Novinky
Český trh v červenci 2009: Volvo XC70 bronzové ve vyšší střední třídě, na Top 5 stačilo 9 registrací
71 komentářů
Tak tenhle měsíc ani jedno XFko... No není divu. Rád se s vámi podělím o zážitky s AMT a o snaze jedno XFko koupit...
XFko si chci koupit už od loňska, poté co jsem zjistil, že bude na jaře nová motorizace a ještě jeden stupeň výbavy, jsem ještě počkal (navíc jsem čekal i na schválení zákona o odpočtu DPH u všech aut😊.
Nicméně již od února - března se z AMT snažím marně dostat ceník XFka... Volal jsem nejmíň třikrát - vždy mi bylo řečeno, že ceník nové verze ještě nemají a staré v současné době také ne, že distributor pro ČR stále stanovuje ceny pro český trh a že budou k dispozici každým dnem...
V červenci už jsem se naštval a zajel do pražského AMT osobně... Na můj dotaz, zda-li je k dispozici ceník XFka mi nějaká paní (jméno bohužel nevím) sdělila že nikoli, že ho stále nemají k dispozici od distributora, že pro ČR stále není stanovena cena... Vzhledem k tomu, že mi bylo před x měsíci nalháváno, že ceny budou známy každým dnem, jsem byl už dost naštvanej... Na můj dotaz, co mám dělat, když si chci XFko koupit, mi (dost arogantně) bylo sděleno, že mám smůlu, u nich že si ho prostě nekoupím a že musím počkat na ceny, které budou známy každým dnem (začátek července). Otráveně jsem odjel, měl jsem co dělat, abych jim tam neřekl něco sprostého...
Do dneška - 15.8. ceník k dispozici není. Arogantní jednání AMT a neschopnost za půl roku vypracovat ceník pro ČR mě nutí k jedinému - koupit jagyho na slovensku, kde je ceník již od února znám a visí na netu...
Z toho důvodu si myslím, že prodejní čísla jaguaru pro ČR jsou značně zkreslená... Ono když si nelze jaguara v ČR koupit, tak logicky nemůže být v přehledu vidět (počítám, že žebříčku se zobrazují jen auta prodaná v ČR).
Jednání AMT mě velmi zklamalo a všem doporučuji se jejich prodejnímu místu - v Praze (na Moravě jsem nebyl, ale ceník nemají taktéž) obloukem vyhnout. Když jsem tam byl, rozhodně jsem si nepřipadal jako vážený zákazník (což by u jakéhokoliv prodejního místa jakékoliv značky mělo být samozřejmostí - natož u jaguara). Koukali na mě jako na někoho, kdo je jen otravuje a auto si stejně nekoupí...
XFko si chci koupit už od loňska, poté co jsem zjistil, že bude na jaře nová motorizace a ještě jeden stupeň výbavy, jsem ještě počkal (navíc jsem čekal i na schválení zákona o odpočtu DPH u všech aut😊.
Nicméně již od února - března se z AMT snažím marně dostat ceník XFka... Volal jsem nejmíň třikrát - vždy mi bylo řečeno, že ceník nové verze ještě nemají a staré v současné době také ne, že distributor pro ČR stále stanovuje ceny pro český trh a že budou k dispozici každým dnem...
V červenci už jsem se naštval a zajel do pražského AMT osobně... Na můj dotaz, zda-li je k dispozici ceník XFka mi nějaká paní (jméno bohužel nevím) sdělila že nikoli, že ho stále nemají k dispozici od distributora, že pro ČR stále není stanovena cena... Vzhledem k tomu, že mi bylo před x měsíci nalháváno, že ceny budou známy každým dnem, jsem byl už dost naštvanej... Na můj dotaz, co mám dělat, když si chci XFko koupit, mi (dost arogantně) bylo sděleno, že mám smůlu, u nich že si ho prostě nekoupím a že musím počkat na ceny, které budou známy každým dnem (začátek července). Otráveně jsem odjel, měl jsem co dělat, abych jim tam neřekl něco sprostého...
Do dneška - 15.8. ceník k dispozici není. Arogantní jednání AMT a neschopnost za půl roku vypracovat ceník pro ČR mě nutí k jedinému - koupit jagyho na slovensku, kde je ceník již od února znám a visí na netu...
