No jo, tak na internetu si můžeš hrát na cokoliv..., to je jasné...
Škoda, že si neodpověděl... Zase až tak odrhané to auto nebylo, když si ho dovezl z dojčlandu (typl bych tak 40 tis. na hrbu - to je akorát zajeté)...
Dokonce si myslím, že si koupil dobře a za sebe musím říct, že si cením, že si šel do Volva a ne do Passatu. Byť je to teda spíš takovýj předělaný Focus... ;-)
Nu což, peněženka nové auto nedovolila, tak se za to nestyď... Na (ne)kvalitě tvých canců to nepřídá a ani neubere...
Wolff dneska určitě horečku má, protože když shlédl čísla o produkci Lancia Thema v Kanadě chytl ho amok. Zatímco v březnu přelepili soudruzi v Kanadě znáček na 2 ks aut, v dubnu už jenom na jednom kusu.
Ano, komedie della arte pokračuje. Vzpomínáš wolffe co sem předpovídal? že o přelepnce nikdo mít zájem nebude?
No vidíš, jak se moje slova krásně potvrdila >:D
:-) Nic se neděje, za ty tři kilometry to nikdo z prodejny nezničí. Většinou to zaváží náklaďákem až přímo na prodejnu. Nestalo se mi nikdy, že by byl nějaký problém. Jde hlavně o odletující kaménky od protijedoucích aut, pokud je auto dovezeno náklaďákem. Také jsem četl, že si někde hrály děti tak, že na projíždějící vlak s auty házeli šutry. Zoufalé.
:-) Vždycky to musí mít nějaký ten metr najeto, třeba už jen po opuštění výrobní linky jede kousek po svých na nákladové parkoviště, nebo to třeba ještě povinně kilometr zkusí na válcích.
Neměl namysli osobní vůz, ale nákladní. Tam je skutečně interval výměny u cestovních tahačů 80tis km. Motory nákladních aut mají podle toho ale i objemově jinak dimenzovanou náplň. ;-)
Nedovedu si představit, že by - byť za ideálních podmínek - najel někdo s osobním volvem na jednu náplň 80tis.km. Při náplni řekněme 6 litrů oleje nemyslitelné. Navíc takový servisní interval ani u žádného osobního auta neexistuje. Možná v laboratorních a extremně ideálních podmínkách toho někdo mohl při zkouškách dosáhnout. Ale nechtěl bych být oním motorem v testu. Dvě takové náplně přežije každý motor :-)
Podle mého názoru se rovněž muselo jednat o nákladní vůz.
Jen blázen si myslí, že při běžném denním používání osobního vozidla mu - byť dostatečně velká náplň kolem 6-7 litrů - vydrží víc než 20tis.km.
přesně tak - 80tis u Volva se myslí náklaďák. Bohužel v tomto segmentu taky zdravý rozum ustupuje marketingu a kost katingu - 80-100tis na jednu náplň je sice teoreticky možných, ale podívejte se kolik tam vyjmenoval podmínek. Vždyť to je skoro jak laboratorní vzorek. No ale trend je stejný jako u osobáků s longlife - 3-4 roky záruka (prodloužená záruka) to nějak dokope, a dál nás to nezajíma. Fleet manager je spokojen že má nízké provozní náklady, a výrobce v podstatě na to vydělá 2x - jednou když díky tomu prodá víc nových aut, podruhé když ty zhumplované motory po 3 letech bude za těžké prachy dávat dokupy
Tady jde o to zda to možné je..Ne že to někdo standartně ve větší míře používá.Nákladní auta do toho neplette.. 8-s Jsou i extremnější případy než těch udávaných 80000..
jsem si na 95% jistý, že to Volvo je náklaďák. Jestli si to přečteš pozorně, on tam mluví obecně, ne vysloveně o osobních autech.
Na jeden olej může dobrý motor klidně najet i 150tis KM - pak si ho ale rozeber a mrkni dovnitř. Ten motor bude před smrtí (jestli vůbec dožije). Zatímco při 10-15tis výměnách klidně dá 3x tolik Km a bude pořád OK.
Tak tak, proto amíci mění olej každých 10 tis km. Stačí tam monrální olej 5W30 či 10W30 kterej stojí 800,- Kč 4 litry a pohoda.
Lepší než super drahej longlife za 1600 Kč a měnit to za 50 tis km.
To je jak ty doživotní náplně automatů, mikropísmem je dole napsáno že je tím rozuměno 160-180 tis km. Kdo to vezme doslovně, tak je to opravdu doživotní nápln, protože tu nápln už potřeba měnit není, mění se rovnou celá převodovka >:D:-) >:-[]
na druhou stranu, při dnešním katování kostů je pomalu těch 200tis Km skutečně "doživotně" >:-[]
jinak všechny doživotní náplně a zařízení na autech jsou jen další masírky pro fleet managery - než vám skončí leasing, tak na to nemusíte šáhnout, náklady si pak ponese nešťastník co si koupí auto v bazaru - olej v automatu, řetězové rozvody....
spousta lidí třeba ani nemění olej v manuální převodovce. Při bežném nájezdu to klidně stačí udělat jednou za 7-10 let, je tam toho 1-2 litry a stojí to pár kaček - přitom ten olej je taky tepelně namáhán, působí na něj čas a pod.
Tak to máš pravdu. Olej v manuálu mění málokdo a kdo ho mění tam často ještě nedá co tam patří.
S rozvody řetězem je to trošku složitější, třeba američtí výrobci žádný interval pro výměnu nemaj. Prostě u auta s rozvodem v podrobném plánu co se kdy má měnit, který je součástí servisního manuálu není o rozvodáku písmeno. Pouze u motorů s řemenem, ale jak to má řětěz tak nic.
Takže to skutečně nikdo nemění dokud to nezačne chrastit nebo dělat problémy.
U rolby a ostatních pracovních strojů, se nepočítají km, ale mth a podle toho se to dá přibližně přepočítat na km.
Např. na Magnumu mám namotáno 580tkm a dle PP, na ně motor potřeboval natočit okolo 10t hodin. Ale nevím, jestli to PP počítá jako mth, nebo klasických 60min.
Amici meni kazdy 3000 mil, nekdo i casteji. Oleje jsou v US levny, ale o jejich kvalite ve smyslu udrzeni si tribotechnickych vlastnosti nemam iluze. Neni to tak davno, kdy se vyjety olej prestal pouzivat jako postrik prasnych cest. Jiny kraj, jiny nemrav. V jistych ohledech se Amici chovaji jako Rusove. Vedomi velke zeme, kde je pokazde dost mista posunout se nekam dal na zapad, kdyz si zaneradim vlastni zahumenek, je desive.
nahodou ma pravdu ve vsem co rika, ale kdyby to mel podrobne vysvetlit, tak vznikne clanek na 100 stran.
treba ten problem longlife. pokud nafta obsahuje siru, ztraci motorovy olej zasaditou rezervu a pokud se olej stane kyselym, nici soucastky.
Takze muzete mit supr nakladak, supr olej, natankujete naftu se sirou a jste v .....
Anebo treba to s temi starymi recepturami oleje. Muzete dat do oleje prisady na bazi fosforu a zinku, bezva protioderova prisada do oleje, ale kdyz to prezenete, zabijete tim kat. Nove oleje je musi tim padem kombinovat s jinymi slozkami mnohdy v konecnem souctu ucinku mene ucinnymi jak ty stare receptury. Mame eko motory a eko oleje, ale za cenu nizsi zivotnosti. O tom se moc ale nemluvi...
Anebo staci maly prunik vody do oleje a mate razem po vsech protioderovych prisadach.
Nebo to s temi jiznimi zememi a opotrebovanejsimi motory. Ja mam od vyrobce predepsany 0W 40, ale do starsiho motoru je mnohem lepsi 5W50 , protoze soucastky potrebuji vetsi ochranu pri vyssich teplotach, kde 0W40 uz nema dost tlusty olejovy film. A to nemluvim o tom, ze nejaci garazmajstri nesezenou 0W40 a maji na vyber 0W30 anebo 5W40, tak tam "inteligentne" prdnou 0W30. Takovym pak sekat pazoury...
Pridaj do oleja Teflon, a nepokazíš tým nič. Je nekovový, a je inertný voči vode. jedinou zásadou, ktorú musíš dodržať je, aby častice Teflonu boli menšie ako je hustota olejového filtra a prešli ním. Našli sa "chytráci", ktorí chceli ušetriť a nebrali túto podmienku v úvahu, a výsledkom bol upchatý olejový filter a zadretý motor.