Design
MATTESS
0
Tak tohle konkrétně je Rapid s předkem předělaným na Oužu (Garde) a majitel mu říká Garpid 😉 Ouža s chromy se vyráběla od roku 1976.
Přejít do diskuze
Tak google překladač není unikátní, to máš recht, ale z druhé strany i tento výklad slova jde. 😉
Ten nový Rapid z toho starého přímo vychází, tradice, stejný segment, klientela, ideální dvojice pro společné focení... :no:
Zadek z vládní limuzíny Superb long, předek z ostře vytuněný Fábie RS Supersport GTI. Co k tomu dodat? Půl národa si bude rvát vlasy, že koupili o chvilku dřív ostrý HTP. Otevřete oči a dveře, ideální rodinný vůz pro joudy české kotliny právě přichází...
Náhodou mě to sedí. Superb není krásný, rapid není rychlý, citigo je trošku šittogo a z fabiíí mám trochu fobie.V roomstru není moc roomu. Yeti není auto na hory ... Jen ta octavie jim tam lítá. Jinak se v tom orientuje dobře.
škoda 1er je do lesa super auto. Na takové lesní cesty pokryté šotolinou je to bomba. Navíc naložíte i nějaké ovce ,pily, dřevo a co já vím. A vůbec nejlepší je, že když to někde zlomíte tak za flašku rumu dostanete novou. Super auto - výzva pro nový rapid.
Kdepak, Rapid byl podstatně lepší než klasická 105/120. Měl úplně jinou konstrukci zadní nápravy s jinou osou uchycení výkyvných polonáprav. Ke kolům nevedly trubky od motoru, ale už jen hřídele, jako u všech moderních aut. Proto taky Rapid, pokud ho někdo nepřetížil a nepoškodil, měl pořád zadní kola rovně narozdíl od 105/120. Tahle konstrukce zásadně zlepšila jízdní vlastnosti.
Problémem pořád zůstával motor s velmi nízkým točivým momentem díky nevhodné konstrukci krátkého tlumiče výfuku. Osobně považuji Rapid za jedno z nejhezčích aut Škodovky. Je to taky poslední škodovácké kupé.
Chtěl jsem si ho kdysi dávno i koupit, ale zjistil jsem, že ho nedokážu řídit. Pořád mi zdechal při rozjezdu motor a i při jízdě jsem měl pocit, že to auto na přidání plynu reaguje jen zvýšením hlučnosti a přitom jeho rychlost je pořád stejná... Zajímavé je, že ten stejný motor ve Favoritu je naopak velmi živý, stačilo přimontovat pořádný dlouhý výfuk.
Problémem pořád zůstával motor s velmi nízkým točivým momentem díky nevhodné konstrukci krátkého tlumiče výfuku. Osobně považuji Rapid za jedno z nejhezčích aut Škodovky. Je to taky poslední škodovácké kupé.
Chtěl jsem si ho kdysi dávno i koupit, ale zjistil jsem, že ho nedokážu řídit. Pořád mi zdechal při rozjezdu motor a i při jízdě jsem měl pocit, že to auto na přidání plynu reaguje jen zvýšením hlučnosti a přitom jeho rychlost je pořád stejná... Zajímavé je, že ten stejný motor ve Favoritu je naopak velmi živý, stačilo přimontovat pořádný dlouhý výfuk.
Google prekladač. Uhm.
Superb je skôr "úžasný" alebo "skvelý". Čo môže byť vo význame technickom alebo estetickom. Rozhodne to nie je čisté synonymum pre krásny, ako hore prezentuješ. Detaily ale..
Superb je skôr "úžasný" alebo "skvelý". Čo môže byť vo význame technickom alebo estetickom. Rozhodne to nie je čisté synonymum pre krásny, ako hore prezentuješ. Detaily ale..
Třeba Google překladač z angličtiny udává "nádherný,skvostný", synonymum pro "nádherný " je v češtině "krásný" 😉
Z francouzského "superbe" také "nádherný"...
Mám pokračovat? >😒] 😉
Z francouzského "superbe" také "nádherný"...
Mám pokračovat? >😒] 😉
Auto OK, asi všechny 3, ale ten název je ukázka toho, že to Škodovce moc s jmény nejde. Určitě se shodneme na trochu zvláštním jméně Citigo. Superb, čili krásný je taky takové... no ale budiž. Nebo Fabia, která se dá lehce zaměnit s Fobií a to ve všech jazycích.
A Rapid a nízkorozpočtový sedan? A-M Rapide dává smysl, ale když to bude mít pod kapotou tříválec o objemu jeden litr, stát na plechových čtrnáctkách, uvnitř rádio z afrermarketu, tak to jen vyvolá posměch.
A Rapid a nízkorozpočtový sedan? A-M Rapide dává smysl, ale když to bude mít pod kapotou tříválec o objemu jeden litr, stát na plechových čtrnáctkách, uvnitř rádio z afrermarketu, tak to jen vyvolá posměch.
Tak to teda není rapid ale GARDE a jak tu píší předemnou ,dělala se jen z plastovými nárazníky,tyto chromové jsou z prvních Š 120,105 od roku78. Rapid přišel s modelem M.Kamarádovi rodiče měli RAPIDA 136L 5speed,ty to bylo žihadlo s takovýma jízdníma vlastnostma,v zatáčkách jak přibitý.U tohoto modelu člověk ocenil ten motor v zadu který byl vlastně pro neschopnost NDR nouzově zapracován do zadu a auto bylo takhle slušně vyvážený i na rally :yes: :yes:
spatne - nespatne, ucelu posluzili, slusna svetla vyska, opravil si to na kolene a nieco aj vydrzali, najma nesestrne zaobchadzanie, nasa posledna 120, ktora bola ree😜ort zo SRN (NDR) vdaka osetreniu ani nekorodovala
achylovou patou skodoviek (este aj favoritov a prvych felicii s MB motormi) bolo chladenie, jedna dlhsia zapcha v meste a uz ste "vyrabali hmlu" 😄
kedze nam komancovia nic ine nedovolili vyrabat, nasi rodicia boli radi, ze mohli jazdit aspon na tomto
achylovou patou skodoviek (este aj favoritov a prvych felicii s MB motormi) bolo chladenie, jedna dlhsia zapcha v meste a uz ste "vyrabali hmlu" 😄
kedze nam komancovia nic ine nedovolili vyrabat, nasi rodicia boli radi, ze mohli jazdit aspon na tomto
Mluvím o Rapidu, jehož obrázky jsou pod titulkem "Škoda Rapid 3" Vypadá stejně jako na videu, které zde bylo nedávno uveřejněno jako "český Rapid"
Omlouvám se za ten pravopisný nedostatek a vysvětlím proč zklamání: Když skryji zadní část auta, mám pocit, že se dívám na Fábii či Roomster.
Na podmienky vtedajšieho československa to bolo dobré auto. Rozhodne lepšie ako základný model 120.
Má aj zberateľskú hodnotu, pekné kusy v pôvodnom (netuningovom) stave stoja čoraz horibilnejšie sumy.
Má aj zberateľskú hodnotu, pekné kusy v pôvodnom (netuningovom) stave stoja čoraz horibilnejšie sumy.
Dobré připomenutí :yes😒br />
RAPID I. Špičkové karoserie, doslovná ruční práce, auto nemá jedinou designovou chybičku. Mistrovství v přímém (museálním) přenosu. Ne nadarmo bylo v té době v Čechách nejvíce automobilek v Evropě. Pod pojmem "automobilka" chápej především karosářské dílny, tvořící auta na objednávku. Co naplat, náš národ uměl vyprodukovat vždy bezduchou masu absolutních magorů, primitivů a donašečů, a ovšem uměl vyprodukovat i poctivé, šikovné, pracovité lidi prakticky ve všech oblastech lidského života. Umíme občas zazářit v evropském i světovém kontextu... První Rapid je oslavou právě těch šikovných a pracovitých lidí.
RAPID II. Rozpolcenost doby zakletá v autu. Na jedné straně neutuchající komunistický teror sedmdesátých/osmdesátých let, na druhé straně přirozená touha člověka stvořit v životě něco velkého, nezapomenutelného. Výsledkem je předmětný vůz. Jakkoli nenáviděná stopětka, vykvetla do dokonalé (byť socialistické) krásy. Pamatuji si přesně, kdy jsem tuhle škodovku spatřil poprvé. Byl jsem na nákupu v Tuzexu v Motokovu a dole na parkovišti stála v bílé. Krve by ses nedořezal - dokonalá "naše" alfa alfetta - [odkaz] Nadržený ještě z filmu Bobby Deerfield jsem po špičkách dotančil ke škodovce a vytřeštěně zíral na tu nebeskou krásu... Je to karosářské dílo charakteru "komoušům navzdory", skutečně vyvzdorované, skutečně krásné...
RAPID III. Nějak se v tom zatím neorientuji, ale žiji v domění, že sedan na obrázku je indická škodovácká rikša, a že Rapid "tuzemák" bude liftbackem s kraťoučkou zádí. Alibisticky tedy raději zatím nehodnotím a vpíjím se do přitažlivosti Rapida I. a II.
BRAVO ŠKODA :yes:
RAPID I. Špičkové karoserie, doslovná ruční práce, auto nemá jedinou designovou chybičku. Mistrovství v přímém (museálním) přenosu. Ne nadarmo bylo v té době v Čechách nejvíce automobilek v Evropě. Pod pojmem "automobilka" chápej především karosářské dílny, tvořící auta na objednávku. Co naplat, náš národ uměl vyprodukovat vždy bezduchou masu absolutních magorů, primitivů a donašečů, a ovšem uměl vyprodukovat i poctivé, šikovné, pracovité lidi prakticky ve všech oblastech lidského života. Umíme občas zazářit v evropském i světovém kontextu... První Rapid je oslavou právě těch šikovných a pracovitých lidí.
RAPID II. Rozpolcenost doby zakletá v autu. Na jedné straně neutuchající komunistický teror sedmdesátých/osmdesátých let, na druhé straně přirozená touha člověka stvořit v životě něco velkého, nezapomenutelného. Výsledkem je předmětný vůz. Jakkoli nenáviděná stopětka, vykvetla do dokonalé (byť socialistické) krásy. Pamatuji si přesně, kdy jsem tuhle škodovku spatřil poprvé. Byl jsem na nákupu v Tuzexu v Motokovu a dole na parkovišti stála v bílé. Krve by ses nedořezal - dokonalá "naše" alfa alfetta - [odkaz] Nadržený ještě z filmu Bobby Deerfield jsem po špičkách dotančil ke škodovce a vytřeštěně zíral na tu nebeskou krásu... Je to karosářské dílo charakteru "komoušům navzdory", skutečně vyvzdorované, skutečně krásné...
RAPID III. Nějak se v tom zatím neorientuji, ale žiji v domění, že sedan na obrázku je indická škodovácká rikša, a že Rapid "tuzemák" bude liftbackem s kraťoučkou zádí. Alibisticky tedy raději zatím nehodnotím a vpíjím se do přitažlivosti Rapida I. a II.
BRAVO ŠKODA :yes:
A co je na tom špatného? Spousta lidí se v Rapidech vůbec nevyzná. Je jen dobře, že Auto.cz napsalo takový článek a historii tohoto modelu ujasnilo.
Nevím, osobně bych se spíše přikláněl k tomu, aby název Rapid patřil opět nějakému coupé, než sedanu. Pro ten si měli vymyslet jiné jméno.
jmenovat se tak bude, to oficiálně ohlásili v pekingu. ale to, co se z něj tady dělá za ikonu, to fakt taky nechápu.
Spíše indický sedan, ne? Ano, původní Rapid je dodnes štramák, ale ten z 80. let vidím nejraději slisovaný do krychle. 😢
a este ho aj porovnavaju s autami z pred xx rokov s ktorymi nema spolocny ani znak na kapote... :no:
škodovky 120/rapid-jedny z nejhorších aut v tehdejší evropě...v anglii byla dokonce škoda 105 vyhlášena jako nejhorší vůz roku...už nevím který rok
Nikdo ještě ani pořádně neví, jak bude Rapid (jestli se tak nakonec opravdu bude jmenovat) přesně vypadat, natož jak bude jezdit, ale ACZ už z něj udělalo pomalu kultovní vůz.
z 80tých let nebylo dobré auto ani náhodou. možná hezčí, ale jinak bylo stejně špatné jako 130,120 a 105.
Na fotkách se mi vůbec nelíbí, vypadá jako nějaký čínský sedan ;-\
Zato původní Rapid, to je dodnes štramák :yes:
Zato původní Rapid, to je dodnes štramák :yes: