Ako tak citam, nie som priaznivcom audi, ale na toto by som sa dal nahovorit... silny pruzny 5 valec s chutou sa tocit a bez strechy ? nie je o com... ked sa k tomu prida kvalitne spracovanie a velmi dolezita tuhost skeletu dalsi dovod....
OK pri slobodnom vybere by som asi skoncil inde, ale toto tiez neznie zle... najviac asi vadi ta sterilnost audi priznacna, ze to ide pekelne rychlo a clovek si to ani neuzije lebo auto nevyda ziadne emocie ani nemrkne okom... nepotesi tvrdy setup, ale ta 4 kolka sa do audi hodi, minimalne ked zvlhne cesta..
to v dnesnej dobe obmedzeni a pokut je zle, to taka miata rozdava zazitky plnymi duskami aj v nizsich rychlostiach... tu to nastastie vsetko zachranuje jazda bez strechy, ktora nemoze byt nudna... takze dal by som si povedat...
stastie, ze oproti povodnej TT to nie je uz podvozkova vrazda z 4 golfa - teda primitivna technika...teraz to je uz tak ako ma byt
Takže TT RS Roadster "...nevyda ziadne emocie..."?
Diskuse pod články miluju, pokud se člověk nedozví nic nového přímo v článku, diskusní teoretici mu to pod článkem pohotově a jednoduše vynahradí... >:-[] >:D:yes:
Copak, to teď budeš na každý příspěvek reagovat minimálně dvakrát! >:-[]
Jaká Miata, jsme v Evropě tak to zkus respektovat, "každý okrem teba vie", že tady je to MX5ka
,.ale chápu, že když máš na "angličáku" zespodu napsáno Miata, tak to nemůžeš vědět... >:D
Koukam, ze sis vytvoril velkej fanklub, nechces pujcit slunecni brejle?
Zkus dale treba na kazdeho zareagovat 10x - jednak ti to zvysi pocet komentu a napresrok budes v tabulce hned pod (z)toppérem a druhak se nam jeste vic odkopes a mozna si to po sobe i prectes a mozna si tim i sam uvedomis, ze jsi tu jen pro legraci.
ja si sem nechodim robit fanklub ani priatelov, pisem sem svoje nazory a je mi uplne fuk, ze som tu nejakym zufalym adorantom golfu GTi `pro legraci` asi ti to este nedoslo... najviac bavia reci, ze ked na to auto nemam tak nech nepisem do diskusie >:D
Chodíš tady psát svoje názory, které nemají jakoukoliv odezvu, resp. mají, ale asi se nejedná o reakci, na kterou by člověk mohl být hrdý. Proč to potom děláš? Nebo ze sebe rád děláš bl.ce? A pak je to další možnost a ta bude asi nejpravděpodobnější, že ti to ani tak nějak nedochází.
vobec nemam nic proti VW to sa mylis iba si robim * z jeho vynasania do neba, to je len vec pre zufalcov... napises niekomu, ze gti vyzera nudne a ide sa z toho po.* a presne o tomto to je o nicom inom, zakomplexovani GTI adoranti.... potom je uz uplne jedno co si myslim o to ani nejde ide o to, ze som ociernil mokry sen chlapcov tu... niektorych...staci tie debaty citat vidno presne na com sa to strhne, tu ani nejde o to niekomu pokecat ale o obdivovanie nejakeho golfa a pustanie sa do niekoho kto ma iny nazor, to je tak obmedzene.... a mne to absolutne neprekaza mam svoj nazor a moze mi to tu banda adorantov vytlkat to je ich vec ja si pokecam o to mi tu ide a som spoko ;-)
S touto logikou můžeš označit jakékoliv sportovní auto nad tu MX-5 za nudné, protože, jak píšeš, v době omezení a pokut je v těch autech zdaleka nejméně zábavy a je to spíše k vzteku.
ono je to tu furt o tom istom, ja iba reagujem na autorove poznatky, ale kto ma skusenosti so starsimi audi napr a4 a4 avant a6 avant a podobne tak vie cim sa lisia od bmw pripadne od inych konkurentov.... ja som pisal ze TT RS by som bez vahania bral keby tu bola ta moznost samozrejme, keby si mam vybrat sam mozno by som skoncil len u zadneho nahonu, ale o tom potom...
