Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2012: Nejprodávanější malé vozy

V první pětce malých vozů se letos stabilně drží kromě Fabie také Hyundai i20 a Thalia. V březnu se mezi nejlepší vrátily oba Fordy.
Zpět na článek
13. 4. 2012 19:33
14. 4. 2012 23:54
15. 4. 2012 13:59
15. 4. 2012 16:43
15. 4. 2012 16:59
15. 4. 2012 17:32
15. 4. 2012 20:13
15. 4. 2012 22:59
13. 4. 2012 08:34
Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Nie, že by bola neúspešná, ale faktom ostáva, že momentálne bude pri nástupe Citigo a väčšieho bráchu Rapid vyzerať ako škaradé káčatko. Vnútropodniková i vnútrokoncernová konkurencia (Polo, Ibiza) ako i nové modely konkurencie budú nemilosrdne vytláčať Fabiu a zachrániť to bude musieť zrejme len ďaľšia "akčná" cena ...

Určite sa možno o Octavii dá diskutovať o všeličom, ale nie o tom, že vyzerá dobre .... čo o Fabii II určite neplatí ...

Fábia III by mala byť pre Škodu prioritovu .. aby sa jej nestalo, že raz ju niekto v tomto segmente preskočí i na domácom trhu ...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
13. 4. 2012 09:19
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Proč by měla být Fabia prioritou? Prioritou je to auto, které generuje největší zisky, což je podle mě Octavia.

Krátká verze po velmi vydařeném faceliftu vypadá docela k světu. Samozřejmě stojí na starší platformě a pro rodinné využití nemá optimální proporce... no, o nástupci se už začíná spekulovat.

Vzhledem k celosvětovým prodejům Škodovky už není prioritou ani domácí trh... možná i proto je současná Fabia střižena jako malé auto se vším všudy.
14. 4. 2012 11:45
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Velký souhlas, představa, že český trh je pro MB prioritou přestal platit už dávno a pouze ne příliš rozhledění (mírně řečeno) jedinci to jaksi nechápou. Pokud se nepletu největším odbytištěm škodovek je dneska Čína, pak SRN, Rusko, Indie, Velká Británie, tuším už i Polsko a teprve potom - v rámci těch cca 40 tisíc prodaných aut ročně mimo jiné Česká republika. A čím víc škodovka poroste, tím pro ni bude český trh marginálnější a marginálnější. O slovenském ani nemluvím, ten je někde ve druhé dvacítce (tusím šestnáctý v pořadí...). A je to taky jediná cesta, jak růst a nezaniknout. Domácí trh může být důležitý ve velké zemi (USA, SRN, částečně i Japonsko, Čína nebo Rusko), ale právě třeba problémy FIATu a nověji i PSA ukazují, jak je orientace na domácí trh smrtící.....

Představa, že škodovka by měla svoje auta primárně uspůsobovat českému (nebo dokonce slovenskému) trhu je stejně hloupá a naivní, jako neustálý bekot, že je škodovka drahá, předražená a že na ní řada lidí v Česku nemá.....není pravda, že je dražší než v zahraničí (stačí porovnání stránek importérů na internetu) a možná je na místě připomenout, že třeba takové Volvo se taky nedělá s ohledem na švédský trh a není ve Švédsku levnější než jinde. A nakonec (a škodovku to čeká taky), v zahraničí se vyrobí víc Volv, než ve vlastním Švédsku. U Saabu to tak nebylo a konce už (bohužel) známe.

No a k té Fabii nutno podotknout, že to že v ČR zase tak za srdce nechytla neznamená, že by neúspěšná byla. A v zahraničí je mnohem oceňovanější než u nás. Když se totiž hodnotí z hledisek relevantních pro kategorii, do které patří, není na tom ve srovnání s konkurencí vůbec špatně. Což nic nemění na faktu, že podle mého názoru byl design předchouí verze líbivější.
13. 4. 2012 09:35
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
No mně osobně přijde Fabia II celkem designově povedená, na rozdíl od té nevzhledné hrůzy Fabie I. Když jsem viděl ty návrhy Fabie III, tak mi také nepřišly nijak povedené. Trochu jiná situace je u Octavie, tam se naštěstí podařilo tu designovou hrůzu (Octavii II před faceliftem), alespoň vylepšit celkem podařeným faceliftem.
Avatar - Ada je zase tady
13. 4. 2012 10:11
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
a pak jsi se vzbudil s rukou v nocniku, co?
13. 4. 2012 10:29
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Tak teď si mě opravdu šokoval - poprvé tady slyším, že facelift Octavii II pomohl! Podle mého názoru je tomu právě naopak - tento příšerný koreofilní zásah Octavii II po designové stránce hrozně uškodil. Ano, ta předfaceliftovaná verze už působí zastarale, ale ty nízké zamračené světlomety ji přesto nesmírně seknou. Stačilo jen zmodernizovat masku chladiče a nárazníky, ale na ty světla se sahat němělo!!!!
13. 4. 2012 14:32
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Neslyším to poprvé ani naposled. Facelift OII také beru jako pozitivní krok. Když ta auta stojí vedle sebe, jde to vidět obzvlášť.
13. 4. 2012 17:50
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Mám stejný názor, OII se mi po FL také líbí víc. Btw měl jsem verzi před FL z roku 2006 a mám i verzi po FL 2009, obě v černé a modernizovaná vypadá líp ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2012 22:02
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Octavie před FL byla mnohem hezčí, leč smutného výrazu.
FL vypadá podle mě hrozně se dvěma ale. Verzi RS a Scoutu to podle mě vcelku sedlo. Hlavně tedy té RS. Chybu tedy nevidím jednoznačně v předních světlech, ale spíš v kombinaci světla x nárazník.
Před FL mi u obyč. verze taky vadily přerostlé mlhovky (kdo toto vymyslel...). Jinak byla ale uhlazenější, celistvější. A spodní "černá" část nárazníku byla navýsost praktická.
13. 4. 2012 10:24
Re: Fábia II je naslabším článkom Škody ...
Fabia v 99 dostala ako prva z trojice malych koncernovych aut k dispozicii novu podvozkovu platformu ,preto pri vymene generacii nastalo to,že sa nedočkala noveho podvozku,ktory ma Polo a Ibiza...treba len dufat,že sa škoda poučila a Fabia 3 bude bez chyb...
Avatar - strýček BOB
13. 4. 2012 09:53
Jak připravit rýži Basmati...
RIO ještě půjde nahoru, když ne, tak stačí nasypat nějakou tu stovku milionu Kč do reklamy... Viz právě probíhající spot na nové RIO, který je doslova, ale doslova všude.

Rejže to tady nemá jednoduché, sotva skončil brutální výplach mozků na ix 20, následovala i40, nyní probíhá i30. RIO moc nejde, tak šup, reklama. Na obzoru je reklamní masáž na Optimu + výplach mozků vohnoutů na nový ceed. Následovat bude druhé kolo na i40, další kolo na i30 a nakonec předvánoční korejská reklamní smršť . Reklamní agentůry si mnou ruce...
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2012 11:16
Re: Jak připravit rýži Basmati...
Tak čo Bobek,kedy je naplanovana dalsia vymena retaze na tsi? :-!
14. 4. 2012 12:48
Re: Jak připravit rýži Basmati...
viděl si jeho auto snů? >:D
14. 4. 2012 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
13. 4. 2012 10:03
thalia a fusion sa drzia ako kliest
kto by to v takej vyspelej automobilovej krajine cakal ;-)

rio, i20 klasicky parada , rio uz zvysuje tempo :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ada je zase tady
13. 4. 2012 10:12
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
U Fusionu bych to chapal, u Thalie je to opravdu na zdvizene oboci. To radeji Ladu Kalina.
Avatar - Stefič
13. 4. 2012 10:19
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
čemu se divíš, za ty peníze? U nás ji v Renaultu prodávají se započítáním všech bonusů za 109.900,- Kč
13. 4. 2012 10:19
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
Thaliu by som až tak nezatracoval predsalen ide o solidnu techniku čo pri lade tažko povedat,aj ked talia stoji na podvozku ,ktory ma už to najlepšie za sebou,ale stale ma čo ponuknut za malo penazi
13. 4. 2012 10:17
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
rio zvyšuje tempo,ale stale vedie len o 4kusy pred Seatom Ibiza,ktory je starši,ma kritizovanu palubnu dosku,menši razvor a je to auto z VWkoncernu,plus toto všetko ešte pred uvedenim velmi podareneho faceliftu ...takže sa pytam kde sa stala chyba?
Avatar - peter_ko
13. 4. 2012 18:59
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
to bude možno tým, že ten kto má oči o seat ani nezakopne...
Avatar - Nerez
13. 4. 2012 13:26
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
Rio zvyšuje tempo podle tvých příspěvků už tak půl roku a furt to nikde není vidět >:D
13. 4. 2012 14:19
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
Myslím, že jsi trefil hřebíček na hlavičku. Některým lidem auta, která jsou nad modely H-K leží hodně v žaludku....
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2012 15:27
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
Rio dává soupeřům náskok, aby měli vůbec šanci >:-[]
Avatar - 3_diamanty
13. 4. 2012 15:41
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
>:D :yes:
13. 4. 2012 17:51
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
Toppere, to byla ironie >:D
Avatar - white label
14. 4. 2012 19:42
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
Ale to mu musíš nejdřív napsat, co to je ta ironie, aby si náhodou nemyslel, že mu třeba někdo nabízí lístky na IRON MADEN. >:D
Avatar - Katikakus
14. 4. 2012 22:32
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
A co si vy, Kefalin, predstavujete pod takovym pojmem "IRON MADEN"?

IRON MAIDEN bych vedel, ale IRON MADEN mi nic nerika.
15. 4. 2012 13:14
Re: thalia a fusion sa drzia ako kliest
>:D :yes:
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2012 15:38
Smutý lídr Renaultu
Je vcelku smutné, že Renault u nás umí prodávat jen to nejlevnější, co vůbec nabízí 8-s Thalia je hodně pod cenou, marže budou prakticky nulové a prodeje Thalie vedou k získání zákazníka jako budoucího kilienta servisu.
Samotným prodejům Thalie se pak nelze divit. Za danou cenu je to nejlepší novotou vonící vůz, co lze ještě koupit. Konstrukční stáří obelhat nejde. Na druhou stranu s konstrukčním stářím se nese i konstrukční jednoduchost a tedy i spolehlivost a nízké provozní náklady. A to se v dnešní době cení :yes:
Yaris i přes výraznou mediální masáž nechutná a není se co divit. Evvropský vkus je prostě jinde...
Útok Ria se nekoná. Za danou cenu není důvod po něm sáhnout.
Polo a Fiesta mají vcelku stabilní pozici a s přihlédnutím k českému trhu vcelku úspěšné prodejní čísla. Koneckonců velmi protěžované Rio se prodá cca o 1/4 hůř. Přitom má generační náskok.
Rozbalit vlákno
30
13. 4. 2012 21:37
Re: Smutý lídr Renaultu
Rio má opravdu (v ČR) problém, resp. je pod očekávanými prodejními čísly (i prodejci tak hodnotí). Osobně jsem ho nejel, ale několikrát alespoň usedl. Je z něj špatný výhled (ten pocit mi potvrdil i prodejce - má ho hodně zákazníků). Jistě, "půdorys" auta si musí každý osahat během několika parkování (nakonec to člověk vzdá a koupí raději čidla). Nicméně ten (první) pocit tam prostě je! K tomu ještě hodně skosené čelní okno - paráda z venku, ale uvnitř to je skoro klaustrofobický pocit z nízkého průzoru před vůz. No, možná je to jen o zvyku.
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2012 21:53
Re: Smutý lídr Renaultu
Podle mě Rio přišlo s naprosto chybnou koncepcí. Ta by u nás možná fungovala 10 let nazpátek. Dnes je ale nejprodávanější Octavia a od vozu velikosti Fabie už se prostě neočekává co největší prostor vzadu a v kufru. Mnohé automobilky to ví a rozměrový nárůst mezi generacemi ukončily (ne samozřejmě kvůli našemu naprosto pominutelnému trhu, ale vědí, že malé auto nemůže růst do nekonečna).
Rio zkrátka přerostlo Kie přes hlavu ;-) Mimochodem evropské prodeje Ria neznám, ale nemyslím, že by to bylo úspěšné tažení.
A pokud už někdo i od auta velikosti Fabie vyžaduje kufr a prostornost, pak je volba jasná - kombi z dané třídy...
Avatar - Ronault.
13. 4. 2012 22:13
Re: Smutý lídr Renaultu
S tím se dá souhlasit, už i my (ČR) jsme konečně a (taky díky poklesu cen) vyrostli do nižší střední třídy. Kdo má just málo peněz, stejně koupí Thaliu, kdo má 300t, tak si vezme o třídu větší.
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2012 19:25
Re: Smutý lídr Renaultu
Jenže u nás jsme bohužel nikam nedorostli, jen ceny tak spadly (spolu s kvalitou :-( )
14. 4. 2012 13:21
Re: Smutý lídr Renaultu
Len podotknem, to nie je smutný fakt pre Renault ale pre trh. Keby za rovnaké peniaze ponúkal lepšie auto niekto iný, po Thalii by nikto ani neštekol.

Problémom Yarisu je skôr cena. Ponúka spoľahlivosť, dobrý priestor, obratnosť a nízke náklady na prevádzku. Ucelené balíčky výbav bez zvláštnej možnosti individuálne si auto prispôsobiť a reálna cena o 1000,-€ vyššie ako má konkurencia predajom nepomáhajú.

S Riom súhlasím - je priskoro na také sebavedomie. Minule šlo večer jedno za mnou - tak nechutne mi svietilo do zrkadiel, že som dal nohu z plynu, aby ma predišlo....jeho svetlá sú možno na hranici legálnosti, svietili prakticky nažlto...
Avatar - Andromeda
14. 4. 2012 14:48
Re: Smutý lídr Renaultu
Hmmm, to jsou mi věci - a kupní síla ti nic neříká, že ??? Pláčeš urputně, ale špatném hrobečku...
S tím Yarisem se projeď a pak suď, pokud to není vwkusem...
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2012 19:24
Re: Smutý lídr Renaultu
A co máš s kupní silou? Co to má společného s tím, že u nás prodeje Fabie klesají na úkor čísel Octavie? Doby, kdy byl nejprodávanější vůz třídy Fabie (Felicie), jsou pryč. A myslíš si, že během této změny se kupní síla u nás nějak pozitivně změnila? Ne, jen ceny se posunuly.

