Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Mégane 2012 1,2 TCe (85 kW): První jízdní dojmy a české ceny

Nové koště dobře mete, nový motor dobře jede. A dokáže i šetřit.
Zpět na článek
27. 4. 2012 16:36
27. 4. 2012 16:49
27. 4. 2012 17:23
27. 4. 2012 21:06
27. 4. 2012 17:27
27. 4. 2012 17:40
27. 4. 2012 17:52
27. 4. 2012 17:57
27. 4. 2012 18:01
27. 4. 2012 18:06
30. 4. 2012 13:07
27. 4. 2012 17:24
27. 4. 2012 17:29
27. 4. 2012 17:36
27. 4. 2012 17:40
27. 4. 2012 17:43
27. 4. 2012 17:43
30. 4. 2012 06:47
27. 4. 2012 17:42
27. 4. 2012 17:43
28. 4. 2012 00:04
28. 4. 2012 08:28
28. 4. 2012 09:08
28. 4. 2012 09:27
28. 4. 2012 09:37
28. 4. 2012 09:47
28. 4. 2012 10:46
28. 4. 2012 11:53
28. 4. 2012 10:50
28. 4. 2012 11:55
28. 4. 2012 12:06
27. 4. 2012 20:06
28. 4. 2012 12:40
27. 4. 2012 16:38
27. 4. 2012 17:59
27. 4. 2012 20:10
27. 4. 2012 18:37
27. 4. 2012 18:54
27. 4. 2012 21:08
28. 4. 2012 23:31
29. 4. 2012 13:21
27. 4. 2012 17:32
27. 4. 2012 17:39
27. 4. 2012 17:44
27. 4. 2012 17:53
27. 4. 2012 20:13
27. 4. 2012 17:49
27. 4. 2012 18:56
27. 4. 2012 19:04
27. 4. 2012 19:07
27. 4. 2012 19:14
27. 4. 2012 19:16
27. 4. 2012 19:20
27. 4. 2012 20:16
28. 4. 2012 13:54
28. 4. 2012 14:00
27. 4. 2012 18:05
27. 4. 2012 21:10
27. 4. 2012 17:40
27. 4. 2012 18:51
27. 4. 2012 16:36
KOŠTĚ
No dobře no, koště. Beru. Jezdím kolem jedné prodejny, kde stojí na trávníku mégane za rovná dvě kila... neuvěřitelné. Opakovaně si říkám, co je za tím? Asi to koště...

Jinak díky za dojmy, ne že by posouvaly třídu nějak jinam, než tam, kam ji dotáhl GOLF, ale je dobře vědět, že každý nemusí jezdit v tom nejlepším. A i v podstatě zcela kovnenční produkt může poskytnou dobrou službu.

Osobně mě vždy na fotodokumentaci dojímá ten absolutní nesoulad stylu přístrojové desky ve sportovních mutacích - [odkaz]

To víš, tohle je jiná šťáva - [odkaz]

P.S. No ale za dvě stovky?... Ber to a na zuby se nedívej. Vždyť prodloužený rodinný letecký víkend v evropské metropoli a v důstojném hotelu tě dnes vyjde dráž... Tak na co čekáš, honem pro letenky a hurá do... Paříže.

BRAVO DOJMY :yes:
Rozbalit vlákno
35
27. 4. 2012 16:49
Re: KOŠTĚ
No vidíš, a mě ten Megane sedí lépe než Golf. Ale vím, jednou prozřu >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 16:51
Re: KOŠTĚ
Ano, jiste z toho vyrostes. Ja jsem kdysi take mel rendlika... :no: :no: :no:
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 17:23
Re: KOŠTĚ
Na hlavě ho máš pořád.
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 20:51
Re: KOŠTĚ
Ne na hlavě, ale v hlavě. Tedy ty zkušenosti s tímto francouzským výrobcem... :no:
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 21:06
Re: KOŠTĚ
Adíku, ty už ani nevíš, kde všude ty rendlíky vidíš, co? Tady číhají, tam, pod postelí, ve skříni...
27. 4. 2012 17:27
Re: KOŠTĚ
Možná. To víš, jistým ideálem by například bylo, kdyby si dva bratři koupili v jeden den auta, jeden brácha mégana druhý brácha golfa. A každý večer by si doma poctivě sdělovali své poznatky, případně by si auta třeba po měsíci měnili. Tohle však zorganizovat není jednoduché. Dá se to nahradit votevřenejma vočima a votevřenou hlavou.
27. 4. 2012 17:40
Re: KOŠTĚ
No, tak řekněme že "votevřený voči a votevřenou hlavu" nebudu brát jako pokus o (lehkou) urážku...

Podobné porovnání s Golfem mám. A neměnil bych. Já svým Meganem najel cca 50tis. km. Jako řidič mám najeto stovky tisíc km v mnoha vozech. Troufám si tvrdit, že porovnávat mohu. A věř mi, že jsem naprosto spokojený (v rámci intencí mainstreamového C segmentu, srovnávat např. s prémií je samozřejmně hloupost). V rámci objektivity - Golf je jako celek lepší vůz. Jen mě prostě neoslovuje a v kombíku je vyloženě nepěkný. Ale např. podobně vybavená OII je v rámci mých nároků na vůz prostě horší než Megane - neměnil bych ani náhodou.
27. 4. 2012 17:52
Re: KOŠTĚ
Nebuď tak vztahovačný, myslel jsem to upřímně, jako že člověku nezbývá než životem sbírat zkušenosti. Napsal jsi to správně, souhlasím s tebou. Na G variant mám však jiný estetický pohled, je to ale jistě dáno i věkem. Chápu, že tě "velká túra" oslovuje, je to také dobrý vůz.
27. 4. 2012 17:57
Re: KOŠTĚ
Já tam zapomněl dát smajlíka, takže to napravím - ;-)

Ano, napsal jsi to velice dobře - je to věc subjektivního názoru, na který má každý právo :yes: Samozřejmně tvůj názor na GrandTour respektuji, stejně jako ty můj na Variant.

