Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 116i – Radost v základu

Nejmenší, nejslabší a nejlevnější BMW rozhodně není nějakým podřadným zbožím.
Zpět na článek
13. 4. 2012 08:41
13. 4. 2012 08:52
16. 4. 2012 19:23
13. 4. 2012 09:54
13. 4. 2012 10:21
13. 4. 2012 11:41
13. 4. 2012 13:40
13. 4. 2012 14:03
13. 4. 2012 14:13
13. 4. 2012 10:31
13. 4. 2012 11:20
13. 4. 2012 12:06
13. 4. 2012 11:46
13. 4. 2012 10:33
13. 4. 2012 12:21
14. 4. 2012 21:02
15. 4. 2012 09:00
15. 4. 2012 08:10
15. 4. 2012 12:20
Avatar - Atlis
13. 4. 2012 08:41
dizajn
viem, ze ako majitel focusu si to zliznem, ale kym na focus hatchback som si ako tak zvykol, novu jednotku stretavam uz pomerne casto a to auto ma zadok este minimalne o triedu horsi ako focus... no musim tiez uznat, ze kym exterier na mna dojem nerobi, interier sa mi naopak paci velmi a samotna verzia 116i aj napriek tomu, ze sa jedna prakticky o "zaklad" sa zda byt idealnym autom na denno-denne jazdenie.

mimochodom trosku ma prekvapuje spotreba pri 130km/h, focus ktory toci o 200ot viac sa zmesti do 7 litrov...
Rozbalit vlákno
3
13. 4. 2012 08:52
Re: dizajn
Taky nejsem z exteriéru nové "jedničky" nijak nadšený, ale pozitivně hodnotím ten posun oproti příšerné Banglově první generaci. Teď je to auto alespoň vyváženější v základních proporcích a není na něm tolik nesmyslných prolisů a vzájemně se tříštících ploch. Bohužel se u nové generace nepovedly některé drobnosti, zejména přední světla. No - Giulietta s jejími perfektními tvary i detaily to prostě není ;-)

Interiér souhlas, ovšem s tím že je nezbytně nutné ho "zušlechtit" spoustou příplatků.
Avatar - curwasportiva
16. 4. 2012 15:43
Re: dizajn
No řekl bych, že základní proporce zůstali, ale uplně stejné. Až na to, že auto zase trochu zbachratělo. A Bangelův design, který se v současné době jeví jako docela nadčasoví, pouze zprznili zadníma lampama z Pola a tou vyjevenou tlamou a roztáhlími světly ve předu, se kterými ztratila jednička veškerý šmrnc a agresivitu...

Jinak s Giuliettou souhlasím :-)
16. 4. 2012 19:23
Re: dizajn
Náhodou jsem teď měl možnost si novou jedničku pořádně prohlédnout naživo a podle mého je designem mnohem dál než ta stará. Kromě těch pitomých předních světel a masky je to auto zvenku tvarově v pořádku, ani zadní světla mi nevadí. Řadil bych ho tvarově do - řekněme - nejlepší třetiny mezi současnými hatchbacky. Ano, potřebuje dobře zvolit barvu a kola, ale to platí o mnoha autech - ostatně ani ta Giulietta, sama o sobě perfektní v detailech i proporcích, třeba v nějaké šedé nebo stříbrné nevynikne.

Interiér jedničky je prostě BMW - základní sedadla jsou ergonomicky celkem OK, ale vypadají naprosto příšerně, o čalounění nemluvě. To je ale možné resp. spíš nezbytné vyřešit příplatky. Pravda, u Giulietty je i základní interiér pěkný, naopak Banglově jedničce nepomohly uvnitř ani ty příplatky - té by nepomohla ani svěcená voda ;-)
Avatar - iudex
13. 4. 2012 09:39
Nič pre sociálne prípady
Chválim redakciu za test základnej jednotky. Po novinárskych predvádzačkách nadupaných výbavou a s motormi z hornej časti ponuky je tu konečne auto, ktoré sa reálne bude kupovať asi najčastejšie. Aj vo svojom okolí stretávam prvogeneračné 116i jednoznačne najčastejšie. Preto je dobré vedieť, že aj základná jednotka stačí a bude vždy o triedu lepšia od základných motorizácií konkurencie (teda prémie) a o dve triedy od mainstreamu. Kým minulá generácia s atmo 1,6kou bol do značnej miery kompromis (dala sa síce pekne vytočiť, ale v bežných otázkach bola slabá na pľúca), terajšie turbo nedáva priestor na výhrady. Základ v nižšej strednej, ktorý zrýchľuje na stovku za 8,5 s? Bravo! A ako bolo v teste uvedené, na šport je tu mnoho silnejších motorizácií.
Dizajn nehodnotím, staále som nevidel dostatočne často novinku na to, aby sa mi usadila v oku (hoci prvé dojmy sú zmiešané).
Čo sa ceny týky, ani základná jednotka nie je pre každého. Holobyt vyzerá - ako testér presne vystihol - nedôstojne značky BMW a vyžaduje hlboké siahnutie do vrecka. Testovaný kúsok nemá nič extra z príplatkovej výbavy a stojí toľko, čo mainstreamová stredná trieda s porovnateľným motorom a podstatne lepšou výbavou (napr. Mondeo 1,6EB - 118 kW za 640t). Plecháče v základe či volant bez kože je skutočne bieda. Každý si teda musí zvážiť, či kúpi prémiový holobyt v nižšej strednej, alebo vybavenú mainstreamovú strednú. Ale ako sa určite odborníci vyjadria, takto môže uvažovať iba socka, prémia sa nekupuje za posledné centy v pudilári. Ja ale zmysel kúpy BMW vidím iba v prípade, že mám aj na primerané zušľachtenie základu, pri jednotke dajme tomu o 100t na nevyhnutnú výbavu navyše. To sme síce už na úrovni špičkovo vybavenej strednej triedy s 200k motormi, ale to už zase uvažujem ako sociálny prípad, fuj.
Takže za motor (i základný) dávam 116ke plný počet 10 bodov, za dizajn 6 a za výbavu 3.
Rozbalit vlákno
4
13. 4. 2012 11:12
Re: Nič pre sociálne prípady
:yes:
K designu, boky, zadek i proporce vozu se mi líbí, ale přední světla, ty jsem zatím vůbec nepřekousl. Možná časem.
Avatar - Nerez
13. 4. 2012 13:05
Re: Nič pre sociálne prípady
První řada byla celkově daleko hezčí auto.
13. 4. 2012 15:24
Re: Nič pre sociálne prípady
:yes:
14. 4. 2012 18:43
Re: Nič pre sociálne prípady
Ač zbožňuju BMW, volil bych to Mondeo. Jednička se mi nelíbila ani stará, ani nová. BMW u mě proto začíná až třetí řadou..
13. 4. 2012 09:54
Nevím, nevím
BMW jsou určitě auta s možná nejlepšíma motorama, vysokou kvalitou zpracování. Ale design nevim. Tady ukradly světla snad z Pola. A celkové pro mě ošklivé auto - zpatlanina. To třeba nové Mercedesy uplně jiná liga A, B,...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pelikoš
13. 4. 2012 10:21
cena
pokud vím,tak základní cena s paketem joy(xenony,teď ani nevím co ještě) je za 575.000,- s dph a v M paketu za 594.000,- s dph(vypadá sexy).a 116d je asi o 15.000 dražší
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2012 10:27
Re: cena
Dobrý den, vycházím z oficiálního ceníku resp. konfigurátoru. Ceny, které píšete vy, proto zřejmě budou nabídka některého dealera.
Paket Joy je pro 116i nabízený zdarma, nicméně testovaný vůz ho nemá (chybí bi-xenony a parkovací senzory)
Avatar - pelikoš
13. 4. 2012 11:41
Re: cena
je to ofiko [odkaz] a dealer sdělí cenu ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2012 12:19
Re: cena
Určitě může být cena nižší než podle ceníku, ale oficiálně se tam píše o výbavě "v hodnotě 75 tisíc" pro 116i zdarma...
Avatar - pelikoš
13. 4. 2012 13:40
Re: cena
no já bych radši jako redaktor zvednul telefon a ověřil si to,buď na zastoupení,nebo u prodejců :-!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2012 13:56
Re: cena
Konkrétní nabídka konkrétního prodejce, navíc vztažená často jen na určité auto, není objektivní fakt, který bychom měli dávat do testů. V testech platí oficiální ceník, pro nabídky prodejců máme inzerci :-)
Avatar - pelikoš
13. 4. 2012 14:03
Re: cena
to není reklama,ale je to akce na podporu prodeje jedničkové řady a je to z centrály,takže si to můžete klidně ověřit.takže nejlevnější jednička je za 575 s joy výbavou
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2012 14:10
Re: cena
Rád bych se jednou dostal do fáze, kdy bych při práci měl čas prověřovat, jestli oficiální ceníky a slevy na webu dovozce platí a nebudou se v následujícím týdnu měnit, nebo jestli náhodou neexistuje zcela oficiálně, ale tajně výhodnější ceník :-)
Každopádně taková akce na podporu prodeje je dobrý nápad. Jednička je tak dobré auto, že si všichni zasloužíme, aby se jich prodalo co nejvíc :yes:
Avatar - pelikoš
13. 4. 2012 14:13
Re: cena
má to platit minimálně ještě tento kvartál.
jinak v tom mpaketu vypadá fakt hezky,ale musí se malinko dovybavit(třeba xenony,..)takže těch necelých šestset se dá těžko udržet,ale...
Avatar - iudex
13. 4. 2012 10:31
Re: cena
U nás je cena od 25000 eur (116i), 116d je za 26t, 120d rovných 30t, najsilnejšia 125i koštuje 32200. Neviem, či tá Tvoja cena M paketu je správna (zdá sa mi nízka), keďže u nás M paket stojí 3731 eur.
13. 4. 2012 11:20
Re: cena
... k tomu by sa patrilo poznamenat, ze auta ako BMW 1 sa takto, uz nejaky ten rok po uvedeni na trh, nekupuju bezne za cennikove ceny. Nejaka ta zlavicka ci vybava v cene sa podari vybavit a potom ma clovek za spominanych realnych 25tis EUR auto v akceptovatelnej vybave, aj s kozou na volante a dostojnym obutim ;)
Avatar - iudex
13. 4. 2012 12:06
Re: cena
Určite sa zľava zjednať dá, do akej miery to však platí aj pre absolútnu novinku, neviem. Pamätám si, že ku koncu života minulej generácie trojky mi z Bawarie prišli nejaké ponuky na 3er od 22t eur. Pri novinke to bude asi odlišné.
Avatar - pelikoš
13. 4. 2012 11:46
Re: cena
vím to bezpečně.jmenuje se to limitovaná nabídka.potřebují ty auta dostat na silnice,takže od centrály dostaly slevu na které se podílí i dealer.limitovaná je za 575 a m paket za 593
13. 4. 2012 10:33
interiér
Na auto za "třičtvrtě" působí interiér poněkud chudě.
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2012 12:21
Otrasny dizajn...
BMW ma len zopar aut na ktore sa da pozerat, ale toto je vyslovene najskaredsie co som od BMW videl. Fakt otras. Divim sa ze niekto nieco tak skarede este v roku 2012 vyraba a o tom ze za takuto skatulu chcu 630.000 Czk, tak na tom sa da uz len zasmiat... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
13. 4. 2012 16:38
Re: Otrasny dizajn...
a interier je este vacsi hnus:

[odkaz]

skutocne hnus :-|

volant, budiky, stredova konzola - vsetko posobi akosi tak 20 rokov pozadu, samy plast, tie patvary na stredovom tunely su vrcholom nevkusu
13. 4. 2012 19:00
Re: Otrasny dizajn...
Tak jako hnus to není, ale že by to bylo hezké tak to se opravdu říct nedá. I podstatně levnější auta mají hezčí design. Kvalita a jízdní vlastnosti asi super, no stejně si to nekoupím. To už radši Genesis s 300 koníkama za stejnou cenu.
Avatar - 3_diamanty
13. 4. 2012 12:28
trieda B od medaku
vyzera o riadny kus lepsie :yes:

baworak samozrejme motoricky paradny a za takyto zaklad by sa nemuseli hanbit ani auta strednej triedy :yes: ale ten dizajn je hruzaaa

dizajn 1tky je diskutabilny, mne sa ovela viac pacila predosla generacia a to aj v pripade 3ky a 5ky ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
13. 4. 2012 12:31
kam sa podela stara One
Design je priserny nech sa na mna nehnevaju... ten predok je vazne grcka, prvy X ako som uvidel novu 1 som vedel, ze si na to nezvyknem a je to krok spat... zo zadu ako Polo... no nic, nova 1 je proste uz navzdy poznamenana ako divne auto...

tie spary medzi prednymi dverami ? take mega som si naposledy vsimol na moskviči, to snad nemyslia vazne ? v tej bielej to nadherne ukaze...

stara ostro rezana 1 bola nadhera oproti tomuto... interier tiez nic moc, no ujde.. zakladny motor slusne parametre ale spotreba nic moc, esteze je tu 120d ... kazdopadne vyriesit vsetky benzinove motorizacie jednou 1,6kou to je pekna mizeria taky... evolucia 120i bez turba by isto bola potesujuca.. s priamym vstrekom a Vanos bez skrtiacej klapky by mal este co povedat ;-\
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
13. 4. 2012 16:42
Re: kam sa podela stara One
suhlas, pohlad sikmo spredu na tie ufonske svetla je priserny, cely interier je absolutne bez napadu bez nadychu sportovosti a elegancie, tie fotky interieru su skutocne hnus - volant moze kandidovat na cenu otras roka, uz aj stare male rio vyzeralo lepsie z kazdej strany a aj zvnutra ;-)

keby mi nepovdali ze je toto na fotke bmw tak podal tejto fotky by som to tipoval tak na nejake stare auto napr carisma: [odkaz]

tlacidla saplavejsie jak vo felde

jedine lancer ma poriadne otocne ovladace:
[odkaz]
bmw sa moze zahrabat s tymi tintitkami
Avatar - lamal
13. 4. 2012 21:33
Re: kam sa podela stara One
ten interier by som skusol nejako taka technokracia ala bmw, nepride mi to zle spracovane a luxus tiez nie.... v nejakej 135i za vyse 40 tisic e by mi to uz vadilo, ale ked toto zacina na nejakych 20 tisic e tak budis... urcite sa najdu ine veci co by mi vadili uz spomenute...

a vlastne keby rozmyslam o zakladnej motorizacii kvoli akuratnej dynamike a a spotrebe tak jednoznacne skoncim u 118d alebo 120d ... vykon o nic horsi a spotreba daleko lepsia a hlavne ked tieto najslabsie verzie 1,6T nemaju ziadnu vykonovu spicku tj su ladene hlavne na nizke a stredne otacky...vazne nie je dovod nekupit dieslak
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2012 22:40
Re: kam sa podela stara One
Ale je - servisní náklady. Tedy pokud se neplánuješ auta během 3 let zbavit.
Avatar - lamal
13. 4. 2012 23:21
Re: kam sa podela stara One
ake mas na mysli? filter pevnych castic alebo dvojhmotak ? to prve mozno, ak ho 120d vyuziva a to druhe nemusi tak byt... okrem toho si 120d so 116i nema moc co vycitat... turbo maju obe a myslim, ze spatne doby CR dieslov su uz prekonane, aspon u bmw ... /cerpadlo, vstreky... /
13. 4. 2012 23:25
Re: kam sa podela stara One
Pokud budeš hodně jezdit ve městě, pořád bych sáhl po benzínu. A jen tak mimochodem, není turbo jako turbo.
Avatar - lamal
13. 4. 2012 23:30
Re: kam sa podela stara One
pokial by som chcel hodne jazdit po meste nekupim si 116i s turbom... tak ci tak so studenym motorom a neustalym vypinanim startovanim a rozjazdmi nebude dobra ani spotreba a mozno ani zivotnost... to by som si kupil nieco male do mesta s atmosferou ... nieco ako swift alebo Up a podobne...

nie je turbo ako turbo v com ?
13. 4. 2012 23:41
Re: kam sa podela stara One
Turbodmychadel je víc druhů, každý jinak náročný na výrobu a materiály. A pak konkrétní modely se samozřejmě liší cenou. Turbodmychadla s variabilní geometrií, která najdeš na dieselech, rozhodně patří k těm (nej)dražším.

Proč by se ti měl vypínat motor? Hned vedle tlačítka pro startování máš tlačítko pro vypnutí stop/ start systému, navíc se motor nevypíná za studena a BMW má snad limit na počet vypnutí - po několika vypnutích přestane motor vypínat.

U BMW atmosféru nekoupíš, tak je zbytečné zmiňovat, že bys koupil něco, co v nabídce není. Nebo snad chceš říct, že se jednička do města vůbec nehodí? A Mini asi také ne, že?
Avatar - lamal
13. 4. 2012 23:55
Re: kam sa podela stara One
nemyslim, ze twinscroll je lacnejsi ako VGT, kazdopadne to je asi jedno ci bude turbo o 5-7tisic drahsie ked to tvori nejaku 1/5 ceny...

nemyslel som start stop, ale ked chodis v meste asi sa len nevozis dookola alebo ano? predsa sa prenasas na kratke vzdialenosti a ked vystupis tak motor vypnes... vystupis nastupis vystupis nastupis a dookola to iste, kto casto jazdi po meste robi toto...aj napriek studenemu alebo zahriatemu motoru

ja som napisal, ze keby jazdim casto v meste tak si kupim nieco ine ako bmw... swift alebo Up som pisal to asi nebude od bmw... nevravim, ze je nevhodne komu nevadi ta spotreba pripadne znizena zivotnost tak nech si tam zivi aj 128i, mne 1,6 turbo cisto do mesta pride blbost...
15. 4. 2012 20:38
Re: kam sa podela stara One
Twinscroll je všeobecně levnější, jde o princip nenáročný na realizaci. Samozřejmě, konkrétní typ může být velmi drahý - záleží na řadě proměnných jako třeba použité materiály nebo objem produkce.

Většina lidí dojede do práce a vypne motor. Dojede do obchodu a vypne motor. Dojede domu a vypne motor. Proč by měl trpět víc než atmosféra? Ve městě mu za uši dávat nemusíš, turbo se jen poflakuje. Nemáš variabilní geometrii, takže motor ani nepotřebuje protahovat.

Když používáš tuhle logiku, tak skončíš u Smartu. Jen do města víc nepotřebuješ. Tomuhle autu bude svědčit příměstský provoz. Jen by mne zajímalo, jestli jsi s ním jezdil, když tu píšeš takováhle moudra. Měl jsem pronajatou 118i s automatem a na spotřebu jsem si nestěžoval. Ano, Svišť by to zajel za méně, ale rozdíl nijak dramatický a odpovídá tomu, že mám větší a silnější auto.
Avatar - lamal
16. 4. 2012 17:49
Re: kam sa podela stara One
riesit dilemu o kolko je twinS drahsi ako VGT je uplne jedno osobne si myslim ze to bude na rovnako

s tou predstavou fungovania o turbe v meste si vedla, ked ma nieco max krutiak uz od 1500ot tak turbo pri kazdej aj miernej akceleracii pri vyuzivani pruznosti aj pod 2000ot maka dost usilovne... celkovo uz len z principu ho nemozes porovnavat so zivotnostou atmosfery co v nej nie je nemoze sa pokazit a frekevencia startovania a vypinania pri stalom jazdeni v meste a mimo mesto je drvivo vacsia, skusil si si raz rozvoz po meste hocicoho? ja ani a vravim ti ako to je keby jazdim po meste tak si turbo proste nekupujem ...

neviem preco by som mal ist hned v niecom ked si robim nazor podla toho co napisal autor clanku, spotreba je jasne uvedena v niektorych rezimoch vyssia a na to som reagoval... nemam potrebu si tu skusat sam ked to tu napisen iekto kto tym istym stylom odjazdil 100ky aut a vie to porovnat... to ze sa ti pacila 118 s automatom ti neberiem ... okrem toho ze to je zkarede ako noc co je subjektivna zalezitost to je urcite dobre auto a minimalne po prichode A classe nic lepsie nebude v malej premii o tom niet treba diskutovat
13. 4. 2012 23:50
Re: kam sa podela stara One
Jo a ještě jeden detail, motor má výkonovou špičku - ve 4400 otáčkách.
Avatar - lamal
13. 4. 2012 23:59
Re: kam sa podela stara One
no tak to je vazne vyhra pre benzinak... do 4000 vytocis aj dieslak vacsinou a nove CR bez toho aby to bolo jalove... tych 400rpm ma uz nespasi... ja nevravim, ze to je zly motor ja len vravim, ze v tomto pripade mu dost vyrazne konkuruje aj dieslak a co ma benzin na vrch v kultivovanosti to ropak dozenie spotrebou ...
16. 4. 2012 12:20
Re: kam sa podela stara One
Co se týče důvodu nekoupit naftu... zapomínáš, že jde o citelně těžší agregát, což se podepíše třeba na naladění podvozku.
Avatar - lamal
16. 4. 2012 17:51
Re: kam sa podela stara One
ano to je fakt, ale pri tom s akymi vahami sa rata u bmw /135i/ je 2,0d niekde v bezpecnom strede...
Avatar - Johny.Rico
13. 4. 2012 20:23
Kdyby to nevypadalo tak hnusně!!!!
Tak je to dobrá mašina. Ale tento splácaný paskvil, to je na blití! 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2012 22:17
Vrhačka koulí
tak se mi jeví tento model. Technicky propracovaná, bez konkurence (téměř ;-) ). O vítězství v olympijské disciplíně nemůže být pochyb. Jen ten vzhled ...
Bílá pak tomuto modelu podle mě vyloženě nesluší. Vyniknou totiž neforemné tvary a prolisy. V černé nebo tmavě modré se ještě ledacos dá utopit.
Stejně tak tohle auto prostě vypadá v základní verzi opravdu "sociálně". Zatímco třeba Golf v základu je stále pohledný a nepůsobí "prázdně", tak jedničková vrtulka všude křičí "měl sis připlatit"...
Kola daného rozměru vidím jako použitelné minimum - ani s tímto rozměrem nevypadají podběhy kdovíjak zaplněně...
Zarazila mě jestli vidím dobře ochrana spodního ramene zadní nápravy, skoro jako by se předpokládal provoz po nezpevněných cestách...
[odkaz]
Přední sedadla jestli jsem četl dobře nebyla v testu nijak okomentována. Tato základní verze sesle VYPADÁ naprosto tragicky, plytké bez náznaku bočního vedení...
Jakože u Golfu je oprávněná kritika širokého středového bloku v interiéru, pak tady je to podle mě mnohem horší, možná kvůli koncepci "motor a převodovka před nohama řidiče".
U Audi jsem kritizoval ploutvičku, kde ale nakonec měla smysl - GPS. BMW je sice autorem pojetí ploutvičky, ale pokud i zde je anténa FM integrována a ploutev jen kvůli GPS, pak zde v této výbavě podle mě nemá co pohledávat. Nelíbí se mi upřímně řečeno ani jako vzhledový doplněk.
Suma sumárum, volba v třídě je podle mě jasná: A-classe. Originální, přitažlivá, nápaditá :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
14. 4. 2012 21:02
Kolesá
Dilemu či priplatiť majland za originál hliníkové disky alebo jazdiť nedôstojne na plecháčoch by som vyriešil jednoducho. Zobrať základné plechy, obuť na ne zimné gumy a na leto kúpiť aftermarketové elektróny. Výber je široký a ceny priaznivé. Či to je pod úroveň kupcov BMW?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Machýrek
15. 4. 2012 09:00
Re: Kolesá
Bingo! To je asi jako jezdit s autem s logem VW.
15. 4. 2012 08:10
pěkný
Cena vyšší ale to by s tim tady jezdil kde jakej jouda. Jinak pěkná kára!!!
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2012 12:20
JEDINÁ JEDNIČKA
Musí být fantastické vlastnit vůz, který se nemusí na nikoho mezigeneračně dotahovat. Musí být fantastické si pořídit vůz, který majiteli poskytne pravděpodobně nejlepší třídní jízdní zážitek na světě. A jak se potvrzuje, když umíš auto dokonale zpřevodovat, pak nevýslovnou radost umí poskytnout i na základním (!) motoru. Ano, takto se staví prémiový model - od základu.

