Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 500X a 500XL: Retro Fiatů bude ještě víc

Fiat hodlá využít síly označení 500 pro řadu dalších modelů a aktuální dvojicí vozů s tímto jménem má doplnit sedmimístné MPV a crossover.
Zpět na článek
23. 4. 2012 08:23
23. 4. 2012 09:11
23. 4. 2012 09:46
23. 4. 2012 09:50
23. 4. 2012 09:51
23. 4. 2012 10:29
23. 4. 2012 10:35
23. 4. 2012 10:37
24. 4. 2012 06:25
23. 4. 2012 10:40
23. 4. 2012 11:16
23. 4. 2012 11:15
23. 4. 2012 11:37
23. 4. 2012 17:06
24. 4. 2012 06:23
23. 4. 2012 10:41
23. 4. 2012 10:48
23. 4. 2012 10:51
23. 4. 2012 10:53
23. 4. 2012 10:55
24. 4. 2012 06:28
23. 4. 2012 10:32
23. 4. 2012 10:42
23. 4. 2012 10:51
23. 4. 2012 11:05
23. 4. 2012 11:21
23. 4. 2012 11:34
23. 4. 2012 11:43
23. 4. 2012 11:53
23. 4. 2012 18:57
23. 4. 2012 11:59
23. 4. 2012 12:06
23. 4. 2012 12:08
23. 4. 2012 19:04
24. 4. 2012 15:05
24. 4. 2012 18:00
25. 4. 2012 21:24
25. 4. 2012 23:09
23. 4. 2012 17:07
23. 4. 2012 10:49
23. 4. 2012 11:24
23. 4. 2012 12:43
23. 4. 2012 19:05
24. 4. 2012 06:47
23. 4. 2012 11:18
23. 4. 2012 11:47
23. 4. 2012 11:59
23. 4. 2012 20:01
24. 4. 2012 06:50
22. 1. 2021 17:52
23. 4. 2012 11:18
23. 4. 2012 11:31
23. 4. 2012 11:47
23. 4. 2012 14:41
23. 4. 2012 20:14
25. 4. 2012 21:31
24. 4. 2012 07:06
23. 4. 2012 12:17
23. 4. 2012 12:19
23. 4. 2012 12:47
23. 4. 2012 19:49
23. 4. 2012 12:42
23. 4. 2012 12:47
23. 4. 2012 13:16
23. 4. 2012 14:58
23. 4. 2012 15:11
23. 4. 2012 15:28
23. 4. 2012 15:42
23. 4. 2012 15:55
23. 4. 2012 17:09
23. 4. 2012 19:33
23. 4. 2012 19:48
23. 4. 2012 20:37
23. 4. 2012 19:12
23. 4. 2012 20:43
23. 4. 2012 21:24
23. 4. 2012 22:25
23. 4. 2012 23:15
24. 4. 2012 06:41
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2012 08:23
super
cim viac takychto fiatov tym lepsie :yes:

takze mame teraz 500L za nou pride 500XL a neskor crossover 500X, uff :yes:

fiat sa mi zacina pacit, taketo auta mal mat uz davno a predaje fiatu by mali ine cisla :yes:

fandim fiatu :yes:
Rozbalit vlákno
2
23. 4. 2012 08:47
Re: super
Až na to nazývat čumák s prvkem retra retrem. Pan redaktor se naučil používat slovo retro, tak nás tím teď krmí. Já nikde retro nevidím. Zrovna tak tomu může říkat veterán.
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2012 09:11
Re: super
to uz je vec oznacenia redaktora, ja v tom tiez nejake velke retro nevidim ale do istej miery to ako retro aspon zcasti na mna posobi, myslim ze chytanie tu niekoho na slovickach nema zmysel, fiat zacina staviat paradne auta a to je podstatne :yes:

novy beetle je urcite mensie retro ako toto od fiatu ;-) a tiez sa o nom pise ako o neskutocnom retre a legende, oproti fiatu vyzera ale uplne o nicom :yes:
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 09:46
Křeč
Fiat se mi zdá být poněkud v křeči. Všeho moc škodí a tohle "retro" se velice brzy přejí. Působí to na mě naprostou bezradností a snahou vytřískat z pětistovky i to, na co vůbec nemá potenciál. Jen slavné jméno to asi nezachrání...
Rozbalit vlákno
49
23. 4. 2012 09:50
Re: Křeč
no, taky bych raději malý crossover nebo MPV od Fiatu viděl v jiném stylu než "ala 500".... První reakce na F500L jsou ale dost pozitivní, tak se uvidí.... prodejní čísla naznačí, jestli má styl "500" šanci i jinde než na mikro-autě....
23. 4. 2012 09:51
Re: Křeč
No některé automobilky si na opakování toho stejného motivu založili celou svoji existenci, tak proč ne.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 10:29
Re: Křeč
Napiš jedinou automobilku, kromě Fiatu, která si založila image na opakování toho nejmenšího modelu a ještě v retro stylu. Všichni se snaží roubovat styl vyšších tříd na nižší, jen fiat udělá mikro retro a pak to nafukuje a zvedá a ještě nechá stejný i název.
23. 4. 2012 10:37
Re: Křeč
A třeba celé současné portfolio Porsche je jedna nekonečná variace na téma 911. ;-)
24. 4. 2012 06:25
Re: Křeč
Boxster? Druhá generace Cayenne? Hlavní je, že se jim neříká 911. ;-) Porsche 911 XL je určitě horší varianta než v první generaci citelná inspirace.
Avatar - jazva
23. 4. 2012 10:40
Re: Křeč
Tak pokiaľ sa dobre pamätám, tak s novým "kukučom" vyšlo najprv VW Polo a potom to narvali na Golf, Passat atď. :-)
23. 4. 2012 10:46
Re: Křeč
jj, koncernisti s máslem na hlavě. ;-) :yes:
23. 4. 2012 11:16
Re: Křeč
To je teda fakt retrostyl. 8-s :no:
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 11:15
Re: Křeč
Polo je Retro? A passat je variace na polo? Dost zcestné. Tam je to prostě klasiská, moha lidmi zatracovaná, unifikace jedné značky.
Avatar - jazva
23. 4. 2012 11:37
Re: Křeč
Lenže unifikácia podľa najmenšieho modelu a skončilo to až pri Touaregu a Transporteri. A či je to retro, alebo nie, to mi je fuk.
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 17:06
Re: Křeč
Nejsem si moc jistý, ale nebyl prvním VW s novým čumákem Golf? Až teprve po něm přišlo Polo...
24. 4. 2012 06:23
Re: Křeč
Také bych řekl, že první na trhu bylo Polo s tím, že se inspirovalo Sciroccem. Ze začátku jsem tuhle strategii kritizoval i u VW, tedy unifikovat od nejmenšího modelu, nejlíp se přetahuje design od středu, nicméně výsledek není špatný. Takovému Passatu nejvíc v mých očích škodí chrom a to není vina "kukuče." A Touareg je také pěkné auto. Takže to zvládli slušně. Částečně je to tím, že Polo je na svou třídu celkem dospělé auto, není hravé ani vykulené.

Pravda je, že člověk nemůže vědět, v jakém pořadí byla ta auta nakreslena. Soudíme podle uvádění na trh, ale proces mohl být jiný. Obzvláště, pokud unifikace byla od začátku plán a myslelo se i na ostatní modely. Třeba jako tomu bylo u Audi, když pan de'Silva dostal úkol vytvořit identitu značky.
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2012 10:41
Re: Křeč
tak tak - mini a porsche su tiez dobre priklady, suhlasim s kolegami hend nadomnou :yes:

tiez nevidim dovod preco by to co je pekne a uspesne nemohlo sluzit ako zaklad pre vyrobu dalsich modelov - vidime ze taktika mini funguje tak preco by to neklapalo fiatu ? Vymyslat stale rozne patvary nie je vzdy cesta k uspechu
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 10:48
Re: Křeč
Jenže je rozdíl, drahý neznalý toppere, vytvořit nové řady s jednotným designovým stylem, nebo vařit odvar úspěšného minimodelu a stavět jen na jeho dobrém jméně a prodejích. Za chvíli bude celá výrobní řada Fiatu jen 500 a písmeno dle momentální verze... Jo a k tomu možná Panda.
23. 4. 2012 10:51
Re: Křeč
A tak mi řekni, jaký je rozdíl mezi odvarem z 500 a odvarem z Mini?
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 10:53
Re: Křeč
Mini je značka, 500 je model. Oba mají trošku jiné postavení.
23. 4. 2012 10:55
Re: Křeč
Mini = "vařit odvar úspěšného minimodelu a stavět jen na jeho dobrém jméně a prodejích" ;-)
24. 4. 2012 06:28
Re: Křeč
Je to jen otázka síly značky. I u Mini se to kritizuje. Ale trh to přijme, protože Mini je in. Otázka je, jestli i 500 má takhle silné postavení, jestli je tak zakořeněná v myslích kupců. Nebo jestli si tím naředí exkluzivitu malé pětistovky a odeženou od sebe zákazníky.

Hlavní rozdíl je, že Mini je značka, tudíž každý její model musí být Mini. Také ten základní je Mini One a ne jen Mini. Kdežto 500 není značka a použít tohle označení na tolik modelů nemusí být nejlepší nápad.

Uvidíme, jak zvládnou design.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 10:32
Re: Křeč
Taky by jsem viděl raději větší modely v nějakém vzhledu třeba Brava, než udělat pět variací na pětistovku.
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2012 10:42
Re: Křeč
variace na 500ku budu mpv a crossover, bravo teda urcite pride :yes:, klasicky zastupca v nizsej strednej triede je pre fiat dolezity model :yes:

nissan uz avizoval ozivenie almery, nevidim dovod preco by mal fiat hlasit umrtie brava ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 10:51
Re: Křeč
S už představenými modely to máš čtyři verze Fiatu 500... vlastně pět i s kabrikem.
O umrtvení Brava nikdo nemluvil. Ale Bravu by taky prospělo trošku oživení, už je na trhu hezkou řádku měsíců.
Avatar - jazva
23. 4. 2012 11:05
Re: Křeč
Golf, Golf Cabrio, Golf Plus, Golf Cross, Golf Variant... Keby som bol hnidopich, tak pridám ešte Caddy a Jettu. Na tomto ti nič nevadí, iba na 500ke? :-)
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 11:21
Re: Křeč
Golf všechny varianty = nižší střední. Jeden model v jedné třídě ve více provedeních. Nebo ti přijde BMW 3er Sedan, Touring, coupe a cabrio taky divné?
Avatar - jazva
23. 4. 2012 11:34
Re: Křeč
A čo ti príde divné na tom že 500 bude aj miniMPV a miniCrossover? Mne je Fiat ukradnutý a duplom 500ka. Pre mňa, za mňa nech z nej spravia aj motorový čln. Len mi lezie na nervy ako sa tu do Fiatu navážate, keď robí to, čo robia a ostatný. U iných v pohode, u Fiatu svätokrádež.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 11:43
Re: Křeč
Zatlač žilku na čele a podívej se ještě jednou na celou věc nezaujatě, pak ti to možná dojde. Pokud nechceš pochopit, jaký je rozdíl mezi Golf - Golf Cabrio a F500 na tisíc způsobů, tak nemá cenu o tom dále diskutovat. Mě je Fiat také celkem ukradený.
Avatar - jazva
23. 4. 2012 11:53
Re: Křeč
Medzi Golfom a Golfom Cabrio je presne taký istý rozdiel ako medzi Fiat 500 a Fiat 500 C(abrio). A predpokladám že medzi Golf a Golf Plus bude presne taký istý rozdiel ako medzi Fiat 500 a Fiat 500 L. :-)
Avatar - autista
23. 4. 2012 18:57
Re: Křeč
Přesně tak, Golf a Golf Plus, je 500 a 500 L, tak nechápu reakce těch lidí, co si myslí, že to tak není. Citroën má taky jednotný design, Audi je jako jedno vejce, BMW téměř taky. Ale Fiat se v ČR nenosí, je to pro všechny, co ho nikdy nevlastnili a nikdy neměli s ním zkušenost zmetek. To je teda úroveň.
23. 4. 2012 11:59
Re: Křeč
VW Up tři a pětidvéřový

VW Polo tři a pětidvéřový + sedan

VW Golf jsi nám hezky vyjmenoval. jenže na rozdíl od FIATu to není taková zoufalá křeč, jak předstírat rozšiřování portfolia za každou cenu, ale svébytné modely - co by celej FIAT i s Lancií a AR dal třeba za to Cabrio....

VW Passat sedan a kombi + ameeická verze (sedan) od evropské dost odlišná (ne jako chrysler 300 a odpovídající Lancie, nebo Dodge Journey a Fiat Freemont)

VW CC

VW Scirocco

VW Eos

VW Tiguan

VW Toureg

VW Phaeton

......no aten slavný FIAT, hnidpichu?

