Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf Fiatu se pustil do německých automobilek za to, že odmítají pomoc od EU

Sergio Marchionne se pustil do německých výrobců automobilů kvůli jejich zamítnutí zásahu Evropské unie. Brusel chce totiž snižovat nadbytečné výrobní kapacity.
Zpět na článek
6. 4. 2012 12:53
6. 4. 2012 13:03
6. 4. 2012 16:44
6. 4. 2012 12:59
6. 4. 2012 13:05
6. 4. 2012 16:05
6. 4. 2012 14:01
6. 4. 2012 13:03
6. 4. 2012 13:07
6. 4. 2012 13:20
6. 4. 2012 13:15
6. 4. 2012 15:19
6. 4. 2012 14:38
6. 4. 2012 15:32
7. 4. 2012 07:05
7. 4. 2012 14:16
Avatar - King
6. 4. 2012 12:53
Jasně
Moudrý to muž, myslím, že bychom se všichni měli na zavření nějaké nevytížené továrny Fiatu složit. Nemáte někdo Marchionneho číslo účtu, poslal bych mu své peníze hned. Co kdyby se to zase nějaký potrhlý euroskeptik z ODS snažil zpochybnit a já bych tak byl neférově připraven o možnost vyjádřit svou euroloajalitu v tvrdé měně. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
6. 4. 2012 13:03
Re: Jasně
Já bych si objednal nějakého taloše z továrny, co by dělal věci co já nestíhám
6. 4. 2012 16:44
Re: Jasně
Na auto.cz uz klasika. Ani tento tyzden sa neobisiel bez Marchionneho vsemudrosti. Tak to konci so statom a ludovymi automobilkami v ktorom je cervenych ako maku a hraju sa na kapitalizmus. Pan Fico pozor!!! Ten krach Fiatu bude Marchionne natahovat ako v Saabe a vyplacat si kralovsku mzdu - ze aky je super world manager. Je to tlchuba, ktory uz stoji po pas vo vode.
6. 4. 2012 12:59
Proboha?
No asi si najdu orginál zprávu a trochu prostuduju pozadí této kauzy. Ale jednu věc nechápu - za předpokladu, že to co říkal myslel vážně a kontext je takový jaký je v článku - jakou vlastně pomoc chce?

Jestliže je automobilka neschopná vlastní restruktualizace nemá na trhu co dělat - a časem tam prostě nebude a je jedno jestli Brusel nasype nebo nenasype miliardy eur.

Ať si provedou root cause analýzu toho proč jsou v tak špatném stavu a začnou na sobě makat - nikdo jiný jim nepomůže a když pomůže, tak jen na chvíli, odstraní par symptomů, ale problém zůstane.

Nechápu kde berou tu drzost požadovat nějakou pomoc.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - King
6. 4. 2012 13:05
Re: Proboha?
Dneska nejde o to vydělat, ale vyžebrat. Když USA napumpovaly neexistující prachy do GM a Chrysleru, proč by neměla přisypat v krizi taky něco EU evropským výrobcům? Div jsem si hlavu nevykroutil, když se ukázalo, že jedna nedávno málem krachující automobilka (Fiat) koupila druhou krachující automobilku (Chrysler). Opravdu si někdo myslel, že na to Fiat má peníze?
Avatar - Barrichello
6. 4. 2012 14:03
Re: Proboha?
Oni nic nekoupili, oni to dostali způlky zadramo, neplet si pojmy >:D >:D >:D
6. 4. 2012 16:05
Re: Proboha?
Prevzali i s dluhy, to je to stejny, jako by za to platili.
6. 4. 2012 16:16
Re: Proboha?
Hele, nechceš mi taky přenechat barák? Zbytek hypotéky si klidně doplatím. >:D >:-[] ;-)
6. 4. 2012 14:01
Re: Proboha?
V Itálii je problém s přílišnou ochranou zaměstnanců. Marchionne samozřejmě ví, že prostě potřebujou zavřít nějaké fabriky, ale stálo by je to na odstupném nehorázné peníze. Ale kdyby do toho zatáhl i Němce, udělal by se z toho problém celé EU. Pak by jednak mohli vytáhnout nějaké prachy z Bruselu na odstupné a rekvalifikace a navíc by jim to pomohlo i politicky. Prostě by pak doma při propouštění dělníků vypadali jako trochu menší nelidové.
Avatar - shamal
6. 4. 2012 13:03
Pomoc pomoc
Tady by mělo v první řadě zaznít jaké všemožné fondy čerpaly německé automobilky. Například Porsche, které si nechalo z fondů spolkové republiky dobře zaplatit rozšíření výrobních kapacit v Lipsku. VW a DB, kteří čerpali nehorázné částky na vývoj všemožných elektrických a rádoby alternativních vehiklů, které se nikdy ve výrobě neobjeví... Nejsou to peníze přímo z EU, ale jsou také z veřejných kapes. A pak by měl Marchione říct co on od EU chce - podle posledního článku tady vyznělo, že chce jen to aby EU mluvila méně automobilkám do života co se týká propouštění a uzavírání továren. Je teď něco jinak?
Rozbalit vlákno
4
6. 4. 2012 13:07
Re: Pomoc pomoc
Já jsem se dneska probudil ze sna. To EU nějak automobilkám mluví do toho jestli propustit
pracovníky nebo zavřít továrnu? :-O
6. 4. 2012 13:20
Re: Pomoc pomoc
No mylsím, že není a je to přesně tak jak píšeš.
Marchionne ví přesně jak to je.