To, že Renault není schopen prodat v ČR prakticky nic jiného než Thalii a základní Mégany, není chybou kupní síly. Podívej se, jak se tu prodávají Octavie, Superby, Passaty. Přitom Octavia je cenově výš a odpovídá právě lépe vybaveným Méganům... Potkat Lagunu chce hodně štěstí, lépe vybavené Mégany taky nejsou. Koleos je kapitola sama pro sebe, stejně jako Latitude.

Zatímco Laguna a Latitude si vcelku ty prodejní čísla zaslouží, tak Mégane má jednoznačně špatně poskládaný ceník a mizernou propagaci. Zkrátka špatné prodeje Méganu padají podle mě jednoznačně na hlavu Renaultu ČR :-!
Avatar - Andromeda
14. 4. 2012 20:09
Re: Smutý lídr Renaultu
Na adresu Thalie, respektive Rencka a jeho prodejní politiky výše plačky píšeš ty - přečti si po sobě co píšeš a na co konkrétně reaguji.
Takže vzhledem k tomu, co výše prohlašuješ tvrdím, že není smutný prodejní um Rencka, ale úspěch Thalie tkví taktéž v parametru zvaném kupní síla.
Je to jasné??? Thalii ve svém prvotním díle věnuješ 2 odstavce ze tří .
Co je a není schopen prodat Rencek v Bohemii je otázka - u oslavné ódy na prodeje Octy, Supu, atd. je elegantně opomíjen fakt, že u Octy je cca 80% nákupu firemních, u Supu a Pašíka netřeba dohledávat.
Je to tady módní, ale trochu mimózní srovnávat bonitu firem a rezidenta v momentě výrazně vstřícnějších podmínek nákupních i servisních pro korporát. Tudíž jabka z hruškama, ale to tady nikomu nevadí, hlavně že je čím se ohánět .
Jestli se ti zdá kupní síla běžných zákazníků nepodstatným detailem, tak je zbytečné se bavit - odbyt stejně táhnou firmy, ne ? Už vůbec nepobírám, kde jsi vzal dojem, že píši něco o jakémkoliv zvyšování koupěschopnosti běžných zákazníků ..
Na tvé formulace odpovím takto: kolik se prodalo Supů, Pašíků běžným fyzickým osobám ???
Megoš se prodává a až tak bych nešermoval špatně poskládaným ceníkem - proč ??? Kolik se prodá lépe vybavených Golfů a Octávek běžným zákazníkům - ne na ičo ??? Chápu, že to jsou "detaily", na které se kašle...
Renault, respektive jeho renomé v posledních cca 8-mi letech v Bohemii dost utrpělo, což nemá cenu rozebírat - a od toho se odvíjí spousta dalších věcí...
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2012 20:28
Re: Smutý lídr Renaultu
Jejda, tady to bude těžké :-)

Začnu od konce - kolik se prodalo lépe vybavených Golfů a Octavií FO ve srov. s Mégane? No problém je v tom, že prostě základ Golfu odpovídá tomu lépe vybavenému Mégane. Přitom prodat Golf není problém, prodat lépe vybavený Mégane ano (za srovnatelnou cenu)... Co je na Mégane špatně? Výbava Advantage, naprostá neprodejnost Tce motorů (až nyní přichází s 1.2 Tce a opět není v Advantage...). TO je na sestavení ceníku špatně.

Co se prodejů na IČO týká, ano, táhnou prodeje u nás. Ale je to opět jen a jen neschopnost Renaultu prodat. A je jedno, jestli není schopný prodat na IČO nebo FO! Přitom flotilový park lze poskládat i od Rendlíka - máme tu Mastery, Xeraxy, Kangoo, Traffic, fleetový Latitude... Proč to VW umí a Renault ne?

Takže teď se vracím zpět na začátek - jediné, co Rendl u nás umí prodat, je právě ta Thalie. Že se prodává dobře low-end, TO je věcí kupní síly. Že je to právě Thalia, TO je úspěch Renaultu. I když je to takové pyrrhovo vítězství, navíc jednookého mezi slepými... Ani Thalia ale není bez konkurence, přesto se prodává dobře právě Thalia...
Avatar - Andromeda
14. 4. 2012 21:44
Re: Smutý lídr Renaultu
Tak postupně, opravdu to nebude lehké...
Tak G v základu vybaven na úrovni lépe vybaveného Megoše...Hmmm, prostě aha. Výbava Avantage ( 5 dv. )už v ceníku u běžné verze nefiguruje, pouze u zvláštní edice Generation a Dynamique je s motorem 1,2Tce za ceníkových 354900,- ( Expression - 334900,- ) -> a v případě oné výbavy nejde hovořit jako o holátku...Pro tvoje info , tento nový foukaný motor je nabízen mimo řady Generation ve všech ostatních...A řada Generation je zvláštní verze, v ledačems se lišící od Megoše bez této přípony - což by jsi mohl za tu dobu co se tady o tom mluví vědět a nemystifikovat :-)...
Golf je za ceníkových 421200,- taktéž se slevou ve výbavě Trendline, ovšem s 1,4 Tsi ( proč chybí 1,2 Tsi mi jako zastánce koncernu určitě vysvětlíš-nevypadl z nabídky jinde...)
Vysvětlili jsme si ceníky - souhlasíš, že, tudíž argument špatně postaveného ceníku padá, respektive se něj nejdříve koukni...
Usmívám se formulaci " o neschopnosti" prodat jedno komu jedno co... Na toto téma se tady vedlo mnoho diskuzí a bitev - zbytečně...Ano, na cenu a servisní podmínky koncernu, se zbytek světa dostává velmi problematicky. Nebudu zmiňovat "určitě nepodstatné věci" jako množství firem s podílem či ve vlastnictví našich sousedů, státní správu, Policii, atd. - kdepak, když je všechno jasné jako facka...
K třetímu odstavci - to není o nějakém zvláštním umění prodat. Jen tak na okraj - potřebuje či disponuje prodejce Pašíka nějakým tajemným nadáním a uměním při jeho prodeji ??? Ne, a jedná se např. o prodejce-fyzické prodejce, jenž po letech mění z různých důvodů barvy...Tady se zase naopak vrátíme k firemním nákupům, atd., což je ale jiná písnička...Apropo, proč Pyrrhovo - jenom proto, že jde o low, nebo že by klasický posměšek na adresu Rencku ???
Sledoval jsem samozřejmě hokej, takže omluva za roztěkanost -> kluci vyhráli na nájezdy, tak spokojenost ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2012 22:06
Re: Smutý lídr Renaultu
1) jistě, že TCe je ve všech ostatních. Jenže Advantage neexistuje a 2 nejslabší výbavy ho nemají. Že je Generation osekaný víc než se na první pohled zdá (mimochodem mi bylo řečeno, že se má vyrábět na rozdíl od Mégane v Turecku či kde mají ten závod...), jsou to 2 základní stupně výbavy modelu Mégane.
2) ano, základ Golfu JE jak lépe vybavený Mégane. Golf se standartně dodává komplet el., ESP, aut., klima, lité kola, tempomat atp., což je až prostřední Expression u Mégane. Což jsme 330 vs. 350 tis. ceníkové ceny Mégane vs. Golf ve srovnatelných výbavách a motorizacích. Jistě víš, že VW se reálně za ceníkové ceny neprodává. U Rendlíka usmolíš max. metalízu v ceně...
3) Proč Pyrrhovo? Protože pro automobilku není nic horšího, když na trhu dobře prodává jen to nejhorší, co má. Buduje si tak pověst low-endu - "Redlíkama jezdí ty socky v Thalíích...". Protože na takto levných vozech mají prodejci a automobilka minimální marži. Nevím, proč by to měl být posměšek, Renault dělá jedny z lepších vozů mainstreamu. Evropské prodeje fungují, U nás to ale díky svému přístupu projíždí na plné čáře. A to je škoda.
Avatar - Ronault.
14. 4. 2012 22:19
Re: Smutý lídr Renaultu
Andromedo, vůbec nejsi v obraze, sorry... a hlavně nemáš přehled. Takže fakticky:

U Golfu jsi jaksi zapomněl prozkoumat ceník pořádně, což není divu, protože je fakt dlouhý a dokonce je tam dvakrát, takže jsi zapomněl se podívat na výbavu Comfort Edition se kterou stojí Golf s 1,2 TSI 63 kW 329 900 Kč, s 1,2 TSI 77 kW 353 900 Kč. A co má ve výbavě? Komplet vše v elektrice (okna a zrcátka), automatickou klimatizaci, kožený volant, litá kola, 7 airbagů, ESP, asistent pro rozjezd do komce a rádio s CD, samozřejmě dálkový centrál.

Megane (nepočítám Generation, to je prostě i technicky jiné auto a nemá některé základní prvky jako dvouose seříditelný volant) začíná s 1,6 74 kW na 284 900 Kčve výbavě Expression. Když přimhouřím obě oči, tak je ten motor někde na úrovni 1,2 TSI 63 kW, na 1,2 TSI 77 kW prostě nemá a to ani jeho 81 kW verze, která od té 74 kW nejde jízdně poznat. Vím o čem mluvím, oba motory jsem jel. Když budu chtít něco k 1,2 TSI 77 kW, tak musím šáhnout k 1,2 TCe, zatím jsem nejel a jsem zvědav, ale to jsem na 334 900 Kč, takže cena je opravdu nižší, ale co tomu chybí do Golfu? Alu kola, aut. klima, kožený volant... hromada věcí, takže pro dorovnání je nutné vzít výbavu Dynamique, Golfu sice bude chybět bluetooth, ale Meganu zase asistent rozjezdu do kopce, jenže cena je ejhle 354 900 Kč.

Takže mi teď vysvětli, co je výhodnější koupit? Ještě dodám, že Golf má nižší pokles ceny a bez smlouvání jsem dostal 4% slevu, v Renaultu jaksi nic, ale možná by se vytřískat něco dalo.

To je pecka, co?

A teď další problém Meganu a obecně Renaultu. Nechci základní benzín, chci prostě za auto dát 400t Kč, co si můžu aktuálně vzít? Nic, 1,4 TCe zmizl z nabídky, 2,0 TCe taky. Jen doufejme, že je to dočasné, v Fr v nabídce jsou. Renault prostě neumí nabídnout zákazníkovi, který chce klidně něco navíc a má na to peníze, produkt. Pak se není co divit, že při vchodu do prodejny ti nabízí Thalii. Kam pak míří image Renaultu?

Rohypnol naráží taky na to, že před cca 15 lety tady měl Renault nějaké jméno, zatímco Korejci tady znamenali výrobce střepů - viz Sephia. Dnes? Renault díky Thaliim a omezeným nabídkám pro ČR trh ztrácí renomé a ztrácí i zákazníky, což je vidět. Třeba lukas13 má Megana, klidně by bral dražšího nového a lépe vybaveného, kdyby ho taky tady Renault prodával... ;-\

A mimochodem tady Rohypnol rozhodně odpůrce Renaultu není, spíše má mírně naštvaný pohled na situaci Renault ČR jako já... a když já se rozhlížím po Golfu,protože mi příjde výhodnější, tak to už je asi jo nějaký špatný signál... 8-s

PS: Cože? Pardubice to vyhrály? U mě nespokojenost 8-s
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2012 22:31
Re: Smutý lídr Renaultu
Přesně tak :yes:
1.2 TCe ja drahý
nic jiného než 1.2 TCe v benzinu vlastně ani není 8-s , 1.4TCe zmizel, něco silnějšího už je úplná utopie... A že Renault umí - třeba takový Mégane RS.
Je to tak - Renault je mi konkrétně v současné modelové generaci poměrně blízký. Ale to co předvádí na našem trhu... bohužel jasně ukazují prodejní čísla :-(
Kdysi mít Lagunu u nás bylo známkou slušného postavení. Byly nezřídka i jako služební vozy... Dnes? Lagunu mají jen zatvrzelí příznivci. V našem městě jsou třeba 2 (slovy dvě), z nichž jeden celý život jezdí jen Lagunama...
Jen mírně poopravím - na Golfa v základu stačí dejme tomu i Expression s pár příplatky.
Jenže Dynamique a Bose už nepřináší nic zásadního, to Golf nabízí příplatkových položek... a na tom se vydělává... a VW to moc dobře ví.
Avatar - Ada je zase tady
14. 4. 2012 23:11
Re: Smutý lídr Renaultu
Řešení téhle rovnice je prosté: v očích většiny lidí prodává rendlík ošklivá a nekvalitní auta.
Jezdit rendlíkem je pro mnohé lidi společensky nepřijatelné. Manažer nemůže přijet na jednání rendlíkem, protože by se tím zcela znemožnil.
Avatar - Ronault.
14. 4. 2012 23:23
Re: Smutý lídr Renaultu
V našich očích je to taky prosté, jsi pitomec, co se snaží opakovanými vtipy být zábavný, ale spíše to je trapné. Autem se nikdo neznemožní tolik, co ty svými řečmi.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 11:42
Re: Smutý lídr Renaultu
Proč by se manažer znemožnil příjezdem v Laguně??? Příjezd ve Fabii 1.6 TDI za stejnou cenu je podle tebe společensky přijatelný 8-s ?
15. 4. 2012 13:16
Re: Smutý lídr Renaultu
Áda má jen klapky na očích, až je sundá, tak zjistí, že svět se trošku změnil ;-)
Avatar - Ronault.
14. 4. 2012 23:21
Re: Smutý lídr Renaultu
Mám to spočítáné, nevyplatí se vzít Expression s příplatkami, výjde lépe Dynamigue. Už jen liťáky a aut. klima výjdou jako celý Dynamique.
Snad se ten ceník a množství verzí ještě postupně vylepší, jinak to, co staví Korejce někam blíže k lowendu bude stavět i Renault.

Tak tady stojí hned 3 Laguny III kousek od baráku, z toho 2 jsou 4C, asi si nějaká menší firma spočítala, že je vyjdou za dobrou cenu a s dobrým motorem, ale jinak jich jezdí opravdu málo, přitom to není vůbec špatné auto.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 11:11
Re: Smutý lídr Renaultu
No já nevím, ale SOUČASNÝ katalog tvrdí něco jiného:
[odkaz]
Expression má 2z aut. klimu
+10 000,- 16p litá kola
+3 100,- kožený volant
pravda, není výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, alarm ... Na druhou stranu oproti Golfu o palec větší kola.
15. 4. 2012 13:21
Re: Smutý lídr Renaultu
Popravdě, i já bych raději Golf než Megane... No ikdyž bych se ještě raději mrknul na P308, nějakou slušnou skladovku s 1.6VTi ;-) Našel jsem tak jednu za 310k Kč se slušnou výbavou... ať se nehádáte >:D ;-)
Avatar - Ronault.
15. 4. 2012 13:58
Re: Smutý lídr Renaultu
308 je podle mě v současnosti velmi, velmi zajímavá volba.Výbava v Active je téměř kompletní. Pokud dokonce budeš volit 1,6 HDI, tak je v ceně navigace a xenony, což je při ceně 372t vč. DPH nejlepší dieselová nabídka, s nějakou slevou by se jej dalo koupit kolem 360t. kč, navíc nemá 308 mnoho velkých slabin, hlavně je prostorná, perfektní interiér, velký kufr... vlastně jedinou velkou chybou je řazení pětikvaltu.

Trochu to dohání i C4 v selection, ale té chybí xenony a ona navigace, ale něco má navíc, ale co to bylo, to už si nevzpomenu, zase takový pochodující ceník nejsem >:D

K tomu Golfu/Megane... Golfu do karet nehrají jen 2 věci, 1,2 TSI a jeho trochu pošramocená pověst po stránce spolehlivosti (ať si říká kdo chce co chce, prostě ta špetka pochybností tam je), zatímco léty ověřené Meganovská atmosféra 1,6 16V je téměř nezničitelná... a druhým bodem je obliba u zlodějů a to nejen celých aut, ale i částí.

Trochu se to obrací v dieselu, protože tam jasně kraluje PSA v cenách. 1,6 TDI je docela drahá.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 14:01
Re: Smutý lídr Renaultu
On taky pro diesel není při dnešních cenách důvod ;-)
Pravdou ale je, že u PSA se diesel za danou cenu vyloženě nabízí...
Avatar - Ronault.
15. 4. 2012 14:17
Re: Smutý lídr Renaultu
Tak u to není tak úplně pravda. Možná ještě u TSI, s tou se dá jezdit docela úsporně, ale s HDI se dá jezdit směle za 5 l, s VTi za 7, totéž platí u dCi /16V. A záleží na profilu tratě.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 14:25
Re: Smutý lídr Renaultu
OK napsal jsem to nepřesně - u GOLFu není důvod brát diesel místo TSI. Mimochodem TSI je hodně úsporný i v dálničním režimu, díky zpřevodování. Navíc TSI je lehoučký, málo zatížená přední náprava znamená delší životnost podvozkových dílů atp.
Avatar - Ronault.
15. 4. 2012 16:27
Re: Smutý lídr Renaultu
JJ, i když kdo ví, jak to s tím TSI je. Osobně nikoho s problémovým řetězem ani turbem neznám, každopádně dle všech odborníků a stránek se 1,6 TDI náramně podařila a nemá nějaké vyloženě slabé místo, ale i tak je to spíše pro vyložené Ádaře. U VW mi prodejce taky tvrdil, že se TDI prodá sotva 20%, že je to velký pokles díky TSI proti dobám minulým.
15. 4. 2012 16:10
Re: Smutý lídr Renaultu
Popravdě je to za ty peníze nejlepší volba, ať VTi nebo HDi a jak píšeš u VTi je jediný problém 5ti stupňuvý manuál... ;-)
Avatar - Ronault.
15. 4. 2012 16:25
Re: Smutý lídr Renaultu
Pak je tady ještě silnější e-HDI, taky slušná cena, vlastně nižší než Golf s 1,6 TDI 77 kW
Avatar - Ronault.
15. 4. 2012 14:04
Re: Smutý lídr Renaultu
Má oproti Golfu o palec větší kola, pravda... a má mlhovky. Já s o palec většími koly, sport paketem atlanta a (kola, mlhovky, sp.podvozek, zatmavená zadní okna), RCD310, white paketem a pal.pc plus dostal nabídku 360t Kč, to už je hodně zajímavé.
¨
V Dynamique je navíc ještě pack Look (denní svécení a ochranné lišti atd.) za 12500, TEMPOMAT 10t Kč (to považuju dnes už za základ v této třídě)... takže je to přecejen výhodnější. A taky se dá připlatit třeba sklopná zrcátka, věc, kterou já s úzkými vraty do garáže ocením hodně ;-)
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 14:28
Re: Smutý lídr Renaultu
No tempomatu jsem si nevšiml. Je zvláštní, že Generation tempomat mají a Expression NE. Ale to jen potvrzuje ceníkovou mizérii Méganu. A zcela souhlasím, na tempomat se rychle zvyká ;-)
Avatar - Ronault.
15. 4. 2012 16:24
Re: Smutý lídr Renaultu
To bude asi tím, že Generation je poskládaný z jiných (tureckých) dílů a jen pro ČR se Renaultu nechce asi z generationu tempomat demontovat a nebo naopak vozit tam volanty bez tempomatu. Přitom před faceliftem Expression před fl měl tempomat, pokud se nepletu. Ale tam byla jasná volba advantage.
Avatar - autista
13. 4. 2012 19:33
Nové Punto
Nevím,zda nové nebo ještě staré zásoby, ale 100 za měsíc březen je slušné číslo,, když za 3 měsíce jen 175.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sendador
14. 4. 2012 19:17
Re: Nové Punto
Uz to mozna bude model 2012, protoze Evo se fakt nepovedlo.
14. 4. 2012 23:54
Jirka
Zdravím.Mám dotaz na kupce nové thalie. Co vás vedlo k tomu ji koupit novou a ne mírne ojetou ?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 13:59
Re: Jirka
Proč bys ji proboha kupoval jako mírně ojetou? Těch pár ušetřených desítek tisíc by ti stálo za to, že nevíš, co předchozí majitel s vozem vyvedl? Navíc cena poměrně spadla, takže dřívější Thalia s p.c. třeba 220 tis. dnes koupíš jetou za střelím 150 tis. Jenže novou díky cen. pádu koupíš už za 180 tis. ... Proč ji tedy kupovat mírně jetou?
15. 4. 2012 16:43
Re: Jirka
no dobrá, ale co nehorázný pokles ceny ? kupující těchle aut chtějí auto co nejlevnější a jsou mu schopni odpustit spoustu věcí...neodsuzuju to, ale nechápu, proč člověk, co se snaží ušetřit jen podpisem dobrovolně přijde o x desítek tisí ? navíc za těch dejme tomu 150 tisíc má to auto dost chabou výbavu a při nákupu jetého / a dá se sehnat v dobrém stavu/ a bude určitě lépe vybavené....
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 16:59
Re: Jirka
Nemyslím. Expression Pack Advantage při započtení dodatečné slevy při financování (OK, peníze z tebe stejně vytáhnou...) jsme na 150 tis. a ve výbavě máš vše potřebné (na daný segment). Jaký smysl má tedy jetá třeba za 130-140 tis.?
Že podpisem a vyjetím ze salónu přicházíš o desetitisíce? A koho si myslíš, že tohle bude trápit? Ztrácíš jen virtuální peníze, protože vůz má stále hodnotu nového vozu, jen tržní cena je jiná. Pokud ale používáš danou věc, je pro tebe důležitá hodnota (vyjetím ze salónu je to stále ten jistý vůz se stejnými vlastnostmi...), cena tě zajímá až při prodeji.
A na jak dlouho si myslíš, že thalii kupují? Já bych to viděl tak dalších 10-15 let. Dřívější nákup pro tuto skupinu lidí prostě nepřichází v úvahu.
15. 4. 2012 17:32
Re: Jirka
ano ale to je při financování renault finance..hodně těchle lidí kupují auta po prodeji starého, vybráním stavebního spoření atd a moc se nemají k leasingu../ netvrdím, že to tak je vždycky/ Máš pravdu, že to kupují na delší dobu, ale prostě nechápu, proč prostě trvat na fungl novém autě v případě thalie a nekoupit rači rok starou po prvním poklesu ceny..Navíc, když jim vlastně vůbec nejde o produkt jako takový - viz nákup thálie...
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2012 20:13
Re: Jirka
S tvojí logikou se rovnou můžeš prát, proč nekoupí místo nové Thalie raději třeba 3-letého Ceeda nebo 10-letého Pašíka atp.
Prostě nové je nové. Je to v záruce, rizikovost koupě je minimální a nikdy už menší nebude. Člověk si vůz sám zajede a ví celou dobu, co se s ním dělo. Právně je auto bez vad. To nikdy, NIKDY, koupí vozu z druhé ruky 100% nezajistíš. A když máš hluboko do kapsy, tak si prostě lapsus nemůžeš dovolit, protože pak třeba dalších 10 let budeš v p....
Já bych to tedy nazval jako velmi zodpovědné chování. I proto Thalie :yes:
15. 4. 2012 22:59
jirka
No tohle mi nepodsouvej..to je úplně jiná debata..já mluvím o cca roční ojetině ještě se zárukou tak jak najdeš i u prodejců Renaultu...beru argument, že nové je nové, ale zrovna u thálie mi to prijde hloupost....
Rozbalit vlákno
0