Z toho důvodu si myslím, že prodejní čísla jaguaru pro ČR jsou značně zkreslená... Ono když si nelze jaguara v ČR koupit, tak logicky nemůže být v přehledu vidět (počítám, že žebříčku se zobrazují jen auta prodaná v ČR).
Jednání AMT mě velmi zklamalo a všem doporučuji se jejich prodejnímu místu - v Praze (na Moravě jsem nebyl, ale ceník nemají taktéž) obloukem vyhnout. Když jsem tam byl, rozhodně jsem si nepřipadal jako vážený zákazník (což by u jakéhokoliv prodejního místa jakékoliv značky mělo být samozřejmostí - natož u jaguara). Koukali na mě jako na někoho, kdo je jen otravuje a auto si stejně nekoupí...
AMT bylo několik měsíců v situaci, kdy nemohlo objednávat nová auta ód Jaguaru, proto 3.0 Diesel ani 5.0 V8 zatím v ČR nejsou. Je možné, že skladovky už jsou úplně doprodané a proto ta nula v červenci. Je to obrovská škoda, kvalitní model s velkým potenciálem o který je navíc v ČR zájem se neprodává kvůli podivným podnikatelským praktikám bývalého majitele AMT a AuTecu. Je to smutné, nezbývá než počkat na restrukturalizaci zastoupení a uhrazení dluhů vůči automobilce, nebo celou situaci vyřešit dovozem z Německa, kde je aut relativně dostatek a třílitry budou na podzim dostupné už i jako mírně jeté předváděcí.
Bez komentáře - to je opravdu SMUTNÉ ;-\
PS: Bohužel není to až tak (v česku) výjímečné jak by se na první pohled mohlo zdát - snad takovéto "excesy" budou už spíše věci MINULOSTi..
PPS: A neprodává-li se v česku docela (hodně) povedený Jaguar XF (ať 3.0D či V8 5.0), je to OPRAVDU škoda 😐
PS: Bohužel není to až tak (v česku) výjímečné jak by se na první pohled mohlo zdát - snad takovéto "excesy" budou už spíše věci MINULOSTi..
PPS: A neprodává-li se v česku docela (hodně) povedený Jaguar XF (ať 3.0D či V8 5.0), je to OPRAVDU škoda 😐
Tohle už jsou takový „vyčpělý“ historky. Jednak nechápu člověka, co se rozhodne pro koupi takovýha auta, že je vůbec schopen se podobným způsobem domáhat „něčeho“ tady u nás a pokud se nepletu, tak story kolem A.M.T. se u nás tradujou již od jejich vzniku. Já to spíš připisuju přímo Jagu, že si tady nenajde solidního partnera, i když je to u nás asi problém napříč všech značek.
V r. 96, nebo 97 jsem kupoval R.R. (což je a byla snad stejná banda) a taky se vydal na zabahněný pole u hostivařskýho obchvatu v Praze k zastoupení. Po zjištění ceny a dodací lhůty u infantilní obsluhy, jsem si koupil v Jungmanový ulici časopis Auto motor und sport, našel v inzerátech požadovaný nový auto u dealera v Saarbruckenu, ve středu poslal peníze bankou a v sobotu ráno jsem byl s autem v Praze. Krom úspory asi 500 litrů jsem měl auto takřka okamžitě. (Nepopírám, že u R.R. 4.6HSE nešlo objednat snad žádnou výbavu, jen barvy) Na tom autě se podělalo kde co a neustále, takže návštěvy v servisu, to je jednak na knížku a myslím, že někde na moje.auto jsou současní majitelé R.R. a ty zkušenosti se ani po 13 letech nemění a můj soused jezdí do Vídně.
Nevidím tedy, v dnešní době internetu, proč se někdo snaží klepat na nějaký dveře dvakrát. V mém případě byl ještě vrchol techniky jenom fax a mobil vážil jako pytel brambor a taky to šlo. Dál bych ještě zvážil, jestli láska k danýmu modelu je tak silná a stojí za risk, že se tady na něm něco podělá a jediným řešením je stejně odtahovka „ven“. Díky tomu si třeba Range nikdy nekoupim, i kdyby byl ze zlata.
V r. 96, nebo 97 jsem kupoval R.R. (což je a byla snad stejná banda) a taky se vydal na zabahněný pole u hostivařskýho obchvatu v Praze k zastoupení. Po zjištění ceny a dodací lhůty u infantilní obsluhy, jsem si koupil v Jungmanový ulici časopis Auto motor und sport, našel v inzerátech požadovaný nový auto u dealera v Saarbruckenu, ve středu poslal peníze bankou a v sobotu ráno jsem byl s autem v Praze. Krom úspory asi 500 litrů jsem měl auto takřka okamžitě. (Nepopírám, že u R.R. 4.6HSE nešlo objednat snad žádnou výbavu, jen barvy) Na tom autě se podělalo kde co a neustále, takže návštěvy v servisu, to je jednak na knížku a myslím, že někde na moje.auto jsou současní majitelé R.R. a ty zkušenosti se ani po 13 letech nemění a můj soused jezdí do Vídně.
Nevidím tedy, v dnešní době internetu, proč se někdo snaží klepat na nějaký dveře dvakrát. V mém případě byl ještě vrchol techniky jenom fax a mobil vážil jako pytel brambor a taky to šlo. Dál bych ještě zvážil, jestli láska k danýmu modelu je tak silná a stojí za risk, že se tady na něm něco podělá a jediným řešením je stejně odtahovka „ven“. Díky tomu si třeba Range nikdy nekoupim, i kdyby byl ze zlata.
No vidíš... a já to tvé R.R. typoval na Rolse a on to byl nakonec Range od LR... >😒]
Tak promiň... ;-\ Hele a myslíš, že kdyby to byl Rolls, že bych jezdil tam k vám a ještě se s tebou potkal? >😁 >😒]
S tak odporným kapitalistou bych se pochopitelně nikdy nebavil..., taky mám svou hrdost... 😉
Ale mohli by jsme se potom tím pádem potkat třeba na nějakém značkovém srazu...
Pouze s jedním eRkem (v "názvu" tvého vozu) tě tam někdy potkám asi dost těžko... >😒]
Ale mohli by jsme se potom tím pádem potkat třeba na nějakém značkovém srazu...
Pouze s jedním eRkem (v "názvu" tvého vozu) tě tam někdy potkám asi dost těžko... >😒]
To můžeme, ale můj TOP je stejně John Deere, takže si vezmi holiny a svoje auto nech stát opodál, aby si se mohl vrátit domu. 😉
Dej taky jednou pokoj... furt s tím tvým "zemědělstvím"... >😒]
Ale flaxu na grilu by sis dal, co? 😉
Teď ne, ale jinak jo... a jak vlastně víš, že mám nového WEBERa?
😲
😲
Ty choutky vás přejdou, až vám to ze zdravotních důvodů zakážu >😁
Na pitevně? Tam už je to pozdě... 8-s
Nové Land Rovery-Discovery 3, RANGE ROVER facelift od 2006, RANGE ROVER SPORT, Freelander 2 sú vysokokvalitné produkty. Takže si ich pokojne kúp.
Tak potom mi pripadá ochotná a prívetivá obsluha v Renaulte za takú malú rozprávku. Za pár chvíľ som vedel o aute všetko čo som chcel vedieť, v ruke som mal všetky dostupné prospekty a cenníky, a dotyčný pán mi ponúkal výpočet leasigu a skúšobnú jazdu... 😉
Ale vážne, ten NAJ prístup som zažil u Mercedesu, 30 minút plných informácií, záujmu a ochoty napriek vyhláseniu, že si chcem autá iba pozrieť, že na Mercedesa proste nemám. Na otázku, či to nebol pre neho (predavača) so mnou stratený čas mi s úsmevom odpovedal, že ak nie dnes, možno budem chcieť Mercedesa o 5 rokov a potom k nim prídem... 😉
Ale vážne, ten NAJ prístup som zažil u Mercedesu, 30 minút plných informácií, záujmu a ochoty napriek vyhláseniu, že si chcem autá iba pozrieť, že na Mercedesa proste nemám. Na otázku, či to nebol pre neho (predavača) so mnou stratený čas mi s úsmevom odpovedal, že ak nie dnes, možno budem chcieť Mercedesa o 5 rokov a potom k nim prídem... 😉
Kdybys to tu cetl, tak vis, ze AMT je v ...... , tedy temer v likvidaci. Ja jsem tu uz nekolikrat popisoval onu marnost ve snazeni si objednat auto. Ted dokonce i nechat si stavajici opravit. AMT je odpornym vredem na trhu s auty. Je s podivem, ze to TATA trpi. Dle mych info mela byt situace vyresena jiz v puli cervence. Zrejme se nestalo Herr R trvale vsech chcije mezi lopatky :no: 😒
Jeste jedna vec. Na ty lidi tam se nezlob. Jiz cca od jara nedostavaji vyplaty, nemaji co prodavat a vedeni na ne *. Delaji co muzou. Musim rict, ze na tu bidu co tam panuje se v Praze i v Brne (v Brne i servis) snazili vyjit vstrict. Nemuzou ovsem na potkani vsem vykladat, ze uz buhvijak dlouho nemaji uhrazene pohledavky do Anglie a nikdo jim nic nedoda, ze firma dluzi kam se podivas a je komlet vytunelovana. Chce to vydrzet, kdyz milujes neni co resit 😉 nebo opravdu individualni dovoz.
Proc na me z reklamniho banneru cumi ty prasivy oranzovy stvury? 8-s 8-s Chapu, ze za penize v Praze dum, ale xakru, nedala by se ta reklama trochu filtrovat? At je tu reklama treba na damske vlozky, ale na politickou stranu a jeste ke vsemu tuhle???? :😉 8-s *blijici smajlik*
2) Že to (tato prodejní čísla) někomu příjde "podivné" MI příjde celkem "jasné/logické" a "normální"; ale existují i tací, kterým se naopak TATO situace zdá "ok" - a TO se TEPRVE "těžko chápe" 😄
PS: Alespoň cena nabízená za VZORNĚ udržovaný vůz v "top" výbavě Exclusive s hlídáním pruhů a bezpečenostími protihlukovými skly se NEvyrovná Octavii 1.9 TDi - a vy tu o "PRÉMIovEm" audi 😄
Jak správně píše Ricardo - "teď" evropou "táhne" Mercedes E-Klasse a docela chválený a relativně i prodávaná je další novinka Jaguar XF a to že mírně "postarší" Audi A6 tak DRTIVĚ "válcuje" (veškerou) konkurenci a to skoro VŠECHNU d-o-h-r-o-m-a-d-y ... je "trošičku moc" 😉
PS: A jedna věc je že tu a tam "fandí" trochu víc té či oné značce, a pak to že se jednoho modelu prodá více než (všech) těch ostatních DOHROMADY 😉
Mimochodem jeden z těch dvou Grandeurů skončil u nás za rohem
PS: A mne osobně docela "muzí" ten Jaguar XF - mně je to (ani nevím proč - tedy považuji ho za opravdu POVEDENÉ auto, ale i tak ..) docela HODNĚ "sympatické" auto (už jsme se "doslechla" o současném českém distributorovi značky, je to o to smutnější, že Jaguar bylo jedno z prvních zahraničních autozastoupení v česku a roky prý fungovalo :yes: (resp. "no problem") a až nedávno bylo "pohlcen👋převzato" tímto a ... od té doby to jde jen DOLŮ ... až do momentální poněkud ABSURDNí situace.. ;-\
PS: TAKhle se vám to "líbí" více?
PPS: To mne "muzí" 😄
Dobrou 😄
Já si auto jen podle prodejů rozhodně nekupuju... :-!
PS: Buřtík "běduje", že lidé si NEváží KVALITY a díky tomu firma Pioneer přestává vyrábět DVD/HDD a své excelentní PLASMA televizory Kuro - TO je "důsledek" - lidé si NE"vážili" kvality a výrobky "končí", resp. k dispozici budou PODOBNÉ (a VĚTŠINĚ "to stačí" - problémem je, že opravdu jen "podobné" - HDD Pioneer byly od samého počátku systému vždy VÍTĚZY testů - tedy v Deutschland, v česku nevím ...