Pokud německo do automobilek sypalo v zuplynulých let neskutečné peníze amožná část z fondů EU tak aby se zachvoaly pracovní pozice a totéžs e nejspíš dělo (ale v menší míře) v Itálii, předpokládám, že chce (nevidím dovnitř), aby bylo možné regulovat výrobní kapacity bez jakýchkoliv sankcí ze strany EU. Prostě chce rovnou soutež, která podle všeho teď v Evropě není.

Marchionne to vidí i z druhé strany tedy z USA, kde byla možná restruktualizace u Chrysleru právě a jen díky tomu, že tam není Volkswagen... a pak dlouho nic.
6. 4. 2012 13:54
Re: Pomoc pomoc
Jo, Marchione, ten to vi vsecko uplne presne.
Machr nejvetsi to je - uz jen kam to dotahl s Fiatem a Alfou, o Lancii nemluve.

Jen bych ti rad pripomnel, ze ta NErovna soutez je nerovna diky faktu, ze nemecke automobilky prodavaji jako o zivot, zatimco italska a francouzska auta uz pomalu nekupujou ani domaci.

Nemci nasypali do VW, italove do Fiatu, francouzi do PSA a Renaultu...
A VW se odvdecil prodeji, Fiat, Renault, PSA - cimpak?
6. 4. 2012 19:44
Re: Pomoc pomoc
Ty že myslíš? Nelži tady, vždyť to slovo ani neumíš napsat..... >:D
6. 4. 2012 13:08
Konkurence
Mně s to zdá jednoduché, Fiatu to nejde a to hodně(65% je krizovka) a zbytku (konkurenci) to vyhovuje.Tak kdy bude na prodej Alfa? ;-)
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2012 13:15
Kvalita...
No ja nevim, ale jak v CR tak v UK, slysim od lidi, ze Italie a Francie je synonymum pro nekvalitni auta. Kvalita ma vlastniky v Nemecku. Mam to tak taky zazite. Pokud to jsou predsudky, at se s tim snazi vyrobce neco delat. Treba Kia se zarukou 7let a jasne viditelna modernizace byl dobry tah a nazor na ni sem v posledni dobe dost zmenil.
Rozbalit vlákno
3
6. 4. 2012 14:25
Re: Kvalita...
Itálie dělá nekvalitní auta? A ve vašem světě hádám ještě pořád smí černoši tak nejvýš na benzínkách tankovat šoférům palivo a nebo čistit na ulici boty, ne? >:-[]
Avatar - King
6. 4. 2012 15:19
Re: Kvalita...
Ta kvalita v Německu se projevuje přesně jak, pěkně prosím? Pokud je mi známo, tak kvalita, to jsou v první řadě auta japonských značek. ;-)
Avatar - white label
6. 4. 2012 21:52
Re: Kvalita...
V první řadě je ta aktuální kvalita (respektivě její zřejmý pokles) japonských vozů vidět na vývoji evropského trhu v posledním delším období...
6. 4. 2012 13:45
A proč ne.....
Předně si myslím, že minimum z nás má o tomto kompletní informace.
A tak bych soudil s nadhledem.

Za prvé je pravda, že "mi" do firmy nemá kdo co kecat, jak si ji vedu, tudíž jestli požádám o dotace, nebo ne.

Na druhou stranu je ale fakt, že VW, Daimler a BMW se hlavně díky odbytu v Číně topí v penězích (a nechť se nebojí, brzy už budou mít soudruzi dostatečné množství zkopírovaných materiálů a zlaté času půjdou hodně rychle dolů) a tak je forma odpírání pomocí třeba určitá forma dumpingu.
Nehledě na to, že tato trojka si v minulosti taky lecos pobrala z veřejných pokladen.
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2012 14:38
zisk
*Přitom automobilka musí využívat alespoň 80 % kapacity svých továren, aby byla schopna generovat zisk*
VW ma 88 procent a podivejte se na zisky. Asi neni tovarna jako tovarna.
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2012 15:32
Dolce Vita
po italsku..... no zkrátka oni nám dají - a Vy si nechcete vzít? Tak to zasloužíte kritiku..... Napadlo ho vůbec, že to, že nehrábnou po každém ojru z Bruselu je výrazem síly a schopnosti přežít? Ano - je velmi pohodlné zvyknout si na dotační tituly či levné "půjčky". Postupem času se stanou součástí života.... a až jednou někdo přesekne penězovod?
Místo tvrdé restrukturalizace a podívání se do zrcadla, že to takhle dál asi nepůjde, tak protrahují vyšlapanou cestičku ke zkáze... Nerozumné... Velmi...
O to víc, že některá auta - myslím Alfu - jsou krááásnááá..... byla by škoda, o ně přijít......
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2012 15:34
Typická italská arogance
Asi nejrozumnější bude si najít, co ten člověk skutečně řekl. že ovšem tenhle člpověk blábolí nesmysly se potvrzuje i z docela spolehlivých zdrojů několik let.

Nicméně - podle toho, co tady je napsáno ten představa Marchionneho je taková, že Němci povinně sníží kapacity (tedy i výrobu), aby se na trhu udržely FIATy a částečně i Renaulty a PSA. Je to něco podobného, jako když vinaři ve Francii stávkovali a jedním z jejich požadavků bylo, aby EU zakázala výrobu vína ve východní Evropě (čímž ale mysleli i Něměcko), aby to jejich víno nemělo odbytové problémy a prodávalo se za cenu, která jim "vyhovovala"...

Marchionne si to představuje buď podobně - ať ti Němci a Korejci dobrovolně uvolní místo na trhu jemu a Francouzům tím, že budou vyrábět méně aut, nebo ať EU (což jsou zase hlavně Němci) zaplatí miliardy odstupného italským "pracujícím", aby restrukturalizace nezatěžovala ekonomický výsledek FIATu. Jinými slovy, ať ty dluhy, vyplývající z celé řady příčin, kdy nízká pracovní výkonnost italských pracujících (nota bene samotným Marchionnem kritizovaná) není rozhodně nejmenšéím důvodem zaplatí EU potažmo Němci, zisky jsou ovšem (po dvacetiptrocentním zdanění) FIATu. JInými slovy - socializmus v EU praxi. Zisky co vygenerují ti lepší, schopnější a pracovitější (Němci a spol.) se přerozdělí, aby se ti méně schopní (Italové a spol.) měli stejně dobře jako oni.

A mimochodme bláboly místního Oberblba wolffa o dotování německých automobilek Evropou jsou zcela mimo mísu. Byla tro italsaká vláda, která podporovala cirkus FIAT šrotovným dlouhá léta před tím, než tento vynález převzala většina Evropy. A poku Oberblbovi vadí, že německá vláda podporuje SVOJE automobilky, tak se nezbývá zeptat, kdo tu Evropu živí - Italové? Francouzi? řekové? Ti všichni si z rozpočtu berou víc, než tam dávají - FRancouzi drze tvrdí, že oni tam po Nměcích dávají nejvíc, ale už neřeknou, že jejich zemědělci vyberou polovinu evropských dotací....

