No, ja bych se jeste neradoval - jen kdyz vypichnu Camaro, tech se zrovna malo neprodalo, samozrejme netvrdim, ze jsou vsechny s V8, nicmene nejakou tu 10 tis. to v prodejich udela. Dale Vette, jejich obri SUV (Tahoe atd pokud beru nadale Chevrolet) a dale je urcite nutne zapocitat i Silverado, ktere je, ac se nam to Evropanum nezda, bezne "osobni" auto, ne kazdy ho pouziva jako uzitkac, resp co jsou u nas oktavky v kombiku, to je u nich silverado (potazmo F-150). Takze ja bych si nebyl porad tak jisty s tim nejvetsim vyrobcem V8, chce to ale dat si praci presne dopocitat
Vem si jen forda, kolik z těch pickupů řady F má V8ku, plus přidej pár Mustangů, nějakej ten Expedition , dodávky E-serie.....
Bohužel v osobákách už žádná V8ka není, Taurus má jen V6 a Viktorka se už nedělá. Ještě nutno započtnout Lincolna a jeho Navigator.
U GM maj V8ky nejvíc Silverada, pak všechny Corvetty, nějaká Camara, Cadillacy Escalade a CTS-V; pcikupy GMC sierra, Chevy Tahoe, Suburban (GMC Yukon); pickup Avalance a dodávka Express a Buick Lucerne.
No a u chrysleru pickupy RAM, některé 300C, Chargery, většina Challengerů, některé Jeepy GrandCherokee, Duranga
Takže těžko říct kdo v USA vede, hádám to ale asi na GM....ten by pestřejší anbídkou modelů mohl forda překonat co se týče prodejních čísel.
Ty osobáky sou ale smutný no, nebejte 300C a Chargeru jako posledních zástupců tohohle segemtnu fullsize kár s V8 a zdaním náhonem....tak sou to paběrky jhako CTS a Lucerne....
Tento krok Jaguaru vítám. V současné době má Jaguar jen dva motory, resp. jeden motor v atmosférický a přeplňovaný verzi. A např. do XF Sportbrake je 5.0 V8 zbytečně velký a žravý, pokud by ho chtěl člověk používat jako rodinný auto. Nějaký menší šestiválec okolo tří litrů tam vyloženě chyběl. A 2,0T je zase logickým krokem, jak neztrácet na konkurenci v dnešní době, kdy je tolik v módě downsizing a zároveň je to důstojná základní motorizace. :yes: Za sebe říkám, že XF Sportbrake 3,0 V6 S/C bude nejideálnější kombi současnosti! :yes:;-)
Ano, Jaguar-Land Rover dělá víc osmiválců než BMW, Mercedes, Audi i Lexus. Má to i velice jednoduché vysvětlení - u britské dvojice jsou V8 zatím nosnou částí nabídky, u ostatních značek tvoří okrajový vrchol nabídky.
a je vyplněna mezera v nabídce, která si o to přímo říkala. Myslím, že se už nenajde nikdo, kdo si nevybere. Ten 3,0 bude pro milovníky starých pořádků a ten menší pro ty, kdo milují pořád vůni benzínu a koukají dnes na ten (dnes velmi moderní) poměr spotřeba/výkon. Jen si zatím nedokážu představit ten 2,0 v XJ ;-\ . To auto si to nezaslouží - taková nádhera s tak "slabým" srdíčkem?! Jinak super :yes::yes::yes:
Poslední věta: "Na druhou stranu je Jarguar-Land Rover celosvětově největším producentem osmiválcových motorů." pane Veverko jste si tým jistý, ja rozhodně ne. Určitě za louží bude pár koncernů co vyrobí více osmyhrnku než Jarguar-Land Rover a to neznám z halvy ani jedno číslo.