Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Systémy stop-start: Pomoc, nebo brzda?

V testu systémů start-stop německého magazínu Auto Bild si nejlépe vedly vozy Mercedes-Benz, dva z nich byly na stupních vítězů.
Zpět na článek
29. 4. 2012 11:43
29. 4. 2012 11:58
29. 4. 2012 12:28
29. 4. 2012 13:53
29. 4. 2012 14:22
29. 4. 2012 15:01
30. 4. 2012 09:06
29. 4. 2012 13:54
29. 4. 2012 15:19
30. 4. 2012 14:18
29. 4. 2012 15:22
29. 4. 2012 17:43
29. 4. 2012 18:05
29. 4. 2012 18:56
29. 4. 2012 20:18
30. 4. 2012 11:12
30. 4. 2012 22:40
30. 4. 2012 18:32
29. 4. 2012 20:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2012 09:31
25. 10. 2012 15:16
2. 11. 2012 16:56
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2012 11:16
medak opat dokonaly
:yes:

vo vsetkom je ako vzdy naj :yes:
Rozbalit vlákno
1
29. 4. 2012 18:35
Re: medak opat dokonaly
MB RULES :yes:
Avatar - Nerez
29. 4. 2012 11:43
stop-start
Zrovna jedna z vymožeností poslední doby, kterou bych v autě nechtěl ani zadarmo :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - CHerokee
29. 4. 2012 13:29
Re: stop-start
To může napsat jen ten, kdo ho v autě nemá. U Mercedesu to funguje skvěle, což mám nejen z testu, ale i vlastní zkušenosti.
Avatar - Nerez
29. 4. 2012 13:53
Re: stop-start
Proti gustu...
Osobně by mi vadilo, kdyby mi auto na každé křižovatce zdechlo motor. Navíc po městě nenajezdím tolik, abych si za tohle připlácel...Prostě za mě NE :no:
30. 4. 2012 16:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 4. 2012 14:05
Re: stop-start
Ne, je to kravina a pseudo ekologický prvek, který funguje pouze v omezeném spektru použití vozu a navíc je jeho spolehlivost a budoucí vliv na výdrž a spolehlivost motoru vozu přinejmenším diskutabilní.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
30. 4. 2012 10:41
Re: stop-start
to s Mercedesem můžu potvrdit, rychlejší než moje E90, ale i tak už sem si zažil ritual nastoupit, tlačitko Start/stop a tlačitko vypnuti této "ekologicke" vymoženosti... Prostě nepotřebuji, musím na to mít přímo náladu abych to nechal zapnuté...
30. 4. 2012 09:06
Re: stop-start
ja bych to v aute bral, kdyby mi za to dali ekoteroristi nejakou slevu, rekneme minimalne 50tisic. A prvni vec co bych udelal je, ze bych to z toho auta vypral svinskym krokem ven.
To ze to funguje dobre je jedna vec, ale co treba az povezu decko do nemocnice s urazem a start stop to vypne na krizovatce a motor uz nenaskoci... to fakt "usetrim". :no: :no: :no: :no: Kdyby se radsi naucili poradne dimenzovat soucastky.
30. 4. 2012 15:05
Re: stop-start
:no: :no:
To se už můžeš rovnou bát, že sešlápneš spojku už se nesepne, nebo že nenastartuješ při nastoupení.
A navíc typicky česká myšlenka - mít to v autě, dostat slevu a hned to vymontovat. Za to opravdu palec :no:
Avatar - das_autos
29. 4. 2012 12:27
největší omyl
Nějak se jim hroutí zelenomoozková europarlamentská nesmyslovost a tohle je důsledek.Když se člověk rozhlídne všude žluto na biolíh,když pšenice zplesniví zkvasej jí taky akorát pak v Africe umře o pár desítek tisíc víc lidí,protože cena potravin už je pro ně neúnosná.Spotřebu aut měřej laboratorně kde se simuluje normální provoz s několika zastaveníma a start stop pomáhá výslednou spotřebu snížit,ale jenom na papíře.To samí různý eko modely a jiný hovadiny.Prodloužej stálej převod a auto je pak línější a ve skutečnosti to žere ještě víc,protože aby to trochu jelo tak se to musí víc vytáčet.Start stop je omyl a hovadina,která neušetří nic stejně jako ta jejich papírová spotřeba a snižování emisí jenom na papíře.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - CHerokee
29. 4. 2012 13:33
Re: největší omyl
A na to jste přišel jak? Ani bych se nedivil, kdybyste pracoval pro ArcelorMittal. StartStop by mělo mít a bude každé auto. Čistší města, úspornější provoz. Není co řešit, krok vpřed. Pochpopili už to ve všech automobilkách na celém světě.

