Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stáčení tachometrů je problém i v Německu, ADAC viní automobilky

Německý Auto Bild zjišťoval, jak obtížné je stáčení tachometrů. Obtížné to není, ba naopak.
Zpět na článek
21. 4. 2012 14:01
21. 4. 2012 15:37
21. 4. 2012 16:33
21. 4. 2012 18:16
21. 4. 2012 19:13
21. 4. 2012 15:30
21. 4. 2012 16:56
22. 4. 2012 17:23
23. 4. 2012 11:48
21. 4. 2012 20:09
21. 4. 2012 22:30
23. 4. 2012 18:05
23. 4. 2012 20:03
Avatar - escorpion
21. 4. 2012 14:01
...
Toto nie je článok o kórejskej rejži, takže topper není prvý. Stáčanie km je problém, ale tomu sa pri ojazdenkách vyhnúť nedá. Radšej kupovať nové autá, kde nie je problém s históriou.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - gld
21. 4. 2012 15:37
Re: ...
"Radšej kupovať nové autá, kde nie je problém s históriou."

Rada s podobnou výpovednou hodnotou ako klasiky v štýle:

"radšej byť bohatý, ako chudobný"

alebo tiež:

"radšej byť zdravý, ako chorý"
:-!
Avatar - Katikakus
21. 4. 2012 16:33
Re: ...
Tak "urovni" prispevku se topperovi bez problemu vyrovnas, takze jsi ho zdarne zastoupil.
Avatar - escorpion
21. 4. 2012 18:16
Re: ...
Hej ? Ty by si aké auto kúpil ? Asi kiu, že ?
Avatar - Katikakus
21. 4. 2012 19:13
Re: ...
Sice nechapu, jak to souvisi s tim, ze pises podobne "chytre" jako topper a nic ti do toho neni, ale budiz.

Vybral bych takove, ktere splni me pozadavky na design, kvalitu a pomer cena/vykon/uzitne a jizdni vlastnosti. Jake to bude konkretne budu vedet, az budu menit nektery ze soucasnych vozu za novy - situace na trhu se porad meni a vyber je a bude siroky.

