Hmm, přece jen Mondeo i za ceníkových 540 litrů by byla i pro mě lepší volba. Nebo taková Mazda 6 za 430, Citroen C5 za 490 atd. - prostě super, ale toto?
Je mě líto, i přesto, že je to nový model, cena by měla začínat pod půlmelounem, toto skutečně přehnali. :-(
..tak urcite ty ceny pak pujdou dolu...MOndeo urcite ne, uvnitr hnus a zvenku mastodont...nova generace, obzvlaste s 4x4 uz by mohla byt zajimavejsi...
Mondeo je sice za 550k ale to je jejich akcni cena. Podle mne Kia Optimu taky casem nabidne s nejakou akcni cenou...teda pokud budou mit co prodavat, kdyz maj jen tech 120kusu. Podle mne je cena Optimy dobra. Mondeo je auto ktere jde uz do duchodu a ceka se na novy model tak se neni cemu divit ze zlevnujou jak jen mohou. Optima se teprve zacina prodavat tak prece hned nevyrukujou se slevnama. Za mne cena :yes:
Mondeo od r. 2010 musí mít samozřejmě FAP, takže logicky pokud je nové, tak nekouří. Má dieselové motory... víš odkud, které tímto taky nijak vyloženě netrpí. A klidně je možné, že vídáš nebo jen chceš vídat Mondea, co kouří. Vídat i40 je mimo showroom Hyundai svátek, neb se jich prodá proti Mondeu desetina, dokonce méně než Lagun a shodně jako C5, takže asi když už potkáš i40, tak se budeš dívat jak vypadá, protože jsi ji viděl předtím leda jednou, max. 2x.
Z druhé strany oproti Mondeu budeš mít teoreticky více času na její prohlédnutí, protože i s nejvýkonnějším diesel to není žádná štika provozu.
cena nic nezvycajne, stare zlate casy lacnych srotov skoncili
inak na interieri vidno odkial cerpal inspiraciu novy ceed :yes:
v jednom nemenovanom motoristickom magazine optima porazila moju oblubenu 508micku takze asi az take zle auto to nebude no a co je kvalitne nie je lacne ze? :yes:
mat 600 litrov na ucte a potrebu velkeho auta
tak by som po nej siahol :yes:
z tohto pohladu vyzera famozne:
[odkaz]
skoda ze ju nefotili vedla passata to by bol konrast, kraska a zviera
nechci tě zklamat, ale vedle passata by vypadala jako hogofogo vandrák.... a to passat považuju za ikonu unylosti.... ale tohle ne. A cena? .... max. 480litrů....víc ani vindru...
octavia je tiez pořád skoda a ludia ju kupuju ;-) , neboj , EU je mentalne uz inde ako slovaci a cesi a nejake predsudky nemaju, ved v irsku norsku alebo finsku i40tka v predajoch poraza superba kedze superba nemusia lebo je to pre nich pořád skoda :yes:
skodovka uz tiez nie je na urovni felicii takisto ani kia uz nie je na urovni sephie, hadam na to netreba nejaku velku logiku aby racionalne zmyslajuci clovek pochopil ze v dnesnej dobe uz zle auto nie je.
ale to je prave chyba nasho myslenia, stale mame v hlave vryte ze kia je smejd presne ako maju vryte svedi alebo japonci ze skoda je smejd, chce to zmenu myslenia, zle auta uz dnes nie su a aj dacia je dnes uz normalne poctive auto ako kazde ine :yes:
nastasie stupajuce predaje korejskych aut v eu znamenaju uz pomaly ale iste zmenu myslenia ludi co ma tesi :yes:
pro tvoji informaci - dnes jsem viděl novou i30 naživo a musím říct, značné zklamání.
Kvalita spasování jednotlivých karosářských dílů mizerná, křivě vsazené dveře... Jistě, vše bezpochyby ve výrobních tolerancích... Ale okem viditelné. Prostě jak Š120 :no:
Absence asférického zrcátka s vykrytím mrtvého úhlu :no:
Provedení stěračů :no:
Anténa :no:
Střešní plastové lišty lemující střešní plechový díl a zakrývající (?) sváry :no:
Prostě bída jako hrom.
