Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zato ty tady svítíš jak kometa vole >😁 >😒]
nahodou ma pravdu ve vsem co rika, ale kdyby to mel podrobne vysvetlit, tak vznikne clanek na 100 stran.
treba ten problem longlife. pokud nafta obsahuje siru, ztraci motorovy olej zasaditou rezervu a pokud se olej stane kyselym, nici soucastky.
Takze muzete mit supr nakladak, supr olej, natankujete naftu se sirou a jste v .....
Anebo treba to s temi starymi recepturami oleje. Muzete dat do oleje prisady na bazi fosforu a zinku, bezva protioderova prisada do oleje, ale kdyz to prezenete, zabijete tim kat. Nove oleje je musi tim padem kombinovat s jinymi slozkami mnohdy v konecnem souctu ucinku mene ucinnymi jak ty stare receptury. Mame eko motory a eko oleje, ale za cenu nizsi zivotnosti. O tom se moc ale nemluvi...
Anebo staci maly prunik vody do oleje a mate razem po vsech protioderovych prisadach.
Nebo to s temi jiznimi zememi a opotrebovanejsimi motory. Ja mam od vyrobce predepsany 0W 40, ale do starsiho motoru je mnohem lepsi 5W50 , protoze soucastky potrebuji vetsi ochranu pri vyssich teplotach, kde 0W40 uz nema dost tlusty olejovy film. A to nemluvim o tom, ze nejaci garazmajstri nesezenou 0W40 a maji na vyber 0W30 anebo 5W40, tak tam "inteligentne" prdnou 0W30. Takovym pak sekat pazoury...
treba ten problem longlife. pokud nafta obsahuje siru, ztraci motorovy olej zasaditou rezervu a pokud se olej stane kyselym, nici soucastky.
Takze muzete mit supr nakladak, supr olej, natankujete naftu se sirou a jste v .....
Anebo treba to s temi starymi recepturami oleje. Muzete dat do oleje prisady na bazi fosforu a zinku, bezva protioderova prisada do oleje, ale kdyz to prezenete, zabijete tim kat. Nove oleje je musi tim padem kombinovat s jinymi slozkami mnohdy v konecnem souctu ucinku mene ucinnymi jak ty stare receptury. Mame eko motory a eko oleje, ale za cenu nizsi zivotnosti. O tom se moc ale nemluvi...
Anebo staci maly prunik vody do oleje a mate razem po vsech protioderovych prisadach.
Nebo to s temi jiznimi zememi a opotrebovanejsimi motory. Ja mam od vyrobce predepsany 0W 40, ale do starsiho motoru je mnohem lepsi 5W50 , protoze soucastky potrebuji vetsi ochranu pri vyssich teplotach, kde 0W40 uz nema dost tlusty olejovy film. A to nemluvim o tom, ze nejaci garazmajstri nesezenou 0W40 a maji na vyber 0W30 anebo 5W40, tak tam "inteligentne" prdnou 0W30. Takovym pak sekat pazoury...
Pridaj do oleja Teflon, a nepokazíš tým nič. Je nekovový, a je inertný voči vode. jedinou zásadou, ktorú musíš dodržať je, aby častice Teflonu boli menšie ako je hustota olejového filtra a prešli ním. Našli sa "chytráci", ktorí chceli ušetriť a nebrali túto podmienku v úvahu, a výsledkom bol upchatý olejový filter a zadretý motor.
_Teddy_
Na jednu napln 80tisic km? Chudak motor. Tak by som ho fakt nedokazal trapit...
[odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] :no:
>😒] >😒] >😒] >😒] :no:
Ked som videl ako hodnotil kvalitu oleja ("pozrite sa, je tekuty a stale dobre maze!") oprskal som si monitor od smiechu...
BTW ten ratrak som akosi nepochopil. Keby s nim najazdil tolko km po alpach, zrovna ich s podunajskou nizinou a mozno aj vyhlbi daku povrchovu banu...
BTW ten ratrak som akosi nepochopil. Keby s nim najazdil tolko km po alpach, zrovna ich s podunajskou nizinou a mozno aj vyhlbi daku povrchovu banu...
Škoda, že si neodpověděl... Zase až tak odrhané to auto nebylo, když si ho dovezl z dojčlandu (typl bych tak 40 tis. na hrbu - to je akorát zajeté)...
Dokonce si myslím, že si koupil dobře a za sebe musím říct, že si cením, že si šel do Volva a ne do Passatu. Byť je to teda spíš takovýj předělaný Focus... 😉
Nu což, peněženka nové auto nedovolila, tak se za to nestyď... Na (ne)kvalitě tvých canců to nepřídá a ani neubere...
Ano, komedie della arte pokračuje. Vzpomínáš wolffe co sem předpovídal? že o přelepnce nikdo mít zájem nebude?
No vidíš, jak se moje slova krásně potvrdila >😁
😒
Podle mého názoru se rovněž muselo jednat o nákladní vůz.
Jen blázen si myslí, že při běžném denním používání osobního vozidla mu - byť dostatečně velká náplň kolem 6-7 litrů - vydrží víc než 20tis.km.
Na jeden olej může dobrý motor klidně najet i 150tis KM - pak si ho ale rozeber a mrkni dovnitř. Ten motor bude před smrtí (jestli vůbec dožije). Zatímco při 10-15tis výměnách klidně dá 3x tolik Km a bude pořád OK.
Lepší než super drahej longlife za 1600 Kč a měnit to za 50 tis km.
To je jak ty doživotní náplně automatů, mikropísmem je dole napsáno že je tím rozuměno 160-180 tis km. Kdo to vezme doslovně, tak je to opravdu doživotní nápln, protože tu nápln už potřeba měnit není, mění se rovnou celá převodovka >😁 😄 >😒]
jinak všechny doživotní náplně a zařízení na autech jsou jen další masírky pro fleet managery - než vám skončí leasing, tak na to nemusíte šáhnout, náklady si pak ponese nešťastník co si koupí auto v bazaru - olej v automatu, řetězové rozvody....
spousta lidí třeba ani nemění olej v manuální převodovce. Při bežném nájezdu to klidně stačí udělat jednou za 7-10 let, je tam toho 1-2 litry a stojí to pár kaček - přitom ten olej je taky tepelně namáhán, působí na něj čas a pod.
S rozvody řetězem je to trošku složitější, třeba američtí výrobci žádný interval pro výměnu nemaj. Prostě u auta s rozvodem v podrobném plánu co se kdy má měnit, který je součástí servisního manuálu není o rozvodáku písmeno. Pouze u motorů s řemenem, ale jak to má řětěz tak nic.
Takže to skutečně nikdo nemění dokud to nezačne chrastit nebo dělat problémy.
Např. na Magnumu mám namotáno 580tkm a dle PP, na ně motor potřeboval natočit okolo 10t hodin. Ale nevím, jestli to PP počítá jako mth, nebo klasických 60min.