... prostě obecně, vždy (většinou) "vítězí" (k mé "nelibosti") to MÉNĚ kvalitní - to NEbýt dobré :no😒br /> A už opravdu DOBROU 😉
A Citroën C5 je jen v česku hodně PODceňované auto - skoro ve všem je "excelentní" a výsledná cena za "vše dohromady" mi příjde také "odpovídající" - myslím že když se "jen" zastavíte v nějakém autosalonu a Žaloka si projedete/osaháte, necháte se při jízdě namasírovat, mrknete do (německých!) testů a zjistíte že je o něco BEZPEČNĚJŠí a o něco dříve ZASTAVí (kotouče 340 mm) a je pohodlnější a díky vrstveným sklům tižší než veškerá konkurence a "botičky" má nejlepší MiCHELINky do 300 km/h atd. - budete se na to dívat maličko "jinak" ... že z pohledu (většiny) čechů NEmá "ten správný" znáček na kapotě - to NENí můj problém (snad jedině při prodeji ... jinak "bez chyby" 😉
BrFi je přece Brumla Fičák... >😒]
PS: Ale ta nová NENí "Brumla" to bude přece Ž(l)alok! 😉
Buď tam mělo být:
"Ale ta nová NEBUDE "Brumla" to bude přece Ž(l)alok!"
nebo: "Ale ta nová NENí "Brumla" to je přece Ž(l)alok!"
Tak ti teď ani nevím... 😉
PROČ zrovna v česku je "in" používat HLAVNĚ (či dokonce JEN) audi (a ne stejně drahý mb, bmw, jaguar, lexus..)
PS: Snad bych pochopila PROČ nechce vrcholý manažer jezdit s Citroën (protože C6kou nikdy nejel, NEtuší o co příchází 😄 ), ale proč - budu-li konkrétní - raději postarší A6 než nový E-Klasse, to můj mozeček asi "nezpracuje" (nedaří se mu to a nedaří.. 😉
5er se blíží konci života a Audi je po faceliftu, navíc čeští zákazníci Audi nadprůměrně fandí.
PS: Někde jsem před časem viděla "tabulku" modelů ve vládě apod. a i když i tam myslím "převládaly" modely Audi, objevil se tam i Lexus, bmw ... (což mi příjde NORMÁLNí - proč by např. zrovna státní zaměstnanci měli jezdit JEN v jedné jediné značce - NErozumím .... a DŮLEŽITÉ je že nej šéf má tu A8 - nebo bmw 7, S-Klasse nebo LS ... a "podřízený" vůz o třídu/2 níž - jestli je stejné značky to bych zas tak "nutné" či dokonce jako POVINNOST NEviděla..
PS: A že má nějaký "komerční" festival smlouvu s JEDNOU firmou - to je něco jiného, jiná akce může mít smlouvu zase s jinou ... (ještě jezdí pan Bartoška v té "děsné" Q7? 😉
Co si koupím například já, může být všem ukradený. Nikomu se nezpovídám, sousedy mám v tomto ohledu u pr.ele, v bankách si nepůjčuji a nepracuji v segmentu, že bych lidi přesvědčoval o nějakém produktu, kde by mě to v tom MB asi nevěřili.
PS: Mercedes(y) měl a má (rád) p. Havel 😉
PPS: Ano TAKÉ máme "ve firmě" ML, protože ... tak to prostě "chodí" 😄
Ale pokud v nějakém (jakémkoliv) státě má např. přes50ti % kus trhu JEDNA značka (samozřejmě nejen u aut) - je to
1) "divné"
2) dalo by se říci "nepřirozené" a hlavně je to předzvěst potencionálních budoucích "problémů" (tohle prostě NEmůže "z principu" vést k ničemu "dobrému")
Tím NEchci dělat "drama" z prodejů pár kusů nějakého modelu auta, ale "obecně" to tak je a kdyby tento stav byl "dlouhodobý", tak to také "není ono"
co si koupím JÁ, to ... jsme na tom STEJNĚ 😉
Zbytek, jako je říďa společností Leas a spol. si dál budou kupovat třídní realitu pro vých. blok maximální a to je A6, nebo A8 v tom lepším případě. To je normální.
Dle prodejů X5 a X6 je tady taky hodně lidí, co neřeší vůči okolí v čem jezdí a to je taky OK, ale ty taky neřeší to "bydlení", neb ti ho mají asi vyřešeno. Já si X6 zatím nekoupil, neb upřednostňuji ty ostatní věci, než auto, jinak bych v ní už dávno lítal. Situace je bohužel pro mne "lichá" a nestydím se za to.
Dobrou 😄
PS: každopádně je to jen můj názor a někdo s ním nemusí souhlasit. Přesto si myslim, že není lichý. Musel by ho potvrdit Generalissimo automotive.