... ale ta přístrojovka "nad volantem" se mi zdá na takto masový model moc revoluční. A právě chlapi jsou vyšší a musí si volant nastavit do nejvyšší polohy a je otázkou, zda jim volant nebude zavázet při pohledu na "budíky".
Tak jako tak přicházejí techncké detaily, která velkou část chlapů odradí - tříválcové benzínové motory a když vidím ty protáhlé přední světloměty, tak i obtížnost výměny žárovek (ženám je to jedno, ty s tím jedou do servisu) :-)
Vsetky europske supermini su cool :-):yes: Na 207cke som si robil vodicak btw, dizajnom sa mi (hlavne predok) moc nepacil, ale inak dobre auto. 208cka sa mi paci a urcite bude minimalne tak dobra
Mě se na 207 páčí jen zadek verze kombi, jinak je to prostě... no já nevím... člověk si zvykne, ale hrdý na to pořád nejsem... ale co, nevybíral jsem to já >:D
Protáhlé světlomety nemusí nutně znamenat komplikovanou výměnu. V tové 207 to opravdu není problém. ;-)
A tříválce? Nemusíš nutně mít. Evropa dnes jede díky zdanění emisí právě na ně a normovaně to zvládají skoro všechny motory bez daní, což je pro takovou Anglii docela důležitá věc.
nesouhlas, přechod z předních světel směrem k A-sloupkům u první gengerace byl mnohem designově nemohoucnější, tohle auto vypadá dotaženěji - tedy dle mého soudu. Mně se ale moc líbila i 207. Škoda té otylosti. Tohle bych bral i s tím silnějším 1,2 tříválcem, jen se bojím, že nebude zvládnutá ergonomie natolik, abych se tam se 188cm dobře srovnal.
Povedzte mi topper, zcela vážně a bez narážek to teď myslím... co je na 207 tak jednoduchého? To by mě zajímalo. Exteriér je plný komplikovaných křivek, veeelikááánská maska, interiér taky není zrovna jednoduchý, motory krom základní 1,4i taky dosti sofistikované...a celé auto je i docela těžké.
Co je tedy ta její jednoduchost? :-O
Jak dostat kapličku s přístroji do zorného pole tak aby mi nevadil věnec volantu:
- pokud jsem malý, sedačku si dám co nejníže a volant vyklopím nahoru a na budíky uvidím "skrz" volant, zbude jen otázka co uvidím na silnici.
- pokud jsem velký, tak sedačku vypumpuji nahoru tak abych seděl až pod stropem a volant dám do dolní polohy a na přístroje uvidím "zhora" zbude jen otázka zda je to normální pozice.
Celkově pěkné a podařené ale ta ergonomie budíků mi do hlavy moc nejde.
Viděl jsem na netu první videa a redaktor hovořil o tom, že je hodně nízko volant. Že je dobře vidět na budíky, dobře se sedí, jen je to takové, téměř cituji, "jiné". Já třeba sedím nízko a rád mám volant taky v klíně, jen pak přes něj nevidím na vrchol budíků, tohle by mělo být jiné.
Ale v tomto ohledu mě překvapil Megane. Někde mu v testu vytýkali, že má hodně sklopené budíky... taky jsem se divil a pak mi to došlo. Tím, že se sklopí více do vodorovné pozice, tak já si můžu dát volant níže. Docela zajímavý poznatek, který jsem nečekal. Třeba zkusit.
Uvidíme, co tohle, Peugeot si dává s oficiálním přivedením na trh na čas, když si vemu, že DS5 jsou prý už u všech dealerů...
Četl jsem i tohle, ačkoliv přes google překladač neb němčina mě jaksi minula (Eng., Fr) a pravda, že popisu toho obrázku jsem si nevšiml. Nicméně jsem četl i nějaký anglický test a první dojmy a nějaké první dojmy osobní z ČR.
Samozřejmě reálně to bude většina novinářů kritizovat, protože na co si novinář nezvykne do pěti minut, to je špatně. Samozřejmě auto se kupuje na delší dobu.
když vidím tu fotku té kapličky, tak si říkám, že by nebylo špatné kdyby horní část volantu byla mírně zploštělá, jako to mojí některé VW na spodní straně volantu. Potom by ten věnec tolik nelezl do té kapličky a vypadalo by to zajímavě >:-[]
tys mě nepochopil Ronaulte, já ty obrázky nesrovnávám. Jen říkám, že pokud by ten Peugeot měl nahoře zploštělý volant, vypadalo by to zajímavěji a ty budíky by byly ještě lépe viditelné z více úhlů.
To je snáď silné slovo. Na vynášanie súdov by som si počkal na osobné stretnutie s novou dvesto osmou. Exteriér mi z fotiek nepríde ani tak "zženštilý" ako skôr mdlý..neviem. A vnútri ma zaujíma, či zvláštne vertikálne riešenie na osi volant-budíky funguje..lebo z fotiek to vyzerá všelijako.
A btw, dnes na motoringu dávali ukážky z autosalónu- červená 208 gti- mňam.
Nakoľko ju u nás "za humnami" vyrábajú, stretávam 208 už nejaký ten piatok, keď sa testovacie autá preháňajú po Trnave a okolí a za ten čas sa mi jej dizajn v oku "usadil". Osobne mi nepríde nijak výrazne ženskejšia, ako predchodca. Svojím charakterom pripomína trochu ostrejšie ladený Yaris. Ten posun smerom k "ženskosti" nevnímam aj preto, že 207 nevnímam rozhodne ako maskulínne auto, 207 stále ladí do noty skôr ženám. Potvrdzuje to i príklad priamo z mojej rodiny, keď si mama presadila 207 práve pre dizajn a otec sa musel prispôsobiť. A keď som do nej sadol a zviezol sa, rozhodne som sa nijak maskulínne necítil. >:-[] Nielen dizajn, ale aj celé auto je ladené jasne pre ženy: ľahučné riadenie bez akéhokoľvek citu, mäkké pedále spojky a brzdy, nástup brzdného účinku hneď pri ľahkom dotyku pedálu, mäkké pruženie a náklony karosérie v zákrutách, atď. Ja to vnímam ako jednoznačnú evolúciu vo všetkých smeroch, žiadna revolúcia.
Na měkké pedály jsem alergický. Připomíná mi to jedinou mou jízdu Fábií I HTP. Ta měla tak měkký akcelerátor, že jsem vždy při rozjezdu prošlápl až na podlahu. ;-\
Iudex hovorí o mäkkej spojke brzde, nie o plyne. Ten by prekážal aj mne. Ale mäkšia spojka poteší, nerád v aute posilňujem svalstvo ľavej nohy (v tomto mi pred rokmi dosť dal zabrať Focus 1. generácie), zakrátko si človek zvykne a je to paráda. No a ľahký chod brzdy...
Prekvapilo ma, keď som kúpil Scénic - ľahké šliapnutie na brzdu, razantný účinok. Opäť je to len o zvyku a o cite - keď som potom preadal do služobných Fabií, mal som pocit, že brzdia úboho, aj keď na pedál šlapem jak o život.
S ľahko idúcim pedálom brzdy a ostrejším nástupom brzdného účinku som sa cítil o kus bezpečnejšie.
Ja tiež len veľmi sporadicky prispievam... ;-)
Tento server sa, žiaľ, zmenil tak, že jeho čítanie a diskusiu až na občasné výnimky považujem za úplnú zbytočnosť a stratu času.
Umím číst, jsem alergický na měkké pedály všeobecně. Jedno čeho. A připomnělo mi to tuhle zkušenost. Brzda má být nejtvrdší ze všech. A není to jen o tvrdosti, zkazit dojem může i charakteristika, progrese účinku. Samozřejmě, že tvrdá spojka je v zácpě na zabití, proto mám automat.
Třeba u brzd nesnáším lehký chod a kousavý nástup. Člověk se pak musí až moc soustředit na to, kolik síly aplikuje. Nedělá mi problém v tlaku dát nohou 80 kilo. Třicetkrát za sebou, žádný problém. A pak nastoupím do auta, jehož pedál nesnese ani opření chodidla, musím nohu neustále podpírat svaly a pedál v podstatě lechtat. Za to bych nejradši zodpovědného člověka roztrhl vedví.
Vzhledem k tomu, co ženy kolikrát nosí za volantem za boty, jim ani měkké pedály nepomohou. Mají v nohou cit nula nula prd. A problém s tím, že řada řidičů ani neumí brzdit, snad vyřešil nástup brzdových asistentů. Byť nechápu, jak někdo takový může mít papíry. Řešení krizových situací by v autoškole mělo být povinné. Takový "dům hrůzy" pro řidiče. Kluzné plochy, náhodné překážky a vypořádej se s tím. Nezvládneš? Nepatříš za volant.
Vec zvyku. Prekáža, najmä ak presadáš často z auta do auta s rozdielnou charakteristikou. Ako som písal vyššie ja - z Renaultu do Škody, a máš pocit, že nebrzdí.
Nesúhlasím, že brzda má byť najtvrdšia zo všetkých. Aj to som už spomenul - výrazný účinok bŕzd, aj keď na ne nedupem zo všetkých síl, dáva istotu, že zastanem včas. Zvykol som si na to behom pár km. Samozrejme, nič netreba preháňať, ale v už spomenutom Scénicu to bolo tak akurát.
Odkiaľ vieš, aký cit v nohe majú ženy v opätkoch? Pokiaľ si si to neskúsil, je to z tvojej strany čistá teória.
Ale že sú autoškoly čajové, je fakt. Dnes dostane licenciu každý tĺk, a podľa toho to aj vyzerá. Mladí šoféri často nemajú ani základné návyky (mrknúť pred brzdením do zrkadla, či na nich niekto nie je nalepený, sledovať premávku väčší kus pred sebou, nie len tesne pred autom, odhadovať dojazd k semaforom atď...). A čo ešte škola šmyku, jazda po parkoviskách a parkovanie, pochybujem, že nejaká autoškola dakedy vlezie do podzemnej garáže... Ale s tým asi ťažkoniečo spravíš.
Takhle to řeknu. Výrazný problém je, když ti ani neudrží opření chodidla. To je pro mne velká překážka, hlavně na akcelerátoru, protože ten používám po většinu času. Unavuje to svaly. Měkká spojka mi prakticky nevadí, její tvrdost bývá důsledek síly přes ní přenášené. Spojka, která vydrží 600 Nm, nebude jak pírko. To je jen o zvyku. Ale nesmí být zase tak lehká, abych ji měl problém přes boty cítit. U pedálu musím podle tlaku poznat, jak daleko je stisknutý. Co se brzd týče, asi je to zvyk, ale tvrdé mi vyhovují zdaleka nejvíc. Ne tak, že bych je nebyl schopen plně využít, pokud nejsem ve stoprocentním stavu (praní se s pedálem nic dobrého nepřinese), ale musí mi klást dostatečný odpor, abych s nimi mohl správně pracovat. Jsem zvyklý jezdit v autě bez elektroniky, tedy i ABS, a lehký pedál je na dvě věci. Zkrátka, když chci ubrat, tak bych měl svaly povolit, ne nohu aktivně zvedat. Dostatečný odpor znamená, že pohyb pedálu vyžaduje citelné změny tlaku na něj. Odhadnou větší změnu je jednodušší než odhadnout malinkatou a snažit se ji přesně aplikovat. Hrubá síla versus jemná motorika. A nakonec odpory musí dobře fungovat s meziplyny. Osobně mám akcelerátor nejměkčí a brzdu nejtvrdší. I poslepu bych je podle odporu od sebe rozeznal.
V tomhle mám asi otočené priority. Většině lidí jde o to, aby zabrzdili, mně jde o to, abych to omylem s brzdou nepřehnal. Prostě nouzové brzdění musí vyžadovat dostatečně velkou sílu. Jinak asi záleží na tom, jak kdo definuje tvrdé. V běžném autě jde hlavně o ty základní podmínky, tedy pedál musí unést opřené chodidlo, musí poskytovat nějaký odpor, aby ho člověk cítil. Dá se zvyknout na ledacos. Jak říkáš, nejhorší je střídání aut, což já bohužel auta střídám často. Takže dost často nadávám na lidi zodpovědné za tyhle věci, protože mi auto nepatří a nemohu si to nechat předělat.
Samozřejmě, že vím, jaké vlastnosti mají podrážky jejich bot. U řady pánských je to to samé v bledě modrém, jen má noha lepší úhel a oporu. Proto se také do auta přezouvám. Naštěstí se dají sehnat boty vhodné za volant, které zároveň jdou k obleku. Zajímavé je řídit bez bot. ;-)
Ono by se s tím dalo něco dělat. Největší problém vidím v tom, že by to trénink prodražilo a to by se lidem nelíbilo. Na jedné straně by každý chtěl lepší řidiče na silnicích, ale když dojde na placení, tak se k tomu nikdo nemá.
V niečom máš hádam pravdu, v niečom si ponechám zásadne vlastný názor. ;-)
Raz v živote som mal šťastie asi 3 km viesť Citroen DS, a tam boli brzdy vskutku pozoruhodné. Nezáležalo totiž na sile, ktorou tlačíš do pedála, ale na tom, o koľko brzdový pedál stlačíš, čiže od polohy brzdového pedála. Proste strojové brzdy. Famózna vec, na svoju dobu excelentný účinok. Nemal by som problém zvyknúť si na to.
Tie autoškoly - dlho som si nevedel zvyknúť, že to robia súkromníci. Požičané auto, prenajaté priestory, výučba na opustených parkoviskách... Koľko bolo tzv. "kufríkových" autoškôl, ktoré de facto neexistovali, len na pár papieroch v kufríku nejakého tiežpodnikateľa...
Vzhľadom na vysokú nebezpečnosť zlého vodiča v praxi by autoškoly mali podliehať oveľa prísnejšiemu dohľadu ako je tomu dnes.
Už jsem zažil měkčí spojku, ale to asi bude dáno nafťákem... ale i brzdu, tam mi to naopak nevadí. Plyn by mi taky vadil, ale tak nějak si člověk zvykne na cokoliv. Pamatuju R19, kde šla spojka tak z tuha, že po pár minutách popojíždění mi trnula noha. >:D
Dvěstěšestku jsem při jejím uvedení (a především CC) považoval za zjevení nádhnerného auta. O to větší zklamání byla 207 s obrovskou tlamou a velikostí atakující nižší střední třídu. Teď se snad Peugeot znovu vrací k hezkým tvarům a rozumným rozměrům... :yes:
208 na me pusobi tak jakoby nutne chteli pouzit na kazdem kousku nejakou nutnou zvlastnost. Pusobi to pak jakoby nucene prekombinovane. Koukal jsem na ni jak stala nalozena na kamionu. A ty svetla a zad uz jsou na me pomery opravdu moc. Neni to zase zadny extrem ale uz je to zbytecne. Mozna casem to pomine, protoze jak 206 tak 207 ve svych dobach pusobily vzdy tak trochu nadcasove a nakonec do toho lidi dozrali. Ale prozatim jsem oproti 5008 a 508, ktere jsou naprosto skvele, mirne zklamany.
Mal som možnosť sa na 208čke krátko povoziť.
Tak ak by ste mali nejaké otázky, tak rád odpoviem.
Čo sa týka toho volantu a pohľadu na prístrojovku.
Nemal som s tým problém. mám 172 cm. videl som perfektne ponad volant.
Spolu so mnou testoval aj človek čo mal tak cca 185 a v pohode. Tiež slečna čo bola trošičku nižšia ako ja a tiež v pohode.
Volant príjemne padol do ruky, bol naozaj malý, ale celkom ľahko som si zvykol.
Ešte sa tu diskutovalo ohľadom pedálov.
Tak spojka ide ľahko, ale napríklad v novom megane je chod spojky ešte ľahší, takže myslím ok.
Brda sa ta super dávkovať, nemá kusavý nástup.
Plyn mi prišiel úplne normálny.
Ak vás zaujíma niečo konkrétne tak sa kľudne pýtajte, ak budem vedieť tak odpoviem.
No bohužiaľ tie nové 3-valcové motory ešte neboli k dispozícií a pravdepodobne na trh prídu o trošičku neskôr.
Testoval som:
1,4 benzín 95 koní
1,4 e-HDI 68 koní
1,6 e-HDI 92 koní
S 207 som toho veľa nenajazdil tak veľmi porovnávať nemôžem.
Ale osobné pocity.
Podvozok je naladený komfortne, v zatáčkach je badateľný náklon, ale na naše cesty si myslím že je to presne ono.
Trochu mi ale vadila hlučnosť pri pomalom otáčaní na parkovisku od podbehov. Značne sa na tom podpísali zimné pneumatiky si myslím. Pri normálnej jazde to bolo ok.
Priestor.
No musím povedať, že som bol milo prekvapený. Zviezol som sa aj vzadu a za seba som si sadol maximálne pohodlne. Dokonca aj za šoférom čo mal 185 som sedel v pohode. Takže miesto na kolená je dosť. Miesto pre chodidlá nemôžem objektívne zhodnotiť, pretože sme tam ešte mali nainštalované nejaké meracie zariadenie, takže zaberalo dosť miesta.
V zadu pohodlne iba pre 2. Pre 3 dlšia cesta je myslím v akomkoľvek aute segmentu B nereálna.
Zaujali ma aj sedadlá. Musím povedať, že boli výborne tvarované aj v predu aj vzadu. Niekto by povedal, že sú mäkššie ako je zdravé (v porovnaní s 307 na ktorej jazdím)
Prevodovka
Tu Peugeot trošičku zaostáva za konkurenciou si myslím, čo sa týka kulisy a presnosti radenia. Ale chlapík čo tam bol so mnou a vlastní 207 vraví, že je to výrazný posun.
Mal som možnosť jazdiť aj s automatom, a automatom so sekvenčnou prevodovkou.
Tak je to efektná vec ta sekvenčná s páčkami pod volantom, ale bolo to v dieslovej 1,4 takže dynamiku som si nevychutnal.
Bohužiaľ na dvojspojkové prevodovky to proste nemá, a radenie je pomalšie. Ale na kľudnú jazdu nevidím problém.
Ešte tak narýchlo čo som si všimol. Tá 1,4 hdi mala najazdených 10 600 km a priemernú spotrebu 4,4. čo je myslím super výsledok, hlavne ak bolo viac ľudí čo na nej jazdilo ako ja.
Veľmi kladne hodnotím design. Ako exteriér tak aj interier sa mi páči. Hlavne prístrojovka s bielym podsvietením je pecka. Dotyková obrazovka je zaujímavé riešenie, logické ovládanie. Reakcie nie sú žiadne iPhone, ale nemal som s ňou žiaden problém. Pekne skĺbená navigácia, parkovací asistent, multimédiá. Priestor na CD v skrinke spolujazdca je šikovné. Reprodukcia veľmi hudby veľmi slušná.
to je cena pre francúzsky trh. Predpokladám, že na Slovensku bude podstatne lacnejší. V Poľsku bude cena 1,6 thp 66 300 zlotych. To je v prepočte cca 16 000 Eur. Tak som zvedavý na cenník pre Slovensko.
Samozřejmě, že z pohledu řidiče asi nejlepší motorizace, ale beru to spíše z pohledu prodejů ;-)
Uvidíme cenovky, Peugeot je takový nenápadný hráč, co se cenovek týče. Když chceš trochu lepší výbavu třeba 308 nbo 207, tak vychází opravdu výhodně, nemluvě o dieselech. Na to jsem zvědavý i u 208.
tak na začiatku nejaké zľavy neočakávam. Predsa len na začiatku sa to predáva z eufórie a úvodného očarenia.
Ceny padnú až tak po 3/4 roku.
Ale naozaj som zvedavý aj koľko popustia predajcovia z oficiálnych cien.
Kiež by to bolo ako u Boxera - cenníková cena 30 000 Eur, skužočne predajná cena 18 000 >:D
Tak samozřejmě, totéž 508, počteční ceny obrovské, současné adekvátní. Jak jsem byl při představení 508 na předváděčce, tak mi prodejce rovnou říkal, že jestli na auto nespěchám a chci ušetřit, tak se mám stavit za půl roku >:-[]
Když jsme u toho... 208... Co to ambientní osvětlení panoramatické střechy? Kýč nebo se na to dá dívat. Ono taky jde vždy o zpracování.
Jak je na tom zpracování kabiny? Peugeot měl ambice nabízet nejlepší kabiny ve třídě. 208 by měla mít nějaký kožený paket, nebo něco takového, viděl jsi ho?
Tak interier sa mi veľmi páčil, aj použité materiály boli na vysokej úrovne. Všetky autá v ktorých som mal možnosť sedieť a šoférovať boli vo vyššej výbave. Tuším všetky okrem jednej boli vo výbave allure. Iba jeden bol vo výbave active. Páčili sa mi všetky, v každom boli iné sedadlá (bolo tam 6 áut). Osobne nie som zvyknutý na kožený interiér, tak sa mi najmenej páčilo auto so sivou kožou.
Čo sa týka tej strechy a osvetlenia, tak to som si nevšimol bohužiaľ. Akurát som bol sklamaný z toho, že roletka na zakrytie panoramatického okna sa zaťahuje manuálne rukou aj v najvyššej výbave. Mohli to urobiť ako v mojej 307sw.
Ešte madlá dverí, boli v rôznych farbách, podľa farby karosérie, vyzeralo to nádherne, ale bolo vidieť odtlačky, takže horšie na údržbu. Najmenej to bolo vidieť na matnom chrome.
Musím pochváliť prístrojovku, krásne podsvietenie, pri naštartovaní Vás víta krásne logo peugeot na palubnom počítači, efektne ručičky opíšu svoju os. Krásny zvuk je pri smerovkách, normálne som na okruhu kôli tomu dával smerovku, fakt sa mi to páčilo. Veľmi sa mi páčilo ovládanie automatickej klimatizácie, takým čudlíkom hore a dole, po pol stupni celzia.
Aj radiace páky boli rôzne. Najviac sa mi páčilo sekvenčné radenie, bohužiaľ bolo v nafťáku.
Super volant, dobrý materiál, dobre padol do ruky, aj keď bol malý.
Odkaz na brožúru, sú tam všetky interiéry.
[odkaz]
Díky za data. Ta manuální clona byla i u 207, jen 207 SW ji mělo elektrickou. Dělají to asi proto, že v těch kombících je to okno větší a dozadu nedošáhneš.
No koukám, že se Peugeot opět vytáhl... alespoň interiéru. :yes:
Máš úplnú pravdu. Vlhčené utierky budú v povinnej výbave :-)
Vieš niekde som čítal, že je to auto proti kríze (aj umývačí interieru budú mať viac práce) ;-)
Ale mysím si, že auto sa proste bude páčiť, a to bude hrať hlavnú úlohu pri predaji tohoto autíčka.
Ja len dúfam, že cenovka spadne nižšie a osobne si myslím, že peugeot výrazne spolupracoval na vývoji s toyotou, pretože ich yaris má dosť podobné črty.