Za cenu současné i30 možná pokrok, za cenu Golfu ale naprostý přešlap.
S tymto Topper ale 100%ne suhlasim. Myslenim sme este v komunizme, kde Nemci boli top a vsetko ostatne sracky. dnes su na tom vsetky znacky velmi podobne. Dovolim si povedat ze kvalitou je na tom VW a Peugeot na 99% rovnako. Nemci maju dost prachov a * nekupuju a Francuzi su u nich velmi popularni. Briti napodobne.
... tahle Kia je fakt parádní, povedla se, jak interiér, tak exteriér. Nicméně opět výběr motorů stále stejná bída, jako v případě Hjondééé. Chybí tomu 2.0CRDi, 1.7 jej fakt nenahradí, že to pořád v tý Koree nechtějí pochopit...
2.0 CVVT je zajímavější volbou, výkon je ale spíš průměrný a spíš bych ho viděl jako základní motorizaci, tj chtělo by to ještě nějaké turbo pro top variantu, něco kolem 150-170kW ;-)
Je fakt ze pro ty co radi jezdi rychleji by to chtelo silnejsi motor, tak kolem 170koni, ale zase tech 136koni je to co se nejcasteji prodava a ma to mensi spotrebu. Ale pockejme si na testy, porovnavat tabulkove hodnoty neni zrovna idealni. No a pokud prijdou uz tento rok s hybridem tak to budou zas prvni v segmentu techto aut (pokud nepocitam drahou 508 naftovy hybrid) tak to by nemuselo byt spatne. Hybrid s 209konma a elektromotorem ktery dava vysoky tocivy moment uz od 0 otacek nemusi byt vubec spatne auticko na predjizdeni
Hele, nemá to na středovém panelu a na volantu nějak málo tlačítek? Neříkejte mi, že by se jich tam ještě tak 20-30 nevešlo... To je trochu nevyužitá příležitost. Pak by to teprve vypadalo, jako když Audi ojelo Opel...
Keď som si kupoval Hyundai Tucson bolo to skôr z donútenia lebo benzínová Kia Sportage sa ešte nedovážala no predajca povedal, že ak mi môže doporučiť aj kvôli technológiám aj kvôli kvalite si mám radšej kúpiť Hyundai. Kia je len dcérska spoločnosť a tak nikdy nebude mať také technológie, kvalitu a design. Proste Optima je síce pekné auto no v porovnaní s Hyundaiom i40 vyzerá naozaj ako chudobná sestra možno je o pár tisíc lacnejšia ale i40 to vyrovnáva výbavou a kvalitou. U väčšiny modelov má Hyundai ako materská spoločnosť navrch či už je to ix35/Sportage, i30/Cee´d, ix20/Venga, jediný rozdiel je možno i10 a Picanto, ktoré je peknejšie a modernejšie. Takže až by som mal záujem o luxusný sedan siahol by som po i40 alebo ak by som chcel ušetriť tak po Elantre.
Promiň, ale to si děláš srandu ne, když mluvíš o luxusním autě z portfolia H/K?
A ještě k tomu navíc mluvíš o i40? Dneska jsem tuto obludku v kombi potkal na D11 a opravdu není o co stát :no: Optima je proti i40 kráska, povedla se...
Luxus je auto vyšší střední a nahoru od prémiových výrobců, tedy BMW, Audi, MB, Volvo, Lexus, Infinity atd... Kde v tom vidíš spotřebku H/K? >:D
S tym vztahom medzi matoku Hyundai a dcerou KIOU je to tak. KIA je v ramci koncernu H/K vedená ako "sportovejsia" a Hyundai ako "komfortnejsia" znacka. Najlepsie to vidno pri Venge, ked je Hyhundai lepsie odhlucneny a ma komfortnejsie naladeny podvozok.
spíš bych řekl, že je to jak když dělal pejsek s kočičkou dort >:D Btw v koncernu je taky spousta nelogičností. Namátkou nechápu proč Seat dělá velké MPV? Logicky by jej měla dělat Škoda, ne? Rocco taky moc nezapadá do VW, neměl by jej dělat Seat jako sportovní značka (no je fakt, že by se asi moc neprodávalo :-) )? Taky pokroucený >:D
Ono je asi nepoměrně snadnější "konfigurovat" dvě značky než nějakých 7. Jinak i v H/K je občas nejasné, kdo co hraje. Tedy kromě designu - tam si tak nějak nepřekáží (a spíš těží).
