Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Měření emisí po česku: Poctivost se nevyplácí

Po nejdražších dálnicích světa mají Češi další rekord: nejnižší procento vozidel, která neprojdou na emisích. Po příčinách pátral časopis Svět motorů.
Zpět na článek
15. 3. 2012 17:19
15. 3. 2012 17:37
15. 3. 2012 18:06
16. 3. 2012 07:28
16. 3. 2012 21:39
15. 3. 2012 17:57
15. 3. 2012 18:05
15. 3. 2012 18:19
15. 3. 2012 18:22
16. 3. 2012 00:24
16. 3. 2012 02:43
16. 3. 2012 07:27
18. 3. 2012 19:38
17. 3. 2012 08:25
18. 3. 2012 19:36
21. 1. 2014 12:05
Avatar - eLzyx
15. 3. 2012 16:57
opačná zkušenost
zrovna jsem emisní kontrolu s jedním autem navštívil a zpátky jsem se vezl bez nálepky. Vysoké CO při zvýšených otáčkách. Ani úplatky neberou ;-\ Takže zkusím lepší benzin, nový svíce, delší jízdou prohřát katík, možná preventivně vyměním lambda sondu. Snad to projde.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - lordlord
15. 3. 2012 17:09
Re: opačná zkušenost
auto poradne prohnat a hned prijet na stk, lepsi benzin obcas pomuze, nekdo rovnou natocit e85, jinak jinou stk
15. 3. 2012 17:21
Re: opačná zkušenost
to je mi rada, prej jinou STK. A jak to tu má pak vypadat, když k tomu každej přistoupí takhle? Chápu, nikomu se nechce tahat tisíce z peněženky, ale principiálně je to špatnej přístup. Kdyby to tak ale bylo jen u STK a emisí, tak se raduju. Jenže podobnej přístup je u nás k pravidlům a zákonům silně zažitej i ve spoustě dalších oblastí, a to se musí změnit. Pak se divíme, že se nám silnice rozpadaj, odpadky se vyvážej do přírody, dusíme se tu smradama z vejfuků starejch vyběhanejch dieselů, co v Německu neprojdou a u nás se prodaj jen to hvízdne, samozřejmě je předtím ještě ztočíme o 100t km, abychom na tom parádně zarobili. Do toho si pka ještě koupíme od známýho rádio z nějaký čórky, přece už je stejně ukradený. Zamyslete se nad sebou!
16. 3. 2012 08:49
Re: opačná zkušenost
To máš tak, já s minulým autem benzínová oktávka 1,6 taky neprošel s emisema a co s tím mám podle tebe jako dělat? Lambda byla nová, svíčky taky. To mám to auto v hodnotě několika desítek tisíc jako zahodit? Dělají se z toho zbytený komedie. Není to tak dávno, kdy tu jezdilo tisíce wartburgů, trabantů Š120 a podobných šrotů, které byly ve srovnání s dnešními auty o několik řádů horší co se týče emisí a nikdo to neřešil. Teď mi přijde ta úzkostná obava o emise až komická. Nehledě na to, že vývoj aut se nezastavil. Nová s modernějšími a ekologičtějšími motory se prodávají a nahrazují průběžně stará neekologická. Ten koloběh funguje sám o sobě a zbytečný do toho jakkoliv zasahovat.
16. 3. 2012 15:16
Re: opačná zkušenost
Kym tu jazdili same Š120, trabiky a dalsie perly sociku, jazdilo ich cca 1/6-1/8 oproti poctu vozidiel jazdiacich teraz. Aj keby dnesne auta mali 2x mensie emisie, celkove vypustene emisie v premavke su aj 3-4x vyssie.
Takze ano, emisie su dolezite.
16. 3. 2012 15:32
Re: opačná zkušenost
To je pravda, ale smrděly několikanásobně víc a používaly navíc olovnatý benzín. Když stojíš vedle nastartovanýho moderního auta dejme tomu od rv2005 necítíš nic. Nastartuj si nějakou takovouhle 20-30 let starou popelnici a chcípneš smrady. Lidi hodně zapomínají co donedávna jezdilo a nechávají se strhnout marketingovou masáží automobilek prostřednictvím reklam. A pak melou o ekologii a snižování emisí.
16. 3. 2012 21:32
Re: opačná zkušenost
Čo je podľa teba horšie a dôležitejšie si viac všímať...smrad z jedného výfuku, ktorý bol v ulici beztak len jeden alebo dva - alebo síce trochu menej páchnúci dym z výfukov dnešných áut, ktorých je tá ulica plná? Makovnik má pravdu. Na druhú stranu sa kladie dôraz tam, kde nie je až taký nutný - normy by mali byť o niečo voľnejšie, aby neprešli len skutočne zlé vozy.
16. 3. 2012 22:58
Re: opačná zkušenost
Souhlas.
29. 3. 2012 18:02
Re: opačná zkušenost
Si nevidíš do huby co? Fáčko už lítalo na bezolovnatý. A studené TDI/TSI je za studena srovnatelné se studeným benzínem z 90. let.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
19. 3. 2012 11:48
Re: opačná zkušenost
Pak stačí aby nějaká babka hodila doma do kamen petku >:D
19. 3. 2012 12:54
Re: opačná zkušenost
:yes: >:D
16. 3. 2012 09:49
Re: opačná zkušenost
Souhlasim s tebou. Kazdy tu nadava na pomery v nasi zemi, zkorumpovane politiky a ja nevim co jeste, ale ze sam dela stejne prasarny, to uz nikdo nevidi.
Kdyz jsem byl poprve na STK, take jsem mel s emisemi trochu problem, ty necele dva kilometry na STK ocividne nestacily :-), sloupecky byly skoro porad cervene a chvilu trvalo, nez to vsecko radne zezelenalo. Kdyz jsem jel podruhe, mel jsem uz hodne velky strach, ze neprojdu. No, vzal jsem to druhym smerem (cca 15km na tutez STK) a hle, vsecko bylo zelene v podstate okamzite.
Avatar - eLzyx
15. 3. 2012 17:22
Re: opačná zkušenost
ono se to auto bude zároveň trošku výkonostně upravovat (cca 60 připřahnutých koní navíc), takže věřím tomu, že v rámci diagnostiky se objeví i pár vadných čidel atp. Je dost možné, že i katalyzátor se bude měnit za nový sportovní. Pak to snad projde.
15. 3. 2012 18:24
Re: opačná zkušenost
na to kašli, zajdi si jinam ;) bude to levnější... 300 a technik ti to naměří na svym autě >:D
Avatar - eLzyx
15. 3. 2012 18:38
Re: opačná zkušenost
o prachy nejde. Není to auto na dojetí, ale celkem udržované auto, které by mělo vydržet ještě aspoň dalších 8let. A riskovat, že se nějaká malichernost na řízení motoru podepíše na jeho stavu (propálený píst atp.) opravdu nehodlám.
16. 3. 2012 15:33
Re: opačná zkušenost
To že to neprojde emisema ovšem nemusí být předzvěstí nějaký fatální závady typu propálený píst.
Avatar - eLzyx
15. 3. 2012 17:19
stará auta
je možné, že naše statistiky vypadají dobře i kvůli tomu, že u nás jezdí stále poměrně dost starých vozidel, která mají ještě poměrně benevolentní emisní limity.
Je to pár let, co mi na Astře z roku 93 rupnul píst a protože jsem potřeboval dojet asi 50km, tak jsem doléval kvantum oleje, který samozřejmě mizel výfukem. Po opravě motoru a prvním natočení auto vykašlalo haldu sazí a kousky katalyzátoru. Přesto na emisích prošlo. Sice těsně, ale naprosto bez úplatku, přimhouření očí nebo něčeho podobného.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Martin911Turbo
15. 3. 2012 17:27
Školení
Add to školení, absurdistán dopadl tak, že tento rok nemohu u svého Porsche Boxster navštívit žádnou stanici STK v celém Jihomoravském kraji, protože pracovníci STK nejsou proškoleni na Porsche...
Týká se to nejenom Porsche ale i jiných značek, jako Ferrari, Lamborghini, Jaguar, Aston Martin,...
Jediná šance je navštívit Porsche Praha a Brno, kde dle vyspání či čeho se cena pohybuje 3 až 4000 Kč za emise!!! Už vydím majitele Porsche 944 za 90 000 Kč jak dává 4 000 Kč za emise, mě to čeká příští rok v červenci tak jsem zvědavý co do té doby bude...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - eLzyx
15. 3. 2012 17:37
Re: Školení
by mě zajímalo, co to školení u automobilky může stát. Kdyby tento právní stav byl setrvalý, tak by se možná vyplatilo si udělat specializované centrum ME pro luxusní auta.
I když - s jedním Volvem jsem byl na ME v jednom malém autoservisu a pochybuju, že mají školení od Volvo, když k nim s Volvem jezdím akorát já a brácha.
15. 3. 2012 18:06
Re: Školení
Ono, ani to školení občas nepomůže. Tobě taky mnoho let lili na základce do hlavy vyjmenovaná slova, předpony a podobný a stejně napíšeš vydím s tvrdým -y. Člověče, vždyť už při pohledu na to slovo, tě to musí trknout.
Avatar - Martin911Turbo
15. 3. 2012 20:13
Re: Školení
Panebože řešit na serveru o autech i a y, takové blbosti jsem zažil jen v diskusích na serverech mobil.cz a mobilmania.cz kde i a y řeší více jak daný problém!!!
16. 3. 2012 07:28
Re: Školení
Pravopis je tvoje vizitka. Klidně piš hovorovým jazykem, klidně piš foneticky. Ale -i, -y bys měl mít správně. Chlape, to je úplnej základ, pravopisem se profiluješ jako diskuter. Když to napíšeš tak, jak jsi to napsal, budeš za blba a je to úplně jedno jestli jses na ACZ nebo na diskuzi o trenkách a ponožkách.
16. 3. 2012 20:10
Re: Školení
:yes: :yes: taky nechápu :-|
Avatar - petrumr
15. 3. 2012 17:57
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - eLzyx
15. 3. 2012 18:05
Re: benzín
mě třeba benzin neprošel a přesto jezdí zcela normálně.
Avatar - petrumr
15. 3. 2012 18:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eLzyx
15. 3. 2012 18:22
Re: benzín
přiznám se, netuším. Není to moje auto. Jen jsem s ním jel na STK. Schválně na to kouknu.
Nicméně hvízdá turbo, nebo je ruplá nějaká hadice k turbu (pohledem a pohmatem nezjištěno), případně je děravý IC.
15. 3. 2012 19:25
mam podobnou zkusenost
nedavno jsem STK a emisema prosel a nustno rici ze poctive, ac jsem se obaval, protoze auto jsem na technickou kontrolu tentokrat nenechal kvuli nedostatku casu ani pripravit, respektive mim znamim automechanikem proverit a dat do stavu aby proslo

na technicke kontrole jsem byl rano okolo 9te jako druhy v poradi a byl hned poslan vedle na mereni emisi, predemnou byl pan s dieselovim Passatem 6 generace, tedy maximlani stari 6 let, a svete div se passatek neprosel! jako v tu chvili jsem skoro dostal zachvat paniky, kdyz neprojde takhle mlade auto, tak ja s 11 let starym co ma namotano asi 400 tisic a ma jeste puvodni vejfuk, tedy i katalizator/y, tak natuty nemuzu projit >:D , s panem se nejak dohodli a typuju ze to dosta protoze pak byl predemnou i na technicke kontrolel, ja nastesti prosel vpohode a jeste jsem se pobavil s panem co to meril na tema, ze ikdys me to tak pekne prede (6 valec) tak ze to musi bejt desny terno pri dnesnich cenach to auto zivit

ale jako sak auto snad musi splnovat emisni limity pro dane auto s danym motorem v te dobe, nebo ne? proto dany technik na emisich taky hledal oznaceni kdesi v motorovem prostoru aby zjistil jaky presne je to motor, jeho oznaceni a tedy i kolik ma nebo nema produkovat emisi
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2012 22:45
Emise - naprosta zbytecnost
Kdo by proboha veriril tem ekoteroristickym kecum o tom, ze trocha smradu z vyfuku muze skodit? Je to stejna hovadina, jako platit za popelnici, jeste nikdy se mi nestalo, ze bych nenasel na kraji lesa misto, kde by se odpadky nedaly nechat, stejne jako stara baterka pekne zblunkla onehda do jednoho rybnicka. Jo, chtel jsem tam to auto zaroven umyt, ale zapomnel jsem saponat doma.