mna len bavi ta vyklepanost miestneho fanklubu, trasu sa za kazdu vetu a hned idu niekoho zhadzovat lebo maju mindraky :-)
Očividně nechápeš. Píšeš, že sice dovede jet pekelně rychle, ale je nudné a že v dnešní době omezení a pokut MX-5 poskytuje více zážitků v nižších rychlostech. OK. Ale s touto logikou.... (viz. původní příspěvek).
akou logikou zas? dokaze ist rychlo, ale v klude, neda sa ti to pochopit ? nesedel si este v aute, ktore islo rychlo ale bolo tak dimenzovane, ze si z neho necitil nervozitu ?
nemyslim si to, mas tu aj nejake bmw, samozrejme dnesne trendy ohladom komfortu odhlucnenia bezpecnosti i emisii to uz nicia z principu a bude tych aut stale menej a menej...
Čas M3 8:05 je dostatečně dobrý aby nemuseli 1M zpomalovat nehledě na to, že na N.S. nejezdí jen tovární jezdci a ti netovární by již dávno čas zlepšili, kdyby to ovšem bylo v silách auta.
Pokud vezmu pouze motory tak 2.5 TFSI s R6 udělá prostě toto:
[odkaz]
Srovnáváš nesrovnatelné. Zatímco Megane toho času dosáhl během oficiálních testů s profesionálním závodníkem za jeho volantem a s bůhvíjakým obutím, tak časy TT RS a 1M byly zajety jedním postarším pisálkem jen jako součást jeho tradičního silničního testu.
To samozřejmě vím, taky jsem za to dal smajlík.
Ale je to jediné dostupné srovnání, které máme.
Jinak Mégane to podle všeho zajel s Potenzama RE, který stojej za starou belu.
Ty se opovazujes uvazovat o C5 a podradnosti jako TTRS v jedne myslence?
Joo, tak C5 v BITurBu, kuzi CrioLLo a na hatrojce, to je pane uz uplne jinej level. Naposledy co jsem slysel, tak ji Francouzi planujou nasadit misto 908 na 24 hodin Le Mans.
V Ingolstadtu uz trenuji hazeni flinty do zita.
>:-[]
z kazdeho motoru sa da spravit potencial, mozes ho tak prekopat, ze vymenis aj blok a vsetky creva tak vlastne to uz ani nie je on... keby bolo 350kw so seriovymi crevami to je ine... mozno to tak je, neviem ake modifikacie podstupil iba vravim, ze vsetko sa da ked su peniaze ...
Ale tady s nebavíme o garažovém tuningu nebo motorech z roku 2000 ale o motorech, které musí a jistě i splní normy EU.
Už v letech 1985-87 měl pětiválec audi 2.1 litru 600 koní a krátkodobě až 900 koní. Takže vyrobit něco takového dnes bez ohledu na normy by uměl každý trotl.
tu ide hlavne o zivotnost to je potencial, tj je na com stavat aby sa nerozpadol a vobec nejde o garazovy tuning, s vymenou criev pracuje aj vyrobca nie len daky tuner
zbytocne si nahovaras, ze z 2,5 r5 nikto iny nez audi nedokaze dostat 300kw a emisne normy v tejto vykonevej kategorii sa obmedzuju na ustalene rychlosti a nejake meracie metodiky simulujuce co najuspornejsiu prevadzku a nie meranie emisii pri max vykone ... to nikdy nikto nemeral ... dnes sa to napr. riesi rezimami eco, normal a sport... v sporte kadi ten motor ako do normy predoslej a v normale je skrteny aby splnil dake kriteria...
celkovo vyspely a extremne adaptivny motormanagment a nizke otacky dokazu nejak bojovat s emis normami v beznej prevadzke a nahrava tomu aj turbo, kt pri minimalnom vyuzivani len dopomaha k ucinnosti pripadne v moznosti vyuzivat nizke rpm co pri nizsich kubaturach je tazsie ...priklad 35i od bmw
tymto nejak nezrazam tento r5 motor ja som tiez za, ze je to dobra strojaren
Mluvím o obsahu, jestli někdo používá konstrukci do V, nebo obsah 2,5 litru rozkládá na šest hrnků nebo naopak 4 hrnky s 2,5 litru objemu je celkem jedno, prostě kategorie do 2.5 litru.
Ale mělo. 2.5 TFSI je ve své kategorii na prvním místě v EOTY za 2011. Ta soutěž je stejně šaškárna takže je to jedno, i kdyby se neumístil tak je prostě nejlepší.
nj tych sutazi je uz trocha moc hlavne preferencie v USA a EU su dost rozdielne... to by som sa musel bavit s nejakym odbornikom, kt tie motory jazdil ... takze neviem najst odpoved ej255 ma ambicie tiez nehladiac na awardy... o fordackom neviem nic prakticky
Úplně nevím, co se v těchto soutěžích hodnotí, ale zajímalo by mě, jak by se umístily některé starší motory.
Třeba Fiatí 16vt, 20vt, TVR Speed Six a Speed Eight a třeba i staré turbo z RS2. Je mi jasný, že by vypadly v někajých ekokategoriích a že to nejsou zrovna výkřiky techniky, ale konkrétně třeba Lamprediho motory ani v součanosti nemají co do zátahu a dynamiky příliš konkurenci.
Je pravda, že nemám zkušenost s Imprezou ani GTI, ale s Integralou ano...a jede pekelně i v sérii, rozhodně líp, než MRS a 9000 hodněTurbo.
I když, Mitsubishi DOHC z Eva je vlastně zdokonalenou kopií Fiatího motoru a nijak moc se neumisťuje...takže jsem si odpověděl. ;-\
Je to anketa motoristických novinářů takže dost poplatné heslu koho chleba jíš toho píseň zpívej. Osobně si myslím, že je to prostředek jak zvýšit náklady periodik alá miss world/universe/ČR a pytel dalších, protože je o čem psát. Objektivnost bych v tom nehledal. Konec konců je evidentní, že občas vyhraje totální chcípák, viz poslední ročník a TwinAir, neuběhlo ani pár měsíců od jeho zavedení do produkce a již jej ti stejní novináři strhávají v jednom testu za druhým a motory o kterých nikdo pomalu ani neslyšel ho bez problémů poráží.
Tady jsou vítězové od roku 1999
[odkaz]
Asi také nemá cenu srovnávat starší motory a dnešní protože se dramaticky mění podmínky pro konstrukci motorů hlavně kvůli emisím, to co šlo postavit z hlediska výkonu v roce 1995 levou zadní je dnes problém dostat do limitů, takže srovnávat cokoliv 5 nebo 10 let staré s dnešními motory postrádá smysl.
Díky.
Hm, jak na to koukám, tak budeš mít pravdu.
Ocenění pro slabý 1.3JTD-CDTi, V6 TDI nebo zoufale nespolehlivý V8 z M5, který má 400 koní jen na papíře? Uf...
2.5 od subaru a od bmw tam je dost casto ... spolahlivost z dlhodobeho hladiska sa tam moc neberie to by 1,4TSI nebola stale vytazom, ale je pravda, ze u tychto malych turb velmi zalezi od pouzivania ked sa k tomu niekto sprava ako prasa tak necudo
Tak jasně, od stolu nemají možnost moc posoudit, jak na tom motor bude za pět let...
Proti 1.4 TSI nemám zatím nic, jedno nám jezdí doma v jedné z nejrizikovějších verzí a po 70 tkm zatím (musím zaklepat) bez jediného problému.
Jezdí s tím paní ročník 1942 a totálně defenzivním stylem jízdy. Servis se řeší způsobem: Příjezd na Jarov, "Tady to máte, vyměňte co je třeba a za tři dny si přijedu".
Takže se o to auto moc nebojím a dvěstě by dát mělo. Dokonce nezlobila ani magnetická spojka kompresoru a to je co říct. :-)
tam sa hodnoti vela veci od kultury chodu cez emisie spotrebu charakter vykon univerzalnost spolahlivost vahu a konstrukcne riesenia ci vyspelost technologii a podobne... je vela starych motorov, ktore by sa vedeli umiestnit za japonska ich mas kopec... ci je to uz nissan rady CA, SR, RB - pohana velku cast vsetkych sportovych ikon nissanu alebo VQ 6valce a to iste u hondy , toyoty a tak... samozrejme Talianske motory tiez aj BMW kt vlastne dost bodoval svojim `horcikovym` R6 ...
Na tom konkretnim videu i to Mitsubishi jede na ctyrku a ze 125 na 165 se dostava za +- 6 sekund - tedy za steny cas jako Golf R.
Motory tedy tahnou od 5000 prakticky stejne, akorat v Golfu dojde k prerazeni o 500 otacek drive.
A co se tyka maximalni rychlosti, zustalo daleko za Golfem R.
Tragicke je tudiz pouze tvoje vystupovani zde, ale to uz je ohrana pisnicka.
ja som ale nic ine nepovedal...povedal som, ze golf R je slaby ? kde ? ja som pisal len o charakteristike a tej tocivosti o nicom inom....
opat aj tvoje prispevky su len o premrstenych emociach vobec necitas ani sa nedrzis toho co pisem...absolutne.... pre teba je dolezite, ze som nieco namietol a preto mas nutkanie sa do mna pustit
Nesnaz se z toho ted vybruslit a nejak tu debatu otacet.
Napsals, ze motor v Golfu R za 5 tisici "moc nejde, moc se mu nechce a nakonec ze je uplne tragicky", coz sis sam rozstrilel tim videem, ktere jsi tu nalinkoval.
Opet a zase jsi se ztrapnil, ale kdyz ti to dela dobre, klidne v tom pokracuj...
Neukazals ani jeden - respektive ani jeden, ktery se v soucasnosti vyrabi. A ktery je v aute alespon podobne kategorie jako Golf R.
Nikde (NIKDE!!!) v textu ani na jine debate jsem nenapsal, ze jiny motor netaha tak jako R. Ani za peti tisici ani jinde. Takze nemel hlouposti ve snaze obhajit vlastni hloupost a neschopnost.
Ja nemam potrebu se do tebe navazet.
To, ze se ti snazim pokazovat na tve zjevne omyly, je sluzba, ze kterou mi (a ostatnim zde) jednou budes vdecny.
Az ti to zacne myslet jako dospelemu cloveku, a ne jako diskusnimu "tragedovi".
ked najdes motor ktory taha lepsie za 5tisic ako R tak to znamena, ze ten v R asi netaha najlepsie za 5tisic... na to prides aj sedliackym rozumom
ja to beriem ako tvoj nazor nevidim k tomu co dodat, vdacny budes mozna ty, ze sa trocha uvedomis za co bojujes a akym stylom ci to nie je chore a o dospelosti sa ani nebavme, na tvojich prispevkoch mi dospele zatial neprislo nic
A kde mariachi píše, že je R nějak přehnaně silné. Plácáš se tady ve schopnosti motoru se vytáčet a hodíš sem příklad s velmi podobnou charakteristikou, jen posazený o 500 ot. výš. >:D
Přemrštěné emoce..... >:D
Rekl ti nekdo, ze se ani jedno z tech aut uz nevyrabi?
A taky ze Subaru ma ve dvoulitrove tride pro HB jen diesel? (respektive nenabizi 2,0 turbo benzin)
chcel si priklad ? mas ho tu...je mi uplne jedno, ze sa nevyraba, do dnes tie motory funguju na brutalnom fanklube a performance parts po celom svete, kupis na ne cokolvek a diely na ne sa vyrabaju vo velkom...
je docela prima, ze nieco starsie sa dokaze kvalitou vyrovnat aj po vykonovej stranke nicomu novemu , adorovanemu...
Pán je znalec. >:D Hlavně že jsi si ty odborníku na japonskou produkci nevšiml té nepřesnosti, kterou tu všichni uvádějí. >:D
Za poslední dobu mezi komikama zde jednoznačně vedeš. >:D
vobec ma neinteresuju nejake trapne chytaky, nepovazujem sa za odbornika , mam dojem, ze trapna je len jedno a tj ta vasa zufala snaha mi nieco dokazovat... to ma tesi chlapci snazte sa
to nie, ale chcel si priklad a dokazu konkurovat hocikedy...
btw ak by ta zaujimalo rada motorov nissan SR20DE citaj dalej...
Petrolejářské firmy znají velmi dobře odolnost motorů Nissan, zážehový dvoulitr například jedna z nejznámnějších společností využívala pro destruktivní zkoušky svých nových maziv. Byl to totiž jediný moderní šestnáctiventil, schopný garantovat bezproblémové překonání životnosti použitého oleje. Naše náročné testy odolnosti a trvanlivosti prověřují vlastnosti motorů až za hranice možností, mimo jiné zahrnují i zkoušku motoru na dynamometru - za nepřetržitého chodu při otáčkách přesahujících o 15 % kritickou hodnotu, a to po dobu 40 hodin. Je proto příznačné, že právě s novou Primerou přichází na evropský trh i úplně nový motorový olej - 5w30 Molybdenum, který radikálně snižuje vnitřní tření a následně i spotřebu paliva v průměru o dvě procenta.
nie je to problem ani dnes, ale je to tazsie to mas pravdu emisie to nicia maximalne... nejde ani tak o max vykon ako o odozvu na plyn a charakteristiku, co z toho ze bude mat 200kw ale cesta ku nim bude nepouzitelna
No, u Subaru 2,5. U Mitsubishi samozřejmě ano. 1 auto. Kde jinde by jsi ještě našel. Nudné a neschopné VW a ve finále potřebuješ sáhnout po jedné z legend. Vyloženě tragédie. >:D
Jj, máš recht, TT je na druhé koleji, protože na první kolej právě přifrčel novým Boxster, a na čtvrtou kolej sotva dofuněla lokálka ze Stuttgartu s nápisem SLK.
[odkaz]
Je vidět, že se pohybuješ spíš mezi těmi teplými kadeřníky a podnikatelskými prcinami, než mezi auty. Vzhledem k formě tvého nicku budeš zřejmě ve své komunitě velmi aktivní "žihadýlko"... :*);-)
Teda to k nam zas ze Slovenska neco priletlo! (neni to zadna nenavist k bratrum, pouze geograficka poznamka, aby me tu nekdo nechytal za slovo) Nahore se obnazujes intelektualne a tady dole se obnazujes pomalu opravdu i dole :-) Nehrot to tak, priznat svou chybku neni ostuda ale vyraz zdraveho rozumu, vehementni zapirani uz ostudou je, nemas to zapotrebi, bud chlap!
To je mi jasne, ze si z toho ni nevezmes, skoda pro tebe. A nikoho jineho tu zaujmout nepotrebuju, seberealizaci na auto.cz prenechavam jinym, uz podle prispevku zde je to pro nektere jedince dulezitejsi nez vse ostatni, co? ;-)
tva reakce na me byla myslena jen a jen na me, ze? Ja to totiz pochopil, jenze jsi mi trosku nahral, proc toho nevyuzit, kor jsi to podtrhl tim, ze jediny, kdo nepochopil jsi zase jen ty, chce to trosku zapracovat na chapani textu.
Diskuze ctu vzdy cele uz nekolik let, tolik lidske blbosti se totiz jinde nevidi, takze vse chapu a v obraze jsem, neboj ;-)
Ironie? Kde? "si troska nepochopil" je ironie? Takze jsem vlastne pochopil az moc dobre? "chybi ti ten kontext" takze vlastne nechybi? "maj radost, doprajem ti" - zase ironie?
A ted vazne, zacinas se v tom motat vic a vic, radeji to nech bez reakce, jeste si to nekdo precte a pozdeji pouzije, to by se ti asi nelibilo
Tak pokud se porad bavime tvym oblibenym ironickym tonem, ja etalon urcite nejsem, ty k nemu mas ale docela blizko, a to mi staci jen dnesni (cela) diskuze.
Jo prvni prispevek na ktery jsem reagoval byla taky ironie? Ja si to myslel, ze oznaceni tebe sama jako normalniho cloveka ironie bude, v tom s tebou naprosto souhlasim a nejen ja :-)
Ano presne tak sam seba oznacim za normalneho len z ironie, ale ty mi zrovna neprides ten kto by mal rozhodovat o niekoho normalnosti tak radsej zalez, kym este patris k svojmu stadu.
keby si si viedol v takej diskusii ako ja tak si mozes gratulovat....
mi rozum postava co za chujovske veci tu dokaze niekto riesit, vazna suchota a zufalost...
