Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
eLzyx
je možné, že naše statistiky vypadají dobře i kvůli tomu, že u nás jezdí stále poměrně dost starých vozidel, která mají ještě poměrně benevolentní emisní limity.
Je to pár let, co mi na Astře z roku 93 rupnul píst a protože jsem potřeboval dojet asi 50km, tak jsem doléval kvantum oleje, který samozřejmě mizel výfukem. Po opravě motoru a prvním natočení auto vykašlalo haldu sazí a kousky katalyzátoru. Přesto na emisích prošlo. Sice těsně, ale naprosto bez úplatku, přimhouření očí nebo něčeho podobného.
Je to pár let, co mi na Astře z roku 93 rupnul píst a protože jsem potřeboval dojet asi 50km, tak jsem doléval kvantum oleje, který samozřejmě mizel výfukem. Po opravě motoru a prvním natočení auto vykašlalo haldu sazí a kousky katalyzátoru. Přesto na emisích prošlo. Sice těsně, ale naprosto bez úplatku, přimhouření očí nebo něčeho podobného.
Martin911Turbo
Add to školení, absurdistán dopadl tak, že tento rok nemohu u svého Porsche Boxster navštívit žádnou stanici STK v celém Jihomoravském kraji, protože pracovníci STK nejsou proškoleni na Porsche...
Týká se to nejenom Porsche ale i jiných značek, jako Ferrari, Lamborghini, Jaguar, Aston Martin,...
Jediná šance je navštívit Porsche Praha a Brno, kde dle vyspání či čeho se cena pohybuje 3 až 4000 Kč za emise!!! Už vydím majitele Porsche 944 za 90 000 Kč jak dává 4 000 Kč za emise, mě to čeká příští rok v červenci tak jsem zvědavý co do té doby bude...
Týká se to nejenom Porsche ale i jiných značek, jako Ferrari, Lamborghini, Jaguar, Aston Martin,...
Jediná šance je navštívit Porsche Praha a Brno, kde dle vyspání či čeho se cena pohybuje 3 až 4000 Kč za emise!!! Už vydím majitele Porsche 944 za 90 000 Kč jak dává 4 000 Kč za emise, mě to čeká příští rok v červenci tak jsem zvědavý co do té doby bude...
by mě zajímalo, co to školení u automobilky může stát. Kdyby tento právní stav byl setrvalý, tak by se možná vyplatilo si udělat specializované centrum ME pro luxusní auta.
I když - s jedním Volvem jsem byl na ME v jednom malém autoservisu a pochybuju, že mají školení od Volvo, když k nim s Volvem jezdím akorát já a brácha.
I když - s jedním Volvem jsem byl na ME v jednom malém autoservisu a pochybuju, že mají školení od Volvo, když k nim s Volvem jezdím akorát já a brácha.
Ono, ani to školení občas nepomůže. Tobě taky mnoho let lili na základce do hlavy vyjmenovaná slova, předpony a podobný a stejně napíšeš vydím s tvrdým -y. Člověče, vždyť už při pohledu na to slovo, tě to musí trknout.
Panebože řešit na serveru o autech i a y, takové blbosti jsem zažil jen v diskusích na serverech mobil.cz a mobilmania.cz kde i a y řeší více jak daný problém!!!
Pravopis je tvoje vizitka. Klidně piš hovorovým jazykem, klidně piš foneticky. Ale -i, -y bys měl mít správně. Chlape, to je úplnej základ, pravopisem se profiluješ jako diskuter. Když to napíšeš tak, jak jsi to napsal, budeš za blba a je to úplně jedno jestli jses na ACZ nebo na diskuzi o trenkách a ponožkách.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mě třeba benzin neprošel a přesto jezdí zcela normálně.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
přiznám se, netuším. Není to moje auto. Jen jsem s ním jel na STK. Schválně na to kouknu.
Nicméně hvízdá turbo, nebo je ruplá nějaká hadice k turbu (pohledem a pohmatem nezjištěno), případně je děravý IC.
Nicméně hvízdá turbo, nebo je ruplá nějaká hadice k turbu (pohledem a pohmatem nezjištěno), případně je děravý IC.
IPace
nedavno jsem STK a emisema prosel a nustno rici ze poctive, ac jsem se obaval, protoze auto jsem na technickou kontrolu tentokrat nenechal kvuli nedostatku casu ani pripravit, respektive mim znamim automechanikem proverit a dat do stavu aby proslo
na technicke kontrole jsem byl rano okolo 9te jako druhy v poradi a byl hned poslan vedle na mereni emisi, predemnou byl pan s dieselovim Passatem 6 generace, tedy maximlani stari 6 let, a svete div se passatek neprosel! jako v tu chvili jsem skoro dostal zachvat paniky, kdyz neprojde takhle mlade auto, tak ja s 11 let starym co ma namotano asi 400 tisic a ma jeste puvodni vejfuk, tedy i katalizator/y, tak natuty nemuzu projit >😁 , s panem se nejak dohodli a typuju ze to dosta protoze pak byl predemnou i na technicke kontrolel, ja nastesti prosel vpohode a jeste jsem se pobavil s panem co to meril na tema, ze ikdys me to tak pekne prede (6 valec) tak ze to musi bejt desny terno pri dnesnich cenach to auto zivit
ale jako sak auto snad musi splnovat emisni limity pro dane auto s danym motorem v te dobe, nebo ne? proto dany technik na emisich taky hledal oznaceni kdesi v motorovem prostoru aby zjistil jaky presne je to motor, jeho oznaceni a tedy i kolik ma nebo nema produkovat emisi
na technicke kontrole jsem byl rano okolo 9te jako druhy v poradi a byl hned poslan vedle na mereni emisi, predemnou byl pan s dieselovim Passatem 6 generace, tedy maximlani stari 6 let, a svete div se passatek neprosel! jako v tu chvili jsem skoro dostal zachvat paniky, kdyz neprojde takhle mlade auto, tak ja s 11 let starym co ma namotano asi 400 tisic a ma jeste puvodni vejfuk, tedy i katalizator/y, tak natuty nemuzu projit >😁 , s panem se nejak dohodli a typuju ze to dosta protoze pak byl predemnou i na technicke kontrolel, ja nastesti prosel vpohode a jeste jsem se pobavil s panem co to meril na tema, ze ikdys me to tak pekne prede (6 valec) tak ze to musi bejt desny terno pri dnesnich cenach to auto zivit
ale jako sak auto snad musi splnovat emisni limity pro dane auto s danym motorem v te dobe, nebo ne? proto dany technik na emisich taky hledal oznaceni kdesi v motorovem prostoru aby zjistil jaky presne je to motor, jeho oznaceni a tedy i kolik ma nebo nema produkovat emisi
Andy
Kdo by proboha veriril tem ekoteroristickym kecum o tom, ze trocha smradu z vyfuku muze skodit? Je to stejna hovadina, jako platit za popelnici, jeste nikdy se mi nestalo, ze bych nenasel na kraji lesa misto, kde by se odpadky nedaly nechat, stejne jako stara baterka pekne zblunkla onehda do jednoho rybnicka. Jo, chtel jsem tam to auto zaroven umyt, ale zapomnel jsem saponat doma.
Olověný akumulátory nevyhazovat, vyplatí se prodat do výkupu, dávají i přes 11 Kč/kg.
Btw. je paradox, že čím novější auto, tím nebezpečnější emise (platí hlavně pro diesely). Cayenne v dieselu se spotřebou přes 15 na 100 je v pořádku (i přes horu pevných částic z výfuku) protože má přece Euro6, ale nějaký starý Peugeot 205 např. se spotřebou kolem 4-5 litrů bez Euro je málem braný jako zbraň. Přitom pevných částic vyprodukuje jen zlomek a hlavně ty velké, málo nebezpečné.
Btw. je paradox, že čím novější auto, tím nebezpečnější emise (platí hlavně pro diesely). Cayenne v dieselu se spotřebou přes 15 na 100 je v pořádku (i přes horu pevných částic z výfuku) protože má přece Euro6, ale nějaký starý Peugeot 205 např. se spotřebou kolem 4-5 litrů bez Euro je málem braný jako zbraň. Přitom pevných částic vyprodukuje jen zlomek a hlavně ty velké, málo nebezpečné.
Verim, ze v budoucnu i tohle osetri nova norma. Problem je v tom, ze fakta o skodlivosti malych castic nejsou znama moc dlouho, tyto normy se pripravuji mnoho let dopredu a na zaklade dlouhodobe duveryhodnych vysledku. Je to sice trochu nasilne prirovnani, ale o skodlivosti koureni se vi s vysokou jistotou od 40. let a jak dlouho trvalo, nez se s tim "neco udelalo" (ve skutecnosti se neudelalo moc a navic jen v male casti sveta) a v prubehu te doby zacali vyrobci k tabaku pridavat neuveritelne mnozstvi toxickych latek, ktere mely zlepsit jejich produkt (zvysit navykovost, udelat kour mene drazdivy, abys toho mohl vykourit vic atp.). Z meho pohledu je dulezite, ze vyvoj pokracuje spravnym smerem. Za vykuchane katalyzatory nebo casticove filtry bych na miste kopal do varlat. Zeny ridicky pak potrel sazema a nechal je nosit tento make-up aspon pul roku. Co s cernoskama nevim. Asi jen pokutu😄
marozKO
a nejlepsi je merit emise u 2taktu. To tam prijedete, oni reknou, ze by jim ten olej znicil cidla, tak to hodi na vyfuk sveho auta a emise jsou hotove. Nutno ovsem dodat, ze sebehur sestelovany 2takt nemuze neprojit, bo sledované emise má několikrát menší, než moderni 4takty. Takže je to v podstatě jedno...jen ty zbytecne vyhozene penize 8-s
madbrain
zdravím.vozidlo mám od 15.12 2011 "přestavěno" k provozu na výše zmíněné palivo a na STK + emise se chystám příští týden.jsem velice zvědav,co mi řeknou.teoreticky by mělo být vše OK,ovšem pochybuji,že snížení emisí o cca 50% u 14ti letého vozu technik přejde bez povšimnutí.....tak jako tak,bude "sranda".
Proč myslíte, že budou emise o 50 % nižší ? A pokud opravdu budou, tak to technika stejně nebude zajímat, dá nálepku a tím to pro něj hasne 😉
Sranda nebude. Technik to přejde a nepřijde mu to divné.
Byl jsem na emisích s 14let starým benzínem (jezdil na benzín) a naměřili mu vše hodně pod limitem co udával výrobce. Technik se ani nezarazil a já jsem pak do protokolu koukal jak puk.
Holt dobrá údržba.
Byl jsem na emisích s 14let starým benzínem (jezdil na benzín) a naměřili mu vše hodně pod limitem co udával výrobce. Technik se ani nezarazil a já jsem pak do protokolu koukal jak puk.
Holt dobrá údržba.
KANKUNEN
že nebuzerujou motoristy kvůli překročemým emisím a nenutí motoristy k drahým opravám, aby byl vzduch lepší o 0,0001%. Stejně auta co nejvíc najezdí jsou zánovní a plně funkční a navíc kamióny převáží třeba mlíko úplně zbytečně křížem krážem po celé republice a to se neřeší vůbec.
