dokud to nebude mit poradnej dojezd a nebude to srovnatelny s obyc. autem, tak je to pro me zbytecny auto...
Klaudius
0
Riešenie je jednoduché - nekupuj to. 😉
twistedTSD
0
ale vazne - proc kupovat tohle? - moc malej dojezd, dlouho se nabiji(navic nabijeni na ulici by bylo stupidni),drahy, max. rychlost,a mne se to ani nelibi...verim ze za par let budou elektromobily mnohem lepsi ale do te doby jsou zbytecny...
Nicco
0
Ja som uz zacal setrit na novy transformator... :-!
Klaudius
0
Rýchle nad nimi lámeš palicu...zbytočné pre teba do podmienok, ktoré máš a poznáš ty.
Ak jazdím krátke trasy (do práce, na nákupy, k vode a pod) z domu a vždy sa zase domov vraciam, auto ako Leaf mi na 100% vyhovie. Otázkou je ešte cena, no po prepočítaní prevádzkových nákladov by bolo jasno aj v tejto veci.
IPace
0
pri soucasnych cenach energii, kapacite baterii a pocitam ze ucinnost dobijeci soustavy nebude 100% ale nekde mezi 80-90% tak 1km muze stat od 50 do 70 haleru, ale to se nepocita s cenou baterii ktere budou stat urcite vic nez bezny servis bezneho auta za 4-6 let, muj odhad je okolo 5-6tisic euro, takze v tu chvili se takove auto stane 2-3x drazsi na provoz nez kdejakej 6-8valec v 2 tunovem aute 😄
cena auta byla nekde uvadena jako planovana okolo 20tisic euro, tedy na nizsi stredni kam se da asi zaradit taky neni zrovna lidova, ale ani nejhorsi
Klaudius
0
Pri bežnej jazde elektromobil spotrebuje približne 0,1 kW/h energie na 1 km, čo je asi 50 hal. za kilometer, v prípade dobíjania nočným prúdom asi 35 hal. za kilometer.U bežného auta vychádza cena paliva približne na 2 koruny za kilometer. Pri ročnom nájazde povezme 25 tisíc km ušetríš na palive voči bežnému autu(nerátam 6-8 valec v 2-tonovom aute) asi 37.500,-korún, čo je za 5 rokov 187.500,-korún.
Takže tu ešte máme rozdiel v cene medzi elektromobilom a podobne vybaveným bežným autom nižšej stredne (čo môže byť asi od 0 do 200 tisíc korún), plus baterky, ich životnosť tiež nemáme potvrdenú.
Čiže porovnanie s "6-8 valcom v dvojtonovom aute" je prinajmenšom trochu nerelevantné, podobne ako ten "2-3x dražší provoz".
Máš silné argumenty, ale nie celkom podložené a trochu tendenčné. Asi by to chcelo presnejšie čísla z ruky niekoho zasvätenejšieho.
IPace
0
pocitat dojezd podle toho co udava vyrobce je mnohem vice kratkozrake nez jak jsem to zpocital ja 😄
veta "Pri bežnej jazde elektromobil spotrebuje približne 0,1 kW/h energie na 1 km" je samozdrejme nesmysl, kazdej elektromobil spotrebuje jinou energii stejne tak jako kazdej benzinak nebo naftak spotrebuje jiny obsah poaliva na 1km a o styl jizdy ani radsi nemluvit 😉
ve meste pocitaj maximalne s 80-100km pri zacpe a tedy jizde priskokama, v paraku zapnuta klimoska, a muze nastat dokonce situace kdy s tim autem neujedes na baterky ani 10km 😉 pak si spocitej jak vyjde 1km s tema 16kW baterkama :-!
Klaudius
0
0,1 kW/h na kilometer je priemerná hodnota opísaná zo stránky pojednávajúcej o elektromobiloch všeobecne.
Radšej mi vysvetli, čo ti ten elektromobil vlastne urobil, že tak zarputile vyhľadávaš (prípadne vyrábaš) jeho nedostatky a chyby...? 😉
IPace
0
nic, ale nemam duvod mu hlasat slavu jen proto ze je to elektromobil
a zadnej jeho nedostatek sem nevyrobil, ty vyrobili v Nissanu se snahou protlacit neco co jeste ma svuj cas na dalsi desetileti
Klaudius
0
ja nehlasam slavu (kde si nieco take videl?), iba pisem, ze je skupina ludi, ktorym Leaf moze plne vyhovovat a nie je nezmyselnym autom
twistedTSD
0
ja vim ze nekomu to staci, ale co kdyz jednou za cas budu potrebovat jet nekam dal...proste myslim ze elektromobily jeste maji cas...