Zjisti si rozdil mezi nadsazkou a ironii, je to neco trosku jineho.
Pokud je clovek zahnan do kouta, zacne okolo sebe kopat, na diskuzi nadavat, to je docela normalni, malokdo se toho umi odprostit, i pres to to ale zkus, moc se to sem nehodi, nikdo tobe nenadava, nemas duvod.
A tenhle tvuj dnesni vykon je podle tebe hodny obdivu? No, s tebou se jeste pobavime, jen tak dal a houst :-)
Opet ti to trosku vysvetlim, je rozdil pobavit se s nekym a pobavit nekoho, mel jsem to napsat presneji, pravda. Ja si vyberu, s kym se pobavim a kdy, ty si bohuzel nevyberes, kdy pobavis nas vsechny, resp zatim se tomu moc nedokazes vyhnout -> proto verim, ze nas budes bavit dal, je to prijemne zpestreni diskuze.
Pokud stado ovci znamena dobre chapat a nezesmesnovat se, rad v tom stadu samozrejme zustanu ;-)
ty mas dobre mindraky uz ich mas vyriesene, zabralo ? drzat sa stada len aby ti dali ostatni za pravdu to robi len zufalcek ako ty
btw mal by si s tym chapanim textov nieco robit, pisal som , ze s tebou sa nikto nepobavi lebo si trapko to znamena, ze ty si mozes vybrat s kym budes debatovat, ale preto, ze si trapny tak to nikoho nezabavi a to ostatne je uz len to stado... stado si mysli, ze som ostatnich pobavl tak si to myslim i ja trapko... >:D
uz ti usiel kontext, ale ten moj prispevok na kt si reagoval bola ironia tak sa zbal, pochopil si to az neskor ked som ti to vysvetlil, stava sa... nehanbi sa ale uz neotravuj, chod sa vyspat
Jeezis s tebou si jeste nekdo uzije, tomu verim :-) Ja mindraky nemam, to se neboj, ja jsem v klidu, zde se chodim jen pobavit, tato diskuze je toho dukazem. Aby mi dal nekdo zapravdu, to nepotrebuju, svuj nazor mam a dokazu si ho obhajit sam.
A dalsi vety komentovat nebudu, nepochopil jsi, o cem pisu, to je pak tezke.
A znova opakuju, nastuduj si rozdil mezi ironii a nadsazkou, je prece markatni rozdil, jestli na otazku, "kdo je rozmuny muz?" odpovis "prece ja" s nadsazkou nebo ironicky, zkus se nad tim rozdilem zamyslet
Popravde, toto autíčko ma za srdce nechytá.
Ak v niekom vzbudzuje emócie, vo mne nie.
Teda svojim výzorom, vizážou, vyžarovaním, tvarmi, dizajnom (vyber si čo chceš).
Proste ma neláka si doň sadnúť a nenájdem jediný dôvod ho chcieť.
Ale ako sa hovorí "nikdy nehovor nikdy", tiež môžem mať tento názor len do prvého zvezenia sa...
Určite u Audi vedia, pre koho tieto autá navrhujú a vyrábajú a iste sa do vkusu a peňaženky množstva ľudí triafajú úplne presne...
Som na tom rovnako. Okolo A7 sa so záľubou prejdem dookola, je to neskutočne vyvážené a elegantné auto, žiadny ťažký zadok sa v reále nekoná. A pri R8 si stále idem vykrútiť krk, o okamžitom otvorení okna, keď ma R8 predbieha, nehovoriac (u nás v zapadákove sú dve: klasické strieborné s tmavým stredným dielom a celé čierne). TT je ako píšeš osobitné, jeho dizajn nie je tak bez pochybností atraktívny, potrebuje ostrejšie verzie s karosárskymi úpravami (S alebo RS verzie), aby vyzeralo ostrejšie. Ale dizajn Peugeotu RCZ svedčí o tom, že aj s TTčkom sa Audi trafilo. Naviac vidím potenciál posunu v tretej generácii zase ďalej, k ostrejším a maskulínnejším črtám.
Bude záležet, jestli Audi postaví R4, nebo ne. Podle toho TT přitvrdí. A je tu ještě otázka Porsche. Když se Porsche snažilo koupit VAG, tak bylo jasné, že Audi přistřihne křídla. Takže ta budoucnost není tak jasná, ale rozhodně je tu hodně potenciálu. Hlavně RS3 a TT RS ukázaly, že Audi umí postavit i malé ostré auto na platformě VW. A MQB by jim měla dát ještě víc prostoru. U příštího GTI se mluví o zhubnutí 100 kg, takže se těším na vývoj u Audi.
Tak som sa tu dočítal všeličo, od kvázisociologických analýz a cez výroky, že TT RS je určené pre teplých kaderníkov a pod.
Stručne a jasne: nech je TT RS najobľúbenejším autom Eltona Johna a mokrým snom Pawiela Rochniaka, nech sa predáva trebárs v svetlúčko tyrkysovej farbe, mne je to jedno: stále má pod kapotou plnokrvný fúkaný päťvalec s výborným výkonom a svojou dynamikou deklasuje i údajný etalón Z4, ktorému ani posvätná konfigurácia R6 (o valec a pol litra naviac) nepomôže k dynamickému víťazstvu. Prirátam k tomu neskutočnú efektivitu prenosu výkonu na vozovku, radosť točiť aj vysoké otáčky a výkonová špička a pri otvorených autách nie bežná tuhosť karosérie a vychádza mi to na fascinujúcu káru, s ktorou by som sa zviezol, i keby na sedadle spolujazdca sedeli trebárs títo: [odkaz] >:-[]
Se vším souhlas, ale Z4 a nějaký etalón? To auto musí mít ten nejsilnější motor, aby se vůbec dalo mluvit o nějakém zážitku. Cokoliv míň je prachsprostá bída.
Spouštím vintage Carrera na levačce, budou mi odměřovat délku rozkoše. Oči obrněné titanovým Eschenbach čekají na příjezd ostříže silnic. AUDI TT. Je zde - dokonalé technicistní retro, vyvolávající ve mně vzpomínky až někam k Jules Verneovi. Ocelové město… kulaté čepičky nýtů, na ocelových (vlastně hliníkových) plátech, dvacet tisíc mil pod… nebem. Boční průzory téhle ponorky jsou fantastickým designovým trikem. Ostatní tam mívají boční okna, AUDI to umí jinak. Vizuálně je velmi panovačný a strhává své okolí. To ostatně za chvíli poznám sám.
Tak se do něho nasoukám a jsem vděčný na pozici šest seseklému volantu. Ani jsem nemusel držet dietu. Jsem zapasován ve výborných sedadlech, ve středu a po stranách na mě míří pětice panceřových pěstí - výdechy klimačky jak z Tajuplného ostrova. Následně jsem očarován z poměrně velkého vnitřního prostoru. A to, co ten prostor vymezuje, to bere dech. Rudé podsvícení, chrom, kůže, páčky, tlačítka… dokonalá, dokonalá hračka. Ergonomicky není nic, co mi nevyhovuje - velký prostor na kopyta, až předimenzovaná odkládací plocha na levačku, pravá dlan přirozeně padá na volič automatu, volant jak makový koláč od babičky a výhled všemi směry bez připomínek. Bere mě i vypouklá střecha nad horním okrajem předního okna. Okno samotné je nezvykle malé, přesto nebrání potřebnému výhledu a vytváří absolutní pocit bezpečí. A pak, již dlouho se mi nestalo, abych seděl ve sportovním autě a horní hranu předního okna neměl takřka u pěšinky. Bravo.
3,2 litru, Quattro, protiprokluz, 225 (zimáky, jinak 245) na 17 palcích a na šedostříbrné metalíze.
Tak kam? Tohle dělo žádá náležité reálie. Casino Royale, hotel Pupp. Jasně. Směr Karlovy Vary. Pod kopytem 250 zběsilých, fakt zběsilých ocelových ořů. Zkouším ho brnkat, ale je to svatokrádež. Tenhle hřebec, ten vyžaduje akci. Tak ho sejmu. Za necelých šest vteřin letíme stovkou, orgastická fantazie. Auto je jak přikované k silnici. Přitom žádný poskakovák, dokonale vybalancovaná jízda, auto je přiměřeně tvrdé, a neodrazuje ani od našich silnic. Tlačítkem mohu změnit charakteristiku tlumičů na sport. Je to znát, auto citelně, ovšem ne nepříjemně přitvrdí. Volant s příjemným věncem (proměnlivý účinek) mě poslouchá na slovo, podrobně čtu silnici a jedu jen kam chci. Motor je zážitek jak z té nejkvalitnější aparatury. Nad pět tisíc ti do hlavy zakvílí všech dvě stě padesát koní svůj dokonalý amok. Tomu se nedá odolat.
Těch pár kilometrů za Kláštercem podél Ohře, kdy v zatáčkách zkouším, co TT umí, i když mi připadá, že žákem jsem tu spíše já… na ty už nezapomenu. Stabilizační anděl strážný hlídá mou odvahu a tep končívá na čísle dvě stě padesáti při výjezdech ze zákrut. Tolik bych chtěl umět víc… a umět tolik, co zvládne TT, jsem králem silnic. Fakt. Přitom i zpomalení jde bez chyb, dokonale dávkuji brzdy a když potřebuji razantně zabrzdit, zpomaluji rychle, jistě a bezpečně. Jen pozor na jezdce vzadu…
Objiždím Vary a spouštím se serpentinami dolů k říčce Teplá. Zvolna se sunu k Puppu. Každé oko v dohledu mě sleduje. Hlavy se otáčí a ve zpětným spatřuji zájem pohledů. To těší. Jo, tenhle hřebec zaujmout umí. Tak ho elegantně odstavuji hned tam vedle, kde parkovává Jamesův Aston. Ve francouzské restauraci pak dožívám cestu. Tohle je ten pravý poker života. Poker o život. A vůbec, nějak to všechno do sebe obdivuhodně zapadá - staletá obrovská zrcadla, stříbro na až přerostlých stolech, prvorepublikově perfektní obsluha, vše v bílém, jen číšníci v černém a poblíž na parkovišti stříbrošedý šíp, který umí opravdu skoro všechno. Vlastně, on umí všechno. Umí jemně pohladit při klidné jízdě, umí zatrnout ve stoličkách při razantní akceleraci, umí proletět zatáčku na hraně možného, umí prostě… probudit tvé sny. Tak se vracím na parkoviště, u výjezdu platím sto a hledám Astona, není tu, jsem tu jen já a… BonTT, James BonTT.
P.S. Já ho neutrh´. Prostě neutrh´. Pohon čtyři krát čtyři mě neskutečně přisával k vozovce. Jen v jedné vracečce kdy jsem ho drásal takřka na plnou dvě mi o centimetr ujel na vlhké vozovce. Tohle je nejsilnější dojem - jak po kolejích. Ta neutralita chování je až neuvěřitelná. Doslova. A pak… všechno funguje tak, že ti to dělá radost, zejména volant. Je to s ním jako když hladíš svou milou po nahých ramenech. Šestistupňový automat podřadí v režimu sport o dva stupně, a ty to registruješ jen podle zvuku motoru, jinak jde o sametové řazení. Na pádla pod volantem jsem nepotřeboval ani sáhnout. Ve zpětném registruji, jak se mi vysunuje přítlačné křidélko na zádi… jasně, vždyť stovku dávám do necelých šesti vteřin. Tedy závěr - "po kolejích", fantastický motor, velmi vybalancovaný podvozek, vpředu bohatě místa, ergonomie bez kazu, a neskutečná lehkost…jetí. Prostě… TT.
Na závěr se dívám na stopky, hlásí mi - rozkoš navždy. Můžeš tomu věřit.
Pekné. :yes:
Síce 3,2 je výrazne nižšie (výkonovo, resp. dynamicky), ako RS (napriek objemu a V6), kvôli hmotnosti zrejme aj o niečo ťažšie, ako 2,5, ale stále tých 250 koní na relatívne malé autíčko musí byť pekný zážitok. :-)