Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volant možná budou smět už sedmnáctiletí

Sedmnáctiletí budou možná smět za volant, dozor jim ale budou muset dělat rodiče nebo sourozenci, kteří už řidičák mají.
Zpět na článek
21. 3. 2012 08:39
21. 3. 2012 16:07
21. 3. 2012 08:49
21. 3. 2012 09:02
21. 3. 2012 10:03
21. 3. 2012 10:27
21. 3. 2012 10:31
21. 3. 2012 12:25
21. 3. 2012 14:38
22. 3. 2012 00:26
21. 3. 2012 09:10
21. 3. 2012 09:42
21. 3. 2012 09:45
21. 3. 2012 10:24
21. 3. 2012 09:33
21. 3. 2012 09:45
21. 3. 2012 09:45
21. 3. 2012 10:04
21. 3. 2012 10:20
21. 3. 2012 10:47
21. 3. 2012 17:14
22. 3. 2012 00:33
22. 3. 2012 08:07
21. 3. 2012 08:27
Pozitivní zprávy
Nedávno sem četl, že u nás klesá počet provedených transplantací a už tu máme snahu jak tento stav změnit, z pohledu kriticky nemocných pacinetů :yes: tak ted už jen povolit řídit motorky bez helmy ;-)
Rozbalit vlákno
30
Avatar - CHerokee
21. 3. 2012 08:39
Re: Pozitivní zprávy
"Podle statistik klesl v Německu po zavedení řidičáku na zkoušku a dohledu zkušenějšího spolujezdce počet dopravních nehod mladých řidičů asi o třetinu."

=> já bych se inspiroval. ;-) , aneb ne vždy víme vše nejlíp, ač si to myslíme.
21. 3. 2012 08:42
Re: Pozitivní zprávy
Však já taky...už sem to jednou psal... ;-)
Avatar - Slavek-TDM
21. 3. 2012 09:10
Re: Pozitivní zprávy
Ja s tim taky souhlasim. Kdyz muze 16ti letej clovek ridit motocykl a vzit za sebe spolujezdce, proc by nemohl ridit auto, kdyz s nim bude sedet dospelej. Lepsi nez kdyz 18ti letej klucina dostane auto/motorku od rodicu a pri prvni jizde z diskoteky to posle v lepsim pripade do skarpy.
21. 3. 2012 09:14
Re: Pozitivní zprávy
Zavedl bych povinné vyšetření u psychologa.
Aneb ne každý teenager je natolik duševně vyspělý, aby mohl řídit auto nebo motocykl. A zvlášť ne v šestnácti.
21. 3. 2012 09:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 3. 2012 10:07
Re: Pozitivní zprávy
Třeba bych neprošel, co já vím. :-)
Co to má společného s příspěvkem, který jsem napsal?
21. 3. 2012 10:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 3. 2012 10:58
Re: Pozitivní zprávy
1. Nemám problém s tím, že by to bylo zavedeno pro všechny, i současné držitele.
U zbrojáku se taky dělají testy, proč by se tedy neměly dělat i u automobilu? Jak často jezdím okolo přeplněných zastávek...
Lidi začali považovat vlastnictví řidičáku za své občanské právo, tak to prostě není. Nejsi dostatečně vyspělý? Sorry, zatím jezdi hromadnou a za dva roky přijď znova.

2. Ano, to je pravda.
Ale o mladých pirátech jsem nenapsal ani slovo. Jen jsem vyjádřil svůj názor na duševní vyspělost některých teenagerů. A nezlob se na mě, člověk, který čte Bravíčko a s nadšením sleduje Rychle a zběsile, nemá za volantem moc co dělat.
Rodiče s tím třeba něco udělají, ale jak je to s trestní odpovědností?
21. 3. 2012 11:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 3. 2012 11:09
Re: Pozitivní zprávy
Na tom příkladě jsem chtěl jen ilustrovat kontrast mezi odpovědností a duševní vyspělostí. Plyšáček v posteli a v garáži třílitrový šestiválec.
Čest vyjímkám.
21. 3. 2012 11:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 3. 2012 11:47
Re: Pozitivní zprávy
Bylo prokízáno, že mladí, kteří věnovali hodně času hraní počítačových her - hlavně akčních, mají mnohem rychlejší reakce a lepší rozlišovací schopnosti.

A dost pochybuji, že v 17 letech někdo čte ještě bravo a pokud ano, nebude to člověk, co by měl zájem o řidičák.
21. 3. 2012 12:08
Re: Pozitivní zprávy
To je klidně možný, jenže řízení auta v běžném provozu není přece pouze o reakcích...je to o tom včas uhnout, přibrzdit nebo přidat...číst provoz. Jak to chceš srovnat s Forzou, kde se jede stylem "plný plyn plná brzda reload"?
Vsadím se, že mám mnohem lepší motoriku a reakce než Walter Röhrl, přesto bych při jakémkoli srovnání dostal sodu - možná i při parkování.

Je hezké, že má někdo natrénováno z Playstationu, ale provoz v třídimenzionálním prostoru se nedá s mačkáním tlačítek srovnávat. A když se někdo snaží podle her jezdit, dopadá to špatně.
Protože po nárazu do stromu nezmáčkneš restart.

Samozřejmě jsem pro to, aby se mladí řidiči mohli vyjezdit...ale je nesmyslné dělat samospasitelný argument z toho, že budou jezdit pod dozorem "experta". Ha ha, mnozí tito experti kolabují u konceptu zipu a dvouproudového kruháku.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2012 17:02
Re: Pozitivní zprávy
Řízení auta v běžném provozu je krom zkušeností, které se taky nabývají pomalu, v dnešní době hlavně o soudnosti... a to ti mladší, hlavně kluci, mají opravdu méně často. Jsou výjimky, kdy i starý býk ji nenabyde. Inu komu není z hůry dáno v apatyce nekoupí.
21. 3. 2012 17:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2012 18:01
Re: Pozitivní zprávy
Neříkám za mne, za mne to není tak dávno. Ale klidně se dá říct, že tak před 15 lety nebylo auto hned jen tak dostupné, však kolik rodin doma mělo více jak jedno auto? ;-)
Avatar - Ronault.
21. 3. 2012 17:00
Re: Pozitivní zprávy
K čemu jim jsou rychlejší reakce, když často nemají žádnou soudnost. Čest výjimkám.
Avatar - skejpa
21. 3. 2012 12:18
Re: Pozitivní zprávy
Uz musim reagovat. Je mi 24. Pracuju jako obchodni poradce a mesicne najedu cca 4000km. Rychle a zbesile mam rad a presto jsem nikdy nezpusobil dopravni nehodu. Jen jednou mi do zadku v kolone vletla 75leta babka (o tom, jak tito lide mohou za volant az jindy).
Ne vsichni mladi jsou blazni. Jde hodne o vychovu rodicu a napad aby mohli jezdit s pribuznymi se mi velmi zamlouva. Rodice jim pripomenou, ze jsou ridicske nuly a oni budou klidnejsi v provozu. A ze ridicak neni obcanske pravo ? Souhlas. Ale bohuzel to tak spousta lidi vnima...
21. 3. 2012 12:41
Re: Pozitivní zprávy
Přesně. Je to o výchově rodičů a to je právě to, čeho se bojím. Píšu to o příspěvek výš..."expertům" je 30 a víc, body nemají, ale pravidlo zipu je pro ně záhada, stejně jako blbý kruháky a přednost zprava ve vilové čtvrti.
A takoví mají učit své děti?
Stejně tak se bojím toho, že právě pod vedením rodičů získají "pocit", že vše zvládají..."dobrý, můžeš", "dej tam šestku", "pozor, klouže to", však to každý zná. Anebo druhý extrém, buzerace od rodičů, pak volná ruka, bumerangový efekt a hurá prasit.
Třeba to budou vyjímky, ale i jedna vyjímka může způsobit smrt mnoha lidí.

Prostě jen navrhuju předběžnou opatrnost, nedělat z tohohle nápadu hned zázračné řešení všech dopravních problémů.
21. 3. 2012 15:33
Re: Pozitivní zprávy
Nicméně, 16-letej člověk muže již ted řídit auto..jen musí mít stejné omezení jako motorky o kterých si psal. Jistě je lepší, aby s nim seděl dospělej, nicméně tím zas až tak riziko neuváženýho jednání nesnížíš...ale můžeš argumentovat, že jeden rok prkotina, no dobrá, ale já nevidim důvod proč posouvat hranici níž, nevidim na tom nic pozitivního. Pravidlo o dospělém na sedadle spolujezdce by mohlo platit klidně i od 18.....i když mužeme se zase dohadovat o smyslu takovýho opatření
21. 3. 2012 09:11
Re: Pozitivní zprávy
K hornímu návrhu se nebudu vyjadřovat, ale tuhle statistiku bych chtěl vidět...
O třetinu? Nesmysl, víš, co by dali zákonodárci za redukci o jedinou desetinu?

Spíš to bude tak, že napíšou nějaký blábol a budou doufat, že do toho nikdo nebude moc rejpat. Jen aby měli validaci a v očích veřejnosti vypadali dobře.

Popravdě řečeno, nechápu na koho jsou tyhle návrhy mířeny. Leda, že by si poslanci chtěli zajistit hlasy budoucích voličů... ;-\
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2012 11:00
Re: Pozitivní zprávy
Co je lepší - když 18letý borec koupí auto a v první zatáčce se se 4 kamarády rozseká o strom...Nebo když bude o rok dřív sbírat zkušenosti pod dohledem rodičů?
21. 3. 2012 11:07
Re: Pozitivní zprávy
Vždyť to není "Buď a nebo..."
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2012 11:47
Re: Pozitivní zprávy
Není, použil jsem extrémy pro větší názornost. Jde mi o ten princip.
21. 3. 2012 15:43
Re: Pozitivní zprávy
A o co ti jde přesně? o ty zkušenosti? Potom jsem pro aby takové zkušenosti mohli dotyční sbírat od 18 roku, ne?
A inspiroval bych se Itálií...do 21 by dotyčný nesměl jezdit v autě silnějším než 80 koní... Pokud smyslem zdejší argumentace je pouze bezpečnost mladých lidí...asi všichni takovému nápadu zatleskáte, pokud však někdo fráze o bezpečnosti používá jen pro snahu," abych už mohl jezdit a ono se to pak na diskotéce nějak udělá" pak se tu na mě sesypete.. ;-)
21. 3. 2012 15:54
Re: Pozitivní zprávy
Jako u motorek. Nauč se na slabé, pak jdi na silnou. Základ je vždy kvalitní výcvik. Tohle jezdění s dozorem je jen levný doplněk autoškoly. A nemusí to vždy být ideální. Asi jsme si všichni prošli tím, že jsme se v autoškole učili něco dělat jinak, než to dělali rodiče. A to jsou pak diskuze dělej to takhle, ale my jsme se to učili takhle, atp. Ideální by bylo natáhnout výcvik (a musel by být samozřejmě kvalitní, což je asi ten největší problém), ale to by ho citelně prodražilo, což by se lidem nelíbilo.
21. 3. 2012 16:08
Re: Pozitivní zprávy
No počkej...ale já sem jen psal, že nechápu duvod snížit hranici na 17 let..jinak zcela souhlasím, autoškola, zvláště některá tě nenaučí nic...kupříkladu v mém případě...bylo mi řečeno at jezdím jak chci rychle, že to musím sám odhadnout na co stačím....zkusil sem jednou 80 (po praze) jen jestli mi něco řekne.....a neřekl nic....na jiné jízdě uplně chyběl ttachomtr ve vozidle a jistě bych si vzpomněl na víc veselejch historek. Takže pro mě byla autoškola jen o získání řidičáku, ale skutečnou autoškolu sem měl v celém následujícím roce s otcem vedle mě, tedy s člověkem, který se ti snaží vždy co nejlíp poradit, pečlivě předat své veškeré zkušenosti....takže já jsem naopak všema deseti pro dohled. Ale proč sem plést 17 let? a řekněme si upřímně..jak jednou bude mít dotyčný člověk auto...na tu diskotéku stejně vyrazí...at už se starším bratrem nebo i sám když bratr bude něco mít...a stejně bude riskovat, aby se předvedl...a když mu bude ještě o rok mín....proč?
21. 3. 2012 16:30
Re: Pozitivní zprávy
Věk jsem schválně vynechal, protože si myslím, že je nepodstatný. Podle mne má z autoškoly vyjít hotový řidič, sice bez rozsáhlých zkušeností, ale člověk duševně vyspělý, který si uvědomuje důsledky svého konání, technicky zdatný, tedy schopen v plném rozsahu ovládat vozidlo, a znalý předpisů. Takový člověk totiž i bez velkých zkušeností, které ve výcviku prostě nepobereš (teoreticky bys mohl, ale to je absurdní představa), nepředstavuje riziko. Sám si požádá někoho zkušenějšího, aby na něj dohlédl. V prvním roce jsem také většinu soukromých jízd absolvoval s tátou. Ale zároveň jsem dostal služební auto, kde jsem si nikoho při práci nevozil. Naštěstí jsem prošel kvalitní autoškolou.

Závěrem. Je to zajímavé, ale takhle by to přeci mělo fungovat naprosto přirozeně a neřeší to problém mizerných autoškol.
21. 3. 2012 18:42
Re: Pozitivní zprávy
Ano, to by byl ideální stav..ale..říkáš tím, že základem by měl být psychologický test? a i pokud by byl, jak zajištíš, aby se nedal obejít a aby byl dostatečně citlivý a plnil svojí funkci..možná by to byla spíš možnost ke korupci...já bych s tou věkovou hranicí nehýbal, neřikám, že nemáš pravdu s tou zralostí, ale myslím, že v praxi je to nesplnitelný.
A i pokud si bude uvědomovat dusledky svého jednání atd....stejně čím mladší bude, tím impulzivněji bude jednat, tím snáz se nechá strhnout...rychlá jízda, oplácení....
Myslím, že jednání ve dvaceti a třiceti je rozdílný i při příkladu jedinýho člověka, duševně vyspělýho již před 20 rokem věku.
21. 3. 2012 19:39
Re: Pozitivní zprávy
Ano, při dnešním stavu systému jsou psychotesty utopie. A ani si nemyslím, že u nich má smysl začínat. Nejdřív by to chtělo udělat si pořádek ve stávajících strukturách. Neříkám, že se s věkovou hranicí má hýbat, jen, že je ve skutečnosti nepodstatná.

Duševní vyspělost je více méně otázka životních zkušeností. Děti dříve vystavené realitě života dospívají rychleji. Díky snadněji dostupným informacím bude přibývat vyspělých dětí v raném věku. Z biologického hlediska v tom není problém. Že dospíváme kolikrát až po 20 je čistě věc společnosti. Dětem informace upíráme, lžeme jim a říkáme tomu, že je "chráníme." Máš pravdu, že se člověk pořád rozvíjí a vyvíjí, ale i tak by neměl být problém, aby 13 letý měl víc rozumu než 20 letý. Spousta lidí nedokáže docenit, jak geniální dětská mysl je.
21. 3. 2012 08:39
Dozor
Na SK to takto uz nejaky cas funguje ze 17r. gastani mozu jazdit. Podmienkou je aby osoba ktora ma dohliadat na toho mladeho sofera mala vodicak minimalne 10 rokov... Je to troch nezmysel, ked si predstavim ze 10 rokov vodicak ma hockto a od kedy ho spravil tak v aute nesedel, potom aky to je dozor...Podmienkou by podla mna mali byt nejake skusky ktore preveria vodicske aspon teoreticke znalosti osoby ktora je poverena byt dozorom.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
21. 3. 2012 16:07
Re: Dozor
Kto by na také skúšky chodil. Tá podmienka "10 rokov vodičák" nie je ani tak o vodičskom majstrovstve "dozoru" ako o skutočnosti, že to bude niekto o generáciu starší než mlaďas za volantom. Veľkou pohromou pre čerstvé uchá s vodičákom je hecovanie rovestníkov. Rok jazdenia s prísnym tatkom dá čerstvým vodičom aspoň aké také skúsenosti a férovú šancu prežiť za volantom aj osamote.
21. 3. 2012 08:49
OK
já si myslím že to je dobrý nápad, když si zpomenu na sebe, tak sem měl alespoň půl roku po autoškole být nonstop kontrolován spolujezdcem( i když sem dodnes žádnou nehodu nezpůsobil), takže osobně bych zavedl třeba půlroční zkušební lhůtu(omezení rychlosti, nižší počet max. bodů) pro kohokoliv kdo dostane řidičák. Dohled zkušeného řidiče je právě výborný nápad, protože čerství řidič může najezdit pod dohledem tisíce kilometrů a získat mnohem více zkušeností než za těch pár hodin v autoškole, kde se člověk ani nemůže naučit jak správně předjíždět(hlídání zpětných zrdcátek, mrtvého úhlu, atd...).
Rozbalit vlákno
7
Avatar - matii
21. 3. 2012 09:02
Re: OK
Nezbývá než souhlasit.
Avatar - mango
21. 3. 2012 10:03
Re: OK
Obávám se, aby omezení rychlosti nebylo ještě horší. Dokážeš si představit, že pojede 70 na místě, kde se normálně jezdí 90 ? Všichni se před něj budou cpát a snažit se ho předjet. To mi připomíná sváteční řidiče. Tohle bych vyřešil jinak.
21. 3. 2012 10:27
Re: OK
Ono i 90 je málo. Většina aut jede kilem a kdo jede 90 už je brzda... ;-\
21. 3. 2012 10:31
Re: OK
tak ono je devadesát a devadesát... kdo jezdí nebo jezdil často s GPS, tak jede minimálně těch 100-105, protože výsledná reálná rychlost bude okolo 95 kmh, což je v toleranci.
Avatar - skejpa
21. 3. 2012 12:25
Re: OK
Presne. V toleranci je sice jen 93 ale tachometrove je to cca 101... 70ka pro zacinajici je podle me blbost. Jinak dohled je vybirny napad.
21. 3. 2012 14:38
Re: OK
jojo, ale tak realita je taková, že tě s rychlostí 95-96 nikdo nezastaví... a většinou ani s vyšší, takovýhle rychlosti jsou stejně bez bodu ;-)
22. 3. 2012 00:26
Re: OK
pravda, když nad tím přemýšlím, tak omezovat rychlost, dokonce i na dálnici, není asi moc bezpečné, ale rozhodně by člověk s méně zkušenostmi měl být za HRUBŠÍ porušení rychlosti "odměněn" vyšším trestem!
21. 3. 2012 09:01
Tak jako tak, blbý nápad, a spousta otázek
Bude dozor dělat osoba která sice má 5-10 let řidičák, ale aktivně neřídí? Bude proto muset dělat zkoušky opravňující k dozorování, zcela jistě, jak jinak, placené? Další kšeft pro autoškoly? I když vlastně to bude dobrovolné, kdo bude chtít tak si to pro svého fakana zaplatí, nebo nezaplatí.
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2012 09:10
Dohled
Dohled není špatný ale jak to dopadne když pojedou ze sobotní diskotéky sourozenci 17 a 19 let se svýma kočkama? Mladej řídí, starší kontroluje..no nevím ale kaštanů kolem cest je ještě hodně.
Rozbalit vlákno
4
21. 3. 2012 09:25
Re: Dohled
Nebude moci dozírat, když podmínkou bude vlastnit řidičák 5-10(?) let. Spíš vidím problém třeba v dozoru matky, která ho má několik let, a stejný počet let neřídila.
21. 3. 2012 09:42
Re: Dohled
Zase jeden co pozorně čte... v návrhu je, že té osobě musí být minimálně 30 let.
21. 3. 2012 09:45
Re: Dohled
no já bych si počkal jaký paskvil vyleze ze sněmovny a pak bysme se mohli bavit co bude dál, ne?
21. 3. 2012 10:24
Re: Dohled
No,uvidíme. Já jenom upozorňoval na to, že v současný podobě by spolujezdci mělo bejt přes 30 a měl by mít řidičák buď pět nebo deset let, v tom světle se zdál být tvůj příspěvek mimo místu.

No vidíš, tak si počkej a nehlaš tu zatím něco o devatenáctkách. ;-)
21. 3. 2012 09:33
Volovina.
Mezigalaktická volovina. Takovýhle nápad jinak hodnotit nelze.
Rozbalit vlákno
3
21. 3. 2012 09:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Slavek-TDM
21. 3. 2012 10:32
Re: Volovina.
Tolik argumentu v jedny vete...
21. 3. 2012 09:45
ume dobry
sam jsem se tak ucil ridit, autoskolu jsem delal v 16ti a to po celej skolni rok (podminkou pro zkousky bylo mit 17 let a nasledne jsem mel v ridicaku jen poznamku ze smim Bcko ridit az od datumu 18 narozenin) za ten rok jsem ale absolvoval i nespocet jizd v autech pribuznych kteri me naucili to co se v autoskole naucit nestihne, treba jizda s vozejkem, tomu se v autoskole venovala jen 1 hodina a neco jako couvani s vlekem tam nepripadalo v uvahu, visledkem byla jizda bez jedine vytky a test se ztratou jedineho bodu, praktickou okolo auta zvladl snad kazdej kluk takze tu nepocitam

a jsem rad ze jsem mel v rodine a i mezi znamimi tolik ochotnejch lidi co me tenkrat nechali ridit a naucili me prave veci ktere se v autoskole clovek sotva muze naucit, nehlede nato ze jsem si tak osahal nejen manual, ale i automat, diesel, benzin, s vozejkem, bez vozejku, s nakladem na strese, dalnici na kterou bych se jinak s autoskolou nemel sanci dostat protoze byla proste daleko, nebo i jizdu v zime a lete, coz ale nastesti v mem pripade bylo i v autoskole natazene diky skole na celej rok
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2012 10:04
Ano!
Tohle se u nás mohlo zavést už dávno. Je to dobrá forma přípravy. Kecy o chybějícím pudu sebezáchovy budou většinou eliminovány rodičem, moc objektivních nevýhod tedy nevidím.
Rozbalit vlákno
1
21. 3. 2012 10:09
Výborný nápad
Hlavní výhodu spatřuju v tom, že základní "vyježdění" proběhne pod dohledem zkušenějšího řidiče. Dalším aspektem je to, že si díky přítomnosti někoho vyježděnějšího mlaďas spíše uvědomí, že to ještě neni žádnej Vin Diesel, ale začátečník jako každej jinej (samozřejmě pokud vedle něj nebude sedět maminka, která ho co pět minut bude dopovat výrazy jako "strašně šikovnej", "parádní" a "takhle bych to nezvládla ani já sama".

Takže novej řidič jednoduše dostane k dobru jeden rok, kdy bude mít možnost zbavit se těch nejhrubějších a nejčastějších začátečnickejch chyb a možná mu navíc během té doby alespoň trochu spadne hřebínek. Vždyť to je super, ne?

Jistěže i dnes může s 18ti letým někdo první rok jezdit a hlídat ho, ale upřímě, v kolika případech se něco takovýho děje? Nikdy... A kdyby se dnes rodiče mladýho náhodou zeptali, řekne, že to je v pohodě, že to zvládne sám a že pojede opatrně. S tímto zákonem, když bude chtít drandit už v sedumnácti, nebude mít jinou možnost, než si vedle sebe nějakýho toho "starýho vlka" vzít.
Ještě dnes si pamatuju , jak jsem ten den, kdy jsem si během prázdnin přinesl novej řidičák, dostal od táty peníze a dokud prej nevyjezdím alespoň 3 nádrže, ať se nevracím, tak jsem vzal tehdejší přítelkyni a vyrazil na chalupu do krkonoš a pak objel celou ČR a musim přiznat, že na některý řidičský chyby, který jsem během toho "vejletu" udělal, si vzpomenu ještě dnes >:D .

Jediný, čemu se musím smát, je zase jedna byrokratická absurdita. Jasně, dohled by neměl bejt žádnej pirát, ale proč proboha musí mít naprosto čistý bodový konto? Když si to vezmu na příkladu mých rodičů, tak otec, který má za sebou přes dva miliony a ještě dnes má roční nájezd okolo 40. tisíc, by mě školit nemohl, protože má na kontě dva nebo tři body, naproti tomu matka, která za život odjezdila tak 20 000 km a poslední 4 roky neseděla za volantem, by mě jako 17ti letýmu spolujezdce dělat mohla... :no:
Rozbalit vlákno
5
21. 3. 2012 11:22
Re: Výborný nápad
:-) :yes:
21. 3. 2012 12:29
Re: Výborný nápad
:yes: za rozumný náhled na věc
21. 3. 2012 10:16
No nevím, ale je to asi špatně
Domnívám se, že umožnit řídit automobil 17ti letým je blbost. Když se dnes podívám na ty dnešní v tomto případě mladistvé, tak bych to nepovoloval. Dokonce bych uvažoval i o posunutí na např. 20let. Zdá se mi, že jsou "dětinští" déle než starší generace. Kdo má dnes tu mladou genaraci něco naučit, tatíka většinou nemají, strejda se jim doma střídá každý měsíc nový a autoškola ta to určitě neudělá". A tito mladí stejně na auto (nemyslím šrot) nemají, pokud to teda nezalepí rodiče. Ať si tedy počkají. :-)
Rozbalit vlákno
3
21. 3. 2012 10:20
Re: No nevím, ale je to asi špatně
Ježiši :no:
Avatar - twistedTSD
21. 3. 2012 10:58
Re: No nevím, ale je to asi špatně
Aneb za nás byla tráva zelenější a nebe modřejší?
21. 3. 2012 11:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 3. 2012 10:47
nic proti
Protože za volantem má málo kdo rozum 8-s
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2012 11:14
VOLANT PLEJSTEJŠNU
Dnešní mladí lidé, takříkajíc internetová generace umí jezdit stokrát lépe než mistr Loeb. Pravdou je, že svoje umění předvádí zatím jen na plejštejšnu. A tam, to uzneme, jsou to dokonalí mistři. Nepíši to nyní arogantně, naopak, osobně se přiznávám i k tomu, že když si to s vlastními dětmi rozdám na monitoru, vždy prohraji. Sice říkám, že záměrně, abych jim nesrážel sebevědomí, ale popravdě tu přiznávám, že na jejich dokonalé monitorové drifty nemám.

Pochopitelně na reálných silnicích nejde ani i drifty, ani o loeba, tam už kolikrát nejde ani o jízdu... Užívání vozu dnes totiž už není jen ta krása v podobě jízdy, nýbrž celý ten veškerý psychický tlak, jemuž musí šofér čelit - poskakování v nekonečných kolonách, nevychovanost za volantem, absence kvalitních šoférských návyků...

A tedy napišme si silniční větu vět - ti mladí kluci nás v jízdě strčí do kapsy. Tedy... časem a...možná. V životě to ovšem nechodí od zdi ke zdi, proto je jenom dobře, že mladého býčka by měl krotit starý lev. A věk? No, pokud se domníváš, že se mistrem světa stáváš rázem a v osmnácti, zapomeň na to. Za volant v sedmnácti s doprovodem? Klidně. Akorát... zkus to doma vysvětlit tátovi, že mu trochu načechráš zejtra jeho devětsetjednáctku, tam narazíš. Nebo ne?
Rozbalit vlákno
15
21. 3. 2012 12:30
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
;-) :yes:
21. 3. 2012 19:44
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
:yes:
21. 3. 2012 19:44
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
:yes:
21. 3. 2012 15:20
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
Tak on WVšeWVědoucí má dokonce děti.

No ty z toho musejí být celé perplex a hotové, jak mají moudrého a vždy vtipného tatínka.
21. 3. 2012 15:54
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
A di ty....každej přece ví, že dětma myslel modely jedné nejmenované značky.. :-)
21. 3. 2012 19:45
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
Ten vztah k humoru je darem, v tom jsem nezaslouženě. Je to obdobné jako v případě tvého primitivismu.
21. 3. 2012 19:56
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
Jsem možná v tvých očích primitiv, ale alespoň na rozdíl od tebe poznám, ostatně jako třeba i britas 1, ironii.

O úrovni tvého "humoru" jsem se zmínil jinde (Abarth 500C) tak se nebudu opakovat.

A jestli si opravdu myslíš, že máš dar humoru, tak to je zcela určitě dar danajský.

Když nejsou argumenty, urážka vždy pomůže, že ?
22. 3. 2012 07:56
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
Já tě přece neurážím, to bych činil pouze tehdy, kdybys primitivně nepsal, já pouze konstatuji.
21. 3. 2012 19:46
Re: VOLANT PLEJSTEJŠNU
:yes:
Avatar - beibej
21. 3. 2012 11:45
zrušte autoškoly
To je ale zase nápad. Buď umím jezdit - naučili mě to v autoškole - a mám řidičák nebo nemám řidičák. Nic mezi tím není. Jestliže mám papíry a neumím jezdit tak jsme dospěli do bodu kde jsou autoškoly zbytečné a řidičák si můžem kupovat na místním úřadě s tím, že mě táta jezdit naučí sám.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mates81
21. 3. 2012 12:35
Je to hodně složité....
Na první pohled to vypadá pěkně, ale je to hodně komplikované. Musím říct, že není nic lepšího, než když s vama zezačátku sedí v autě, někdo kdo už toho má dost za sebou. Pamatuji si to přesně, jak jsem před 4 rokama dotáhl domů slavnostně řidičák. Hned mezi futrama mi bylo vysvětleno, že ta kartička nic neznamená...a taky neznamenala, tím dnem mi začala druhá autoškola od otce, která trvala půl roku :-) nejdřív jsem to viděl jako šikanu, postupem času jako geniální tah. Pamatuji si na odpověď, proč musím zažít další "autoškolu", odpověď byla jednoduchá - sekunda nerozvážnosti může změnit celý život.. Několikrát mi pomohlo, když jsem slyšel radu "z prava". :yes: Bohužel se takoví postup vidí málokdy, znám několik případů, kdy se rozstřelil někdo kdo má ani né měsíc papíry, a vždy to byla klasika. Cesta ze zábavy/nějaké akce, hecování ostatních lidí v autě, chtění se předvést......
Rozbalit vlákno
1
21. 3. 2012 15:55
Re: Je to hodně složité....
Měl sem to stejně a mohu jen souhlasit..napsal si to přesně :yes:
21. 3. 2012 12:39
pozitivní krok s rizikem jako kjááva
Každá mince má dvě strany. Tou pozitivní tohoto kroku, že si někdo uvědomil, že dnešní náctiletí, jsou v mnohém dál, než my a je nesmysl, když se můžou promenovat na mašinách, upírat jim promenovat se v daleko "bezpečnějších strojích". Navíc zkušenost z jiných zemí hovoří jasně..... ale..... a to je ta druhá strana mince....ta která mne trošku v našem absurdistánu plném obcházení norem, trošku děsí....
Skutečný dohled nad dodržováním nastavené normy, skutečné učení v autoškolách - nemyslím tím nabiflování se testů, ale učení ježdění - poznání slabin žáka a vedení ho správným směrem. Protože, co si budeme - vezmu to podle sebe.... Táta mě naučil jezdit dávno před tím, než jsem usedl do škody 105 autoškoly. Učitelka to poznala hned....Pamatuji si, co mi říkala - "Co jsi se naučil doma - na to se vybodni - tady budeš poslouchat mě....." V duchu jsem jí posílal tam, kde mají záda koncovku blíž k patám a myslel si svoje - než jsem zjistil, že nemá problém vzít mě přes pracky a že je spousta věcí, které mi na betonovkách, pokoutních asfaltkách, zůstávaly skryty...
Jakž takž jsem absolvoval a protože v té době ještě nebyly plejstejšny, tak jsem měl dojem, že silnice mi patří - zpětně bych si dal za pár věcí na hubu a zpětně děkuju nevím komu, že krom hodin a odřenýho plechu nebyly následky horší.... Aby bylo jasno - řídit jsem se pořádně nenaučil dodnes. Jezdit a jakž takž zvládat auto jsem se naučil cca až po půl milionu kilometrů.(Ti kteří jezdí ví, že tím asi nemyslím schopnost projet křižovatkou se semaforem ;-) ).- A úplně nejvíc nejlepší kámoš(díky Foreste) byl moment, kdy mi docvaklo, že při řízení je mnohem důležitější hlava, než "naházet to tam" jako Loeb....A to v sedmnácti asi ne všem sepne....... Takže jako u všeho - ať to prosazení má myšlenku a schopnost - abych v pátek v noci nezastavoval u nějaké "obtočenky" z diskárny.....
Rozbalit vlákno
3
21. 3. 2012 13:12
Re: pozitivní krok s rizikem jako kjááva
:-) Ta křižovatka se semaforem tedy sedla :-) :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
21. 3. 2012 18:27
Re: pozitivní krok s rizikem jako kjááva
Krása...
Já teda mám řidičák teprve tři roky, ale s těmi začátky to mám stejně. Do autoškoly jsem šel "vyježděný" z domů, ale náš skvělý a přísný pan učitel mě tenhle názor rychle z hlavy vyhnal a po první hodině jsem si připadal, jako bych před ní v autě nikdy neseděl >:D
A tím narážím na další obrovský problém. Autoškoly. Jak to má naších cestách vypadat, když autoškoly produkují to co produkují? Já měl obrovské štěstí, B i C skupinu jsem si dělal ve škole, kde nás měl výborný pan učitel, jež po nás řval, ale teď vidím, že mám neporovnatelně lepší základy v řízení než kámoši, kteří si řidičák dělali u komerční autoškoly. A to nevidím jen u sebe, ale i u dalších spolužáků.
Zkrátka těch problémů je daleko víc. Já bych zavedl i nějaké školy smyku, protože umět zařadit a rozjet se je jedna věc, druhá věc je nenapálit to do stromu při první krizovce nebo smyku.
22. 3. 2012 08:28
Re: pozitivní krok s rizikem jako kjááva
:yes: :yes:
21. 3. 2012 17:14
Made in USA
Neviem, ci 17-rocny usiaci na cestach za volantom je dobry napad? Zjavne zacina v Europe preberat system z USA. Fotrovcom sa nechcelo vozit deti do skoly a deti zasa mali komplex chodit skolskym autobusom. A pretoze su auta v USA za facku, tak sa problemu zbavili po americky. Chcel by som vidiet toho pajaca, ktory u nas s tymto napadom prisiel prvy? Nech sa identifukuje.
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2012 00:33
Označit
Ještě mě napadl jeden nápad, který by mohl být dost užitečný a to je dneska nepovinná samolepka pro začátečníky(myslím že to je trojúhleník se "Z"). Nebylo by od věci kdyby se to vyrábělo na příchytky na zadní sklo(kvůli přenositelnosti) a samozřejmě to bylo povinné, třeba na první rok za volantem.

Je mi jasné, že může nastat mnoho situací, kdy je to na nic, ale na druhou stranu pokud si toho okolní řidiči všimnou tak mohou předvídat a třeba i zachránit nějaký ten lidský život nebo plechy ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
22. 3. 2012 06:36
Na Slovensku je to už povolené
Na Slovensku bol tiež nedávno schválený podobný zákon - neviem však, či už sú nejakí 17-roční absolventi. Podmienky sú nastavené tak, že do 18 rokov môže 17-ročný vodič jazdiť len so spolujazdcom, ktorý mi minimálne 10 ročnú prax a je nahlásený na dopravnom inšpektoráte. Samozrejme daný človek nemôže je pod vplyvom alkoholu - v takom prípade sa na neho pozerá tak, akoby on sám auto šoféroval.
Myslím, že to je perfektné riešenie. Za necelý rok mladý vodič pod dohľadom rodičov už nejaké skúsenosti získa a určite nebude až tak frajeriť, ak foter na neho dáva pozor. Nie je totiž nič horšie, ako keď sa mladý vodič s ešte horúcim vodičákom posadí do trochu lepšieho autá a myslí si, že je majster sveta.
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2012 08:51
Re: Na Slovensku je to už povolené
to má jako základ normy hlavu a patu :yes:
22. 3. 2012 08:07
Odpovědnost
Nápad je to dobrý, protože ubyde mladých nezkušených řidičů. Kdo bude ale v případě zavinění nehody trestně zodpovědný? Posunul bych tuto hranici až od 18 let a po dobu jednoho roku a najetých 10 000Km na sedadle spolujezdce vždy zkušený řidič. Jenže je zde další otázka, jak se zajistí, aby spolujezdec byl zkušený a navíc nepředával mladému řidiči svoje zlozvyky?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ManInBlack
22. 3. 2012 08:23
Názor odpůrců
"Odpůrci návrhu argumentují tím, že sedmnáctiletí nejsou dostatečně zodpovědní a zruční. Někteří instruktoři autoškol dále tvrdí, že dnešní mladí lidé nejsou motoricky vyzrálí. Podle jejich názoru mají problémy se zvládnutím řízení, nedokážou odhadnout rozměry vozidla a zmatkují v krizových situacích."
Ehm...neměli by tedy v takových případech ten řidičák na zkoušku vůbec nedostat, takže by nesměli řídit ani s tím dozorem? Já myslel, že k separaci těch vyzrálých od nevyzrálých slouží právě ty zkušební testy, ne?
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2012 09:02
Re: Názor odpůrců
no já si myslím, že dozorovaný 17letý po roce bude mnohem lepší řidič, než čerstvý 18letý papírák....Jen bych ještě "hlasoval" pro jasné označení takto řízených automobilů - jasně - blbci se těm autům budou posmívat, ale ostatní se podle toho v provozu zařídí a pomůže to eliminovat některé situace(jasně, že ne všechny....)