Jenže Fiesta má menší čelní plochu, takže ve výsledku bude čelní odpor plus minus stejný jako u Focusu.
A navíc - metodika normované spotřeby vůbec nebere v úvahu dálniční provoz, takže pro Ford je daleko důležitější do aut nacpat start-stopy a podobné "blbůstky" ;-)
Ja jen ze Jazz ma 0,3 a novy Civic dokonce 0,27, coz je na hatchback spickova hodnota. Nad 60km/h je aerodynamika uz prevazujici odpor. Proto asi ten spickovy udaj o spotrebe u noveho Civicu motoru 1.6 i-DTEC 3,6l/100km a mnohem vetsimy vykony (120 k a 300 Nm) nez Fiesta ;-)
Souhlasim s Tycoonem. Cim mensi auto, tim hur se dosahuje mensi odpor vzduchu (myslim koeficient cx). Celkovy odpor auta je ale dan soucinem celni plochy (ta bude u fiesty o neco nizsi, i kdyz asi ne nejak vyznamne) a koeficientu odporu. Takze ta Fiesta na tom bude skutecne plus minus podobne, patrne jen trochu hur nez se zda na prvni pohled.
Ja s nim taky souhlasim, jen porovnavam auta ve stejne tride (Fiesta - Jazz, Focus - Civic - Golf 0,31). Je jasne, ze je i rozdil mezi kombi, sedan a hatchback.