Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima: Na českém trhu od 559.980,- Kč (doplněn kompletní ceník)

Aleš Dragoun
Diskuze (133)
Kia Optima míří konečně k nám, takřka po dvou letech od světové premiéry. Základní cena byla stanovena pod hranicí 560 tisíc korun. Co za ně nabídne?

Kia Optima si odbyla svůj debut na mezinárodním autosalonu v New Yorku v dubnu 2010. V Evropě se představila tentýž podzim v Paříži, ale první zákazníci se jí dočkali až letos kvůli vysoké poptávce v jiných částech světa včetně domácí Jižní Koreje (tam se jmenuje K5). Vždyť jen v prvním roce se prodalo 67.836, loni pak 217 tisíc aut!

Sedan segmentu D je pro Evropu, potažmo Českou republiku nabízen s turbodieselem U2 1,7 l VGT, který dosahuje výkonu 100 kW (136 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 325 Nm/2000-2500 min-1. Jeho spotřeba činí 4,9 l/100 km. V červnu doplní paletu motorizací zcela nový zážehový celohliníkový agregát Nu 2,0 l CVVL, jenž poskytuje 125 kW (170 k) a 198 Nm, přičemž žádá 6,5 l benzinu na 100 km.

Od října 2012 nabídne Kia také hybridní verzi Optimy s kombinací zážehového dvoulitru a elektromotoru. Celkový výkon systému bude 140 kW, točivý moment 245 Nm a spotřeba 5,4 l/100 km. Hybrid bude automobilka dodávat výhradně se šestistupňovým automatem s řazením pádly pod volantem, jinak mají zákazníci možnost volby mezi ním a manuálem se stejným počtem rychlostí.

Podvozek disponuje rozvorem 2795 mm. Optima má kotoučové brzdy na všech kolech s ABS a EBD, elektronickou stabilizací ESC a VSM. Při nouzovém brzdění zasáhne ESS, který rozbliká výstražná světla, asistent HAC pomůže zase při rozjíždění do kopce. Standardem je také osm airbagů a aktivní opěrky hlavy vpředu. Ceny začínají na 559.980 Kč. Zákazníci mohou volit ze tří úrovní výbav, tří provedení interiéru a celkem devíti barev 4845 mm dlouhé, 1830 mm široké a 1455 mm vysoké karoserie. Ta má součinitel odporu vzduchu 0,29 a jedná se o dílo týmu vedeného Peterem Schreyerem. Do zavazadelníku se vejde 505 l.

Stupně výbavy jsou celkem tři. Optima Active nabídne kromě výše uvedených prvků šestnáctipalcová litá kola, mlhovky, dvouzónovou automatickou klimatizaci, palubní počítač, dálkové centrální zamykání, kožený dvouose seřiditelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, černé látkové potahy či chlazenou schránku před spolujezdcem. Rádio přehrává MP3, má kompletní podporu externích zařízení a ovládání na volantu. Sklopná a asymetricky dělená sedadla jsou běžná dnes také u sedanů této třídy. Vnější zpětná zrcátka ovládají elektromotorky.

Kia Optima – Ceny na českém trhu
Motor1,7 CRDi1,7 CRDi2,0 CVVT
Převodovka6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]168516851999
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4000100/4000125/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]325/2000-2500325/2000-2500196/4300
Max. rychlost [km/h]202197-
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,311,6-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,16,0-
Komb. Spotřeba ISG [l/100 km]4,9--
Cena Active [Kč]609.980,-659.980,-559.980,-
Cena Comfort [Kč]659.980,-709.980,-609.980,-
Cena Exclusive [Kč]709.980,-759.980,-659.980,-

pozn.: parametry benzinové verze budou upřesněny později, v tabulce jsou předběžné hodnoty

Comfort přidává o palec větší kola a denní diody vpředu, čalounění v kombinaci černá kůže/šedá látka/tmavé dřevo, světlomety s přisvěcováním do zatáček, vyhřívané přední sedačky, ta řidičova je navíc elektrická a odvětrávaná. Až zde najdeme parkovací senzory. S nejvyšší výbavou Exclusive dostanete navíc asistent jízdy v pruhu, sledování tlaku v pneumatikách, osmnáctipalcová kola a sportovní optický paket, dále pak přední xenony a zadní LED světla. Sedadla jsou již kožená ve dvoubarevné kontrastní kombinaci. Motor se spouští tlačítkem, nechybí navigace spolu se zadní kamerou a audio Harman Infinity.

Start-stop systém je vždy jen za příplatek 12.000,- Kč, za metalický lak zaplatíte o čtyři tisíce více. Kia nabízí i výhodné balíčky výbavy, například k nejvyšší Exclusive za dalších 50 tisíc dostanete dřevěný vyhřívaný volant, zadní vyhřívaná sedadla, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce či panoramatické střešní okno a lesklý černý středový sloupek karoserie.

Záruka je u Kie klasická sedmiletá s omezením na 150 tisíc ujetých kilometrů. Zahájení prodeje 21. března proběhne pouze s agregátem 1,7 CRDi, na verzi s benzinovým motorem již ale dealeři přijímají objednávky.

Evropskou Optimu vyrábí závod v jihokorejském Hwasungu, americké modely vyjíždějí z továrny ve West Pointu (Georgia) a stejné auto vzniká také v Číně.

Aleš Dragoun
Diskuze (133)
21. 3. 2012 19:07
Re: hňa
Konecne si niekto vsimol (prvy prispevok v tak dlhociznej diskusii), ze cely koncept MissionL/VisionD, a teda Octa3, nove Toledo a nova Jetta su iba kopie tejto Kie Optima.
Je uplne jednoznacne, ze Octa je az po A stlpik znacne okopirovana, len ma menej natiahnute svetla a prednu kapotu ma v strede typicky clenitu kvoli znaku.
21. 3. 2012 09:20
Re: Půl mega
No kadzy ma pravo svuj nazor, me se design Kia aut libi takze i tech pul mega bych za Optimu dal :-) Obzvlast takhle vybavenou. Sice konkurence ma v nabidce zakladni cenu nizsi, ale to je hole auto, motorizace zakladni...no nez auto v zakladu radeji si koupim mensi auto s lepsi vybavou... ;-)
19. 3. 2012 23:21
Re: KIA vs Hyundai
@ ericn

Můžeme o tom diskutovat (možná se někomu nelíbí), můžeme s tím nesouhlasit, ale Hyundai dělá luxusní auta.

To, že o tom někdo neví ho částečně omlouvá

;-)

Ale když se bavíme o značc, o prestiži atd., prosím globálně. Je to jeden výrobce!

Btw. Rád bych sitakovou spotřebku koupil [odkaz]
18. 3. 2012 02:39
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Ty, veverko, utíkej hledat "šišky" :-)
Posledních pár let (4-5) prakticky nikdo nestaví. Kapacity jsou nevyužité, leckdy (např. Fiat) jsou využity jen na 50 % a to je mizérie! Oproti tomu provozy H/K sotva stíhají vyrábět (u motorů je to nejvíc markantní).
Aby jednou Evropa jen nedobíhal svět.

17. 3. 2012 22:49
Re: treba povedat ze H/K to maju v EU pekne nasliapnute
Ono to není tak jednoznačné. Roboti Durr jsou jen v lakovnách, ale v lisovně jsou Rotem (tedy Hyundai), svařovací roboti pak od Hyundai Robots a montážní linka opět Hyundai Rotem, další stroje (obráběcí) jsou mix: Japan, Germany a Korea.
Jejich přístup (tak, jak jsi ho popsal a já ho nezpochybňuji), můžeme přehlížet zatím s úsměvem, ale mám pochybnosti zda tvůj výrok "vždy budú aspoň o krok pozadu" přetrvá dalších 10 let.