Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Garde Turbo: Vrchařský speciál z Bratislavy (video)

Zajímavý kus historie motoristického sportu v bývalém Československu představuje závodní speciál, který kombinoval karoserii Škody Garde s technikou závodní Škody 130 RS.
Zpět na článek
28. 3. 2012 11:24
28. 3. 2012 15:56
28. 3. 2012 12:02
28. 3. 2012 16:51
28. 3. 2012 19:34
28. 3. 2012 19:16
28. 3. 2012 20:01
28. 3. 2012 21:47
29. 3. 2012 18:56
29. 3. 2012 21:06
29. 3. 2012 18:05
28. 3. 2012 12:02
28. 3. 2012 13:58
28. 3. 2012 21:25
28. 3. 2012 19:32
28. 3. 2012 10:00
do výroby!
Měli to dát do sériové výroby ;-) Výbava prakticky bez sedaček a rádia, to bylo stejně běžné...
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2012 11:24
hmmm
1,3 l, 130 kW (177 k), 7000 min. hmmmmmmmm
:yes:
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2012 15:56
Re: hmmm
To víš, tehdy jsme byli odkázáni na to, co socialistický tábor dal a tak jsme byli mistři v dostávání co nejvyššího výkonu ze škodováckého motoru. Taková byla doba. A tehdejší koumáci s tím dokázali i vyhrávat (tím myslím speciály 130 RS a 13O LR).
28. 3. 2012 12:02
re
hej hej...ked vidite cislo 7000ot/min....uz sa nepise ze to tahalo od 5000 :-) male turbo vtedy nebolo k dispozicii tak sa dalo velke :-) info z prvej ruky jedneho z trojice tvorcov :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - gld
28. 3. 2012 16:51
Re: re
Z čoho to turbo pochádzalo, keď nebolo špeci robené pre tento špeciál?
28. 3. 2012 19:34
Re: re
Našel jsem, že stejný turbo používalo sériové Audi Quatrro, tedy 2,2litru 5válec... (případně Audi 100 turbo)

jinak samozřejmě z toho vyplývá, že dostatečný plnící tlak turbo mělo až ve vyšších otáčkách. ono stejně, v jiných se závodní motor neprovozuje:-)

Pokud by někoho zajímala i kompresorová mapa, tak zde:
[odkaz]
28. 3. 2012 19:16
Re: re
ved na fotke vidno, ze to je velke, vtedy nebola ani variabilita lopatiek, takze hned ma napadlo, ze to muselo mat zaciatok efektu minimalne od 3000rpm a aj to s min pol se***vou odozvou po stlaceni plynu.
A este ak ten motor nemal ine upravy, tak nemal moc velku zivotnost, ved vela skodovkarov robilo GO a este ani nenajazdili 100 000km na tom a to mali seriovy motor.
Avatar - Special-line
28. 3. 2012 20:01
Re: re
Jasně, tak on ani takhle upravenej motor bez turba s ostrou vačkou, do 3 tis. "nejede".
28. 3. 2012 21:47
Re: re
precitaj si este raz co som napisal a potom si uvedom, ze pises uplne z cesty. Nic takeho, co tvrdis som nepisal
Avatar - Special-line
29. 3. 2012 18:56
Re: re
Tak já to nemyslel špatně. Já jen chtěl podotknout že i takovejhle závodní motor bez turba do 3 tis. nejede, u turba to bude spolu s turboefektem ještě znatelnější.
29. 3. 2012 21:06
Re: re
aha sorry, myslel som, ze to pises ironicky :-)
29. 3. 2012 18:05
Re: re
Ved to bolo zavodne auto. Teda akurat! Na tie pomery velmi, velmi slusne. Videl som ho zavodit na Babe. Pri vyjazde zo zatacky mu zobralo zadok. To dosiahol asi tych 5000 otacok a motor zacal tahat...Ale ved aj BMW 2002 turbo malo problem s vykonovou charakteristikou. Dlho, dlho nic a potom naval vykonu, ktory bol pre neskuseneho vodica fatalny.
Ale mam pocit ze ho rozbili pri testovacej jazde, nie na pretekoch. Neviem uz urcite, ale asi na tej dlhej rovinke pri BAZ-ke v Devinskej. Praskla pneumatika. Ale mozno sa mylim. V Baz-ke experimentovali s turbomotormi dlhsie. Vzniklo tak vela zaujimavych prototypov, bohuzial strana rozhodla inac...Taka bola doba. Tak dopadla aj chystana spolupraca s Alfou Romeo. Bohuzial potom Skodovka prisla so 720 a rozhodlo sa o ukonceni spoluprace. No ani 720 sa nerealizovala a tak zostali len oci pre plac.
28. 3. 2012 12:02
logo
normálně se cizím peřím nechlubím, ale to logo "GARDE" navrhla moje maminka :-)
Rozbalit vlákno
2
28. 3. 2012 13:58
Re: logo
Však sa pochváľ! ;-)
Ja zasa možem povedať, že (aj) tento voz na vývoji v BAZ lakoval môj dedko :-! Pamätám si to auto ešte ako chlapec, jednu podpísanú ČB fotku mám stále niekde odloženú. Vtedy to bol stroj!
Avatar - zdravy rozum
28. 3. 2012 21:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jody S
28. 3. 2012 19:32
Salamander???
Tak to slyším poprvé, možná mu říkal tak jeho tvůrce :-) Výkon nic moc, takový má i HtP se zapnutou klimouškou. Určitě výkon měřili někde u svěráku :-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Special-line
28. 3. 2012 20:10
Re: Salamander???
Tak já bych se moc nesmál. Výkon, vzhledem k přeplňování mohl být vyšší ale šlo spíš s tím fungovat než honit max. výkon. Ono taky 2 ventily na válec a rozvod OHV jsou dost limitující.
28. 3. 2012 22:13
Re: Salamander???
OHV? Barrichello by ti ukázal! >:-[]
28. 3. 2012 20:55
Re: Salamander???
A tým sa akože chváliš? Kto ti za to môže, že tvoje znalosti stoja za prd?
Avatar - Jody S
28. 3. 2012 21:10
Re: Salamander???
Já nemám potřebu se chválit, jen by bylo fajn, kdyby ti 3 borci ukázali ofišl graf výkonu včetně křivek např. z počítače. Jenže to se nestane a tak není důvod tomu věřit. Já můžu také tvrdit, že pojedu na kole 200km/h bez šlapání. :-) U Renaultu F1 v 80 letech když zkoušeli turbo, tak vše změřili a zveřejnili. Na Slovensku jen napsali.
Avatar - zdravy rozum
28. 3. 2012 21:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
28. 3. 2012 21:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 3. 2012 22:24
Re: Salamander???
Skús si prečítať, v ktorom roku a za akých podmienok bol ten voz vyvinutý. A potom sa nad tým skús zamyslieť. Ak máš čím.
Avatar - Jody S
29. 3. 2012 13:17
Re: Salamander???
Garde turbo rok1983!!! A co jako?? Renault RS01 rok1977 ;-) Na podmínky si mohl stěžovat i Ferda Porsche atd.
29. 3. 2012 18:51
Re: Salamander???
Je mi to jasné. Nemáš čím. :-!
1. 4. 2012 21:22
Re: Salamander???
Spravna poznamka :yes:
29. 3. 2012 18:16
Re: Salamander???
Ty budes asi od Paroubku. To auto existovalo a urcite bol motor skusany na brzde. A namerany vykon si si precital. Nehovor, ze mas doma original vykonovu charakteristiku toho Renaultackeho motoru. Poznam osobne cloveka, co sa okolo toho tocil. A mas pravdu, mozes si hovorit co chces. Inac atmosfericka 1.3 z RS-a mala 103kw, tak tych 130kW nie je az take dramaticke, ale na podmienky socialistickeho Ceskoslovenka, kde bol problem aj toaletny papier je to super.
Avatar - Jody S
29. 3. 2012 19:31
Re: Salamander???
Jenže soudruzi "drei kamaraden" uvádí výkon 177kW a to je trochu více než obvyklé :-) Výkon si můžeš stáhnot z netu a jestli máš rád historii závodních aut, tak zabrouzdej do www.maserati-club.cz a tam zjistíš jací amatéři byli v ČSSR :-)
Avatar - Jody S
29. 3. 2012 19:41
Re: Salamander???
Sorry, Poroubku neznám a ani jemu podobné, ale najdu si to na netu ;-) Snad to nebude další zneuznaný konstruktér ;-)
30. 3. 2012 06:56
Re: Salamander???
Pozeral si dobre? Je to 177koni, nie kW. A to je trocha rozdiel. A porovnavat Maserati so Skodovkou v casoch socializmu je asi dost zcestne. A nejaky odkaz o amateroch z CSSR som tam nenasiel. Asi som zle hladal...A este sa len opytam, co si na tom Maserati robil. Alebo sa len vozis?
Avatar - Jody S
31. 3. 2012 09:38
Re: Salamander???
Jejda, dky za upozornění !!! Omlouvám se !!! Výkon je opravdu 177 kobyl a má chyba, už blbnu z kiloWatt. V mém oboru používám tohle veličinu a pak najednou příjdou koně a stane se error . ;-\ Maserati nemám i když .... skoro něco podobného
29. 3. 2012 19:00
Re: Salamander???
stačilo napsat, že nic co je český/slovenský neuznáváš a nemusel se tak unavovat svými hlubokými myšlenkovými pochody ;-)
29. 3. 2012 22:53
Re: Salamander???
Správna poznámka. :yes:
Avatar - zdravy rozum
28. 3. 2012 21:15
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
11
28. 3. 2012 22:15
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Tohle je krasavec. Údajně někde hnije v garáži a je natřený modrou barvou na Ávie.
Avatar - T613
29. 3. 2012 07:29
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
co vím, tak se ve Velké Británii chystá výroba repliky
29. 3. 2012 14:55
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
A už jak dlouho?
Avatar - T613
29. 3. 2012 19:27
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
co vím tak minimálně rok, ale v jakém je to stádiu to fakt netuším. Už jsem s tím člověkem velmi dlouho nemluvil
28. 3. 2012 22:26
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Nikdy by som nepovedal, že s tebou raz budem súhlasiť.
28. 3. 2012 22:57
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Tak to je nádhera.
Vidím v tom Astona DB5 i Alfu Sportivu 2000. :yes:
28. 3. 2012 23:51
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Trefné. :yes:
Avatar - T613
29. 3. 2012 07:28
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Bratislavské auto vyrobené v Brně...
29. 3. 2012 07:47
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Skôr slovenský nápad realizovaný v Brne. Určite ho možno s kľudom aj s hrdosťou možno nazvať československým autom.
29. 3. 2012 18:26
Re: Najlepsi slovensky voz Z Bratislavy je JK 2500
Ano. Konstrukter bol z Bratislavy a potom sa prestahoval do Brna. Tam zacal realizovat svoj navrh v Karose Brno. Povodny motor bol sestvalec Alfa Romeo. Neskor motor Tatra 603 75koni. Ked ho zapozical Tatre na testovanie, poskodili ho a ako bolestne, dostal silnejsi motor 603 sport 100 koni. Teda by som povedal moravskoslovensky sportovy automobil. Ta replika by bola super. Je neuveritelne, ako niekto na kolene postavil taketo auto v podmienkach choreho socializmu. Hold, ludia boli sikovni, len nemali moznosti.
Avatar - zdravy rozum
29. 3. 2012 08:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jody S
29. 3. 2012 13:38
Výkon jsem už pohanil
Teď je na řadě desing. Jedním slovem HNUS!! Připadá mi, jako by na boky hranatýho Garde nalepili krabice a trochu je kopanci zdeformovali. :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - zdravy rozum
29. 3. 2012 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 3. 2012 18:32
Re: Výkon jsem už pohanil
Tak sa pochval co si ty urobil? Je jednoduche kritizovat. Horsie je nieco urobit. Osobne pozmam designera Milana Birosa, ktory robil navrh na Salamandra. Ak ti nieco hovori MNA 1000, je aj to jeho dielo. Ak nie, dopln si vedomosti a potom pis. To auto predbehlo dobu a vyzeralo lepsie ako Ford Transit. A malo v roku 1989 smerovky v spatnych zrkadielkach...
29. 3. 2012 18:58
Re: Výkon jsem už pohanil
Že sa s blbom bavíš. Je to jasný odborník na "desing".

Mimochodm, jeden z prototypov MNA 900 bol nedávno istý čas odstavený v jednom Lamačskom autobazáre vedľa diaľnice. Nevieš, čo s ním je, kde skončil?
Avatar - Jody S
29. 3. 2012 19:38
Re: Výkon jsem už pohanil
Tak dobře, vím, že jsi celkem vážený diskutér na autofóru a to myslím vážně. U mého nicku je ze zadu fotka jednoho auta. Vyfotil jsem ho letos v Bangkoku. Otázka zní: Jak se jmenuje zobrazené auto. Díky za odpověď ;-)
29. 3. 2012 20:10
Re: Výkon jsem už pohanil
Nikto sa ťa na nič nepýtal. Skúšaj svoju starú mamu.
Avatar - Jody S
29. 3. 2012 20:37
Re: Výkon jsem už pohanil
Také odpověď znalce :-) , ale zklamal jsi mě KLAUDIUS. Starou mamu již nemám a celkem mě to mrzí, protože ona vždy měla snahu mi odpovědět na moji otázku
29. 3. 2012 22:54
Re: Výkon jsem už pohanil
Tvoj názor mi je absolútne ukradnutý.
30. 3. 2012 23:34
Re: Výkon jsem už pohanil
Viem ze jedn prototyp mal doma chalan, co laminoval v BAZ-ke. Nieco je v technickom muzeu, ale o tom v Lamaci neviem. Skusim sa opytat...
6. 4. 2012 21:51
Re: Výkon jsem už pohanil
Oprava, bol to MNA1000
29. 3. 2012 19:01
Re: Výkon jsem už pohanil
provokatér :no:
Avatar - zdravy rozum
29. 3. 2012 19:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku