Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Octavia bude jedno z 10 nejprodávanějších aut světa

David Bureš
Diskuze (55)
Škoda kvůli chystané výrobě třetí generace Octavie zvyšuje kapacitu svých továren.

Škoda Auto ještě během letošního roku představí novou generaci modelu Octavia. Automobilka má s tímto vozem velké plány, doufá, že se budoucí Octavia stane jedním z deseti nejprodávanějších aut na světě. Uvedl to šéf Škody Auto Winfried Vahland v rozhovoru pro veřejnoprávní Radiožurnál.

Vahland věří, že automobilka bude schopna prodávat na 500 tisíc exemplářů třetí generace Octavie ročně. Tím by se tento automobil podle předsedy představenstva automobilky Škoda zařadil mezi deset nejprodávanějších aut světa. Je třeba podotknout, že desátým nejprodávanějším vozem na světě byl v roce 2011 Volkswagen Jetta s 695.159 prodanými kusy.

V rozhovoru pro Radiožurnál Vahland zmínil, že kvůli výrobě nové Octavie bude navýšena výrobní kapacita závodů v Mladé Boleslavi a čínském Šanghaji, kde se tento model vyrábí pro zdejší trh. Automobil bude vznikat také v ruském Nižním Novgorodu.

Škoda Auto si samozřejmě hodně slibuje od čínského trhu, v nejlidnatější zemi světa chce během letošního roku prodat 130 tisíc Octavií. V budoucnu by počet v Číně prodaných Octavií mohl překonat hranici 200 tisíc kusů.

Růst má i prodej dalších modelů značky. „Ještě v tomto desetiletí budeme v Číně vyrábět 500 až 600 tisíc vozů,“ řekl Radiožurnálu šéf Škody. Loni zde Škoda prodala na 220 tisíc aut.

Na čínském trhu Škoda v současnosti prodává tři modely – Octavii, Fabii a Superb. Nabídku však brzy rozšíří Octavia Combi a Superb Combi, které však budou do Číny dováženy z Česka.

Na dovážené automobily je v Číně uvaleno clo ve výši 25 %, dovážené Škodovky tak budou logicky dražší. „Číňané dbají na značku a jsou ochotni si připlatit za automobil, který je vyroben přímo v domovském závodě,“ vysvětlil Radiožurnálu Vahland.

Čínských zákazníků ochotných si připlatit za importovaný vůz je více než dostatek. Prezident Škody Auto China Gerrit A. Marks Radiožurnálu sdělil, že z 13,2 milionů letos plánovaných prodejů se zhruba milion lidí rozhodne pro importovaný automobil.

Automobilka tvrdí, že kvalita v Číně vyráběných vozů je srovnatelná s těmi vyráběnými v Česku. Importované automobily pak budou především sloužit k prezentaci značky a její kvality.

V šanghajském závodě Volkswagenu v současnosti vzniká v jedné továrně Fabia spolu s VW Polo, v té druhé pak Octavia spolu se Superbem. Montáž Octavie a Superbu se však v následujících letech přesune do nového závodu, ležícím asi 200 km jihozápadně od Šanghaje.

Ve stávající továrně bude nově vznikat prodloužený Yeti, upravený pro požadavky čínských zákazníků. V další nové továrně, tentokrát na sever od Šanghaje pak bude montován chystaný model Rapid, pro Čínu ve verzi sedan.

V rozhovoru pro Radiožurnál bylo opět zmíněno SUV větší než Yeti. Automobilka tvrdí, že tento vůz by v budoucnu mohl vznikat také v Říši středu. Naopak Octavia Scout, se kterou Škoda počítá i u nové generace, bude do Číny dovážena. Podle vedení by se výroba této verze Octavie přímo v Číně zatím nevyplatila.

David Bureš
Diskuze (55)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
30. 4. 2012 22:29
Re: No
Takže nejel a nevíš, potvrdil jsi můj tip :yes:
Srovnej si interiéry s dobovou konkurencí FI v základní výbavě a pak mi se hoď popis toho jak si sypeš popel na hlavu. FI bylo svou dobu a třídu skvělé auto.
Ano, OI měla málo místa pro nohy vzadu, zdá se, že jsi objevil ameriku. Jediná vážnější nectnost auta, jehož kvality byly doceněny po celém světě. Aha, ve tvé USA ne, tak je to pro tebe šrot 8-s Asi tak jako pro Evropany americké pick upy, auta naprosto bez smyslu a využití.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
30. 4. 2012 22:24
Re: No
No nechám tě 8-s
Avatar - Barrichello
29. 4. 2012 19:03
Re: No
Ne, já to beru jako přirozenou věc že jde technika dopředu, za nepřizenou bych bral to, že by už nešla dopředu ale jen stagnovala.

Malý děcka se obvykle radia z toho že to co vidí je úúúžasný >:D _Takže je otázka kdo je malý děcko.
Avatar - Barrichello
29. 4. 2012 19:00
Re: No
Mě úplně stačila jízda ve FI a zejména ten bohatý vnitřní prostor a kvalitní materiály v základní verzi Classic :-)
A taktéž m istačila jízda v různých provedení Oktávie I, zejména vzadu. Na takový zážitek se hnedtak nezapomíná.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 4. 2012 14:02
Re: No
O co ti jde? Jen nahlas uvažoval a vysekl poklonu automobilovým inženýrům, co máš pořád za problém?
Ty si nikdy neřekneš jak krásně jde ta technika dopředu? Že se můžeš v mobilu dívat na filmy, že si nahráváš pořady z TV na disk a ne na kazety, že koupíš "dělo" notebook za 20 000Kč??? Jsi jak malé děcko.