Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi - Ve vodách MPV

50 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Pokud tvým revírem není dálnice... pak věřím, že Kangoo může udělat svou prostorností, variabilitou a "pozitivním" designem hodně radosti. Jako protiklad podmračeným sportovně-zlým autům... :yes:
Klaudius
Výstižne a správne. :yes:
Klaudius
Najprv jedna otázočka na autora článku - prečo Kangoo Generation 2011? To nie je jeho typové označenie. Len prívlastok, ktorý auto dostalo, aj v jeho cenníku sa píše iba Ranault Kangoo generace 2011. Alebo sa mýlim?

Inak za testík :yes:, hoci je na môj vkus trochu stručný, vlastním rovnaké Kangoo s rokom výroby 2010 - rozdiel je vo svetlom podklade predných svetlometov a svetlom interiéri.

Plne súhlasím so záverom testu - šliape na päty čistokrvným MPV. Približuje sa im pohodlím, prekonáva ich priestorom. Slabší je jazdne - ale komu, kto vozí skoro výhradne rodinu a najmä deti pohodovým štýlom, to bude výrazne vadiť? A aj väčšiu porciu diaľnic raz za rok pri ceste k moru a nazad zvládne - hoci to nie je zrovna jeho parketa.

Kúpil som Kangoo, lebo na Grand Scenic mi ešte nejaké tie eurá chýbali - ale neľutoval som ešte ani sekundu. Pohodové, pohodlné, priestranné a praktické auto.

V teste nie je spomenutý strešný nosič - a myslím, že si zaslúži zmienku. Má v sebe priamo zabudované výklopné priečky, nie je nutné ich dokupovať, ani v prípade potreby zvlášť montovať - proste sa v prípade potreby vyklopia a po odvezení nákladu zase sklopia, aby zbytočne nezvyšovali odpor vzduchu a spotrebu.
Rovnako treba vyzdvihnúť absolútne bezproblémovú výmenu žiaroviek vo svetlometoch, s dostatkom priestoru okolo nich, čo dnes nie je práve samozrejmé. Myslím, že takýmto praktickým detailom by sa testéri mohli venovať viac.
Ale nafotený je výborne. :yes:
Petouch1
Úplný souhlas, mám tohle autíčko už dva roky a kousek, po narození třetího dítěte jsme se rozhodovali mezi klasickým MPV nebo mezi takovouto "civilizovanou dodávkou".
Nakonec byla volba mezi Partnerem a Kangem. Kangoo má lépe řešené uložení kolejnic zadních dveří, u Partnera/Berlinga kryty zmenšují prostor na zadních sedadlech a i prodejce byl vstřícnější

Vzadu pohodlně 3 sedačky, do kufru jsme jednoduše hodili hluboký kočárek bez skládání. Nastupování a vystupování v zadu - paráda, střešní nosič je geniální.

A delší cesta, třeba k moři je i s plně naloženým autem vzhledem k ohromnému prostoru také pohodová. :yes:
Klaudius
Tak nejak. Moje Kangoo bude mať 2 roky asi o mesiac. Jediné, čo sa mu dá vytknúť, je nižšia torzná tuhosť, čomu sa ale pri tom objeme interiéru netreba čudovať. Ako píšeš, tri detské sedačky v pohode, mám v tom príplatkové boxy na strope nad čelným sklom aj nad druhou radou sedadiel, plus výklopné stolíky, takže z praktického hľadiska dokonalé. :yes:
touran
Švagor jazdí Kangoo a nevie si vynachváliť, presne ako píšeš, celá rodina, prípadne pes/psy dozadu a pohodovo kde len chceš.
Bratranec jazdil Kangoo, používal ho na pojazdné bábkové divadlo až pokiaľ neprišiel bočný náraz do stĺpa v mieste vodiča...
Bohužiaľ, je to údel priestrannej karosérie, aj ako píšeš torzná tuhosť nie je ako pri bežných sedanoch, sám som v Tourane veľakrát cítil/počul, ako sa karoséria "krútila"...

Maj veľa šťastných km...
Klaudius
Díky, Tebe tiež.
kyklop
naraz, ktory opisujes je smrt viac menej pre vsetky auta
touran
viacmenej ano...
Klaudius
viacmenej určite 😄
Mimořádně vlídný a přátelský design. Žádný egoistický agresor.
lubomir.stastny
Jen ta palubní deska s volantem vypadají jako ošklivá dětská hračka.
Kabina je, pravda, hravější, než bývá zvykem... ale alespoň je trh pestřejší.
Klaudius
Chvíľu s tým autom jazdíš, a prídeš mu na chuť. Esteticky je interiér vysoko vysoko nad VW Caddy alebo Citroen Berlingo. A prakticky mu tiež niečo vytkneš len ťažko. 😉
Frantizsekk
Me zase prijde interier pod Caddym, no zadna slava to tam taky neni. Zvenci se mi nelibi pohled zboku, zbytek je na dodavku slusnej. O prakticnosti se netreba bavit.
Klaudius
Jasne, každý má vlastný vkus a názor. Ja mám v aute svetlý dvojfarebný interiér, nie jednoliaty lacný plast ako má Caddy, a od jeho nudy má tiež dosť ďaleko. Holt každému sadne niečo iné...
[odkaz]
Avatar - pumpkin
pumpkin
mne naopak vadí stredový panel v Berlingu/Partneri. Vyzerá akoby si tam niekto položil veľkú hi-fi vežu z 92. ;-\
Klaudius
Mne v Berlingu vadí riešenie horného vedenia posuvných dverí. Uberá z výšky vstupného otvoru a ľahko prídeš k hrči na čele.
Avatar - pumpkin
pumpkin
A dosť blbý bol systém otvárania posuvných dverí z vnútra. Ale to už zrejme pri novej generácii vyriešili, teraz si nespomínam ako sa otvárajú-.
Klaudius
Pozrieš na autosalóne. 😉
Avatar - petrumr
petrumr
máme ve fa tři generace a musím říci, že renault udělal pokrok, ale co nechápu je ten diesel, protože ta 1,2 má menší spotřebu jede stejně a je lacinější.Plus je fakt ty hagusy s příčníky, to se jim povedlo.Mínus vidím, že ty dveře šoupačky mají malej vstupní prostor, prostě se málo odsouvají.
Klaudius
Akú spotrebu má tá 1,2? A aký má výkon, parametre? Ide iba o spotrebu? Povedal by som, že nie... V tomto vyhotovení je to primárne rodinné auto, nie užitkáčik.

Čo sa odsuvných dverí týka, porovnaj si vstupný otvor s inými podobnými autami - používam to auto a otváram tie dvere denne - vstupný je plne dostačujúci.
Avatar - petrumr
petrumr
Otvírat můžeš každý den, ale jednou třeba za týden tam dozadku nastup a třeba po obědě vystup a uvidíš, že ti to bude dělat problém.jestli máš výšku do 150cm, tak ber tuhle kritiku za bezpředmětnou.Třeba ford conect nebo opel combo jsou v tomto lepší.My nakupujeme jako firma, třeba ta 1,2, jedny odsouvačky,5 sedadel,dveře zadní dělený to nestálo ani 200.1,5 se blížila k 300.Konkurence má zase berlinga a ten interiér je uplně něco jiného.Kamgo je a bude vždy pracant.Prostě wapkou ten plech a plast umyješ vždy :yes😒odkaz]
Klaudius
Si o generáciu pozadu, teraz vyzerá interiér trošičku inak. [odkaz]
Avatar - petrumr
petrumr
píši že máme všechny tři generace! ty nečteš moje příspěvky, nebo nerozumíš písmu?
Klaudius
Ale isteže rozumiem, píšeš, že Kangoo je a bude vždy pracant - v tomto celkom nesúhlasím, to posledné Kangoo, o ktorom je vlastne reč, by som wapkou už tak vehementne nečistil, jeho interiér do kultúry osobného auta nemá ďaleko. 😉
kyklop
posledne auto, ktore som v nakladovom priestore cistil wapkou bola felicia pickup >😁 . Akukolvek dodavku potom uz nie...
Klaudius
Logicky. 😉
kyklop
to co si napisal je zmes blbosti.Opel combo jke lepsi len v tych dverach, inak je v sucasnosti najstarsi v segmente a diky cene na urovni konkurencie mi uchadza dovod preco po nom pozerat. Velkost tych posuvnych dveri je uplne v pohode aj pre dospeleho cloveka (normalnej vysky)
Avatar - pumpkin
pumpkin
pozor, už je tu nové Dobló, em, teda Combo >😁
[odkaz]
kyklop
ano, mal som na mysli minulu generaciu. Nove combo este v cennikoch nevidim 😄
kyklop
s tou 1.2 si robis snad srandu. Ukaz mi sucasnu konkurenciu, ktora ponuka taku motorizaciu ako opisujes. NNa dialnici by ten motor zozral aj travu vedla cesty a pri protivetre by si isiel s odratymi usami 115km/h
Avatar - petrumr
petrumr
kango je určený na dálnicu?
Klaudius
Ako rodinné auto prečo nie? Pokiaľ viem, vo väčšine krajín Európy je maximálka 130, a tú Kangoo s dieslom vpohode zvláda za cca 7,5 litra. Bol som s Kangoom 2x v Chorvátsku, na diaľnici žiadna brzda a v oboch prípadoch som sa s priemerkou vpohode vošiel do 7 litrov na sto. Naložený a s dosť veľkým podielom diaľnic. Prvý raz cez Rakúsko, a ďalšie leto cez Maďarsko.
Jasne kolmejšie čelo a celkovo väčšiu čelnú plochu je cítiť, MPV by to zvládlo s rovnakým motorom možno za 6 litrov, rozhodne to však nie je žiadna tragédia.
kyklop
za 6 by to mpv nezvladlo...aspon o takom zatial neviem
Klaudius
Mal som predtým Scénic, 1.5dCi/60 kW, s ním som mal priemerku na úrovni 5,3 litra, s výrazným podielom jazdy v meste. Na diaľnici nad 120 tiež išla spotreba už hore, ale pod túto hranicu dokázal brať aj menej ako 6 litrov. So silnejším dieslom by vďaka lepšej aerodynamike spotreba mohla oscilovať okolo 6 litrov, ale možno máš pravdu, len odhadujem.
kyklop
priemerka je ok, tiez som dlhodobo pod papierovou spotrebou. Mne to vychadza tak, ze dialnicny sprint (130-140km/h) prekonava spotrebu v meste. Vysoku karoseriu neoblafnes. Za 115km/h na tachometri zacina spotreba vyrazne narastat.

PS: mozno hodim recenziu, budu tam aj podrobnosti
kyklop
dodavky nejazdia aj po dialnici?
Klaudius
A niekedy pekelne rýchlo....
kyklop
ale nie podla petrumr-a
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ako panda duster sandero rio ceed fabia octavka a samozrejem fandim aj renaultu kangoo, nie je o com - dokonala masinka pre normalnych ludi, ktora splni svoj ucel a nehra sa na sportiak ani luxusne auto navyse nie je to predrazeny nemec, v tejto civilnej verzii s peknymi diskami a tym kvalitnym dieslom je to idealne rodinne auto parada :yes😒br />
vzdy fandim pocitivym autam, kangoo :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
akorát na kangu by mohli dát kvalitnější patice žárovek, nebot ten plast je vopruz, ale dá se to.Ještě mně vadí, když se to nastartuje, že se musí mačkat ten čudl, abys viděl kolik to má km a nemusels sis zdřímnout.
Klaudius
O čom pletieš? Píš konkrétne a trochu zrozumiteľnejšie prosím. Viem, že máš všetky generácie Renaultu Kangoo riadne vylietané, tak buď k nám, amatérom, trochu ústretovejší.
Avatar - petrumr
petrumr
To je právě to kouzlo té diskuze.Já znám 4x kango od narození a ještě žádný neumřelo díky dobrýmu servisu.Možná příští rok si ho koupím soukromě. 😄
Klaudius
Na svojom som ešte žiarovky nemenil, oceňujem ale dobrý prístup. Ten tvoj "čudl" som celkom nepochopil, čo tým myslíš.
Avatar - petrumr
petrumr
u tych prvních je přeci po nastartování oil ok a když chceš přečíst km, musíš čekat nebo zmáčknout ten čudlík na tych budíkách.Uplně stejně to má třeba vivaro.Žárovky jsou ok, ale ty patice se přehřívají a rozpadají, kdo málo jezdí, toho se to netýká.
Klaudius
Mám zatiaľ asi 35 tisíc a problém s prehrievaním patíc som ešte nezaregistroval.
Oil ok je tradičná hláška Renaultov po naštartovaní, nemá to len Kangoo, v čom je problém, že nemôžeš chvíľu počkať, kým sa to prepne do normálneho režimu?
Naopak je plus, že ti počítač hlási stav oleja.
Avatar - Ronault.
Ronault.
S těmi paticemi máš pravdu, už mám obě rozbité, ale pravda je ta, že oboum jsem pomohl.

To s tím olejem je naprostá s prominutím p..ovina, jako majitele auta tě asi bude více zajímat, jestli máš dostatek oleje, ne jestli máš 193 123 km nebo 193 128 km
Klaudius
Si ostrý jak britva >😒]
Avatar - sparrow1
sparrow1
Mám tohle super(pro mě) auto 2 roky najeto 69tis.km dlouhodobou spotřebu mám 6,2l hlavně Praha a okruh.Cesty do HR a do Alp mám při težší noze tedy 140-150tacho do 7,5l.