Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

23. 4. 2012 • 04:21
10
17
Zobrazit náhledy (10)
Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar
Jaguar v Pekingu představil dva nové motory, které rozšíří paletu benzinových verzí u modelů XF a XJ.

Britská automobilka Jaguar se aktuálně spoléhá na čtveřici motorů: benzinové osmiválce 5,0 (283 kW) a přeplňovaný 5,0 Supercharged (346, 375 nebo 390 kW), šestiválcový turbodiesel 3,0D (177 a 202 kW) a čtyřválec 2,2D (120 nebo 140 kW). K nim se nyní přidá přeplňovaný benzinový šestiválec a čtyřválec.

Motor 3,0 V6 Supercharged je konstrukčně odvozen od pětilitrového osmiválce. Využívá přímého vstřikování SGDI, variabilního časování ventilů DIVCT, má podobnou celohliníkovou konstrukci a pochopitelně nechybí kompresor pro mechanické přeplňování. Kompresní poměr proti osmiválci vzrostl z 9,5 na 10,5:1.

Jaguar nabídne dvě výkonové verze: 280 kW/460 Nm a 250 kW/450 Nm. Silnější z nich se dostane pouze do připravovaného sportovního modelu F-Type, slabší je určena pro oba čtyřdveřové modely XF a XJ. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka a systém start-stop.

Druhá novinka, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 I4 Ti, tak žhavým zbožím není. Jaguar-Land Rover ho nabízí už od loňského roku v modelu Range Rover Evoque Si4. Novinkou je však podélná zástavba motoru (Evoque má motor pod kapotou napříč).

Čtyřválec s parametry 177 kW a 340 Nm je nejlehčím motorem v historii Jaguaru – váží jen 138 kg. I zde bude standardem osmistupňový automat a start-stop.

Jaguar oznámil dvě aplikace benzinového čtyřválce. V modelu XF nebude žádným překvapením, podobné agregáty nabízí i konkurence: BMW 528i (2,0 turbo/180 kW, 350 Nm), Mercedes E 250 (1,8 turbo/150 kW, 310 Nm) a mimo Evropu i Audi A6 2,0 TFSI (2,0 turbo/155 kW, 350 Nm).

Dvoulitrový čtyřválec ale Jaguar dopřeje i limuzíně XJ, a to včetně evropských trhů. Přímo k takovému kroku se zatím žádná jiná automobilka neodhodlala – Mercedes nabízí jen čtyřválcový biturbodiesel S 250 CDI, Audi zase benzinový čtyřválec ve spojení s elektromotorem pro A8 2,0 TFSI Hybrid.

Mimoto Jaguar-Land Rover v roce 2014 otevře novou továrnu na výrobu benzinových a dieselových čtyřválců. Půjde o dvoulitrové motory vlastní konstrukce, předpokládaný roční objem produkce je 200 tisíc agregátů.

V současné době skupina ročně prodává zhruba 80 tisíc aut se čtyřválcem. Na druhou stranu je Jarguar-Land Rover celosvětově největším producentem osmiválcových motorů.

Témata
Avatar - Barrichello
24. 4. 2012 09:26
Re: pro pana Veverku
V zásadě ano, pokud se jedná o vozy karoserie sedan, kombi a SUV.

Pokud se jedná o absolutní čísla včetně SUV, pickupů a lehkých nákladáků tak vede amerika( GM či ford). O tom žádná.
23. 4. 2012 19:17
Re: pro pana Veverku
No, ja bych se jeste neradoval - jen kdyz vypichnu Camaro, tech se zrovna malo neprodalo, samozrejme netvrdim, ze jsou vsechny s V8, nicmene nejakou tu 10 tis. to v prodejich udela. Dale Vette, jejich obri SUV (Tahoe atd pokud beru nadale Chevrolet) a dale je urcite nutne zapocitat i Silverado, ktere je, ac se nam to Evropanum nezda, bezne "osobni" auto, ne kazdy ho pouziva jako uzitkac, resp co jsou u nas oktavky v kombiku, to je u nich silverado (potazmo F-150). Takze ja bych si nebyl porad tak jisty s tim nejvetsim vyrobcem V8, chce to ale dat si praci presne dopocitat
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 4. 2012 16:04
Re: pro pana Veverku
Takže jste oklikou došel k tomu, že má informace je v zásadě pravdivá :-)
Avatar - Barrichello
23. 4. 2012 15:56
Re: pro pana Veverku
USA budou jasně první, pokud započteme i pickupy.

Vem si jen forda, kolik z těch pickupů řady F má V8ku, plus přidej pár Mustangů, nějakej ten Expedition , dodávky E-serie.....
Bohužel v osobákách už žádná V8ka není, Taurus má jen V6 a Viktorka se už nedělá. Ještě nutno započtnout Lincolna a jeho Navigator.

U GM maj V8ky nejvíc Silverada, pak všechny Corvetty, nějaká Camara, Cadillacy Escalade a CTS-V; pcikupy GMC sierra, Chevy Tahoe, Suburban (GMC Yukon); pickup Avalance a dodávka Express a Buick Lucerne.

No a u chrysleru pickupy RAM, některé 300C, Chargery, většina Challengerů, některé Jeepy GrandCherokee, Duranga

Takže těžko říct kdo v USA vede, hádám to ale asi na GM....ten by pestřejší anbídkou modelů mohl forda překonat co se týče prodejních čísel.

Ty osobáky sou ale smutný no, nebejte 300C a Chargeru jako posledních zástupců tohohle segemtnu fullsize kár s V8 a zdaním náhonem....tak sou to paběrky jhako CTS a Lucerne....
Avatar - Barrichello
23. 4. 2012 15:47
Re: V6 s kompresorem
No chyběl no, ale už nechybí. Do XF docela zajímavá volba, pro ty kdo nepotřebují V8 Supercharged

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku