Tady vidím příležitost pro BMW. Lotus má prakticky vše potřebné, aby se stal lídrem na trhu. Jediné, co mu chybí, jsou peníze, kterých má ale BMW dostatek. BMW by pod svá křídla získalo to, co mu v portfoliu chybí, opravdu sportovní značku, která by umožnila další sdílení komponentů (a ušetřila peníze). Navíc by tím zkompletovala svou "sbírku" tradičních anglických značek. Možná bychom se pak dočkali i dlouho slibovaného auta s motorem uprostřed.
Ja myslim, ze BMW ma naopak natolik silny image, ze nema zapotrebi tahat ze sr**ek dalsi zbankrotovanou anglickou znacku.
Kor kdyz moderni BMW je cele o downsizingu, nafte a ekolimitech.
Bud ta znacka zustane nekde v Indii, nebo pujde do Ciny nebo do Koreje, tam vsude maji taky penize a potencial a image zaprasene klasicke znacky by jim bodlo.. Anebo by mohl jeste do Ruska, stejne jako TVR. Ze by treba udelali fuzi z Marfusou, ehm Marussiou :-)
Nafta bude v příštích letech na ústupu kvůli Euru 6, které diesely výrazně zdraží, takže můžeme očekávat benzinovou renesanci.
Co se týče samotného Lotusu, tak ten v žádných problémech není. Naopak, pokud by sehnal dostatek financí, mohl by se z něj stát přímý konkurent pro Porsche. Takových 50 tisíc prodaných aut ročně by nemusel být problém. A BMW má v současné době ten problém, že nemá partnera, se kterým by sdílel větší část komponent (podvozky, motory, převodovky atd.), pokud tedy nepočítáme oturbené šestnáctistovky, ale ty tvoří jen malou část prodejů. A příklad Audi ukazuje, že právě ve sdílení modifikovaných "vnitřností" je budoucnost.