Automobilka z Gaydonu stojí na rázcestí. Buď sa jej v najbližších piatich rokoch podarí na trh uviesť od základu nové modely, alebo ju čaká trápenie s faceliftmi stávajúcej ponuky.
Technicky partner neni v zmysle, ze AM nevie, kto bude v buducnosti pomahat s vyvojom motorov, prevodovoviek, a inych technickych celkov. AM nema kapacity (ani financne ani vyvojove), aby si to dokazal sam cele utiahnut.
Novy Vantage (a "DB9") bude mat novy dizajn, modularny ram a interier. Teda veci, ktore si AM vie pripravit sam.
Co sa tyka motorov - tam je to uz horsie. Ratalo sa dlho s podpisom zmluvy s Mercedesom, a s tym, ze tam budu ich motory (alebo presnejsie motory na baze MB). Lenze to padlo. Neviem ako to vyzera s alternativou, ze ich bude AM kupovat - bojim sa ale, ze to ekonomicky moc vyhodne nebude. Ci je nejaka tretia verzia (iny dodavatel) - to teraz tiez neviem. Takze je tu este posledna moznost, ze sa upravia doterajsie mechanicke prvky a dalsia generacia bude musiet vydrzat v zasade s tym co je teraz. Co je tiez riesenie typu: daleko od idealu.
Inak este toto: tak ako som upozornil v clanku - tie terminy treba brat s rezervou. Zq AM nestoji nijaka silna automobilka, ani extra silny investor. Plany a vyroky vedenia (nech akokolvek uprimne) su jedna vec, realna situacia druha vec. Vid iny dnesny clanok o Lotuse... :-(
Tak teď nechápu. V úvodu článku je napsáno, že není technický partner a začal vývoj nástupců a pak, že nový Vantage má být komplet nový a má dorazit za 2 roky? Buď jsou u AM kouzelníci, nebo není pravdou, že by nepracovali na vývoji už nějaký ten pátek..
no, doba byla tezka dycinky... ale nekdo mohl panu ucetnimu (nic ve zlem, hluboce smekam pred tim ceho dosahl-zvlast ten prodrive mu zavidim) poradit, ze "tezkou" dobu lze v "lehkou" modifikovat snad jedine poradnou a nekoncici porci m&a! ale na to jsou treba penize, a kdyz partak ma v hlave misto mozku z ropy kostku, pak je to tezka diskuse...
p.s. dyz ten rapid je vlastne jen 2+2, co takhle neco jako espada/estoque...?
p.p.s. drzim palce...
Nečte se to lehce, i výjimečná značka musí samozřejmě řešit v této těžké době zcela nevýjimečné věci. Přesto se domnívám, že čas na Lagondu je, resp. bude. A jestli něco, pak právě tato cesta může celé značce významně pomoci.
ved ked moze byt SUV porsche preco by nemohlo byt aj SUV aston martin, ved bentley uz coskoro bude aj maserati, takisto mame SUV de tomaso , nepotrva dlho a pride aj ferrari aj rolls s SUV dam ruku do ohna ze je to otazka par rokov :yes: