sa mi tento beetle akosi viacej pacil ,teraz ked sa na neho opat pozriem tak mi pripada akysi neohrabany nudny tucny a nevyrazny ;-\ akosi ma presla chut na to auto, nuda
keby som chcel stylove a praktickejsie dvojmiestne auto asi by som za tu cenu kupil mini alebo aj A1 vyzera lepsie aj ked trojdverak je skutocne neprakticky,
nikto o kvalitach beetla nepochybuje a najde si spokojnych zakaznikov ale vo mne to auto nevyvolava emocie a nadsenie ako napr spominani mini alebo f500 alebo napr mazda MX5
tak vynimočne,vlastne čo vynimočne heh ,klasicky sa s tebou neda suhlasit ... novy beetle je sam o sebe vyrazny posun,interier dostal konečne tvary hodne novodobeho chrobaka,exterier sa mi pozdava ešte viac nižšie položena strecha celkovo trošku hot rod zjav vyzera fajn unisexovo,zatial čo prvy new beetle bol vyslovene žensky.
Mini,F500 a Beetle su na tom uplne rovnako ,jasne 500vka straca rozmermy je totiž o kategoriu nižšie,ale myslim,že si nemaju čo vyčitat...len neviem čo tam pletieš Mazdu MX5 ...
Me to teda prislo priserny uz od pocatku. Golf od vw je jasna volba, ale jinak jasne Mini.
Foto s ruzovouckym sporakovym kolikem me uplne dorazilo, ale pro bukvice dobry, jako u plotny [odkaz]
Spotreba 20 let starych benzinovych 1,8 a jeste k tomu s trefovanim. >:D
"Pravda, vo vyšších rýchlostiach už reakcia nie je taká spontánna a keď potrebujete akcelerovať, chce to podradiť. A trafiť sa pritom do stredných otáčok, v ktorých sa agregát cíti predsa len najlepšie." [odkaz]
Já ho na živo měl možnost docela důkladně prozkoumat a musím uznat, že naopak nevypadá vůbec špatně. Oproti minulé generaci je to příslovečné "nebe a dudy"
New Beetle vidím každý deň keď ním vozí mladá mamina dcérku do škôlky a páči sa mi .
Proti The Beetle nemám nič len to proste nie je to auto z promo fotiek ... moje dôkladné preskúmanie bolo šedá farba a malinké kolieska :no:
šedou barvu ani malinká kolečka přece nemusíš mít. Já si prohlížel tu světle modrou a ne, že bych šel do kolen, ale líbila se a "nehněval"bych se. Ale pravda, že Scirocco by mě lákalo daleko více.
Člověk to musí brát tak, že Scirocco VW v USA nenabízí. A v Jižní Americe nejspíš také ne. Pro mne je to také zajímavější volba. Vůbec bych řekl, že mu chlapi dají spíš přednost. Beetle je v Evropě spíš doplněk nabídky pro jeho fanoušky a případně nějakou tu slečnu, které by Scirocco nešlo pod nos. ;-) Pokud přijde otevřený brouk, tak to by mohla být jiná písnička.
Vypadá nádherně na 18" kolech paráda.Výbornej image car.Jsem s ním jel,za mě už by si sice nido nesedl,kufru ubírala objem aparatura Fender,která hraje výborně,ovladatelnost dobrá klasický VW,řadička retro delší,přední sedačky parádní.S pětistovkou se to nedá vůbec srovnávat,ta je o dost menší a je spíš do města.Tady bych si dovedl představit delší štreku.
Jen podle toho výkonu 147 kW mám podezření, že jde o ten nejstarší přeplňovaný dvoulitr. A je trochu zklamání, že se ACZ zase fláká. Rasťo Chvála testoval brouka už minulý rok. Ale co, na slíbený test dvoulitrového Scirocca také čekáme už pár let. Stejně není nad to si auto projet sám.
Podle člověka ze zastoupení, s kterým jsem mluvil při novinářských prezentacích vloni v září, je to opravdu ten nejstarší motor.
Ale zas taková závada to snad není, ne?
Tak je to škoda. Je vidět, že je to auto určené pro Ameriku. Můj názor je, že se dvoulitr s časem zlepšoval. Takže bych dal přednost novější verzi, která je mimochodem jiná kompletně.
Holt je to budgetovka, tak se hledají místa, kde šetřit.
S tímhle motorem žádnou zkušenost nemám, ale EA888 bude podle všeho opravdu lepší a dotaženější. :yes:
Znovu jsem se na to podíval a on by to mohl být i EA888. Dělá se i verze bez valveliftu, která má 147 kW a která je určena právě pro americký trh. Takže je jen otázka, kolik toho ten člověk ze zastoupení skutečně ví. >:-[]
Co se šetření týče. Záleží, kde ty motory pro americký trh vyrábí. EA888 měl zlevnit výrobu, protože ho lze nasadit všude.
Hmmm, mas pravdu, ted koukam do specifikaci pro americky trh...ma to rozvody pohanene retezem a kompresni pomer 9.6:1, takze to je opravdu EA888.
To by me zajimalo, jake meli skoleni lidi ze zastoupeni. Na muj primy dotaz, zda se jedna o starou verzi TSI (Octa, G V) mi odpovedel na rovinu, ze rozhodne ano. Jmeno cloveka bohuzel nevim, k te prezentaci jsem se nachomytl vicemene nahodou. Jsem holt duverivej, priste budu chtit brozurku :-)
Tady je aspon fotka z prezentace (bylo to pro Auto roku), jak by se mi Beetle libil...cervenej a s kanaldeklama...anebo na plechacich :-)
[odkaz]
[odkaz]
A pokud tu v Evropě nechtějí dávat ten americký, tak do končící A3 se dává také 147 kW bez valveliftu, ale s trochu větším rozsahem maxima točivého momentu. Měl by začínat o 100 otáček níž na 1700. U 155 kW verze bez valveliftu pak také začíná na 1700, ale nahoře je natažen o 200 na 5200. Rychlé nahlédnutí na vw.de prozrazuje, že maximum točivého momentu je skutečně 1700-5000, takže jde motor z A3.
Měl jsem tu pochybnou čest za komanče vlastnit brouka.Poruchy a problémy,snad jen ten pocit mládí a toho vybočení z davu.Následoval žigul 1500 a byl jsem jak v nebíčku.Synek si před lety kupoval ojetého mexičana a já zíral.Aero-dynamický hluk,motor diesel,zvuk traktoru,ale co nejhorší-pro běžný život velice nepraktický.Všichni bychaři zde fňukají a sténají,ale až by nastal okamžik pravdy a v peněžence měly volných půl melounu,věřte že by si koupily auto,ne desing.
Osobně se mi líbí,ale je tam moc ale.Hodí se snad pro single mladou slečnu,či hocha. :-!
ty jo ty ceny jsou celkem vysoko. Asi ho dám dokupy. I když by to chtělo asi investici větší než jeho prodej vynese ... a stejně bych ho pak neprodal :-)
Prvý novodobý Chrobák bol zrejme omyl. Druhý nebude v tomto smere oveľa lepší. Ako bol ten prvý svojim poňatím vzdialený svojmu vzoru, tak tento je ešte viac. Dokonca sa posunul smerom k Porsche akoby boli ideály Chrobáka málo...
Zvládnuť retro tak, ako sa to podarilo v prípade Mini a Fiatu 500, nie je holt súdené každému. Takto to pokaziť, zahodiť prakticky jediný (alebo jeden z mála) hodnotný odkaz do vzdialenejšej histórie, to je trestuhodné.
Veď som doplnil - jeden z mála. VW sa históriou veľmi chváliť nemôže, je to v rámci automobilového sveta síce veľká, ale pomerne mladá automobilka. O to viac je človeku ľúto, ako so svojou vlastnou históriou zaobchádzajú.
Konečně po MINI důstojné, ikonozní retro, žádná trapná, neforemná hračka pro blondýny. Je dobře, že VW nerezignoval, Brouk tu má s náma být pořád. Nemusíš ho vlastnit, ale už jen pocit, že se stále vyrábí, byť v modernizované verzi je poměrně uspokojivý, ne? Pokud pak někdo pociťuje (plakátové) zklamání nad tím, že Brouk nejede jako Ferrari California, pak o brouku neví vůbec nic... Neboť brouk je dnes nepotřebný, nepraktický, milý a jedinečný... klenot. Ostatně jako každý klenot...
A abychom brouka na diskusi nesmyslně nekritizovali, máš-li problém s jízdními vlastnostmi brouka, svez se v jiném retru, třeba v F500... Rychle pochopíš, kdo to umí, a kdo jen...
A konečně si napišme to nejdůležitější. Jen ať proboha není na silnicích Brouků jako pětistovek v Itálii. Tahle auta, ta mají mít status (historické) výjimečnosti, s těmito auty mají jezdit jen dokonalí nostalgici, lidé, jimž je předmětný vůz nekonečnou radostí. A to Brouk splňuje bez ztráty pro něho příznačné kytičky...
Ano, Beetle je raritní vůz, kterého se vyrobilo pouhých 21 milionů >:D Plus mínus.
Ale taky si přeju, aby byl na silnicích vídán co nejméně, protože mně osobně se vůbec nelíbí!
Porovnání 500 vs Beetle bych nechal na pánech redaktorech. Určitě udělají porovnávací test, tomu se snad ani nedá vyhnout. Takovej fanatik jako ty (příp. nějaký tvůj oponent u Fiatu) bude zastávat tu svoji PRAVDU a to se pak nedobéřeme nikam.
A jak jsi přišel na to, že bobík typu Beetle (500, Mini, Punto atd.) by chtěl někdo srovnávat s Californií? Jestli o někom takovým víš, tak je to ještě větší blázen než ty!
Nějak špatně si rozumíš, já nahoře píši o tom, že novodobý Brouk by neměl být na silnici za to, za co je novodobý F500, to jest masovka o "ničom". Ano, původní brouk jezdil doslova po celeém světě v miliónových sériích. Opravdová legenda. Porovnání F500 a Brouka si nepřej, neb bys musel jít po přečtení na dýchání rajského plynu... >:D
Takze je spatne ze se 500 prodava jo >:D >:D Ta tvoje logika je vazne super, 500 je spatna, protoze se prodava, Panda je spatna, protoze ma na vyber z vice motoru, atd. :yes:
To si posuď sám, jestli se má doslova otrocké retro masivně prodávat, můj názor sis přečetl, má to být silniční bonbónek. Jinou roli plný MINI, ten je pojatý jako jemné retro a aktuálně buduje tvrdě svou současnost, mimo jiné i spektrem odvozených variací. Pandu jsem dnes shodou okolností obhlížel ve Zličíně - mají tam malou výstavku - sedici, panda, freemont. Větší autobrajgl pohromaděš se hned tak nevidí. Panda překvapí svými malinkými rozměry (opravdu jako předchůdkyně) a kupodivu málo jiskrnným pohledem, dokonalá "nuda v Brně".
Vzato z pohledu výrobce jsou prodeje F500 samozřejmě v pořádku, když mu to kupci zobou (v Itálii) tak přece to nebude stahovat z trhu, ostatně vždyť fiat snad nic jiného ani viditelně neprodává...
Mini Countryman je všetko, len nie jemné retro. Hoci Mini samotné je vydarené, vymýšľanie jeho nových derivátov je snahou o - čo najväčšiu masovosť a zárobky. O to tu ide, nie o retro.
A presne o to isté ide aj Volkswagenu s jeho novým Chrobákom. Je jasné, že sa jeho tvorcovia nadreli jak kone, po chabom uvedení prvej "retro" generácie vymyslieť novú stratégiu, to nie je úloha pre supermarket. Podľa toho vyzerá výsledok, niečo z línií chrobáka, niečo z 911, výsledkom je kočkopes bez šťavy a bez vlastného štýlu. Fiatu Päťstovke môže len ticho závidieť.
Ak Chrobáka v garáži, tak zreštaurovaný pôvodný model. Nie túto hrbatú napodobeninu.
Fiat 500 je naopak úžasný retro! Máme doma původní 600 (po dědovi) a ta nová je fakt designově nová verze toho auta. A navíc povedená. A hlavně to platí pro exteriér i interiér! Brouk je uvnitř stejná nuda jako všechny ostatní VW. A taky je důkazem toho, že i když je vidět poměrně často, tak je to tak roztomilý autíčko, že se člověk na něj musí usmát. Narozdíl od toho tvýho brouka.
Ty silniční život chápeš asi jako pískoviště v mateřský školce ne? Se mnou neopak hne, když to kolem mně převalí jedna devětsetjedenáctka. Pětistovky jsem zatím potkal tři (možná jednu a tu samou...)
F 600 nebyl tak kouzelný jako (původní) F500, to je opravdu miniminimini majstrštyk :-) Nová F500 je neskutečný kýč.
Nevím. Nejsem tak starej, abych si pamatoval rozdíly mezi původní 500 a 600 >:D
911 jsem nikdy zvlášť v oblibě neměl (i když je samozřejmě uznávám jako technicky skvělá auta). Já jsem spíš na italy, ale hlavně na Aston Martina :-) Tahle auta se mnou teprve pohnou.
Práve naopak. Ešte väčší odklon od témy. Naivná snaha po prvom neúspechu s retro štýlom niekoho zaujať. Opäť šance iba ak pre tunerov za morom. Dosť málo.
Mimochodom - s F500 som sa zviezol. Dokonalý mix štýlu, praktických vlastností do mesta a odkazu na históriu. :yes:
Dokonalá byla původní F500 - kšiltík nad vystouplými světly, "bobek" na zádi a vystouplá zadní světla. Tyto markanty vzaly zasvé a tím všechno kouzlo F500 přestalo existovat. Kabina je naopak působivá.
To hore má do Chrobáka 10x ďalej ako Fiatka 500 k pôvodnej predlohe. Nikto, kto súčasnú F500 zbadá, nemôže zapochybovať o tom, aké auto vidí, a aký model bol jeho vzorom. O Chrobáku sa to isté povedať nedá. A slovom "pekný" sa označujú spravidla vydarené modely...
Samozřejmě, že se dá "změřit", tedy klasifikovat. To by jinak moh například nůžky vyrábět kdejaký antoušek, a jak vidíš, tak i nůžky se dají udělat na krásném designu. Když půjdeme hloubějí, pak design nesmí být jednosměrný, samoúčelný (F500) design má hodnotu jenom v koexistenci s účelností, užitím daného objektu. O designu se (v chlapské společnosti) nejlépe hovoří, když se hodnotěj... ženský >:D My o ženskejch nepíšem, věnujeme se autům - tedy definice - design je ztvárnění auta, které v sobě snoubí krásu, korespondující s účelem, s charakterem.
Co se týká účelu, tam zpravidla problém není. Problémek je s krásou, s rozpětím jejího chápání. Zde už hrají roli vedle obecnějších estetických požadavků též vzdělání a rozhled tvůrce a hodnotitele. U aut (jako i u jiných hmotných "osobních" věcí) jde totiž o styl.
Styl je velmi velmi obtížně definované kritérium. Flešově si napišme, že je to souhrn vizuálních, kulturních uměleckých jednotlivostí, které v souhrnu generují pro velkou, rozhodnou skupinu liídí charakter dané věci, tedy jde o to, jak na tu skupinu působí. Zpětně pak styl (vozu, motorek, oděvů atd) ovlivňuje celkové širší bytí lidské společnosti.
Příklad stylu vrcholné neposkvrněné hodnoty - Porsche 911, ale například též "kachna", tedy Citroen 2CV či původní brouk. Styl je v podstatě zkoncentrovaná, souhrnná pravda v umění, pravda v průmyslovém právu, tedy jde o přitažlivost ztvárnění karoserie, její zpětný odraz v dané době atd. Případ stylu zcela mimo hru - F500 (myslím nový F500). To je důkaz povrchu, klouzání po povrchu, povrchní kuchání historie - přínos v estetice nula, užitné vlastnosti takřka nula, přitažlivost (mimo těch blondýn) též nula...
"Zde už hrají roli vedle obecnějších estetických požadavků též vzdělání a rozhled tvůrce a hodnotitele." ... tak sup do skoly, lebo si zakrnel na 1.stupni zakladnej skoly.