Je to stejné jako třeba dříve s katalyzátorem, taky se ozývali troglodyti, že to zpomaluje auto. Nebo se stabilizačním systémem atd. Vývoj nejde zastavit. ;-)
Avatar - Special-line
29. 4. 2012 13:47
Re: největší omyl
Ono teoreticky to vypadá dobře, ať nepracuje motor když auto stojí. Ale v praxi už to tak jednoduché není. U atmosférických motorů to třeba ani tak nevadí, ale takové motory už za chvilku nebudou, a přeplňované motory se musí dovybavit zařízením pro cirkulaci chladící kapliny a zřejmě i oleje, musí se montovat AGM baterie, zajistit fukci topení aklimatizace i při vypnutém motoru, navíc při vypnutém motoru chladne katalyzátor, hůř se vypaluje částicový filtr, musí se montovat odolnější startér, nebo speciální alternátor pro roztáčení motoru (záleží na konkrétní konstrukci). A to vše je umocněno tím, že start-stop pracuje jen v určitých podmínkách, teplota motoru nad stanovanou mez, rozdíl teplot venkovní a požadované vnitřní nesmí přesáhnout určitou mez, napětí akumulátoru nesmí klesnout pod stanovenou mez, nesmí být topení v režimu odmrazování předního skla, atd atp. a tím se příležitostí kdy může tento systém pracovat omezuje a tím se omezuje i úspora.
Pro mě je tohle vysoká daň za ušetření pár deci paliva. S emisemi ve městě je samozřejmě problém, ale stačí jeden řidič, který se bude prudce rozjíždět, vytáčet příliš motor a to vyváží možná že ne jen jedno auto se start stop systémem.
Avatar - das_autos
29. 4. 2012 13:55
Re: největší omyl
Možná ti to ušetří 0.0001 l/100km pokud jezdíš ve městě a každý nastartování tě stejně stojí víc benzinu než když stojíš pár vteřin s motorem.Je to jenom kvůli dosažení lepších laboratorních měření a ne kvůli snížení reálný spotřeby.Najdi si jak probíhá to měření.Jsou tam asi tři zastavení na několik desítek vteřin a to už v párminutovým měření má vliv,ale v reálným provozu je to k ničemu mám to vyzkoušeno. >:D to je první co dělám když sednu do auta,že tuhle kravinu vypínám.Ono to chce taky trochu přemejšlet a ne jít slepě z davem co bruselskej zelenozabedněnec přikáže.Mnohem větší vliv na spotřebu mají správně nahuštěný gumy nebo s nízkým valivým odporen,hmotnost auta,aerodinamickej odpor a činitel mezi sedačkama a pedálem,ale tohle je naprostej omyl jako biolíh v benzinu a další podobný paskvily co z Bruselu přicházej.
Avatar - CHerokee
29. 4. 2012 15:16
Re: největší omyl
Jezdím po městě cca 60 % tras a v přepočtu mi start stop dělá cca 0,4 - 0,5 l na 100 km, ale chce to s tím umět zacházet. Porovnával jsem režim s a bez.

Až to budou mít všechna auta, sníží to celkovou spotřebu, emise i hluk ve městech a to je velké plus.
Avatar - peter_ko
30. 4. 2012 11:32
Re: největší omyl
A ked pojdes MHD tak usetris este viac a aj ten vzduch bude lepsi...
30. 4. 2012 21:20
Re: největší omyl
Takovy nazor na auto.cz nepatri. ;-)
25. 10. 2012 15:07
Re: největší omyl
Ja ale treba nechci, aby jakekoliv moje auto melo start-stop. a nechapu, proc by me k tomu mel nekdo byt v nejakem pochybnem "vyssim zajmu" nutit... kdyz pominu to, jak smesne slozite to je na to, jak pochybne vysledky to dava, tak mi vadi ten princip, ze si clovek uz skoro nemuze vybrat. a kdyz projevi samostatny usudek, tak ho maji za kacire a neekologa. ona se vam ta zelena ideologie drive nebo pozdeji polozi. je jen skoda, ze uz to stalo TOLIK penez....
29. 4. 2012 14:19
Re: největší omyl
No jo, jeden krok vpřed a dva vzad.
Start-stop systém u spalovacího motoru libovolného typu je nesmysl, pokud není doplněn nějakou formou pomocného agregátu - třeba elektromotorem.

Katalyzátor je fajn, dokud funguje (9-10 let respektive 150 tkm). Jinak je to ale krám, který auto brzdí a tlumí reakce motoru. Stejně jako DPF a zavádění norem pro normy.
30. 4. 2012 07:14
Re: největší omyl
skus si predstavit sucasne mnozstvo naftakov bez dpf ( t.j. vsetko co plni eu3 a nizsie). V mestach by sme podochli, krizovatky by bole zahalene dymom :-!
30. 4. 2012 09:59
Re: největší omyl
Opravdu? Tak ty jsi asi nežil v roce 2000-2005 kdy drtivá většina dieslů plnila euro III a nastal naprostý boom motoru 1.9 TDI, že? Dusil ses na křižovatkách? já tedy ne, tak neplácej nesmysly! :no:
30. 4. 2012 10:57
Re: největší omyl
Ono so staršími TDi problém až tak moc neni, behom jedného spalovacieho cyklu urobil vstrekovač iba jeden vstrek, zmes rozprášil na nie úplne nejmenšie kvapôčky, které horeli postupne, jak sa valec vracal do spodnej úvrate. To zpôsobalo onen povestný výbušný charakter motorov TDi a odpad (sadze) boli vätšie častice, které se usadili na sliznici a neliezli ďalej do pľúc a nespôsobali rakovinu bielych krviniek, akú by spôsobovali moderné common-raily, ktoré rozprášia naftu vo valci počas viacerých vstrekov na úplne mikrospickcké kvapôčky, ktoré po prehorení vytvoria rovnako mikroskopické sadze, ktoré, ako už bolo napísané, sliznica nezachytí a putujú dýchacími cestami ďalej. Tento problém rieši filter pevných častíc, ale už vidím, jak ho nadšene majitelia turbodízlov po pár desiatkach tisícov kilometrov za drahé desaťtisíce korún menia, keď auto funguje bezvadne aj bez neho. Paradoxne moderné dieslové motory sú tak potenciálne viac zdravotne nebezpečné ako tie staršie.

Ak si sa ty nedusil na križovatkách, asi sa po meste nepohybuješ ako chodec alebo cyklista. Mňa teda turbodízle v meste iritujú, ale to by môžem povedať o autách obecne, podľa mňa je individuálna kolesová doprava v mestách úplne ten najmenej vhodný spôsob, ale to by sme sa zase dostali diskuzne niekam inam.
30. 4. 2012 12:42
Re: největší omyl
zil, ale v tych rokoch nebolo na cestach 50 % naftakov ;-) . Toboz nie v roku 2000 :-!
30. 4. 2012 07:36
Re: největší omyl
By mě zajímalo, kolik bych ušetřil, když na 100 km se ze stoje rozjíždím maximálně 10 krát, z toho je tak 5 rozjezdů při rozjezdu nastudeno z garáže nebo parkoviště. Jinak samé meziměsto, případně městečko bez semaforů. Pro mě naprostá zhovadilost. Něco takového mi nesmí do domu. ;-\
30. 4. 2012 13:03
Re: největší omyl
Start/stop mi lezie pekne na nervy. Keby to bolo od vyroby nastavene tak ze si ho mozem zapnut OK ale to neustale vypinanie je fakt otravne. Uz sa mi par krat stalo ze som musel riesit na krizovatke rychlo situaciu a ejhla co sa stalo. Skapal motor a ostal som na zlomok sekundy vysiet v ceste. Takze okrem toho to vie byt aj nebezpecne. Zvazujem moznost to dat vypnut na trvalo cez pocitac ak to pojde.
Avatar - PERNO
29. 4. 2012 13:54
MB ML
Velmi som sa minule smial ked na zle viditelnej krizovatke stalo nove MLko (na STOPke) a vzdy sa trochu pohol aby videl - išlo mu auto, vypol sa mu motor, potom zase asi 3x dokola >:D Čakal som ze ten system funguje aspon potichu ale bol som prekvapeny ze funguje ako normalne zapalovanie.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
29. 4. 2012 15:19
Re: MB ML
Systém startstop zrovna v tomto autě se dá tlačítkem vypnout a také regulovat pedálem brzdy. Při menším stlačení se motor nevypne. Spustí se tím, že řidič pustí brzdu, ještě dřív než šlápne na plyn. V služebním ML 350 CDI mého táty to dělá spolu se syntetickou močovinou po městě proti předchozí verzi se stejným motorem 2,5 - 3 litry/ 100 km. Jezdí převážně po městě.
30. 4. 2012 14:18
Re: MB ML
je to kravina ze to dela 3litry mam novyho touarega bouhzel tam je ta vec uz v zakladu a kdyz jsem s tim jezdil ze zacatku spotreba byla naprosto stejna jak s tak bez ale u naftoveho motoru je to blbost neni delany na 300startu denne po meste...
Avatar - Guttalax
29. 4. 2012 15:22
Asi tak...
;-) ;-) Tento systém je tak akorát dobrý pro výrobce batérií a startérů :yes: :yes: :yes: :yes: A taky jeden z důvodů proč se čech pomalu hne na zelenou. Někdy je to na facku!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DawQa
29. 4. 2012 17:40
křižovat neni jako křižovatka
tak když budu projíždět hodně světelnými křižovatkami, tak se to vyplatí a to palivo to uspoří, ale pokud se budu muset rozhlížet a rychle reagovat, tak to vypínám. malá prodleva tam je (odskoušeno na MB Vito) a neni to komfortní...

Druhou stránkou věci je jaký to bude mít vliv na životnost těch turbo motorů, specialních baterii a alternátorů
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MarTin1
29. 4. 2012 17:43
Kecy
Jsou to akorát kecy lidí co to nemaj a jen to někde viděli nebo klasicky krizizujou od stolu. Mám to v CLS 500 a u benzínového motoru je to naprosto nepostřehnutelné. Funguje to naprosto skvěle a jak říka kolega.... jakmile to budou mít všechna auta tak ve městě ten vzduch bude znatelně lepší.... ono stačí chvilku stát za nastartovaným autobusem MHD a pak Vám to dojde (včera jsem za ním stál na kole, hnus!!!).

Jasně problémy s tím být můžou, ale osobně si myslím, že ten systém musí najet x mega kilimetrů než si to troufnou nasadit. Jinak moje EX BMW 120D se start-stop jsem NENAVIDEL.... ten motor viděl pojem kultivovanost jen někde napsanej a pokaždý když to startovalo tak se klepalo celý auto :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - talio2
29. 4. 2012 18:05
Re: Kecy
530xd F10 se start-stop naprosto hrozný, vždycky se oklepe celý auto a vypadá to až nezdravě.. ihned po usednutí za volant vypnout a je klid.. tudíž k ničemu..
29. 4. 2012 18:56
Re: Kecy
Ale houby kecy.
Jel jsem s tim v nafte i v benzinu, v obojim to bylo protivny. U nafty navic byly pomaly reakce a dost neprijemny oklepani po kazdem startu. Nehlede na zbytecne opotrebovavani, extra soucastky a kazdy start predstavuje dodatecnou zatez pro zivotni prostredi.
U tveho CLS neni poznat rozdil mezi vypnutym a zapnutym motorem, to by bylo, aby sis stezoval...jenzd to opravdu neni typicka motorizace evropskych aut a sam uznas, ze ve dvoulitrove nafte je to otrava.