Tak o takom vztahu, zeby Hy nieco nedal kia, ako to castu funguje v koncerne VW, som este nikdy nepocul. Pokial viem, tak Hy a Kia maju spolocne technologie bez vynimky. Ked poukazujes na i40, tak netreba zabudnut, ze je o skoro 4 roky novsia ako Optima!!!! a to uz je co povedat. Nie je to ale tym, ze Hy nechce Kia dat svoju techniku ale preto, ze tu ide o dve odlisne auta, jedno uplne nove a druhe, ktore uz zrejme caka na facelift. Neviem, ci nejde u i40 dokonca o uplne novy podvozok, ktory v case vzniku Optimi bol len na papieri. To by vedel mozno skor Patrik alebo jemu podobni :-)
To je právě mylná informace, neboť Kia (zdá se to zvláštní) v evropě dostává modernější (novější) techniku než Huyndai. Např. Sportage využívá novou platformu podvozku, zatímco ix35 jezdí na té původní. Dalším příkladem je například nový cee´d, jenž umí na přístrojové desce zobrazovat např. pokyny z navigace (využívá TFT displej místo konvenčního ručičkového rychloměru).a i30 toto nemá...
No to právě není úplně tak. Kia má modernější verzi - info přímo od Kia motors a i30 neumí na displeji zobrazit údaje z navigace, což cee´d umí. Kia totiž cílí na VW, zatímco Huyndai spíš na Japonce...
treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
prichadza novy ceed/kombi aj i30/kombi a na dvere uz bucha novy Hyundai iX45 :yes:
rozbehol sa predaj i40 aj elantry, za kiu prichadza optima a rozbehlo sa nove rio a picanto :yes:
coskoro tu mame inovovane sorento a novu kiu mpv na baze ceedu, hyundai ponuka novinku veloster a inovovany genesis a velku lod iX55 :yes:
nenapadny ale pekny facelift pomoze aj i20tke a venga s ix20 su stale vo forme :yes:
dalsi predaj maju podporit nove turba ktore coskoro pridu a nove diesle :yes:
vyzera ze tento rok bude uz zaujimavejsi a coraz viac ma bavi sledovat europsky trh :yes: a este zabavnejsie je sledovat tie povysenecke xichty porazenej konkurencie
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
K/H budu vzdy za konkurenciou, a vies preco? Pretoze budu cakat na nove technologie od konkurencie ktore rychlo opajcuju a aplikuju do svojich aut. Korejci nemaju vlastny vyskum/vyvoj novych technologii, nic v com by boli pionieri ako napr. europa naftove motory, preplnovane maloobjemove benz.motory ; japonci hybridy, elektromobily, spolahlivost.
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Tak tohle "Korejci nemaju vlastny vyskum/vyvoj novych technologii" je na zlatý ventilek. Připomínáš mi moje studenty - prdlajs ví a jsou líní si zjistit podrobnější informace. :no:
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Vlastní vývoj a výzkum mají. To je to v čem se kolega mýlí a v čem oponuji.
Jinak komplex (vývojové centrum), který mají v Namyangu by si přála mít nejedna evropská značka. A ten nejmodernější závod v Evropě je stále (po 6 letech) v Tepličke nad Váhom.
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Jestli ti nestačí zmíněný výrobní závod, což je bezpochyby špička technologie výroby aut (roboti jsou také made in Korea), tak co třeba vysokopevnostní ocel v konstrukci aut (cena za EuroCarBody Golden Award 2011).
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Dejme tomu. A co dál? Nic. Stále zatím jen dobíhá, např. turbomotory. Takže zatím Hyundai jen kopíruje ostatní.
Továrna je špička? Takových továren ti najdu po světě jak šišek v lese... Jestli mají vyšší nebo nižší míru robotizace... To není nic nového. Stejně jako vyokopevnostní ocel v konstrukci vozu. Tedy ano, liší se samorřejmě dílčími řešeními, ale tím to hasne.
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Ty, veverko, utíkej hledat "šišky" :-)
Posledních pár let (4-5) prakticky nikdo nestaví. Kapacity jsou nevyužité, leckdy (např. Fiat) jsou využity jen na 50 % a to je mizérie! Oproti tomu provozy H/K sotva stíhají vyrábět (u motorů je to nejvíc markantní).
Aby jednou Evropa jen nedobíhal svět.
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Tak napr. v kii v teplicke majú nemecké roboty durr. Osobné skúsenosti mám v kórejskych firmách hysco a donghee. Postup korejcov bol nasledovný. Najprv nainštalovali špičkové japonské roboty daihen a postupne ich nahrádzali lacnými kórejskými súčiastkami. V konečnom dôsledku nič neušetrili, mali väčšie prestoje. No holt silou mocou si chceli dokazat že vedia konkurovat dobre zabehnutym výrobcom. Opak je pravdou, a vždy budú aspoň o krok pozadu. To je tá made in korea.
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Ono to není tak jednoznačné. Roboti Durr jsou jen v lakovnách, ale v lisovně jsou Rotem (tedy Hyundai), svařovací roboti pak od Hyundai Robots a montážní linka opět Hyundai Rotem, další stroje (obráběcí) jsou mix: Japan, Germany a Korea.
Jejich přístup (tak, jak jsi ho popsal a já ho nezpochybňuji), můžeme přehlížet zatím s úsměvem, ale mám pochybnosti zda tvůj výrok "vždy budú aspoň o krok pozadu" přetrvá dalších 10 let.
Páni redaktoři, není té rejže v zažívacím traktu už trošku moc? V tomto okamžiku jsou 3 z 5 vašich otvíráků (myslím ten hlavní karusel) o značce Kia. Chápejte prosím, že každý není topper, desetiletý synáček majitele největšího autosalonu Kia v regionu Čierna pri Čope. Jsou lidi, kteří by chtěli číst i o jiných autech, než je Kia či Hjondééé. A neodpovídejte mi prosím, že to tak vyšlo, že je Kia tak aktivní atd. atd. BBC by se tohle nestalo - je znak profesionality dávat trošku pozor na vyváženost a pestrost hlavních materiálů. Tohle vypadá jako krvavější tlačenka, než kdy měla Škoda...
redakce nemůže za to že škodovka momentálně žádnou převratnou novinku nemá...jinak by byli plné stránky toho...KIA a Hyundai jsou také subdomácí česko-slovenské značky a jejich produkce je pravidelně v top 10 prodejů a myslím si že se jim věnuje standardní pozornost...pokud se ti to nelíbí tak to nečti a choď na jiné zájmové weby o autech...toto je mainstreamový web o autech pro masy který je pro širokou veřejnost.... :-)
Tři nesouvisející , leč zajímavé články o automobilce Kia se zkrátka sešly v jeden čas, ani jeden z nich nebyl té povahy, že by jej bylo možno odložit třeba na víkend. Alespoň vidíte, že nenadržujeme vozům německé provenience ;-)
nic si z toho v redakcii nerobte, ked sa pise o vw alebo inych sunkach tak je v poho ale ked sa pise o kii zrazu kazdemu to vadi, dobre im tak, cim viac takychto clankov poprosim nech ich porazi :yes:
Jo, to je sice krásné, ale o P208 stále ticho po pěšině, to že jste v Ženevě nenavštívili ani stánek Peugeota a ani Citroenu o svědčí... nechci raději ani přemášlet 8-s
Takže ani DS5, aní 208 a kdyby nebylo Zoe, tak ani k Renaultu se nedostanete... 8-s
Ano. Slibovali: "... v týdnu bude článek." A zítra už je pátek!
Jinak DS5 by měla být příští týden u dealerů (co jsem slyšel z reklamy) - to bych si nenechal ujít. Alespoň okouknout naživo, protože z fotek... no nevím.
Ten článek už tu měl být jako o každé novince přímo ze Ženevy ;-) Jak na to pak mají reagovat ti, co jsou na 208 zvědaví... reálně se koukají na jiný web a ještě před premiérou jim jistí tajní lidé zvěstují první dojmy.
Samozřejmě, že na DS5 se zajdu podívat reálně, ale tak vy jste Aleši přece automobilový novinář, který mně po zprávách lačnícímu čtenáři nabídne strhující záplavu exklusivních novinek všech značek ze Ženevy... a nezapomenete na druhý nejprodávanější koncern v Evropě (poradím - PSA)
Ono to bude skor tym ze tie korejsek znacky v jednom kuse chrlia nieco nove, ci uz motory, modely, koncepty....Jednoducho stale nieco robia, zatoal co Europa troska zaspala. Tym ale nikoho nevyzdvihujem a ani neociernujem, len mi to tak pride. Pozri keby mal Yeti nejaky novy motor, alebo facelift tiez by to tu bolo. Len preco stale redakcia mlci o novom motore 2,2 CRDi od Hyundai??
No jo, napsal jsem raději předem "neodpovídejte mi prosím, že to tak vyšlo, že je Kia tak aktivní atd. atd." Následně mi tři lidé odpověděli, že to tak vyšlo, že Kia je tak aktivní atd. atd. Pointa holt byla v něčem jiném, ale už to nebudu zkoušet. :-) Kdo chtěl, ten pochopil.
Pardon, ale cítil jsem ve vašem příspěvku jistou "konspirativnost". Vzpomeňte, není to tak dávno a hitem bylo Citigo, každého zajímalo, bylo o něm spoustu nového. Potom třeba i30, pak najednou víc článků o Fordu...
Pane Aleši, to je taková ta "žárlivost".
Mohu-li za mlčící většinu: Pište, foťte podle svého, my si klikneme na to, co nás zajímá, co máme rádi a budeme-li mít důvod, napíšeme tu a tam nějakou glosu. :yes:
veliteli, cti jenom to, co te zajima - tak das redakci nejlepe najevo o co mas zajem. Tyhle tve placky jsou jenom detinskym dupanim nozickou za kazdou cenu - u tebe bohuzel nic neobvykleho. :no:8-s
Holt se nesmíš divit. Když korejci udělají nový model, po dvou letech je FL a po čtyřech už se objevuje nový model. Až se jim jednou podaří udělat něco, co nebude vypadat jak zrezlá pixpla po třech letech a bude mít trvanlivější design, tak se možná i články o nich omezí.
Jak už před časem psal jeden náš kolega v diskuzích (vždy s přesnými a "zákulisními" informacemi!), počty dodaných Optim jsou pro tento rok tak nízké (v ČR asi 160), že prodat je nebude problém. Navíc se Optima prodává celosvětově tak dobře (ostatně proto jde do Evropy až po nasycení mimoevropských trhů po dvou letech), že se slevami nelze (letos) počítat.
Odhaduji, že na podzim již budou nevykryté objednávky. To auto má punc jedinečnosti a přitom je "střídmé" (oproti i40) avšak ne "asketické" (oproti VW) a to je pro dost kupců lákavé.
...když za stejné peníze může mít člověk absolutní špičku v podobě Passatu,Mondea,Mazdy 6,Accordu... Kdyby ceny byly o 100.000,- nižší,řeknu,že Opel,Renault,Peugeot a Citroen budou mít problém! Takhle ani tohle říct nemohu...
Nemyslím, že problém je primárně v ceně, ta se ještě poddá, viz první levné vlaštovky u i40. Problém je, že chybí pořádná evropská motorizace pro tuto třídu, čili statný dvoulitrový diesel a ne jen upocená jedna-sedma, která podává jen průměrné výkony... přitom do jiných aut ji Hyundai i Kia nabízejí :-(
On by nám myslím _patrik snad sdělil optimističtěší informace ohledně vykrytí motorů novou výrobní kapacitou v USA. Já jen tuším, že to bude až na podzim - nejdříve. Takže ty správné motory až tak za rok? Škoda, velká škoda - jak by řekla slečna Vivien :-)
Je to škoda, sicxe jsem optimu zkoumal jen opticky, ale pokud si vemne základy s i40, tak by to bylo relativně konkurence schopné auto, ale s poddimenzonou motorovou nabídkou.
To je fakt "darda". Prodat tolik aut s jednou karosářskou variantou v podstatě mimo Evropu, takže jen doma a americký kontinent? Nebo je v tom i Rusko? Každopádně něco na tom autě bude a mě se moc líbí :yes:
Jen ta cena... Svět se v kravskou p... však už to znáte, když Hyundai a KIA D segmetnu stojí ne na začátku, ba ani uprostřed cenové hladiny střední třídy (beru v potaz české ceny). Snad ví, co dělají.
Každopádně za Optimu :yes::yes::yes: pro KIA a těším se na test.
třičtvrtěmega za tohodle mrakomora? ahahahhahahahahahahaahahhahaah..... se chcíplým motorem? ...... kucí si asi více šnupli rýže...... a ted argumenty..... na tyhle prachy vyjde např. 508GT a td.... zbytečné vypisovat..... nno jedno se musí uznat, rýžoví kucí maj kuráž >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D pardon, nechci být dětinský, ale rvu si tady hubu od smíchu..... >:D >:D >:D >:D
Auto vypadá o hodně líp než i40, protože ta je tragická. Předek působí lehce přišlápnutě, jak když na to někdo dupl a zadní světla jsou taky docela podivný, ale jinak to jde. Interier na mě moc dobře nepůsobí. Ta palubní deska působí dost lacině i na těch fotkách a přijde mi to, jak kdyby vzali plast z černé plastové popelnice, udělali do toho dírky na čudlíky a radio.
Tady je konkurence podstatně dál:
[odkaz]
vs.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Sedačky vypadají také ne zcela ideálně, téměř mizerně. Těžko soudit bez osobního usednutí, ale o bočním vedení se zdá ani neslyšely.
[odkaz]
vs.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Takže celkově to je určitě pozitivní změna pro Evropské zákazníky, ale nevidím tam nikde nic, v čem by tu Evropskou, nebo Japonskou konkurenci předběhli. Ale nutno říct, že jí značně dohánějí a tento model je určitě plně konkurenční. Bohužel jen do doby, než se člověk podívá do ceníku a na nabídku motorů. Jediný diesel 1,7, který se dá považovat spíše za základní, respektive první dostačující motorizaci. Jenže tady také jedinou dieselovou a to vše za hodně sebevědomou cenu 610 000. Jediná benzínová motorizace za 560 000.
Závěr je prozatím jasný. Stejně jako u i40 nevidím jediný důvod dát přednost před Evropskou, nebo Japonskou konkurencí.
jedna vec je ista s dvoma motormi dieru do europy Kia nespravi,chcelo by to poriadne motorizacia benzinovu V6ku okolo 3,0 a 2,0 crdi inak ja osobne nemam čo vytknut...v podstate čo sa tyka exterieru su tam iste časti kde sa kia inšpirovala inde,ale inak ako celok auto poôsobi dost dobre a interier by som zhodnotil ako seversky,kia sa snažila spraviť v niečo v štyle saabu teda ja to tak vidim... koncern H/K treba brat ako regulerneho hrača na trhu aut,či už v EU ,alebo Amerike...trh je otvoreny a čim viac možnosti tym lepšie :yes: za mna je optima jednoznačne :yes:
S poslednou vetou síce nesúhlasím (to by sa dalo aplikovať aj na automatické prevodovky atď.), ale inak tiež nevidím prínos tohto prvku. Tiež to v aute mám (ani som o tom najprv nevedel, v opise výbavy to nebolo) a naopak ma to ruší; kedykoľvek zastanem v miernom kopčeku, už sa to aktivuje, ja si to neuvedomím, pustím spojku: nič, pridám jemne plyn: nič, pridám plyn viac: hillholder sa uvoľní a ja zbytočne trapne vyrazím vpred ako pubertiak. Kým som sa naučil, že tam táto fičúra je, párkrát sa mi vyššie uvedené stalo.