Klaudius
0
Neber elektroauto ako jediné auto v rodine. V súčasnosti elektromobil nemá šancu nahradiť klasické autá, ale môže byť vhodným doplnkom.
Aj keď nepatrím k najmajetnejším, bez dvoch áut sa proste nezaobídem, pričom s jedným mám pravidelný denný nájazd cca 45 km, len občas cez víkend o niečo viac, ale max okolo stovky.
twistedTSD
0
jo to me napadlo, ale zase ne kazdy si muze dovolit napr. nejaky rodinny auto a k tomu jeste drahej elektromobil...
Klaudius
0
to iste, ale tiez nie kazdy zije a zaraba v ČR alebo SR...
twistedTSD
0
>😁 to mi nedoslo
IPace
0
na videu je videt hlavni problem co bude brzdou, nemoznost zajisteni proti odejmuti, na ulici vpodstate nepouzitelnej system, je to reseni vhodne jen pro lidi co maji garaz s moznosti el. energie a zaroven denne neujedou vic nez 80-100km, takze je otazkou zda se najde dostatek lidi co za tahle omezeni budou ochotni utratit ten pulmilion a vice? a po 4-6 letech budou zaroven ochotni zaplatit za vymenu baterii
0
Ptal jsem se u Toyoty, jestli Prius lze po 6-8 letech provozovat i bez baterie ( kdyby odešla ať nejsem rukojmí ) ... Odpovědi jsem se nedočkal, jen ujištění, že je na ně dlouhá záruka a ještě nikomu neodešla 😄
Takže to bude asi tak jak píšeš ...
0
doplnění: jinak z ekonomického hlediska je Prius za nějakých 500-580.000 Kč nesmysl, srovnatelné auto vyjde o 100.000 Kč lépe, není třeby ani myslet na LPG nebo diesel ... nespasí to ani o 2 litry nižší spotřeba.
IPace
0
jako zkusil jsem si o vejkendu drsnou eko jizdu a na trase cca 200km, podle GPS 195.1 (na trase byla jedna zacpa kvuli opravam silnice v Ostretine, takze cca 30 minut jsem jen priskakoval asi 3km) a spotreba s 6 valcem v A6 krasnych 7.2 litru naturalu 95 na 100km, teda podle palubaku 😄
je pravda ze jsem se plynu temer nedotykal, maximalka nesla prez 100 (dodrzoval jsem rychlostni limity co to jen slo), a tempomat byl v chodu temer porad, za celou dobu jsem nepredjel jedine auto a tak nejak jsem nespechal, cesta me zabrala 3 hodiny a 58 minut (z toho cca30 v zacpe), no proste des a hruza pro moji streleckou naturu za volantem 8-s
Nicco
0
No to je jasne za tak nikto nejazdi, mozno iba vodici statnych podnikov, co su plateny podla odpracovanych hodin.
"Normalna" jazda do 150 by ta vysla na 10 a keby si isiel iba v meste tak 14.
IPace
0
moje normalni jizda sprehledem 14-15 >😒] , jde spise oto ze i s takovim autem a takovim motorem se da jezdit usporne a elektromobil nebo hybrid nemusi znamenat levnejsi provoz, ac prome peklo, tak prumerna rychlost 55-56km/h (snad jsem to spravne spoctnul) neni zas tak spatna, zadna dalnice ani rychlostni silnice na trase nebyla, proste cesta po normalnich okreskach a s1 mezi HK a Svitavama
0
kamarat, ked sa zapozeras tak tam uvidis hacik, funguje to tusim ako otvaranie klasickej kapoty, alebo je to ako na renaultoch a bmwckach a inych, ze ked je auto zamknute tak sa zamkne aj toto..
IPace
0
a co to resi? pri dobijeni je to otevrene, to je ten jedinej problem 😉 central na nadrzi ma dneska kdejaky mestsky miniauto za 150 tisic, ale jen v zavrenem stavu, ja psal o otenrenem a s nasazenym samcem na dobijeni 😄 pritom resit se to da, ja to ndavno rendroval do vizosek firmy co to planuje pro ceska mesta a vyresene to meli dobre, ale ten kdo to musi resit primarne je automobilka
Ronault.
0
Tak si to nekupuj. Kdyby všichni přistupovali k mobilním telefonům jako ty, že není 100% dignál, je to velké, málo to vydrží atd., tak dneska ještě telefonujeme z budky.
Filosofie zavední na trh je úpůlně stejná a v ničem závadná. Nevím, jestli první automobily se spalovacímu motory dostaly do vínku rovnou hustou síť čerpacích stanic (benzín se kupoval v lékárně), jestli pro poruchovost to ujelo více jak 50 km v kuse...
...a co řekl podobný člověk jako ty? No ten můj kůň se nažere sena a trávy kdekoliv, jezdí bez kraválů a nemá žádné poruchy. Nemluvě o tom, že s klisnou se mi můžou pěkně namnožit.
IPace
0
je nova doba >😁 , host vyhazuje vrchniho, a lidi us si zvikli na jistej standard, a tam bohuzel elektromobil s temahle rozmerama a s timhle dojezdem nepatri, jdeme holt kupredu, no vem si jak by si se tvaril, kdyby ti najednou provider zdelil ze nechava ceny, ale snizuje rychlost pripojeni na petinu, sem si temer jistej ze by si odesel ke konkurenci 😄 , takze co myslis, ma cenu zacit nabizet za pul mega auto s dojezdem 5x mensim, moznosti "dotankovani" Xkrat mensi? clovek je odprirody tvor linej, a pokud nahodou neni linej, tak nejezdi autem a elektromobil nepotrebuje stejne jako klasicke auto
twistedTSD
0
klid, takovej pripad zase nejsem >😁 , vlastne s tebou souhlasim - za nejakou dobu to budou urcite skvely auta, ale do te doby podle me nemaji moc smysl 😄
Ak jazdím krátke trasy (do práce, na nákupy, k vode a pod) z domu a vždy sa zase domov vraciam, auto ako Leaf mi na 100% vyhovie. Otázkou je ešte cena, no po prepočítaní prevádzkových nákladov by bolo jasno aj v tejto veci.
cena auta byla nekde uvadena jako planovana okolo 20tisic euro, tedy na nizsi stredni kam se da asi zaradit taky neni zrovna lidova, ale ani nejhorsi
Takže tu ešte máme rozdiel v cene medzi elektromobilom a podobne vybaveným bežným autom nižšej stredne (čo môže byť asi od 0 do 200 tisíc korún), plus baterky, ich životnosť tiež nemáme potvrdenú.
Čiže porovnanie s "6-8 valcom v dvojtonovom aute" je prinajmenšom trochu nerelevantné, podobne ako ten "2-3x dražší provoz".
Máš silné argumenty, ale nie celkom podložené a trochu tendenčné. Asi by to chcelo presnejšie čísla z ruky niekoho zasvätenejšieho.
veta "Pri bežnej jazde elektromobil spotrebuje približne 0,1 kW/h energie na 1 km" je samozdrejme nesmysl, kazdej elektromobil spotrebuje jinou energii stejne tak jako kazdej benzinak nebo naftak spotrebuje jiny obsah poaliva na 1km a o styl jizdy ani radsi nemluvit 😉
ve meste pocitaj maximalne s 80-100km pri zacpe a tedy jizde priskokama, v paraku zapnuta klimoska, a muze nastat dokonce situace kdy s tim autem neujedes na baterky ani 10km 😉 pak si spocitej jak vyjde 1km s tema 16kW baterkama :-!
Radšej mi vysvetli, čo ti ten elektromobil vlastne urobil, že tak zarputile vyhľadávaš (prípadne vyrábaš) jeho nedostatky a chyby...? 😉
a zadnej jeho nedostatek sem nevyrobil, ty vyrobili v Nissanu se snahou protlacit neco co jeste ma svuj cas na dalsi desetileti
Aj keď nepatrím k najmajetnejším, bez dvoch áut sa proste nezaobídem, pričom s jedným mám pravidelný denný nájazd cca 45 km, len občas cez víkend o niečo viac, ale max okolo stovky.
Takže to bude asi tak jak píšeš ...
je pravda ze jsem se plynu temer nedotykal, maximalka nesla prez 100 (dodrzoval jsem rychlostni limity co to jen slo), a tempomat byl v chodu temer porad, za celou dobu jsem nepredjel jedine auto a tak nejak jsem nespechal, cesta me zabrala 3 hodiny a 58 minut (z toho cca30 v zacpe), no proste des a hruza pro moji streleckou naturu za volantem 8-s
"Normalna" jazda do 150 by ta vysla na 10 a keby si isiel iba v meste tak 14.
Filosofie zavední na trh je úpůlně stejná a v ničem závadná. Nevím, jestli první automobily se spalovacímu motory dostaly do vínku rovnou hustou síť čerpacích stanic (benzín se kupoval v lékárně), jestli pro poruchovost to ujelo více jak 50 km v kuse...
...a co řekl podobný člověk jako ty? No ten můj kůň se nažere sena a trávy kdekoliv, jezdí bez kraválů a nemá žádné poruchy. Nemluvě o tom, že s klisnou se mi můžou pěkně namnožit.