FIAT 500 - třídvéřový a ona obludka ze Srbska vytvořená z už bńevyráběné Idey s maskou z 500ky a interierem z Pandy

Fiat Panda - pětidvéřová

Fiat Punto - tří a pětidvéřový

Fiat Bravo - čtyřdvéřový

ani nevím, jestli ještě vůbec vyrábějí Cromu (což byl rovněž jeden poětidvéřový model) a k tomu přidejme dva přeznačkované modely Suzuki SX4 a Dodge Journey

Skutečně ani já nechci být hnidopich a porovnávat FIAt s vlastním VW ani snad nelze. Jenže Fiat se už dnesak nemůže porovnávet nejen s těmi nejlepšími, mezi které VW nesporně a jednoznačně patří, ale ani se srovnatelnými. Korejci mu ukazují záda z čím dál tím větší vzdálenosti a i přes určité problémy na PSA nebo Renault nemá ani náhodou. Stačí si vzít protfolio samotného Renaultu a je to někde jinde. A to jak šíří nabídky, tak technikou.....

Nakonec si stačí vzít i tu zejména italofily tak nenáviděnou a pomlouvanou škodovku a i ta je dnaska už někde jinde.....proti oktávce je Bravo zastarale a směšně působící model, Yeti je originál ( a narozdíl od Sedici i prodejně úspěšný, Sedici zachraňuuje pouze to, že se vyrábí společně se Suzuki SX4, které zachraňuje ekonomiku výroby....) a větší luxusnější sedan? To u FIATu neznají a nemají......
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 12:06
Re: Křeč
Pokud by jsem porovnání stáří Octavie vs. Brava bral čistě z pohledu uvedení na trh, tak Octavia je na trhu od roku 2004 a Bravo od 2007.
Avatar - jazva
23. 4. 2012 12:08
Re: Křeč
nejako mi uniká zmysel tvojej reakcie. Máš snáď pocit, že som niekde porovnával šírku automobilového portfólia VW a Fiatu?

Blue.sun písal, že mu vadí to, že 500ka má 5(!!!) variánt. Prvé čo ma napadlo, bol Golf. Ten má tiež minimálne 5 variánt. Tam(a nie len tam) je to zrejme OK, vadí to iba u Fiatu. Každý sa predsa snaží so svojho úspechu (VW - Golf, Fiat - 500) vytrieskať čo najviac peňazí. Nič nové pod slnkom, len tu sa to prezentuje na príklade Fiatu 500 ako najväčšie zlo. 8-s
Avatar - autista
23. 4. 2012 19:04
Re: Křeč
Kdy už pochopí lidi jako ty, že FIAT není jen FIAT, ale je to více značek viz.:
[odkaz]
[odkaz]

Pak si spočítej kolik dělá FIAT Group aut, a pošli odpověď, mně se to počítat nechce, to by bylo min. na hodinu. :)))

A porovnej si to se s VW [odkaz]

Hodně zdaru, ať Ti vyjde větší číslo :-)

A to FIAT dělal tanky, nevím jestli je ještě dělá.
24. 4. 2012 15:05
Re: Křeč
A ty nechápeš, že VW není jenom volkswagen, ale taky AUDI, Škoda, SEAT a ostatní luxusní značky?

Jenom portfolio Audiny je širší než všechny evropské značky Fiatu dohromady. A Chryslery a spol. to u koncernu VW (dneska třeba včetně Porsche rozhodně nevyrovnají.

Smůla, co? Porovnávám značku FIAT jako takovou se značkou Volkswagen, což pro FIAT vychází tristně (zejména v pohledu třeba dvacet let zpět). Když vytahuješ celý kopncern včetně Chyrsleru tak je to taky o dost kratší konec....smůla, co?
Avatar - autista
24. 4. 2012 18:00
Re: Křeč
Chápu, že VW není jenom VW, proto jsem porovnával koncerny. A vyšlo mi toto:
VW 71 FIAT 20
AUDI 45 AR 6
SEAT 19 LANCIA 7
ŠKODA 31 Abarth 3
Bentley 7 Maserati 10
Bugatti 1 Ferrari 5
Lamborghini 6 Chrysler 4
Commercial VW 38 Dodge 7
Scania 25 Jeep 6
MAN 7 RAM 4
CELKEM VW 250 MOPAR 26
Fiat Commercial 11
CELKEM FIAT 109
Ale VW považuje za typ i stejné auto, pokud má jiné označení, nebo znáš 31 verzí ŠKODA???

A byl jsem k Tobě mírný, protože jsem mluvil o koncernu jako takovém, takže jsem nezapočítal všechny traktory, jeřáby, secí stroje apod. to by ten VW jaksi nezvládl.
A dle součtu zjistíš, že AUDI nedělá více aut, než všechna FIAT koncern v Itálii. :))
25. 4. 2012 21:24
Re: Křeč
Nevím, co myslíš tou mísrností, když jenom dokazuješ, že jsem měl pravdu. Porovnání Volkswagenu jako značky a FIATu jako značky je pro taloše tristní a to ještě nevím, co představuje těch 20 modelů (zapomněl jsme před tím na ohavnou Lineu, která se nelíbí ani v Indii a tam snesou lecos, i když zas ne v takové míře jako třeba v Brazílii), protože se obávám, že ani VW jich nemá 71. Ale budiž. Nicméně sám ses dopočítal k tomu, že samotné AUDI má širší portfolio než vlastní FIAT, AR a Lancie dohromady. Prémie taloši nemají a supersporty vynech. Jo - a Abarth, to je jako co? Psal jsme o portfoliu ne o počtech, ale na podobné slovní nesmysly jsme si u fandů podalpské produkce celkem zvykl.

Všiml jsem si holt, že někteří lidé mají komplex obecně z Němců a léčí si ho adorací podobných křiváků, jako jsou ve velké míře čecháčkové (o slovácích ani nemluvě) v tomto případě jeou Italové přímo ideální. No proč ne, když to někomu pomůže. Pro mně je ale daleko zajímavější, že propad prodejů aut v Itálii oproti loňsku představuje cca 28% a že nejprodávanějším autem Evropy je Golf, ačkoliv jeho nástupce se očekává už na podzim.
Avatar - autista
25. 4. 2012 23:09
Re: Křeč
Jde vidět, že neuznáváš argumenty založené na faktech a záměrně si je upravuješ. Nevím, proč bych měl mít komplex z Němců, když se s nimi setkávám a přátelím denně. Adorace, jestli víš co znamená nijak nesouvisí s čecháčkami, jak píšeš, a navíc nejsem ani z Čech, takže se můžu nad tímto blábolem pousmát.
To, že neznáš Abarth je Tvoje smůla, navíc Škoda nedělá 31 aut, je to jen VW, který takto uměle upravuje data. A to je i u AUDI, VW, prostě všech značek od VW stačí se podívat na odkaz co jsem poslal, ale na to nemáš kapacitu, abys to pochopil. A zase mi tady tlačíš, že AUDI dělá více než všechny značky FIATU v Itálii.
Golf se teď prodává lépe, protože je za nižší ceny. >:D
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 17:07
Re: Křeč
Rozdíl je mít varianty jednoho auta v nižší střední a dělat z mikroauta (F500) varianty do všech tříd až pomalu po nižší střední MPV.
23. 4. 2012 10:44
Re: Křeč
já bych, ty bys, my bychom :-!
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 10:49
Re: Křeč
Bravo mi už taky leze krkem... O Puntu pro 2012 radši ani nemluvím, to je strašné zvěrstvo. Nějak mám pocit, že Fiat trošku upadá.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 11:24
Re: Křeč
Jenže Bravo je alespoň vzevřením "normální" auto a ne variace na miniretro model. A Bravo se mi dokonce i docela líbí. Asi proto, že se nejedná o přeznačkovaný Chrysler, nebo variaci na 500. Za chvíli to bude poslední svého druhu u Fiatu.
Avatar - sendador
23. 4. 2012 12:43
Re: Křeč
Zverstvo bylo Punto Evo. Model 2012 je vicemene navrat k puvodnimu GP, mozna vypada i trochu lip. Druha vec je, ze uz mela prijit spis ctvrta generace.
Avatar - autista
23. 4. 2012 19:05
Re: Křeč
to auto je ale vylepšené, není to jen facelift, no nemá smysl to psát, když si to stejně nikdo nemyslí
24. 4. 2012 06:47
Re: Křeč
Lepší možná je, klidně tomu budu věřit (konkurence také vylepšuje). Nic to nemění na tom, že zkazili design Grande Punta a pořád to není ono. Prostě originál od Giugiara je jen jeden. To byla opravdu pěkná kastle.
23. 4. 2012 11:18
Re: Křeč
Vidím to obdobně.

Prodeje se uvidí, ale moc tomu nevěřím. Každý, kdo retro dělal, jej po jisté době opustil, nedá ze z toho žít věčně.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 11:47
Re: Křeč
Hlavní problém Retra je v každém dalším modelu, tedy ted je retro F500 a za dva tři roky bude muset přijít nový model F500 a opět retro. MINI se prozatím daří dobře toto zvládat, ale určitě je těžší vyrábět nové Retro modely, než klasické nové modely. Takže by jsem počkal, jak to zvládnou. Ale jestli to půjde z Fiatem takhle dál, tak se Fiat přejmenuje na automobilku s názvem "500" a bude produkovat různé varianty jako MINI.
23. 4. 2012 11:59
Re: Křeč
Jenomže na té 500l je nejvíc retro ten název. Auto samotné nijak zvlášť retro není (možná trochu předek). Spíš je stylem hodně blízko nové Pandě.

