Po přečtení výsledků dlouhodobých testů v březnovém Autotipu bych stagnaci předpokládal i v dalších letech 8-s vlastně bych firmu,která chce být největší na světě,za tuhle kvalitu úplně zrušil
dosáhl loni solidního zisku...a pokud chce letos investovat tak je to jistě pochvaly hodné...jak to však bude vypadat s prodejností ve středně až dlouhodobém měřítku je nejasné...VW Group má sice smělé plány stát se světovou jedničkou ale dle mého je to trochu ambiciozní plán...a v tomto cíle má velké konkurenty v podobě GM a Toyoty...síla toyoty spočívá také v tom že veškerý prodej generuje dvěma značkami: Toyota a Lexus...zatímco VW na to potřebuje značek 7...(VW, Škoda, Seat, Porsche, Bentley, Audi, Lambo)...také nutno dodat že doba každého výrobce jednou stagnuje...v současné době(minimálně v evropě) je VW na koni, je in a je trendy a prodá bez problému vše co vyrobí...to samé platí i o jeho sesterských značkách snad krom seatu který malinko pokulhává...trochu nechápu proč si ho drží když se de facto seat a škoda žerou navzájem...tady se positioning značky trochu nepovedl...škoda má být rodinnou značkou, seat sportovní...každý kdo ale seděl v seatu ví že je sportovní uplně stejně jako škoda...takže slogan auto emocion trochu mimo mísu...
trochu bych se obával neochotě...nebo neschopnosti? VW koncernu investovat do inovativních technologií...až jednou poroste cena pohonných hmot někam do nebes a skutečně budou mít auta jako toyota hybrid skutečný smysl(ač je mi to proti srsti) tak by v takovém případě mohli získat japonci a GM proti VW vývojovou výhodu...
Nic jiného než ivestovat mu zřejmě nezbývá. Jinak se mu sen o světové jedničce může lehce rozplynout. Náskok před levnější konkurencí se rychle smazává a v něčem už je VW dokonce pozadu. Navíc průsery s TSI. Zatím se mu daří hlavně kvůli minulosti. Dříve byli lidé s VW opravdu spokojení. Ale konkurence je pořád tvrdší. Pro nás zákazníky je to výhoda tak napůl. Ceny aut se snižují, ale zase se více šetří a mám pocit že už dnes žádná automobilka nechce aby jejich auta s natočenými 200 tis kilometry dál sloužila.
to je pravda...ale i přes ty průsery s TSi a i s některými diesely se VW pořád velmi velmi dobře prodává...hlavně v EU a Čině...ale sázet na tyto trhy by se také mohlo vymstít...čínský i evropský trh už začíná být celkem nasycený....USA, amerika a zbytek asie je pod taktovkou japonských, korejských a GM aut...a proti nim to bude mít VW těžké...a trend malé životnosti motorů je bohužel problémem nejen VW ale celé...obzvlášťě mainstreamové produkce...výrobci chtějí aby člověk každých 6-8 let měnil káru...pryč jsou doby kdy W123 vydrželo 1 500 000 km a nebo 30 let...
Ja myslim, ze to chteji nejen vyrobci, ale lide samotni. Je to trend dnesniho sveta - mit porad neco new, neco lepsi, neco zajimaveho....kdyz mas 3 roky stary phone, nekteri se na Tebe divaji divne. Samozrejme, to vse v oblasti materialistickeho sveta...
souhlasím je to tak...dnes už žádný nechce věc na deset let...horší je to ale pak z pohledu zpětného prodeje...takhle výrobci de facto nutí lidi kupovat nová nebo zánovní auta protože už si každý rozmyslí zda má koupit ojetinu se 150tkm...
Pane redaktore, jak souvisi planovana stagnace trzeb s investicemi? Nepleteme si pojmy? Investice mohou souviset se ziskem, i kdyz ucetne firmy casto radi investice mimo vysledovku, ale trzby (tedy obrat) se investicemi prece nesnizi. Naopak ze stredne / dlouhodobeho hlediska by mel pomoct trzbam vyssim...