Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Beetle: První jízdní dojmy

Na portugalských silničkách jsme poprvé vyzkoušeli nejnovějšího Brouka. Má v Evropě větší naději na úspěch než předchozí pokus volkswagenu o retro?
Zpět na článek
19. 3. 2012 10:48
19. 3. 2012 13:21
19. 3. 2012 13:30
19. 3. 2012 13:37
19. 3. 2012 13:41
19. 3. 2012 17:06
19. 3. 2012 18:22
19. 3. 2012 19:56
19. 3. 2012 13:07
19. 3. 2012 14:29
19. 3. 2012 14:53
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 15:40
19. 3. 2012 15:51
19. 3. 2012 16:06
19. 3. 2012 16:12
19. 3. 2012 16:18
19. 3. 2012 16:39
19. 3. 2012 17:20
19. 3. 2012 17:29
19. 3. 2012 17:59
19. 3. 2012 18:44
19. 3. 2012 18:50
19. 3. 2012 19:12
19. 3. 2012 19:59
19. 3. 2012 18:52
19. 3. 2012 20:00
19. 3. 2012 20:21
20. 3. 2012 01:34
20. 3. 2012 15:23
19. 3. 2012 19:14
19. 3. 2012 17:30
19. 3. 2012 20:56
20. 3. 2012 23:07
19. 3. 2012 22:19
19. 3. 2012 22:36
19. 3. 2012 22:39
20. 3. 2012 01:34
20. 3. 2012 23:12
19. 3. 2012 16:26
19. 3. 2012 16:37
19. 3. 2012 16:43
19. 3. 2012 17:04
19. 3. 2012 17:11
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:39
19. 3. 2012 17:44
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:47
19. 3. 2012 17:49
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 3. 2012 23:14
19. 3. 2012 18:56
19. 3. 2012 21:57
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 22:29
19. 3. 2012 22:36
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 3. 2012 15:24
19. 3. 2012 17:22
19. 3. 2012 17:32
19. 3. 2012 17:40
19. 3. 2012 19:07
20. 3. 2012 01:33
20. 3. 2012 15:27
19. 3. 2012 19:41
19. 3. 2012 19:57
19. 3. 2012 20:13
19. 3. 2012 22:37
19. 3. 2012 18:08
19. 3. 2012 19:00
19. 3. 2012 20:01
19. 3. 2012 20:25
19. 3. 2012 20:44
19. 3. 2012 20:38
19. 3. 2012 20:24
19. 3. 2012 20:27
19. 3. 2012 22:40
19. 3. 2012 23:17
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 3. 2012 00:21
20. 3. 2012 15:28
20. 3. 2012 18:15
19. 3. 2012 21:53
19. 3. 2012 21:54
19. 3. 2012 22:59
20. 3. 2012 01:31
20. 3. 2012 15:33
20. 3. 2012 16:15
20. 3. 2012 17:03
21. 3. 2012 08:06
21. 3. 2012 08:23
21. 3. 2012 08:44
21. 3. 2012 09:01
21. 3. 2012 00:03
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2012 08:48
na prvych fotkach pri prvom pohlade
sa mi tento beetle akosi viacej pacil ,teraz ked sa na neho opat pozriem tak mi pripada akysi neohrabany nudny tucny a nevyrazny ;-\ akosi ma presla chut na to auto, nuda

keby som chcel stylove a praktickejsie dvojmiestne auto asi by som za tu cenu kupil mini alebo aj A1 vyzera lepsie aj ked trojdverak je skutocne neprakticky,

nikto o kvalitach beetla nepochybuje a najde si spokojnych zakaznikov ale vo mne to auto nevyvolava emocie a nadsenie ako napr spominani mini alebo f500 alebo napr mazda MX5

tu je test beetla aj s videom:
[odkaz]

vcelku nudne auto ako kazdy vw
Rozbalit vlákno
4
19. 3. 2012 09:30
Re: na prvych fotkach pri prvom pohlade
Ten odkaz nefunguje, ale na am uz je kompletny velky test.

