Až na to nazývat čumák s prvkem retra retrem. Pan redaktor se naučil používat slovo retro, tak nás tím teď krmí. Já nikde retro nevidím. Zrovna tak tomu může říkat veterán.
to uz je vec oznacenia redaktora, ja v tom tiez nejake velke retro nevidim ale do istej miery to ako retro aspon zcasti na mna posobi, myslim ze chytanie tu niekoho na slovickach nema zmysel, fiat zacina staviat paradne auta a to je podstatne :yes:
novy beetle je urcite mensie retro ako toto od fiatu ;-) a tiez sa o nom pise ako o neskutocnom retre a legende, oproti fiatu vyzera ale uplne o nicom :yes:
Fiat se mi zdá být poněkud v křeči. Všeho moc škodí a tohle "retro" se velice brzy přejí. Působí to na mě naprostou bezradností a snahou vytřískat z pětistovky i to, na co vůbec nemá potenciál. Jen slavné jméno to asi nezachrání...
no, taky bych raději malý crossover nebo MPV od Fiatu viděl v jiném stylu než "ala 500".... První reakce na F500L jsou ale dost pozitivní, tak se uvidí.... prodejní čísla naznačí, jestli má styl "500" šanci i jinde než na mikro-autě....
Napiš jedinou automobilku, kromě Fiatu, která si založila image na opakování toho nejmenšího modelu a ještě v retro stylu. Všichni se snaží roubovat styl vyšších tříd na nižší, jen fiat udělá mikro retro a pak to nafukuje a zvedá a ještě nechá stejný i název.
Také bych řekl, že první na trhu bylo Polo s tím, že se inspirovalo Sciroccem. Ze začátku jsem tuhle strategii kritizoval i u VW, tedy unifikovat od nejmenšího modelu, nejlíp se přetahuje design od středu, nicméně výsledek není špatný. Takovému Passatu nejvíc v mých očích škodí chrom a to není vina "kukuče." A Touareg je také pěkné auto. Takže to zvládli slušně. Částečně je to tím, že Polo je na svou třídu celkem dospělé auto, není hravé ani vykulené.
Pravda je, že člověk nemůže vědět, v jakém pořadí byla ta auta nakreslena. Soudíme podle uvádění na trh, ale proces mohl být jiný. Obzvláště, pokud unifikace byla od začátku plán a myslelo se i na ostatní modely. Třeba jako tomu bylo u Audi, když pan de'Silva dostal úkol vytvořit identitu značky.
tak tak - mini a porsche su tiez dobre priklady, suhlasim s kolegami hend nadomnou :yes:
tiez nevidim dovod preco by to co je pekne a uspesne nemohlo sluzit ako zaklad pre vyrobu dalsich modelov - vidime ze taktika mini funguje tak preco by to neklapalo fiatu ? Vymyslat stale rozne patvary nie je vzdy cesta k uspechu
Jenže je rozdíl, drahý neznalý toppere, vytvořit nové řady s jednotným designovým stylem, nebo vařit odvar úspěšného minimodelu a stavět jen na jeho dobrém jméně a prodejích. Za chvíli bude celá výrobní řada Fiatu jen 500 a písmeno dle momentální verze... Jo a k tomu možná Panda.
Je to jen otázka síly značky. I u Mini se to kritizuje. Ale trh to přijme, protože Mini je in. Otázka je, jestli i 500 má takhle silné postavení, jestli je tak zakořeněná v myslích kupců. Nebo jestli si tím naředí exkluzivitu malé pětistovky a odeženou od sebe zákazníky.
Hlavní rozdíl je, že Mini je značka, tudíž každý její model musí být Mini. Také ten základní je Mini One a ne jen Mini. Kdežto 500 není značka a použít tohle označení na tolik modelů nemusí být nejlepší nápad.
S už představenými modely to máš čtyři verze Fiatu 500... vlastně pět i s kabrikem.
O umrtvení Brava nikdo nemluvil. Ale Bravu by taky prospělo trošku oživení, už je na trhu hezkou řádku měsíců.
Golf, Golf Cabrio, Golf Plus, Golf Cross, Golf Variant... Keby som bol hnidopich, tak pridám ešte Caddy a Jettu. Na tomto ti nič nevadí, iba na 500ke? :-)
Golf všechny varianty = nižší střední. Jeden model v jedné třídě ve více provedeních. Nebo ti přijde BMW 3er Sedan, Touring, coupe a cabrio taky divné?
A čo ti príde divné na tom že 500 bude aj miniMPV a miniCrossover? Mne je Fiat ukradnutý a duplom 500ka. Pre mňa, za mňa nech z nej spravia aj motorový čln. Len mi lezie na nervy ako sa tu do Fiatu navážate, keď robí to, čo robia a ostatný. U iných v pohode, u Fiatu svätokrádež.
Zatlač žilku na čele a podívej se ještě jednou na celou věc nezaujatě, pak ti to možná dojde. Pokud nechceš pochopit, jaký je rozdíl mezi Golf - Golf Cabrio a F500 na tisíc způsobů, tak nemá cenu o tom dále diskutovat. Mě je Fiat také celkem ukradený.
Medzi Golfom a Golfom Cabrio je presne taký istý rozdiel ako medzi Fiat 500 a Fiat 500 C(abrio). A predpokladám že medzi Golf a Golf Plus bude presne taký istý rozdiel ako medzi Fiat 500 a Fiat 500 L. :-)
Přesně tak, Golf a Golf Plus, je 500 a 500 L, tak nechápu reakce těch lidí, co si myslí, že to tak není. Citroën má taky jednotný design, Audi je jako jedno vejce, BMW téměř taky. Ale Fiat se v ČR nenosí, je to pro všechny, co ho nikdy nevlastnili a nikdy neměli s ním zkušenost zmetek. To je teda úroveň.
VW Golf jsi nám hezky vyjmenoval. jenže na rozdíl od FIATu to není taková zoufalá křeč, jak předstírat rozšiřování portfolia za každou cenu, ale svébytné modely - co by celej FIAT i s Lancií a AR dal třeba za to Cabrio....
VW Passat sedan a kombi + ameeická verze (sedan) od evropské dost odlišná (ne jako chrysler 300 a odpovídající Lancie, nebo Dodge Journey a Fiat Freemont)
VW CC
VW Scirocco
VW Eos
VW Tiguan
VW Toureg
VW Phaeton
......no aten slavný FIAT, hnidpichu?
FIAT 500 - třídvéřový a ona obludka ze Srbska vytvořená z už bńevyráběné Idey s maskou z 500ky a interierem z Pandy
Fiat Panda - pětidvéřová
Fiat Punto - tří a pětidvéřový
Fiat Bravo - čtyřdvéřový
ani nevím, jestli ještě vůbec vyrábějí Cromu (což byl rovněž jeden poětidvéřový model) a k tomu přidejme dva přeznačkované modely Suzuki SX4 a Dodge Journey
Skutečně ani já nechci být hnidopich a porovnávat FIAt s vlastním VW ani snad nelze. Jenže Fiat se už dnesak nemůže porovnávet nejen s těmi nejlepšími, mezi které VW nesporně a jednoznačně patří, ale ani se srovnatelnými. Korejci mu ukazují záda z čím dál tím větší vzdálenosti a i přes určité problémy na PSA nebo Renault nemá ani náhodou. Stačí si vzít protfolio samotného Renaultu a je to někde jinde. A to jak šíří nabídky, tak technikou.....
Nakonec si stačí vzít i tu zejména italofily tak nenáviděnou a pomlouvanou škodovku a i ta je dnaska už někde jinde.....proti oktávce je Bravo zastarale a směšně působící model, Yeti je originál ( a narozdíl od Sedici i prodejně úspěšný, Sedici zachraňuuje pouze to, že se vyrábí společně se Suzuki SX4, které zachraňuje ekonomiku výroby....) a větší luxusnější sedan? To u FIATu neznají a nemají......
nejako mi uniká zmysel tvojej reakcie. Máš snáď pocit, že som niekde porovnával šírku automobilového portfólia VW a Fiatu?
Blue.sun písal, že mu vadí to, že 500ka má 5(!!!) variánt. Prvé čo ma napadlo, bol Golf. Ten má tiež minimálne 5 variánt. Tam(a nie len tam) je to zrejme OK, vadí to iba u Fiatu. Každý sa predsa snaží so svojho úspechu (VW - Golf, Fiat - 500) vytrieskať čo najviac peňazí. Nič nové pod slnkom, len tu sa to prezentuje na príklade Fiatu 500 ako najväčšie zlo. 8-s
A ty nechápeš, že VW není jenom volkswagen, ale taky AUDI, Škoda, SEAT a ostatní luxusní značky?
Jenom portfolio Audiny je širší než všechny evropské značky Fiatu dohromady. A Chryslery a spol. to u koncernu VW (dneska třeba včetně Porsche rozhodně nevyrovnají.
Smůla, co? Porovnávám značku FIAT jako takovou se značkou Volkswagen, což pro FIAT vychází tristně (zejména v pohledu třeba dvacet let zpět). Když vytahuješ celý kopncern včetně Chyrsleru tak je to taky o dost kratší konec....smůla, co?
Chápu, že VW není jenom VW, proto jsem porovnával koncerny. A vyšlo mi toto:
VW 71 FIAT 20
AUDI 45 AR 6
SEAT 19 LANCIA 7
ŠKODA 31 Abarth 3
Bentley 7 Maserati 10
Bugatti 1 Ferrari 5
Lamborghini 6 Chrysler 4
Commercial VW 38 Dodge 7
Scania 25 Jeep 6
MAN 7 RAM 4
CELKEM VW 250 MOPAR 26
Fiat Commercial 11
CELKEM FIAT 109
Ale VW považuje za typ i stejné auto, pokud má jiné označení, nebo znáš 31 verzí ŠKODA???
A byl jsem k Tobě mírný, protože jsem mluvil o koncernu jako takovém, takže jsem nezapočítal všechny traktory, jeřáby, secí stroje apod. to by ten VW jaksi nezvládl.
A dle součtu zjistíš, že AUDI nedělá více aut, než všechna FIAT koncern v Itálii. :))
Nevím, co myslíš tou mísrností, když jenom dokazuješ, že jsem měl pravdu. Porovnání Volkswagenu jako značky a FIATu jako značky je pro taloše tristní a to ještě nevím, co představuje těch 20 modelů (zapomněl jsme před tím na ohavnou Lineu, která se nelíbí ani v Indii a tam snesou lecos, i když zas ne v takové míře jako třeba v Brazílii), protože se obávám, že ani VW jich nemá 71. Ale budiž. Nicméně sám ses dopočítal k tomu, že samotné AUDI má širší portfolio než vlastní FIAT, AR a Lancie dohromady. Prémie taloši nemají a supersporty vynech. Jo - a Abarth, to je jako co? Psal jsme o portfoliu ne o počtech, ale na podobné slovní nesmysly jsme si u fandů podalpské produkce celkem zvykl.
Všiml jsem si holt, že někteří lidé mají komplex obecně z Němců a léčí si ho adorací podobných křiváků, jako jsou ve velké míře čecháčkové (o slovácích ani nemluvě) v tomto případě jeou Italové přímo ideální. No proč ne, když to někomu pomůže. Pro mně je ale daleko zajímavější, že propad prodejů aut v Itálii oproti loňsku představuje cca 28% a že nejprodávanějším autem Evropy je Golf, ačkoliv jeho nástupce se očekává už na podzim.
Jde vidět, že neuznáváš argumenty založené na faktech a záměrně si je upravuješ. Nevím, proč bych měl mít komplex z Němců, když se s nimi setkávám a přátelím denně. Adorace, jestli víš co znamená nijak nesouvisí s čecháčkami, jak píšeš, a navíc nejsem ani z Čech, takže se můžu nad tímto blábolem pousmát.
To, že neznáš Abarth je Tvoje smůla, navíc Škoda nedělá 31 aut, je to jen VW, který takto uměle upravuje data. A to je i u AUDI, VW, prostě všech značek od VW stačí se podívat na odkaz co jsem poslal, ale na to nemáš kapacitu, abys to pochopil. A zase mi tady tlačíš, že AUDI dělá více než všechny značky FIATU v Itálii.
Golf se teď prodává lépe, protože je za nižší ceny. >:D
Jenže Bravo je alespoň vzevřením "normální" auto a ne variace na miniretro model. A Bravo se mi dokonce i docela líbí. Asi proto, že se nejedná o přeznačkovaný Chrysler, nebo variaci na 500. Za chvíli to bude poslední svého druhu u Fiatu.
Zverstvo bylo Punto Evo. Model 2012 je vicemene navrat k puvodnimu GP, mozna vypada i trochu lip. Druha vec je, ze uz mela prijit spis ctvrta generace.
Lepší možná je, klidně tomu budu věřit (konkurence také vylepšuje). Nic to nemění na tom, že zkazili design Grande Punta a pořád to není ono. Prostě originál od Giugiara je jen jeden. To byla opravdu pěkná kastle.