Je zajímavé, že s názorem "trouba, má rencka" se poměrně často setkávám zde v ČR. V Německu, kde pobývám docela hodně, se mi nic takového nikdy nestalo.
27. 4. 2012 18:01
Re: KOŠTĚ
Je to dáno naší specifickou dobou, ten přechod od komunismu ke svobodné společnosti, to je záhul pro kdejakej mozek... :-)
27. 4. 2012 18:06
Re: KOŠTĚ
To ano :-)

Mohu porovnávat a musím (bohužel) konstatovat, že skutečně máme co dohánět. Je to v hlavách a to je horší než rozdíl v HDP či v produktivitě práce... Ale jsem mírným optimistou. Ono to nakonec půjde.
30. 4. 2012 13:07
Re: KOŠTĚ
Víš co ti řeknu? Konečně spolehlivý a dostupný turbomotor! Koncern by měl jít heky do předklonu a učit se, učit se a učit ;-)
Ne každý stojí o to, měnit rozvoďák častěji než olej..
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 17:24
Re: KOŠTĚ
Co je v ceně za cca 220t? Sleva 40t za leasing, který ale moc hezky přeplatíš. Takže reálně za podvybaveného Generationa 270t... ve výbavě nic. Reálně solidní Megane stojí stejně jako Golf.

Nutno dodat, že ten přední nárazník mu prospěl a motor vypadá velmi lákavě.
27. 4. 2012 17:29
Re: KOŠTĚ
Neznám detail, ale jel jsem včera kolem a dokonce se domnívám, že na autě byla nalepaná cenovka - Kč 199.999,- Neuvěřitelné.

Motor bude určitě výborný, zvenku je to na pohled dobrý.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 17:36
Re: KOŠTĚ
Tak to je nějakých 240t v hotovosti v holátku Generation, což je takový poloMegan, čili nemá ty hlavní prvky Meganu, které má mít. Je jinde vyrobený, jinak svařovaný (až pojede kolem tebe někdy Megan, tak se mrkni na střechu, jestli je na kraji mezi střechou a dveřma plastová krytka, pokud je, tak je to Generation, který se v Turecku svařuje klasicky, ostatní Megany jsou svařovány laserem a krytka kryjící svár tam není), jinak naladěný podvozek, nemá kartu, má jiné budíky, jinde rezervu, jen jednoose seříditelný volant.
Nechápu, proč to tady Renault vozí :-|

Ale v takovém kombíku s alespoň Dynamique a 1,2 TCe to je hodně lákavá nabídka. Samozřejmě za půl roku až dealer trochu klesne s cenou na úroveň konkurence.
27. 4. 2012 17:40
Re: KOŠTĚ
No to jsou věci...
27. 4. 2012 17:43
Re: KOŠTĚ
Btw - Octavia Tour se také dělá Ukrajině (a ještě v jednom "východním" závodě, kde, to si těď bohužel nemohu vzpomenout) a moc se to zde neřeší. Tím netvrdím, že se mi to vydávání Generation za plnohodnotného Megana líbí.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 17:43
Re: KOŠTĚ
Jo, jsou to věci... a dost nepochopitelné. :-|
30. 4. 2012 06:47
Re: KOŠTĚ
Bohužel pochopitelné - pro někoho těch řekněme 20-30 tisícovek rozdílu v ceně znamená, že holt oželí nějakou tu výbavu a technické vychytávky.
A taky obchodní zastoupení se může tvářit, že má výbornou "cenu již od xxx tisíc".
Že si "fanda přes auta" něco takového raději nekoupí, to dá rozum.
Ale při dobrém marketingu to může obchodně fungovat. A člověku, který přešel třeba z Favorita může připadat, že i Generatión je velmi vyspělý moderní vůz...
27. 4. 2012 17:42
Re: KOŠTĚ
K palubní desce... Trochu ses sekl při tom srovnání... Srovnáváš obyčejný Mégane Coupé v dobré výbavě a vrcholný sportovní Golf... Kdybys srovnal Golfa R s jemu rovným (Mégane RS), a to v reálu, ne na obrázku, tak bys dospěl k názoru , že Mégane rozhodně nepůsobí hůř. Právě naopak, Je to v něm víc o sportovním autě...
27. 4. 2012 17:43
Re: KOŠTĚ
To víš, to je obrazový jemnocit ;-)
28. 4. 2012 00:04
Re: KOŠTĚ
Jako fakt mi přijde, že se tady někteří zasekli před x lety, případně si udělali "názor" z obrázků, tlachů a pár časopisů... No a prostě nechtějí čelit realitě... A ani si nechtějí jít udělat vlastní názor na základě vlastní zkušenosti...
To mi připomíná jedno video na youtube - německý srovnávací test Megane RS vs. Golf GTI. Shrnu: "Mégane vypadá jako skutečné sportovní auto. Golf jako šedý průměr městských hatchbacků. Mégane má silnější motor. Mégane líp drží v zatáčkách a má celkově lepší jízdní vlastnosti. S Méganem je větší zábava. Mégane má srovnatelně velký kufr, ale do toho v Golfu je trochu lepší přístup. Proto je vítězem klání OSTRÝCH hatchbacků ... Golf."... WTF ???
28. 4. 2012 08:28
Re: KOŠTĚ
No vidíš a pro spoustu lidí je GTI lepším autem.Jistě,RS je sportovnější,o tom žádná ale z kategorie hh se mi už trochu vzdaluje..No a vzhled?Pro někoho šedej průměr,pro mě jasná volba.
28. 4. 2012 09:08
Re: KOŠTĚ
Každý má právo na vlastní rozhodnutí, o tom je svoboda. Svým příspěvkem jsem chtěl říct, že někteří lidé tady mají předsudky načtené z internetu, nebo odjinud, a reálné zkušenosti, na nichž by svůj názor postavili, jim chybí.
Pak nezaznívají žádné skutečné argumenty, stejně jako v tom zmíněném testu. Jestliže ve srovnávacím testu sportovních aut (ať už to je hatchback, nebo coupé) ve všech srovnáních vyhraje jedno auto a pak si recenzent musí najít jednu ptákovinu, která není pro danou kategorii aut vůbec důležitá, aby mohl vyhlásit vítězem to druhé, zřejmě není objektivní.... O tom byl můj příspěvek.
28. 4. 2012 09:27
Re: KOŠTĚ
Ta ničím nepodložená averze je prostě české specifikum. Zvykej si ;-) Nicméně oba ten francouzský pekáč máme a víme svoje :-!

S tvou reakcí na "Okyse" samozřejmně nelze jinak než souhlasit :yes:
28. 4. 2012 09:37
Re: KOŠTĚ
V každé době je nějaká značka oblíbená a jiná méně. Kvůli tomu se nebudeš omezovat ve výběru. Útěchou může být fakt, že nic netrvá věčně. Renault už v pozici evropské jedničky nedávno byl a trochu v té době v honbě za kusy podcenil kvalitu. Stejný osud může potkat i dnešního lídra a na jeho místo se dostanou další, třeba i Renault. :-)
28. 4. 2012 09:47
Re: KOŠTĚ
Ano, vidím to stejně. S tou kvalitou máš naprostou pravdu - do Renaultů minulé a předminulé generace bych nešel. Ale na druhou stranu když si vezmu Ronaulta a jeho Lagunu, která má úctyhodný najezd bez větších problémů, tak to asi není až tak zlé.

Je fakt, že názor stáda mě nikdy nezajímal. Ve výběru mě to tedy nikdy neomezovalo. ;-)
28. 4. 2012 10:46
Re: KOŠTĚ
Tak já jsem s Twingem, Cliem ani Meganem taky žádné problémy neměl. Je ale pravda, že jsem je moc nevyzkoušel. Nejvíc měl najeto Megane - cca 110-120 000 km.
28. 4. 2012 11:53
Re: KOŠTĚ
Řekl bych, že chleba se láme tak při 150-200tis. Nicméně že kvalita a spolehlivost Renaultů šla v poslední generaci výrazně nahoru je zřejmé. A vlastně co já vím, tak problémy minulých generací byly v elektronice, ne v mechanických závadách.
Avatar - Ronault.
28. 4. 2012 10:50
Re: KOŠTĚ
Tak nějaké věci by se našly, ale rozhodně to při těch 300t km není taková tragédie, jak jsem se dočetl po koupi v nějakých "recenzích" ;-)

Klidně bych ho bral znova s několika jinými detaily, spíše 2,0 16V, jiný systém LPG a o rok novější, prostě o něco výkonnější verzi hlavně. Jinak OK. Musím třeba uznat, že 300t na původí spojku, komplet výfuky atd. je prostě pěkný výsledek. A že nějakou extrémní péči auto nemá.
28. 4. 2012 11:55
Re: KOŠTĚ
To je na 300tis hodně dobré. Jakmile neblbne elektronika, jsou Renaulty docela držáci - navzdory zdejším mýtům.
Avatar - Ronault.
28. 4. 2012 12:06
Re: KOŠTĚ
Tak z elektroniky odešla čtečka karty, což byl problém prostě prvních modelů. Byla vyměněna, ale jak jsem se dočetl na Renault foru, tak se dá i lehce opravit. A pak zateklo do řídící jednotky ABS, ta se přetěsnila. No a taková veselost byla vytavená kabeláž k bodovkám vzadu, ale to pos... první majitel. Byl tam špatný kontakt u žárovky a chytrák tam hodil snad 20A pojistku... kam to vedlo je jasné. Ale to byla otázka pár korun za novou střešní svítilny a vyměnit kabely. Něco se tedy našlo, ale z druhé strany takové ty pověsti, že se nejde dostat do auta kvůli kartě, když se vybije (uvnitř karty je klíč), neustále blikající kontrolky atd., to jsou nesmysly.
27. 4. 2012 20:06
Re: KOŠTĚ
ano, kupujte si vsetci golfy, nech vyzerate ako vajcia, ja si kupim megane a ked si budete menit rozvody pri krajnici rovnako ako kedysi ste robili generalky na skodovkach (vsak uz ste zvyknuti), tak ja na megane prejdem okolo vas s tichym usmevom, rovnako ked pojdem okolo golfov omotanych okolo stromu, pretoze sa pozerali na navigaciu niekde pri kolenach, tiez sa vtedy iba pousmejem.

Zrovna na tych fotkach je interier megane krajsi ako na golfe. Inac ak sa mam na to pozriet objektivne, a nie antiGTI modom, tak oba interiery su na rovnakej urovni.
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 21:03
Re: KOŠTĚ
Jo a potom jsi se vzbudil s rukou v nocniku...
28. 4. 2012 12:40
Re: KOŠTĚ
Nesulad pristrojovej dosky???
Nebude problem skor sedy zakal alebo ina ocna chyba?
27. 4. 2012 16:38
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 16:48
Re: KOŠTĚ
Ty jsi videl nejakeho rendlika, ktery by ve zdravi zbytku sve konstrukce najezdil 200 tisik km? 8-s
27. 4. 2012 17:59
Re: KOŠTĚ
Celkem často potkávám Rendlíky co mají nalítané 300 tisíc km + bez jediné nepravidelné návštěvy v servise.
27. 4. 2012 20:10
Re: KOŠTĚ
Táta má na Laguně 1999 1,8 16v 120k 250000km, posledních 150000 i na LPG, jediný, co mu odešlo, byla v cca 200000km ŘJ motoru (oprava 18000km), jinak jen běžné opotřebení @ údržba. Super kvalita. Nikdy jsme nikde nezůstali...
27. 4. 2012 18:37
Re: KOŠTĚ
Třeba můj 216 000km bez poruchy, jen klasický pravidelný servis. :-)
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 18:54
Re: KOŠTĚ
Já mám ještě víc ;-)
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 21:08
Re: KOŠTĚ
Dík, ale nejsem příbuzný tvého mozku :-!
28. 4. 2012 23:31
Re: KOŠTĚ
Ja ano - moj Mégane Grandtour 1,5dci z r. 2005 ma 252tis a jazdi perfektne, okrem oleja a filtrov servis nepoznam. Ma len jednu nevyhodu - slintam nad novym Megane III najlepsie s 1.6dci. A jeden znamy ma LII 2001 s 330tis. km.
Avatar - Ronault.
29. 4. 2012 13:21
Re: KOŠTĚ
30t km jsi mi přidal, zatím mám jen 300t. >:-[] ;-)
27. 4. 2012 16:46
Všechno špatně
Hm, takže máme výkonovou paletu v rámci benzínů 100, 110 a 115 koní. Před faceliftem to bylo 100, 110, 130 a 180. Nejatraktivnější výbava se z nabídky vypařila... Sakra, takhle zmršit férový ceník a modelovou paletu oblíbeného modelu, to už chce pořádného "marketéra".

Kdyby 1,2 TCe nahradil 1,6 110k, byla by to bomba. Takhle se Renault dobrovolně připravuje o spoustu zákazníků :no:

Ps.: Jsem zvědav, co na to Áda >:-[]
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 16:50
Re: Všechno špatně
To nema smysl komentovat. Rendlik se uz odrovnal sam. Znate snad nekdo kohokoli moudreho, zkuseneho a chytreho, kdo by si koupil tuhle francouzskou kreaturu?
27. 4. 2012 16:52
Re: Všechno špatně
Ano. Já :-!
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 21:09
Re: Všechno špatně
Ani náhodou. Přemýšlej o tom, který z těchto atributů chybí, pokud takto reaguješ...
28. 4. 2012 09:12
Re: Všechno špatně
Chudáčku.

Většinou jsi zde za obecního kašpárka, ale někdy ti to skutečně ujede za hranu.
27. 4. 2012 17:44
Re: Všechno špatně
Ano, já taky. A světe div se, abych si ho mohl pořídit, dal jsem pryč Audi TT 2,0 TFSI... Ovšem uznávám, že nemám průměrný model.....
27. 4. 2012 17:45
Re: Všechno špatně
Koukal jsem. Nádhernej :yes:
27. 4. 2012 20:09
Re: Všechno špatně
ty si mojho dolovania pamate vypadol uz pri precitani prvej polovici tvojej tretiej vety
28. 4. 2012 12:28
Re: Všechno špatně
Hipisko, biedna slovencina. Ani sa necudujem, ze mas problem aj citat.
Pise sa: pamati, polovice, tretej. A pred dolovania sa pise "z".
1. 5. 2012 00:10
Re: Všechno špatně
pisem z mobilu, ty ucitel gramatiky. Vecna hodnota a gramtika su dve rozdielne veci, tak si pls jazykove korekcie nechaj na stranku venovanu jazykom
27. 4. 2012 17:11
Re: Všechno špatně
Sami musí vědět, co se prodává. Případný zájemce o něco lepšího bude muset do Německa.
27. 4. 2012 17:30
Re: Všechno špatně
"Sami musí vědět, co se prodává." - to bychom museli žít v ideálním světě, ne? ;-)

Jinak špičkovou verzi stále mají - RS. Ten se směle může postavit špičce konkurence (už vidím, jak mě za tuto větu budou někteří fans zadupávat do země ;-) )

Nicméně já třeba pošilhával po kombíku 2,0 TCe GT. 180 koní je pro mě v takto těžkém voze optimum. Větší auto nepotřebuji, neb musím řešit parkování, čili do střední nepůjdu. A najednou pro mě, coby věrného zákazníka, který servisuje svůj vůz zásadně ve "svém" značkovém servisu - čili ideální klient - nemá Renault adekvátní nabídku. To mi přijde poněkud ... hloupé.
27. 4. 2012 21:58
Re: Všechno špatně
Když píši něco lepšího, tak jsem měl spíš na mysli právě tu 2.0 TCe a vyšší výbavové stupně. 180 koní v nižší střední je opravdu tak akorát. U Golfu je to pro mne GTI, protože 1.8 nenabízí a té silnější 1.4 jsem nikdy moc nevěřil.

Leda se zeptat, jestli by ti ho nedovezli individuálně. Nevidím důvod, proč by to nemohli udělat. U jiných značek to také tak funguje. V Německu mají Grandtour GT 2.0 TCe za 26.540 €.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 22:15
Re: Všechno špatně
Tak teď na to koukám a vyloženě zírám. V Německu dokonce mají i 1,4TCe a 2,0 TCe a DOKONCE 2,0 16V... :-O To jsou motorizace, které nejsou k mání ani ve Francii.
Jen ty ceny jsou teda PODSTATNĚ vyšší než u nás.
27. 4. 2012 22:28
Re: Všechno špatně
Proto většinou koukám do Německa jako první. Tam firmy nabídnou kolikrát i to, co nenabízí ani na domácím trhu. 660 tisíc není málo, ale je to dobré auto. Rozhodně na něj v Německu není problém získat citelnou slevu (orientačně řekněme 20%, individuálně možná víc - to platí pro 3 a 5 dveřový hatchback, ale předpokládám, že u kombi to bude obdobné). Takže se spíš koukáme na 540 tisíc.
28. 4. 2012 09:32
Re: Všechno špatně
Ano, v Německu je ta šíře nabídky úžasná. Druhou stranou mince je to, jak již podotkl Ronault, že v Německu je Megane skutečně drahý. I po slevě.
28. 4. 2012 10:40
Re: Všechno špatně
540 tisíc mi nepřijde jako tak strašná částka. Na výbavu jsem nekoukal, ale je to Renault, takže nečekám armádu příplatků pro nejvyšší výbavu.
Avatar - Ronault.
28. 4. 2012 10:47
Re: Všechno špatně
Taky mám pocit, že se Megane v GT prodával u nás kolem 500t. Tady je test na 2,0 dCi a ten začínal na 540t [odkaz]
28. 4. 2012 11:00
Re: Všechno špatně
Osobně by měla jít vyjednat ještě větší sleva. Myslím si, že se všemi příplatky (kůže, Bose, xenony atd.) by ses měl vejít do 600. To je vedle cen Golfu (když pominu, že nenabízí takhle silný motor pro Variant) opravdu skvělá nabídka. Slevy beru orientačně přes známého, takže neručím, že je dostaneš všude. Vzhledem k tomu, že mi na CX-5 nabídl 16% v základu a až 21% v závislosti na výbavě, tak by neměl být problém dostat dobrou slevu na Mégane. Němci jsou zvyklí si o slevy říkat.
28. 4. 2012 12:03
Re: Všechno špatně
Je fakt, že od cca roku 2010 se auta v Německu většinou nevyplatí. Předtím to bylo naopak.

V ceně okolo 600 je takový výběr, že mi přijde zbytečné něco idividuálně objednávat či pro to jezdit do zahraničí. Jsem líný člověk ;-)
Avatar - Ronault.
28. 4. 2012 12:16
Re: Všechno špatně
Tak výběr kolem 600t je, ale z druhé strany pokud chceš nižší střední, kombi a něco kolem těch 130 kW, tak máš na výběr:
Megana GT
Golf má jen 1,4 TSI 118 kW... no a nevím nevím, vypadá jak vypadá a zbytek si domyslíš
Opel Astra má 1,6T 132 KW, což je hezké auto, ale velikostně se z venku dotýká o třídu větší Laguny a uvnitř je to pomalu menší než Megane a cenou opravdu využiješ celých 600t.
Focus 1,6 Ecoboost v kombi za 549t, plus nějaké ty příplatky a jsi výše.
Korejci jaksi nic a Japonci považují kombík ve nižší střední jako sprosté slovo.
308 nemá ke kombi tak silný motor, alespoň ne u nás.

A podle mě by se dalo usmlouvat s 2,0 TCe moc hezkou cenu.
28. 4. 2012 19:22
Re: Všechno špatně
No, můžu laškovat i s menšími SUV či MPV. Např. Mazda 3 MPS se sem taky vejde. Slabší prémie C segmentu jakbysmet. Mám ještě 2-3 roky čas (možná i déle - skutečně jsem s autem spokojený, naprosto mi vyhovuje, takže není důvod se ho zbavovat), takže je to zatím jen taková nevinná zábava ;-)
28. 4. 2012 13:05
Re: Všechno špatně
Samozřejmě, že za 600 je výběr, ale otázka je, jestli za 600 koupíš takhle dobře vybavené auto. Pokud bys nechtěl příplatky, stačila by ti výbava GT, podle mne by ses mohl dostat u prodejce i pod 500. Ale jsou to jen spekulace, pokud nezvedneš zadek a nezkusíš to. ;-) Až budeš mít někdy cestu kolem, tak to za zkoušku stojí, ne? Za tyhle peníze se prodával první Cee'd v plné.
28. 4. 2012 19:24
Re: Všechno špatně
To máš pravdu. Jak píši výše, není to aktuální, takže prozatím zadek zvedat nemusím ;-) Jinak je fakt, že za velmi důležitou věc považuji spolehlivý servis a ten mám - to za trochu té námahy stojí.
28. 4. 2012 13:26
Re: Všechno špatně
Ještě dodatek. Je pravda, že dnes mají Němci většinou vyšší ceny v cenících, což tak dříve nebylo. Dá se to většinou srovnat slevou, ale Německo má pořád jednu velkou výhodu - kolikrát kratší dodací lhůty. Co v ČR trvá šest měsíců může být v Německu za dva. A to potěší.
Avatar - soptik007
28. 4. 2012 08:44
Re: Všechno špatně
Pokud budeš chtít tak já ti 2,0 TCe GT 180 koní seženu a prodám jako nové. Stačí se někdy zeptat prodejců nových vozů Renault, že je možné u nás sehnat i verze, které v ceníku nenajdete. Vše je jen o tom se zeptat. :-)
28. 4. 2012 09:30
Re: Všechno špatně
To vím. Je to jen o tom, proč tedy sakra ta auta nejsou v ceníku. Díky tomu patrně i cena bude podstatně výš.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 17:27
Re: Všechno špatně
Ve Francii je aktuálně k dostání stále verze GT s 2,0dCi, u nás ne. 2,0 TCe se bohužel vytratil z nabídky, ale kdo ví, možná příjde s novou RS.

1,4 TCe je sice teoreticky škoda, ale dle těchto dojmů vypadá 1,2 TCe výborně a dal bych mu přednost, už jen pro tu převodovku: "130 km/h navýší otáčky na zhruba 2.800 min-1" aneb HALELUJA!!! :yes:
27. 4. 2012 17:47
Re: Všechno špatně
Ano, to zpřevodování vypadá skvěle - konečně!

Mě v nabídce prostě chybí něco silnějšího. Ale to už jsme tu spolu probírali několikrát ;-)
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 18:55
Re: Všechno špatně
Tak ono to zpřevodování asi bude takové jen pro 1,2 TCe, pro staré 1,6 16V zůstane nejspíše převodovka netknutá... ale aspoň něco.
27. 4. 2012 19:00
Re: Všechno špatně
To asi ano, také jsem to tak pochopil. Čili mi ta 110 koňová verze stále přijde jako naprosto zbytečná. Když si vzpomenu na první článek o tomto faceliftu zde na ACZ, kde psali že LEDky budou v základu (blbůstka, ale potěšila by) a 1,2 TCe nahradí 1,6 - šmarjá, já byl nadšený. No stane se... Jinak příští týden jedu do servisu (plánovaná prohlídka - pro rýpaly ;-) ) tak se pokusím vysondovat, zda něco o možném rozšíření nabídky nevědí.
27. 4. 2012 23:21
Re: Všechno špatně
Motor do Megana se už chystá. Zatím mám pro tebe jen fotku.
[odkaz]
28. 4. 2012 09:23
Re: Všechno špatně
>:D Sem s ním.
Avatar - soptik007
28. 4. 2012 08:45
Re: Všechno špatně
Motory 1,6 zmizí znabídek jakmile přijde nařadu EURO 6.
28. 4. 2012 09:33
Re: Všechno špatně
To asi ano. EURO 6 patrně zabije většinu atmosférických benzínů. :-(
28. 4. 2012 17:58
Re: Všechno špatně
Euro 6 je nezabije. Zabije je downcosting a pokuty za nalimitní průměrné "emise" CO2, které byly letos v EU pro automobilky zavedeny.
27. 4. 2012 20:11
Re: Všechno špatně
to je dovod, preco som nikdy o 1,4tce nerozmyslal... prilis kratke prevody, pri 130kmh to toci 3600rpm...
zato tato 1,2 je uplne ina kava, toci menej ako tsi na dialnici, co je tiez plus
28. 4. 2012 18:01
Re: Všechno špatně
Všechno má své plus a minus. Díky tomu můžeš jet na nejvyšší převodový stupeň i v obci (1400 rpm při 50 km/h).
1. 5. 2012 00:13
Re: Všechno špatně
nie je to jedno, ja radsej v obci 1500rpm na 4ke a je to za jedno.
Tu ide skor o dialnicu, nie je to moc pohodlne pocuvat rev motora nad 3500rpm 6 hodin v kuse na ceste na dovolenku
1. 5. 2012 16:57
Re: Všechno špatně
Úplně zajedno to není, za obcí pak musíš ze čtyřky přeřazovat, s pětkou jenom přidáš plyn. Je otázka, jak je ten motor hlučný, to já nevím, Renaulty neznám. Mám Fábku s dvoulitrem a ta při 130 km/h (137 dle tachometru) točí přibližně 3800 ot/min. Ale v té rychlosti už převažuje aerodynamický hluk.
Avatar - Ronault.
1. 5. 2012 23:07
Re: Všechno špatně
Lepší přeřadit než poslouchat vytočený motor. Nejsem si vědom toho, že by Fabka byla tak špatně odhlučněná, že by ve 140 bylo slyšet více aerodynamický hluk než motor. Megane je na tom sice lépe než Fabia...
28. 4. 2012 17:55
Re: Všechno špatně
S ohledem na image značky Renault na českém trhu je nabídka motorů očekávatelná a uspokojí drtivou většinu zájemců - tu "nejatraktivnější" nabídku s nějakým výkonným motorem by si stejně nikdo nekoupil.
Renault má palec nahoru za možnost volby mezi klasikou (1.6 16V) a modernou (1.2 TCe) :yes:
Avatar - Ada je zase tady
2. 5. 2012 09:47
Re: Všechno špatně
Jinak řečeno - jsou to křápy a každý to ví, takže není důvod, proč do toho dávat výkonnější motory. Rendlíky si kupují jen chudáci, kteří nemají na pořádné auto. Přijet na obchodní jednání v rendlíku si nikdo soudný nedovolí. :-!
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 17:32
Pan Megan
Tak a je to tady, konečně se rozbřesklo nad zemí galskou a konstruktéři pochopili, že do turbobenzínu se dá dát delší převody a na dálnici tak není nutno poslouchat vytočený motor (130 km/h navýší otáčky na zhruba 2.800 min-1. :yes: :yes: :yes: ), předělaly se ty odporné narážecí kusy plastu na předním nárazníku, přibyl všemi chválený 1,6 dCi a samozřejmě 1,2 TCe.

Jako třešničku na dortě tady máme Visio systém, zadní parkovací kameru, bílou perleť, rádio Bose.

Samozřejmě aby to nebylo tak růžové, tak nám vyškrtli z nabídky 2,0 TCe a 2,0 dCi také v ČR k mání zatím není, ale snad bude.

Každopádně Renault se probudil a Megane vylepšil :yes:

PS: No uznej sám, Megane Grandtoure Bose 1,6 dCi nebo 1,2 TCe v bílé perloťové.... to zní hezky, pokud nejsi Áda či jouda. ;-)
Rozbalit vlákno
17
27. 4. 2012 17:39
Re: Pan Megan
Dobrej song ;-) Popravdě oceňme spolu s testérem motor. Zbytek je průměr třídy. Bose je zanedbatelnost. Přišlo to na dobrou dobu, KOKO mají živé téma k úvaze.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 17:44
Re: Pan Megan
Tak Megan už má své roky a je to mainstream, nedělám z něj prémii. V pravdě je to asi to nejlepší, co se dá udělat na jednoduché zadní nápravě ;-)
27. 4. 2012 17:53
Re: Pan Megan
Jo, ten čas neskutečně pádí. Chce to holt něco... nadčasového. Ale ty víš... ;-)
27. 4. 2012 20:13
Re: Pan Megan
sam som zvedavy na golf7 a tiez drzim palce. Aj ked cenou to zase zabiju tak, ze radsej budem znovu uvazovat o alternative
27. 4. 2012 17:49
Re: Pan Megan
Jo, ještě stojí za zmínku že v rámci faceliftu zredukovali počet pastelových barev ze tří (tmavě modrá, červená a bílá) pouze na bílou. Pokrok ;-\

Ale ta bílá perleťová, to zní skvěle. V GT to bude bomba.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 18:56
Re: Pan Megan
Tak toho jsem si ani nevšiml, mě se Megane líbí hlavně v bílé a pak až v těch příplatkových metlách. Bez metly to vypadá hodně chudě.
27. 4. 2012 19:04
Re: Pan Megan
Mě se vždy líbily spíše pastelové barvy. Vím, jsem menšina ;-) Ale upřímě - u Meganu mi sednou téměř všechny, krom černé - ta se mi moc nelíbí. Zatímco u mnoha jiných aut bych ji preferoval.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 19:07
Re: Pan Megan
Mě na meganu ani ta červená a ani ta tmavě modrá moc ne. Černá kupodivu v kombíku vypadá docela hezky, ale jen na showroomu, když je auto čisté a vyleštěné, stačí 3 minuty a je to k vzteku. 8-s
27. 4. 2012 19:14
Re: Pan Megan
Červená mi u kombi hodně sedí (ale také to chce mít čisté a navoskované). Černý kombík parkuje blízko mého bydliště a opravdu mi nesedí. Té černé je tam moc - u jiných barev se mi líbí ten kontrast černého oplastování.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 19:16
Re: Pan Megan
Červený ale v metle, ten tady parkuje kousek od baráku a sekne mu, přítelkyni se hodně zalíbil :-)
27. 4. 2012 19:20
Re: Pan Megan
Mě víc ta pastelová. Ale jen u kombi. Proti gustu... ;-)
27. 4. 2012 20:16
Re: Pan Megan
pozor na cervenu.... vsimaj si starsie cervene auta, cervena bledne... nevedia to riadne technicky poriasit....
Trebars na kolegovej accord 2005 uz je strecha bledoruzova.
Avatar - Emel
28. 4. 2012 13:54
Re: Pan Megan
Viděl jsem nějakou olivově/vojensky zelenou metalízu, to byla trága :-)
Avatar - Ronault.
28. 4. 2012 14:00
Re: Pan Megan
S tím nesouhlasím, mě se líbila, tak trochu mi připomínala tu zelenou metalízu na Feldách, která byla hodně populární.

Já naopak nemám rád všechny ty kapučíno metalízy a zlatavé odstíny.
27. 4. 2012 18:05
Re: Pan Megan
Nekolikrat jsem uz videl Grandtour v obycejne bile a musim teda uznat, ze to auto vypada hodne pekne. :-) V bile perleti po faceliftu to bude podle meho nazoru asi nejhezci kombik ve tride. :-)
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 21:10
Re: Pan Megan
S tím souhlasím, bílá mu vyloženě sekne a na tu bílou perleť jsem vyloženě zvědavý. Jen ten příplatek není zrovna malý. Ale zvědavý jsem i na tu novou hnědou, na promo fotkách vypadá zajímavě.
Avatar - soptik007
28. 4. 2012 08:46
Re: Pan Megan
Tak to už nás nemusí trápit. Červená základní barva z nabídek Renaultů mizí. Už se nedá objednávat. :-(
Avatar - del42sa
27. 4. 2012 17:40
1,2TCe
musím říct že ten motůrek se Renaultu docela povedl a také interiér s těmi sportovními sedadly vypadá moc dobře. Škoda že se nebízí s DSG převodovkou.Jinak pro Renault :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2012 17:54
Pozor, generation NENÍ Megane
Megane Generation je model od Renaultu, který těží z vzhledu Megane. Technicky se jedná o odlišné auto, má to zcela jinou techniku než klasický megane, jiný rozvor (!), antikorozní ochranu a také jinak svařenou karoserii
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 21:28
Re: Pozor, generation NENÍ Megane
To nevadí. Jakmile hlupáci vidí cenovku a znak vaginálního vozu, koupí to. >:D
Slzy prijdou pozdeji...
27. 4. 2012 17:55
Spotřebák (a koště)
No..je to tu černý na bílým: funglovka nižší střední za 260 000.
Motor asi dobrý, dá se na to i koukat. Chlapi ze šichty se nebudou smát, že si přijel v cedníku. Máš přece na to západní auto.
Pěkná a přesvědčivá reklama na to bude taky, tak proč to nekoupit že.

Vždyť tu spolehlivost už mají přece vychytanou.

Na chatu tě to odveze určitě a to že cestou občas něco zabliká je jedno, v neděli přece přivezeš vajíčka v klidu a v pondělí to cestou do fachy hodíš do servisu.

Určitě jako soused si už podlehl konzumu a tak místo dvou televizí je na čase pořídit nový auto do rodiny a splnit si sen. Všechno pěkně otočit, chvilku využít - pokud to zrovna jede. Nakonec zase zahodit, tzn. stočit a dát do bazaru.

Jenže já osobně si nedovedu představit že bych jel ke klientovi v něčem, co spíš reprezentuje vítr ve firemní pěnežence, než moje nadšení pro tu cestu k němu. Nebo nedejbože to, že bych k němu ani na schůzku ani nedojel kvůli barevné diskotéce kontrolek (nevím jestli z Vás to zažil, ale pro mě jízda s Lagunou, která měla vybitou baterku byl doslova hororový zážitek).
Rozbalit vlákno
12
27. 4. 2012 17:59
Re: Spotřebák (a koště)
A přitom je stačilo napsat, že to auto není tvým šálkem čaje.

Vidíš a já v něm za klienty jezdím a ta cesta mě baví.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 19:00
Re: Spotřebák (a koště)
Jsou klienti a klienti. Samozřejmě pro jízdu za klienty při rozvozu pravidelných porcí fetu to auto není >:-[]
27. 4. 2012 19:10
Re: Spotřebák (a koště)
No jo, na to je nejlepší OI f TéDéÍčku, british racing green, čipnutý a s křídlem. Koupený u tří Áček, ten německej důchodce tim za rok nalítal sotva pětku. Levou ruku na "dvanácti" pravou na volume rádia. Kšilt dozadu, pořádná žvejka a jedem, voe >:-[]
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 19:14
Re: Spotřebák (a koště)
Když už jsem se tato odklonili od tématu. Pamatuješ test Twinga, kde ses ptal pana Jungmana, jestli naznačuje, že Twingo je lepší než Citigo?
Hledal jsem teď v marketu časopis, který bych si koupil a uviděl tam tuším Auto7 nebo Autohit? No teď bych se nehádal a byl tam test těch dvou a hádej kdo vyhrál. Poradím, že pořadí bylo shodné s abecendním pořadím dle jména výrobce :-)
27. 4. 2012 19:25
Re: Spotřebák (a koště)
Pamatuju. Díky za info. Škoda, že ten test zde nepřevezmou, to by byla diskuze >:-[]

Mě to nové Twingo nějak neoslovilo. Malé auto by dle mého mělo být hravé a roztomilé. S přítelkyní sem tam jdeme nějakého prcka projet, neb laškujeme s myšlenkou druhého auta, primárně určeného do města. Twingo přítelkyně hned vyškrtnula - nelíbí.
Což je škoda, zjevně je to moc povedené vozítko a v našem showroomu bychom dostali velmi zajímavou cenu.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 19:30
Re: Spotřebák (a koště)
Tak mé přítelkyni se Twingo líbilo, tedy to pofaceliftové, ale jen z vnějšku, nezkoušeli jsme jej, navíc ona jaksi do toho nemá co mluvit, nemá ŘP >:-[]
27. 4. 2012 19:42
Re: Spotřebák (a koště)
Co není může být. Na to bacha >:-[]

Jinak se prozatím loučím. Jdu podporovat místní podnikatele formou konzumace zlatavého moku. Přeji pěkný víkend.
Avatar - Ronault.
28. 4. 2012 10:45
Re: Spotřebák (a koště)
Tak to já bych rád, kdyby ho měla. Nemusel bych sušit hubu, když se někde rozlévá slivovice >:D

Tak co, jaké to bylo? Já mám tento weekend poslední "studijní", pak mám měsíc volna a pak hej rup!... Ale hned příští weekend mířím do sklípku a na košt do Perné, takže si to vynahradím :-!
28. 4. 2012 11:59
Re: Spotřebák (a koště)
Jo, odvoz z akcí je fajn ;-)

Bylo to pěkné, ale teď to docela bolí :-!

Přeji úspěšné poslední státnice (předpokládám, že o tom to je, ne?) a poté příjemné prázdniny. Sklípek závidím.
Avatar - Katikakus
27. 4. 2012 23:29
Re: Spotřebák (a koště)
On je hlavne zatim pouze automobilovy teoretik...
Avatar - Ronault.
27. 4. 2012 18:59
Re: Spotřebák (a koště)
Jak řekl lukas, stačilo napsat, že to není tvůj šálek čaje.

Jk prosím tě prezentuje Megane nedostatek financí, když je Golf např. levnější než tenhle Megane? To mi prosím vysvětli. Dík.

Máš-li vybitou baterku, tak se nediv, že máš na palubovce diskotéku, baterka z posledních sil roztočí startér natož palubku, to je běžná věc.
27. 4. 2012 23:14
Re: Spotřebák (a koště)
Když můžou jezdit lidi od ORANGE za klienty v TWIZY, tak by i nějaký ten český pojišťovák nebo podomní prodejce elektroplynu mohl Renaulta překousnout.
27. 4. 2012 18:51
Tak co Ádo,
už střádáš korunky na nový koště? ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2012 21:36
Re: Tak co Ádo,
Korunky jsou nastřádané, ale nikde nevidím auto se slušným dieselem. Možná leda tak D5 od Volva, ale při prvním testu XC70 mi neseděl střední panel - tlačil mne do lýtka. :-!
Takže možná ještě zůstanu u spolehlivého TDI PD a koupím raději nějaký pozemek.

Ještě nějaké dotazy?
27. 4. 2012 22:20
Renault Mégane...
...konečně dostal motor, kterým zdá se dohonil špičku. Bohužel pro něj, pořát je tu na CZ trhu ten stejně vybavený Golf za lepší cenu... Ale s Ceedem a i30 bude tohle zajímavá bitva :-) :-! :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
28. 4. 2012 08:42
Re: Renault Mégane...
Zajímavé duševní pochody... že rendlík oturbenou 1,2 dohonil špičku? Špička je OOOOUUUPLNĚ někde jinde, milý brachu >:-[] >:-[] >:-[]
28. 4. 2012 09:17
Re: Renault Mégane...
Máš zase pravdu. Špička je opravdu někde jinde - nejlepší nafta ve třídě - 1.6 dCi.
Avatar - Ada je zase tady
2. 5. 2012 09:50
Re: Renault Mégane...
T písmenka jsi trochu popletl chlapče. Dnes ti dávám za 5.
Avatar - Emel
28. 4. 2012 14:04
Re: Renault Mégane...
V dané objemové třídě se zdá, že se Renault momentálně ujal vedení (což u zbrusu nového motoru není až takové překvapení). Referenční 1.2TSI má jen 77kW a navíc se nad ním vznáší otazník spolehlivosti. Výkon samozřejmě není vše, ale i první recenze vypadají velmi slušně :-).
28. 4. 2012 16:53
Re: Renault Mégane...
Aj keď Megane nepatrí k priestorovým premiantom, je to jedno z najpríjemnejších áut v triede. Nové motory, pokiaľ sa vydaria, pomôžu vždy, a v tomto smere sa Renault poslednou dobou činí.
28. 4. 2012 17:17
Alpine se vrací?
Něco se šušká o návratu Alpine. Více by mělo být jasno při konání GP v Monacu. Něco snad napoví tyto fotky. :-) :-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Společné fotky Standy Grosse a Alpine A110 snad nebudou samoúčelné.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
28. 4. 2012 19:57
Re: Alpine se vrací?
Moc hezky udělaná série
:yes:
Avatar - Ronault.
28. 4. 2012 22:09
Re: Alpine se vrací?
Pěkné fotky, to se musí nechat.