Asi tak ako sa dá určiť dobrý vkus alebo rozdiel medzi pekným a škaredým. Sám vieš, že umeniu vyberať farby, tvary a materiály sa ľudia učia celý život - hoci to nie je exaktná veda, robí to, voči iným profesiám, skutočne len zopár výnimočných ľudí.
Ono nejde o tu vzdálenost od původní předlohy, jde o styl vozu jako takového, a v předmětných autech i o to, jak hluáboce evokuje, jak hluboce opisuje, jak tvůrčím způsobem přetváří... No a VW udělal famózní model - napůl retro, napůl budoucnost, ideální mix.
Chcel si povedať, že nikto tesne po vojne nevedel v Nemecku vyrobiť lepšie, poprípade akékoľvek auto za tú cenu... A čo tie ďalšie vozy? Phaeton rozhodne nie je úspech. Úspech sa predsa meria predajmi, a tento systém hodnotenia úspechu si tu predsa zaviedol ty sám. ;-)
Ide práve o to - vystihnutie podstaty dizajnu pôvodného modelu. Zo všetkých tých tvarov, kriviek, hrán a rôznych iných prvkov dizajnu vybrať a správne použiť práve tie, ktoré Chrobáka robili Chrobákom. Na to treba odborníka, majstra svojho fachu. VW je výrobca konfekcie pre hromadný predaj, tvorcami dizajnu sú tu celkom iní. Najnovší Chrobák to dokazuje najlepšie - VW vie veľa, ale retro nevie.
Ale kdeže...balancuje na hrane a nevie, kam radšej spadnúť...
Ano Chrobák, ani Porsche, poskladané z koncernovej stavebnice plus tu a tam niečo nové - ani boh nevie, čo je to vlastne za bastarda. V tomto ste s VW rovnakí - považujete sa za neomylných práve vo veciach, ktoré absolútne nezvládate.
Netušíš čo je gýč, nechápeš podstatu retra - presne ako VW.
přesně a přitom je brouk takový potenciál ... Sakra na co nějaké blbé miicitigoesdUmP! ,když mám něco jako je brouk. Tady měl být brouk ... v téhleté kategorii. úplně to vidím ... malé levné a stylové městské autíčko s motorem o obsahu 1 litr max ... to by se prodávalo. To by bylo panečku. V americe by si na to lidi kreslili znovu kytičky. V německu by v tom jezdili studenti do školy... Takhle si teď američanka koupí mini a v evropě si koupí punto.
volkswagen umí auto pro masy. Ale pokud se pokusí o výjmečnost dopadne to zle. Phaeton, fox, lupo, UP!, beetle. To je nad jejich síly.
Víš jak se dělá retro. Koukni na Mustang, camaro a hlavně chalenger. To je auto nabité odkazy na původní model. Podívej na F500 - starý vs. nový. Těch odkazů. (nepočítám podobný vzhled karoserie ,což je jediná společná věc beetlu s broukem ) Světla a mlhovky ,přední maska , otáčkoměr,kliky atd. ... všechno tak nějak odkazuje na původní model. A teď srovnej původní brouk s novým . Na nějak podobnou karoserii se narve uplně jiný koncept pohonu kol ,nějaký motor co byl na skladě a do toho nějaký interier ... hotovo ... tak se nedělá retro.
Těmito slovy jsi popřel vše co se zde snažíš tlačit. Je zajímavé ,že tak skvělé a ikonické auto jakým vw Beetle podle tebe je ,se tak málo prodává ... ale moment ono je to vlastně dobře. >:D
vw udělal z ikonického auta ,miloučký autíčko pro homoklády a holčičky. To se stalo a to taky může za jeho prodeje. Chlap v mini S vypadá a vždy bude vypadat lépe (hlavně pro znalce) než někdo v bšoukovi. Jak mám první VW beetle rád. Protože jsem sám s jedním jednu dobu jezdil. Doteď je rozložen ve stáji na chalupě. A čeká až bude moct vyjet znovu. Tehdá to byl nenucený styl - nyní je to parazitování na stylovosti původního brouka. A srovnání s F500 ? Promiň ,ale ty auta jsou uplně jinak zaměřené. F500 je to co byla původní 500 - levné a stylové supermini. Beetle je jakýsi pokus o stylové kupé.
Na diskusi se odehrává boj o kýč století (F500) a nějak jsme v tom zápalu boje přehlédli dokonalost v podobě horních prvních dojmů. Nezapomeň si to přečíst pětkrát za sebou, vyučíš se na tom jak garážově tal literárně. Fakt výborný text :yes:
Je zajímavý, je hezký, ale zase taková zvezda to není. Oproti ostatním podobným autům vypadá zdaleka nejlépe v základní výbavě, na imitaci plecháčů a v pastelové barvě. Ty vyšperkované varianty subjektivně kazí dojem.
No, uměl bych si ho představit doma. Nejlépe s tím US pětiválcem.
Ty fakt človeče. Až na tú klávesnicu. Neskončila uslintaná. Ale keby som nemal dosť silný žalúdok, vyklopím na ňu obed. Niečo tak protivného jak palubka tohto "chrobáka" s veľkým lakovaným výliskom, to sa len tak nevidí. No a zvonku je to jasný hrbáč. Quasimodo.
Ty nejsi narocny, ty jsi jen tvrde vymezeny a vzdy ochotny "vyklopit obed" na cokoli od VW.
Takovy Magistr v bledemodrem...
Je to skoda, ze se lide, se kterymi se jinak da diskutovat, musi pri jakekoliv zmince o koncernu (a ze jich na autoserveru nevyhnutelne je hromada) musi takhle "prepnout" do anti-VW modu a konci veskera rozumna debata.
Ako vieš, čo som ja ochotný spraviť a čo nie? Hovor za seba ;-) Pripisuješ mi niečo, čo nie je pravda.
Nedávaj za vinu mne, že VW predvádza čo predvádza. Áno, stotožniť sa s jeho štýlom a dizajnovým jazykom je pre mňa problém. Ostatne, ak si si nevšimol, tak nechválim ani protipól vo forme posledných Hyundaiov.
Čo sa VW týka, už som písal X-krát, za najkrajší VW považujem Tiguan - aj keď SUV veľmi nemusím. Chválil som tiež pokrok pri generačnej výmene Toaregu - ale keďže všeobecne VW chválim minimálne, určite to už zapadlo prachom. VW Up! vyzerá tiež dobre - ale zas ostanem len pri exteriéri. (To isté už o súrodencoch Škoda a Seat povedať nemôžem).
Neviem, prečo ti moja kritika VW vadí, vlastníš nejaké akcie? :-)
Nevadi mi kritika, vadi mi to jednostranne zamereni - VW :no: , cokoliv ostatniho :yes:
A co se tyka toho horniho brouka: U cloveka, ktery Primeru [odkaz] povazuje za designove kvalitni, mne ani neprekvapuje, ze Beetle ma za "nepodarok".
Z meho pohledu je to ale jen poza a to jeste dost lacina.
Pisu ti to tu vsechno proto (stejne jako Magistrovi, nebo JiRi-kovi, nebo polanovi vzdy, kdyz vytecou), abys pochopil, ze se tim diskusne diskreditujes. Pokud ti to nevadi, klidne si pozuj jako anti-VW dale, je to tvoje vec a vic ti uz k tomu psat nebudu.
Som anti-VW do tej miery, do akej sa mi autá VW nepáčia. Dizajn bude vždy čiastočne v póze páči sa/nepáči sa, nič také jednoznačné ako dobrý/zlý neexistuje. Ja budem naďalej držať vlastnú líniu, nie tú, ktorú ty považuješ za korektnú. Ak sa to nepáči, nemusíš čítať, článkov a príspevkov je tu dosť. ;-)
VWagen sa evidentne inspiroval dizajnom palubovky u talianov, resp. Citroena (lakovanie, kruhove vyduchy, obliny a pod.) len to typicky zprasil na beznu nudu Das Auto.
Absurdne vsak je, ze taka kopia sa bude predavat mozno viac, nez lepsie vyzerajuci original.