GM zveřejnil zprávu, že podle americké normy EPA ujede připravovaný hybridní elektromotor Chevrolet Volt na jeden galon (asi 3,8 l) v městském cyklu více 230 mil, to v přepočtu znamená zhruba 1 litr na 100 km.
Volt bude opravdu revoluce, prvni opravdu cisty elektromobil v prodeji, navic s moznosti okamziteho dobiti elektriny, takze clovek se nemusi bat, ze by se po tech 60 km zastavil a slus. Gratulace chevroletu, ted uz jen, at ho tu neprodavaji jako tu Amperu, chevrolet to v evrope uz nema zapotrebi
Tak ze je v galonech je jasne, je to americke auto, no apokud ti jde o to, ze ma byt uplny elektromobil, spotreba na prvnich 40 mil je 0, dale se rozjede motor a nabiji baterky, pal je spotreba jaka je, co je na tom divneho?
Ja uz bych se na slovo hybrid vyprd. Pod tim se skryva takove mnozstvi konstrukci ze to ma asi stejnou popisnou hodnotu jako slovo "auto". Spatne to neni, ale vubec nic to nerika o cem mluvime. Takze ja bych doporucoval slovo hybrid pouzivat tam, kde je spalovaci motor sprazen mechanicky s koly. Kde je na kola pripojen jenom elektromotor tak jsou to proste elektromobily a je celkem jedno, jestli se dobijeji ze site, z prenosne elektrocentraly, ze slunecnich clanku nebo ze spal. motoru na palube, jestli se dobijeji po 50ti nebo po 250ti kilometrech.
Proboha. Tak tomuhle se říká "rozmělňování". (Nejsi právník? :)
Volt jezdí (bude) na elektřinu i fosilní palivo. Je to hybrid jako z učebnice. Mluvit o něm jako o "čistém elektromobilu" je absurdní. (Pokud vám není význam slov, která používáte, úplně lhostejný. V opačném případě můžeme Voltu říkat třeba "hyperextenze" nebo "obočí".)
No ja myslim, ze drapalik to rekl dobre, jinak by byl i ten nejcistsi elektromobil jen a jen hybrid, protoze at ho strcis na dobiti kam chces, nemuzes tusit, jestli je elektrina z uhli, plynu nebo i z nafty.
Volt je tim padem jeste lepsi EM nez treba ten Nissan, s minimalni spotrebou ma "neomezeny" dojezd, nemusis se bat, ze az vypadne proud, jsi nahrany
Je potřeba rozlišit HYBRID v palivech a HYBRID v pohonu - hybrid v palivech to je, spotřebovává to elektriku, může i benzín. Ale to i Oktávka na E85 nebo jak je to. Pak jsou hybridy v pohonu, což bude třeba P3008 - na předek benzín, na zadek elektriku.
Tohle je hybrid v palivech, ale ne hybrid v pohonu, protože to jede jen na elektromotory.
A kdyz tam dobijeci motor nebude, a budu se sebou vozit v kufru elektrocentralu a vzdy po 64km ji nastaruju a dobiju baterky - bude to jeste hybrid nebo uz elektromobil? Kde je podle tebe ta jednoznacna hranice? Kdyz je dobijeci motor po kapotou a vedle kapoty? Vazne ma smysl to rozlisovat?
Toto je cesta, kterou by se vyrobci hybridu meli vydat. Maly spalovaci motor bezici v optimalnim rezimu, slouzici pouze jako generator el. proudu a elektromotor pohanejici samotny vuz. Drzim Chevroletu palce, at je Volt uspesny - nejen na americkem kontinentu. :yes:
tiež si myslím..tento elektromobil ráznym spôsobom zavre ústa rôznym mihálikom a drapálikom čo kritizovali že auto na čisto elektrický pohon nemôže byť použité na dlhé vzdialenosti
Tou dlouhou vzdáleností myslíš těch 40 mil ? Protože jinak se nejedná o "čistý" elektro pohon, ale pořád funguje spalovací motor.
Každopádně to ale pokrok je.
Funguje nefunguje, s takovou spotrebou a ucinnosti je to nejlepsi mozne reseni EM, s cim kdo kdy prisel. Navic i ta elektrina ze site se prece jen tak odnekud nevzala a predstava solarniho panelu na strese a nocniho nabiti auta je prece utopie, bez uhli a plynu to nikdy nepujde
S tím, že je to zatím to nejlepší řešení souhlasím, ale zároveň nelze tvrdit cokoliv o čistě elektrickém pohonu. A tvá poznámka o zdroji energie v síti je velmi trefná.
Vubec si me neber do ust :-) . Ja jsem tady propagoval elektromobily, kdyz ty jsi jeste tahal na snurce za sebou kacera.
Ano. Konkretni konstrukce Nissanu Leaf je spatny zpusob jak dnes postavit pouzitelny elektromobil. Volt je presne ten spravny zpusob, jak se to ma dnes delat. A to uz tu rikam 3 roky, od doby, kdy se objevily prvni zpravy o Voltu.
Pozrite sa, hadky su zbytocne, neviem kolko to bude stat a priestova ponuka aka bude za to. Ale- design sa mi paci a ja najazdim do tych 60km cez, konkretne, za posledne 2 tyzdne nejakych 300. Po Slovenskych a Ceskych mesta ako Praha,Brno, Blava, Zilina alebo Kosice vacsine ludi to musi stacit- koniec koncov, Amici maju dlhsie trasy a malo by to stacit aj tam. Takze- volajte to ako chcete...pri normalnej cene- ja by som to bral. Aj ked- treba mat rodinny dom,alebo aspon garaz s elektrikou, co su dalsie podmienky na fungovanie auta :-) ale ja to by som mat...ja prajem GMakom vela uspechu s tym, lebo ukazali ze posuvaju technologicky pokrok velmi velmi dopredy, aj ked to neni uplne 100% elektromobil...ale riesenie je to super!!!
Podle nekterych zdroju je cena 20kE bez baterii, ktere se budou pronajimat. Dovime se brzo, jak to dopadne. Zatim nema smysl se o tom prit. Ja jen Leafu, podle informaci ktere jsou zatim dostupne, neverim.
KOnecne niekto povolil a vytiahlo sa to zo zasuvky, kde je podobnych projekotv urcite mnoho!
Skvele je, ze to auto vyzera celkom k svetu, dynamicke vlastnosti su tiez fajn - 10s stovka sa mi zda, ten dojazd na cisto el. pohon je tiez obstojne - nie 2km ako prius a RX400h >:D
Dufam, ze do par rokov od uvedenia Voltu sa rozhybu aj v europe - MB uz riesi nieco so supersportom, to moze byt zaujimavy prvy realny model na ele.
Jedine co by som vytkol Voltu je to, ze motor sa spusta po dosiahnuti 50% kapacity baterie. Plne nabitie je indikovane, ked je na 80% - teda vyuziva sa len 30% kapacity. GM hovori, ze je to kvoli istote - roznym klim.podmienkam a pod. Je to skoda, lebo sa mi to cislo zda byt moc vysoke - mozno tesne pred uvedenim znizia hranicu na 30perc. a auto prejde v poho 100km v cisto ele.mode a vyuziju to ako marketingove plus. Celkovo ma bateria vo Volte zivotnost 7000 cyklov - co pri nabijani 2x denne /raz v noci a raz povedzme za jazdy - znamena skoro 10r. Velmi sa na uvedenie tesim a skutocne prvy koncept od US pred ktorym smekam klobuk.
Chevrolet není jediný, Chrysler bude mít takovýto hybridní (schválně použiji toto slovo, neb dojezd 65 km tadyv tom případě je mimo, nelze to využít jako čistě elektrický vůz) model Town and Country
(pro Evropu Voyger).
V roce 2010 je obdrží americká pošta USPS + některé další firmy.
Opět kombinace malého zážehového motoru a baterií, kteeré bude ten motor dobíjet po jejich vybití.
U prumerneho zakaznika dojde ke spusteni spalovaciho motoru parkrat do roka. Cili, pro prumerneho ridice to bude vetsinu casu elektromobil. Az budeme mit Volt s dojezdem 400km, take tomu nebudeme moci rikat elektromobil, kdyz parkrat za zivot budeme potrebovat ujet 1000km na jeden zatah a budeme muset dobijet? Je to jedno. Rikat tomu muzeme kazdy podle libosti.
Technicka - oni to nevytahli ze zasuvky, ale posledni tri roky na tom tvrde pracovali od nuly. Ty tri roky, kdy se sefove ostatnich automobilek (a mistni diskuteri) nad elektromobily jen pohrdave usmivali. Dnes jim usmev tuhne.
Nevyuzivani cele kapacity baterii - malo se to vi, ale dela se to tak ve vsech autech dneska, ktere maji neco do cineni s bateriemi. Je k tomu asi milion ruznych duvodu. Ten zakladni je, ze vybitim baterie k nule, klesa vyznamne zivotnost baterie. Dalsi je, ze starnutim baterie ci poklesem teplot klesa kapacita o desitky procent. Takze by se mohlo stat, ze treba s 5let starym autem v mrazu ujedete na baterie jen polovinu udavane vzdalenosti a to si seriozni vyrobce nemuze dovolit.
Pred tydnem se tu rozpoutala mocna diskuze kolem nove ohlaseneho EM Nissan Leaf. Podle mne Nissan nema sanci konkurovat. Po meste vyhody elektromobilu ale neomezeny dojezd pri podobne cene davaji Voltu jednoznacnou konkurencni vyhodu oproti Leafu. Zatimco u Nissanu mam velke pochybnosti o smysluplnosti konstrukce, u Voltu ani stin. Volt je vlastne prvni realny model elektromobilu, kteremu se podarilo vyuzit vyhod EM a soucasne eliminovat jeho nevyhody. Je to prvni EM, ktery muze byt masove uspesny.
Tento koncept je určitě životaschopnější než klasický elektromobil a tato koncepce hybridu se mi osobně líbí. Dojezd se mění na prakticky neomezený a auto si ponechává výhody elektromobilu. Jen mě překvapuje že se pomalu dostává do sériové výroby až teď. Pokud si dobře vzpomínám, tento koncept měl třeba VW už před mnoha lety než začal vyrábět VW New Beetle.
I dnes bych se přimlouval pro zamontování stejné koncepce do něčeho o hodně menšího. Na příměstské a městské ježdění by stačilo i malé auto. Jako pomocný benzínový generátor by se dal použít motor z nějaké menší elektrocentrály. I přes předpokládanou vysokou cenu baterií by takové auto mohlo být prodejné, pokud by se reálná spotřeba po městě pohybovala pod 1 litrem.
Ovšem nejzajímavější by bylo implementovat tuto koncepci do motocyklu (skůtru). Generátor elektřiny by mohl být zcela miniaturní, místa na baterky by zbylo dost a akční rádius takového vozidla by se hodně prodloužil ve srovnání s klasickým, pouze elektrickým skůtrem.
Největším problémem ale asi bude životnost baterií. 7000 cyklů je zoufale málo, většina výrobců jako cyklus nepočítá jen kompletní nabití/vybití, ale každou změnu nabíjení/vybíjení, recyklace není zatím taky vůbec vyřešená. Výrobu baterií s nanotechnologií zase brzdí nedostatek kvalitního křemíku na trhu, jestli si to dobře pamatuju. Ale necháme se překvapit jaká bude praxe...
Spotřeba je to super, design taky neni nejhorší, ale svezení s tim nebude asi žádný:-/ I když s bavorem jedu po městě za 12 někdy i 15l, za tohle bych ho nevyměnil, protože ve svym autě se aspoň svezu. Problém hybridů vidim v tom, že jsou "jenom" úsporný, ale nic víc k tomu nenabídnou... žádný požitek z jízdy, žádný emoce, prostě člověk ušetří, ale za volantem se nudí :no: ;-\ Viděl jsme to, když jsem měl možnost zkusit si řídit Prius II., to byla skutečně hrůza. Až někdo vyrobí hybrid, kterej kromě nízký spotřeby bude ctít i heslo "cuore sportivo" nebo "Freude am Fahren" tak přijďte a jásejte, ale tohle mě zatim nijak neoslovuje :no:
kolko ludi tolko chuti, velkej vacsine bude postacovat pohodlne zvezenie z bodu A do bodu B. Predpokladam ,ze casom pridu aj "zabavnejsie verzie".
Som zvedavy na cenum ktoru za tento voz zapytaju
Zajímalo by mě jakou zábavu vidíš v ježdění ve městě. Je to nudné a otravné a v rámci rychlostních limitů s tou nudou neuděláš nic. I když podle tvého auta a věku v profilu nejspíš budeš jeden z těch co se vyžívají v předjíždění kolon na světlech přes odbočovací pruhy a podobných akcích.
Mně se to ale zdá pro plížení po městě naprosto ideální.
Mozno sa mylim, ale asi to nebude take jednoduche. Pochybujem, ze ked sa jazdou vycerpa energia z baterii, nastartuje sa miniaturny benzinovy motor a vyrobi tolko el.energie, aby mohol tento voz dalej plnohodnotne jazdit. Skor sa bude musiet auto odstavit, pustit benzinovy motor na 1-2 hodiny a pockat, kym sa akumulatory dobiju. Na kratke vzdialenosti je to v pohode, ale kym nebudu mat akumulatory kapacitu na jedno nabitie prejst vyse 500 km, tak v tom vyznam nevidim.
Přesně tak, když se úplně nevybijí, bude jejich zbylá energie dál pokrývat výkonové špičky a zbytek kapacity bude udržovat nebo pomalu zvyšovat vestavěný generátor. Jsem jen zvědavý na cenu, ta rozhodne...
Neni az tak dulezity jestli tomu veris, ale jestli to tak funguje. A ono to funguje. Tech aut uz v predprodukcni verzi jezdi desitky. Faktickych informaci plny web. Proc si to jednoduse nenajdes?
A ani neni technicky duvod, proc by to nemelo jet. Dobijeci spalovaci motor sam o sobe auto utahne a kdyz je navic odstrizen od vykonovych spicek diky akumulatorum energie, muze byt i pomerne maly. Ono totiz v ustalene rychlosti neni potreba vykonu velka. I rozmerna auta se vejdou bohate do nejakych 20kW. A to i na dalnici.
sup s tim do vetsiho kombika, treba do Insignie, to by byl prvni hybrid o kterem bych uvazoval jako soukroma osoba, kombik, velkej nekam k 5 metrum delky, a na baterky do 50km a na nadrz pak dalsich treba 1000-1500 km :-)
z kade zoberieme tolko elektrickej energie, aby sa tie baterky v noci dobili. Naucit ludi davat si v noci auto do zasuvky je tak dobry napad ak sa presadia palivove clanky (len ten vodik ako vyrabat, na to treba prist). Inak to nestoji za nic.
A zaujimave, ze tesla roadster deklarovali ako rychlo sa dobiju baterky a ono sa to nestihne ani za celu noc...
omg, ty si mi to teraz vazne dal. Vysvetli mi, kde zoberie planeta dostatok energie na dobijanie milonov aut v noci a nech si tieto svoje "inteligentne" poznamky
Dobijeci hybrid? Proc ne. U lokomotiv se to pouziva davno. Motor v optimalnich otackach pohani generator a ten pres baterie elektromotory v kolech. Pekne, ale...
I kdyz ma spojeni generator + elektromotor ucinnost pres 90%, stale se nejaka energie paliva neuzitecne meni v teplo. Pokud to vozidlo ma mit v praxi (t.j. i na dalnici, kde jaksi neni co rekuperovat) lepsi ucinnost, nez diesel (cemuz neverim) je zapotrebi sahnout po nejakem motoru, ktery ma lepsi ucinnost, nez klasicky zazehovy benzinovy motor. tedy podieselu, nebo jeste lepe po male, keramicke spalovaci turbine. Do te doby mne nic nepresvedci, ze nejuspornejsi, a tedy z hlediska produkce CO2 take nejekologictejsi vozidlo dneska je auto z koncernu VW s motorem se vstrikem typu PD.
pletes si dve veci: maximalni ucinnost motoru a stredni ucinnost za provozu. Maximalni ucinnost TDI muze byt vyssi nez benzinu v hybridu, ale se stredni ucinnosti, ktera rozhoduje o prumerne spotrebe, to muze byt naopak.
Možno to niekoho prekvapí, ale benzínoelektrický pohon je tu už pre pohon vozidiel dávno a používalo ho i najťažšie bojové vozidlo histórie.
Jednalo sa o niekoľko prototypov superťažkého tanku "Maus", ktorý vyvinul svetoznámy Ferdinand Porsche na konci Druhej svetovej vojny pre Hitlera. Porche bol "zúrivým" obhajcom benzínoelektrických pohonov a použil ho u i ťažkhého samohybného dela "Ferdinand" - treba povedať, že nie s veľkým úspechom.
"Maus" poháňal 1 200 koňový motor MB 517 cez generátor a dva elektromotory. Čisto elektrická prevádzka samozrejme možná nebola - čiže hybrid to nebol : ).
Spotreba najťažšieho porscheho výtvoru bola 1 400 litrov na ceste a 3 800 litrov v teréne !!!
Hlavnou výzbrojou tohoto "drobčeka" bol 128 m kanón a pomocnú výzboj tvorili dva guľomety a 50 mm kanón.
Okrem toho, že to bol najťažší výtvor Ferdinanda Porscheho - bol to zrejme i jeho výtvor nejstupídnejší. Niekoľko prototypov sa vyskúšalo a po vojne spojenci len mohli skonštatovať, že je to nepoužiteľná kopa šrotu. Dodnes sa zachoval jeden kus v tankovom múzeu Kubinka pri Moskve.
Co je potřeba vyzdvihnout je povedený design. To auto se sice nebude líbit úplně všem, to asi žádné, ale je prostě krásné a přitom funkční. Obzvláště obdivuju odvahu to udělat jako liftback. Je to praktické, ale u Američanů nepříliš oblíbené. I to naznačuje, že to má být tzv. globální model. Uže se těším na prodejní čísla, hlavně aby to netrvalo dlouho.