Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Aréna názorů: Pomůže Praze omezení provozu na magistrále?

31 komentářů

Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ten první odstavec jak kdyby mi mluvil z duše... ach jo.
Ondris
:yes:
Přijde mi, že už si z nás někdo dělá p*del. Levá ruka netuší, co dělá pravá a celý magistrát myslí nejspíš kolenem. Jasně, zrušte magistrálu, vždyť kompletní okruh bude už za dvacet let... ;-\
Není to jen tohle...jsou to i ty za*raný parkovací zóny, chybějící značení a hloupý přestavby křižovatek.
Humanizace magistrály...hahaha >😁

A AutoMat...takovej smajlík tady není.
ericn
No prostě se na magistrátě někdo pos*al a začal myslet zeleně a nedomýšlí důsledky svých úvah. Druhá varianta je, že někdo z těch pánů na dopravním odboru magistrátu (či někdo z lobbistů) má pár nemovitostí kolem magistrály a potřebuje zatraktivnit lokalitu a tím dosáhnout lepší ceny, btw je tam určitě i spousta nájemních (čti obecních) bytů/domů pro kámoše, nyní za babku 😄

Co na tom, že znepříjemní řidičům (nejvetším plátcům daní) život... O nás přeci nejde. My pokud chceme jezdit, tak musíme jen platit, držet hubu a navíc na všech výpadovkách z Prahy jezdit omezenou rychlostí kvuli nadměrnému "hluku" >😁 :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ondris
Jo, může. 😄
Teda aspoň žádou zákazovou značku jsem nikdy neviděl.
Avatar - positivemind
positivemind
Můžeš, pokud jsi sebevrah 😄
Avatar - baca42
baca42
Každej, kdo se chce v Roudnici nad Labem dostat na druhou stranu přes Labe, tak jede přes most. A to je problém, tak ho zúžíme a provoz omezíme .........Koneckonců můžou jet na vedlejší mosty do Štětí nebo Litoměřic 😄 Jestli to tam taky neomezej >😁

Kdyby byla jiná rozumná alternativa, tolik lidí by tam nejezdilo. Asi budeme muset provětrat klaksóny až tam budem v létě projíždět. >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
.
fahrenaufderautobahn
proč jsou šéfredaktoři autočasopisů odborníky na magistrály? zdá se mi to, nebo je jediným fundovaným člověkem v článku ona dopravní inženýrka a zbytek jsou politici, novináři a motoaktivisti? a všímám si dobře, že ona říká, že zklidnění magistrály je dobrá věc?
_MT_
Paní inženýrka ale mluví rozumně. Je to určitě správný směr, ale jen tak to udělat nemůžeš. Praha na to není aktuálně stavěná.
kuko
taky mi to příjde podivné, raději bych si přečetl názory skutečných "odborníků" z organizací jako Automat, Pražské Matky a pod. 😉

to, že zklidnění magistrály je dobrá věc říkají v podstatě všichni - akorát, a to říkají opět všichni, by se nejdřív měla dobudovat funkční alternativa pro dopravu - protože ta se rozhodnutím nějakého ouřadu prostě nevypaří....
lukas13
Vidím to stejně - jedná se o jediný odborný názor. Pozor - ona říká, že zklidnění je dobrá věc, ale až po dostavbě okruhu a po vypracování kvalitní studie na základě matematických modelů.
Což zní logicky a normálně, ale z vlastní zkušenosti vím, že v Praze se dopravní opatření dělají velmi často ve stylu - "křižovatka kapacitně vyhovuje příslušným TP, tak jí tam vrazíme", ale to, že se bude ucpávat stávající křižovatka o 200m dál už nikdo neřeší. Zelená vlna je dnes v Praze pojem z říše snů. Viz. nová světla na křižovatce Želivskéh👋U skladového nádraží - ti troubové, kteří tohle navrhli a schválili by měli okamžitě vrátit své tituly. No jo, ale když developer chce, jde všechno :-!
Avatar - Starfighter
Starfighter
Naprosto souhlasím s panem O. Neffem a zejména s poslední větou pana šéfredaktora J. Červenky :yes:
A (po)hnutí Auto*mat z mého pohledu, tedy pohledu zapáleného bikera? Proč se nesmyslně a duplicitně asfaltují pěšinky kolem Vltavy, které do teď sloužily krásně všem (kola, pěší, lidé venčící psi, rybáři...), viz naposledy takto zničený úsek mezi Barrandovským mostem a Chuchlí? Proč stále není vyřešený Vyšehradský tunel? Proč není kolem Národního divadla vyřešené spojení jihu a severu Prahy? Proč řvou soudruzi z Automatu jak stará kur*a u soudu, když se jim někdo snaží naznačit, že kolo v Praze je pouze alternativa- víceméně sportovní? Protože jde o sebestřednou skupinku blbců, která bere ohled jen na sebe :no:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
kuko
:yes: :yes: :yes😒br />
když pominu absolutní nevhodnost Prahy k masivnějšímu využití kola pro běžnou dopravu z geologického hlediska (tohle není Holandsko kde je převýšení 3m, tady je každá čtvrť pomalu na jiném kopci....), tak stačí menší déšť (jako toto pondělí) a všichni ti hrdí bijci automobilizmu jsou zrazu neviditelní....

A samozřejmě to jejich stylizování se to pozice mluvčích většiny je taky blud - většina lidí bude stejně jezdit dál autem/MHD, nezávisle na tom kolik km cyklostezek se postaví...
jiras_
Protože na to vysajou prachy ze státu (~naše prachy) a něco jim přispěje i pár pomýlenců. Dobrej způsob jak si "vydělat" pro někoho, kdo je jinak nezaměstnatelný, protože neumí nic. Je to stejné jako s "ochránci přírody", "ochránci cikánů" a vůbec podobnými "dobročiniči" - je to jen tunel na prachy.
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Praha je zajímavá. Ze všech možných úhlů pohledu. Dopravní zajímavost je ovšem ta, o které se v tuto chvíli bavíme. Prapodivná dispozice Prahy jakožto kopcovitého města se nikdy nestane ideálem pro masovou cyklo dopravu přirozeně, což ale neznamená, že se tak může stát uměle. To ovšem vyžaduje velmi radikální řešení – a to není nic jiného, než systém městských okruhů pro automobily (nikoliv jen jeden okruh). Pokud vím, nic lepšího zatím vynalezeno nebylo. Doprava tak v tu chvíli dostane možnost plynule cirkulovat a dovoluje autům odbočovat přesně tam, kde potřebují (etalon Vídeň, Berlín). Svést 60% tranzitu do centrální tepny, která je špuntována v důsledku přetínání se s mnoha křižovatkami a přechody je naprostý nesmysl, ale holt oblíbené řešení v komunistických satelitech. Na nás je se s chybami minulosti vyrovnat. Jeden tunel to nespraví. Další krok by měl být pragmaticky tvrdý – a to je zvýhodnění cyklistů vůčí autům uměle a velmi radikálně (zákony typu že každá ulice musí obsahovat cyklopruh, semafory pro cyklisty s výhodnějšími intervaly atd.) Česká mentalita na to prozatím není uzpůsobena. Ale až jednou na to dojde, bude tu fajn... Úplně.
zlysoused
Zdaleka největším blábolem je Neffova věta "Magistrála je jeden z mála fungujících dopravních počinů. "

Tahle komunistická dopravní zrůdnost na desetiletí naprosto zdeformovala dopravní infrastrukturu v Praze a jenom naprostý *** může napsat takovou kravinu.

Za povšimnutí stojí také nesmysly šéfredaktora Červenky.

:no:
Avatar - Emel
Emel
Pokud denně odbaví 100.000 řidičů, pak se dá říct, že funguje. Jistě, člověk si tam občas chvíli počká... ovšem zúžením na 2 pruhy se to nezlepší.

Kdo chce bydlet v klidné části města, holt se musí poohlédnout jinde - magistrála stojí nějakých 40 let a většina lidí věděla do čeho jde.
Sch
Člověk by čekal, že šéfredaktor motoristického časopisu, je alespoň průměrně znalý, co se používání automobilu týče, ale zjevně není a nebo lže.
Modré zóny v Praze jsou otevřený systém regulace parkování, který umožňuje zaparkovat všem. Obyvatelé a firmy sídlící v dané městské části si mohou pořídit předplatné dlouhodobé, jsou tím zvýhodněni, protože do městské kasy přinášejí daně (obyvatelé) a nebo jsou důležití pro ekonomiku (podnikatelé). Ostatní zájemci o parkování v modré zóně mají možnost pořídit si předplatné kupóny krátkodobé (2 a 8 hodinové). Nikomu tedy parkování osobního automobilu zakázáno není. A komu to nestačí má zónu oranžovou a zelenou, kde se platí přímo na místě.
V liberálnějších zemích než jsme my jako je Británie nebo USA, mají běžně systémy uzavřené a v rezidenčních ulicích mohou parkovat pouze obyvatelé dané ulice a nikdo jiný, ani kdyby za to chtěl zaplatit. Cizí se tedy musí přesunout na parkovací automaty. Někdo si tu plete liberální prostředí s anarchií.
To věčné zaklínání modrých zón mě opravdu unavuje. V centru měst je prostoru málo, i toho veřejného a tak městské části jako řádný hospodář regulují využití tohoto cenného veřejného prostoru a jelikož žijeme v tržní ekonomice, regulace probíhá cenou. Velká města nejsou nikde levná na život, ale pan šéfredaktor je asi z levného kraje.
kuko
ano, viděl jsem tu skvělou regulaci denně na Žižkově - přes den poloprázdné ulice v zóně, zato hned za zónou několik bloků narváno aut jak much. Tihle residenti byly určitě vděčni za ty skvělé zóny...

jen pár problémů spojených se zónami (určitě jich bude víc)😒br /> - navázanost na trvalé bydliště - spousta lidí bydlí v podnájmu = nemožnost získat kartičku rezidenta (jasně, všichni rentiéři radostně budou povolovat trvalé bydliště svým nájemníkům kvůli kartičce)
- vysoká cena pro právnické osoby (zejména pro druhé a další vozidlo je to šílené)
- není zaručené parkovací místo - i když mám kartičku, tak když je plno tak je plno. vrátí mi peníze za stracený den?
- relativně malý počet míst pro krátkodobé stání

ale hlavně že jsem tam denně viděl měšťáky číhat, kdo na poloprázdné ulici parkuje bez kartičky, případně v placené zóně o 2 min. déle než má zaplaceno...

Za mně jsou zóny nekoncepční řešení, které se svezlo na vlně populizmu a mělo akorát vytáhnout z lidí další peníze bez reálné protihodnoty a zároveň připravit skvělý biznis pro odtahovky a MP
ericn
kuko, úžasně si to vystihl, naprostý souhlas se vším co jsi napsal. Na Vinohrady a Žižkov musím velmi často a rád si i zaplatím parkování, ale ono neni kde zaprakovat. V modré zóně se stát nesmí ani za peníze a placených parkovacích míst je sakra málo :no😒br />
A měšťáci v těchto obvodech nedělají nic jiného, jen kasírují za odtahy. Když se ti náhodou něco stane jiného, tak jim to trvá věčnost. Nedej bože, když stojíš v modré zóně déle než 5 minut, tak jsou do vteřiny u tebe včetně odtahovky... To je prostě jen biznis a ne služba veřejnosti :no: :no: :no:
lukas13
:yes: :yes: :yes😒br />
Vidím to úplně stejně. Perfektní postřeh je to s tím trvalým bydlištěm. Mě osobně se to před pár lety stalo a musím říci, že je to v tu chvíli naprosto neřešitelný problém.

Zóny lze ale navrhnout i rozumněji - např. naprosto nechápu, proč ve většině lokací platí zákaz stání pro nerezidenty i o víkendu a zároveň placená stání jsou stále za peníze a stále omezená na 8 hodin. To jako ke mě přijede ze soboty na neděli návštěva, zaparkuje v jiné čtvrti (na P+R to nejde, ta jsou přes noc zavřená) a pak dorazí ke mě domů, kde je před domem přes víkend všude volno? To je na Chocholouška.
honzaV_AR
Dobře to je řešeno na některých místech v Holešovicích, kde je modro - oranžová zóna: rezident má kartičku, cizinec zaplatí a místo je využito ve dne i v noci
lukas13
Ano, vím o tom. Toto rozhodně je možnost. Další možnost je mít platné zóny jen ve všední dny a placená stání např. jen od 08:00 do 18:00. O víkendech by pak bylo parkování možné pro všechny. Ale to by bylo na delší diskuzi 😉

Každopádně nejhorší je to pro lidi, kteří žijí v deregulovaném nájmu a majitel nemovitosti si nepřeje, aby tam měli trvalé bydliště (což si nepřeje většina). Typický příklad takového nájemníka je mladý pár, který zůstane v Praze po studiích a potřebuje pár let (a velkou dávku píle a štěstí) aby se časem zmohl na vlastní bydlení.
zino
Niekedy mi normálne rozum stojí nad tým čo tam tí vaši hlavatí vymyslia... U nás sa kvôli zlepšeniu dopravnej situácie cesty rozširujú, zvyšuje sa počet pruhov, no a u vás ho naopak idú znížiť. Nie, nerozumiem tomu... To fakt je u vás niekto tak naivný?
mrazik
Kazdy kdo projizdi magistralou kolem kone souhlasi s tim, ze to neni idealni reseni, ale existuje alternativa ? Bohuzel dnes zadna rozumna alternativa neexistuje. Verim, ze do budoucna se ruzne tunely, obchvaty vybuduji a pak bude spravne magistralu zuzit, centrum zpoplatnit a tim vytlacit auta z centra prahy a udelat ji pro turisty jeste atraktivnejsi a tim vice penez utrati atd. Ale udelat to bez moznosti alternativni trasy je zhovadilost a zhorsi to situaci nejen na magistrale, ale i v okolnich ulicich. Bohuzel pres leto, kdy je provoz mnohem mensi, se to tolik neprojevi a obavam se, ze to je zamer, ale ponechanim zuzeni i po prazdninach naplno ukaze hloupost tohoto projektu.
Otazka pro radni - co je z hlediska emisi lepsi ? Auta ktere konstatni rychlosti projede nebo auta popojizdejici v kolone ?
facebook
no souhlas ze je to blbost magistralu zuzovat. kazdopadne bych rad nekdy videl duslednou koncepci jak integrovat cyklostezky do prazske dopravni infrastruktury. ted na kole do prahy muze jen blazen pokud nejede podel vltavy.a tam uz muze v podstate taky jen blazen protoze je tam trosku vic lidi kteri se neumeji chovat. to ze nekdo rika ze praha je pro cyklistiku nevhodna je blbost, kopec neni zed a okamzite bych zrusil normy na to jake stoupani muze mit cyklostezka od toho jsou nohy a prevody. jde jen o to vyznacit uzky pruh pro cyklisty ale "koncepcne" jinymi slovy nez jenom na 500m useku a naucit ridice jak se chovat ohleduplne a bezpecne k cyklistum a cyklisty jak se chovat predvidatelne a o ohleduplne na kole.
GTI
Nalijme si čistého oleje - věc nemá řešení. To ví každý, kdo se v posledních pěti letech ocitl v Praze. Pravdou je to, že se (i se svými auty) pohybujeme po městě, které bylo projektováno pro několik trakařů a pro jeden kočár - kočár královský. Dnes je Praha sevřena v náručí desetitisíců trakařů a bude jich jen a jen přibývat, přičemž jak známo, úsilí každého smřuje od toho trakaře k tomu kočáru. No jen si vezmi například sebe, přece bys netrávil život zavěšený na tyči v metru, jakmile na to máš, opouštíš podzemí a zahajuješ život semaforového flákače. A upřímně - rozvalovat se v BMW 7 někde v okolí Svatého Václava, klimačku na 21, do toho Floydi z patnácti repráků... to je ráj, ne?

Samozřejmě, že do toho všeho mluví kdejakej hlávkovej salát s pětikolečkem pod sedlem. Pozadu nezůstávají ani krasoblusaři v teplákách a skejťáci v montérkách. Přehlížej je jak lány, případně jim doporuč, ať se odstěhujou někam na venkov. Neboť současná města mají patřit autům, výhradně autům - široké magistrály, podzemní garáže, dokonalé čerpačky, špičkové myčky, hodinové... servisy, prostě pokud to tu ještě zatím nikdo nepochopil, pak mu na rovinu píšu, že na naivní představy pravdoláskových životních prosťáčků, že nám všem bude nejlíp, když vytvoříme kolem Musea živej lidskej řetěz a budem cejtit tu hřejivost spřízněnejch lidskejch srdcí, budem si hledět do vočí, hladit čivavy, k tomu budeme zpívat národní písničky a na zemi pak bude všude a do dvou hodin konečně ten pravej nefalšovanej lidskej ráj, lze snad napsat opravdu jenom jedno - že si asi zapomněl dole na Můstku koupit ve stánku jeden fungující... mozek.

Tyhle ekologické fantasmagorie přenech naivistům s biobuřtem na korouhvi a s olšovou větví v poklopci. Ty si hlavně co nejdřív pořiď festovní garáž, do té garáže zaparkuj něco od golfa vejš a až na tebe budou z pangejtů tou olšovou větví nenávistně hrozit, doporuč jim Mars. Tam bych to viděl jako ideální krajinu pro všechny ty dopravní farizeje, s permanentkou zavěšenou nízko u pasu, jimž chanel století, totiž euromix páchne jak stoletá břečka, ano ano, pro všechny ty dopravní farizeje, jejichž pravdou je lež a lží je než holá pravda... :-!

BRAVO AUTA :yes:
mirwais
Amen :yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.