Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2012: Nejprodávanější automobily střední třídy

První trojka zůstává neměnná, spodní patra Top 5 se ale přelévají. Místo BMW a Hyundaie na nich v březnu najdeme želízka Opelu a Peugeotu.
Zpět na článek
20. 4. 2012 08:51
20. 4. 2012 08:53
20. 4. 2012 08:54
20. 4. 2012 09:24
20. 4. 2012 14:55
20. 4. 2012 10:43
20. 4. 2012 10:58
20. 4. 2012 11:09
20. 4. 2012 11:49
20. 4. 2012 12:02
20. 4. 2012 12:19
20. 4. 2012 12:51
20. 4. 2012 12:49
20. 4. 2012 12:57
20. 4. 2012 13:18
20. 4. 2012 09:02
20. 4. 2012 09:03
20. 4. 2012 12:41
20. 4. 2012 09:42
20. 4. 2012 10:38
20. 4. 2012 10:51
20. 4. 2012 11:56
20. 4. 2012 13:44
22. 4. 2012 13:58
20. 4. 2012 08:51
KIA Optima
Jsem zvědav na příští výsledky.
Rozbalit vlákno
2
20. 4. 2012 18:20
Re: Kia snáď nepôjde cestou i40...
Podľa mna strááášne precenili u i40 fleetovych klientov a dúfali, že miesto superbov ,passatov a monedi prehovoria firmy na i40...lebo majú v tej cene super nabitú výbavu. Prišli ale na to, že to nestačí a zákaznik je značne konzervatívny. U predajov súkromným osobám nehraje až takú rolu výbava, pokiaľ nie je s kvalitným motorom - jednotlivec totiž nepotrebuje v našich podmienkach plne vybavené auto, radšej volí lacnejší model s menšou výbavou. Hyundai strelila cenu vysoko a myslím, že im to zanedlho dôjde... Osobne má má moje väčšie sympatie kia - najmä kvôli viac konzervatívnejšiemu dizajnu a netradičným palubovkám... Momentálne by som sa ja rozhodol pre superba alebo avensisa... Lutujem hondu - co je super bomba auto, ale je na nase pomery drahá a má malý kufor - inak kvalita u hondy :yes: .
20. 4. 2012 19:06
Re: Kia snáď nepôjde cestou i40...
uz davno doslo...ved ponukaju zlavy od 1000 v zaklade do 2000 v premium...to znamena,ze i40 je uz tesne pod 20kou...a so zlavami predajcov sa da ešte lacnejsie.
20. 4. 2012 08:53
Genesis
Celkem mě překvapil Genesis, 31 zaregistrovaných za březen je dost. Jenom jsetli to nebyly ty fotbalové kusy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 08:54
Genesis
Ano, nárůst registrací HYUNDAIe Genesis je fenomenální. Jen je škoda, že je to fakticky fixl na statistiku. Pan Vošický kritizoval některé dovozce za reexporty s tím, že je to "falšování" statistik, a proto opustil SDA, ale zároveň dokázal vymyslet jiný švindl.
V roce 2010 se i30 stala nejprodávanějším dovozovým autem, ale jen díky tomu, že český dovozce postavil stovky skladovek na značky (na podzim) a dealeři je prodávali ještě na jaře 2011.
A Genesis Coupé? Těch 31 aut jsou předváděcí auta, která si prodejci odebrali ze skladu a postavili je na značky. Jednak je teď "mohou" v rámci zvyšování image značky půjčovat na delší testy potenciálním zákazníkům, jednak se vybouchala ze skladu auta před faceliftem. A ještě je tu úchvatný výsledek ve statistice.
Chce se mi z těch jeho fixlů zvracet!
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
20. 4. 2012 09:14
Re: Genesis
Akorát ta i30 není tak úplně dovozová... ;-)
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 09:24
Re: Genesis
Tak to už je úplně bez komentáře >:D .
20. 4. 2012 14:55
Re: Genesis
Není to náhodou něco jako "nejkvalitnější české SUV"? 8-s
Avatar - Emel
20. 4. 2012 10:43
Re: Genesis
Tenhle "trik" ti maximálně pomůže přesunout prodeje z jednoho měsíce do jiného, ale v celkových prodejích tím nic nezískáš. Pokud postavíš skladovky na značky v prosinci, měl by pak zákonitě následovat propad na jaře, kdy se jak říkáš prodávají... to se ale nestalo, leden-březen si i30 držela víceméně standardních 6% trhu.
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 10:58
Re: Genesis
Uvedený příklad i30 je z roku 2010 a na začátku roku 2011 ten propad opravdu přišel. Cíl byl nicméně v roce 2010 splněn - i30 byla jednička dovozů a HYUNDAI poprvé překonal 10.000 registrací za rok (vše za rok 2010 samozřejmě).
U Genesisů Coupé je motivace jiná - vypráskat skladové zásoby předfaceliftů, tady o statistiku nešlo.
Avatar - Emel
20. 4. 2012 11:09
Re: Genesis
Můžeš ten propad nějak dokumentovat? Já vidím pro i30, leden až březen:
2010: 585ks, 4,3%
2011: 827ks, 5,9%

