Jsou auta, co se snaží vypadat. Jsou také auta, co nevypadají vůbec. Jsou auta, která projedou kolem tvých uší, když stojíš na chodníku ve frontě na lístek na metro a tebe ty uši brní ještě týden. Jsou auta, která tě šlehnou přes konečky prstů a tebe mrazí, jen si na ně vzpomeneš. Jsou auta, co ti vyrvou srdce a ty víš, že se už nikdy neopustíte.
Vím, že je možné přicházet k odpočaté devětsetjedenáctce a už na dálku cítit to chvění, to vzrušení těsně před tím, než se sesuneš na sedadlo. A ještě nevyjedeš. Ještě chvíli. Sedíš, položíš ruku zvolna na kožený volant, lehce zkusíš vůli řadičky, sem tam, sem tam. Pak pozvedneš oči šikmo vpravo, seřídíš zpětné, nakopneš to, a jsi v tom až po uši. Už není auto, nejsi ty, není vzduch a není slunce. Je to všechno dohromady. Plná dvě, plná tři. Jsi v tom a nikdo nikdy na světě nemůže vědět, co cítíš. Uvnitř zatáčky ti to pod levým žebrem buší na sto padesáti za minutu, za tebou řve džungle světa, ty dáváš kontra a ve zpětným sleduješ, jestli tvé gumy vyryly do silnice ostrou křivku nekonečné nebeské rozkoše.
V sedmdesátých létech minulého století dali do Golfu 1 kostkovaná sedadla, načechrali motor a na záď napsali tři písmena – písmeno „G“, písmeno „T“ a písmeno „I“. A všichni kluci světa přicházeli po špičkách a se zatajeným dechem k tomuhle autu. A zničehonic pocítili silné vzrušení. Měli jeansy s našitejma kapsama a košile s třásněma, protože prej tam za mořem ve Frisku to teď pár maníků tvrdě rozjelo proti establišmentu. Ti kluci byli "On the Road" a mělo to velký grády.
Tak ti kluci si sedli tady v Evropě na ta kostkovaná sedadla, ale ještě nenastartovali těch sto deset koní. Napřed zkusili vůli řadičky, seřídili zpětný a… pak teprve do toho řízli. Cítili, jak jim volanty tečou ve vlásenkách v rukou, a cítili, jak je ty jejich předky tahaly dopředu, a zpívali si se stopětaosmdesátkama Semperit a s Beatles tu nekonečnou árii, Let it be, Let it be, jo, jo, nech to bejt… Dole, když se přehoupli přes vrcholky Alp, to potom na ně zkoušeli ostří bejčci, kluci v červených zaprášených Alfách Giulia, a to teda byly řežby. Ještě dnes jsou tam v pangejtech stopy těchto závodů.
Dnes, dnes už se nebude nikdo honit se zaprášenou Alfou, dneska asi kluci už před nastartováním nedají jen tak ruku na volant a nepohladí řadičku.... Nebo jo? Hergot bejci, kde jste? Kde je to chvění? Kde je ten prach všech cest? Vlezte do toho. A je jedno, jestli je to GTI, červená Alfa nebo žlutej cee´d. Sesuňte se na sedadla, položte ruce lehce na volanty, pohlaďte řadičky, zvedněte pohledy šikmo vpravo a seřiďte zpětná... :yes:
uz sa opakujes, tvoj prvy odstavec uz citam aspon 10ty krat za posledny mesiac a uz ho viem naspamat ;-)
opat same keci na pobavenie fajn ale inak blaboly
mne sa najviac paci ten interier ktory je v golfe cabrio gti za 32 000 eur rovnaky ako v tom najlacnejsom golfe za 14 000 :yes:, ziadne emocie nic, nula bodov a nebyt napisu GTI na zadku tak ma clovek pocit ze jazdi v plechovke, uz aj twingo vyzera zvnutra zaujimavejsie, tomu sa povie essoooo ;-) >:D:yes:
a teraz skus tu o passate nech sa zasmeju nielen kluci ale aj holky :yes:
ono nikto netvrdi ze je golf zle auto ael robit z toho nejaku modlu je na psychiatriu, skus sa ta mzastavit myslim ze ta zoberu bez cakania :yes::yes:;-)
golf - emocie, dizajn, interier - 0 bodov
napis GTI na zadku a velke kolesa to nezmenia, auto nudnejsie jak ruska zima na kamcatke
Léta evoluce neokecáš..Vím že jakožto vyznavač designu H/K miluješ vše rozplyzlé a zakroucené jako motorkář omotaný kolem sloupu telefoního vedení.Jenže tohle auto na svém vzhledu pracuje desítky let..narozdíl od výrobců bezduchých praček a mikrovlnek.Ač nejsem vyznavačem této značky tak tomuhle modelu v bílé bych neodolal. :-!
Chapu ze nemas cit pro dokonaly design, jen pro takoveto lacine bezduse tvarovane diodove splacaniny. To je jak bastl z autokelly ;-) Pro garazove fajnsmekry mokry sen ;-)
Takova S2000 to je kabrous a ne tahle draha-lacina hruza :no:
Připravil jsem ti takový malý testík, který by ti měl pomoci s výběrem letního auta...
-Chceš kompaktní čtyřmístné kabrio?
-Chceš aby nějak vypadalo?
-Chceš aby taky jelo?
Dobře, teď prosím vezmi první písmena všech tří odpovědí a dej si je vedle sebe.
-První písmenko vyměň za G, druhé za T, třetí za I
A jak že to dopadlo? nech mě hádat... GTI? Gratuluju, tak to je bezchybná volba kamaráde!
Aha moment, něco se zvrtlo a místo GTI tu máš černé na bílém E O S ? Nevadí, nic se neděje, to je taky trefa. :-)
Počkej, počkej, tobě vyšlo trojčíslí? 308? Hele tak to si někde udělal chybu, instrukce v testu zněla jasně, písmena za písmena, o číslicích nebyla ani zmínka. Vopakuj test ho dokud ti nevyjde nějakej relevantnější výsledek ;-)
Né, vážně, Golf bez střechy je styl kterej nevaří z vody... stále stejný tvůrčí jazyk už od Golfa I... A v GTIčku? Bomba... :yes: (prosím, hlavně mě tu zase nekamenujte MX-5kou, to je totiž diametrálně odlišné zboží, které má navíc místa jenom dvě) :yes:
Kluci, hezky u toho učůráváte ;-) Btw Golf Cabrio se opravdu hodně povedl, to Vám musím dát za pravdu ;-):yes:
Ale upřímě, je jízda kabrioletem o závodění? Ne neni, to je o kochání se krajinou a přírodou, takže by stejný účel splnil tolik zde kritizovaný (a podle mě skvělý, parádně táhne) čtyřválec 1.2TSi 77kW :yes:
GTi je skvělý marketingový tahák - prostě brand, který prodává a já tleskám. Nicméně cabrio bych si raději pořídil na každodení svižné poježdění s rozumnou spotřebou ;-)
Já jsem třeba v GTI Cabriolet doufal, protože dvoulitr je tak akorát motor pro Golf. Lépe řečeno, doufal jsem, že Golf Cabriolet dostane dvoulitr. 1,2 je možná dobrá pro kochání se krajinou, ale při předjíždění bych měl radši trochu víc koníků pod kapotou. Ostatně to auto má celkovou hmotnost 1.980 kg, takže to krásně sedí k mému minimu sto koní na tunu.
K Tvému testíku, to že je Golf GTI cabrio čtyřmístné auto je sice fakt, ale realita je taková že i do klasického Golfu GTI se dozadu vejdou pouze děti a do GTI cabrio pouze kabelka a čivava na sedadle. Absence zadního větrného štítu povede k tomu, že ti kdo budou sedět vzadu budou vyhledávat lékaře a odblokovávat krční páteř.... a na rovinu bude pěkně foukat i na přední sedadla. Mám Porsche boxster a z vlastní zkušenosti mohu říci jaký je to rozdíl když sundam zadní lexanový štít a nebo když jedu s ním od 100 km/h výš se stáhlou střechou
A ke kvízu najdi čtyřmístné cabrio aby to nezačínalo číslovkou, což takový stylový Mini Cooper cabrio ;-)
Pokud se budeme bavit o EOSu tak má silnou konkurenci ve 4-místných cabriech u silné německé trojky
Osobně se mi na posledním Golfu nelíbí design, mizivá nabídka laků karoserie (nevybral jsem si z nabídky), není celokožený interiér a v celobarvě (líbí se mi cihlově červený nebo tmavě béžový interiér) a cena která je v dnešní době vysoká
Jojo, vidíš, JCW cabrio by tam taky šlo, na to jsem uplně zapomněl, to je rozhodně dobrá volba:-), ale tak nějak jsem tam fláknul akorát kompakty. Hele to nevím, s golfem bez střechy jsem jel někdy minulý týden a zkoušel jsem si sednout i za sebe a docela to šlo při mejch 181 cm :-) S tim EOSem máš pravdu, ale já se do toho tak nějak nesnažim prémii míchat... to je třída sama pro sebe, i cenou ;-)
Do Golfu GTI hb, že se vejdou dozadu jen děti? V čem je Golf GTI hb méně prostorný, než běžný Golf? Děti se vejdou právě do toho Golfu cabrio. Golf GTI hb je prostrově plnohodnotný kompaktní hb, který má v srovnatelné místo vzadu nejen s třídní konkurencí, ale třeba i se střední prémií a proti sedanům (A4, 3er, Céčko) ještě více místa na hlavu. Auto do kterého se dozadu vejdou jen (menší) děti je např. 911ka. S průměrnou výškou do 180cm se do Golfu (včetně GTI) vejdou relativně pohodlně čtyři dospělí.
Ano pohodlně jen děti, samozřejmě je jedno jestli to je obyč Golf nebo GTI co se týká zadních sedaček. Nikde jsem nepsal, že GTI má menší rozměry než Golf, diskuse je pouze o Golfu GTI cabrio
Porovnej velikost Golfu napří s francouzskou přímou konkurencí a to Citroenem C4, do kterého se dozadu vejdou i verzi kupé 3 dospělí lidé výšky 190 cm!
Ano krom Panamery a Cajennu se do všech Porsche včetně lidových dozadu vejdou děti do max 12 let, ale to je už jiná kategorie samozřejmě...
Nic zásadně většího ti vzadu prostorově (nemyslím kufr) přímá konkurence Golfu nenabídne.
Četl jsem už hodně srovnávacích testů kompaktní třídy s Golfem5/6 a nikdy neměl Golf s konkurencí problémy ani v tomto ohledu, včetně C4, nebo třeba přerostlé Astry. Tři lidé s výškou 190cm se vejdou vzadu i do Golfu (Golf má vzadu jasně nadprůměrný prostor na hlavy cestujících a ve 3dv. verzi má ještě širší prostor, než u 5dv.), ale nemá to nic společného s pohodlným cestováním, zvlášť pokud by seděl vpředu někdo také se 190 cm, ale to není jiné ani u konkurence včetně C4.
jestli to spis neni tim, ze soucasny Golf je uz davno za hranici sve zivotnosti, takze do doby nez tu bude nastupce je treba jeho image podrzet vsemi prostredky... ted je ten spravny cas na ruzne sportovni verze a na kabria.. i kdyz na tom vyrobce vydela velke kulove a proda se toho par kousku :-!
Vzdyt to auto vypada pomalu jak veteran.. oproti konkurenci.
A nebo taky už neprodávaná rarita na českých silnicích Citroen C3 Pluriel s kombinací polo a celokabrio, zde ovšem na kvalitě blbě zapracoval Citroen a se střechou jsou problémy...
Proč by nevydělali? Víš, jak dlouho je na trhu A3 Cabriolet? Pokud se bude opakovat historie, tak tenhle otevřený G6 si tu pobude. Osobně spíš tipuji, že změní strategii a otevřeného G7 se dočkáme.
No a prave proto podle me ten Golf v kabriu dali do prodeje az ted...protoze to je svym zpusobem "vnitrni konkurence" pro Audi.
Takze prodaji vic Golfu a min Audin a nevydelaji na tom absolutne nic.
Takze jedina otazka je, jak to udelaji do budoucna.. bud to dopadne jak rikas ty anebo s prechodem na G7 zustane kabrio to soucasne..maximalne ho nejak trosku opticky prizpusobi. Mi se zda pravdepodobnejsi spis tahle varianta. Ze by to cele tak rychle od zakladu predelavali se mi nejevi moc realne.
To je právě otázka, obě varianty jsou možné. Pokud to vezmou postaru, tak se bude prodávat G6, možná časem s faceliftem, aby vypadal jako G7. Nicméně na MQB přechází kvůli úspoře nákladů a Audi má v plánu za pár let novou A3 Cabriolet, takže spíš očekávám, že se G6 bude pár let prodávat a místo faceliftu přijde G7.
Když přežije A3 vedle Golfu a A1 vedle Pola, tak o otevřenou A3 nemám strach. Spíš je zajímavé, že pro výrobu otevřeného Golfu pořídili novou továrnu, jestli se nepletu. To je asi ta největší investice v tomhle projektu.