s >😒]
MichalH
z jisté části je to nadsázka, ale podívej se na Gallardo v raném stádiu... opravdu to použití koncernových součástek v interiéru tomu vozidlu neslušelo... obzvlášť za tu cenovku... po čase bych řekl, že to u Audi pochopili, že se takto exkluzivita asi nedělá...
Avatar - white label
white label
Každou změnu s jejími důvody i důsledky je potřeba hodnotit komplexně, nejen podle jednoho dílčího kriteria... 😉
jossalito
Pokud máš přijít na trh s novým modelem a v co nejkratší době, abys vůbec nějaké peníze na vývoj nových modelů vydělal, musíš použít díly, jejichž vývoj je hotov a zaplacen. Kdyby vyvíjeli celé auto od nuly, nevím, kdy by přišlo jejich první komplexně nové.
MichalH
ale to v téhle společnosti může znamenat i rychlý konec... je to velice tenký led... kupci v této třídě nebývají zrovna chápaví z pohledu dlouhodobého prospěchu někoho... oni chtějí prostě uspokojit, víc je nezajímá...
jossalito
Máš dojem, že na to jdou Němci špatně?
Jak si ty značky stály před jejich příchodem? V každém konkrétním případě vždy bídně a zrovna Němci byli ti, kteří to komplexně pozvedli a prakticky udělali ty značky konkurenceschopné.

V případě tebou zmíněného Lamba . Němci koupili polomrtvou automobilku potácející se nad propastí se slavným jménem a jedním modelem (Diablo), jehož nedílným přídomkem bylo "nespolehlivý drahý šrot".
MichalH
Takže co nás čeká? Převlečená R8 s jiným motorem? 😄
[odkaz]

Ok, zřejmě čekáte od exkluzivní automobilky něco takového, v pořádku. Každý má rád něco jiného... Za tohle bych ovšem potom očekával cenu někde na úrovní Nissanu GT-R...
_MT_
Co bys radši? Existující koncernový motor, nebo páčky a klimatizaci z A8 plus navigaci z A6, nebo odkud byla? Prostě snižovali náklady. Lambo vydělává, takže v nové generaci už takovéhle sdílení nejspíš prakticky neuvidíme. Kdybys jen věděl, kolik na tahle auta stojí třeba světlomet, tak bys pochopil, kolik tyhle blbostičky dokáží ušetřit. Očividně jim připadal důležitější vývoj motoru a převodovky. Nebo třeba kvalita výroby. Chce si to určit priority. Audi vede Lambo rozhodně úspěšněji než Seat.

V Bentley jsi také mohl v interiéru najít řadu koncernových dílů. A tam je to podle mne ještě horší. U sporťáku člověk nějakou páčku promine, tam jde o jízdu.
MichalH
Zřejmě uvidíme: [odkaz]

Kdybych jen věděl... >😁 Jak jsem psal výše, každý ať si kupuje co chce, ale já čekám za stejnou cenu jako Ferrari i stejnou exkluzivitu... A to ve všem. Sdílení masové produkce a exkluzivita jaksi nejde dohromady... Viz. dnešní "exkluzivita" Porsche... Někomu z 3.0TDI možná uchcává, ale Porsche už prostě nelze řadit do nejvyššího patra automobilové produkce...
_MT_
Já mluvil o viditelných dílech, tedy o zmíněných páčkách, navigacích atd. Klidně si v tom Ferrari užij exkluzivní klimatizaci z Pandy, Iveca, nebo odkud ji vzali, a navigaci z levných Chryslerů/ Dodge s nalepeným nápisem Ferrari a rámečkem přestříkaným na stříbrno. Kolik budou sdílet motorových a strukturálních dílů, to je otázka. Rozhodně R8 toho tolik nesdílela, největší kus bylo pohonné ústrojí. Většina toho sdílení podle mne půjde na vrub faktu, že nová platforma umožňuje kombinace různých materiálů a technologií, což v minulosti často vyžadovalo použití samostatných konstrukcí, protože na levnějším modelu nemohla být použita tak drahá technologie a původní platforma nepočítala se specifiky technologie jiné. Exkluzivita je otázka prodejů a Ferrari prostě není nijak zvlášť exkluzivní záležitost. U nástupce Gallarda mne osobně nejvíc mrzí opuštění manuální převodovky, která prostě byla skvělá. Bylo pro mne víc stylovou záležitostí a ta kovová tyč k němu skvěle šla. Ale Lambo chce jít víc cestou Ferrari, takže je to pochopitelné.

Může mi po pravdě být jedno, kam řadíš Porsche. Porsche se do toho nejvyššího patra stejně dívá jen občas. A Ferrari tam také nevegetí neustále. K dieselu jsem se párkrát vyjádřil a není na mne Porsche kritizovat, když jim to očividně funguje. Co se běžné produkce týče, tak vrchol Porsche se překrývá se základem Ferrari. A třeba ve srovnání se 430 byla 911 Turbo snad ve všech ohledech lepší. Pokud utečeš od 911 kvůli Panameře nebo Cayenne, je to jen tvá ztráta.

Je krásné, jakou důvěru máš ve Ferrari a Fiat. Fakt je, že chytré sdílení je důležité pro přežití takovýhle automobilek. Že se tím Ferrari nechlubí a Fiat nemá takové zázemí, neznamená, že se to neděje.
MichalH
OK, tak teď už je mi to všechno jasné... Lambo je jiný svět... >😁
Kvasoň
... už zase nemají písalové o čem psát? Tak se teda těšme... "Audi údajně vyjednává o koupi Ducati"... zítra vyjde "Ducati toto rezolutně odmítá"... pozítří "Audi si ale přesto myslím, že vyjednává"... atd... kde jsou ty časy, kdy se tady dalo přečíst něco zajímavého, místo spekulací, podivných srovnávacích článků a jiných "nových forem"...
MichalH
ona je to ale realita... a na výběr bude zřejmě tak maximálně z koncernu nebo nějaké silné indické (Hero) značky...
oldrt11
taky jsem slysel... ale uz prej zacali rozhovory mezi chung mong koonem (nebo jak se ten chytrolin z hyudaie pise) a jean-baptistem emanuelem zorgem, sefem zorg industries, o akvizici celyho cebolu hyndai!!! ale pouze za podminek, ze se uskutecni koupe vw, vc. ducati. jinak ho to, prej, nezajma...
p.s. suska se o cene 210 mld. usd., od hyndaie za vw, ale: (i) rbs se musi zarucit za wv bankou vydany dluhopisy a (ii) hlavne total debt to total assets musi bejt max. 0,5, coz se rejzim nezda (zvlast po akci "porsche")
p.p.s. udajne jiz klinger, jako hlavni marketingovej kejvac vw, uz na to kejvnul...
p.p.p.s. a zorg? tomu je to jedno, ten od ty doby, co vyje*al s mondoshawanama a udelal ten suprdyl s great evil, se o prachy starat nemusi...!
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Ta Panigale je nádherná, skvostná... Nedovedu si představit, že někdo udělá ještě něco krásnějšího... Nádherná byla už 1099, ale ty konce vejfuků pod sedlem mi tam nějak nepasovaly. Teď je ten zadek dokonalej...

Někdy bych něco podobnýho rád projel. Dva hrnky v supersportu jsem ještě nejel...
Avatar - ReznikCZE
ReznikCZE
Když jsem se s tím svezl prodal jsem CBR a GSX-R a 848 mám již třetím rokem a nadále jí obdivuji
Avatar - euro89
euro89
Byly a jsou to nejlepší a nejhezčí motorky na světě, ale jestli se stanou součástí lidokoncernu, tak pro mě přestane firma existovat stejně jako Lamborghini nebo Giugiaro. :no: :no:
Avatar - white label
white label
Měl bys to napsat přímo do Ducati (možná je to nějak ovlivní), obávám se že ti co o tom rozhodují místní diskuse nenavštěvují... 😉
jossalito
Nebyly a nejsou. Bohužel, ale je to fakt.
MichalH
Přecházím co píše euro89, ale v jednom má pravdu - byly a jsou 😄
Avatar - ReznikCZE
ReznikCZE
Tak to abych svoji Dukatku pomalu začal prodávat dokud to má ještě nějakou hodnotu ;-\