Takže nejel a nevíš, potvrdil jsi můj tip :yes:
Srovnej si interiéry s dobovou konkurencí FI v základní výbavě a pak mi se hoď popis toho jak si sypeš popel na hlavu. FI bylo svou dobu a třídu skvělé auto.
Ano, OI měla málo místa pro nohy vzadu, zdá se, že jsi objevil ameriku. Jediná vážnější nectnost auta, jehož kvality byly doceněny po celém světě. Aha, ve tvé USA ne, tak je to pro tebe šrot 8-s Asi tak jako pro Evropany americké pick upy, auta naprosto bez smyslu a využití.
Mě úplně stačila jízda ve FI a zejména ten bohatý vnitřní prostor a kvalitní materiály v základní verzi Classic :-)
A taktéž m istačila jízda v různých provedení Oktávie I, zejména vzadu. Na takový zážitek se hnedtak nezapomíná.
O co ti jde? Jen nahlas uvažoval a vysekl poklonu automobilovým inženýrům, co máš pořád za problém?
Ty si nikdy neřekneš jak krásně jde ta technika dopředu? Že se můžeš v mobilu dívat na filmy, že si nahráváš pořady z TV na disk a ne na kazety, že koupíš "dělo" notebook za 20 000Kč??? Jsi jak malé děcko.
Tak předně ta platforma probíhá neustálým vývojem a třeba FII při faceliftu podstoupila modernizaci, kdy se přední náprava zmodernizovala na úroveň nové podvozkové platformy použité v Polu a Ibize. Ale to je vlastně úplně jedno, ty to stejně nevíš a ani vědět nechceš. Zeptám se tě jinak. Jel jsi někdy ve FII? Já ano, hodně krát, jak před tak po faceliftu a musím říct, že se mi v ní jelo skvěle a podvozkové stránce nemám na poměry malých vozů absolutně nic co vytknout. A to jsem na podvozek háklivý. Myslím, že dobrá vizitka pro podvozek z roku 1997, ne?
Fabia se začla prodávat v roce 199. ano. Ale kdy jí začly vyjíjet, nebo sou u VW kouzelníci co vyvinou nový model za měsíc? Asi sotva. Ta pltfroma má původ někdy v roce 1997 a škoda to dodnes prodává >:D >:D >:D
Co to tu zase točíš? Pokud se objeví nová platforma, některé auto holt dostane novou techniku jako první a některé potom. Když vylezla Fabia 1, měla svou pl. jako první v koncernu (proto pochází až z roku 1999 a ne dříve) a Fábie 2 ji má zase jako poslední, no a co? Díky ní měla jízdní vl. nejlepší v segmentu až do Hondy Jazz 2001 takže špatná není. Pokud si dobře pamatuju tak volba padla na VW proto, že nabízel samostatnou značku kdežto Renault tady měl dělat tuším Twingo. A navíc privatizovat firmu do rukou státní firmy bylo dost hloupé řešení, na to přišli i ti naši pni v práglu (nevím jak je to s vlastnictvím R. dnes). A že měla být škodovka levná značka pro koncern? No jasně že měla, ale nějak jim škodovka přerostla přes hlavu a některá auta jsou lepší než ty kmenové značky. Však už se taky VW rozhlíží po jiné značce, která by měla tuhle úlohu plnit.
No pokud si vybavuju, Renault nabízel výrobu twinga nebo čeho a pod vlastní značkou, zkus se seznámit s tím, jak probíhalo rozhodování o prodeji Škody a kdo co nabízel. A jak znám Francouze, jsem přesvědčený, že by se ještě snažili většinu dílů vozit z Francie, zatímco VW nakopnul lokální dodavatele a tím celou českou ekonomiku. Příklad Dacie je mimo, to se naopak Renault z příkladu VW-Škoda poučil a s odstupem let se ho snaží zopakovat, ne že to samé chtěl aplikovat ve Škodě v roce 1991.
Jo taak, rendl je výběhový, zatímco Fabia na podvozku kterej má základ z roku 1997-98 výběhová není. Zajímavý.
Ono jde o to, že to má logo škoda vid. Ale že je tam německej motor a německá podvozková platforma a převodovka, to ti neva.
Hlavní je že karoska vypadá trošku jinak a že to má logo škoda.
Navíc kde beřeš tu skálopevnou jistotu že by to někdo jinej přejmenoval? Proč když renault koupil Dacii jí nepřejmenoval na Renault resp. místo aut s logem Dacia tam nebouchá renaulty?
Potřebovali levnou značku, něco co bude pod Renaultem.
Škoda je taky defakto levnější značka pod VW, však si pamatuješ jak Superbu nechtěli dovolit stejnou výbavu s Passatem, že.
A další případy.
Ale tady si každej myslí že jen VW by to zchránil zatímco kdokoliv jinej by to přivedl k bankrotu. Zajímavá teze, ovšem poněkud ujetá a to tak že silně.
Firma stojí v Česku tak je česká? McDonalds jsou taky Češi jak poleno že? Už jen podle toho názvu Hyundai je jasně poznat, že to jsou potomci praotce Čecha...
Kapitál Škodovky je německý, stejně jako většina know-how, řídí je Němci (nebo koho že to mají za ředitele?), jen název a pár fabrik pochází z ČR. Bez souhlasu z VW si může škodovka tak leda uprdnout, ale na vysmrkání už potřebuje papír s razítkem VW.
Jediné, co ve škodovkách může být ryze české je pár dílů od dodavatelů, kteří mají české vlastníky, zaměstnávají Čechy a vyrábí díly podle VW posvědceného zadání a které musí vyhovovat VW kontrolám.
Jsi to nepochopil. To nebylo myšlený, že NIKDO jiný než VW by podobný skok neumožnil, jen jsem napsal že ten rozdíl techniky je prostě raketa, bez ohledu kdo za to může. šmarjapano :-O
Prezident Hyundaie řekl, že první nové i30 půjdou jako výraz úcty do česka, protože jsme česká firma. Je vidět, že v Koreji takové imbecily nemají a chápou, že firma stojí v česku takže je česká. Kapitál je korejský, pro pořádek.
No je vidět, že sis to ještě nevzal... Kdyby to koupil Renault nebo Opel, tak by se tam dneska vyráběl nějaký výběhový rendl nebo opel, to je ten hlavní rozdíl. A VW rozhodně slovutný je, napiš název evropské automobilky, která je víc slovutná... Coooooo...
Platil to sovětský svaz. REsp. to byl výměnný obchod, dodali sme tatry, on idodali ropu, železnou rudu, vojenskou techniku atd.
Ale to neřešmě.
Čínani by to vythli. Ty by koupil 10 tater, doma je okopírovali a začli by to vyrábět sami. Prosím tě. Jako bys je neznal.
Tatra měla solidní distribuční sít na řadě trhů i za totáče, jak bývalé ssrr, asie, tak i francie, afrika a další. Po revoluci tam zmizela, zpřetrhala vazby když tamní trhy trpěly problémy a dnes se tam těžko vrací a bojuje s konkurencí, která už tam dávno je.....
V tom je ten zásadní problém. A pak v tom že doma se jako sypače koupili Mercedey místo levnějších tater, to samé u hasičů atd.
Kde sou ty patrioti co tak hrdě kupují škodovky, proč nekoupili ve firmách Tatry.
Používal by díly jiného koncernu který by jí koupil. Stejně jako třeba u Dacie a dalších. Kde by asi byla.
Však je německá. Vlastní jí němci, montujou tam poláci a ukrajinci a slováci a tady se pár patriotů hrdě bije v prsa jaký to máme národní klenot doma. A diví se jak si někdo může koupit něco jiného, potom sou na silnících vidět ty malebné scnérie - kolona: favorit, felicia, felicia kombi, fabia, fabia, fabia, okavia I, oktávia II, peuget, ford, oktávie, felicia, citroen, oktávia, favorit, felicia, oktávia komi, ford, hyundai, bmw, oktávia, roomster, superb, felicia, oktávia, hyudani, ford, logan, mercedes, oktávia I, yeti.....atd.
Napočítat např. z 40 aut 25 škodovek? Hmm, no proti gustu....Kdo che být jedním z nenápadné masy, tak prosím.
Gro je v tom že někdo srovnává sto let starý auto s novým a diví se pokroku. Ten pokrok nastal i jinde, koukni se na japonce, korejce i američany.
To byly skoky kupředu co.
A koukni se i na Mercedes třeba - Takový W123 z roku 1980 a vedle něj současný C-klasse. Taky rozdíl, cooo...
Ale samozřemě tady za vše může slovutný VW....kdyby to koupil kdokoliv jinej, tak by tam byl taky pokrok, nebo si myslíš že kdyby to koupil Renault či Opel že by tam dneska vyráběli Favorita jo, HAHAHA >:-[]
Bože to jsou blbé kecy, kde by asi škodovka bez těch koncernových dílů, nabídky motorů a převodovek byla? Ještě tady začni něco o tom, že je škodovka německá a už to bude fakt všechno....
vyberam z publikacie Jana Tucka o Skode Spartak, Octavia a Felicia:
V lete 1957 odplula pres Atlantik prvni zasilka ctyr stovek automobilu Skoda 440 urcenych pro USA, presneji pro firmu Vaughan Imported Cars Inc., jez sidlila v NY na Brodwayi. Americky zastupce znacky Skoda William F. Voughan byl podnikavy muz, spartaka v USA nabizel pod oznacenim S440 America a dokazal se dohodnout s popularni televizni stanici CBS na tom, ze jej bude moci venovat jako hlavni cenu popularni souteze...Nasledovali stovky telefonatu na ustrednu CBS, v niz se divaci dotazovali, co je to za vuz a kde se da koupit...
Do roku 1959 Americane koupili celkem 1100 Spartaku...od kvetna 1958 byly vozy pro americky trh jako prvni vybavovany klimatizaci.
Co sa tyka Skody 440-450 moc by som tam socializmus netahal i ked vznikla vo velmi zlej dobe. Ide cisto o technicku zalezitost. Boli to velmi dobre auta. Nakoniec kabriolet Felicia sa dodnes nedockal oficialne nastupcu. Je uplne ine, ak niekto oficialne chvalil socializmus. Inac v USA sa predaval aj Wartburg a mal reklamu v casopise Playboy. Velmi ma pobavila poznamka, ze je to jediny automobil na trhu v USA, na ktorom netreba menit olej!!!Asi z tej prskavky neboli moc nadseni...
Ty jsi trapák, v první odstavci jsi jak malé děcko. Myslíš, že jsi sám, kdo vidí rozdíl mezí auty za 30 let? 8-s
Přitom v druhém odstavci popisuješ to gro, o kterém dabelmedvedovity mluvil. Někdy ti fakt nerozumím, svou antipatii ke Škodě bys měl léčit.
Ano. Drive se vyrabelo, vyrabelo a vyrabelo, ale kdo to bude platit, se uz neresilo. Za 2500 vyrobenych kousku nemuze nejaky Vasek, ale nedostatek zajemcu, nedokonala distribucni sit a odmitnuti Tater Cinany po pozvani Dalajlamy.
Čína 25% clo na dovážané autá... Pekne. Európa má koľko? Alebo na čo sa čaká? Kým sa tu nebudú vyrábať ani ponožky? Načo bude v Európe všetko super lacné z Ázie, keď tu nebude žiadna práca... O bezpečnostných rizikách ani nehovorím...
