Těším se: Citroën C4 vs. Ford Focus vs. Hyundai i30 vs. Mazda 3 vs. Volkswagen Golf? Velmi zajímavé, aktuální a taky potřebné srovnání pro mnohé, co nyní zvažují, do jakého to kompaktu jít :-) ...
Já jej mám, nelži! >:D ... Moje volba je jasná; a ty to dobře víš! ;-) ... Já jsem jen zvědav, jak se tady oné nové i30 zase povede, když jde stále a opakovaně slyšet, jak i30 nyní září ve srovnání s onou špičkou kompaktů nižší střední: "z mého pohledu jako „balíček” překonává i Golf nebo Focus a zrovna u Volkswagenu musejí mít těžké spaní z nejistoty, zda sedmá generace Golfu i30 překoná." A: "dostanete auto, které se může ROVNAT špičkám ve své třídě... Naposledy jsem měl v téhle třídě TAK DOBRÝ pocit z dílenského zpracování u posledního VW Golf... A ten podvozek – jestli si na něco v autech potrpím, tak na kombinaci komfortu a výborné ovladatelnosti, a Hyundai tímhle skočil rovnou do EXTRALIGY..." Anebo: "Interiér testované i30 patří spolu s novým Fordem Focus nebo Hondou Civic k NEJVÍC high-tech působícím kompaktním hatchbackům..." Či: "Podvozek: Ford Focus má coby zatáčkový král na suchém asfaltu nečekaného a HODNĚ kvalitního soupeře... Čím extrémnějšímu chování jsme podvozek vystavovali, tím nadšenější jsme z jeho kvalit byli." Dále: "Hyundai zvětšil zavazadelník o 38 litrů na 378l, což i30 posunulo PŘED astru, focus, golf i 308." Nebo: "Hyundai si sáhl na samý vrchol kompaktní třídy... patří tam po BOK VW Golf a Fordu Focus." ... :-)
Ty se, prosím, jen poněkud lépe pouč, CO je to "názor". Abys nemusel hledat: "Názor vyjadřuje specifické osobní hledisko jednotlivce, individuální stanovisko každého člověka, jedinečný postoj nějaké konkrétní osoby..." Já mám totiž, hochu, obojí: vím, komu fandím a vím jaký názor na novou i30 mám... nechtěj, abych to tady kopíroval znovu >:D >:D;-) ...
Zase lež... chlapi nedělejte to! Již x-krát jsem psal, která auta jsem od konkurence před koupí oné mé i30 prolezl a čím se projel! Základní variantou možného užšího výběru bylo celkem 5 vozů... Dobře jsme to zvažoval a můj názor na konečný výběr byl zcela zřetelný (a nechtějte ještě vědět, jaké podrobné tabulky jsem si maloval) - takže nedělejte to! Ale budiž z mé strany velkoryse řečeno: "I starý tkadlec někdy přízi zmate." ;-)
Takže proč: výbava v comfortu, včetně alarm, metalický lak, zamykání řadicí p. a další doplňky - fungl nové za 280.000,- (měl jsem tuto exkluzivní možnost - proč a jak vysvětlovat nebudu)... dále: motor 1.4 a 110 koní (v 1.4 jsem konkurenta neviděl) - navíc, motor mě nadchl - podobně jak psali v testu tehdy: "Bude to znít divně, ale s tímto agregátem je skvělá zábava. Miluje vysoké otáčky, které doprovází jadrný zvuk, a v kombinaci s velice dobře odstupňovanou manuální převodovku budete mít tendenci vždycky jezdit trochu rychleji, než by objem motoru napovídal...."; dále prostornost na nohy na zadních sedadlech: měřil jsem si to i údaje srovnával a sedl: bezkonkurenční... design se mi nakonec tehdy líbil nejvíc (ještě mě hodně lákal onen poslední Renault Meg. design)... dále víceprvková zadní náprava (taky všude nebyla)... potahy a tuhost posezů: neměla konkurenci (prostě jsem sedal a porovnával... nesrovnatelné)... dále zadní sedák má větší sklon (úhel) než v jiných vozech (takže nesedíš příliš rovně, toporně, větší odpočinek)... pak samozřejmě "budíky" - ukazatele a audio soustava (počet repro) - to taky nějak nemělo jinde šanci (nemluvě tehdy další a další příplatky za rádio dokonce!)... výhled pro děti (okna jsou širší vzadu než byly např. u Megana)... dále pak účinnost brzd, perfektní řízení a řazení... prostě to vše když jsem tehdy srovnal a sečetl (samozřejmě i ta cena) - tak jsem do toho šel... a nelituji ;-)
zajímavé zde hlavně to bodování níže... podobně bych to nějak vyjádřil i já, onen svůj postoj a pocity: [odkaz]
Jinak motor 1.4 znám a je to nefalšovaná zdechlina, žádných 110 koní tam není. Zkoušel jsem i 1.6, která je o poznání lepší, ale taky žádná sláva.
Podvozek i30 katastrofa a nejhorší multilink na trhu, s přehledem jej překovávají i jednoduché konstrukce konkurence.
Interiér nejhorší ve své třídě na trhu, materiály, zpracování, design...
Celkově bídné auto, které zachraňuje pouze cena a záruka.
Tak si se tedy předvedl... víceméně kecy... snad i nepřejícnost... Nemyslel jsem si ovšem, že jsi až takový chudák a takovým až nerozumným šmahem odsoudíš auto, které s přehledem získávalo okolo 8,5 (z 10-ti) bodu v hodnoceních, či zvítězilo v několika srovnávacích testech s jinými vozy tohoto segmentu! No, máš se ještě co učit... ;-)
Stará i30 je bída. Auto má nejhorší podvozek, co mezi kompakty znám (Megane, Bravo, Astra s torzkou je nesporně lepší a každý multilink taky), motory s pouhým papírovým výkonem, ale relaita je tristní - auto nejede! Pocitově to vidím na velmi slabých 75 koní.
A provedení interiéru, fakt marně tápu, kde jsem tak špatné plasty a jejich zpracování naposledy viděl. A nevím kde. Snad jen vedle u KIA.
Stejně jako detaily, tlačítka s divným chodem i vůlemi. Celkově levné auto s velkou výbavou. Které může oslovit pouze a jen cenou.
A co vím, tak NIKDY ŽÁDNÝ test nevyhrálo a téměř pokaždé SKONČILO POSLEDNÍ. Ty máš jen extrémně zatemnělý vlastní mozek. A jsi doslova zamilovaný do svého podprůměrného auta. To je všechno, co ti tak napíšu. Otevři oči.
V jiných zahraničních srovnávačkách končil vždy na předních místech, ne, jak píšeš ty, na posledních... a nyní nová generace je ve srovnávacích na druhých pozicích, ne-li popisována jako lepší než Golf, takže první atp. Tobě tedy radím: otevři nejen oči, ale i mozek!
"specifické osobní hledisko jednotlivce, individuální stanovisko" - vzhledem k tomu, že vše, co tady píšeš musíš kopírovat, včetně toho, co znamená slovo názor, tak to nejsou tvá individuální stanoviska.
Jsi hloupý nebo nečteš? Píšu, že fandovství není názor, ne že nikomu nefandíš.
Ty víš jaký máš převzetý názor, ale sám svůj vlastní vytvořený nemáš, protože jsi ji ani nejel a i kdyby jo, tak si jej nejsi schopen vytvořit. Prostě nekreativní člověk, ten, co se spokojí s pouhým kopírováním.
1) Golf
2) i30
3) Focus
4) Mazda 3
5) C4
Osobně držím palce i30, byl bych rád kdyby už Golf konečně někdo porazil.Všechno to jsou slušné auta, uvidíme. Mazdu jsem dal až na 4 místo kvůli ceně, netuším jestli ji do porovnání budou uvažovat...
Výsledek vidím stejně, samozřejmě záleží na konfiguraci a hlavně motorech
1) Golf - protože je nejvývaženější a vlastně nenabídne žádnou větší chybu či nedostatek
2) i30 - protože je to vlastně Golf na trochu více se houpajícím se podvozku a jiných tvarech
3) Focus - ten projede na místu vzadu a kufru, plus taky na ceně, i když jinak bude pochválen jízdně.
4) Mazda 3 - opět projede na místě vzadu, mdlé 1.6, plus slabším interiéru a relativně vysoké ceně
5) C4 dopadne poslední, protože objektivně je na ní špatné jen trochu horší tlumení příčných nerovností (i když jinak je auto odhlučněno asi nejlépe ze těch všech), ale holt novináři žádají sportovní jízdní vlastnosti. Jo a taky projede na řazení, ale to je prostě chyba PSA dlouhou dobu.
Takže proč to vůbec kupovat, když je to jasné >:-[]
Realita kupujících se samozřejmě bude odvíjet od stavu peněženky (Golf je dneska prostě levný, dokonce při konfigurování i30 na úroven Golfu Comfort Edition mi vyšel Golf o 4t levnější) a požadavcích, protože si dokážu vzpomenout na desítky lidí v mém okolí, kterým by nejlépe seděla C4 nebo naopak Mazda 3.
Jistojistě si místní diskutující a kopíráci typu icescenta vytáhnou pár pasáží, které se budou večer co večer modlit před spaním :-)
i30 NENÍ Golf... ani "vlastně Golf" ... bylo, je a bude to Hyundai! >:D A pokud již ono "vlastně Golf" jistým způsobem připustím, pak se potvrzuje, co zde již mnozí delší dobu jasně prezentují (včetně mě)... Hyundai i30 se JASNĚ dotáhl; a pro mě, je dokonce již lepším autem... no, však uvidíme brzy (a již leccos zříme za březen zcela evidentně), CO se bude opravdu prodávat víc a lépe... tedy KDO bude skutečným Králem prodejů, a navíc (a nyní se to již ukazuje) - Králem nižší střední! ;-)
i30 nikdy lepším autem nebude. Už jen proto, že pochází od korejců, co nejsou schopni ničeho jiného, než kopírovaní.
Sami s NIČÍM novým NIKDY nepřišli. :-!
i30 se v této a ani v minimálně 3 dalších generacích nestane prodávanějším autem než Golf, tím myslím Evropskou unii.
A pokud nechápeš, co znamená pojem "vlastně Golf", tak je to jen absencí tvého vlastního názoru, protože jsi novou i30 a Golfa nejel... a ani jsi nejel v jiných autech této třídy, abys pochopil, kde se ta i30 v této generaci tak inspirovala a proto je tak dobrá (vzhledem ke končícím generacím konkurence)
Nekaž mu aspoň tu radost, že i30 bude prodávanější než Golf alespoň tady v ČR. U nás je spousta lidí, kterým je jedno co řídí, hlavně že to má 5 let záruku a nálepku made in Czech republic.
A ani tak není jisté, jestli i30 bude u nás prodávanější než Golf.
Pravdou je, že jsem v nové i30 zatím nejel (brzy to prubnu...). Pouze jsem si ji několikrát a na různých místech do detailu prolezl. a leccos početl.. a zatím, jak říkám, jsem moc rád i za onu charakteristiku "vlastně Golf" - ať tak či onak - pořád je to úspěch a pocta! Jen opakuji Hyundai je Hyundai... A závěrem se ohrazuji: není pravda, že jsem jinými auty oné třídy nejel! Psal jsem to již tolikrát, že se až divím...
Já zase čekal, co jsi čekal... a také jsem čekal, že se neomluvíš za to tvé: "a ani jsi nejel v jiných autech této třídy..." A taky čekal, že ty, ty prostě s druhým souhlasit a pochopit jej (či alespoň se o to pokusit) zatím neumíš... Snad se to taky brzy naučíš... vždyť: "Kdo nikdy zle, nikdy dobře."
V naftových motorizacích bylo pořadí v AutoBildu:
1. Focus
2. Civic
3. I30
4. 308
přičemž I30 nejvíce ztratila na motoru a jízdních vlastnostech a nejvíce získala v kritériu cena a prostornost interiéru.
Spomenul som si na jeden nemenovaný už starší magazín pre motoristov pôvodom v nemecku ... kde porovnávali takéto hatchbacky, samozrejme, že prvé priečky obsadili automobily z nemeckej produkcie, ale nezabudnem na to, ako opísali vnútorný priestor hondy civic ako jednoznačné mínus oproti konkurencii a priestor ako veľmi stiesnený (v porovnaní s audi A3 a BMW1) :-O >:-[] .... kto má prehľad tak vie, že ak v niečom, tak v tomto je civic v triede kráľom .... ja len toľko k novinárskej objektivite :-)
Uff,ale ste zábavný.GOLF, PASSAT alles deutsche besser kvalita. >:D >:D >:D
V čo sú VW naozaj dobrý tak to je PR.Golf je dobré auto ,ale to bezbrehé obdivovanie je ozaj smiešne.Nuž ,ale nemožno im uprieť zaviedli triedu Golf,tak si to užívajú.
Len by ma zaujímalo kolký z tých čo píšu vyššie tabulky sa naozaj v novom Focuse ,alebo i 30 odviezli.Rozhodne by som nepodceňoval ludí,čo si kúpia auto ,lebo má výhodnú cenu. :-!