Právě jen základní motor totiž slouží jak má, pod svažitou kapotou se jinak soustředily mnohé PŘEHMATY koncernových motorářů, ať již problémová první FSI a TDI-PD, či jejich vražedné kombinace s částicovými filtry.
Jak tohle kašpi vysvětlí?
Jak budou psát (až nebudou v prodeji) o ještě horších TSI v současných modelech, byť první náznaky jsou již zde?
A co na to Jan Tleskač?
A dále si poznačme:
Bez proměnného časování ventilů nejede v nízkých otáčkách vůbec, ve vyšších pak dost vlažně. Při klidné jízdě hodně úsporný, avšak kvůli nutnému vytáčení nevhodný pro rodinné cestování. Nesmrtelné nejsou ani samotné vstřikovače.
...ovšem také s hazardem poškození řetězového rozvodu...
...některé šarže verze se 103 kW jsou náchylné k vytahání a následnému přeskočení řetězu.
...ovšem také chybějící švih a žízeň při sportování, bez patřičných úprav nevhodnost na provoz s 95oktanovým benzinem a u starších kusů náchylnost k poruchám cívek.
...Se silně nedotáčivou charakteristikou a pohonem všech kol spínaným „minutu po dvanácté“ se hodí nanejvýš na dálniční lety...
1.9 TDI 66/77 kW 5MT/6MT/6DSG...Nejlepší ze špatných...
>:D
Dál už nebduu pokračovat... Tak že máte už vybráno? Já ano, ale VW to není a nebude... Já potřebuji hlavně jezdit a potřebuji, aby mě jízda bavila... a nebyl sem ve stresu, kdy se zase něco po... :yes:
Ale "JE MOŽNÉ" - tohle (se přece) ROKY a ROKY píše v katalozích OJETIN (Gebrauchtwagenkatalog) - jen někteří před tím "strkají hlavwy do písku" a "pštrosují" a "pštrosují" a ... :-)
PS: A speciáně NEJprodávanější diesly kontinentu 2.0 TDi byly jsou a (? ;-) ) vždy "nic moc"/žádný zázrak (byť si, z nějakého ZÁHADNÉHO důvodu, většina lidí "předstaVWuje skoro přesný OPAK :-)
Problemem je spis to, ze se zakaznici pri vyberu orientuji dle testu novych vozu a ani zaruka je extra nezajima a pak koukaji co to vlastne za 5, 10 let maji ;-)
No jsou sice HORŠí (NEspolehlivější) VWozy než (NEspolehlivý) Peugeot 307, ale v katalozích ojetin na místo 307 už je dnes 308 (a ten si naopak stojí již DOST slušně :-)
PS: Obecně KAŽDÝ vůz má (pochopitelně!) vady - ale v jejich množství a finanční náročnosti apod. bývají až VELKÉ rozdíly = občas mrknout do nějakého toho GEBRAUCHTWAGENKATALOGu "není od věci" - a pro mnohé tam čekají (asi) VELKÁ "překVWapení" ;-)
Tohle není až tak o "novější/starší" ojetina, ale o "zrovna" použité platfromě (technickém základu). U Peugeot 307 byla zcela nová (a vůz byl NADprůměrně poruchový a P308 postavený na stejném - již "vychytaném" základu i s "vychytanými" motory byl naopak NADprůměrně SPOLEHLIVÝ...
... a STEJNÉ je to (bývá to) samozřejmě i u koncernu VW (jak moc - spolehlivý/poruchový to už je také vlivem dalších věcí; ten Peugeot 307/8 je ale skoro "příkladná ukázka" tohoto "principu" :-)
No, být tebou tak bych do toho moc nevrtal. Golf 4 a tento 5 je taky postavený na jiném základu. Jiné nápravy. Nové motory. Takže tady je ten princip obdobný, až na to, že 307 je na tom v průměru pořád hůř, než právě ne moc zrovna povedený Golf 5.
