TEST Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi - Ve vodách MPV
Renault Kangoo se ve své aktuální druhé generaci představil již v roce 2007 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a v následujícím roce za mocné mediální podpory animované rodiny Simpsonových ze Springfieldu dorazil i na český trh.
Již v polovině roku 2009 se dočkal lehkých kosmetických úprav, při nichž vrcholný stupeň výbavy Privilege převzal přední a zadní nárazník z volnomyšlenkářského Kangoo Be Bop. Na český trh Kangoo v této podobě dorazilo v loňském roce. Paleta pohonných jednotek se modernizovala průběžně s nástupem emisní normy Euro 5.
Sympaťák
Přední partie s mírně vykulenými světlomety a lehkým úsměvem, tvořeným horní hranou nárazníků, dodávají Kangoo přátelský výraz, který v případě testovaného exempláře podporoval i světle modrý metalický lak v kombinaci s šedou střední částí předního nárazníku.
I přes svůj věk vyvolává Kangoo dojem roztomilé hračky, která se jen náhodou proměnila v auto, u nějž lze volit mezi dodávkovým a rodinným provedením. V případě výbavy Privilege jde samozřejmě o tu druhou variantu a na palubě Renaultu si spíše než krabice se zbožím představíte rodinu vyrážející na výlet.
Ta může počítat s nadprůměrně vzdušným interiérem nabízejícím dostatek prostoru ve všech směrech. Design palubní desky jakoby s přibývajícími léty mírně dozrál, i když hlavní díl na decentnějším vzhledu má použití tmavých plastů.
Řidič má u Privilege standardně k dispozici výškově stavitelné sedadlo, které usnadňuje hledání ideální pozice za volantem, u nějž je možné nastavovat stále jen výšku. Ergonomie rozmístění ovládacích prvků je na slušné úrovni a vše je v dosahu řidiče. Na ovládání autorádia pod volantem i na hlavním panelu na palubní desce si někteří řidiči možná budou díky specifickému rozmístění ovládacích prvků zvykat o trochu déle než v jiných vozech.
Sedadla mají jen slabý náznak bočního vedení a jsou spíše měkká, ale i přesto není ani delší cesta žádným utrpením. V případě zadních sedadel lze za nedostatek označit poměrné krátký sedák, který nabízí jen 420 mm. Za nadprůměrnou lze ovšem označit šířku a prostor nad hlavami, který cestujícím nabízí druhá řada sedadel.
Zavazadelník v základní konfiguraci disponuje objemem 660 litrů, který lze sklopením druhé řady sedadel zvětšit na 2866 litrů. Pokud každou chvíli něco stěhujete, pak budete blahořečit Renault za systém sklápění sedadel, který umožňuje prakticky jedním pohybem vytvořit téměř rovnou ložnou plochu.
Bohatá a ještě bohatší výbava
Provedení Privilege se od nižšího stupně Authentique samozřejmě neodlišuje pouze specifickým designem předního a zadního nárazníku, ale především nabídkou standardní a příplatkové výbavy.
I když při vyplňování objednávky na Renault Kangoo Privilege nezaškrtnete ani jednu položku z příplatkové výbavy, můžete počítat se slušně vybaveným rodinným vozem. Samozřejmostí bude manuální klimatizace, autorádio s přehrávačem CD i MP3, palubní počítač, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek i předních oken, dálkové centrální zamykání a řadu dalších prvků, které Kangoo vzdalují jeho užitkovým kořenům.
Pokud se necháte unést nabídkou příplatkové výbavy, můžete své Kangoo přetvořit ve vozidlo, které může směle konkurovat i bohatě vybaveným MPV nižší střední třídy, jen musíte počítat s tím, že se konečná cena může zvýšit i o více než 100.000,- Kč. Na druhou stranu pobyt na palubě vám může zpříjemnit automatická klimatizace, dvě výklopná a jedno pevné střešní okno, elektricky stahovatelná okna ve druhém páru bočních dveří.
Praktické prvky rozšiřující výbavu může představovat tempomat, zadní parkovací senzory nebo navigační systém TomTom s mapovým pokrytím celé Evropy. Standardní bezpečnostní výbavu pak lze doplnit o boční a hlavové airbagy nebo ESP s ASR.
Pohodová jízda
Testované Kangoo se nepyšnilo pouze vrcholnou výbavou, ale i nejvýkonnější motorizací, kterou představuje přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 k). Ten jako jediný z nabízených pohonných jednotek spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a propůjčuje Kangoo dynamické vlastnosti, které jej přibližují osobním automobilům.
Při jízdě rychlostí 100 km/h ukazuje otáčkoměr 2100 min-1 a palubní počítač informuje o průměrné spotřebě 5,4 litru na 100 km. V rychlosti 130 km/h se otáčky zvýší na 2750 min-1 a průměrná spotřeba stoupne na 7,5 litru na 100 km.
Podvozek plně odpovídá francouzským zvyklostem a jeho naladění je zaměřené především na komfort. Při vyšší nájezdové rychlosti do zatáčky se samozřejmě dostaví větší boční náklony, to ale vzhledem k vyšší stavbě vozu není žádné překvapení. Velká boční plocha pak stojí i za zvýšenou citlivostí na boční vítr.
Na poměrně slušné úrovni je odhlučnění motoru, jehož klapot proniká do interiéru v omezené míře a neobtěžuje posádku ani při vyšších otáčkách. Odlišná situace je ovšem v případě aerodynamického hluku, který se při rychlostech nad 110 km/h výrazně zvyšuje.
Závěr
Renault Kangoo v provedení Privilege lze označit za zdatného konkurenta pro MPV nižší střední třídy. Na rozdíl od většiny z nich sice nenabízí nijak zvláštní prestiž, ale kontruje velmi dobře přístupným a prostorným interiérem.
Slušnou standardní výbavu lze rozšířit o řadu prvků příplatkové výbavy, které zvyšují komfort na palubě a zjednodušují obsluhu vozu. I když asi jen málokterý zájemce o osobní Kangoo si jej nakonfiguruje do podoby testovaného vozu, jehož cena se právě díky příplatkům vyšplhala těsně pod půl milionu korun.
První cena vozu | 254.900,- Kč (Authentique 1,6 16V, 78 kW) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 382.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW) |
Základní cena testovaného vozu | 382.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 498.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW) |
Plusy
- ohromný vnitřní prostor
- objemný a snadno přístupný zavazadelník
- přesná kulisa řazení
- komfortní odpružení
- odkládací prostory
- dobrý poměr prostor/cena
Minusy
- jízdní vlastnosti při ostřejší jízdě
- aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
- velké boční náklony
- krátký sedák na zadních sedadlech