Ať se Marchionne obrací na italskou vládu a ne na EU. Nakonec jenom prosťáčci (tady je jich ovšem nemálo) si neuvědomují, že při provázanosti naší ekonomiky s německou to budme platit taky, ať už eurem platíme nebo ne. Nicméně od wolffů a jim podobným bychom pochopení těchto souvislostí asi čekali marně.....
Rozbalit vlákno
1
6. 4. 2012 15:50
Re: Typická italská arogance
Shrnuto, podtženo. :yes:

Ale obávám se, že místní prosťáčci s patentem na rozum, nebudou schopni rozklíčovat i takto jednoduše napsaná fakta. :-!
6. 4. 2012 16:39
tonoucí se ...
pomoci od EU chytá >:-[] Sergio musí ale pochopit, že německé automobilky se na rozdíl od Fiatu nepotápí ;-)
Rozbalit vlákno
1
6. 4. 2012 16:44
Re: tonoucí se ...
Je to vedoucí manager, ten musí udělat vše proto, aby firmu stabilizoval a rozvíjel. A když nevidí jinou cestu...
Že to v kontextu prostředí vypadá jako zoufalý výkřik, to je v podstatě jedno. Pokazit tím asi nic nemůže, aspoň to zkusil. ;-)
7. 4. 2012 07:05
Grande Impotenti
Pred mesiacom som poziadal Fiat.cz a Fiat.it o detaily ohladom uverejnenych informacii pri Fiat Punto 2012. Citujem: "Použití polyuretanové pěny tlumící hluk ..."
Samozrejme, ze mi neposlali ziadne info. Dokonca mali tu drzost, ze mi odpisali aby som im poslal fotky, ze co chcem vlastne vediet.
Vo Fiate treba hlavne vyhadzat ludi z managementu a ostatnym managerom radikalne znizit platy. Az potom aj robotnici pochopia, ze je vo Fiate zle a namiesto rebelie treba zacat makat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - autista
7. 4. 2012 09:03
Koncern Fiatu není na tom tak špatně
Celosvětové prodeje Koncernu FIAT za rok 2011 [odkaz]
3 662 709 ks
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2012 14:16
Zajímavé.
Když jsou tu jakékoli jiné zprávy z ekonomiky, tak je tady bídně jeden nebo dva příspěvky. Jen co se tady vyskytne něco kritického zejména proti fauvé diskuse jako hrom. Nemyslel jsem si že mezi "čtenáři" auto.cz je tolik germanofilů. Je mi z toho smutno. 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Well-being
7. 4. 2012 14:22
Soudruh Sergio Marchionne
by měl hledat problémy italských automobilek někde jinde, než je celková kapacita evropských automobilek. Především by se měli Italové zaměřit na kvalitu své produkce a poprodejní služby zákazníkovi.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - autista
7. 4. 2012 14:52
Re: Soudruh Sergio Marchionne
Kolik italských aut jsi vlastnil a v kolika jsi jel? Kvalita je někde jinde než před x-lety a to u každé automobilky. U některé model od modelu a u některé v celém portfoliu.
7. 4. 2012 15:49
Re: Soudruh Sergio Marchionne
Ano, tenhle argument nepopírám... Ale kolik lidí v Evropě to ví? Kolik lidí se podle toho řídí při nákupu auta? Asi moc ne, když Fiatu neustále klesají prodeje a na mnoha trzích jsou prodávanější HK než tradiční Fiat... Pokud Fiat spotřebitele nepřesvědčí o kvalitě nabízeného produktu, můžete na auto.cz psát cokoli a Fiat bude postupně umírat...
Avatar - autista
7. 4. 2012 17:31
Re: Soudruh Sergio Marchionne
Souhlasím s vámi, protože je pravda, že FIAT umí dělat kvalitní auta, umí dělat hezká auta, umí dělat zábavná auta, ale neumí dělat levná, praktická auta, s velkým kufrem, kombi, SUV a prostě to, co teď ten trh chce, a navíc neumí vůbec nic prodat. Jejich marketing je bída, prodejci bída, impotence, a dost mě mrzí, že značka, která má tradici a dala světu dost novinek, tak musí takto chřadnout a nejvíc na úkor Hyundai, nová KIA Ceed je dost podobná trojici BRAVO, MEGANE, 308.