Osobně bych se velmi přimlouval za to, aby se v testech objevilo zřetelné křížové srovnání jízdních vlastností právě absolutní špičky třídy s těmi, kdo "se dotahují" z východních částí našich zemí údajně na samý vrchol garážového třídního olympu. Právě tahle porovnávačka by jistě velké části zejména diskusním platonickým adorantům lowendu otevřela jejich zamlžený zrak. Je totiž dobře vědět nejen to, jak si proti sobě stojí jednotlivé modely v rámci dané kvalitativní třídy.

Málo platné, horní model je dokonalým důkazem i toho, že auta stojí zásadně tolik kolik stát mají. Cena prostě věrně odráží kvalitu v komplexním významu tohoto slova. BMW1 patří k nejdražším, ovšem také k nejlepším reprezentantům své třídy. A tohle o tobě ví všichni kolem. Tedy... musíš si ovšem napřed toho bavoráka pořídit.

BRAVO BMW :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2012 20:38
Re: JEDINÁ JEDNIČKA
Sorry, ale tady jsi vedle jak ta jedle.
Cena NEodráží kvalitu, a to ani v komplexním významu. Tedy ne že by se kvalita neodrážela v ceně, jenže naopak tohle tvrdit je asi stejné, jako definovat Zemi jako kulatý zbytek vesmíru...

Příkladů je mnoho. Třeba nakousnuté jablko. Není o nic kvalitnější, než konkurence. Přitom cena řádově vyšší. Nebo současný Golf - cenově výhodnější než i30, Ceed a spousty dalších. A nechceš mi snad tvrdit, že i30 má vyšší kvality v širším slova smyslu jako Golf >:-[]

Jednička je dokonalé technické dílo, jen se pozapomnělo na vzhled. Dokonalost BMW1 tedy končí právě tam, kde začíná Merc. A.
16. 4. 2012 22:57
Re: JEDINÁ JEDNIČKA
Howgh :yes:

Skvěle vystiženo. A ne že by mě to nemrzelo - naopak. Pokud by se ten vzhled dotáhl, není co řešit...
16. 4. 2012 23:48
Re: JEDINÁ JEDNIČKA
Na vzhledu není co dotahovat. Musíš ven, do ulic, nejen odtušovat ze snímků.
18. 4. 2012 23:39
Re: JEDINÁ JEDNIČKA
Právě že v rámci dojmů z ulic vycházím. Promiň, ale zatímco nová trojka je designová óda na radost a naprosto, ale naprosto fantasticky působící vůz, jedničce se toto skutečně nepodařilo. Dle mého subjektivního názoru, samozřejmně.
16. 4. 2012 23:48
Re: JEDINÁ JEDNIČKA
Argumentovat nahodilým kolísáním ceny je opravdu trefa do garáže... 8-s Příklad naopak není ani jediný. A to ani v případě mobilních telefonů - platí asi tak deset tisíc let poměrně přesná zásada - za to co dáš přesně tolik dostaneš. Můžeš si to zítra vyzkoušet, kup si jednoho bavoráka a jednoho hjondéééa. Pak napiš, cos dostal... >:D
17. 4. 2012 08:47
Re: JEDINÁ JEDNIČKA
Čiže si mu vlastne dal za pravdu a svoj horný príspevok dementoval... a vraj Pežó nemení názory. :yes:
17. 4. 2012 00:08
Rozdíl mezi 116i první a druhé generace
Nedávno jsem měl poměrně zajímavou, třebaže nedobrovolnou, možnost generačního srovnání právě recenzované 116i. Jelikož mám najeto se 116i první generace (motor 1.6, po faceliftu) téměř 70000km, tak nebyl problém rozpoznat rozdíly u nové 116i, i když jsem jí měl půjčenou jen na necelých 24 hodin jako náhradní vůz. Takže, zde jsou mé postřehy:

Design exteriéru - Dokážu si přiznat, že první generace jedničky působí poněkud nevyváženě, co se úhlu pohledu týče. Druhé generace, dle mého skromného názoru, tuto disbalanci ještě prohloubila, takže těžko najít úhel, ze kterého je na vůz pěkný pohled. Ale budiž, zde se budou názory nejspíš dost lišit.

Design interiéru - I když bych moje vnímání exteriéru nové 1er ignoroval, tak co už nedokážu, je přehlédnout design interiéru. Celkově na mne působil jako lehce násilná snaha o inovaci. Všechny prvky interiéru jsou jakoby zkosené, kde elegantní křivky první generace nahradily trojúhelníky a čtverce se zaoblenýmy vrcholy. Opět věc subjektivního vnímání, nicméně u mne bod dolů.

Za volantem - Naprosto přesně si pamatuji to nadšení z prvního projetí zatáčky s moji 116kou. U nové generace byl dojem už poněkud rozpačitější. Nemyslím, že samotný podvozek by byl snad horší, ale spíš závislost natočení volantu vůči pootočení kol mi přišla jaksi méně předpovídatelná oproti předchůdci. Nic se nezměnilo ani při přepínání mezi jízdními režimy (sport, comfort, eco). Další mírné zklamání přišlo z přehlednosti palubky. Ne, že by byla nečitelná, ale dodatečné barvy a podsvity (původní BMW 1 má pouze oranžové barevné schéma) opět působí poněkud zbytečně.

Motor - Díky turbodmychadlu jsou převodové stupně nové 116i výrazně delší, tudíž dynamika není dramaticky větší než u atmosféry z první generace. Ale jistý pokrok tu je, zejména v menší nutnosti podřazovat při předjíždění. Nutno podotknout, že motor nové 116 měl najeto pouze něco málo přes 3000km, tudíž asi ještě trošku vyzraje. Osobně mi vyhovovaly nízké otáčky (pokud se nepletu tak asi 2300ot/min) při dálničních 130km/h. Na druhou stranu krátké převody a časté řazení jsou u staré 116 o něco zábavnější (a to nejsem žádný závodník).

Problém - Co mě poněkud zaskočilo, byly poměrně citelné vibrace volantu při akceleraci na druhý stupeň, přibližně mezi 1500-2500 otáčkami. U nového auta to působí mimořádně nepřesvědčivě. Naposled jsem něco takového viděl u KIA Carneval :-).

Vylepšení - Sice prkotina, ale za krok kupředu považuji lepší vyladění automatického vypínání blinkru při srovnání vozu. U první generace stačilo objet kanál v odbočovacím pruhu a člověk mohl zapínat blinkry znovu. Druhá generace už naštěstí není tak přecitlivělá.

Co se nepovedlo porovnat - Bohužel se mi nepovedlo zjistit, zda byl učiněn nějaký pokrok na podvozku, co se týče odskakování zadní nápravy v zátočině při překonávání nerovností, a také poněkud rozpačitého vedení vozu v kolejích (nic podstatného).

Na závěr jen podotknu, že jsem sepsal pouze body, co mi utkvěly v paměti. Proto prosím nehledejte v textu výše žádný systémový pohled na techniku, ani snahu o recenzi. Na dotazy rád odpovím.
Rozbalit vlákno
0