Více než rok po premiéře Audi Q5 se nabídka motorů rozrostla na 3 benzinové a 3 naftové jednotky. První cena začíná těsně nad milionem Kč, bez ohledu na to, zda preferujete zkratku TFSI nebo TDI.
Síce som velkým sympatizantom Audi o.i. i za jeho filozofiu motorizácií a vacsinou uz i základ u styroch kruhov je dostatocne slusný, ale tu sa trochu sekli. 143 k dvojliter na realtívne tazké SUV-cko je (pri prémii) sakra málo; dosvedcuje to i dynamika 190 km/h / 11,4 s na sto, co je na úrovni benzínovej 1,6ky v nizsej strednej. A to je na prémiu málo. A vzhladom na rozdiel výkonu daný iba odlisným naladením elektroniky nevidím ani velké úspory vo výrobe.
Svým způsobem máš samozřejmě pravdu, ale zákl. motorizace je pouze jedna z alternativ...nikoli "povinnost"...
A v těchto případech je přidání nejslabší motorizace do nabídky motivováno především možností snížit výši pojistky, zejména v "západní" Evropě...Takže tuhle "nelogickou" motorizaci si vlastně (nepřímo) přejí sami (určití) zákazníci...
Beriem a chápem. Ale práve prémia by podla mna nemusela úplne podliehat týmto vplyvom (výska poistného a pod.). Kým pri akomkolvek mainstreame beriem argumenty ceny, nákladov, emisií, sadzby poistného a pod., pri prémii ocakávam, ze uz základ mi ten "prémiový pocit" zabezpecí a nemusím íst do horného výkonového spektra ich motorickej ponuky.
a práve o tom opačnom extréme to je, pretože i tým dokazujú svoju prémiovosť, nemyslíš? súhlas s Iudexom, že prémia by nemala podliehať "sockovským" vplyvom, i keď sa tým približuje o niečo širšiemu spektru zákazníkov...