[odkaz]
[odkaz]

PS: něco mi říká, že už sem asi nic nenapíšeš ;-)
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 11:49
Re: Genesis
Proč bych nenapsal - záleží na tom která období budeme porovnávat. Ty porovnáváš stejná období dvou po sobě jdoucích let, já měl na mysli onen výkyv v říjnu 2010 a následný pokles zase zpět, takže se nejednalo o efekt dlouhodobý, ale jen o účelovou jednorázovou akci:
10/2010 - 805 kusů - 17,4%
11/2010 - 440 kusů - 8,1%.
Přičemž i dle Tebou uvedených čísel podíl na trhu dále klesal (říjen 2010 vs. podíl za leden-březen 2011).
Pravdu tedy máme oba
Jediné co měl tento náraz zajistit bylo splněno a už jsem o tom psal - překročení magické hranice za celý rok a pozice dovozového modelu číslo 1.
Avatar - Emel
20. 4. 2012 12:02
Re: Genesis
Říjen je enormní, to je pravda... ale není vykoupen žádným zásadním propadem na jaře 2011, prodeje se jen vrátily do normálu. Pro srovnání, za 1-9 2010 byla i30 na 6,1%, 5,9% za 1-3 2011 z toho tedy nijak nevybočuje.
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 12:19
Re: Genesis
Každý mluvíme o něčem jiném. Já mluvím o tom, že pan Vošický kritizoval metodiku SDA za reexporty s tím, že faktické prodeje jsou nižší a pořadí značek a modelů tudíž zkreslené a přitom sám spáchal fixl s registracemi na IČ dovozce jen proto, aby celkové prodeje dosáhly čísla přes 10.000 kusů za rok 2010 a získal pro i30 pozici dovozové jedničky. Pokud by v říjnu 2010 nepostavil na značky tolik i30, kolik jich postavil a následně uskladnil v garážích v OC Eden (pokud je mi známo), tak těch výsledků nedosáhl. Jedno zkreslení použil jako důvod pro vystoupení z SDA a druhé vymyslel, aby dosáhl výsledků, které se od něj v jeho prvním roce působení mateřská firma očekávala.
Trvám na svém původním tvrzení, že účelu bylo v roce 2010 dosaženo a že statistiky prodeje pořád nejsou přesné.
O případném přesunu prodeje z jednoho období do druhého jsi začal psát Ty a následně to podkládat statistikou.
Ale nucenými registracemi různých modelů deformuje pan Vošický statistiky skoro každý měsíc. Vždycky když zjistí, že je něčeho na skladě moc a dlouho, tak to postaví na značky buď sám nebo to dostanou dealeři jako předváděčky. Ale to už je jiný příběh.
20. 4. 2012 12:41
Re: Genesis
Milý Stephene,
to co popisuješ přeci není žádný výmysl/specialita Vošického, to dělají všichni importéři, stejně jako reexporty. Hyundai SDA opustil spíše kvůli tomu aby se o něm více mluvilo(kromě jiného), a to Vošickému dokonale vyšlo - i ty to stále zmiňuješ.
Hyundai v současnosti(s nástupem Vošického) nakupuje svá auta ještě levněji než srovnatelné Kii, a to je dle mého, současně s neskutečnými penězi v reklamě, jádro pudla úspěchu. Nošovice ho podporují horem, dolem, aby se staly "domácí" fabrikou. Podívej na Slovensko(Slova-Kia) tam se to korejcům podařilo dokonale.
Jeli ti z tohohle na zvracení, co pak s tebou dělá třeba současná politika? :-|
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 12:51
Re: Genesis
Kolem HYUNDAIe se motám od roku 1998, takže pamatuju mnoho dovozců a ještě víc ředitelů. Jedna věc je to co vidí koneční uživatelé (což je prakticky jenom reklama, statistiky a ceníky) a druhá věc je to, co všechno se děje "za oponou". A mně je na zvracení právě z toho co VV (všimni si shodnosti monogramu pana ředitele právě s tou Tebou zmiňovanou politikou >:D ) provádí za tou oponou. Bohužel se naprostá většina toho nedá zveřejnit, protože to sám VV potažmo HMC označuje za interní informace, tedy součást obchodního tajemství.
Já už jsem s tímto pánem měl možnost si párkrát vyměnit názory, a to mi úplně stačilo na to, abych svůj postoj k této značce poněkud poopravil, protože značka jsou nejen její produkty, ale i její manažeři.
Stejně tak je ale pravda, že i samotné produkty této značky se po svém poevropštění dostaly poněkud mimo moje osobní preference.
20. 4. 2012 12:58
Re: Genesis
Že má Vošický "talent" vědí všichni z oboru, nakonec už ve Fordu mu to šlo. Do Hyundai nastoupil s určitým zadáním a evidentně ho plní. Tedy může nám být nesympatický, můžeme ho dokonce nemit rádi, ale to je ... .
To je automobilový bussinnes, to není večerníček. Jo a značka vozu, tak ta s tím nemá absolutně nic společného.
Avatar - Emel
20. 4. 2012 12:49
Re: Genesis
Pokud postavíš auto na značky a prodáš ho za tři měsíce, co jiného to je než přesun prodejů z jednoho období do jiného?

Pokud mám na skladě auto půl roku, co vyřeší jeho registrace... kromě toho, že místo budoucího prodeje mám ve statistikách ten prodej teď? Pokud by se to dělalo systematicky, budou se ti Hyundaie hromadit, jako Cimrmanovi horníci v dole :-).
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 12:57
Re: Genesis
Nejhorší na tom je, že bych Ti tu mohl velice detailně popsat o co přesně šlo, kdo k tomu měl jaký motiv a jak se to dělá teď. Ale bohužel by to znamenalo zveřejnit informace, které dovozce označil jako interní. A já svoje zdroje do průšvihu dostat nechci.
A teď už se musím jít věnovat budování kapitalismu. Příjemný zbytek týdne přeji.
Avatar - Emel
20. 4. 2012 13:18
Re: Genesis
Ok, já věřím že se statistikama se dá šachovat všelijak a důvody mohou být taky různé... ale metoda přesunu prodejů z jednoho období do jiného mi přijde ještě celkem nevinná.
Avatar - Well-being
20. 4. 2012 09:02
Hyundai
Pokud se bude chtít Hyundai více prosadit i ve střední třídě, bude se muset zamyslet nad nabídkou motorů a také nad cenou.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2012 09:03
Re: Hyundai
:yes: veru tak, ak by mal vacsiu ponuku motorov kto vie kde by bol vysledkami :yes: ale snad sa zlepsia
20. 4. 2012 12:41
Re: Hyundai
Přesně tak, totéž tady píšu už několik měsíců.
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2012 09:03
superb, passat a mondeo
tam to nie je ziadna sranda ;-) jasne veduu :yes:

