Ode zdi ke zdi. V jedné větě výstražně kýveš prostředníkem, aby někdo nedával rovnítko mezi slova sportovní a rychlý, a ve druhé to rovnítko strčíš mezi slova sportovní a zábavný. Ano, bavit se můžeš v kachně víc než v cayenne (i když v takovém případě už musí jít o jistý druh perverze, mluvíme-li o řízení auta), ale chceš tím říct, že kachna je sportovnější???
Sportovní auto musí být, alespoň relativně, tj. např. v rámci své třídy, rychlé, protože sport, motosport, znamená jízdu proti stopkám, a tam bez rychlosti jaksi uspět nejde. Samozřejmě, že ta rychlost nemůže být dána jen silou motoru, ale také ovladatelností, a proto ta nejlepší seriová auta, která se dají označit za sportovní, vynikají mezi konkurencí nejlepší kombinací síly svého motoru a ovladatelnosti. Takto nahlíženo na cayenne GTS, je to v rámci své třídy sportovní auto.
Logičtější i chytřejší by to bylo, ale úředníci ze svých vizí nejspíš jen tak nepoleví (pokuty vznikly jen kvůli tomu, že se jim zdálo, že automobilky se k jejich snu přibližují příliš pomalu). Asi jim to vyšlo v nějaké studii, tak se toho urputně drží. Za takovéhle situace můžeme být rádi, že ta metodika není reálná. I tak nadělá škody dost.
napsat, ze pojem "sportovní SUV" ve mě vyvolává dojem jako tlustej chlap v teplákovce, čelence a bílejch adidaskách :-) Při vší úctě ke snaze pokořit fyzikální zákony... ;-)
...to je ale jak v Kocourkově ;-\ Nebylo by inteligentnější a zcela logičtější zvýšit flotilové limity Co2 ze 120g/km na například 150 g/km a změnit metodiku měření na takovou, která by odpovídala realitě? Tohle je směšné! Jinak máš samozřejmě pravdu...
V tomhle GTS jsem seděl už loni - víc na mím profilu v MA v novinkách z 18.10. Byl to fakt zážitek - stejně jakocelá návštěva v Porsche. Ta žlutozelená je naživo hezčí. Ještě bude v červený - stejná s Panamerou.
Presne tak som to myslel :yes:
Inac kto si kupuje tak vykonne SUV, tak sa s nim asi nechce pohybovat prevazne v meste ako s nakupnou taskou, ale ma ho skor na rychle dialnicne presuny, nie? Preto to povazujem v SUV (a sportovych autach) za zbytocnost...
Ked je ten Stop/start taky dobry, tak preco v USA ho zatial nema ani jedine jedno auto? V Amerike nepotrebuju setrit benzin? Asi nie - pri predstave, ze sa im pri plazeni v kolone 36x vypne a zapne motor...
;-) Jistě.
Jde mi ale o tu podstatu a rozlišování na sportovní a řidičské auto. Když se totiž podíváme na ten sport, tak ten se v automobilismu pořád řídí dosaženými časy, rychlostmi atd... Tedy absolutní rychlost na prvním místě. Řidičská zábava je o ničem jiném a každý tu svou může vnímat trochu jinak. Pro někoho může být ta miximální zábava třeba v té MX-5 na zakroucené okresce. Pro někoho raketový start ze světel třeba v RS6. Tohle je velmi individulání.
Nezaměňujme pojmy "rychlý" a "sportovní", to je něco zcela jiného. Ten Cayenne nebo takový Mercedes S600L jsou jistě rychlá auta, ale sportovní opravdu ne. Naopak třeba MX-5 nebo MiTo QV budou ve většině situací a na většině tratí pomalejší (někde o víc, někde o míň), ale zároveň daleko sportovnější než výše uvedené.
Hledat "nejsportovnější" SUV určitě lze a Cayenne by patřil k favoritům, ale to je jako hledat nejlépe zpívající žábu - výsledek (z hlediska "sportovnosti", nikoliv rychlosti) bude v každém případě ubohý.
U přeplňovaných motorů turbem bych si nejdřív zjistil, jestli tam je program na ochranu turba (třa v koloně na dálnici to hned nevypne atd.), ale vidím hlavní výhodu u atmosférických motorů, případně s kompresorem. Taky oželím litr navíc, než po pár letech nové turbo a kdoví, co ještě..
Osobně bych si nedal nižší spotřebu jako jediné kritérium. Motor na to musí být stavěný a většina podle mne není. Takže radši budu jezdit s o něco vyšší spotřebou, než na každé červené vypínat motor.
Souhlas s MT, pokud člověku vadí, tak ať ho vypne.. Naopak, pokud pomáhá ve městě snižovat spotřebu, tak proč ne.. Ale mám od zaškoleného technika Opelu, že jejich start/stop v corse 1.2 spotřebu nesníží a někdy i zvýší. Ale u větších objemů to asi mít vliv bude.. Stejně jako vidím dobrou věc u víceválcových motorů s vypínáním několika válců..
Řekl bych, že spotřebě udávané v oficiálních tabulkách se přiblížit dá, ale je to trápení motoru. Takové spotřeby lze dosáhnout jen podtáčením, brzkým řazením, jízdou na tempomat apod.. Najdou se lidi, kteří těm údajům věří, protože si to třeba nedokáží uvědomit. Ale ruku na srdce, ten kdo si toto Cayenne koupí, určitě nebude hledět na spotřebu a taky takovým stylem jezdit... Někdy to vypadá, jakoby se automobilka takovými údaji spíše chlubila - hleďte, náš Cayenne GTS má nižší spotřebu než to vaše sportovní SUV! Ale to jen tak na okraj, jak říkám, tady na spotřebu majitelé určitě nehledí.
Pod to se můžu podepsat.. Sice jsem neřídil novou generaci, ale minulá měla spoustu hmoty navíc, která v zatáčkách hodně vadila..
Ale už mi příjdou velmi úsměvné ty hodnoty spotřeby.. Všichni víme, že u dieselu si ke kombinované přidáme litr max.2 a jsme na reálné spotřebě. Benzín má pak reálnou tu, co je tabelizována jako městská. Tak proč s těmi scestnými čísly stále hrajou takovou habaďůru na řidiče?
Pod slovem sportovní si lze představit spoustu věcí. Jedna věc jsou pocity a druhá věc jsou čísla. Ve finále lze exaktně porovnávat jen ta čísla a i naprosto "nudné" auto může být rychlejší něž nějaké super řidičské auto.
A proč by nešlo v rámci třídy SUV posoudit, který ze členů rodiny má nejvíce sportovní vlastnosti.
Moc SUV nemám v oblibě, ale tento Cayenne vypadá pěkně, věřím, že bude i dobře jezdit a zastane funkci bezpečného tak i (snad trošku) sportovního auta. ;-) Osobně ale moc silným SUVčkám nevěřím, přece jen, je tam velká hmotnost a fyzikální zákony neoblafneš...