Hlavní problém Retra je v každém dalším modelu, tedy ted je retro F500 a za dva tři roky bude muset přijít nový model F500 a opět retro. MINI se prozatím daří dobře toto zvládat, ale určitě je těžší vyrábět nové Retro modely, než klasické nové modely. Takže by jsem počkal, jak to zvládnou. Ale jestli to půjde z Fiatem takhle dál, tak se Fiat přejmenuje na automobilku s názvem "500" a bude produkovat různé varianty jako MINI.
Jenomže na té 500l je nejvíc retro ten název. Auto samotné nijak zvlášť retro není (možná trochu předek). Spíš je stylem hodně blízko nové Pandě.
Podle mě na to jde Fiat s 500l celkem dobře. Udělal miniMPV, které vypadá mile a sympaticky. Což je příjemný kontrast oproti všem těm rádobysportovním MPV. Jen ten název se mi nezdá.
Jak tu píšete o té křeči, tak já jsem s křečmi měl docela dost veliký boj, ale myslím si, že se to dá docela dost dobře zvládnout, pokud víte jak na to. Já jsem to zkusil přes alternativu jménem CBD olej, ale vy to můžete zkusit jinak. NIcméně, jestli byste měl nějaký zájem o takovéto řešení, mrkněte třeba na https://www.cibdol.cz/cbd-olej a dejte vědět :-)
Crossover použije rozšířenou a zvětšenou platformu Punta. Tj.cca 10 let starou platformu, která jde rozšiřovat a natahovat... Proč to šlo u Fiatu už dříve, a u VW se o tom (MQB) teď mluví jako o téměř vynálezu století?
Já ti udělám radost a zareaguji na ty tvoje bláboly :
Tedy, ty seš ale chudák, že je to až s podivem. Chudák stejněj jako - celej FIAT s obstarožní produkcí čtyř aut a se zoufalou snahou předstírat, že je ještě schopen něco vyrábět nebo dokonce vyvíjet....
Pro velký úspěch ctěného publika opakuji jeden z axiomů zdejších diskuzí - Dement si nickem DRBNUTY a fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti v profilu má podle všeho oidipovský kompex, pokud ovšem při svém IQ 67 ví, co to je.....
Některé hovado je dobré dát na hate-list, v tomto případě by to ale byla škoda, je zajímavé sledovat, co nám tady na sebe existence s nickem DRBNUTY a fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti na sebe všechno mimoděk prozradí.
MQB je opravdu něco jiného, než platforma Fiatu, kdysi to tady už někdo pokoušel protlačovat, ale vysvětlení bylo zcela jednoduché a rychlé.
Na platformě Punta nepostavíš žádné větší auto, neumožňuje zástavbu 4x4, neumožňuje použití jiných konstrukcí podvozků. Je to prostě jen starý přístup k plaformě. Zase nic nevíš. ;-)
No tak hlavně nevíme jak ta platforma Punta bude upravená. O Giuliettě se taky psalo, že bude stát na platformě Brava a přitom tam moc z toho Brava na tom podvozku nezbylo.
Třeba PQ 25, 35 a 46 jsou také příbuzné, odvozené. Rozdíl je v tom, že MQB už v základu bez úprav umožní stavbu různých aut, kdežto tyhle platformy musely být upravené a jejich flexibilita byla citelně menší. Jim jde právě o to nemuset nic zvětšovat a rozšiřovat. Nastaví parametry a je hotovo. Podle mne větší revolucí byla MLB uvedená do prodeje v roce 2008, což je ekvivalent od Audi, který jim umožňuje nejen stavět různé rozvory a rozchody, ale také kombinovat různé materiály a technologie při výrobě rámu a karoserie. Díky tomu na ní stojí A4/5/6/7/8, Q5, Bentley Continental GT (na rozdíl od předchůdce, který měl upravenou platformu A8 D3 právě kvůli tomu, že neměl a stále nemá ASF) a do budoucna nejspíš i Porsche Macan.
To chtějí dávat do sedmimístného MPV dvouválec 0,9 TwinAir? No to bude poježděníčko... Už vidím německou rodinku jedoucí přes alpské kopečky na dovolenou k moři 8-s
No v postatě jiná šance nezbývá, než tam dát tyto 2 motory. 1.4T a 1.6 Multiair rozhodně s 500L ani XL nebudou mít problémy ;-)
Upřímě je 500L po dlouhý době Fiat, který se mi celkem líbí a s pořádnou motorizací, např 1.4T a slušnou cenu by se o něm i dalo uvažovat jako o druhém autě do rodiny :yes:
Presne také isté ako vo Fabii Kombi 1,2 HTP 40kW. A že som ich už takých stretol, naložených po strechu a s rakvou. A išlo to. Len mám skôr pocit, že to nebude problém Fiatu, ani toho 0,9 TwinAir, ale skôr toho retardéra medzi volantom a sedačkou. Presne ako to nie je problém Škody a ani 1,2 HTP...
A Nemec k tomu moru pôjde skôr naložený v BMW 5 Combi ako vo Fiate. ;-)
Padlo tady hodně slov to roubování retrostylu 500. Podle mě ale nová 500l retro není a spíš než na 500 navazuje na novou Pandu, jak exteriérem, tak interiérem. Označení 500l je tedy spíš marketingová záležitost. Auta samotná toho moc společného nemají. A mě se ten název moc nelíbí. Samotné auto je podle mě milé a sympatické miniMPV.
Dokonce ho tady i vyjmenovali..., to uz se v tom pomalu ztrácím i já...
No co naplat..., přesně podle hesla..uč se znát svého nepřítele... Jinak nevím...
Mě tak nějak portfolio Fiatu nechává chladným..., uá zpozorním až vyleze Giulietta kombi, příp. nové Bravo, nebo až opravdu vyjede Fiat 500 XL..., což sjou tak auta, která mě mohou zajímat... ;-)
Blby je, ze ja tak dlouho nebudu moct cekat, budu muset nakupovat uz na podzim. Z cehoz mi vychazi jen Freemont, ktery se mi moc nelibi, Doblo, ktery se mi vubec nelibi a nebo Delta, ktera je zase mensi nez bych chtel ;-\
No teď je to špatný. To je jasné... V případě potřeby auta ve střední třídě bych ale Freemont nezatracoval... Má co nabídnout. A Delta za dobrou cenu (pokud je k dostání), taky není úplně k zahození...
to jsem udělal, nechal si ve firmě naděli Mondeo a za prvních 14tkm to bylo 4x nepojízdné kvůli samovolně se vybíjející baterii.... 8-s
Čili až se třeba tohle: [odkaz] objeví jako kombi, tak si to s tím 1.4 Multiair turbo poběžím koupit.... Chci totiž autem zejména jezdit, ne obvolávat asistenčky.... (více pro zajímavost tady: [odkaz] a to auto má i jiné mouchy.... 8-s )
Mně Delta zas tolik neoslovila, je zbytečně drahá, lepší volba je Bravo, pokud chceš více peněz utratit, tak Giulietta je rozhodně lepší volba než Delta. Interiér Delty je nudný a není tak prostorný jako v Bravu. :-)
Potrebuju velkej kufr, takze Giulietta tady odpada (kdyz porad neni SW). Delta je trochu vetsi nez Bravo, ma o dost vic misto na zadnich sedackach, ktere jsou navic posuvne, takze se da zvetsit misto v kufru.
nedá se ten kufr Delty zvětšit posouváním sedaček?
Buď jak buď, u Brava ani Delty nejde ani tak o litry v kufru, ale jako o velikost vstupního otvoru a výšku nakládací hrany - jinými slovy "jak do toho ku*va narvat ten kočárek" ;-)
Prostě kombi to není a nikdy nebude, stejnětak (bohužel) Freemont....
dá, ale min. je 385, max. 465 a při sklopení opěradel, sedáky totiž sklopit nejdou, tak je to bída, jen 760l.
kufr v Bravu je jednoduchý, hranatý, vyhovuje mi, i když kočárek jsem v něm ještě nevezl :-) Chyba je, že neudělali Bravo kombi, to by byl větší trhák než 159 kombi. :-(
nj, o absenci Brava SW se tady uz napsaly mraky prispevku, to uz nema smysl resit dal. Delta je pocitove trochu vetsi auto nez Bravo a zvetseni kufru na 465l je uz celkem slusna hodnota (samozrejme na ukor zadnich sedacek). Prave o ten kocarek mi pujde. Asi si ho pak budu muset vzit do showroomu a vyzkouset nalozeni v praxi :-)
Jeste to necham do podzimu ulezet a uvidim. Treba jeste okouknu 500L, tam me ale dost odrazuje nabidka motoru a asi to taky nebude zrovna nakladak ;-\