Ty by sis snad vybiral auto jinak? Treba podle barvy nebo podle toho, co si prectes nekde na internetu? Ted jsem si vzpomnel - ty to tak vlastne delas, resp. delal jsi. :-O
21. 4. 2012 15:30
Dôvod
Ak moderné automobily obsahujú obrovské množstvo špičkových technológií, je zrejmé, že výrobcovia by v prípade úprimného záujmu nemali problém vyvinúť počítadlo, ktoré by bolo "neupraviteľné". Otázka však znie, prečo by to robili. Výrobcovia totiž nežijú z predaja ojazdených, ale nových áut. Prípadné problémy so stáčaním km sú pre nich viac menej bezpredmetné, možno až úsmevné, je to pre nich len voda na mlyn pre rozhodnutia kúpiť nové auto pred investíciou do nejasnej histórie jazdenky. V každom prípade som ale za to, aby toto stáčanie bolo trestné. Kúpa ojazdeného auta je legitímnym rozhodnutím a nie každý kupca dokáže zhodnotiť reálny stav auta. Je to samozrejme jeho problém, ale štát je tu na to, aby zákazníka aspoň čiastočne chránil.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 16:56
Re: Dôvod
Naprosto naruby. To, že se stáčí, je pro výrobce nepříznivé. Bazary jsou totiž plné vozů takových, jaké si je zákazníci přejí mít. Místo toho, aby tedy byly bazary plné Passatů a Octavií se 1/4 milionem km, tak tam jsou samé 140 - 180 tis. km.
Přitom kdyby byly uvedeny reálné km, možná by se spousta zájemců o ojetinu zamyslela, jestli opravdu chtějí ten božský Passat, co 6x objel zeměkouli, nebo jestli náhodou nebude přijatelnější nová Fabia HTP :-!
Faktem ale je, že automobilky pro to nic extra nedělají. Samy dobře ví, že zabezpečovací zařízení jsou taky docela dobrý business. Ale stočit/omladit není zas tak jednoduché. jistě - změnit km na budíkách ano. Ale udělat to tak, aby se to nepoznalo... Kdo chce, tak skutečný stav u vozů BEZ pochybné historie zjistí. Problém je v tom, že zákazníci si to možná ani nepřejí vědět. Nadávat tady na automobilky tedy podle mě není na místě. Tohle není jeich boj.
22. 4. 2012 17:23
Re: Dôvod
Za stáčení tachometrů si mohou zákazníci sami,jak už tu někdo napsal,tak pro lidi jsou auta,co mají více jak 200 tisíc na tachometru po smrti.Občas vozím auta pro známé z DE a všem říkám,že je lepší mít auto s 200-250 tisíci km s úplnou servisní historií,než se 120 tisíci a bez jediného servisního údaje!!!Jinak nové praktiky jsou takové,že majitelé nových aut je stáčejí mezi pravidelným servisem v autorizovaném servise a ten servis mezi si udělají někde jinde,takže si jdete koupit tříleté auto se 100 tisíci km a poctivou servisní historií a ono už má jednou tolik.
23. 4. 2012 11:48
Re: Dôvod
Jednou jsem už byl nucen ježděnku kupovat a pravdivé údaje o ujetých kilometrech by mi tehdy výběr usnadnily. Nicméně dodávám, že i tak jsem buď vybral dobře, nebo měl štěstí - jediný větší výdaj byla výměna všeho možného po 120000 km...
Ale kdo podle vás má šanci změnit do budoucna trend, že přetočit tacho je tak snadné, když ne automobilky?
21. 4. 2012 20:09
Re: Dôvod
Pokud tě někdo podvede, tak chráněný jsi, ne?
21. 4. 2012 22:30
Re: Dôvod
V tom prvom máš pravdu - principiálne nie je problém zabudovať do auta "neprepisovateľné" počítadlo najazdených km, samého ma to zaujímalo a preberal som to z odborníkom na IT a ten mi predložil hneď niekoľko riešení, ako sa to dá dosiahnuť... vôbec v dnešnej dobe je takáto otázka principiálne bezpredmetná, odpoveď je jasná vopred. Otázka je, prečo to automobilky nerobia, prečo sa ani na neviemkoľký pokus nepodarilo dosiahnuť, aby bolo stáčanie výslovne uvedené ako trestný čin... atď. Hoci je to evidentný podvod a na to paragrafy sú, ale za takýto podvod nebol ešte nikto odsúdený... A dalo by sa pokračovať...
V tom druhom - na to neviem, ako si prišiel, že automobilkám by malo toto vyhovovať z dôvodov, ktoré uvádzaš, pravdupovediac, tam moc logiku nevidím...
Avatar - jozephko
21. 4. 2012 16:50
Riešením je aj elektronická servisná knižka
Pred 3 rokmi som si z Nemecka doviezol Mazdu 6, r.v. 2006. Mala elektronickú servisnú knižku, a tak nebolo zložité overiť si, či kilometre zodpovedajú skutočnosti. Auto bolo síce z Nemecka, ale údaje som si overil v miestnom servise Mazdy na Slovensku.
Ak by som si kupoval ojazdené auto, určite by som hľadal auto, u ktorého je možné takto si overiť si údaje. Samozrejme nie všetky značky majú elektronické servisné knižky. Napadá ma hneď otázka, prečo ju niektoré nemajú? Prečo investujú desiatky a stovky miliónov € do reklamy, ale nevedia zabezpečiť relatívne jednoduchú záležitosť, ako centrálnu evidenciu údajov o autách, na ktorých sa robí servis? Veď na internet je teraz už napojený každý servis a predajňa.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 17:12
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Pokud se obrátíš na autorizované servisy, tak si není problém km a stav ověřit. V záruce stejně obyčejně jinam majitel nejezdil. Stejně tak pokud jsou vozy služební nebo na leasing, těžko s nimi budou jezdit do "garážových" dílen.
Vůz bez servisky stejně koupí jedině blázen. A když máš servisku, není zas takový problém si údaje ověřit...
To, že někdo koupí ojetinu bez servisky, mě vždycky udivuje. Není přece jediný důvod ji nemít. Když tedy pominu fakt, že mi vyhořela domácnost nebo přišla 100 letá voda a já bydlím 1.NP...
Stejně tak pokud jezdím do neautorizovanýc hservisů, tak si prostě schovám faktury. Při prodeji tedy není jediný důvod, proč tyhle údaje nemít. Pokud tedy nejsou k dispozici, tak někdo lže. A kdo lže, ten krade :-!
Avatar - lordlord
21. 4. 2012 17:21
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
já vždy koupil auto bez servisky, 2 auta 12 a 10 let - zde rozhodoval stav auta, ne km, u 6 letého auta, taky bez servisky, jsem si nechal v autosalonu vyjet stav km a opravy dle VIN kódu, vše sedělo
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 17:26
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
vše sedělo? a s čím to sedělo, když nebyla serviska >:D ?
Já jen tvrdím, že není důvod servisku nemít. Pokud je někdo natolik zdatný, že je schopen posoudit stav, OK. Ale stejně tam není důvod, aby chyběla serviska ;-)
I pokud mi vykradou vůz a zcizí servisku, tak stále mám schované faktury...
Takže ty jsi koupil bez ní. A odpověz si sám na otázku, proč podle tebe chyběla...
Avatar - gld
21. 4. 2012 17:48
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
U 3 až 5 ročného auta by som servisku požadoval...ale na druhej strane, čakať vyplnenú servisku u 10 a viac ročných áut je trošku naivné.
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 18:29
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Proč naivní? To se jako majitel budu 3 roky starat o vůz řádně a pak se na to vybodnu? Nemyslím tím servisku jako takovou, ale v širším slova smyslu. Tzn. doložitelná historie (faktury...).
Jaký důvod je tohle při prodeji vozu nedoložit? Jako prodávající ukazuji, že jsem se o vůz řádně staral. Zbavuji se rizika uplatnění skryté vady atp. Jaký je tedy důvod tohle při prodeji auta nemít?
Že jsem olej měnil 1x za 30 tis. km místo 15 tis? Že je vozidlo tak trochu bourané? Že jsem se vykašlal na rozvody? Že vozidlo najelo tak trochu jinou porci km?
I když JE PRVOŘADÝ STAV, tak doložit historii považuji za samozřejmost, která mě v průběhu užívání nic nestojí.
Avatar - gld
21. 4. 2012 20:07
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
S takým prístupom by si staršie auto nikdy nekúpil. 3 až 5 roky sa vedie servisná knižka, lebo toľko zvyčajne trvá záruka a/alebo leasing a dovtedy sa s tým chodí do origo servisu kde ti pečiatku dajú. Aspoň v tunajších krajoch veľa ľudí po skončení záruky prestane jazdiť do origo servisu. To ale neznamená, žeby servis zanedbávali.

Naivné je potom očakávať, že každý bude pedant a odkladať si lístočky a bločky o vykonanom servise. Nehovoriac, že v dnešnej dobe ti viem zohnať aj potvrdenie, že som pápež. Preto pri kúpe staršieho auta (10 a viac rokov) prihliadam jedine na aktuálny stav. Auto poriadne preleziem zhora dole, aj na rampe, dám prípadne zmerať čo treba v servise, poriadne ho otestujem na skúšobnej jazde a podľa toho sa rozhodujem.
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 21:08
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Jistě, že padělat můžeš vše. Ale pokud máš něco, tak si to můžeš ověřit. Pokud nic nemáš, není co ověřovat.
"Naivné je potom očakávať, že každý bude pedant a odkladať si lístočky a bločky o vykonanom servise." - proč bych to neměl dělat, když to nic nestojí? Jen prostě hodit do šuplete a je.
Souhlasím s tím, že můžou být i dobře servisované vozy bez dokladů (to spravil kámo Tonda, spojku mi vyměnil soused Jarda, sklo vyměnil strejda atp.).
Souhlasím také s tím, že můžou být i špatně servisované vozy s doloženou historií.
Pro mě je nedoložená historie nepřekročitelný práh. Taky nepopírám, že tím pro mě hasne 90 procent nabídek ;-) Je-li doložená historie, pak můžu postoupit do levelu "stav" (nebo naopak, výsledek je stejný...).
Avatar - gld
21. 4. 2012 21:29
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Ja beriem doloženú servisnú históriu len ako jednu z výhod. Nie je to práve položka na ktorej by sa lámalo rozhodnutie o kúpe.

Lístočky o servise odkladá málokto..ja sám to nerobím..z praktických skúseností pri nákupe jazdeného auta sa môže človek dočkať maximálne bločku od nových rozvodov alebo podobne dôležitej veci.
Avatar - jozephko
22. 4. 2012 14:15
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Ja mám síce tú 6-ročnú mazdu, ale chodím na servis do servisu Mazda, a všetky bločky si odkladám. Robím to aj kvôli tomu, že ak raz auto budem predávať, tak s dokladmi a záznamami v originálnom servise bude auto ľahšie predajné. Netvrdím, že za auto dostanem oveľa vyššiu cenu, ale že sa ľahšie predá.
Existuje viacero možností, ako zvýšiť dôveru vo svoje ojazdené auto - dvoje kľúčov, kód na výrobu náhradných kľúčov, pôvodná buksa s návodom, kúpna zmluva, servisná knižka, doklady od servisných prehliadok, doklady od opráv, výpisy zo systému sevisu.. Čím viac ich človek pri predaji auta má, tým je auto dôveryhodnejšie.
Nevidím dôvod, prečo by aspoň niektoré z týchto vecí ojazdené auto nemalo mať. Ojazdené autá, ktoré som doteraz kúpil, mali vždy väčšinu horeuvedných vecí. Ak ojazdené auto nemá nič okrem technického preukazu a (často len jedného) kľúča, tak je to dosť podozrivé.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2012 14:59
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
přesně tak :yes:
Avatar - hogo_fogo
24. 4. 2012 23:28
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
nevedel som ze jeden ci dva kluce mozu mat vyznam pri kupe auta. cim je auto s jednym klucom menej doveryhodne?
Avatar - jozephko
27. 4. 2012 00:06
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Nerozumiem celkom tvojej otázke. Štandardne sa k autu dávajú 2 kľúče + servisný kľúč pre vytvorenie ďalších kľúčov. Ak má auto miesto 2, resp. 3 kľúčov len jeden kľúč, automaticky je tu otázka - prečo má auto len 1 kľúč? Ten druhý niekto ukradol, stratil sa alebo si ho nechal pôvodný majiteľ, prípadne ho predal niekomu inému?
Nie je nič ľahšie ako ukradnúť auto s originálnym kľúčom. Možno si povieš, že takto okato by auto nikto nekradol, ale práve v tom je ten vtip - je to tak okaté, až je to nenápadné.
Mimochodom pred pár rokmi sa u nás stala zaujímavá vec - niekto si na novej škodovke zakúpenej u autorizovaného dílera utrhol spätné zrkadlo a čuduj sa svete - zo zrkadla vypadli náhradné kľúče. Dávali ich tam ľudia zo škodovky - tí potom dali tipy zlodejom áut, a tým už stačilo len odmontovať spätné zrkadlo, a auto si pohodlne odviezť.
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 4. 2012 10:24
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Tohle je velmi podivná posloupnost priorit. Rozhodující by měl být stav. Auta, která jezdí na dohledatelnou historii a kopu faktur jsem ještě neviděl. Spíše jsem viděl ta, která jezdí na zrepasované podvozky, nové brzdy a šlechtěné motory. Stejně jako jsem viděl několik "kompletně historicky zdokumentovaných" šrotů...

Samozřejmě to jde všechno ruku v ruce, a jako druhotný aspekt má dohledatelná historie silnou váhu - pokud potvrdí stav auta. Ale klást si dohledatelnou historii na první místo mi nepřijde moudré - eliminuješ tím ty nejlepší nabídky.

Pokud to vztáhnu na sebe - mám 13ti leté auto troufám si říct ve velmi dobrém až výborném stavu, ale doklady o nějakém prokazatelném servisu prakticky nemám - 1. jsem bordelář, 2. si auto nechávám spravovat u známého na černo, 3. některé díly nakupuju přes firmu příbuzného.
Avatar - lordlord
22. 4. 2012 08:55
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
seděl stav km s tím, co měl autosalon v databázi + co bylo měněno. Faktury jsou sice hezké, ale nic nedokazují, když budu chtít, tak si je okopíruji např. v práci od služebních aut. Serviska nevím proč chyběla, ale nezajímá mě to, rozhodující je přece stav auta, i knížka se dá falšovat.
21. 4. 2012 17:33
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Pozri sa na predaje novych Mazd a zistis, preco to nikto iny nema >:-[]
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 18:34
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
japonci se nesypou, japonci reznou ;-) (a korejci korodují >:-[] )
Avatar - gld
21. 4. 2012 20:07
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Čo potom robí opel s fordom? >:-[]
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 21:00
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
opel se patinuje a ford... dostává nový odstín laku >:D ;-)
21. 4. 2012 23:34
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
renault/dacia ma tiez uz dlhe roky elektronicky system a vsetto co sa robi v origo servise ti podla vinka vytiahne ktokolvek kdekolvek ... a nejake razitka v serviske su mne uuuplne ale uplne ukradnute, takych ti naorazam plne regale... podstatny je stav ako tu uz niekto pisal, ja sam si neodkladam ziadne faktury zo servisu, nepotrebujem ich to ci by mi neikto pri pripadnej kupe veril ci nie je cisto jeho problem a nie moj, nechce nech si trhne nohou a neha tak, nech si ide kupit nieco so stocenym milionom km so zarucene dolozenou serviskou >:D >:D ...a to sa o auto staram prikladne, menim vsetko a poriadne, olejove intervaly si delim na polovicu ... a vela dalsich veci davam menit hned aj s vecami okolo, nie vymenim jedno a o pol roka druhe, vsetko a hned ... nepotrebujem si robit sam sebe zle, vozim sa na nom ja! a mam krasnych 99 555km ku dnesnemu veceru ;) a kym ho predam ak vobec tak bude mat daleko cez 200 tis, ale budu aj na tachometri, ale nikde v origo servise nik o tom nic nenajde aj ked sa to v nom robi a u mna fakturu tiez nenajde...
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2012 10:18
Re: Riešením je aj elektronická servisná knižka
Jak jsem psal výš, jistě, že razítek si seženeš kolik chceš. Jenže ten cár papíru není problém si ověřit. A o to tu jde.
Tím, že si neschováváš faktury, jsi sám proti sobě a je to tvoje věc. Klesá tím hodnota i prodejnost tvého vozu, ale to je tvoje minus.
Jinak z tvého popisu bych pochopil, že si to servisuješ v origo servise načerno 8-s
21. 4. 2012 18:04
Stáčení nelze zabránit
Úprava stavu km na přístrojové desce bude možná vždycky. Tato funkce se využívá při výměně vadné přístrojové desky za novou. Servis nastaví diagnostikou stav km staré přístrojové desky na desce nové. Po ujetí určitého počtu km je tato funkce blokována softwarem, ale každý software se dá obejít. Navíc i po tomto zablokování lze s km v řádu jednotek procent manipulovat. Lze tyto údaje ukládat i jinam a to se dnes již děje. Je tedy na kupujícím ojetiny zda si nechá v servisu tyto údaje vyvolat či nikoliv.
Pak je druhý aspekt. Každý tu žije v domnění, že auto po 200 tkm je po smrti. To je naprostá blbost. Bohužel tento fakt podporují i média a co si trh žádá to dostane. Auto střední třídy zvládne 500 - 750 tkm. Kupujte auta podle stavu a ne podle km na budíku a je to vyřešené.
Třetí aspekt. Kupující si musí uvědomit, že pěkné, méně jeté a udržované auto nekoupí za cenu vraku jak si myslí. Věta aut je všude mraky a jsou levnější je pravda, ale všude jsou víceméně samé vraky. Za kvalitu se prostě platí.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 18:33
Re: Stáčení nelze zabránit
Tohle dát na billboard se zlatým písmem před každý bazar :yes:
Bazar*** dokáže, že majitel koupí vůz v takovém stavu, v jakém si ho přeje mít...
Avatar - Stejsn
23. 4. 2012 11:34
Re: Stáčení nelze zabránit
No ale pozor, tady je potřeba brát v potaz jednu podtatnou věc: že má auto najeto 400 tisíc a na počítadle má 140 je sice třeba v pohodě pro motor, který vydrží hafo, ale auto není jen motor. Když si jdu koupit auto, které má velký nájezd, tak automaticky počítám s tím, že bude potřeba vyměnit velkou spoustu podstatných a drahých dílů (spojka, brzdy, čepy, tlumiče, vstřiky, turbo, výfuk a další) a tak očekávám adekvátně nízkou prodejní cenu vozidla. Když má na počítadle málo, tak bych očekával, že mě tyto investice v blízké budoucnosti nečekají A PROTO jsem ochoten za auto zaplatit víc. Bazarníci prodávají navoněné šroty, dovedně maskované vyměněnou bižuterií a stočenými tacháči, to je ten problém. Proto mě úplně zvedají ze židle články, které stáčení tachometrů bagatelizují s tím, že auto ve 300 tisících je ještě v pohodě a údaj na tacháči nic neříká. Naopak - měl by říkat hodně, a to právě o částech, které jsou náchylné na opotřebení. Motor to vydrží, ale co zbytek?
23. 4. 2012 16:36
Re: Stáčení nelze zabránit
Vámi jmenované části na výměnu nezávisí skoro na nájezdu ale na stylu užívání a údržbě. Když je někdo prase oddělá auto totálně po 60ti tisících. Servis vozidel mě živý a rukama mi jich na dílně prochází denně několik. Vím o Octavii II co najela na původní spojku 440 tkm! Nyní má 700 tkm a turbo se měnilo při 630ti! Další Octavia I má při 480 tkm vše původní včetně turba! Ani jeden čep nebo silentbok na ramenou se neměnil. Vstřik měním tak dvakrát do roka. To není vůbec spotřební záležitost jak se všude píše. Brzdy někdo oddělá po 60ti. Vím o Octavii II 2,0 FSi co na originální přední destičky včetně kotoučů najela 190 tkm a byla nutná výměna pouze destiček. Kotouče nebyly třeba.
Kdo se o auto stará, dává mu kvalitní díly a provozní kapaliny včas a zachází s tím jako člověk najede nesmyslné kilometry. Navíc někdy je lepší auto co má 300 tkm a má některé náchylnější části vyměněné než auto se 190ti co ho to teprv čeká. Údaj na tachometru nic neříká o stavu vozidla. Vždy záleží na údržbě a chování majitele. Za tímto tvrzením si zcela stojím.
Prase řidič nebo český servisní "šetřílek" zničí cokoliv za mnohem kratší dobu něž je nutné. Pak jsou z toho ty fámy "ježiš to je krám, ono tomu odešlo turbo, setrvák, spojka zadřel se kompresor na klimě." To je A, ale chybí B. Že ten motor nesmyslně vytáčí, nedoplňuje náplň klimy, jezdí od křižovatky ke křižovatce jak závodník brzda/plný plyn už nikdo neřekne. Nebo že nikdy neměnil chladící kapalinu nebo naftový filtr atd.
24. 4. 2012 22:56
Re: Stáčení nelze zabránit
Konečně někdo koho mohu označit za člověka co by měl do takových diskusí přispívat. Jsem toho samého názoru... a také že když auto má vysoký projezd nedostává destičky a brzdy z lídlu ale někdo ho používal a potřeboval z něj vytěžit maximum .. já sám mám Lagunu II 1,9dci 88kw 6-ti kvalt. Podle všech největší šrot .. Jsme na půl milionu a nemohu si stěžovat .. dělal sem rozvody, brzdy oleje, čepy.. na půl milionu se začalo ozívat řízení ale auto mě nikde nikdy nenechalo. Pár lehčích závad bylo ... :-) ale i po těch kilometrech za to auto dám ruku do ohně ... Není to prostě tak jak si každý myslí .. a Foobie s 90 na tacho a servisem kde se šetřila každá koruna není top ...
21. 4. 2012 19:26
Toyota servisní historie
Snad to někomu pomůže. [odkaz] .
Rozbalit vlákno
5
Avatar - eXp10it
21. 4. 2012 20:31
Re: Toyota servisní historie
Díky, paráda...
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 21:13
Re: Toyota servisní historie
[odkaz]

snad to někomu pomůže >:-[]

cituji: "...Našim stálým zákazníkům poskytujeme slevovou kartu, kterou mohou využít při dalších návštěvách..."
22. 4. 2012 10:30
Re: Toyota servisní historie
To je katastrofa..
22. 4. 2012 21:40
Re: Toyota servisní historie
Zdenek Izer by na to v jeho typickych scenkach povedal "a, k...va"
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2012 22:19
Re: Toyota servisní historie
>:D :yes:
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2012 21:19
Zaručeně bez rizika
Je jednodušší koupit vůz v Auto ESA, než to dělat na vlastní pěst. S Auto ESA se vyhnete rizikům, která jsou spojena s individuálním prodejem vozu. Staňte se partnery silné, stabilní a dobře fungující společnosti.
Proč koupit ojetý vůz v Auto ESA?
vozy od nás jsou bez rizika!

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - autista
21. 4. 2012 23:34
Re: Zaručeně bez rizika
To je jako, že v supermarketu mají "zaručeně čerstvé pečivo" a přitom je to zmraženka, kterou rozpečou.
Osobně mám auto z A ESA a jde o to, že každý si koupí tak jak chce. Já jsem si auto nechal za 500 Kč ověřit v servisu a koupil až po týdnu. Problém, je, že lidi si myslí, že když nekoupí hned, tak už druhý den nebude, pořád mají v sobě ten komplex z nedostatku zboží. Ale auta se tak rychle neprodávají a když, tak máte čas koupit si jiné. V A ESA musíte mít jednu vysokou, 3.lekce vaření, 4. lekce sebeovládání a zvládání stresu, a hlavně je vůbec neposlouchat co vám říkají a mít větší dávku trpělivosti z jejich neschopností, aspoň tak velkou, jako je kufr vašeho nového auta, a potom si můžete být jistý, že jste koupili poctivě ojetinu, jestli je poctivá, to vám nikdo v A ESA nepoví, to ukáže čas.
21. 4. 2012 22:08
Ford - servisní historie
Doporučuju při koupi Fordu kontaktovat autorizovaný servis, který má přístup do ETIS - to je servisní historie, která obsahuje kilometry udané při předchozích záručních opravách nebo zásazích. Nemusí tam být nic, ale může. Já díky tomu odhalil, že Mondeo co jsem koupil má stočený tachometr. Cebia (zkontrolujsiauto.cz) žádné kilometry nezjistila, ETIS ano.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - autista
21. 4. 2012 23:39
DNES už snad standart
Myslím, si, že to je dnes standartem u všech automobilek, že mají internetovou servisní knížku, a že vám každý servis řekne historii, minimálně z doby záruky.

PRAVDA je, že lidi kupují to co chtějí, a to co chtějí musí někdo nabídnout, a jak se má chudák bazarista uživit, když mu tam někdo doveze 8 let starou šunku, která má najeto přes 300tis. a nedej bože druhý majitel, tak to ta šunka může mít klidně už přes 500, protože po prvním majiteli byla stočená?
Jednoduché, stočí se km, pozmění dokumentace, volant se vymění, pedály a řadící páka se vymění, vymění se výfuk, auto se komplet umyje i s motorem, navoní a prodává jako 6 let staré s 135 432km přesně :))))
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Brandon Walsh
22. 4. 2012 09:08
Re: DNES už snad standart
a jak se má chudák bazarista .... tak to už je čo za p*čovina >:D no chudáčik bazarista musí predávať stočené auto a niet inej možnosti >:D
Avatar - autista
22. 4. 2012 10:33
Re: DNES už snad standart
jde vidět, že jsi to nepochopil, no samozřejmě, že bazaristi jsou *** a budou, ale jen díky tomu, že lidi to tak chtějí... já osobně koupím raději auto s 200 tis. najeto, než 123tis. jakože bez problémů, po rozvodech atd. takové kecy v kleci
Avatar - gld
22. 4. 2012 11:28
Re: DNES už snad standart
Vystihol si to úplne presne. Bazáristi len kŕmia trh tým, čo si žiada. A žiada si 10 rokov staré naftové limuzíny s nájazdom do 150 000 km v perfektnom stave za cenu šrotu. Zázraky na počkanie, kto chce byť klamaný, klamaný bude.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2012 15:03
Re: DNES už snad standart
Část chce být klamaná. Kdo se ale o auta nezajímá, tak prostě žije v pohádce o dovozech kvalitních ojetin po německých důchodcích... To, že se věci mají jinak, zjistí, až se něco po*ere.
Avatar - gld
22. 4. 2012 21:41
Re: DNES už snad standart
Z mojich skúseností chce byť klamaná väčšina...áno, práve tej laickej verejnosti. Kto sa naozaj o autá zaujíma sa tak ľahko oklamať nedá.
Avatar - positivemind
22. 4. 2012 19:34
Re: DNES už snad standart
Jedna potíž ale je ;)

Např. Peugeot má zápis do elektronické servisní historie zpoplatněný (nevím proč, to se mě neptejte). A každý servis na to sere.

Dokud to nebude povinné při např. každé návštěvě servisu, je to k ničemu. Na aktuálním autě mám 200k km, budu ho asi příští rok posílat do světa, jak ho prodám s takovým nájezdem netuším...

Každopádně vtipné jsou např. inzeráty na sauto.cz, kdy má auto o polovinu méně km než na fotografiích tachometru >:D
22. 4. 2012 18:40
Německo je pocitvé
Německo má u nás jméno, kvalita, poctivost, upřímnost. No jak v čem. Každý chytrák jezdí do Německa pro zaručeně lépe servisované a nestočené auto, většinou ještě levnější, než u nás. Levnější už ani náhodou. A hele, každé třetí je stočené? To si můžeš ušetřit 1000km tam a zpět a i celej den času a koupit ojetinu u nás. Stačí na to zdravej rozum a pokud o autech nic nevím, dám tisícovku někomu, komu věřím. Ale pořád jsou frajeři, co koupí leštěnku v bazaru za plotem a jsou spokojení. Pak jemně zajíždí svoje zánovní auto, které přetahuje rozvody o 20tkm a olej vypadá jak kafe "ranní zabiják" >:-[]
Náhodou já stáčení km fandím. Dokud se lidi nevytrestají a nebudou dost nas*aní, tak se nic nezmění.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2012 22:14
Re: Německo je pocitvé
když koupíš dovoz tady, tak je stočený 2x. Cestou do Němec si ušetříš jedno stočení >:-[]
22. 4. 2012 23:46
Re: Německo je pocitvé
problem je v tom, ze 95% nemeckych bazaru je v tureckych a vychodoevropskych rukach. Staci se podivat na mobile.de a jmena prodavajicich, osobne jsem v nemecku jeste nemce ktery prodava stare auta nevidel, vyjimkou jsou oldtimery, luxus jako ferrari atd...Moji nemecti kolegove, kdyz kupuji stare auta tak bud primo z privatu nebo od autorizovaneho prodejce s garanci.
23. 4. 2012 18:05
a proto jen nové
Ještě před půl rokem jsem zastával názor, že nové auto si může koupit jen blbec. Poté co jsem sháněl vůz kolem roku 2000, tak jsem se nestačil divit. Narazit na soukromého prodejce co je skutečně první majitel je nemožné. Vše jsou jen překupníci či bazary. Nezbylo tedy než pár bazarů navštívit. Nestačil jsem se divit, žádné desetileté auto nemělo najeto přes 100tis, byť jsem očekával min 200tis. A ceny to jsem zíral. Nakonec mě tak vytočili, že jsem mazal hned do autosalónu pro nové a popřel tak svůj letitý názor na nová auta. Řekl bych tedy, že v bazarech je "stočeno" 100% :-)
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2012 20:03
Trestny cin
Tak ze se špatné prokazuje, ze někdo Ta Ho stocil, tomu rozumím...ale napsat, ze podvod to není,protože je problém dokázat úmysl obohatit se, to je dost odvážný tvrzeni.

IMO si stačí otevřít inzertn server a soudu předložit několik totznych aut s rozdílným stavem Ta Ho. A pokud by předmětný auto bylo prodano za cenu aut s nižším stavem tacho, není co řešit....

Jsem proti tomu,aby tu byl další speciální Zákon. Je to podvod a Basta.

Dovedete si snad predstavit, ze vymenite tacho na svým Focusu 2005 a protože do toho nechcete nic vrazet,nedate ho nastavit na původní km, jen si to poznacite...při prodeji uvedete a dáte cenu za původní -vyssi stav - dnes pohoda, s takovým zákonem trestný čin?? Bych jako sel brucet? Os. Zkušenost...
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2012 22:48
Pořád ta samá pohádka...
Je to pořád dokola. Po nízkých kilometrech je poptávka čili se tomu nabídka už nějak přizpůsobí a nebo se uměle (stáčením) vytvoří. Nic zvláštního v tom nehledejte :-) Když lidi budou kupovat auto podle stavu a ne podle km přestanou se tachometry stáčet. Stejně tak jako se nikdy nikomu nepodaří prokázat stočení. :-) Kupujte podle stavu ne podle budíků. :-) Ještě dodatek .. trošku jsem nepochopil ADAC a jejich apel na výrobce. Automobilky chrání tachometry jak to jen jde např. Octavia II po fl. procesory od Micronasu, nebo Fabia I po fl. měla kriptovaný program ale jak to tak bývá vždycky se najde někdo kdo program prolomí a je schopen s ním pracovat. Dělají ho lidi a upravují lidi, vždycky to někdo prolomí :-)
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2021 20:30
Škoda, že z Německa si kilometry neověříš...
Bohužel Německo nedisponuje veřejnou databází, kde by si člověk po zadání VIN zkontroloval, zda stav tachometru odpovídá... Takže první záznam o kilometrech je stejně evidovaný až po dovozu k nám při evidenční kontrole... občas něco o vozidlech ze zahraničí vyhledá teď hodně promovaná služba Carvertical... No posoudit můžete sami v recenzi https://vincheckfree.net/cz/pravda-o-carvertical-proverili-jsme-nas-vuz/ zda tohle anebo CEBII....
Rozbalit vlákno
0