[odkaz]
19. 3. 2012 09:33
Re: na prvych fotkach pri prvom pohlade
tak vynimočne,vlastne čo vynimočne heh ,klasicky sa s tebou neda suhlasit ... novy beetle je sam o sebe vyrazny posun,interier dostal konečne tvary hodne novodobeho chrobaka,exterier sa mi pozdava ešte viac nižšie položena strecha celkovo trošku hot rod zjav vyzera fajn unisexovo,zatial čo prvy new beetle bol vyslovene žensky.
Mini,F500 a Beetle su na tom uplne rovnako ,jasne 500vka straca rozmermy je totiž o kategoriu nižšie,ale myslim,že si nemaju čo vyčitat...len neviem čo tam pletieš Mazdu MX5 ...
Avatar - Choochoo
19. 3. 2012 10:00
Re: na prvych fotkach pri prvom pohlade
Me to teda prislo priserny uz od pocatku. Golf od vw je jasna volba, ale jinak jasne Mini.
Foto s ruzovouckym sporakovym kolikem me uplne dorazilo, ale pro bukvice dobry, jako u plotny [odkaz]
Spotreba 20 let starych benzinovych 1,8 a jeste k tomu s trefovanim. >:D
"Pravda, vo vyšších rýchlostiach už reakcia nie je taká spontánna a keď potrebujete akcelerovať, chce to podradiť. A trafiť sa pritom do stredných otáčok, v ktorých sa agregát cíti predsa len najlepšie." [odkaz]
Avatar - Starfighter
19. 3. 2012 11:32
Re: na prvych fotkach pri prvom pohlade
Noo, podsvícení je ve skutečnosti červený.
Avatar - WalterWhite
19. 3. 2012 10:16
Na živo sklamanie .
Borci vedia toto auto fakt pekne nafotiť , takmer na každej fotke vyzerá parádne á o to väčšie bolo sklamanie vidieť chrobáka na živo 8-s
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ronault.
19. 3. 2012 12:52
Re: Na živo sklamanie .
Já ho na živo měl možnost docela důkladně prozkoumat a musím uznat, že naopak nevypadá vůbec špatně. Oproti minulé generaci je to příslovečné "nebe a dudy"
19. 3. 2012 13:02
Re: Na živo sklamanie .
:yes: asi tak
Avatar - WalterWhite
19. 3. 2012 15:31
Re: Na živo sklamanie .
New Beetle vidím každý deň keď ním vozí mladá mamina dcérku do škôlky a páči sa mi .
Proti The Beetle nemám nič len to proste nie je to auto z promo fotiek ... moje dôkladné preskúmanie bolo šedá farba a malinké kolieska :no:
Avatar - Ronault.
19. 3. 2012 16:43
Re: Na živo sklamanie .
šedou barvu ani malinká kolečka přece nemusíš mít. Já si prohlížel tu světle modrou a ne, že bych šel do kolen, ale líbila se a "nehněval"bych se. Ale pravda, že Scirocco by mě lákalo daleko více.
19. 3. 2012 17:00
Re: Na živo sklamanie .
Člověk to musí brát tak, že Scirocco VW v USA nenabízí. A v Jižní Americe nejspíš také ne. Pro mne je to také zajímavější volba. Vůbec bych řekl, že mu chlapi dají spíš přednost. Beetle je v Evropě spíš doplněk nabídky pro jeho fanoušky a případně nějakou tu slečnu, které by Scirocco nešlo pod nos. ;-) Pokud přijde otevřený brouk, tak to by mohla být jiná písnička.
Avatar - das_autos
19. 3. 2012 16:32
Re: Na živo sklamanie .
Vypadá nádherně na 18" kolech paráda.Výbornej image car.Jsem s ním jel,za mě už by si sice nido nesedl,kufru ubírala objem aparatura Fender,která hraje výborně,ovladatelnost dobrá klasický VW,řadička retro delší,přední sedačky parádní.S pětistovkou se to nedá vůbec srovnávat,ta je o dost menší a je spíš do města.Tady bych si dovedl představit delší štreku.
19. 3. 2012 10:48
Nádherák
Hele paráda... halvně ty ceny jsem čekal horší, 550 za stylovku se slušnou výbavou a 2.0T? to není zlý :yes:
Rozbalit vlákno
8
19. 3. 2012 13:16
Re: Nádherák
Ten příplatek za 2.0 tsi a sofistikovanější podvozek je oproti základu fakt docela malý. Za 550 má člověk stylovou alternativu ke Golfu GTI. :yes:
19. 3. 2012 13:21
Re: Nádherák
Jen podle toho výkonu 147 kW mám podezření, že jde o ten nejstarší přeplňovaný dvoulitr. A je trochu zklamání, že se ACZ zase fláká. Rasťo Chvála testoval brouka už minulý rok. Ale co, na slíbený test dvoulitrového Scirocca také čekáme už pár let. Stejně není nad to si auto projet sám.
19. 3. 2012 13:30
Re: Nádherák
Podle člověka ze zastoupení, s kterým jsem mluvil při novinářských prezentacích vloni v září, je to opravdu ten nejstarší motor.
Ale zas taková závada to snad není, ne?
19. 3. 2012 13:37
Re: Nádherák
Tak je to škoda. Je vidět, že je to auto určené pro Ameriku. Můj názor je, že se dvoulitr s časem zlepšoval. Takže bych dal přednost novější verzi, která je mimochodem jiná kompletně.
19. 3. 2012 13:41
Re: Nádherák
Holt je to budgetovka, tak se hledají místa, kde šetřit.
S tímhle motorem žádnou zkušenost nemám, ale EA888 bude podle všeho opravdu lepší a dotaženější. :yes:
19. 3. 2012 17:06
Re: Nádherák
Znovu jsem se na to podíval a on by to mohl být i EA888. Dělá se i verze bez valveliftu, která má 147 kW a která je určena právě pro americký trh. Takže je jen otázka, kolik toho ten člověk ze zastoupení skutečně ví. >:-[]

Co se šetření týče. Záleží, kde ty motory pro americký trh vyrábí. EA888 měl zlevnit výrobu, protože ho lze nasadit všude.
19. 3. 2012 18:22
Re: Nádherák
Hmmm, mas pravdu, ted koukam do specifikaci pro americky trh...ma to rozvody pohanene retezem a kompresni pomer 9.6:1, takze to je opravdu EA888.

To by me zajimalo, jake meli skoleni lidi ze zastoupeni. Na muj primy dotaz, zda se jedna o starou verzi TSI (Octa, G V) mi odpovedel na rovinu, ze rozhodne ano. Jmeno cloveka bohuzel nevim, k te prezentaci jsem se nachomytl vicemene nahodou. Jsem holt duverivej, priste budu chtit brozurku :-)

Tady je aspon fotka z prezentace (bylo to pro Auto roku), jak by se mi Beetle libil...cervenej a s kanaldeklama...anebo na plechacich :-)
[odkaz]
[odkaz]
19. 3. 2012 19:56
Re: Nádherák
A pokud tu v Evropě nechtějí dávat ten americký, tak do končící A3 se dává také 147 kW bez valveliftu, ale s trochu větším rozsahem maxima točivého momentu. Měl by začínat o 100 otáček níž na 1700. U 155 kW verze bez valveliftu pak také začíná na 1700, ale nahoře je natažen o 200 na 5200. Rychlé nahlédnutí na vw.de prozrazuje, že maximum točivého momentu je skutečně 1700-5000, takže jde motor z A3.

No jo, v červené mu to sekne. :-)
Avatar - avatas
19. 3. 2012 11:21
Původní a nový
Měl jsem tu pochybnou čest za komanče vlastnit brouka.Poruchy a problémy,snad jen ten pocit mládí a toho vybočení z davu.Následoval žigul 1500 a byl jsem jak v nebíčku.Synek si před lety kupoval ojetého mexičana a já zíral.Aero-dynamický hluk,motor diesel,zvuk traktoru,ale co nejhorší-pro běžný život velice nepraktický.Všichni bychaři zde fňukají a sténají,ale až by nastal okamžik pravdy a v peněžence měly volných půl melounu,věřte že by si koupily auto,ne desing.
Osobně se mi líbí,ale je tam moc ale.Hodí se snad pro single mladou slečnu,či hocha.
:-!
Rozbalit vlákno
6
19. 3. 2012 11:28
Re: Původní a nový
tak na koho jiného je tohle auto mířeno? :-)
Tohle auto nemá ambice být praktickým nebo rodinným autem ;-)
Avatar - Thomas89
19. 3. 2012 13:28
Re: Původní a nový
single moc prachu nemaj. a když jo tak si koupi jety BMW aby nebyli single >:D
19. 3. 2012 15:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2012 22:13
Re: Původní a nový
ty jo ty ceny jsou celkem vysoko. Asi ho dám dokupy. I když by to chtělo asi investici větší než jeho prodej vynese ... a stejně bych ho pak neprodal :-)
19. 3. 2012 19:48
Re: Původní a nový
Nemáš rád dresingy? Pardon, desingy...
19. 3. 2012 13:07
diy,
kdepak v l.a. nejsou zadny hlupaci, ty vedi jak na vw...
p.s. nahodou, terminator 2 byl velmi povedenej, a to nezminuju zmiji a trpaslika...
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2012 14:29
Nezvládnuté
Prvý novodobý Chrobák bol zrejme omyl. Druhý nebude v tomto smere oveľa lepší. Ako bol ten prvý svojim poňatím vzdialený svojmu vzoru, tak tento je ešte viac. Dokonca sa posunul smerom k Porsche akoby boli ideály Chrobáka málo...
Zvládnuť retro tak, ako sa to podarilo v prípade Mini a Fiatu 500, nie je holt súdené každému. Takto to pokaziť, zahodiť prakticky jediný (alebo jeden z mála) hodnotný odkaz do vzdialenejšej histórie, to je trestuhodné.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 14:53
Re: Nezvládnuté
Čas od času dojde k degradaci a morální likvidaci lecčeho. Kupříkladu ani úzký knírek dnes nelze nosit...
Avatar - WalterWhite
19. 3. 2012 15:37
Re: Nezvládnuté
Ešte majú Bus a Karmann Ghia :yes:
19. 3. 2012 16:25
Re: Nezvládnuté
Veď som doplnil - jeden z mála. VW sa históriou veľmi chváliť nemôže, je to v rámci automobilového sveta síce veľká, ale pomerne mladá automobilka. O to viac je človeku ľúto, ako so svojou vlastnou históriou zaobchádzajú.
19. 3. 2012 15:40
BVWOUK
Konečně po MINI důstojné, ikonozní retro, žádná trapná, neforemná hračka pro blondýny. Je dobře, že VW nerezignoval, Brouk tu má s náma být pořád. Nemusíš ho vlastnit, ale už jen pocit, že se stále vyrábí, byť v modernizované verzi je poměrně uspokojivý, ne? Pokud pak někdo pociťuje (plakátové) zklamání nad tím, že Brouk nejede jako Ferrari California, pak o brouku neví vůbec nic... Neboť brouk je dnes nepotřebný, nepraktický, milý a jedinečný... klenot. Ostatně jako každý klenot...

A abychom brouka na diskusi nesmyslně nekritizovali, máš-li problém s jízdními vlastnostmi brouka, svez se v jiném retru, třeba v F500... Rychle pochopíš, kdo to umí, a kdo jen...

A konečně si napišme to nejdůležitější. Jen ať proboha není na silnicích Brouků jako pětistovek v Itálii. Tahle auta, ta mají mít status (historické) výjimečnosti, s těmito auty mají jezdit jen dokonalí nostalgici, lidé, jimž je předmětný vůz nekonečnou radostí. A to Brouk splňuje bez ztráty pro něho příznačné kytičky...

BRAVWO :yes:
Rozbalit vlákno
67
Avatar - ManInBlack
19. 3. 2012 15:51
Re: BVWOUK
Ano, Beetle je raritní vůz, kterého se vyrobilo pouhých 21 milionů >:D Plus mínus.
Ale taky si přeju, aby byl na silnicích vídán co nejméně, protože mně osobně se vůbec nelíbí!
Porovnání 500 vs Beetle bych nechal na pánech redaktorech. Určitě udělají porovnávací test, tomu se snad ani nedá vyhnout. Takovej fanatik jako ty (příp. nějaký tvůj oponent u Fiatu) bude zastávat tu svoji PRAVDU a to se pak nedobéřeme nikam.
A jak jsi přišel na to, že bobík typu Beetle (500, Mini, Punto atd.) by chtěl někdo srovnávat s Californií? Jestli o někom takovým víš, tak je to ještě větší blázen než ty!
19. 3. 2012 16:06
Re: BVWOUK
Nějak špatně si rozumíš, já nahoře píši o tom, že novodobý Brouk by neměl být na silnici za to, za co je novodobý F500, to jest masovka o "ničom". Ano, původní brouk jezdil doslova po celeém světě v miliónových sériích. Opravdová legenda. Porovnání F500 a Brouka si nepřej, neb bys musel jít po přečtení na dýchání rajského plynu... >:D
19. 3. 2012 16:12
Re: BVWOUK
Takze je spatne ze se 500 prodava jo >:D >:D Ta tvoje logika je vazne super, 500 je spatna, protoze se prodava, Panda je spatna, protoze ma na vyber z vice motoru, atd. :yes:
19. 3. 2012 16:18
Re: BVWOUK
To si posuď sám, jestli se má doslova otrocké retro masivně prodávat, můj názor sis přečetl, má to být silniční bonbónek. Jinou roli plný MINI, ten je pojatý jako jemné retro a aktuálně buduje tvrdě svou současnost, mimo jiné i spektrem odvozených variací. Pandu jsem dnes shodou okolností obhlížel ve Zličíně - mají tam malou výstavku - sedici, panda, freemont. Větší autobrajgl pohromaděš se hned tak nevidí. Panda překvapí svými malinkými rozměry (opravdu jako předchůdkyně) a kupodivu málo jiskrnným pohledem, dokonalá "nuda v Brně".

Vzato z pohledu výrobce jsou prodeje F500 samozřejmě v pořádku, když mu to kupci zobou (v Itálii) tak přece to nebude stahovat z trhu, ostatně vždyť fiat snad nic jiného ani viditelně neprodává...
19. 3. 2012 16:39
Re: BVWOUK
Mini Countryman je všetko, len nie jemné retro. Hoci Mini samotné je vydarené, vymýšľanie jeho nových derivátov je snahou o - čo najväčšiu masovosť a zárobky. O to tu ide, nie o retro.
A presne o to isté ide aj Volkswagenu s jeho novým Chrobákom. Je jasné, že sa jeho tvorcovia nadreli jak kone, po chabom uvedení prvej "retro" generácie vymyslieť novú stratégiu, to nie je úloha pre supermarket. Podľa toho vyzerá výsledok, niečo z línií chrobáka, niečo z 911, výsledkom je kočkopes bez šťavy a bez vlastného štýlu. Fiatu Päťstovke môže len ticho závidieť.

Ak Chrobáka v garáži, tak zreštaurovaný pôvodný model. Nie túto hrbatú napodobeninu.
19. 3. 2012 17:20
Re: BVWOUK
Zde se (výjimečně) neshodneme. F500 je nič. Nič, nič... :-)
Avatar - ManInBlack
19. 3. 2012 17:29
Re: BVWOUK
Fiat 500 je naopak úžasný retro! Máme doma původní 600 (po dědovi) a ta nová je fakt designově nová verze toho auta. A navíc povedená. A hlavně to platí pro exteriér i interiér! Brouk je uvnitř stejná nuda jako všechny ostatní VW. A taky je důkazem toho, že i když je vidět poměrně často, tak je to tak roztomilý autíčko, že se člověk na něj musí usmát. Narozdíl od toho tvýho brouka.
19. 3. 2012 17:59
Re: BVWOUK
Ty silniční život chápeš asi jako pískoviště v mateřský školce ne? Se mnou neopak hne, když to kolem mně převalí jedna devětsetjedenáctka. Pětistovky jsem zatím potkal tři (možná jednu a tu samou...)