Podle mě na to jde Fiat s 500l celkem dobře. Udělal miniMPV, které vypadá mile a sympaticky. Což je příjemný kontrast oproti všem těm rádobysportovním MPV. Jen ten název se mi nezdá.
Avatar - Andromeda
23. 4. 2012 20:01
Re: Křeč
Asi tak nějak ...A název mi až tak nevadí ;-)
24. 4. 2012 06:50
Re: Křeč
No právě, ten název. Jen čas ukáže, jestli to byl chytrý krok.
22. 1. 2021 17:52
Re: Křeč
Jak tu píšete o té křeči, tak já jsem s křečmi měl docela dost veliký boj, ale myslím si, že se to dá docela dost dobře zvládnout, pokud víte jak na to. Já jsem to zkusil přes alternativu jménem CBD olej, ale vy to můžete zkusit jinak. NIcméně, jestli byste měl nějaký zájem o takovéto řešení, mrkněte třeba na https://www.cibdol.cz/cbd-olej a dejte vědět :-)
23. 4. 2012 10:52
platforma
Crossover použije rozšířenou a zvětšenou platformu Punta. Tj.cca 10 let starou platformu, která jde rozšiřovat a natahovat... Proč to šlo u Fiatu už dříve, a u VW se o tom (MQB) teď mluví jako o téměř vynálezu století?
Rozbalit vlákno
19
23. 4. 2012 11:18
Re: platforma
Já ti udělám radost a zareaguji na ty tvoje bláboly :

Tedy, ty seš ale chudák, že je to až s podivem. Chudák stejněj jako - celej FIAT s obstarožní produkcí čtyř aut a se zoufalou snahou předstírat, že je ještě schopen něco vyrábět nebo dokonce vyvíjet....
Avatar - DRBNUTY
23. 4. 2012 11:31
Re: platforma
Chudak je tvoja mama, ze porodila takeho dementneho syna...Prajem jej uprimnu sustrast. :'-(
23. 4. 2012 11:36
Re: platforma
Copak? Zase si chceš přečíst něco o své profilové fotce? >:D
23. 4. 2012 13:28
Re: platforma
ty jo, jak se na ten obrázek dívám.... někoho mi to připomíná.... To je nějakej slovenskej nácek, ne?
Avatar - DRBNUTY
23. 4. 2012 14:41
Re: platforma
on je to hlavne vyborny zabavac ;-)
[odkaz]
23. 4. 2012 15:11
Re: platforma
kvalita >:D skoro jak někteří místní borci tady z diskuse, když jim začne haprovat žlučník.... ;-)
23. 4. 2012 13:30
Re: platforma
Miluju takúto slovenštinu. >:D :yes:
Avatar - Plautus
23. 4. 2012 20:14
Re: platforma
Úprimná sústrasť sa nepraje, ale vyjadruje... ;-) Inak OK ;-)
25. 4. 2012 21:31
Re: platforma
Pro velký úspěch ctěného publika opakuji jeden z axiomů zdejších diskuzí - Dement si nickem DRBNUTY a fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti v profilu má podle všeho oidipovský kompex, pokud ovšem při svém IQ 67 ví, co to je.....

Některé hovado je dobré dát na hate-list, v tomto případě by to ale byla škoda, je zajímavé sledovat, co nám tady na sebe existence s nickem DRBNUTY a fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti na sebe všechno mimoděk prozradí.
23. 4. 2012 11:22
Re: platforma
MQB je opravdu něco jiného, než platforma Fiatu, kdysi to tady už někdo pokoušel protlačovat, ale vysvětlení bylo zcela jednoduché a rychlé.

Na platformě Punta nepostavíš žádné větší auto, neumožňuje zástavbu 4x4, neumožňuje použití jiných konstrukcí podvozků. Je to prostě jen starý přístup k plaformě. Zase nic nevíš. ;-)
23. 4. 2012 11:28
Re: platforma
No tak hlavně nevíme jak ta platforma Punta bude upravená. O Giuliettě se taky psalo, že bude stát na platformě Brava a přitom tam moc z toho Brava na tom podvozku nezbylo.
23. 4. 2012 11:32
Re: platforma
Pojetí platformy je u Fiatu trošku jiné. Giulietta ma jiný zadek, ano z Brava moc nezbylo resp. půlka auta.
23. 4. 2012 12:19
Re: platforma
Vzhledem k tomu, že tam bude i 4x4, tak těch úprav bude asi dost.
23. 4. 2012 12:37
Re: platforma
Úpravy budou asi tak rozsáhlé jako u VW MQB rozsah marketingu. >:D
23. 4. 2012 12:19
Re: platforma
Crossover který má nahradit Sedici a platforma neumožní zástavbu 4x4?
23. 4. 2012 13:12
Re: platforma
Oni tu tvoji platformu Punta, budou muset totiž od základu překopat. Modularitě MQB se ani vzdáleně nepřibližuje. ;-)
23. 4. 2012 13:28
Re: platforma
jj, zkrátka v různých jazycích se tomu říká různě... Někde to je překopání, někde modularita.
24. 4. 2012 07:06
Re: platforma
Třeba PQ 25, 35 a 46 jsou také příbuzné, odvozené. Rozdíl je v tom, že MQB už v základu bez úprav umožní stavbu různých aut, kdežto tyhle platformy musely být upravené a jejich flexibilita byla citelně menší. Jim jde právě o to nemuset nic zvětšovat a rozšiřovat. Nastaví parametry a je hotovo. Podle mne větší revolucí byla MLB uvedená do prodeje v roce 2008, což je ekvivalent od Audi, který jim umožňuje nejen stavět různé rozvory a rozchody, ale také kombinovat různé materiály a technologie při výrobě rámu a karoserie. Díky tomu na ní stojí A4/5/6/7/8, Q5, Bentley Continental GT (na rozdíl od předchůdce, který měl upravenou platformu A8 D3 právě kvůli tomu, že neměl a stále nemá ASF) a do budoucna nejspíš i Porsche Macan.
23. 4. 2012 12:17
Motory
To chtějí dávat do sedmimístného MPV dvouválec 0,9 TwinAir? No to bude poježděníčko... Už vidím německou rodinku jedoucí přes alpské kopečky na dovolenou k moři 8-s
Rozbalit vlákno
5
23. 4. 2012 12:19
Re: Motory
Snad dostanou rozum a dají tam 1,4T. To je pro takové autíčko ideální motor.
Avatar - sendador
23. 4. 2012 12:47
Re: Motory
a jeste Multiair 1,6. Tyhle dva motory imho dostane brzo i 500L, protoze motorova nabidka TwinAir, 1.4Fire a 1,3MJet je teda dost bida... ;-\
23. 4. 2012 19:49
Re: Motory
No v postatě jiná šance nezbývá, než tam dát tyto 2 motory. 1.4T a 1.6 Multiair rozhodně s 500L ani XL nebudou mít problémy ;-)

Upřímě je 500L po dlouhý době Fiat, který se mi celkem líbí a s pořádnou motorizací, např 1.4T a slušnou cenu by se o něm i dalo uvažovat jako o druhém autě do rodiny :yes:
Avatar - kari.laz
23. 4. 2012 12:42
Re: Motory
Hlavně ještě s pořádnou rakví na střeše, protože s udávanou délkou a sedmimístným provedením bude kufr tak na povinnou výbavu a bude plný.
Avatar - jazva
23. 4. 2012 12:47
Re: Motory
Presne také isté ako vo Fabii Kombi 1,2 HTP 40kW. A že som ich už takých stretol, naložených po strechu a s rakvou. A išlo to. Len mám skôr pocit, že to nebude problém Fiatu, ani toho 0,9 TwinAir, ale skôr toho retardéra medzi volantom a sedačkou. Presne ako to nie je problém Škody a ani 1,2 HTP...

A Nemec k tomu moru pôjde skôr naložený v BMW 5 Combi ako vo Fiate. ;-)
23. 4. 2012 13:16
Retro
Padlo tady hodně slov to roubování retrostylu 500. Podle mě ale nová 500l retro není a spíš než na 500 navazuje na novou Pandu, jak exteriérem, tak interiérem. Označení 500l je tedy spíš marketingová záležitost. Auta samotná toho moc společného nemají. A mě se ten název moc nelíbí. Samotné auto je podle mě milé a sympatické miniMPV.
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2012 14:58
hmm
Zajímavé, zase je to tady samej... fiat je mi u zadku... a už 60 příspěvků...

To se pak těm názorům dá jen těžko věřit... >:D
Rozbalit vlákno
14
23. 4. 2012 15:11
Re: hmm
hele ti anti-fiaťáci už znají portfolio Fiatu líp než já..... :*) >:D
23. 4. 2012 15:28
Re: hmm
Dokonce ho tady i vyjmenovali..., to uz se v tom pomalu ztrácím i já...
No co naplat..., přesně podle hesla..uč se znát svého nepřítele... Jinak nevím...