Chcel by som vidiet toho Americana co si kupil komunisticke auto v 50-tych rokoch. Napriklad taky Chaplin iba nieco spomenul o socializme, a uz sa nikdy nemohol vratit do USA a dozil v CH.
Jojo, ono mezi Opelem Kadett 1982 a Astrou 2012 je tak vcelku rozdíl, nebo mezi Peugeotem 205 a 208, mezi Ladou 1200 a Grantou, mezi Dacií 1300 a Sanderem a mohl bych pokračovat do neděle.
30 let je 30 let, navíc ta 120 měla konstrukční základ někdy z roku 1975. Dnes je rok 2012. 37 let je trošku dlouhá doba. Auta se během ní dost změnily, pokudto někomu ušlo. Je jedno zda je u kromidla oné značky Franta nebo Lojza.
Suhlas :yes:
Octavia I po facelifte je nestarnuci design. Stale vyzera dobre. Samozrejme ze vek je vidiet, ale oproti autam z toho obdobia vynika. Len spomeniem ze uplne prva Skoda Octavia (Skoda 440 - Spartak, neskor Octavia, ale aj Felicia ) sa predavala aj v Amerike ( sever, stred aj juh ), v Afrike, v Australii, na Novom Zelande, v Azii a boli vyrabane aj lokalne varianty prisposobene podmienkam a trhu. V 1957 dokonca miss USA pozovala na autosalonoch v stanku Skoda. Vidim tam velku paralelu a tiez si myslim, ze Skoda by mala znova porozmyslat aj o trhoch, kde malo meno Skoda v minulosti dobru povest. Bola by to dobra poistka pre pripad, ze hospodarsky rast Ciny ( mozno aj umely ) sa zastavi. Ved podobny rast zaziva aj Juzna Amerika.
Co by asi bolo, keby Skodu predali Renaultu - Clio Storia Storia Storia
Jestli mysliš Klause tak ten chtěl všechny privatizace přímym prodejem zastavit a vše dělat kuponovkou. U škody už naštestí přišel příliš pozdě. Ale pro Tatru a spoustu dalších velkých podniků bohužel přiliš brzo.
že VW se Škodovkou zachází velmi férově. Když se podíváme, jak pracuje Renault s Dacií, tak může být jenom rádi, že to dopadá pro nás takto dobře a že se v MB opravdu vyrábí dobrá auta. Vašek měl před 22 lety pravdu. Na auta Němce...
v Číne som bol už x-krát, ale kombi verziu nejakého auta som tam ešte nevidel. Takže plán, dovážať kombíčka z Európy je v tomto kontexte úsmevný.
Číňania si potrpia na veľké čierne sedany, poprípade SUV, ale kombi asi neuspeje.
To netvrdím, proč to říkáš? Jen tvrdím, že jsem včera na dílně měl š120 ( velice zachovalou ) a o hodinu později novou octavii II s pár kilometrama. Ten rozdíl je zkrátka šokující. Jelikož jsem kdysi stodvácu měl, tak i přes to jsem zapoměl, jak zoufalá to byla auta ve srovnání s dneškem. Nic víc.
zrovna včera jsem měl na dílně š120 nějakého dědy...tak jsem si tak říkal, jaký doslova děsivý skok škoda udělala...když si vezmete supa, nebo scout, yeti, atd. a férové je říci, že hlavně díky VW. :yes::yes::yes:
Určitě si zaslouží pozornost větší části světa (a více lidí). Vzpomeňme jen na Octavii I, což je auto, které po designové stránce nestárne (bavíme se samozřejmě o FL) a nezestárne.
Klasicky PR brainwashing. Nikde nie je spomenute, ci to v globale bude rovnake auto alebo pojde o sucet modelov s nazvom Octavia na roznych platformach.... A o dva roky vydaju statistiku predaja kde zarataju aj predchadzajuci model z polovice min. storocia.