Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel čeká další restrukturalizace

Evropská divize koncernu GM, kterou reprezentují německý Opel a jeho britská odnož Vauxhall, je stále v hluboké ztrátě. Udělali v Detroitu chybu, že se jí nezbavili?
Zpět na článek
4. 5. 2012 11:28
4. 5. 2012 12:15
4. 5. 2012 12:29
4. 5. 2012 13:05
4. 5. 2012 13:16
4. 5. 2012 13:25
4. 5. 2012 13:27
4. 5. 2012 13:41
4. 5. 2012 17:28
4. 5. 2012 13:30
4. 5. 2012 13:54
4. 5. 2012 13:58
4. 5. 2012 14:22
4. 5. 2012 14:30
4. 5. 2012 17:30
4. 5. 2012 13:29
4. 5. 2012 13:45
5. 5. 2012 20:27
4. 5. 2012 17:15
4. 5. 2012 21:22
4. 5. 2012 21:39
4. 5. 2012 21:50
5. 5. 2012 08:18
5. 5. 2012 09:48
5. 5. 2012 22:05
5. 5. 2012 21:56
5. 5. 2012 08:46
5. 5. 2012 22:01
4. 5. 2012 11:28
Ja to rikal :)
Ja jsem to presne rikal, jak sla na trh Opel Ampera.
Ze na ni Opel zkrachuje a uz je to tady.

Komicky na me pusobi zejmena veta, cituji:
„Management dělá, co může, abychom se dostali zpět do černých čísel"

Management predevsim udelal vsecko pro to, aby prosustroval federalni dotace od vlady USA urcene na ozdraveni a oddluzeni za naprosto nerentabilni Amperu.
To zas mel nejaky CEO velke oci, jak na tom vydelaji a jak vypecou konkurenci. Prdlajs vydelali. A tyto strategicke chyby ted odskakaji nejaci radovi delnici ve Spanelsku, ktere vyhodi z prace. Uz to konecne zacnete nazyvat pravym jmenem... ze za soucasne problemy Opelu mohou nezvladnute EKO projekty kolem Chevy Volt a Opel Ampera. Prece to ze je neco "trendy" a "EKO" neznamena, ze nektere EKO projekty nemuseji zkrachovat, tak na co ta cenzura ?

:-!
Rozbalit vlákno
11
4. 5. 2012 11:38
Re: Ja to rikal :)
O ampere (chevy volt) neni v clanku ani zmienka. Tvoja nenavist voci tomu autu ta zaslepila natolko, ze ju vinis za celu stratu Oplu. Opel ma problemy dlhodobo, ampera je len kvapka v mori, ktora sa zacala predavat pred par mesiacmi a vzhladom na niekolko rocny cyklus uz teraz prehlasovat "Ja to rikal" je uplne zcestne.
4. 5. 2012 11:41
Re: Ja to rikal :)
Prave, ze o tom neni ani zminka. A to je spatne protoze vyvoj Ampery stal (nekolik?) miliard dolaru a roky vyhozeneho usili a nevrati se z toho ani cent. A o tom by se melo mluvit. A pekne nahlas. Protoze treba takova Insignia je relativne dobre auto a produkuje slusny zisk. Coz je ale vzhledem ke globalnimu provaru zvanemu Ampera naprosto druhorada zalezitost. A mas pravdu, proti tomu autu jsem zaujaty, protoze se o nem lze, lze , lze a zase lze. Treba to s tou uvadenou spotrebou 1.7l benzinu na 100km. Akorat se taktne pomlci, ze se startuje s nabityma baterkama a konci s vybityma a kdyby se pokracovalo dal, tak to jede za 8 a navic s dynamikou trabanta.. s trochou nadsazky.
Avatar - del42sa
4. 5. 2012 12:03
Re: Ja to rikal :)
Amperu nevyvíjel Opel, ale Chevrolet resp.GM. Ampera není nic jeného než převlečený Chevrolet Volt. Těžko tedy mohl být Opel ztrátový na autě, které vůbec nevyvíjel. ;-)
4. 5. 2012 12:29
Re: Ja to rikal :)
az na to, ze Opel spada stejne jako Chevrolet pod GM

a pokud umis anglicky, preloz si to, mi se fakt nechce...
Even the idea and concept behind the Ampera is rooted in Opel/Germany with Frank Weber, the former "Global Vehicle Line Executive and Global Chief Engineer electric vehicle development" and therefore leader of the Volt-development, being originally an Opel-employee who was moved to the USA in order to advance the development of this concept in GM's home country instead of the German outpost that is Opel. In 2009, Weber returned during the reorganization of the Opel leadership to Adam Opel GmbH as "Vice President Planning and Commercial Vehicle Operations" for the company. In 2011, Frank Weber left Opel.
4. 5. 2012 13:05
Re: Ja to rikal :)
Text rika asi to ze je to myslenka opelu, ale ze byla realizovana v USA.... cili opel, jakozto automobilka GM pouze poskytl cloveka ktery se podilel na vyvoji...
4. 5. 2012 13:10
Re: Ja to rikal :)
herdek chlapi.... kdyz neco rikam, tak snad o tom neco vim, ne... :-)

[odkaz]
4. 5. 2012 13:21
Re: Ja to rikal :)
ja jen prelozil ten text tak jak sem ho pochopil...

potom je to ale blbost GM ze na automobilku, ktera neni v kondici, hodi takovej nakladnej vyvoj....
4. 5. 2012 17:18
Re: Ja to rikal :)
Ampera byl původně projekt Opelu, který se zalíbil v GM.
4. 5. 2012 12:34
Re: Ja to rikal :)
Ja berem tvoj nazor na Amperu aj frustraciu z toho ako sa zkresluju udaje o spotrebe aj ked toto je asi pripad kazdeho hybridu/elektro-eko-mobilu. Ako uz bolo spravne poznamenane ampera je len prezleceny Volt. S cim sa ale neztotoznujem su tvoje tvrdenia o tom ktory model je stratovy a ktory ziskovy, to nevieme bez toho aby sme sa nepozreli do uctovnych knich. Takisto naklady na vyvoj... Opat sa vratim k tomu, ze opel ma problemy dlhodobo, taka Insignia sa napr predava za menej ako Passat ale Opel, oproti VW, nema ani zdaleka take moznosti zdielania komponentov a teda optimalizaciu nakladov. Z toho vyplyva, ze ich naklady na vyvoj a vyrobu su vyssie zatial co zisky na kazdom aute nizsie.
4. 5. 2012 13:07
Re: Ja to rikal :)
jo, ja to beru, ale ty informace na webu jsou. Akorat se o tom nemluvi. Konkretne, ze katastrofalni "hospodareni" .. (da se to vubec tak nazvat?) "eko" divize kolem Voltu a Ampery (kterou tu spojujete ciste s Chevy Volt) se negativne promitlo i do vysledku hospodareni divize Opel.
Kdyby neudelali tuhle silenou botu s Voltem a Amperou, tak by ted byl Opel v pohode v zisku. To nemam z vlastni hlavy, ale odsud:

[odkaz]

Osobne by me zajimalo, jak to propocitaji a jake ztraty GM uvede na konci letosniho roku. Podle toho, co to tak sleduju to vypada, ze po trech letech priprav a titulech Auta roku v Evrope a USA je Volt-Ampera totalne neprodejna a vyroba bude predcasne ukoncena pro naprostou ztratovost. V USA ji nechteji po halo kolem horicich baterii a v evrope je trh pro relativne velke a drahe hybridy velmi omezeny. Prius se sem hodi mnohem lepe.
4. 5. 2012 17:21
Re: Ja to rikal :)
Celý ten projekt bude ztrátový. Předpokládá se, že by něco mohla vydělat druhá generace. Otázka je, jestli ho nakonec naprosto neopustí.
4. 5. 2012 12:15
Opel
Nechápu jak může být Opel stále ve ztrátě! Vždyť jeho auta se v Evropě prodávají hodně. V Německu jezdí hodně Astera a Insignií. V Itálii je Astra v dubnu dokonce nejprodávanější a Insignia je pátá. [odkaz]
Rozbalit vlákno
16
4. 5. 2012 12:29
Re: Opel
protoze Volt a Ampera :-!
4. 5. 2012 13:05
Re: Opel
Prius byl pro Toyotu taky hodně ztrátový, ale teď je to rodinné stříbro. PHEV je jedna z nejperspektivnějších koncepcí, tudíž to ber jako investici do know-how, která se dříve nebo později vyplatí. Spalovací motor jen jako pohon pro generátor se chytnul už dávno v armádě (jen bez možnosti nabíjení což smysl úvahy nezmění) a snad bys nechtěl obviňovat armádu z propagování čehokoliv neživotaschopného jen kvůli ekologii.
4. 5. 2012 13:16
Re: Opel
Souhlas.
Jenze... predstav si, ze Opel je tvuj podnik. Mas x let po sobe ztratu, GM ti da nuz na krk, ze se bud zrestrukturalizujes (jinymi slovy propustis nemecke zamestnance), anebo te proda.

Za teto situace apelujes na nemeckou vladu, at ti da dotace, ale nedostanes nic, dokud nepredlozis restrukturalizacni plan. Investoval bys za teto situace nemale castky do riskantniho projektu, ktery bude v kratkodobem horizontu zarucene ztratovy a (mozna) za nekolik let ti vygeneruje i nejakou navratnost ?
U Opelu to udelali... :-!
4. 5. 2012 13:25
Re: Opel
Na tohle se těžko odpovídá, protože neznám výši ztráty z Ampery. Když mám automobilku s konzervativně laděným programem co má ztrátu, tak je investice do něčeho opravdu nového a unikátního docela pochopitelná. Čas ukáže. Třeba čekali, že ceny ropy půjdou nahoru rychleji.
4. 5. 2012 13:27
Re: Opel
Co by dal takový Seat za prodejní čísla Oplu. V současnosti už jistě nemá takový podíl na trhu, ale pořád to není špatné / česko nepočítám/. Já bych viděl největší problém v managementu, který trochu zbytněl a zaspal dobu. Do účetnictví jim samozřejmě nevidím.
A nějaká Ampera tohle bude ovlivňovat jen okrajově.
4. 5. 2012 13:41
Re: Opel
Nezapominej, ze Opel zamestnava v Evrope 50 tisic lidi, z toho spoustu v drahem Nemecku a ty ostatni zeme taky zadna slava, jmenovite Británie, Belgie, Polsko, Rakousko a Španělsko. Snad s vyjimkou Polska a Spanelska to jsou vsechno taky drahe zeme. Podobne problemy maji Francouzi, vyrabet dneska auto ve Francii vyjde o cca 100tisic Kc draz nez v Turecku, coz je u miniaut a nizsi stredni z konkurencniho hlediska strasne moc penez.
A Opel ma podle me ten samy problem. Do toho jeste dela chyby management... no nvm nvm. Pripoctete si k tomu raketovy narust prodeje u Korejcu... Sice to tu tak strilim, ale ten nastrel bude odpovidat realite.

:-|
4. 5. 2012 17:28
Re: Opel
Otázka je, jestli majitel Opelu bude ochoten dotovat ztrátovou firmu. Investice to sice může být zajímavá, ale můžeš si tím podříznout pod sebou větev. V podobné situaci je Lotus. Jeho modelová ofenziva stojí spoustu peněz a možná na to dojedou.
Avatar - Barrichello
4. 5. 2012 13:30
Re: Opel
Peníze na vývoj Voltu dal GM, který ve ztrátě jako koncern není. Ampera je pouze přelepný volt. tudíž Opel to nestálo floka. Rovněž korejský Chevy (pro EU) není ve ztrátě, takže chyba je evidetně někde jinde. Pokud vím Vauxhall taky není ve ztrátě....
4. 5. 2012 13:54
Re: Opel
GM jako koncern mozna ve ztrate neni, ale to jen diky tomu, ze v letech 2008 a 2009 kdy ztracel rocne miliardy dolaru ho pred krachem zachranila vlada USA, ktera do automobiloveho prumyslu nalila desitky miliard dolaru
4. 5. 2012 13:58
Re: Opel
Když nejsou schopni rozumně hospodařit, at´to raději bezplatně předají Hyundai >:D
4. 5. 2012 14:22
Re: Opel
Se smejes, ale ono to mozna tak dopadne. Neni to zas tak davno, co GM chtel prodat Opel Volkswagenu, ale ten ho nechtel. Mozna ze Opel jeste pujde s prosikem za korejcema. To bude fakt parada, jedna z nejstarsich znacek aut na svete bude korejska :*)
4. 5. 2012 14:30
Re: Opel
Nakonec to vyjde nastejno, jestli korejská, německá nebo americká, protože hlavním akcionářem kterékoliv automobilky může být třeba Abduláh z Kataru nebo odkudkoliv a nikoho to vcelku nezajímá, hlavně at´ to funguje.
4. 5. 2012 17:30
Re: Opel
Osobně bych si spíš tipnul Čínu. Ta má po know-how hlad.
4. 5. 2012 13:29
Re: Opel
Autá sa nepredávajú pre radosť z predaja, ale pre zisk ....

Ak nedokáže firma predávať zo ziskom musí sa rýchlo zmeniť, alebo vyhlásiť krach ...
4. 5. 2012 13:45
Re: Opel
Ale ten krach zaplatime vsichni, protoze EU bude muset nejakym zpusobem zasahnout, kdyz pujde o desitky tisic pracovnich mist, z toho nemala cast v Nemecku. ;-\
5. 5. 2012 20:27
Re: Opel
Krach je normálnou súčasťou ekonomiky a jeho umelé odsúvanie vždy problémy násobí a nič nerieši. Na Slovensku sme roky "zachraňovali" krachujúce zbrojovky, miesto krachu či privatizácie a tie firmy i tak išli do krachu a ešte sme museli ozdravovať banky pre nesplatené "záchranné" úvery pre tieto podniky ..... a všetko sa to "vysvetľovalo" ..."lebo Havel" ...
4. 5. 2012 16:18
Co je dobré pro VW, je dobré i pro Německo.
Nejdříve "nespokojení" policisté v Hessensku, teď zas tohle.Kdopak si takovéto články na www.dasweltAUTO.cz objednává ?
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2012 17:15
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
4. 5. 2012 21:22
Re: ako to,
Další borec co si koupil olítanou eFkovou Astru >:D

a) Chtěl bych vidět to učtování za napojení na diagnostiku, to si trošku přestřelil...
b) Nehnije nic, mam garážovanou Astru a ani kapka rezu (ročně najeto 25 tisíc)
c) Mám najeto 130tisíc, zvýšení spotřeby oleje nenastalo (narozdíl od žíznivých 2.0TDi)
d) Ano, máš pravdu, nedrží si cenu jako koncern, ale pořád mají vyšší než korea.
e) Konstrukce dieslových motorů je v pořádku, jeslti nemají tak příjemný průběh síly jako jiné diesly, to je věc druhá - někomu vyhovuje. Navíc některé verze osazovány motory od Isuzu = jedny z nejlepších dieslů na trhu.
f) Evidentně si neseděl a nejezdil v nových Opelech. Kvalita interieru je na špičce třídy, materiály např v třídě Astry nemají konkurenci.

Shrnuto - seš další hospodskej ťunťa, co je velkej borec s olítanou oktavií, se kterou před tebou jezdil německý důchodce do kostela :-!
4. 5. 2012 21:39
Re: ako to,
>:D :yes:
Nechci delat experta, ale neco na tom bude, bratr jezdil 12 let v G-čkové astře, benzínová 1.4 s automatem a auto az na zvýsenou spotrebu oleje a pár vyměněných věcí jezdila výborně. Dokonce (to ale nechápu) si ji pak jeste nekdo koupil, asi na dojetí... v tu dobu měla hodně přes 350 tisíc, sloužila jako pracovní nástroj v kombinaci se služebníma cestama... Rezavely akorát bubnové brzdy vzadu >:D Jinak musím rict, ze auto to bylo vyborne, za celou dobu nevypovedelo a slouzilo, jak se ocekavalo...
S novymi modely nechci delat ukvapene zavery, momentalne mam Astru J v 1.6T, najeto neco malo pres 33 tisíc a zatím naprostá spokojenost, uvidíme, co ukáže čas, ale obecně s vlastní zkušenosti s touto značkou jsem spokojen, otec prostřídal Opely od Corsy B až přes Astry G,H a momentalne i J. Problemy, ktere u aut nastaly byly vyreseny predcasne svolavacimi akcemi, takze i ze strany Otce, spokojenost.
Clovek, ktery akorat dokaze nadavat na znacku a neni schopen uznat jedine pozitivum, by se mel zamyslet, nebo bohuzel, narazil na kus, ktery asi sjel z vyroby omylem, nebo nebylo o nej dostatecne pecovano... Verim, ze snad nebude pomlouvat neco bez vlastnich zkusenosti
4. 5. 2012 21:50
Re: ako to,
Jo, benzíňáky jsou nebo tedy bývaly rozežranější co se týká oleje, ale to asi každá 1,6 od kohokoli..
Jinak se vším souhlas, a to že člověk může narazit na špatný kus.. to platí u jakékoli značky - to není specialita Opelu.

Jinak přeju mnoho bezproblemových a bezstarostných kilometrů s tvým vozem ;-)
5. 5. 2012 08:18
Re: ako to,
Ja mam insignii a jeste Astru G 1,7 CDTI 59 kW to je ten motor od Isuzu. Insigniu mam kratko takze jsem s ni zatim spokojeny ale Astru mam od roku 2006 ma najeto 177 000 km a az na rezavejici zadni bubnove brzdy nikde zadna rez neni a neni garazovana. Zavadu jsem mel jen jednu a to alternator nedobijela se mi baterka a nefungoval posilovac. A co se tyce velke spotreby oleje ?? vzdy kdyz po 15 OOO km menim olej tak jsem jeste nikdy behem tech 15000 olej nedolejval. To se neda rict o mem kamaradovi ktery ma octaviu II ten doleva stale ma motor 1,9 tdi.
5. 5. 2012 09:48
Re: ako to,
Možná se pletu, ale motor 1.7CDTi už není od Isuzu, ale je konstruován ve spolupráci s Fiatem. Motor od Isuzu byl 1.7 DTi 55kW. S motorem Isuzu mam převeliké zkušenosti, olej se nedoléval nikdy, jezdil jsem pouze na pravidelné servisní prohlídky, kde byl vyměněn. S Octavií mam zkušenosti jen 2.0TDi, tam byla spotřeba oleje katastrofální (provozoval jsem vůz, když měl přibližně 50tkm najeto). S motorem 1.9TDi 77kW PD, jsem najezdil přibližně 10 tkm, spotřebu oleje jsem nespozoroval.
5. 5. 2012 22:05
Re: ako to,
k tomu este buranu :-!
5. 5. 2012 21:56
Re: ako to,
mas nejaku vlastnu skusenost, alebo len trepes do vetra. Sam so niekolko pouzival (firemnych) a

- ziaden nehnil - faktom je ze ziaden nebol burany
- cenu napojenia na diagnostiku chod riesit do servisu, tu cenu si nestanovil importer a ani vyrobca
- olej zrala 1.6 16v od isuzu, 1.4, 1.8 olej nezrala
- definuj poriadny dizlovy motor, dlhodobo si ich kupovali inde
- cena nezodpoveda kvalite - to znamena co ???
- nedrzi hodnotu - a) nas trh je ma malu vypovednu hodnotu - tu si drzi cenu skoda a vw, potom dloho dlho nic
b) auto kupujeme vacsinou podla vlastnych potrieb, predajna cena je len jeden z dovodov preco kupit/nekupit
Avatar - Bubáq
4. 5. 2012 18:05
Pozoruhodné úvahy....
Udivuje mě, že se všichni točí na Ampeře jako na důvodu ztráty. Jde o dětské úvahy: zjednodušené vidění světa, (přiblble) jednoduché závěry. U Opelu je ztráta dlouhodobou záležitostí, a snad nikomu z vás neunikl údaj o snížení ztráty 2010 na třetinu v 2011. Proto GM CEO hovoří o tom, že Opel manageři dělají co mohou.Jen jeden z přispívatelů se věnuje jedné ze skutečných příčin dlouhodobých ztrát, kterou jsou vysoké výrobní náklady v důsledku "komfortní" zaměstnanecké politiky. Pozorní sledovatelé auto byznysu si jistě také připomenou totální kolaps Saabu, řízený též GM. Nejde sice o zcelka shodné případy, ale společných rysů mají minimálně několik. A je pravda, že GM hodně odčerpává z Opelu v oblasti technologií a know-how, aniž by za to platil. A když se podívám dolů na "související články" a titul "GM dává své divizi Opel za vzor konkurenta Volswagen", tak pokud je to pravda, je to více než kruté. Právě vedení GM by se mělo zblízka podívat na základní prvky řízení koncernu VW, aby se poučili, že jenom finančně průhledný a dostatečně k dcerám spravedlivý systém zaručí podmínky pro správné řízení Opelu. Nemohu si pomoci, za posleních 20 let, kdy jsou k dispozici volné informace z trhu, mě amíci jen utvrzují v tom, že jsou to kedlubny, abych nemusel použít vulgarismy...
Rozbalit vlákno
1
4. 5. 2012 18:45
Re: Pozoruhodné úvahy....
Souhlas, kauza Opel je mnohem složitější a dlouhodobější než mantra Ampera. Dávám sem dva odkazy na celkem slušně analytické články, které stojí za pečlivé přečtení: [odkaz] + [odkaz] . Je dobré si i všimnout data jejich zveřejnění. Jinak bych řekl, že GM je varovný doklad, že přebujelá impéria mají tendenci se sama zlikvidovat.
Avatar - shamal
5. 5. 2012 08:46
Image?
Problém Opelu je především problém image. Upřímně, krom zarytých fanoušků, kdo máte naplánováno koupit Opel a proč? Škoda - domácí značka, na západě, hodně auta za malé peníze, korejci - za málo peněz hodně muziky, VW - kvalita, fiat - špatná kvalita ale jižanský šmrnc, francouzi - nevalná kvalita ale francouzský šarm atd atd. přestože většina toho co jsem nahoře napsal není pravda, je klišé, anebo je dílem vlastních PR oddělení (za to od VW by se starý Goebbels nemusel stydět) tak Opel nestělesňuje tak nějak nic... Ani emoce, ani kvalitu ani value for money... Nic. Jeden německý komik to řekl poměrně trefně, o autě se musí snít a kdy jste naposledy snili třeba o Opelu Astra? A to nic nevypovídá o kvalitě aut samotných, ostatně dneska už se nekdvalitní auta nevyrábějí, jsou jen dobrá a lepší a auta od Opelu jsou i vcelku pohledná, jen prostě nejsou in... Škoda.
Rozbalit vlákno
1
5. 5. 2012 22:01
Re: Image?
pozri sa na predaje astry a insignie v eu a zistis, ze tych kupujucich je stale dost

PS: podla minulorocnych predajov je pocet zarytych fanuskov oplu dost vysoky [odkaz]