Mexican82
minuly rok som bol prvy krat na STK. Auto ma max vykon pri 4000 ot/min, krivka krutaku je plocha medzi 1800 a 2700 a nasledne pada. A ti mimoni (automobilka ) dali obmedzovac na 4800, co bol rachot a skoro som sa tam rozplakal. A borec mi povedal, noooo sefko, nad 4500 vam to zacina viac dymit. Smarja bodajby, ked nad 4100 som v zivote netocil, resp neexistuje jediny logicky dovod preco to robit. Dakujem pekne za take testovanie, ktore ukrojilo pekny kus zivota motoru :no:
S tim se treba smirit, ze to udelaji. Pred emisema je taky dobry motor trochu prohnat a cas od casu to vubec neva. ...Ja jsem do nafty pridal trochu benzinu a na emisich nezacudil ani na omezovaci 😄
pokud jsi to neměl úplně studený tak nevidim problém v tom vytočení. Auto má omezovač otáček, kterej brání nebezpečnýmu přetočení, takže i když už v těch horních otáčkách nemá smysl jezdit, motor tim neničíš
avatas
Všem tady: když jsem byl mlád,motory voněly benzinem. Jak člověk šel po ulici,vůně se linula z pod kapoty ještě teplého motoru,nádhera.A taková JAWA měla specifickou vůni,nebo spíše směs oleje a benzinu......KRÁSA!
Zato dnes,když jedu po Praze za ekologickým autobusem s dieselovým motorem,co jezdí na LPG, to je prosím smrad přímo jedovatý.Studené motory,jenž mají ixtou emisní hodnost, páchnou hořce;v ústech na patře mívám pachuť smrti.Ekologie může být jen návratem ke koním,nic víc,nic míň. :no:
Zato dnes,když jedu po Praze za ekologickým autobusem s dieselovým motorem,co jezdí na LPG, to je prosím smrad přímo jedovatý.Studené motory,jenž mají ixtou emisní hodnost, páchnou hořce;v ústech na patře mívám pachuť smrti.Ekologie může být jen návratem ke koním,nic víc,nic míň. :no:
Pepa_007
Nikdy jsem na STK ani emisích nenechal ani korunu jako úplatek a vždy jsem poctivě prošel.
Stačí se o auto starat. :yes:
Stačí se o auto starat. :yes:
mikman
Neviem ako to beži v cechach ale tu na slovensku vysoke HC zly katalizátor, lamda ked su jej hodnoty zle co tam to moze byt viac zavad treba pozriet hodnotu kyslika pod 1 percento a co2 pod 14 ak je viac ako 1 percento kyslika je netesost vo vyfukovom potruby treba si vsimat aj otvor na kondenz z vyfuku
Hubert Hadraba
Já který v životě neletěl letadlem, snažím se kupovat ty nejnutnější věci aby kvůli mně nemuseli jezdit obrovské zámořské lodě až znečišťovat ovzduší, tak mě nechtějí nechat projít fabii se spotřebou 6 l na 100 km kvůli nevyhovujícím emisím. Jak by řekl Václav Postránecký ve filmu černí baroni "chce se mi zvracet"
Hubert Hadraba
Moje fabie se spotřebou 5 l na 100 km mě projde emisemi. Jak si mám tedy vybrat svojí uhlíkovou stopu když jsem v životě neletěl letadlem a kupuji jen nejnutnější věci abych kvůli mně nemuseli jezdit zámořské lodi vytvářející obrovské množství exhalací
Hubert Hadraba
Příspěvek podléhá schvalování.
Takze ano, emisie su dolezite.
Kdyz jsem byl poprve na STK, take jsem mel s emisemi trochu problem, ty necele dva kilometry na STK ocividne nestacily 😄, sloupecky byly skoro porad cervene a chvilu trvalo, nez to vsecko radne zezelenalo. Kdyz jsem jel podruhe, mel jsem uz hodne velky strach, ze neprojdu. No, vzal jsem to druhym smerem (cca 15km na tutez STK) a hle, vsecko bylo zelene v podstate okamzite.