Cituji:
"než právě ne moc zrovna povedený Golf 5."
Hele... čtou to po tobě v práci? A nebo je to ta taktika... neprodávaný model, můžeme trošku popustit uzdu, když není kam ustoupit?
A nebo ses spletl?
Nechceš se oravit? Aby si s tm neměl nepříjemnosti... Kašpi ti nepomůže?
Jo ten rozdíl mezi 307/308 je až zarážející...
Zatímco jedna se sr...a už od nova, druhá drží a jezdí a jezdí.. snad jen ten trubomotor od BMW není úplně co se spolehlivosti týče... nejpovedenějším... Tam se mi zdá jsou nějaké problémy taky... Ale asi ne zdaleka v takovém rozsahu jako u TSI...
Pokud budu popisovat jakékoliv auto jako ojetinu, najdu si všude spoustu vad, chyb a přehmatů, které se za ty roky na modelu ukázaly. Žádné auto není dokonalé. Navíc spousta těch vad motorů byla zpsobena tím, že to byly nové technologie(FSI, TDI-PD, TSI), které s sebou logicky nesou dětské nemoci. Když jsem kupoval auto, byl tenhle ojetý Golf v užším výběru. Nakone jsem ho kvůli cenám vyřadil. Ale i dnes se na něj dívám jako na kvalitní auto.
Naprosto SOUHLASím = úplně VŠECHNA auta mají "chyby, vady apod."!
PROTO si v katalozích ojetin můžeme dohledat která VWíc a která MÉNĚ ;-)
PS: Golf ještě docela jde, produkt VW ve střední třídě je na tom z dlouhodobého hlediska třeba (byť "o pár míst") hůř Hůř HŮŘ než stejný produkt třeba Citroën :-)
PPS: Ale PSSSST, tady např. byly zveřejněny VŠECHNY tabulky TÜV krom téhle jediné (asi aby fanoušky "neVWanilo"? >:-[]
PPPS: Dobrá zábaVWa bývá také četba nejkomplexnějších testů spolehlivosti na 100 (i více) tisíc km v AutoBild - to fandoVWé asi také "trochu (t)upí" :-)
..no dovedete si vůbec předstaVWit, že takový Citroën C5 2.0 HDi 120 kW dopadne přesně mezi AUDI (a4) a AUDI (a6)?? ;-)
A víš, že PSA musí prodat rodnej domek, aby měly na splácení dluhů, který narůstaj geometrickou řadou? Proč to tupý stádo jen kupuje ten VWojeb poruchovej a téměř nepojízdenej a ne žabovřesky...třesky plesky... :-! ? To mi je záhadou... :-|
Já třeba asbsolutně nechápu, že běžná česká firma (bez německého kapitálu) s třeba 50 zaměstnanci jde a koupí 30 škodovek, protože škodovka... A v podstatě - to je na tom to nejhorší, si nenechají udělat ani konkurenční nabídky...
Co já osobně chápu je to, že prostě německá firma kupuje německé auto, ale proč ho musí mít i firma česká, případně ze státu automobilovým trhem neutrálního?... To mi hlava nebere...
Mimoto... nákladové tabulky nejvíce zvedají koncern právě díky odkupní ceně, která je však fakticky a reálně hodně zkreslená neb:
Rozdíly u cen ojetin jsou menší než u nového auta a dále ... firemní ojetiny se povětšinou prodávají v rámci firmy a zaměstnanců, případně leasingovek za ceny nižší než jsou ceny tržní...
URČITĚ je vám to "záhadou"??? :-)
Zeptejte se SEBE (a prvních 10ti náhodných lidí): Jsou (ve vašich "předstaVWách) výrobky VW spolehlivé(-ější a "lepší" než konkurence? Jsou (ve vašich "představách") výrobky PSA spolehlivé.... jako ty od VW? ;-)
PS: A je PO záhadě :-)
PPS: Byť trochu "s odstupem a nadhledem je to REÁLně asi: "1 za 18 a 2hý .. :-)
..nicméně většina lidí si to předstaVWuje ... no na tom se JISTĚ SHODNEME ;-)
>Proč to tupý stádo jen kupuje ten VWojeb poruchovej a téměř nepojízdenej a ne žabovřesky...třesky plesky... ? To mi je záhadou...
Asi ze stejnýho důvodu, jako voliči pořád volí u voleb jedny a ty samí lidi a pořád dokola jim odpouštěj jejich průsery. Místo aby je nakopali do pr**le a koupili si něco jinýho. Tuhle mne pobavil jejden diskutují, který jezdí už třetím Fordem, přestože ty předchozí dva se mu vždy po 3 letech totálně vysypali. Lidi jsou prostě nepoučitelný. Sice v tom autě je milión vymožeností, ale taky milión věcí, které se můžou posr*t. Prostě jako vždy platí - nejsem tak bohatej, abych si mohl kupovat drahý věci. Radši novou Dacii než starý VW.
Asi dobře zvládnutá reklama a marketing. Jinak si to nelze vysvětlit. Stačí když ohromí v testech jako nové vozidlo a o (ne)spolehlivosti se už nikdo nezmiňuje. Holt i ten božský a vychvalovaný "koncern" je pouze "jen" auto.
Článek je hodně extrémní. Jak se tady objevují testy od milovníků VW, tohle zjevně psal jejich nesmiřitelný odpůrce (že by jste vzali brněnského vlka do redakčního kolektivu? >:-[])
Takhle se dají popsat všechny modely všech výrobců. A vetšinou vždy základní motorizace = nejmíň problémů. A proč - no protože je to základní atmo benzin bez ekofiltrů, variabilního časování, turba, kompresoru a pod. A kde nic není, ani smrt nebere >:D
Otázku mám spíš k motoru 3.2VR6 - je to ten stejný motor který dávalo Audi do TT nebo A4/6? Protože tady ho celkem chválí a jinde jsem o něm spíš četl že se taky moc nepovedl a jeho problémovost je spíše vyšší.
Článek je "zcela běžný" text z "normálního" KATALOGu OJETIN :yes:;-)
PS: A Golf ve své kategorii NENí "špatný" - mnohé vozy s logem VW dopadly a dopadají (doslova) MNOHEM HŮŘe! :-|
Asi tak..
1) VW tady advokáta v tvé podobě nepotřebuje, neboj, oni přijdou
2) Ano o každém autě se tohle dá napsat, ale tohle není test ojetiny, tohle je zhodnocení modelu s odstupem času s tím jak si stojí a při vší úctě... obecně periodiky a tupou veřejností je tenhle model vnímán úplně jinak, než byl tady REÁLNĚ popsán...
Takže ač by mě ta "kritika" mohla těšit jako kritika.... tak to vůbec není, protože úplně to stejné by v podstatě až na ty zásadní chyby motoru šlo naspat o Stilu, Bravu, Giuliettě a dalších jiných modelech dalších značek.. Jenže... O těch se tak mluví píše furt... o produktech VW VEŘEJNĚ prosakují takovéto REÁLNÉ informace jen zřídka...
No nevím, mé staré Bravo mělo motorově za 13 let a 200 tisíc dvě poruchy:
1) znečištěná škrtící klapka - vyčištěna, cena opravy asi 200 Kč
2) špatný kabel ke svíčkám, motor jel jen na 3 válce - to vyšlo asi na 6 tisíc, ale to byl autorizovaný servis, protože se mi to stalo o vánocích a jinde neměli otevřeno a já musel jet na hory, jinak by to stálo asi polovic.
Pak co se netýká motoru - vadné čidlo přítomnosti spolujezdce pro airbag.
