Novinky
propad ruského trhu je extrémní, ale v Evropě by to asi nevypadalo jinak kdyby nebyl trh uměle tlačen šrotovným a to hlavně v Německu, kde byl opravdu extra vysoký příspěvek a lidé šrotovali i auta v perfektním stavu. Uvidíme jak budou vypadat prodeje v Evropě až se ve všech státech šrotovné vyčerpá a trh už nebude deformovaný.
Na domacim trhu si Skoda nechala za poslednich par let zmizet pod rukama desitky procent trhu s tim, ze hlavni snahou je e😜anze na zahranicni "perspektivni" trhy, kde ten Rusky je jeden z hlavnich cilu snazeni. Vysledek? Zatimco cesky trh i v dobe krize nejvyse lehce stagnuje, rusky se propada o desitky procent. V celem obrovskem Rusku se proda mene Skod nez v malicke CR. A ten rozdil se ted jeste zvetsuje. Ukazuje se, ze ani pomazane hlavy superodborniku v automobilkach nemaji vzdy pravdu a podcenovat maly domaci trh, pripadne si z domacich zakazniku delat dojnou kravu spatnou cenovou politikou, se nevyplaci.
Či to nebude tak trochu dané aj zložením ruskej klientely. Tí, čo si žijú na úrovni, si kupujú bavoráky a mercedesy, nejaká Škoda im je fuk. Tí, čo by mohli kupovať škodovky, sú v kríze asi opatrnejší, a nekúpia nič, alebo možno z nutnosti jazdenku či Ladu. Tí, čo by boli vďační aj za tú Ladu, budú drať ďalej svojho 30-ročného Moskviča a na nové auto radšej zabudnú. Tým pádom je veľký prepad predaja logický.
S poslednou vetou súhlasím. Ústretovejšou cenovou politikou aspoň na domácom trhu by sa Škoda podstatne viac udomácnila v našich garážach, a oveľa väčšia skupina ľudí ako dnes by o inej značke ani neuvažovala.
S poslednou vetou súhlasím. Ústretovejšou cenovou politikou aspoň na domácom trhu by sa Škoda podstatne viac udomácnila v našich garážach, a oveľa väčšia skupina ľudí ako dnes by o inej značke ani neuvažovala.
Nevim, cim je to dane. Natolik rusky trh neznam. Mne jde spise o spatna dlouhodoba rozhodnuti sefu automobilek. Je priznacne, a nejenom pro Skodu, ze vysponovat momentalni zisk je pro managery daleko dulezitejsi nez dlouhodoba stabilita firmy. Neprojevuje se to jenom jako v tomto pripade preferovanim "rustovych" trhu (coz jak se ukazuje ne vzdy vyjde) pred dlouhodobe stabilnimi. Projevuje se to i nechuti k novym technologiim a jejich odsouvanim "nekam do budoucna". Proste vsechno co muze dnes prinest zisk je preferovano a pojistky do budoucna, jako pece o stabilni trhy nebo priprava alternativ pro reseni problemu blizke budoucnosti je ignorovano.
Na druhú stranu ak niekto plánuje dlhodobo s úmyslom pevnejšie sa usadiť na trhu (napríklad na českom a slovenskom), a hlboko sa vryť do myslí ľudí, tak je obviňovaný z nekvality a neserióznosti a "z podbízení se nízkou cenou". (Sorry, k slovu "podbízení" ma nenapadol výstižný slovenský ekvivalent).
zajimave je, ze HUMMERu se prodalo o 109% vice.. 😄 tak mi prijde,ze urcita cast ruskych obyvatel se tak spatne nema :-!
tak to je pořádný propad a nechapu proč nekupují rači lepší auta třeba lada se pořád drží což se docela divím,prtože jediná lada kalina se na něco hodí jinak nic moc,lidi nemají asi peníze.
Že by v Rusku chyběla odborná veřejnost znající kvalitu Golfu? 😄