no ja zase nejsem proti mit asistent rozjezdu do kopce. Obzvlast v obchodnich centrech kdyz clovek vyjizdi a zastavi se v prudkem najezdu je to super. Clovek se nemusi moc snazit a turovat spojiku. Vsak je to jako s parkovacima senzorama, clovek zaparkuje i bez toho, ale je to proste pohodlnejsi je mit... :-)
To máš zarezlé brzdy >:-[] Já s tím tedy problém nikdy neměl. Hill Holder jsem nikdy nepotřeboval, ale jeho funkce nemá absolutně žádný negativní vliv, takže proč ho tam nemít :yes:
Výrazné plus vidím při parkování v prudkém kopci, kde se nemusí používat při manévrech ruční brzda.
V podstatě tě to jen na cca 4 vteřiny podrží v kopci ;-) Citroen a Peugeot to mají u některých modelů od prostřední výbavy už víc jak 5 let - Např. C4 GPicasso ;-) je to součást elektronické parkovací brzdy...
Nie je fičúra ako fičúra, v starom Renaulte Scenic to fungovalo na jednotku - vlastne šlo len o elektronickú parkovaciu brzdu, ktorá fungovala aj ako asistent rojazdu. Pri státí do kopca ju bolo treba ručne aktivovať - a potom sa jednoducho rozbehnúť, povolila v ten správny moment a kľudne rýchlosťou pol kilometra za hodinu. Brzda sa aktivovala sama jedine po zastavení a vypnutí motora.
Takže záleží skôr na prevedení, či je to dobrá vec alebo nie. To máš podobné ako so systémom štart-stop. Niekde funguje bezvadne, niekde je tak žalostne pomalý a obťažujúci, že by si výrobcu najradšej niekam nakopal...
zezadu světla trochu Mondeo a Jaguar, z boku lehce Lexus a zepředu že by Škoda Vision D?? Jinak z mýho pohledu budoucnost H/K je asi lepší než bývala před 12 lety, ale zas až rekordní prodeje srovnatelný s evropskejma automobilkama snad mít nebudou (doufám) >:D
Pravdu máš, moje chyba, Optima představená 4. 2010 , Vision o rok později.. V tom případě mi předek přijde inspirovanej Civicem US a Accordem US verzí.. >:D
Konecne si niekto vsimol (prvy prispevok v tak dlhociznej diskusii), ze cely koncept MissionL/VisionD, a teda Octa3, nove Toledo a nova Jetta su iba kopie tejto Kie Optima.
Je uplne jednoznacne, ze Octa je az po A stlpik znacne okopirovana, len ma menej natiahnute svetla a prednu kapotu ma v strede typicky clenitu kvoli znaku.
zadni partie z profilu a la gs, ale gs to neni! palubka a la 9-5, ale 9-5 to neni! predlouha haubna a la 5er, ale 5er to neni! smarja pano! co to je? je to optima, jasny, pane! domnivam se, ze v evrope bude kia s timhle chcat proti hodne vostrymu vetru. jakmile tatka jukne k sousedovi, tak jako bych to slysel: mamo pojď domu, nevšímej si toho, tohle je stejne nejaka provokace...
p.s. sterace zvladnou leccos, ale vsechno ne ...
p.p.s. fakt je, ale kdyz si clovek uvedomi, kvalitu/desig pred peti lety, musi polozit ruku na pomyslny klobouk...
Asi nepotkává tak často ix35 nebo Sportage (jelikož bydlí v nějaký díře), jinak by věděl, že půl mega za korejce daj lidi uplně v pohodě >:D Jezdí jich totiž celkem dost ;-)
No kadzy ma pravo svuj nazor, me se design Kia aut libi takze i tech pul mega bych za Optimu dal :-) Obzvlast takhle vybavenou. Sice konkurence ma v nabidce zakladni cenu nizsi, ale to je hole auto, motorizace zakladni...no nez auto v zakladu radeji si koupim mensi auto s lepsi vybavou... ;-)