Pak samozřejmě opotřebení běžných součástí jako brzdy atd., ale to ani nepočítám. Jistě, každý auto má své mouchy, ale VW prostě není vzor spolelivosti, je to křáp stejně jako Fiat, Citroen, Renault nebo Peugeot.
Az takto rozsahle a caste problemy uvedou u Toyoty, tak budu verit, ze se s tim potykaji vsechny automobilky ;-)
Jinak doporucuji pri nakupu noveho auta navstivit predevsim Toyotu a dalsi japonciky, dle chuti ;-) Osobne verim ze kazdemu by mela stacit navsteva 3 salooonuuu jako mne, tedy Toyoty, Mazdy a Hondy ;-) >:D:yes:
s tím tady nepochodíš,tady když nemáš ve znaku VW,Audi,Škoda jsi nula,jenže mě to je fuk já mám ve znaku H /jako Honda/ a nikdy jsem žádný zásadní problémy neřešil!!
Mazdu bych sem netahal...zvlaste ty dnesni.A co se tyce Hondy,nemenil jsem jen jeden motor z ojnici venku ;-) Dokonce se tohle prihodilo u vozu z 30tis km v predposledni generaci tohoto supergalaktickeho ,,nadvozu,,jmenem Civic....
Mazdu sem klidně tahat můžeš. Uveď něco konkrétního. Ve všech testech spolehlivosti stále vede. :yes: Stejně jako v mých osobních. Mám třetí a pohoda :yes:
Svätá pravda. Rovnaký meter ale platí aj u nových áut, u každého je niečo vyriešené lepšie, niečo slabšie, v niečom vyniká, v niečom nie. V dnešnej dobe už akýkoľvek model nemožno nazývať etalónom triedy.
K motoru VR6 - problém nie je v motore, ale v jeho použití. Na malé auto ako je Golf je proste príliš veľký a ťažký, extrémne zaťažuje prednú nápravu, pričom zadok ostáva relatívne ľahký. Veľká nedotáčavosť je len jeden problém, druhým, nie menším, bola potreba určitého vodičského kumštu na zvládnutie takej premotorizovanej príšery - preniesť obrovský moment bez ujmy na vozovku, to chcelo viac ako čerstvý vodičák. Je to niečo, ako keby si do Trabanta dal motor z Mercedesu...
Autor článku je diletant a pisálek co papouškuje "zaručeně objektivní" pseudosvětonázory a nikdy se v R32 nesvezl. To auto jsem měl rok a najel s ním 17 tis.km s celkovou průměrnou spotřebou necelých 9,2l/100km. Auto jsem používal jako daily car, 2 dovolený u moře s malým děckem a kočárkem, sem tam samozřejmě dálniční lety v těžkym ilegálu, jízdy po městě, všechno. Čistý město 10-11l, víc jen v nejhustších zácpách. Udělal jsem i okresku 1.třídy 130km s průměrem přes 80kmh pod 7l. 15l si bere jen při trvalé cestovní rychlosti kolem 230. Plzeň-Žilina za necelý 4 hoďky v páteční špičce a za 10l. Kdo tohle umí, ukažte mi ho. TDI? GTI? Asi nee. Ne nadarmo má v Německu R32 přezdívku Porsche killer, auto má maximum 280 a 250-260 jede v podstatě pořád, kopec nekopec a uhoní kdejakej 8-válec. Ano, auto má extrémně ostrej plyn a spojku (bavím se o manuálu) a naučit se s ním plynule rozjet chce hodně cviku a stále se musí člověk soustředit, žádný zemědělský vůle viz TSI TDI a podobný jepky. Kecy o těžkym čumáku jsou absolutně mimo, rozložení hmotnosti je kvůli 4Motionu a baterce v kufru lepší než u GTI. Ano, auto je se svýma 1600+ kilama trochu těžší ale absolutně harmonický, neni to lehkonohej hothatch ale spíš GT s kastlí Golfa, prostě Ubergolf. Zážitek z jízdy, motoru, zvuku, je mnohem, mnohem silnější než v sériovym GTI, který jede jako elektromotor bez gradace a od 5000 nahoru je to o ničem. A ten rádoby turbokrouťák at se de zahrabat, R32 od necelých 3000 tlačí plnou silou až do omezovače s krásnou gradací, žádný vadnutí, otáčky letí nahoru na sebemenší vrknutí plynem, takhle briskní reakci nemá žádnej turbomotor ani ji nikdy mít nebude. A nevypočitatelný připojení zadních kol? to si asi autor spletl s Haldexem 1.generace v Octě I, haha. Je to i použitejch gumách, ať jsem jezdil jak jsem jezdil, spolujezdci blili z okýnek, snad se mi nestalo aby pískly gumy a když už se auto urvalo, tak všechny 4 najednou, tak mi vyprávějte tu o tý šílený nedotáčivosti. Prostě snůška keců, převzatejch bůhvíodkud. R32 respect
Člověče okecávaš to krásně, ale zje to tak dlouhý, že to stejně nikdo číst nebude >:D Stačí se podívat na spritmonitor a je jasno. Takovýhle slohy jednoho člověka, jsou o .... ty víš o čem >:D
...a to si uvedomme, ze Golf je to nejlepsi, co pod znackem VW jezdi. Dnes se jiz MPI nenabizi, tak pokud chces spolehlive auto, znacku VW na kapote se vyhni.
Tak na jezdeni po meste dobry...mimo mesto je to asi jako můj skútr... Stejnej poměr váhy a výkonu... tedy dá se na okresce, ale na dálnici s tím raději moc nelézt... >:D
Tak potom opravim svuj prispevek.
...a to si uvedomme, ze Golf je to nejlepsi, co pod znackem VW jezdi. Tak pokud chces spolehlive auto, znacku VW na kapote, s vyjimkou 1.4MPI, se vyhni.
S tím že "Golf je to nejlepší se znáčkem VW" by se asi DALO SOUHLASit.. ;-)
PS: Já osobně bych ještě PŘED Golf dala Scirocco (to je docela "vůz s potencionálem" - bohužel docela DOST omezený "kooooncernoVWými souvislostmi.." :-|
Jelikož jde o VW, budou jeho ojetiny v bazarech téměř bez výjimky se stočenými počitadly o notnou dávku km. Hlavně díky tomu, že i po letech vypadají zvenku a zevnitř pořád vcelku dobře a neopotřebovaně.
No a pak takový zoufalec, který si takové auto koupí, nebude stačit valit oči, co se na něj z potkapoty vyhrne.
Za mě, kupovat koncernové auto z bazaru, je obyčejný risk a dalo by se říct i hloupost.
Ostatní zreznou a rozpadnou se jim sedačky a celkově půl interiéru. VW bude i po letech vypadat k světu. Ale záleží ovšem na tom, jako se k němu choval majitel.
ANO - cenu si drží "enormě" :-)
PS: Snad i zde (?) vyšel přehled "objevených" NEJvíce stočených tachometrů v českých bazarech a pokud se pamatuji bylo to celkem "spravedlivé" rozvrsvtení ;-)
(vím že mezi "premianty" byl Citroën C5 1.6 HDi prodávaný "jako že" s 120 (?) tisíci, který měl reálně najeto... 435.000 km (?) nebo něco takového :-)
Božíčku kde bych ho vzala? To bylo (již před časem) v nějakých českých automagazínech (už ani nevím v jakém/jakých...) snad možná i v MF Dnes?? ;-)
PS: Myslím že podvodník s ojetinami (a těch je v česku POŽEHNANĚ - ročně ukradnou cca 6 tisíc milionů korun) moc NEřeší na jakém voze přetáčí = stočí prostě "to co MAXimálně jde/co považuje za MAXimálně možné", BEZ ohledu na znáček na kapotě