Rozbalit vlákno
2
15. 3. 2012 23:47
Re: Emise - naprosta zbytecnost
Olověný akumulátory nevyhazovat, vyplatí se prodat do výkupu, dávají i přes 11 Kč/kg.
Btw. je paradox, že čím novější auto, tím nebezpečnější emise (platí hlavně pro diesely). Cayenne v dieselu se spotřebou přes 15 na 100 je v pořádku (i přes horu pevných částic z výfuku) protože má přece Euro6, ale nějaký starý Peugeot 205 např. se spotřebou kolem 4-5 litrů bez Euro je málem braný jako zbraň. Přitom pevných částic vyprodukuje jen zlomek a hlavně ty velké, málo nebezpečné.
16. 3. 2012 02:12
Re: Emise - naprosta zbytecnost
Verim, ze v budoucnu i tohle osetri nova norma. Problem je v tom, ze fakta o skodlivosti malych castic nejsou znama moc dlouho, tyto normy se pripravuji mnoho let dopredu a na zaklade dlouhodobe duveryhodnych vysledku. Je to sice trochu nasilne prirovnani, ale o skodlivosti koureni se vi s vysokou jistotou od 40. let a jak dlouho trvalo, nez se s tim "neco udelalo" (ve skutecnosti se neudelalo moc a navic jen v male casti sveta) a v prubehu te doby zacali vyrobci k tabaku pridavat neuveritelne mnozstvi toxickych latek, ktere mely zlepsit jejich produkt (zvysit navykovost, udelat kour mene drazdivy, abys toho mohl vykourit vic atp.). Z meho pohledu je dulezite, ze vyvoj pokracuje spravnym smerem. Za vykuchane katalyzatory nebo casticove filtry bych na miste kopal do varlat. Zeny ridicky pak potrel sazema a nechal je nosit tento make-up aspon pul roku. Co s cernoskama nevim. Asi jen pokutu:-)
16. 3. 2012 00:24
2takt
a nejlepsi je merit emise u 2taktu. To tam prijedete, oni reknou, ze by jim ten olej znicil cidla, tak to hodi na vyfuk sveho auta a emise jsou hotove. Nutno ovsem dodat, ze sebehur sestelovany 2takt nemuze neprojit, bo sledované emise má několikrát menší, než moderni 4takty. Takže je to v podstatě jedno...jen ty zbytecne vyhozene penize 8-s
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2012 02:43
E85
zdravím.vozidlo mám od 15.12 2011 "přestavěno" k provozu na výše zmíněné palivo a na STK + emise se chystám příští týden.jsem velice zvědav,co mi řeknou.teoreticky by mělo být vše OK,ovšem pochybuji,že snížení emisí o cca 50% u 14ti letého vozu technik přejde bez povšimnutí.....tak jako tak,bude "sranda".
Rozbalit vlákno
2
16. 3. 2012 07:27
Re: E85
Proč myslíte, že budou emise o 50 % nižší ? A pokud opravdu budou, tak to technika stejně nebude zajímat, dá nálepku a tím to pro něj hasne ;-)
Avatar - Pepa_007
18. 3. 2012 19:38
Re: E85
Sranda nebude. Technik to přejde a nepřijde mu to divné.
Byl jsem na emisích s 14let starým benzínem (jezdil na benzín) a naměřili mu vše hodně pod limitem co udával výrobce. Technik se ani nezarazil a já jsem pak do protokolu koukal jak puk.
Holt dobrá údržba.
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2012 07:42
Děkujeme kontrolám emisí,
že nebuzerujou motoristy kvůli překročemým emisím a nenutí motoristy k drahým opravám, aby byl vzduch lepší o 0,0001%. Stejně auta co nejvíc najezdí jsou zánovní a plně funkční a navíc kamióny převáží třeba mlíko úplně zbytečně křížem krážem po celé republice a to se neřeší vůbec.
Rozbalit vlákno
0
16. 3. 2012 17:25
priebezne otacky
minuly rok som bol prvy krat na STK. Auto ma max vykon pri 4000 ot/min, krivka krutaku je plocha medzi 1800 a 2700 a nasledne pada. A ti mimoni (automobilka ) dali obmedzovac na 4800, co bol rachot a skoro som sa tam rozplakal. A borec mi povedal, noooo sefko, nad 4500 vam to zacina viac dymit. Smarja bodajby, ked nad 4100 som v zivote netocil, resp neexistuje jediny logicky dovod preco to robit. Dakujem pekne za take testovanie, ktore ukrojilo pekny kus zivota motoru :no:
Rozbalit vlákno
2
16. 3. 2012 23:01
Re: priebezne otacky
S tim se treba smirit, ze to udelaji. Pred emisema je taky dobry motor trochu prohnat a cas od casu to vubec neva. ...Ja jsem do nafty pridal trochu benzinu a na emisich nezacudil ani na omezovaci :-)
18. 3. 2012 21:59
Re: priebezne otacky
pokud jsi to neměl úplně studený tak nevidim problém v tom vytočení. Auto má omezovač otáček, kterej brání nebezpečnýmu přetočení, takže i když už v těch horních otáčkách nemá smysl jezdit, motor tim neničíš
Avatar - avatas
17. 3. 2012 08:25
Vůně benzínu
Všem tady: když jsem byl mlád,motory voněly benzinem. Jak člověk šel po ulici,vůně se linula z pod kapoty ještě teplého motoru,nádhera.A taková JAWA měla specifickou vůni,nebo spíše směs oleje a benzinu......KRÁSA!
Zato dnes,když jedu po Praze za ekologickým autobusem s dieselovým motorem,co jezdí na LPG, to je prosím smrad přímo jedovatý.Studené motory,jenž mají ixtou emisní hodnost, páchnou hořce;v ústech na patře mívám pachuť smrti.Ekologie může být jen návratem ke koním,nic víc,nic míň. :no:
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2012 18:42
Re: Vůně benzínu
Z článku je patrné jaké jsou naftové motory všeobecně svinstvo. :-(
Avatar - Pepa_007
18. 3. 2012 19:36
Emise
Nikdy jsem na STK ani emisích nenechal ani korunu jako úplatek a vždy jsem poctivě prošel.
Stačí se o auto starat. :yes:
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2014 12:05
postreh
Neviem ako to beži v cechach ale tu na slovensku vysoke HC zly katalizátor, lamda ked su jej hodnoty zle co tam to moze byt viac zavad treba pozriet hodnotu kyslika pod 1 percento a co2 pod 14 ak je viac ako 1 percento kyslika je netesost vo vyfukovom potruby treba si vsimat aj otvor na kondenz z vyfuku
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2024 12:39
Zamyšlení
Já který v životě neletěl letadlem, snažím se kupovat ty nejnutnější věci aby kvůli mně nemuseli jezdit obrovské zámořské lodě až znečišťovat ovzduší, tak mě nechtějí nechat projít fabii se spotřebou 6 l na 100 km kvůli nevyhovujícím emisím. Jak by řekl Václav Postránecký ve filmu černí baroni "chce se mi zvracet"
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2024 12:55
Absurdita
Moje fabie se spotřebou 5 l na 100 km mě projde emisemi. Jak si mám tedy vybrat svojí uhlíkovou stopu když jsem v životě neletěl letadlem a kupuji jen nejnutnější věci abych kvůli mně nemuseli jezdit zámořské lodi vytvářející obrovské množství exhalací
Rozbalit vlákno
0