vyzera to tak ze P508 sa uz aklimatizoval a pravidelne sa objavuje v top5 a jeho pocty su vcelku slusne a ked si zoberieme jeho najvacsich fr. konkurentov ako laguna a C5 tak tych poraza s prehladom, dokonca s imyslim ze P508 este narobi do konca roka vrasky aj insignii a avensisu, statocne sa drzi aj i40 (na slovensku sa ich za marec predalo 36kuskov co je slusne), ktora rozhodne ako vidime nie je len do poctu. Celkovo 131 kuskov radi i40 po troch mesiach r 2012 na celkove 5 miesto spolocne s avensisom, kto by to pred par mesiacmi cakal? i40tok sa za tri mesiace predalo v cechach viac ako baworakov radu 3 - prepadak sa teda nekona, ten vyzera inak napr ako seat exeo alebo accord. i40 sa udomacnila po boku 508micky avensisu a insignie ako zdatny konkurent.

Pozrime sa na opacny koniec - seat exeo je skutocne rarita roka, priznam sa ja som ho videl na ceste u nas iba raz a aj to prave s ceskou poznavacou znackou, accord sice sem tam clovek stretne ale bohuzial s hondy a vobec z japoncov ako mazda 6 alebo legacy sa stavaju kusovky - kde je problem? Auta maju kvalitne, zaruky fajn, povest velmi dobru tak kde sakra je problem? Ved uz i40 poraza vsetkych japoncov len avensis sa jej moze rovnat, tomu sa povie japonsky neuspech a korejsky uspech ;-)

Uvidime ako to pojde kii optima, ta by sa uz mala v aprili zacat rozbiehat :yes:

Nerozumiem co v tabulke robi audi A5 a hyundai genesis - mala by byt nejaka normalna kategoria sportovych aut, aj zdruzenie automobiloveho priemyslus SR, zapsr.sk - kde su statistiky predaja aut na slovensku ma pekne rozdelene vsetky auta dokategorii a sportove auta maju osobitnu kategoriu podobne ako SUV alebo MPV. Najdeme v nej scirocco, genesis, nissan 370Z, mercredes E coupe, bmw 6, porsche carreru a pod...

Rozhodne genesis ani A5 nie je ziadna stredna trieda- to je somarina nech si to kazdy vysvetli akokolvek, len rozmery a cena neurcuju velkost triedy v tomto pripade, to potom mozeme tam zaradit aj carreru alebo p407 coupe nie? A do kategorie vyssej strednej triedy dajme bmw 6 a nejaky ten aspon vantage. V kategorii nizsej strednej triedy mi zase v tabulke chyba cayman a boxter a dalsi...

A5 aj genesis su sportove dvojdverove auta a tie by si zasluzili vlastnu kategoriu

:yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
20. 4. 2012 10:54
Re: superb, passat a mondeo
Nezapomínej, že A5 je i pětidveřový Sportback. A proč ten by neměl být střední třída?

V prodejích BMW 3 je také započteno i kupé... a pokud mluvíš o 407 kupé, pak bych ji raděj viděl ve střední třídě než ve sportovních vozech. Konec konců, to asi platí i pro tu A5 kupé. Je to technika střední třídy s rozměry střední třídy, pouze má o jedny dveře méně...
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2012 11:02
Re: superb, passat a mondeo
A5 sportback ma 5 dveri ale A5 ma len dve a v tabulke je uvadzany pocet modelu A5 - bud som blby ja alebo ja neviem kto, ak ide o model sportback tak to mala redakcia napisat, C5 tiez nie je to iste co DS5 a pod.
Avatar - Emel
20. 4. 2012 11:19
Re: superb, passat a mondeo
Je to A5 včetně všech svých variant - coupe, cabrio, sportback.
20. 4. 2012 12:34
Re: superb, passat a mondeo
Zaprvé jsou pod A5 všechny karosářské varianty, zadruhé je A5 kupé (dvoudveřový sedan) střední třídy, takže je zařazené správně. Že jsou statistiky SDA na dvě věci, není žádná novinka.
20. 4. 2012 09:42
DS5
DS5 celkem prekvapuje. Jednak tim, ze jej nekdo povazuje za stredni tridu a pak tim, ze uz ma 12 registraci, ackoliv skladovych aut je u nas minimum. Ze by...? Ale pravda bude asi ta, ze ty registrace jdou na vrub dealerskym autum v showroomech.
Rozbalit vlákno
5
20. 4. 2012 10:38
Re: DS5
Přesně tak, nedávno mi tu Ronault psal, že DS5 je už na všech showroomech Citroenu. Jako předváděčka.

PS: Citroen má u nás 12 dealerů? :-)
20. 4. 2012 10:51
Re: DS5
Jinak obecne fungovani predvadecich aut je mi zahadou. V technicaku casto nic nemaji, cili asi nejsou registrovana. Stejne tak nemaji znacky a prodejce vzdy pred jizdou zamicha v tombole a vytahne nejake prenosne znacky - podle jeho vyrazu jedna ktere :D.
Avatar - Stephen
20. 4. 2012 11:56
Re: DS5
Jsou dva způsoby jak to funguje:
1. Auto je řádně přihlášeno na RZ a v TP je prodejce uveden jako první držitel.
2. Auto přihlášené není, má čistopis TP a pro jízdu s ním je na něj připevněna ZRZ (počáteční písmeno dle příslušného kraje a 4 čísla).

Postup se volí dle toho, co je zrovna ekonomicky výhodnější.
Avatar - Hammunasakra
20. 4. 2012 13:44
Re: DS5
..že prý SERVISně PRODEJních míst je v česku 58 ;-)
(říkají stránky Citroën.cz :-)
PS: Pro představu, jen v Niederösterreich (= "okolí Wien" - řekněme něco jako "Středočeský kraj" v česku) jich je 32
Avatar - Ronault.
22. 4. 2012 13:58
Re: DS5
Dobře víš, jak to funguje. Neříkal jsem, že jsou, ale dle oficiálních vyjádření mají být. Byl jsem v jednom Showroomu Citroenu a měli tam hned dvě DS5, jednu uvnitř, druhá jezdila, ale ani jedna nestála na značkách, čili se ani jedna do statistik SDA nepromítla.
Záleží jen na tom, co je v ten moment výhodnější pro leckteré prodejce. Někdy je lepší auto neregistrovat a předváděčku prodat s čistopisem TP, což je taky ceněná věc pro kupujícího, jindy, když na tebe bude třeba VV tlačit kvůli statistiky, tak se prodá auto za nižší cenu předem a zaregistruje na budoucího majitele nebo ne prodejce.

Takže opravdu záleží, kdo to jak má. Ty počty DS5 těch 12 ks měsíčně do budoucnosti nepřesáhnou, ale kdo ví... Každopádně ČR pro tyto auta není vhodný trh, tady je to samý Pepa.
20. 4. 2012 11:45
A kde mame auto roku, Opel Ampera ?
Minimalne to jedno ceske novinarske pako ktere odevzdalo svuj hlas v ankete auto roku si to melo za trest koupit. Ono by ho to priste preslo, takhle blbe hlasovat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uhlik
20. 4. 2012 19:26
Re: A kde mame auto roku, Opel Ampera ?
:-) Ampera je nizsia stredna a s takou cenovkou je nepredajna, nech by to auto bolo akekolvek.