Zajímavý kus historie motoristického sportu v bývalém Československu představuje závodní speciál, který kombinoval karoserii Škody Garde s technikou závodní Škody 130 RS.
Jejda, dky za upozornění !!! Omlouvám se !!! Výkon je opravdu 177 kobyl a má chyba, už blbnu z kiloWatt. V mém oboru používám tohle veličinu a pak najednou příjdou koně a stane se error . ;-\ Maserati nemám i když .... skoro něco podobného
Pozeral si dobre? Je to 177koni, nie kW. A to je trocha rozdiel. A porovnavat Maserati so Skodovkou v casoch socializmu je asi dost zcestne. A nejaky odkaz o amateroch z CSSR som tam nenasiel. Asi som zle hladal...A este sa len opytam, co si na tom Maserati robil. Alebo sa len vozis?
Také odpověď znalce :-) , ale zklamal jsi mě KLAUDIUS. Starou mamu již nemám a celkem mě to mrzí, protože ona vždy měla snahu mi odpovědět na moji otázku
Tak dobře, vím, že jsi celkem vážený diskutér na autofóru a to myslím vážně. U mého nicku je ze zadu fotka jednoho auta. Vyfotil jsem ho letos v Bangkoku. Otázka zní: Jak se jmenuje zobrazené auto. Díky za odpověď ;-)
Jenže soudruzi "drei kamaraden" uvádí výkon 177kW a to je trochu více než obvyklé :-) Výkon si můžeš stáhnot z netu a jestli máš rád historii závodních aut, tak zabrouzdej do www.maserati-club.cz a tam zjistíš jací amatéři byli v ČSSR :-)
Tak já to nemyslel špatně. Já jen chtěl podotknout že i takovejhle závodní motor bez turba do 3 tis. nejede, u turba to bude spolu s turboefektem ještě znatelnější.
Tak sa pochval co si ty urobil? Je jednoduche kritizovat. Horsie je nieco urobit. Osobne pozmam designera Milana Birosa, ktory robil navrh na Salamandra. Ak ti nieco hovori MNA 1000, je aj to jeho dielo. Ak nie, dopln si vedomosti a potom pis. To auto predbehlo dobu a vyzeralo lepsie ako Ford Transit. A malo v roku 1989 smerovky v spatnych zrkadielkach...
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Ano. Konstrukter bol z Bratislavy a potom sa prestahoval do Brna. Tam zacal realizovat svoj navrh v Karose Brno. Povodny motor bol sestvalec Alfa Romeo. Neskor motor Tatra 603 75koni. Ked ho zapozical Tatre na testovanie, poskodili ho a ako bolestne, dostal silnejsi motor 603 sport 100 koni. Teda by som povedal moravskoslovensky sportovy automobil. Ta replika by bola super. Je neuveritelne, ako niekto na kolene postavil taketo auto v podmienkach choreho socializmu. Hold, ludia boli sikovni, len nemali moznosti.
Ty budes asi od Paroubku. To auto existovalo a urcite bol motor skusany na brzde. A namerany vykon si si precital. Nehovor, ze mas doma original vykonovu charakteristiku toho Renaultackeho motoru. Poznam osobne cloveka, co sa okolo toho tocil. A mas pravdu, mozes si hovorit co chces. Inac atmosfericka 1.3 z RS-a mala 103kw, tak tych 130kW nie je az take dramaticke, ale na podmienky socialistickeho Ceskoslovenka, kde bol problem aj toaletny papier je to super.
Ved to bolo zavodne auto. Teda akurat! Na tie pomery velmi, velmi slusne. Videl som ho zavodit na Babe. Pri vyjazde zo zatacky mu zobralo zadok. To dosiahol asi tych 5000 otacok a motor zacal tahat...Ale ved aj BMW 2002 turbo malo problem s vykonovou charakteristikou. Dlho, dlho nic a potom naval vykonu, ktory bol pre neskuseneho vodica fatalny.
Ale mam pocit ze ho rozbili pri testovacej jazde, nie na pretekoch. Neviem uz urcite, ale asi na tej dlhej rovinke pri BAZ-ke v Devinskej. Praskla pneumatika. Ale mozno sa mylim. V Baz-ke experimentovali s turbomotormi dlhsie. Vzniklo tak vela zaujimavych prototypov, bohuzial strana rozhodla inac...Taka bola doba. Tak dopadla aj chystana spolupraca s Alfou Romeo. Bohuzial potom Skodovka prisla so 720 a rozhodlo sa o ukonceni spoluprace. No ani 720 sa nerealizovala a tak zostali len oci pre plac.
Já nemám potřebu se chválit, jen by bylo fajn, kdyby ti 3 borci ukázali ofišl graf výkonu včetně křivek např. z počítače. Jenže to se nestane a tak není důvod tomu věřit. Já můžu také tvrdit, že pojedu na kole 200km/h bez šlapání. :-) U Renaultu F1 v 80 letech když zkoušeli turbo, tak vše změřili a zveřejnili. Na Slovensku jen napsali.
Tak já bych se moc nesmál. Výkon, vzhledem k přeplňování mohl být vyšší ale šlo spíš s tím fungovat než honit max. výkon. Ono taky 2 ventily na válec a rozvod OHV jsou dost limitující.
Tak to slyším poprvé, možná mu říkal tak jeho tvůrce :-) Výkon nic moc, takový má i HtP se zapnutou klimouškou. Určitě výkon měřili někde u svěráku :-)
ved na fotke vidno, ze to je velke, vtedy nebola ani variabilita lopatiek, takze hned ma napadlo, ze to muselo mat zaciatok efektu minimalne od 3000rpm a aj to s min pol se***vou odozvou po stlaceni plynu.
A este ak ten motor nemal ine upravy, tak nemal moc velku zivotnost, ved vela skodovkarov robilo GO a este ani nenajazdili 100 000km na tom a to mali seriovy motor.
To víš, tehdy jsme byli odkázáni na to, co socialistický tábor dal a tak jsme byli mistři v dostávání co nejvyššího výkonu ze škodováckého motoru. Taková byla doba. A tehdejší koumáci s tím dokázali i vyhrávat (tím myslím speciály 130 RS a 13O LR).
Však sa pochváľ! ;-)
Ja zasa možem povedať, že (aj) tento voz na vývoji v BAZ lakoval môj dedko :-! Pamätám si to auto ešte ako chlapec, jednu podpísanú ČB fotku mám stále niekde odloženú. Vtedy to bol stroj!
hej hej...ked vidite cislo 7000ot/min....uz sa nepise ze to tahalo od 5000 :-) male turbo vtedy nebolo k dispozicii tak sa dalo velke :-) info z prvej ruky jedneho z trojice tvorcov :-)