Ekonomika
To že Fiat (a Francouzi) v Evropě ztrácejí, je dáno především (ne ovšem výhradně) vnějšími okolnostmi, tedy poklesem trhů v jejich domovských zemích. Krize dopadá na jižní část Evropy plnou silou a byť v Itálii to vypadá na posun správným směrem, trhu s auty doba opravdu nesvědčí. Navíc v Itálii řádí finanční úřady a kupec nového dražšího auta je hned podezřelý.
Jednoduše: jedna měna pro celou Evropu s jejími ekonomickými rozdíly byl tragický omyl, za který bude(me?) ještě dlouho platit...
Za této situace se nepopulární kroky Marchionneho jeví jako velmi dobře promyšlené a jeho odhad (bohužel) jako správný.
- Omezení investic do vývoje evropských modelů? Ano, protože ať by Fiat nabízel cokoliv, tak na jihu Evropy by o mnoho víc neprodal a případné větší prodeje severně od Alp by samy o sobě ten vývoj nezaplatily.
- Převzetí Chrysleru? Geniální tah, co dodat. A jako nečekaný bonus pro zbytek světa: perfektní "klacek", který může při volbách použít Romney proti Obamovi
- Fiat do Ameriky, rebrandované Chryslery do Evropy? Tady je ještě brzy na finální hodnocení, ale ani 500 v USA, ani Freemont v Evropě si zatím nevedou zle. A pokud 300C a Voyager zachrání značku Lancia pro budoucnost, tak co říct víc než "Hallo, boys!" 😉
Nepíše se mi to lehce, taky bych si přál vidět a moct si koupit nástupce Barchetty, Fiatu Coupé, sériovou Lancii "Fulvietta" a velký sedan od Alfy, ale přesto😒br /> Marchionne :yes: :yes: :yes:
Jednoduše: jedna měna pro celou Evropu s jejími ekonomickými rozdíly byl tragický omyl, za který bude(me?) ještě dlouho platit...
Za této situace se nepopulární kroky Marchionneho jeví jako velmi dobře promyšlené a jeho odhad (bohužel) jako správný.
- Omezení investic do vývoje evropských modelů? Ano, protože ať by Fiat nabízel cokoliv, tak na jihu Evropy by o mnoho víc neprodal a případné větší prodeje severně od Alp by samy o sobě ten vývoj nezaplatily.
- Převzetí Chrysleru? Geniální tah, co dodat. A jako nečekaný bonus pro zbytek světa: perfektní "klacek", který může při volbách použít Romney proti Obamovi
- Fiat do Ameriky, rebrandované Chryslery do Evropy? Tady je ještě brzy na finální hodnocení, ale ani 500 v USA, ani Freemont v Evropě si zatím nevedou zle. A pokud 300C a Voyager zachrání značku Lancia pro budoucnost, tak co říct víc než "Hallo, boys!" 😉
Nepíše se mi to lehce, taky bych si přál vidět a moct si koupit nástupce Barchetty, Fiatu Coupé, sériovou Lancii "Fulvietta" a velký sedan od Alfy, ale přesto😒br /> Marchionne :yes: :yes: :yes:
Akorát jsem si přál, aby ten "klacek" na Obamu mohl použít Santorum a né Romney. ;-\ Ale zpět k autům. Fiat doplácí hlavně na následující: 1. tragický, příšerný a zoufalý marketing a umění prodat. 2. Nedostatečnou nabídku modelů. Nabízet v nižší střední třídě jen pětidvéřový hatchback je trochu málo. U Cromy se pro změnu nepoučili z chyb druhých (Signum, Vel Satis) a místo klasickýho sedanu (a případně i kombi a liftbacku) přivedli na svět další nafouklý hatchback, který se ve střední třídě prostě nenosí. A to nemluvim o absenci kvalitního benzínovýho motoru pro Cromu. Další problém Fiatu se jmenuje SUV. Až do koupě Chrysleru (a s tím i Jeepu) Fiat jako koncern nenabízel žádný SUV, přestože jejich boom vypukl už před více než 10 lety. A v neposlední řadě to byly problémy s kvalitou, které měl Fiat například ještě u Stila. To jsou důvody, proč je Fiat v Evropě tam kde je a současná ekonomická situace jižní Evropy to zase o tolik nezhoršila.
Hele, italové, už máte Chrysler a ještě byste chtěli prezidenta >😁 😉 Imho síla Fiatu vždycky byla v malejch autech a na ně by měl soustředit 90% svojí energie....vybudovat klidně 3-4 modely s různým charakterem a ty prodávat paralelně.
Však on taky Fiat přesně tohle dělá... Ze superúspěšné 500 vytváří celou "rodinu", pak je tu výrazně jinak směřovaná Panda (+ levnější Panda Classic) a větší Punto, které sice stárne, ale mělo by brzy dostat novou generaci. A pak "okrajové" modely jako Linea, Idea (v Itálii se pořád prodává!), Sedici...
A to nemluvím o užitkových autech a odvozených osobních verzích, což je pro Fiat taky důležitý busines...
A to nemluvím o užitkových autech a odvozených osobních verzích, což je pro Fiat taky důležitý busines...
No jo, taky bych v Bílém domě viděl raději Santoruma nebo ještě lépe Rona Paula, ale pořád lepší Romney než Obama...
1. Ano. Co dodat...
2. To bych právě viděl jako nepopulární, ale promyšlený a nyní se osvědčující tah. Bez ohledu na nabídku Fiatu by šly prodeje dolů, protože jde dolů celý italský a jihoevropský trh a takhle alespoň ušetřili za vývoj nevýdělečných modelů.
1. Ano. Co dodat...
2. To bych právě viděl jako nepopulární, ale promyšlený a nyní se osvědčující tah. Bez ohledu na nabídku Fiatu by šly prodeje dolů, protože jde dolů celý italský a jihoevropský trh a takhle alespoň ušetřili za vývoj nevýdělečných modelů.
že se ta 300ka ala Thema v evropě prodává, to je doslova tragédiáe, prodeje sou někde na 20% o měl originál chrysler 300C ještě za dob Diamleru a u Vyoageru někde na 85%. Fakt to propěslo jak lancii, tak zejména prodejnosti chryslerů v evropě, jední mslovem je to toáln ífiasko.
V březnu byly byrobeny 2 ks, ano slovy dva kusy modelu Lancia Thema v kanadském Bramptonu. Myslím že to dokonale ilustruje to zoufalství...a plné sklady evropských dealerů
Freemont to sám o sobě nevytrhne, to je jeden model, chryslerů a dodge se tu v dodbách největší slávy prodávalo 8...
V březnu byly byrobeny 2 ks, ano slovy dva kusy modelu Lancia Thema v kanadském Bramptonu. Myslím že to dokonale ilustruje to zoufalství...a plné sklady evropských dealerů
Freemont to sám o sobě nevytrhne, to je jeden model, chryslerů a dodge se tu v dodbách největší slávy prodávalo 8...
Takže Chrysler má nejvyšší zisky od 3.čtvrtetí 1998. To tuším uvedli na trh "Last Hope" sedany : 300m, LHS, Concorde, které šly vyloženě na dračku. Jsem moc rád, že se zase vzchopili. 😄 :yes:
Však byly před fůzí v zisku, Mercedes by nešel do holportu s firmou ve ztrátě. Jenže právě Mercedes to přivedl na buben šetřením na nesprávných místech, osekáním kontroly kvality, tragickými interiéry a desingem některý modelů typu Sebring 06-10....
Ten interiér je hlavně vidět na 300C...zlaté 300M 😒
No jsou mnojem horší případy....obecně všechny Dodge vyvinuté pod Mercedesem. Oni Němci nepochopili asi dodneška jednu věc. Když použiješ úplně prostinké geometrické tvary na ušlechtilé materiály, může to působit luxusně a můžeš to vydávat za funkcionalismus a kdesicosi. Ostatním kázat o kudrlinkách a zesměšňovat je jako "baroko". Ale když ty samé základní geometrické tvary použiješ na lacinej materiál v nižších třídách, vypadá to tragicky. Barrichelo tu už jednou dával fotku Caliberu, s dovolením to zopakuju: [odkaz] ;-\
Tak navíc v tý šedý to působí ještě víc lacině než v jakékoliv jiné barvě dodává to naprosté tragičnosti.... Nechápu jak tohle mohl Mercedes schválit a jak mohl být tak naivní že to američani zkousnou...
Caliber som mal 5 rokov a na ten interier som si tak zvykol, ze ked som videl nejaky vo Fabii, alebo v Ceede, tak mi bolo dost zle.
Ten interier sa nehral na luxus, bol funkcny, nerusil, dobre sa udrziaval.