Mě tak nějak portfolio Fiatu nechává chladným..., uá zpozorním až vyleze Giulietta kombi, příp. nové Bravo, nebo až opravdu vyjede Fiat 500 XL..., což sjou tak auta, která mě mohou zajímat... ;-)
Avatar - sendador
23. 4. 2012 15:42
Re: hmm
Blby je, ze ja tak dlouho nebudu moct cekat, budu muset nakupovat uz na podzim. Z cehoz mi vychazi jen Freemont, ktery se mi moc nelibi, Doblo, ktery se mi vubec nelibi a nebo Delta, ktera je zase mensi nez bych chtel ;-\
23. 4. 2012 15:55
Re: hmm
No teď je to špatný. To je jasné... V případě potřeby auta ve střední třídě bych ale Freemont nezatracoval... Má co nabídnout. A Delta za dobrou cenu (pokud je k dostání), taky není úplně k zahození...
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 17:09
Re: hmm
To už bych se radši podíval po něčem lepším u konkurence, než takhle přemýšlet....
23. 4. 2012 19:33
Re: hmm
to jsem udělal, nechal si ve firmě naděli Mondeo a za prvních 14tkm to bylo 4x nepojízdné kvůli samovolně se vybíjející baterii.... 8-s
Čili až se třeba tohle: [odkaz] objeví jako kombi, tak si to s tím 1.4 Multiair turbo poběžím koupit.... Chci totiž autem zejména jezdit, ne obvolávat asistenčky.... (více pro zajímavost tady: [odkaz] a to auto má i jiné mouchy.... 8-s )
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2012 19:48
Re: hmm
No, myslím, že k tomu lze říci jediné - sni dál... :-(
Avatar - sendador
23. 4. 2012 20:37
Re: hmm
sice celkem logicka rada, ale ja mam ted druhyho Fiata a mam je rad, takze menit nechci.
Avatar - autista
23. 4. 2012 19:12
Re: hmm
Mně Delta zas tolik neoslovila, je zbytečně drahá, lepší volba je Bravo, pokud chceš více peněz utratit, tak Giulietta je rozhodně lepší volba než Delta. Interiér Delty je nudný a není tak prostorný jako v Bravu. :-)
Avatar - sendador
23. 4. 2012 20:43
Re: hmm
Potrebuju velkej kufr, takze Giulietta tady odpada (kdyz porad neni SW). Delta je trochu vetsi nez Bravo, ma o dost vic misto na zadnich sedackach, ktere jsou navic posuvne, takze se da zvetsit misto v kufru.
Avatar - autista
23. 4. 2012 21:24
Re: hmm
Bravo - kufr 400 / 1175 [odkaz]

Delta - kufr 385 / 760 [odkaz]
;-\
23. 4. 2012 22:25
Re: hmm
nedá se ten kufr Delty zvětšit posouváním sedaček?
Buď jak buď, u Brava ani Delty nejde ani tak o litry v kufru, ale jako o velikost vstupního otvoru a výšku nakládací hrany - jinými slovy "jak do toho ku*va narvat ten kočárek" ;-)
Prostě kombi to není a nikdy nebude, stejnětak (bohužel) Freemont....
Avatar - autista
23. 4. 2012 23:15
Re: hmm
dá, ale min. je 385, max. 465 a při sklopení opěradel, sedáky totiž sklopit nejdou, tak je to bída, jen 760l.

kufr v Bravu je jednoduchý, hranatý, vyhovuje mi, i když kočárek jsem v něm ještě nevezl :-) Chyba je, že neudělali Bravo kombi, to by byl větší trhák než 159 kombi. :-(
Avatar - sendador
24. 4. 2012 06:41
Re: hmm
nj, o absenci Brava SW se tady uz napsaly mraky prispevku, to uz nema smysl resit dal. Delta je pocitove trochu vetsi auto nez Bravo a zvetseni kufru na 465l je uz celkem slusna hodnota (samozrejme na ukor zadnich sedacek). Prave o ten kocarek mi pujde. Asi si ho pak budu muset vzit do showroomu a vyzkouset nalozeni v praxi :-)
Jeste to necham do podzimu ulezet a uvidim. Treba jeste okouknu 500L, tam me ale dost odrazuje nabidka motoru a asi to taky nebude zrovna nakladak ;-\