Modernizovaná verze CX-7 krouží po světových autosalonech už déle než půl roku, fakticky se ale začne s novým turbodieselem distribuovat až od letošního října.
Tiez mi napadlo, preco tam nie je 136 kW verzia z Mazdy 6. 8-s Alebo si povedali, ze takémuto SUV netreba tak vela kilowattov a stací aj 127? Chápem, ze 5- ani 6-valec Mazda nemá, ale preco do tak velkého a tazkého auta nedajú to najsilnejsie, co majú, to mi logiku nedáva.
Pište to v koních kdo to má pořád přepočítávat, aby se dověděl výkon. kW se hodí k elektromotoru. Bugatti má 1000 koní a ne 1000/1,36 kW. Těch pár koní rozdílu asi ani nebude poznat, ale stejně by se tam hodil pětiválec už kvůli zvuku.
Tak myslím, ze tu na auto.cz sú ludia, ktorí sa autám a technike rozumejú trochu viac ako bezný priemer a uvazujú skor v oficiálnych jednotkách výkonu (W, resp. kW), ako v laických "konoch". I ked chápem, ze kone sa jednoduchsie vyslovujú a lepsie znie, ked poviem, ze mám 100 koní namiesto 74 kW... Ja osobne kone povazujem za trochu skreslujúce, lebo "pridávajú" subjektívne vnímaný výkon.
A k Mazde: más pravdu, ze 5valec by bol dostojnejsou motorizáciou. I ked si myslím, ze i tých 136 kW (186 koní) by stacilo.
Koně nic nezkreslujou, je to tradice a neláme to jazyk. Pro mě není auto jen dopravní prostředek tak říkám, že můj kombajs má obsah 2 litry a 147 koní.
Nechaj ho tak >:D Proste budeme pouzivat kilowatty a vsetko je v poriadku. V servisoch sa tiez nepytaju na kone. Prote kW je odborny vyraz a tak to ma byt. A ak sa mu nepaci, nech si pokecia s Kylie - ona ma rada kone >:D
jojo, mondeo ma tusim mazdacky benzin (nevim jestli i v tom soucasnem ale driv to tak bylo). jen mozna u mondea byl o kilowat mensi vykon - nevim proc.
V sucasnom maju tusim spolocny diesel 140 k...tie bendziny 2.0 pred tym boli rovnake, diesele uz netusim. Zmena vykonu? mozno len pre odlisenie ako 3.0 V6 ma v jaguari 202, v LR 177 ci kolko vlastne...a v C5 neviem ci kW zase nie inak...
Ale aspon ta nezozerie pri tankovani, ako ta benzinova 2,3-ka. 127kW staci, to uz slusne rozhybe aj takuto potvoru. Len sa obavam, ci tento diesel neprisiel prilis neskoro. Uviest v europe velke suv bez naftoveho motora, to je teda velke minus...
btw, neviem ci je informacia v clanku o pohone rozvodu spravna. Pokial viem, naftove motory od Mazdy maju vsetky ozubeny remen, nie retaz...
Hoši hoši, vy zas koukám máte problém, že kvůli němu ani nespíte... >:D Ani jeden z vás tohle auto nesedlá. Ani já. A na tom bych se odpíchnul. Mazda svoje auta dělá tak jak dělá. Konkrétně Mazda CX je velice povedené auto, což dokazují i prodeje - když pobereme v úvahu cenu a zatím jediný motor. To já pokládám za úspěch a Subaru by se mohlo učit... ;-)
No zrovna vcera som sa rozprával s kolegynou, ze po Mazde 6 chcú kúpit CX7, len ich odrádza trochu ten pazravý benzín. Ale más pravdu v tom, ze predaje, aké CX7 dosiahla s jediným, aj to benzínovým motorom, sú obdivuhodné. Fakt skoda, ze také dobré auto nemá siroké portfólio motorov ako VW group; ja si tam viem predstavit paletu od 2,2d - 120 kW az po 3,0 V6 d - 177 kW.
stacil by jen jeden poradnej diesel. nejakej trilitr sestivalec. pak by nebylo treba hledat nic jineho. kdo chce benzin, bude nadsenej tim co tam je. kdo chce setrit vezme novej diesel a kdo by chtel trochu obojiho vzal by ten trilitr...
To máte úplnou pravdu, ten motor asi vůbec nejede, když zrychluje za 11.3 s. To je tedy hrozný, těšil jsem se na tento motor, ale můj 1,6 v R. Scenic mu do 100km stačí!
Mě je spíše divné, proč je to auto tak "líne a žravé". Jen tak narychlo jsem kouknul na par SUV s podobnym vykonem a váhou a
všichni jsou trochu jinde ???
Mazda CX7 2.2D 127kW/400Nm hm.1768kg zrychleni 11,3 s komb.spotreba 7,5
Ano, stojí to za zamyslenie. Mozno tá spotreba bude v reáli blizsia (napr. to Volvo k papierovej spotrebe pridá v praxi 1,5 litra a Mazda mozno len 0,5 litra), ale podstatne horsie zrýchlenie pri porovnatelnom výkone a hmotnosti ukazuje na znacné straty v pohonnom systéme. 8-s
Mazda celkově uvádí vždy nějaké vyšší hodnoty. Třeba trojka s dvoulitrem má zrychlení nad 10 sekund. Divil bych se kdyby vlastně sportovně založená Mazda měla dlouhé kvalty. Jinač papír snese všechno.
Tady spíš jde o lidi, kteří CX7 chtějí, ale nechtějí rozežraný benzín. Ten rozdíl mezi benzínem a naftou u Mazdy bude podobný jako svého času u Subaru když zaváděli boxer diesel.
Zájemci o CX7 už nemusí odcházet ke konkurenci. A najejme si čistého vína, po vyčerpání zájmu skupiny lidí co diesely nemusí se CX7 prakticky neprodává, bez dieselu je ztracená. Snad nebude pozdě...
Problem je ten, ze to porovnavas len s premiou! Ale pravda je, ze vsetky suv od cca 110 do 125 kW - je ich dost, dokazu byt na stouke aj s mensim vykonom pod 10 s. cize tu by som videl skor problem prevodovky ako motoru... a osobne si myslim, ze vas zial nad 5 KW je uplne zbytocny, to by pomohlo o kolko?? 0,3 s. na stouku??
S volvom aj Q5 za 6 litrov by si musel chodit rychlostou kamionov... vsetko je trosku pritiahnute za vlasy...mozno aj CX v reali zoberie pol liter viac...
Aj pri mainstreame to vsak vacsina dokáze rovnako ci lepsie, a to dokonca so slabsími motormi:
Peugeot 4007: 2,2 HDI - 115 kW - 1747 kg - 9,9 s
Hyundai Santa Fe: 2,2 CRDi - 114 kW - 1898 kg - 11,3 s.
Problém teda bude v stratovom výkone niekde medzi klukovkou a kolesami.
Je pritom jasné, ze spotreba bude v reáli min. o liter vacsia, je jedno, ci u Volva alebo Audi.
To ano, ved to som aj napisal, ze aj mainstrem. 4007/Outlander/C-crosser poznam, aj keby si tam dal CR-V aj Forestera s boxer dieselom, kazdy ma slabsie parametre a za 10 s. to stiha...silnejsi 125 kW v koleose/X-trail detto ;-) ... ako pises, chyba bude v prevodovke/rozvodovke... inak si to vysvetlit neviem, no naopak nesom skepticky kym sa na tom nepreveziem. Vela aut priklad dam na RRS TDV8 ma cez 200 kW a brutalny krutak, auto je tazke a sprevodovane na silu, na stouku ledva stiha pod 10 s. no pri merani zrychlenia 80-120 je diabol a konkuruje najlepsim... takze treba pockat na jazdu, papierove udaje zneju trosku cudne (okrem spotreby, 7,5 na SUV neni vobec vela, hoci 6-ka ma oficialne menej, no v reali cca tak by mala jazdit, ale osobnu skusenost s nou nemam)
Že papír snese všechno a BMW, Audi, Volvo a Mercedes jsou premiovky beru. Ale ty hodnoty vypadají divně i při porovnání třeba s Mazdou 6 Wagon ( chápu že je o cca 180 kg lehčí, nižší a není 4x4 ) Ale diesel 2,2 středního výkonu 120 kW má zrychlení 9,2s a spotřebu 5,6. Nejvyšší výkon 136( což je údajně mírně přiškrcený motor v CX7 kvůli čtyřkolce ) má zrychlení 8,5s a spotřebu 5,7. Asi snese každý papír něco jiného.
Problem je mozna taky v tom, jak se spotreby meri. Nehcpau, proc do ted neexistuje metoda, ktera by opravdu ukazala, kolik bude auto prumernemu ridici "zrat". Na co nam jsou nejake normovane podminky? U dieslu to neni jeste tak hrozne, ale u nekterych benzinovych aut, obzvlast sportovnich... Kdyz se od toho potom nekde odviji zdaneni nebo povoleni vjezdu do mesta...
Porovnavat zrychleni 0-100 mi prijde docela zcestne, obzvlast u techto aut. Dulezitejsi je prece pruzne zrychleni, a o tom tu zadne udaje nejsou. Podle me je to dostatecne pruzny motor, zaroven i relativne ekologicky (jestli vubec diesl muze byt). To, ze je to jen 4valec je snad dobre, ne? Nebo to jsou vsichni tak strasne vedle s TDI sestivalcu tezkych na predek? :-) Je treba si uvedomit, ze dieslova auta nejsou na sportovani, i kdyz to automobilky muzou tvrdit (ne, ani Octavie RS nebo golf GTD ;-) ).
Más pravdu, údaj o zrýchlení na sto je niekedy menej vypovedajúci ako údaje o pruznosti, trebárs na 5ke z 80 na 120 km/h. Kým v zrýchlení na sto moze byt rozdiel 0,1 - 0,3 s na úrovni odchýlky merania, pri pruznosti to moze byt sekunda - dve, a to je uz citelné i subjektívne. A tento údaj moze dost pomost urobit si lepsí obraz o dynamike auta bez zvezenia. Niektoré automobilky to ale uvádzajú (napr. Ford na svojej stránke).
A s poslednou vetou absolútny súhlas.
Chyba nemusí být taky u Mazdy, ale u Auto.cz, kteří se třeba někde přepsali nebo překoukli, a tak...? ;-) třeba to má 127koní, zrychluje to za 7,5s, spotřebu to má 2,2l a objem 11,3??? >:D:yes:
Chlapci. Já to udělám jinak. Zajdu za prodejcem, projedu, vyzkouším, zjistím, zda vyhovuje či zda je nějakejch papírovejch 11,3 fakt taková hrůza a pak teprve přijdu dávat adekvátní rozumy sem zpět na "chytrofórum"...
Mat Tvoje mnozsvo casu, tak tiez iba obchádzam autosalóny. Bohuzial ako asi vacsina si musím najprv papierovo vyselektovat, co pripadá do úvahy a tých pár, co postúpia do finále si pojdem vyskúsat osobne. Ale ked más tolko skúseností s novinkami, ktoré este ani nie sú v salónoch, sem s nimi. ;-)
Papierovo vyselektovat - největší hloupost, promiň. V novinách a na webu se dozvíš stejně jen to co automobilky chtějí, aby jsi se dozvěděl, to nejsou reálné informace. PR automobilek se nakonec vždy dostane na weby a do automagazínů, dílem jsou novináři zkorumpovaní, dílem je ne nich cílevědomě a úspěšně prováděný brainwashing. Výsledkem je potom že lžou a píšou podle přání "spřátelených" značek.
DEOLATOR MÁ PRAVDU.
reálně již rok a půl s cx7 jezdím a jsem max. spokojen. výkon je sice dostatečný, ale nevím jestli bych si na línou lemru s dehtem zvykl i když láká o tři litry nižší spotřebou. já mám v reálu spotřebu 10, když jezdím v limitech a 12,5 když to trochu honím (na dálnici i 200). kdo nevěří nechť se se mnou sveze :-)