Niekto hovori, ze z auta sa tesis dvakrat, prvykrat ked ho kupis a druhykrat ked ho predas, tak toto o mne absolutne neplatilo, ja som sa tesil aj po 130.000 km na kazdu jazdu v tom aute ako prvy den.
Caliber bol absolutne podarene auto. Neokukane, super jazdne vlastnosti, vyborna spotreba (diesel), dostatok vykonu.
Ten interier sa nehral na luxus, bol funkcny, nerusil, dobre sa udrziaval.
Niekto hovori, ze z auta sa tesis dvakrat, prvykrat ked ho kupis a druhykrat ked ho predas, tak toto o mne absolutne neplatilo, ja som sa tesil aj po 130.000 km na kazdu jazdu v tom aute ako prvy den.
Caliber bol absolutne podarene auto. Neokukane, super jazdne vlastnosti, vyborna spotreba (diesel), dostatok vykonu.
Fiat ako koncern (čiže vrátane Chrysleru a spol.) krásne boduje na svojich kľúčových trhoch, ktorými sú USA a Južná Amerika. Európa je v súčasnosti na druhom mieste, čomu sa ani nečudujem.
Nebudem veľmi preháňať keď nazvem Marchionneho géniusom :yes: .
Nebudem veľmi preháňať keď nazvem Marchionneho géniusom :yes: .
S tým géniom opartne! Použitie názvu Lancia mena, ktoré väčšina európy vníma ako jednu z najhorších značiek minulosti navyše mena ktoré laik len ťažko rozozná od mena Dacia v segment vyššej triedy bola fakt dosť blbosť.
Je dosť zaujímavé, že Daimler nevedel dostať Chrysler do zisku 10 rokov a Fiat za dva v poho klobúk dole.
Ešte keď potopia Lanciu a vrátia chrysler 😄
Je dosť zaujímavé, že Daimler nevedel dostať Chrysler do zisku 10 rokov a Fiat za dva v poho klobúk dole.
Ešte keď potopia Lanciu a vrátia chrysler 😄
Ať si Fiat/Chrysler prodává v USA nebo v automobilově nejzaostalejším regionu světa - Latinské Americe co chce, jeho propady v Evropě jsou dobrá zpráva. Jednou se vzbudíme a FIATu budme moci říct akorát PáPá....Evropa nepůjde nahoru, dokud se nedokáže zbavit podobných reziduí zejména z jihu Evropy.
Nakonec jak by neměl mít problém upadající koncern zpoza Alp, když problémy má nejen francouzská dvojka/trojka, ale třeba i podstatně kvalitnější a portfoliově šírší Ford a GM....
Nakonec jak by neměl mít problém upadající koncern zpoza Alp, když problémy má nejen francouzská dvojka/trojka, ale třeba i podstatně kvalitnější a portfoliově šírší Ford a GM....
Najzaostalejsim automobilovym regionom sveta nie je Latinska Amerika, ale Afrika.To by mohol vediet aj taky skopec ako si ty...
Auto.cz nepojde hore, pokial sa nedokaze zbavit podobnych individui ako si ty...
A dobra sprava bude, ked ti amputuju ruky aj nohy a nebudes tak uz moct pisat svoje nenavistne prispevky...
To je vsetko a teraz mozes komentovat moju profilovy fotku tak ako vzdy :-! >😁
Auto.cz nepojde hore, pokial sa nedokaze zbavit podobnych individui ako si ty...
A dobra sprava bude, ked ti amputuju ruky aj nohy a nebudes tak uz moct pisat svoje nenavistne prispevky...
To je vsetko a teraz mozes komentovat moju profilovy fotku tak ako vzdy :-! >😁
Taky že budu, nakonec, tvoje demence je tady už celkem známá a upozornění je žádané.....
Tedy - od dementa s nickem DRBNUTY a fotkou snad nejvetsiho soucasneho slovenského nácka lze podobné výlevy brát jen s úsměvem. No, na druhou stranu, Afrika žádný trh nepředstavuje a chápu, že s tvým IQ padesát ty nuance nechápeš, ale co se dá dělat. Hovado zůstane hovadem, takže od tebe žádné moudro nelze očekávat.
Auto.CZ je na tom dobře a diskuze skutečně nahoru nepůjdou, dokavad do nich budou moci přispívat zakomplexovaní "drotári", kteří jsou tak ubozí, že jediné, na co se vzmůžou je paraztiování na českých serverech, protože doma nic nemají a nejen, co se týká internetu. To se nakonec týká i toho hovádka Etykóna jenmu podobných, co si zahejkal hned pod tebou nulo.
Tedy - od dementa s nickem DRBNUTY a fotkou snad nejvetsiho soucasneho slovenského nácka lze podobné výlevy brát jen s úsměvem. No, na druhou stranu, Afrika žádný trh nepředstavuje a chápu, že s tvým IQ padesát ty nuance nechápeš, ale co se dá dělat. Hovado zůstane hovadem, takže od tebe žádné moudro nelze očekávat.
Auto.CZ je na tom dobře a diskuze skutečně nahoru nepůjdou, dokavad do nich budou moci přispívat zakomplexovaní "drotári", kteří jsou tak ubozí, že jediné, na co se vzmůžou je paraztiování na českých serverech, protože doma nic nemají a nejen, co se týká internetu. To se nakonec týká i toho hovádka Etykóna jenmu podobných, co si zahejkal hned pod tebou nulo.
To jsou ale blaboly... At si kazdy kupuje auta jaky chce.
Jinak pro Evropu ztrata Fiatu asi moc dobra zprava nebude, stoji na nem italska ekonomika a jestli neco Evropa urcite nepotrebuje, tak to je dalsi Recko.
Jinak pro Evropu ztrata Fiatu asi moc dobra zprava nebude, stoji na nem italska ekonomika a jestli neco Evropa urcite nepotrebuje, tak to je dalsi Recko.
Jasně, tak začni přispívat na sanaci Fiatu a potažmo i Itálie. Hlavně ať se italští lemplové mají i nadále v tom pseudoerosocializmu dobře, v průměru určitě líp jak ty. Dokavad se toho jihu zbytek Evropy nezbaví, tak půjdou do háje všichni a ono to Německo na tom zdaleka není tak dobře, aby to táhlo pořád dál a samo.....
více zde [odkaz]
To je krásné jak tady AMIGOS kvičí jak podsvinčátka... >😁 >😁 >😁
Tohle mě baví...
Jo a Berane, napiš ,ty tupounku, ještě něco pěknýho, ať se mám takhle v pátek nad čím pobavit.
Děkuji.
P.S. Něco závěrem😒br /> Pro Barička: Chrysler PATŘÍ Fiatu...
...opakuj si to pořád dokola...
A něco pro Beránečka: FIATu vzrostl TROJNÁSOBNĚ ZISK....
...taky si to tupounku můžeš opakovat stále dokolečka..
Tak šup šup kamarádi...
Tohle mě baví...
Jo a Berane, napiš ,ty tupounku, ještě něco pěknýho, ať se mám takhle v pátek nad čím pobavit.
Děkuji.
P.S. Něco závěrem😒br /> Pro Barička: Chrysler PATŘÍ Fiatu...
...opakuj si to pořád dokola...
A něco pro Beránečka: FIATu vzrostl TROJNÁSOBNĚ ZISK....
...taky si to tupounku můžeš opakovat stále dokolečka..
Tak šup šup kamarádi...
>😁 Aby za chvíli Fiat nefungoval jako investor a auta za ně nevyráběl někdo jiný. To tedy "bravo" Fiat.
No, veliká křeč, Óbrblbe, asi o kvičení podsvinčat víš svý, prasečak ti podle všeho je domovem - prase se nestane vlkem, i kdyby se tak stokrát samo nazývalo a občas se (v tvém případě skoro pokaždý) projeví mimovolne.
Takže si opakuj 😒br />
- provozní zisk volkswagenu stoupl za první čtvrtletí o 79,4 miliardy korun (79 400.000.000)
- provozní zisk Hyundai/KIA stoupl za první čtvrtletí o 40,3 miliardy korun (40.300.000.000)
a teď si zakňourej, že provozní zisk FIATu stoupl o 0,35 miliardy korun (350.000.000), ale
z toho nebohý Chrysler vygeneroval zisk ve výši 7,675 miliardy korun (7.675.000.000)
a FIAT vygeneroval ztrátu 5,175.milardy korun (5.175.000.000)
Opravdu máš nad čím jásat, tvoje povykování ukazuje, že ani tvoje příslovečná demagogie už na tohle nestačí. Chrysleru je mi líto, doufám, že se itlaských parazitů přece jenom časem zbaví, nakonec kdo přežil MB, tak loseři s Apenicnského polostrova ho nerozhází a hlavně 😒br />
FIAT (v Evropě) "vygeneroval" ztrátu 207 mil. Eur, což je oněch 7.675 mld. korrun.
To je číslo dne, jaky by napsal GTI....takže já jsme velmi spokojen, O tvojí spokojensti svědčí tvoje přiblblé hýkaní, na štěkot jsi nikdy němel, nemáš a a ni mít nebudeš.
Takže si opakuj 😒br />
- provozní zisk volkswagenu stoupl za první čtvrtletí o 79,4 miliardy korun (79 400.000.000)
- provozní zisk Hyundai/KIA stoupl za první čtvrtletí o 40,3 miliardy korun (40.300.000.000)
a teď si zakňourej, že provozní zisk FIATu stoupl o 0,35 miliardy korun (350.000.000), ale
z toho nebohý Chrysler vygeneroval zisk ve výši 7,675 miliardy korun (7.675.000.000)
a FIAT vygeneroval ztrátu 5,175.milardy korun (5.175.000.000)
Opravdu máš nad čím jásat, tvoje povykování ukazuje, že ani tvoje příslovečná demagogie už na tohle nestačí. Chrysleru je mi líto, doufám, že se itlaských parazitů přece jenom časem zbaví, nakonec kdo přežil MB, tak loseři s Apenicnského polostrova ho nerozhází a hlavně 😒br />
FIAT (v Evropě) "vygeneroval" ztrátu 207 mil. Eur, což je oněch 7.675 mld. korrun.
To je číslo dne, jaky by napsal GTI....takže já jsme velmi spokojen, O tvojí spokojensti svědčí tvoje přiblblé hýkaní, na štěkot jsi nikdy němel, nemáš a a ni mít nebudeš.
Zbytocne sa tu budete hadat. Skor sa treba pozriet na tie nuly za obratmi a ziskami a porovnat s rozpoctami statu a hned sa uvidi, kto je tu panom a kto diktuje podmienky.
Kde je ta kriza z roku 2008, ked staty platili srotovne a rozne dotovali automobilky, aby "zevraj" prezili... A to bolo z penazi nas vsetkych v EU. A teraz si sukromnici a manageri plnia vrecka, davaju obrovske odmeny a mozu sa rehotat na plnu hubu ake su tie staty sproste.
Je mi z toho na vracanie...
Kde je ta kriza z roku 2008, ked staty platili srotovne a rozne dotovali automobilky, aby "zevraj" prezili... A to bolo z penazi nas vsetkych v EU. A teraz si sukromnici a manageri plnia vrecka, davaju obrovske odmeny a mozu sa rehotat na plnu hubu ake su tie staty sproste.
Je mi z toho na vracanie...
Je to liška podšitá, ten Makarone.
Mam znameho ktory tam robil majstra a jeho dochodok + doplatok od firmy je az neuveritelne stedry. Tieto zmluvy z odbormi boli prakticky nevypovedatelne a tak jedinym moznym krokom ako sa ich zbavit a nastolit konkurencne platove podmienky s ostatnymi vyrobcami v USA, bol zanik podniku ako takeho, prepustenie zamestnancov a nasledne po dvoch mesiacoch ich znovuprijatie, avsak za inych podmienok. A vysledky sa dostavili.
Americkej vlade zrejme akutne chybali prostriedky a nechcelo sa im cakat az jej tu pozicku Chrysler za par rokov v pohode vyplati a tak radsej vzali prachy od Fiatu.
Pravdu máš v tom že odbory tam mělay obří výhody, ale to i u GM a Fordu. Protě UAW - Unied Automobile Workers si za léta vydupali neskutečný podmínky a pracovníci u japonských továren v usa nebo evropských takový výhody neměli. Později ty výhody byly do zančné míry omezeny.
Ale co položilo chrysler byl propad prodejů a nedostatek peněz cerberusu na dotažení rozprcovaných projektů a uvedení nových modelů na trh. Stačilo 3/4 roku a nepadlo to.
Jo vláda udělala chybu, Chrysler šlo zachranit i jinak než dát půlku akcií fiatu zadarmo....
Slova o bankrotu sou příliš silná, Cerberus akorát neměl dostatečnou hotovost (vinou propadů prodejů nástupem krize v USA) pro dotažení rozpravoaných projektů a věcí, kterí byly těsně před dokončením nebo připraveny do výroby. Peníze dodala US vláda s tím, že to bude řídit Fiat.
Ve skutečnsoti to byla transkace stoleí, protože dotažením těch rozpracovaých věcí resp. uvedením do výroby a zároven odezněním té krize letěl Chrysler se ziskem vzhůru. A ted je to dojná kráva pro Fiat.