Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia slaví 3 miliony vyrobených kusů

Po 13 letech výroby jezdí po světě už 3 miliony Fabií první a druhé generace.
Zpět na článek
4. 5. 2012 10:06
4. 5. 2012 10:13
4. 5. 2012 10:34
4. 5. 2012 10:39
4. 5. 2012 21:32
4. 5. 2012 14:51
5. 5. 2012 11:57
4. 5. 2012 16:30
4. 5. 2012 16:35
4. 5. 2012 18:02
4. 5. 2012 19:30
4. 5. 2012 20:16
4. 5. 2012 21:29
5. 5. 2012 12:19
5. 5. 2012 07:05
10. 7. 2012 01:39
4. 5. 2012 10:06
No
Ne že by se mi někdy líbila, ale je to poctivý autíčko pro běžnýho uživatele. A táhne čr průmysl a za to :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Choochoo
4. 5. 2012 10:13
Re: No
Za ten prumysl :yes: Jinak se mi vzdy ulevi kdyz vylezu ven z tech 1,6TDI :no:
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2012 10:34
Re: No
fabia je nahodou v pohode auto :yes:

RS je nadherna ;-)
Avatar - kari.laz
4. 5. 2012 10:39
Re: No
V MC verzi se mi líbí, popřípadě v nějaké dvoubarevné.
4. 5. 2012 21:32
Re: No
Je fakt že ten facelift hodně pomohl....
4. 5. 2012 10:48
stavka na istotu
už v 99 ked predstavili Fabiu jedna bolo jasne,že bude uspech zaručeny male moderne auto posunulo škodu do novych sfer v momente mala škoda v portfoliu dva moderne modely mohol sa začat seriozny boj s konkurenciou...Fabia 2 možno spočiatku bola neprijemnym prekvapenim poznatok ,že platforma ostala povodna a auto dostalo disproporčne tvary nedalo mnohym dovod na radost,ale nakoniec sa stretla s uspechom...tak sa tešme na fabiu tri ,,,v sučasnej dobe by som volil Fabiu Combi 1.2 tsi moderne auto pre modernu rodinu
Rozbalit vlákno
24
4. 5. 2012 10:53
Re: stavka na istotu
Chápeme li ovšem moderní rodinu, jako dva dospělé + maximálně 2 trpaslíci >:D
4. 5. 2012 11:08
Re: stavka na istotu
trpaslici nie,4dospele osoby nemaju problem ,tak pohoda ak ratame ,že segment malych aut počita s tym ,že v aute sa budu vozit najčastejšie 4 osoby...to že su 5miestne neznamena nič ,male auta s dlžkou plus minus 4metre su na tom s miestom vzadu viacmenej rovnako ,aj ked je pravda ,že fabia je limitovana užšim vnutornym priestorom
4. 5. 2012 11:48
Re: stavka na istotu
No popravdě řečeno se do fábie pohodlně nevejdu ani sám (187cm), natož abych za sebou ještě někoho posadil ;-\ Jinak musím souhlasit s uživatelem figurka. Není to rodiné auto, je to auto pro obchoďáka, kterému nechtějí koupit octávu, nebo pro důchodce či mladý bezdětný pár. Ve verzi kombi je to lepší. To že se u nás bere jako rodinné auto už je jiná. V Indii mají dle těchto měřítek i rodinné motocykly :-)
4. 5. 2012 12:09
Re: stavka na istotu
v indii je tiež škoda rapid/polo sedan/ považovany za luxus kedže je to sedan...bavime sa tu o našom trhu...ja mam 184/100 a nemam problem si sadnut za seba...dnes je v mode čo som si všimol sadnut do auta za volant dat sedačku na doraz dozadu a potom nieje mesta na nohy ,ja som stale za to nastavit si poriadne sedačku a odvezu sa pohodlne aj 4a aj v tej fabke...jasne,že v takom nemecku si 4členna rodina nekupi fabiu ako hlavne auto,ale v čr a sr je situacia taka,že to tak je...preto pišem ako o rodinnom aute...
Avatar - petrumr
4. 5. 2012 16:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2012 19:34
Re: stavka na istotu
Kandidát na blábol roku :no:
Ve Fabii II je znatelně míň místa v podélném směru oproti OII, o příčném nemá cenu vůbec hovořit. B-sloupek těsně vedle hlavy řidiče mluví sám za sebe...
V rámci třídy je podélná prostornost FII naprosto dostatečná, získává ale hlavně výškou sedáku.
4. 5. 2012 11:48
Re: stavka na istotu
Do druhé generace Fabie se i dozadu vlezou dva dospělí lidé. Problém má spíše spolejezdec vepředu, tam se člověk fakt cítí jako sardinka, zejména v prostoru pro nohy na šířku.
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2012 13:53
Re: stavka na istotu
Tak to nesouhlasím. Problém je, pokud chceš vzadu převážet lidi 3, jinak je prostorově postačující.
4. 5. 2012 11:21
Re: stavka na istotu
Fabii si tedy nedovolím označit jako rodinné auto. To, že tak v našich končinách slouží je odrazem ekonomické situace, resp. koupěschopnosti obyvatelstva a ne touhou rodin používat jako rodinné auto Fabii.
4. 5. 2012 11:30
Re: stavka na istotu
ake je to ked nie rodinne auto? viem ,že auta sa delia na mikro,mini,male,nižšiu strednu,strednu,vyšiu strednu ,luxusne ,suv /male,stredne,velke/,offroad,MPV /male,stredne,velke/...ratam s tym,že auto z hociktorej kategorie sa može využivat ako rodinne či sa milim?
Avatar - jazva
4. 5. 2012 11:55
Re: stavka na istotu
Vo všeobecnosti sa za autá rodinného typu považujú autá od nižšej strednej vyššie. Samozrejme vrátane tej nižšej strednej, ktorá je akým si synonymom pre rodinné auto. Ideál je veľké MPV, prípadne SUV a kombi strednej alebo vyššej strednej triedy. Podľa chuti každého súdruha...

Takže áno, mÝliš sa. Ale to je ľudské...
4. 5. 2012 12:11
Re: stavka na istotu
vo všeobecnosti ktora nieje nikde dana ;-) ono je mnohokrat pre 4člennu rodinu rozdiel kupit si male auto za 10000 a nižšiu strednu za 13000.ten rozdiel 3000eur je mnohokrat ten dovod prečo skončia pri malom aute ktore je využivane ako rodinne...
Avatar - jazva
4. 5. 2012 12:14
Re: stavka na istotu
Využívať ako rodinné auto môžeš aj Pragu V3S. Ale to z nej nikdy rodinné auto nespraví... ;-) Fabia je proste malé auto do mesta. Rovnako ako Swift, Yaris, Clio atď.
4. 5. 2012 13:12
Re: stavka na istotu
A o čem asi píšu.
4. 5. 2012 13:15
Re: stavka na istotu
Neříkám, že se jakékoliv auto nemůže využívat jako rodinné. Předpokládám ale, že nikdo nebude tápat v tom, zdali jako rodinné auto poslouží lépe třeba S-Max než Yaris.
Avatar - petrumr
4. 5. 2012 16:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2012 12:28
Re: stavka na istotu
Tak 1.8 TDCI v S-Maxu
při dodržování limitů v obci i mimo obec 4,8 l/100 km
při běžném využívání vozu není problém jezdit se spotřebou kolem 6,5 l/100 km

Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 5,4 l/100 km.
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 6,7 l/100 km.

Fabia 1.2 HTP 51 kW
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 6,2 l/100 km
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 8,5 l/100 km

Tolik ke spotřebě :-! Ale jinak je HTP naprosto úžasný >:-[] ...
5. 5. 2012 22:33
Re: stavka na istotu
teraz ta bude prehovarat, ze najlepsi by bol s-max s htp
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2012 23:10
Re: stavka na istotu
ten už se tu neukáže. Nebo přijde s tím, jak je drahý servis Fordu... Že s S-Maxem bude jezdit o litr úsporněji, tedy nějakých 40 tis. Kč/100 tis. km mu bude jedno. Stejně tak bude S-Max brát víc oleje, páč je to 1.8... Sice Fabia HTP aby se vůbec dožila 100 tis. km musí měnit olej nejlépe každých 8 tis. km, ale to je OK >:-[] ;-)
4. 5. 2012 11:30
Re: stavka na istotu
Já si naopak moc dobře vzpomínám, jak v roce 1999 všichni odsuzovali design, malost (proti Felicii) a cenovku. Pravdou jest, že když jsem ji poprvé živě viděl v jednom átriu, tak mě cenovka atakující půl milionu taky zaskočila. Na druhou stranu ve své době bylo něco takového naprosto nevídané [odkaz] :yes:
Stejná ČSR kritika se snesla na FII a za pár měsíců/let to bude jak přes kopírák u FIII.
4. 5. 2012 11:38
Re: stavka na istotu
v tej dobe si ,ale nikto neuvedomoval ,že Felicia a Fabia je asi 2generačny rozdiel ,neporovnatelne lepšia kvalita,bezpečnost,možnosti vybav atd...bolo by smešne očakavat,že fabia by bola cenou na urovni felicie/favoritu s povodom v polovici 80rokov aj ked s priebežnou modernizaciou hlavne po vstupe VW...ale aj napriek tomu sa stala fabia rozširena pomerne za kratku dobu po uvedeni na trh...
4. 5. 2012 12:52
Re: stavka na istotu
Největší problém první generace Fábky byla cena, na to byli Češi hodně hákliví.
Největším problémem druhé generace je design. Při uvedení na trh to byl prostě "hnus", lidi kroutili hlavama ... za těch pár let už samozřejmě emoce vyprchaly, lidi si na to zvykli, ale přesto si určitá skupina lidí stále říká "tohle do garáže prostě nechci". V cizině je to samozřejmě jiné, tam ty emoce kolem Škodovek vůbec nejsou a hlavně tam auta typu Fabie kupují hlavně ženy a těm se takové auto asi líbí. U nás druhou generaci Fábky zachraňují firemní zákazníci, těm je jedno, jak auto vypadá.
4. 5. 2012 13:11
Re: stavka na istotu
U první generace mi chvíli trvalo, než jsem si na design zvykl. Dnes ho považuji za výborný.
Druhou generaci považuji za designovou katastrofu.
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2012 13:57
Re: stavka na istotu
První generace je fajn, hlavně po faceliftu. Druhá pro mě byla zklamáním, ale časem jsem si na ni zvykl.
4. 5. 2012 11:13
Jedno z najmrskejsich aut
Ak mam povedat za seba, jedno z najmenej podarenych aut na trhu. Vlastne som nikdy nenasiel ani jeden dovod, preco by som sa mal rozhodnut pre fabiu. Cena? :-( Vybava? :-( Dizajn? 8-s Male rodinne auto >:D A nakoniec spravanie sa predajcu ku mojej rodine pri uznavani zaruky koli korozii na kufru po 3 rokoch :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
4. 5. 2012 16:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 5. 2012 14:51
Uspech
Pranim uspechu skode prejeme uspech i sami sobe. Oproti jinym *vychodnim* automobilkam je Skoda ve velmi zavidenihodne pozici.
Rade cechu neni nic domaciho dost dobry, i kdyz sami maji prd. Budme radi, ze se tu treba nemontujou levny renaulty.
Rozbalit vlákno
1
5. 5. 2012 11:57
Re: Uspech
Ano, je fajn, že Škodu nakonec koupili němci. Ale jinak, proč mám být rád, že se tu nemontujou třeba levné Renaulty ? Mám být patriot ? :-)
Avatar - petrumr
4. 5. 2012 16:30
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - petrumr
4. 5. 2012 18:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2012 19:30
Re: HTP
Jistě, že o motoru nevíš. Opravdu skoro jako kdyby tam nebyl >:-[] do kopce tlačit, z kopce setrvačností...
Avatar - petrumr
4. 5. 2012 20:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 5. 2012 21:29
Re: HTP
To teda jo, tos trefil.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2012 12:19
Re: HTP
Taky jsem rád, že se dokážeš zhodnotit :-!
5. 5. 2012 07:05
Re: HTP
V nabídce je ještě i "klasický" 1.4 16V. Ten je konstrukčně ještě starší než HTP a za těch 15 let výroby už budou všechny mouchy vychytané. Otázkou je, zda neskončí v propadlišti dějin dřív než HTP.
10. 7. 2012 01:39
Re: HTP
HTP teď přejmenovali na MPI (jmenuje se tak tří válec od citiga a rapidu) je to vylepšený HTP z 51 kw zvýšily výkon na 55kw ;-)
4. 5. 2012 23:31
Fabia: dobré nebo nedobré?
Ač si o současné generaci Fabie myslím cokoliv, nemůžu ji rozhodně považovat za špatné auto. Jistě, s motorem HTP, průměrnou výbavou, obyčejnou barvou, lze Fabii považovat na nudnou, nehezkou a po technické stánce i nedobrou. Stačí však dokázat kouzlit s konfigurátorem, nebát se barev a i z Fabie se rázem stane krasavice.

A pokud jde o verzi RS, tak tu musím jak po technické, tak designové stránce hodnotit jedině pozitivně. není to hot-hatch, ale rychlá být umí a v zelené je opravdu kouzelná. Jednou sem zažil příhodu, kdy sem s RS-em přijel před restauraci, jedl sem a po chvili vešel kuchař a ptal se kdo má tu hezkou Fábii.

Není to Ferrari, je to obyčejná Fabia, ale i ona dokáže vypadat a jezdit dobře.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2012 10:33
Re: Fabia: dobré nebo nedobré?
Jenže problém Fabie je ten, že ostatní jsou pohlední i v základu bez příplatkových prvků. Jistě, taková Fabia Monte Carlo vypadá k světu, stejně tak RS. Různé sport pakety pak působí v kombinaci často s HTP spíš komicky.
Fabia má své klady, faktem ale je, že HTP je jen hromada technických problémů, navíc výkonově opravdu jen a jen do města. Fabia je taky opravdu citelně úzká.
Zatímco Fabia 1 stanovovala ve své době měřítka třídy a byť měla taky spousty chyb, tak utekla konkurenci o generaci, tak Fabia II byla, je a bude jen nepovedená variace na Fabii I, která zaostává jak za třídními konkurenty, tak i za Ibizou a Polem :-!