F 600 nebyl tak kouzelný jako (původní) F500, to je opravdu miniminimini majstrštyk :-) Nová F500 je neskutečný kýč.
Avatar - ManInBlack
19. 3. 2012 18:44
Re: BVWOUK
Nevím. Nejsem tak starej, abych si pamatoval rozdíly mezi původní 500 a 600 >:D

911 jsem nikdy zvlášť v oblibě neměl (i když je samozřejmě uznávám jako technicky skvělá auta). Já jsem spíš na italy, ale hlavně na Aston Martina :-) Tahle auta se mnou teprve pohnou.
19. 3. 2012 18:50
Re: BVWOUK
:-) Rozdíly byly veliké. Aston Martin dobrý, ale špatně se na něho střádá ;-)
Avatar - ManInBlack
19. 3. 2012 19:12
Re: BVWOUK
Na Porsche se nestřádá o nic lehčeji (cenově srovnatelný s Vantagem, ne?)
19. 3. 2012 19:59
Re: BVWOUK
Nojo, ale u Porsche máš i Boxstera :-)
19. 3. 2012 18:52
Re: BVWOUK
Neoháňaj sa niečím, o čom ani netušíš, čo to je. Nemáš ani šajn o tom, čo je gýč. O tom si ma v rámci ACZ presvedčil nie raz.
19. 3. 2012 20:00
Re: BVWOUK
No například F500 je kýč kýčů (myslím jako nový F500)
19. 3. 2012 20:21
Re: BVWOUK
A ešte nejakú inú rozprávku skús...
20. 3. 2012 01:34
Re: BVWOUK
Na rozprávky jsi tu kádr ty...
20. 3. 2012 15:23
Re: BVWOUK
Ja mám deti rád. A rozprávam im len pravdivé rozprávky, zo života. Keď chcú počuť bludy, kopírujem si tvoje príspevky. ;-)
19. 3. 2012 19:14
Re: BVWOUK
V pohľade na dizajn sa určite nezhodneme.
19. 3. 2012 17:30
Re: BVWOUK
S tim Mini se shodneme - ta hromada derivatu mne trochu rozladuje.
Nicmene novej Mini roadster... :yes:
19. 3. 2012 20:56
Re: BVWOUK
Všetko sa dá robiť s citom a uvážlivo. Aj tak sa vždy nepodarí. Mini je toho žiarivým príkladom. Niečo sa podarilo, niečo nie.
20. 3. 2012 23:07
Re: BVWOUK
"....má to být silniční bonbónek" ... To veru bude, uz teraz to vyzera ako kocka cukru.
Ty ju lizes ako zmyslov zbaveny. Ved aspon niekto ma radost.
Avatar - VDC
19. 3. 2012 22:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2012 22:36
Re: BVWOUK
Vsadil bych se, že v republice je více Foxů než pětistovek... >:D
Avatar - VDC
19. 3. 2012 22:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2012 01:34
Re: BVWOUK
Fox je nádhernej.
Avatar - ZaklinacTristan
20. 3. 2012 15:24
Re: BVWOUK
Fox je nielen odpudivy (co by sa mu dalo odpustit, kedze je to taka VW Dacia) ale najma KATASTROFALNE nespolahlivy. A to sa mu uz odpustit neda.
20. 3. 2012 23:12
Re: BVWOUK
Fox je nadherny, ked je schovany za vratami garaze.
19. 3. 2012 16:26
Re: BVWOUK
Práve naopak. Ešte väčší odklon od témy. Naivná snaha po prvom neúspechu s retro štýlom niekoho zaujať. Opäť šance iba ak pre tunerov za morom. Dosť málo.

Mimochodom - s F500 som sa zviezol. Dokonalý mix štýlu, praktických vlastností do mesta a odkazu na históriu. :yes:
19. 3. 2012 16:37
Re: BVWOUK
Dokonalá byla původní F500 - kšiltík nad vystouplými světly, "bobek" na zádi a vystouplá zadní světla. Tyto markanty vzaly zasvé a tím všechno kouzlo F500 přestalo existovat. Kabina je naopak působivá.

To nahoře, to je (konečně) pěknej brouk.
19. 3. 2012 16:43
Re: BVWOUK
To hore má do Chrobáka 10x ďalej ako Fiatka 500 k pôvodnej predlohe. Nikto, kto súčasnú F500 zbadá, nemôže zapochybovať o tom, aké auto vidí, a aký model bol jeho vzorom. O Chrobáku sa to isté povedať nedá. A slovom "pekný" sa označujú spravidla vydarené modely...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:11
Re: BVWOUK
Nehledě na Beetle - existuje nějaký metr, jímž lze objektivně měřit kvalitu designu?
19. 3. 2012 17:39
Re: BVWOUK
Samozřejmě, že se dá "změřit", tedy klasifikovat. To by jinak moh například nůžky vyrábět kdejaký antoušek, a jak vidíš, tak i nůžky se dají udělat na krásném designu. Když půjdeme hloubějí, pak design nesmí být jednosměrný, samoúčelný (F500) design má hodnotu jenom v koexistenci s účelností, užitím daného objektu. O designu se (v chlapské společnosti) nejlépe hovoří, když se hodnotěj... ženský >:D My o ženskejch nepíšem, věnujeme se autům - tedy definice - design je ztvárnění auta, které v sobě snoubí krásu, korespondující s účelem, s charakterem.

Co se týká účelu, tam zpravidla problém není. Problémek je s krásou, s rozpětím jejího chápání. Zde už hrají roli vedle obecnějších estetických požadavků též vzdělání a rozhled tvůrce a hodnotitele. U aut (jako i u jiných hmotných "osobních" věcí) jde totiž o styl.

Styl je velmi velmi obtížně definované kritérium. Flešově si napišme, že je to souhrn vizuálních, kulturních uměleckých jednotlivostí, které v souhrnu generují pro velkou, rozhodnou skupinu liídí charakter dané věci, tedy jde o to, jak na tu skupinu působí. Zpětně pak styl (vozu, motorek, oděvů atd) ovlivňuje celkové širší bytí lidské společnosti.

Příklad stylu vrcholné neposkvrněné hodnoty - Porsche 911, ale například též "kachna", tedy Citroen 2CV či původní brouk. Styl je v podstatě zkoncentrovaná, souhrnná pravda v umění, pravda v průmyslovém právu, tedy jde o přitažlivost ztvárnění karoserie, její zpětný odraz v dané době atd. Případ stylu zcela mimo hru - F500 (myslím nový F500). To je důkaz povrchu, klouzání po povrchu, povrchní kuchání historie - přínos v estetice nula, užitné vlastnosti takřka nula, přitažlivost (mimo těch blondýn) též nula...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:44
Re: BVWOUK
Obecně lze namítat rozdílnými výsledky jednotlivých modelů v různých odborných anketách.

Ale - má-li být design objektivně hodnocen, pak cítím, že s odstupem let, aby byla řádně zhodnocena jeho nadčasovost.

A vůbec - nač se svazovat tabulkami? :-) V každém stroji se promítá lidská duše.
19. 3. 2012 17:47
Re: BVWOUK
:-) Ano, ta nadčasovost má svou velkou váhu.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 17:49
Re: BVWOUK
Souhlasím, lze ji navíc čistě objektivně zhodnotit.
20. 3. 2012 23:14
Re: BVWOUK
"Zde už hrají roli vedle obecnějších estetických požadavků též vzdělání a rozhled tvůrce a hodnotitele." ... tak sup do skoly, lebo si zakrnel na 1.stupni zakladnej skoly.
19. 3. 2012 18:56
Re: BVWOUK
Asi tak ako sa dá určiť dobrý vkus alebo rozdiel medzi pekným a škaredým. Sám vieš, že umeniu vyberať farby, tvary a materiály sa ľudia učia celý život - hoci to nie je exaktná veda, robí to, voči iným profesiám, skutočne len zopár výnimočných ľudí.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 21:57
Re: BVWOUK
Jistě, objektivně známé kvality existují. Avšak subjektivita je mocná a bezbřehá... dle mého není nad pestrost.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 22:36
Re: BVWOUK
Duše potřebuje rozlet a plné vyjádření, z čehož mnohdy vycházejí roztodivné věci... i Piccaso se nechal vést fantazií.
20. 3. 2012 15:24
Re: BVWOUK
Fantázia a vkus sú dve rôzne veci.
19. 3. 2012 17:22
Re: BVWOUK
Ono nejde o tu vzdálenost od původní předlohy, jde o styl vozu jako takového, a v předmětných autech i o to, jak hluáboce evokuje, jak hluboce opisuje, jak tvůrčím způsobem přetváří... No a VW udělal famózní model - napůl retro, napůl budoucnost, ideální mix.
Avatar - ManInBlack
19. 3. 2012 17:32
Re: BVWOUK
Zkrátka a dobře, abych shrnul tvá slova: "Pokud nevyhrává VW, tak je to nedůležité."
19. 3. 2012 17:40
Re: BVWOUK
Vzhledem k tomu, že Volkswagen vyhrává vždy a všude, je tvá poznámka bezpředmětná.
19. 3. 2012 19:07
Re: BVWOUK
S Volkswagenom na večné časy a nikdy inak... Kto by to povedal, že si Hitlerovo dieťa ľudia tak obľúbia a dosiahne takú popularitu...

Mimochodom, VW má na svojom konte aj prehry, a nie malé.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
20. 3. 2012 01:33
Re: BVWOUK
No je to proto, že nikdo jiný nedokázal vyrobit lepší vůz. Pokud za prohru považuješ Phaetona, měl bych docela strach z tvé garáže >:D ;-)
20. 3. 2012 15:27
Re: BVWOUK
Chcel si povedať, že nikto tesne po vojne nevedel v Nemecku vyrobiť lepšie, poprípade akékoľvek auto za tú cenu... A čo tie ďalšie vozy? Phaeton rozhodne nie je úspech. Úspech sa predsa meria predajmi, a tento systém hodnotenia úspechu si tu predsa zaviedol ty sám. ;-)
Avatar - Ronault.
19. 3. 2012 19:41
Re: BVWOUK
Slyšeli jsme slovo Booožíííí!

"vwÁmen!" 8-s >:D
Avatar - Ronault.
19. 3. 2012 20:13
Re: BVWOUK
Jo, to zní lépe. Inu nejsem mistr slova, jen ""mistr nože"" ;-)
19. 3. 2012 19:00
Re: BVWOUK
Ide práve o to - vystihnutie podstaty dizajnu pôvodného modelu. Zo všetkých tých tvarov, kriviek, hrán a rôznych iných prvkov dizajnu vybrať a správne použiť práve tie, ktoré Chrobáka robili Chrobákom. Na to treba odborníka, majstra svojho fachu. VW je výrobca konfekcie pre hromadný predaj, tvorcami dizajnu sú tu celkom iní. Najnovší Chrobák to dokazuje najlepšie - VW vie veľa, ale retro nevie.
19. 3. 2012 20:01
Re: BVWOUK
Retro umí každej moula. Nahoře to vysvětluji, jde o hloubku toho zpětného pohledu. A tu má nyní Brouk dokonale vybalancovanou.
19. 3. 2012 20:25
Re: BVWOUK
Ale kdeže...balancuje na hrane a nevie, kam radšej spadnúť...
Ano Chrobák, ani Porsche, poskladané z koncernovej stavebnice plus tu a tam niečo nové - ani boh nevie, čo je to vlastne za bastarda. V tomto ste s VW rovnakí - považujete sa za neomylných práve vo veciach, ktoré absolútne nezvládate.
Netušíš čo je gýč, nechápeš podstatu retra - presne ako VW.
19. 3. 2012 20:44
Re: BVWOUK
přesně a přitom je brouk takový potenciál ... Sakra na co nějaké blbé miicitigoesdUmP! ,když mám něco jako je brouk. Tady měl být brouk ... v téhleté kategorii. úplně to vidím ... malé levné a stylové městské autíčko s motorem o obsahu 1 litr max ... to by se prodávalo. To by bylo panečku. V americe by si na to lidi kreslili znovu kytičky. V německu by v tom jezdili studenti do školy... Takhle si teď američanka koupí mini a v evropě si koupí punto.
19. 3. 2012 20:38
Re: BVWOUK
volkswagen umí auto pro masy. Ale pokud se pokusí o výjmečnost dopadne to zle. Phaeton, fox, lupo, UP!, beetle. To je nad jejich síly.

Víš jak se dělá retro. Koukni na Mustang, camaro a hlavně chalenger. To je auto nabité odkazy na původní model. Podívej na F500 - starý vs. nový. Těch odkazů. (nepočítám podobný vzhled karoserie ,což je jediná společná věc beetlu s broukem ) Světla a mlhovky ,přední maska , otáčkoměr,kliky atd. ... všechno tak nějak odkazuje na původní model. A teď srovnej původní brouk s novým . Na nějak podobnou karoserii se narve uplně jiný koncept pohonu kol ,nějaký motor co byl na skladě a do toho nějaký interier ... hotovo ... tak se nedělá retro.
19. 3. 2012 20:24
Re: BVWOUK
Těmito slovy jsi popřel vše co se zde snažíš tlačit. Je zajímavé ,že tak skvělé a ikonické auto jakým vw Beetle podle tebe je ,se tak málo prodává ... ale moment ono je to vlastně dobře. >:D

vw udělal z ikonického auta ,miloučký autíčko pro homoklády a holčičky. To se stalo a to taky může za jeho prodeje. Chlap v mini S vypadá a vždy bude vypadat lépe (hlavně pro znalce) než někdo v bšoukovi. Jak mám první VW beetle rád. Protože jsem sám s jedním jednu dobu jezdil. Doteď je rozložen ve stáji na chalupě. A čeká až bude moct vyjet znovu. Tehdá to byl nenucený styl - nyní je to parazitování na stylovosti původního brouka. A srovnání s F500 ? Promiň ,ale ty auta jsou uplně jinak zaměřené. F500 je to co byla původní 500 - levné a stylové supermini. Beetle je jakýsi pokus o stylové kupé.
19. 3. 2012 22:40
Re: BVWOUK
Původní F500 nebyla žádná stylovka, ale italský... trabant. Auto pro (chudé) italy, auto pro chudou Itálii...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 3. 2012 23:17
Re: BVWOUK
Brouk byl snad něco víc? :-) Ten byl také určen pro lid... možná spíš ten, který přežil.
20. 3. 2012 00:21
Re: BVWOUK
Brouk byl rozhodně více. Jednak svými rozměry,jednak svou přeshraniční aktivitou, byl to doslova světový vůz.
20. 3. 2012 15:28
Re: BVWOUK
Nemecko a Brazília znamenajú svet? Všade inde to bolo len bežné cenovo dostupné auto. Čím boli také jedinečné jeho rozmery?
20. 3. 2012 18:15
Re: BVWOUK
500 ka byla stylová ,ale nechtíc :-) Ostatně v té době byl stylový i toustovač a nebo lednička ... :-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 3. 2012 19:28
Motor?
Proc v tom neni 2.0TDI 125kW? :no:
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2012 21:54
Re: Motor?
Tahle reakce mi tu chyběla. >:D
19. 3. 2012 22:59
PRVÍ RETRO DOJMY
Na diskusi se odehrává boj o kýč století (F500) a nějak jsme v tom zápalu boje přehlédli dokonalost v podobě horních prvních dojmů. Nezapomeň si to přečíst pětkrát za sebou, vyučíš se na tom jak garážově tal literárně. Fakt výborný text :yes:

P.S. A výborné auto... :yes:
Rozbalit vlákno
6
19. 3. 2012 23:30
Re: PRVÍ RETRO DOJMY
Viděl jsi ho už naživo?

Je zajímavý, je hezký, ale zase taková zvezda to není. Oproti ostatním podobným autům vypadá zdaleka nejlépe v základní výbavě, na imitaci plecháčů a v pastelové barvě. Ty vyšperkované varianty subjektivně kazí dojem.

No, uměl bych si ho představit doma. Nejlépe s tím US pětiválcem.
20. 3. 2012 00:20
Re: PRVÍ RETRO DOJMY
Jo, chce to ta krásná retro-kola a nešperkovat to.
20. 3. 2012 15:34
Re: PRVÍ RETRO DOJMY
Napríklad? Hoď nejaký obrázok z netu. Možno si názor o tvojom vkuse a estetickom cítení predsa len poopravím.
20. 3. 2012 16:21
Re: PRVÍ RETRO DOJMY
[odkaz] Ta krásná retrokola jsem nenašel, chybí tu odkaz na článek "první foto" tam to určitě bylo. Absolutní auto, absolutní styl.

Tady jěště něco pro kýčaře - [odkaz] 8-s >:D ;-)
20. 3. 2012 17:02
Re: PRVÍ RETRO DOJMY
Máš to pomotané.
21. 3. 2012 08:12
Re: PRVÍ RETRO DOJMY
Ten petivalec - bral bych ho v Golfu.
Vsemi deseti.
20. 3. 2012 01:31
VIDEO
Mrkni na to krátké redakční video :yes: Uslintáš si klávesnici, fantastická kára.
Rozbalit vlákno
7
20. 3. 2012 15:33
Re: VIDEO
Ty fakt človeče. Až na tú klávesnicu. Neskončila uslintaná. Ale keby som nemal dosť silný žalúdok, vyklopím na ňu obed. Niečo tak protivného jak palubka tohto "chrobáka" s veľkým lakovaným výliskom, to sa len tak nevidí. No a zvonku je to jasný hrbáč. Quasimodo.
20. 3. 2012 16:15
Re: VIDEO
Dnes jsem se na něho byl podívat. Už aby tu byl test, bude o čem psát. Jsi dokonale vedle, Klaudie, je to skvost.
20. 3. 2012 17:03
Re: VIDEO
Pre niekoho nepodarok, pre niekoho možno skvost. Nemôže byť každý taký náročný ako ja. ;-)
21. 3. 2012 08:06
Re: VIDEO
Ty nejsi narocny, ty jsi jen tvrde vymezeny a vzdy ochotny "vyklopit obed" na cokoli od VW.

Takovy Magistr v bledemodrem...

Je to skoda, ze se lide, se kterymi se jinak da diskutovat, musi pri jakekoliv zmince o koncernu (a ze jich na autoserveru nevyhnutelne je hromada) musi takhle "prepnout" do anti-VW modu a konci veskera rozumna debata.
21. 3. 2012 08:23
Re: VIDEO
Ako vieš, čo som ja ochotný spraviť a čo nie? Hovor za seba ;-) Pripisuješ mi niečo, čo nie je pravda.
Nedávaj za vinu mne, že VW predvádza čo predvádza. Áno, stotožniť sa s jeho štýlom a dizajnovým jazykom je pre mňa problém. Ostatne, ak si si nevšimol, tak nechválim ani protipól vo forme posledných Hyundaiov.
Čo sa VW týka, už som písal X-krát, za najkrajší VW považujem Tiguan - aj keď SUV veľmi nemusím. Chválil som tiež pokrok pri generačnej výmene Toaregu - ale keďže všeobecne VW chválim minimálne, určite to už zapadlo prachom. VW Up! vyzerá tiež dobre - ale zas ostanem len pri exteriéri. (To isté už o súrodencoch Škoda a Seat povedať nemôžem).
Neviem, prečo ti moja kritika VW vadí, vlastníš nejaké akcie? :-)
21. 3. 2012 08:44
Re: VIDEO
Kdybych mel akcie, tak bych si piskal :-)

Nevadi mi kritika, vadi mi to jednostranne zamereni - VW :no: , cokoliv ostatniho :yes:

A co se tyka toho horniho brouka: U cloveka, ktery Primeru [odkaz] povazuje za designove kvalitni, mne ani neprekvapuje, ze Beetle ma za "nepodarok".

Z meho pohledu je to ale jen poza a to jeste dost lacina.

Pisu ti to tu vsechno proto (stejne jako Magistrovi, nebo JiRi-kovi, nebo polanovi vzdy, kdyz vytecou), abys pochopil, ze se tim diskusne diskreditujes. Pokud ti to nevadi, klidne si pozuj jako anti-VW dale, je to tvoje vec a vic ti uz k tomu psat nebudu.
21. 3. 2012 09:01
Re: VIDEO
Som anti-VW do tej miery, do akej sa mi autá VW nepáčia. Dizajn bude vždy čiastočne v póze páči sa/nepáči sa, nič také jednoznačné ako dobrý/zlý neexistuje. Ja budem naďalej držať vlastnú líniu, nie tú, ktorú ty považuješ za korektnú. Ak sa to nepáči, nemusíš čítať, článkov a príspevkov je tu dosť.
;-)
21. 3. 2012 00:03
Inspiracia
VWagen sa evidentne inspiroval dizajnom palubovky u talianov, resp. Citroena (lakovanie, kruhove vyduchy, obliny a pod.) len to typicky zprasil na beznu nudu Das Auto.

Absurdne vsak je, ze taka kopia sa bude predavat mozno viac, nez lepsie vyzerajuci original.
Rozbalit vlákno
0