Jak zlelsit ovzdusi? Vymlatit diesely a zacit zase jezdit benziny. Neni to o sazich a casticich, je to o tom hnusnem kyselem smradu, ktery maji spolecny jak stara TDI, tak nejmodernejsi superdiesely.
V USA se jezdi na benzin a kupodivu se da bydlet i vetrat i v dome vedle sestiproudovky. Driv jsem bydlel u Kongresaku a otevreny okno znamenalo vrstvu jemnyho prachu na vsem nabytku...
Avatar - MarTin1
29. 4. 2012 20:18
Re: Kecy
Odan: Mate pravdu, přesně pod tohle bych se podepsal ten kyselej vařící smrad!! Já v zadnem případe nezpochybňuju výhody dieslu, doted sem mel 2, ale tady u me ted proste zvítězilo srdce!! A zatím jezdím zajizdecim tempem za 11.3 a opravdu 70% Praha. U kongresaku mi bydlí přítelkyně a to s tím prachem muzu potvrdit.

Každopádně ten start stop v bmw 120d byla tragedie, cely auto se zatraslo...ale u v6/v8 je to fakt neznatelny a zvlášť u toho 500 tam o tom nevim
30. 4. 2012 22:40
Re: Kecy
:yes:

Přesně, i ten nejnovější diesel smrdí a čadí, ani DPF nic neřeší, když to každých 500 km začne regenerovat a to pak smrdí obzvlášť. StartStop už vůbec ne. Euro normy mají být nastaveny na celkové emise na třeba 5000 km a ne na aktuální hodnotu, má to podobný smysl jako měření spotřeby dle norem. Taky je to nesmyslný číslo. EU by se měla zrušit, čím víc úředníků, tím větší blbosti vymejšlej. Ale bohužel, ta zanikne jen násilně, protože lidi se pro pár korun dotací na rozhlednu nechají oblbnout. Ale že jim druhou stranu EU sebere jeětě víc na takovýhle *, to už nikdo nevidí. Ještě že lze pořád koupit pár jednoduchých aut jako je Dacia, kde tyhle blbosti nejsou.
Avatar - Blue Sun
30. 4. 2012 18:32
Re: Kecy
A až budou všechna auta mít pomocný elektromotor a sadu akumulátorů, bude ve městech ještě líp, protože většinu času pojedou jen na elektřinu... Ale to by se petrolheadům nehodilo do krámu, tak radši budou prosazovat nesmyslný start-stop. Já radši hybrid.
Avatar - KubikCv
29. 4. 2012 18:27
Inspirace v NDR
Zajímavý je volnoběžkový mód u DSG a podobných automatů.To co uměli v NDR od šedesátých let kvůli spotřebě,to objevilo VW nyní.Jak je vidět i v testech spotřeby,někdy je vyřazování efektivnější a úspornější než jízda z kopce se zařazenou rychlostí.Achjo..proč prostě fungují ty nejjednodušší věci? >:D
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2012 15:00
Re: Inspirace v NDR
Jsem RAD, ze to tu nekdo zminil. Ani ne tak Dsg jako jizda "dobehem" na neutral. krome toho, ze to je u mene valcovych motoru hrozne traktorove cukajici a neprijemne (ikdyz se to se spojkou umi..tady je to dane hmotou setrvacniku v nizkych otackach a jejich zmene po pusteni spojky bez plynu se zarazenou rychlosti), tak to minimalne kdysi neprospivalo motorum. ja vyznavam heslo, ze motorem se brzdi mas z velki tahleho kopce a na opravdu hladkem, ale treba zrovna u nekterych dieselu s jejich kratkou drahou spojky to ztraci smysl i tam... proste proc jezdit plynule a elegantne, kdyz to jde i kostrbate, pomalu a nepohodlne, ze...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 4. 2012 20:30
Dobry system, zly pohon
Bavime sa desatinach sekundy, tak kde je problem?

A okrem toho, aj tak je to slepa ulicka, ktora ustupi hybridom - hoci by elektrina sluzila LEN na rozbeh na krizovatke do 20 km/h.
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2012 20:48
Renault 1.6dci
Prekvapilo ma ze tam nie je Renault alebo Nissan s 1.6dci, vzdy ked ma Renault nieco dobre tak to tam nie je, aby nahodou nespravili nemcom hambu. Ani v testoch spotreby ziaden Renault na Autobilde nebol. Ked bude test vymeny ziaroviek, tak nejaký Mégane II urcite najdu.
Rozbalit vlákno
3
29. 4. 2012 20:55
Re: Renault 1.6dci
:yes: :yes: :yes: to iste mi napadlo ;-)
Avatar - wawawa
30. 4. 2012 09:31
Re: Citroen
Alebo aj citroeny maju schopny start stop. v mojej DS4 funguje za 0,4 sekundy. Ako pozeram na tu tabulku, partil by k tym najrychlejsim. Za zmienku stoji aj konstrukcne riesenie s pridavnym alternatorom. Nevadi, nebudem za tym hladat ziadnu politiku, jednoducho chceli urobit v globale clanok o S-S, tak tam dali nejake testovacie kusy, asi nemali zaujem zabrat cele spektrum sortimentu.
Avatar - petrumr
25. 10. 2012 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 4. 2012 01:18
Celý stop-start je volovina..
Na akého anciáša dali systém stop-start do BMW M5 ?!
Rozbalit vlákno
1
30. 4. 2012 10:39
Re: Celý stop-start je volovina..
To je jednoduché. Aby plnily EURO nekonečno. Jinak :yes:
30. 4. 2012 11:16
Nejelpší informace
S5 je v akceleraci rychlé i díky své dvouspojkové převodovce.

To jsem si poprskal monitor. Jednak hádám, že skoro všechny auta v testu mají dvojspojku, nebo alespoň hodně z nich. Ale říkam si hlavně... kolikrát ta S5ka asi přeřadí při rozjezdu 0-20 >:D
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2012 15:01
Re: Nejelpší informace
krome jineho sem si myslel, ze S5 je rychla kvuli tomu V8 motoru, ktery to cele pohani, ne?:D
2. 5. 2012 13:01
Mazdě se nějak nedaří
Mazda o svém systému i-stop tvrdila, jak je skvělý, že motor zastaví s našlápnutou klikovkou, aby se motor rychleji nastartoval, ale jak je vidno, v praxi je vše jinak.
Nedivím se, že jsou ve ztrátě. Chtějí prodávat auta za mainstreamovou cenu, ale technika je zcela nedostatečná.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - superkutil
9. 8. 2012 20:22
Divné srovnání?!?!?
Čekal bych u systému START - STOP hledání rozdílu ve spotřebě, ne ve zrychlení. 8-s
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2012 10:26
Re: Divné srovnání?!?!?
Riešil sa komfort tejto vychytávky, spotrebu odsledoval za nás výrobca v laboratóriu a zistil, že je to fakt perfektné. >:D
Avatar - Chuck Norris
29. 8. 2012 10:36
Audi S5- nejrychlejší díky převodvce
Díky Blesku nám tu lidi z auto.cz pěkně blbnou... může mi někdo vysvětlit podíl dvouspojkové převodovky na lepším zrychlení 0-20kmh? >:D nebode to spíš náhodou výkonem auta oproti třeba C350cdi? naopak obyčejná převodovka by mohla být i čistě teoreticky rychlejší i díky nižší váze... ale to se bavíme tak o desetitisícinách vteřiny
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2012 10:33
Re: Audi S5- nejrychlejší díky převodvce
Tá prevodovka radí oveľa rýchlejšie, než napríklad človek s manuálom (už zaradený stupeň a noha na spojke) a tiež radí rýchlejšie než ostatné automaty (okrem ferrari a tak :-) ).
Výkon auta nie je až tak podstatný, lebo na 1. stupeň do 20km za hodinu zrýchlujú všetky autá (s dostatočným výkonom) skoro rovnako. Pri prenose veľkej sily na kolesá dôjde k preklzu kolies, čo nie je práve to, čo pri rýchlom štarte chceme.

Takže dvojspojkový automat mohol byť rýchlejším v reťazi - sťart auta + zaradenie rýchlosti. Napríklad pri manuále, človek púšťa spojku až potom, keď počuje, že motor už má otáčky, ale elektronika auta to vie skôr.
19. 9. 2012 10:25
Start stop a ekológia
Osobne si o tom myslím, že je to blbosť a mám na to dva dôvody. Cieľom je znížiť spotrebu, tak sa na to pozrime.
Téza 1: nabíjanie batérie auta zvyšuje spotrebu (môže až o 2 l / 100km pri mestskom režime)
Téza 2: prevažne mestké používanie auta batériu zabije, čiže paradoxne zvýši spotrebu. výrobcovia nevarujú, aby ľudia cez víkend dobíjali batérie
Téza 3: na dobytie batérie je potrebné ísť dlhší čas tak, aby mal motor vyššie otáčky, alebo inak, je potrebné dodať alternátoru dostatok energie. Optimum je mať motor v otáčkach maximálneho krútiaceho momentu, to v mestskej prevádze veľmi dobre nejde a navyše, keď sa mi aj slabé dobíjanie na križovatke stopne a následne za zase betéria použije na štart.

Takže závery:
1. Pre ľudí, čo jazdia dlhé trasy je to zbytočné, lebo u nich to neušetrí takmer nič.
2. Pre ľudí, čo jazdia krátke trasy je to zbytočné, lebo by sa to u nich nemalo ani aktivovať, nakoľko motor nie je zohriaty (ak sa to robí aj na studenom motore, tak už o ekológii a starostlivosti o motor ani nehovorme)
3. Ľudia, čo jazdia mestkú prevádzku a majú zohriaty motor. Pre takýchto by to malo zmysel, ale tam sa zase časom dostane batéria do režimu permanentného dobíjania, čo paradoxne zvýši spotrebu paliva o viac ako je systém S.S. schopný ušetriť.

Finálne to teda vnímam ako aktivitu, ktorú nikto nedomyslel. Je to len a len obyčajný marketing. Podobne ako DPF filtre tak, ako sú teraz konštruované. Keby ich riešili pomocou odporového doohrevu splín pred DPF, nebolo by treba zvyšovať spotrebu zapchatým výfukom a ani dodatočne vstrekovať naftu do motora a riediť tým olej. Ale to nie, lebo to by sme potom nemali zase veľké platby za servis. Alebo rozoberateľný DPF s vymeniteľnou vložkou.
Ale som za, nech len máme takéto veci, aspoň vieme, koho sme si zvolili a o čom im ide (ako vždý o peniaze ide až na prvom mieste) a v tomto prípade o naše a ako ich dostať do tých správnych vreciek.
Rozbalit vlákno
1
25. 10. 2012 15:09
Re: Start stop a ekológia
Moc pekne napsane. a to jste ani nevzal v potaz rychlost a tim padem i komfort toho reseni. ale je to zhruba v duchu proc delat veci jednoduse a proc nehledat problemy tam, kde nejsou, ze...
2. 11. 2012 16:56
Ne
Dokud jsem měl P205 1,1 nebo Fiestu 1,3, vypínal jsem ve městě na červenou motor. Znal jsem to, věděl jsem, jak dlouho budu stát a klidně jsem dojížděl už s vypnutým motorem. S většíma objemama už potom ne a s dieselem taky ne. Přes to mě ten systém zaujal, až jsem ho dostal v E91. A funguje to fakt bídně. Nadto 320d není nijak kultivovanej motor, zdechá to poklidně, startuje to teda dost děsně... motor se vypne vždy, když klesne rychlost tak pod 5km za hodinu. Nemusím u toho ani stát na brzdě....startuje při doteku spojky, mě to nezdržuje, ale aby se to furt vypínalo...? Už mám objednanej kabel, dá se to deaktivovat. Nejlíp tak přijít na to, jestli by to nešlo nějak líp nastavit. Aspoň aby se to vypnulo až po 2sec stání nebo něco tak.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2012 07:59
Prve co vypinam...
Je to prva vec, ktoru po nastarovani vypinam. Skoda len, ze to nejde vypnut permanentne. Ak si niekto mysli, ze motoru alebo vobec nejakemu stroju prospieva jeho permenentne vypinanie a zapinanie, tak je asi blazon...
Ja mam maly turbomotor, vsade v radach sa pise o ich dochladzovani na volnobeh, predpokladam, ze iba velmi malo aut to ma poriesene...

Dakujem, Start/Stop neprosim, ide o blbost zavedenu kvoli ich trapnemu cyklu normovania spotreby :no:
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2015 08:46
Automaticke vypnuti - navod
Ja si udelal tohle jednoduche automaticke vypinani. Ted na to nemusim myslet.

https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0