Skvělé auto, které i po letech má šmrnc. Dokonale vymyšlený design, který nestárne. XC90 a XC70 jsou poslední svého druhu. Každé další nové Volvo je čím dál větší zklamání V40 a jeho přeplácaný design s digitálním cirkusem uvnitř je toho důkazem. Díky Volvu, že alespoň ty "správná" Volva ještě drží v prodeji. Už ted se hrozím, jak bude vypadat nové XC90.
Facelift je hodně decentní a nijak nemění původní charakteristiku vozu. Na zkrouceniny a jiný úchylárny tu máme korejce, takže mi uniká smysl, proč i volvo s tím začíná ala V40.
Safra, řídil někdy někdo tohoto Mohykána?! Vždyť je to něco jako loď na vlnách... Tenhle vůz vyžaduje od řidiče hodně moc cviku a specializované praxe... A jeho design se už opravdu přežil! Myslím, že nástupce přijde už 10 minut pro symbolické 12. I když se prodává pořád statečně, to je pravda.
Já jsem hovořil spíše o designové stránce, protože ty dnešní zkrouceni co se snaží každý vyrobit se mi silně příčí. Volvo zabředává tímto do stále početnější řady podobně designově přeplácaných aut. Vždycky byly spíše konzervativní s elegantně jednoduchými tvary.
Taky tady nechápu jakési oslavné ódy. Celkově to auto stojí za prd. Počítá se snad jen to, že je to Volvo.
Podvozek, jak píšešte, jako loď, motory mizérie, pohon 4x4 nejhorší mezi konkurenty. Tohle auto potřebuje nástupce jako sůl, ale na druhou stranu proč, že? Prodává se nepochopitelně dobře a za vcelku (pro mne) mimózní ceny.
Prodeje mluví za vše..Není to žádný kamzík a ani na dálnici nebude ten nejrychlejší..ale je to uživatelsky velmi příjemné auto.Proporacovanost interieru nemá chybu.a osobně ho řadím k těm spolehlivějším.To dosti lidem stačí.A o to šlo vždy Švédům především..těžko říct jakou cestou se vydají dál..
Chapu, ten tvuj bazarovy vrak nechteji ani zlodeji. V tvem pripade tak kukuv argument pozbyva relevence. Ne vsichni jsou na tom ale stejne bidne jako ty...
Nevlastním bazarový vrak, to sis popletl :-) normálně jsem si auto objednal v prodejně, za tři měsíce mi ho dodali a já si ho odvezl. Takhle to dělávám už nějakaké to desetiletí. Nesmíš se slepě domnívat, že tu každý musí být nutně pouze v úrovni tvé garáže. Ostatně všimni si, že ty jsi jediný, který tu má nějakou podivnou charakterovou úchylku psát o druhých, že právě oni jezdí nějakými bazarovými vraky. Že by mindráček?
Je znát, že o autech kategorie XC90 či o německé prémii nemáš realistické povědomí, když je pro tebe rozhodující to, zda o daný vůz mají či nemají zájem zloději. Dokonce to považuješ za zásadní argument... >:D
Nesud druhe podle sebe. Ne vsichni si sem chodi lecit sve mindraky, jako ty.
Kazdopadne nechapu ten mindrak z tve vlastni garaze. Nam tady muzes lhat, ale proc lzes sam sobe? Jednou si mozna poridis vuz, za ktery se sam pred sebou nebudes muset stydet. Drzim ti palce.. :yes:
Kazdopadne, psal jsem o ceske realite a tudiz zajem zlodeju o jiste znacky povazuji za dulezity argument pri vyberu auta. Stejne jako kazdy normalni clovek, ktery pri vyberu auta pouziva hlavu. Pochopitelne se bavime o vozech novych, az zanovnich. O stare vraky vetsinou zlodeji nezavadi, takze tady se bat nemusis.
Snad jen, az to postavis na veteranske znacky... ;-)
Nevlastním bazarový vrak, to sis popletl, normálně jsem si auto objednal v prodejně, za tři měsíce mi ho dodali a já si ho odvezl. Takhle to dělávám už nějakaké to desetiletí. Nesmíš se slepě domnívat, že tu každý musí být nutně pouze v úrovni tvé garáže. Ostatně všimni si, že ty jsi jediný, který tu má nějakou podivnou charakterovou úchylku psát o druhých, že právě oni jezdí nějakými bazarovými vraky. Že by mindráček?
Je znát, že o autech kategorie XC90 či o německé prémii nemáš realistické povědomí, když je pro tebe rozhodující to, zda o daný vůz mají či nemají zájem zloději. Dokonce to považuješ za zásadní argument... >:D
Nesud druhe podle sebe. Ne vsichni si sem chodi lecit sve mindraky, jako ty.
Kazdopadne nechapu ten mindrak z tve vlastni garaze. Nam tady muzes lhat, ale proc lzes sam sobe? Jednou si mozna poridis vuz, za ktery se sam pred sebou nebudes muset stydet. Drzim ti palce... :yes:
Kazdopadne, psal jsem o ceske realite a tudiz zajem zlodeju o jiste znacky povazuji za dulezity argument pri vyberu auta. Stejne jako kazdy normalni clovek, ktery pri vyberu auta pouziva hlavu. Pochopitelne se bavime o vozech novych, az zanovnich. O stare vraky vetsinou zlodeji nezavadi, takze tady se bat nemusis.
Snad jen, az to postavis na veteranske znacky... ;-)
Nemrkej na mně ;-) a piš tu prosím na úrovni své garáže, jo. Tos musel opsat někde z papírové vlaštovky, co ulétla nějakému plakátovému expertovi ze sídlištního balkónu :-)
spousta krásných slov o ničem. Klidně se přijeď podívat k nám na ulici jak tam majitelé určitých značek, velice oblíbených u zlodějů, parkují svoje auta, jaké si tam dávají kamery na baráky, jak se v noci budí na každý malý ruch a běží skontrolovat jestli ještě mají v autě airbagy, navigace, xenony (samozřejmě se zásadně nevzbudí v tu noc, kdy o tyhle věci přijdou...).
Nebo se klidně podívej na statistiky krádeží/vykrádaček podle značek/modelů. Trendy jsou z nich jasně vyvoditelné.
Kuko, keď máš na auto 50 000ojro a hore, mal by si byť už dlhšiu dobu majiteľom domu pri ktorom stojí garáž, alebo spoň dostatočne veľký dvor na odstavenie daného auta. V prípade bytu, aspoň nejaké pozemné státie v spoločnej garáži. A v každom prípade auto sa dá poistiť, takže v prípadnej krádeži by som zase až taký veľký problém nevidel. Samozrejme že je to veľmi nepríjemné. Ale túto nepríjemnosť zažívajú predovšetkým tí, ktorý jazdia bazárové auto. Pretože akosi nie je vata na auto, nie je na garáž a nie je ani na poistku. :-)
že to hovoríš práve ty, ktorý vídal Petržalskú realitu dnes a denne ;-)
okrem toho s autom jazdíš napr. aj do mesta, do nákupných centier a pod. ja netrvdím, že toto je zásadný aurgument pri vačšine nových áut v tejto kategórii, ale určite je to prítomný faktor.
Máš pravdu, v Petržalke je vidieť kopec m.agorov, ktorý sú schopný dať za auto dvojnásobok ceny bytu v ktorom bývajú. Ale to neznamená, že to má byť štandard.
Práve pre to riziko pobytu na parkovisku nákupného centra, centra mesta pod. je tu tá poistka. Auto máš poistené, v prípade poistnej udalosti máš samozrejme v poistke klauzulu o poskytnutí náhradného vozidla, takže nezostaneš bez auta a si :-) .
chci vidět důkaz, že všichni majitelé nových XC90 parkují na noc v garáži. kde bych jí parkoval já je irelevantní (kdybych teda na ní vůbec měl a někdo by mě s pistolí u hlavy (nejspíš manželka) jí přinutil koupit)
Ja vim o jedne, ktera parkuje venku. Majitel ma sice barak s dvougarazi, ale jak dcery dospely, v rodine jsou ctyri auta, a tak mu nezbyva, nez dve auta nechat stat venku. A XC90 je jednim z nich.
A to samozrejme neni jediny pripad, to chape i male dite...
Jaký důkaz, já myslel, že píšeme o lidech, kteří si kupují auta v korespondenci s jejich životní realitou, v níž je garáž snad samozřejmostí. Parkování přes den na parkovištích, či někde v ulicích své riziko samozřejmě má, avšak v kontextu diskuse je absolutně ulétlé argumentovat tím, že si někdo nekoupí BMW X5 proto, aby mu ho neukradli a koupí si z tohoto důvodu XC90...
Lenže všetky tieto atribúty spĺňa väčšina porovnateľnej cenovej konkurencie a pridáva k tomu aj tie lepšie motory, lepšie jazdné vlastnosti. Takýmto "systémom" ľuďom stačí aj Dacia Logan...
Nedůvodně to ženeš do extrémů, abys akcentoval třeba specifické vlastnosti vozidel Volvo. Tu Dacii považuji za tvůj velmi nepovedený vtip. Nikdo tu přece nezpochybňujeme, že už to chce nutně novou gneraci, avšk k tomu patří i kvalitní povědomí o generaci stávající. Toho se mi u tebe tak trochu nedostává.
Mne išlo o vyzdvihnutie(?) absurdnosti systému - spoľahlivosť ľuďom stačí, na technické veci kašlú - hlavne u áut tejto kategórie a tejto cenovej relácie.
Samozrejme nechcem porovnávať Daciu a Volvo v žiadnom zmysle. :-)
Přesně jak píšeš,to auto celkově nic moc!Pomalá jízda je docela příjemná ale rychlejší tempo moc nezvládá.Motory na to monstrum vůbec nestačí (řídil jsem jen naftové).Nejhorší jsou ale ne-schopnosti když ja více sněhu (velké zklamání) :no:
Oslavné ódy jsou proto, že je to ideální rodinné auto. Nejde o nějaké teoretické údaje, jde o to, že to auto je v praxi a každodenní realitě neuvěřitelně dobře použitelné a příjemné.
Meleš a meleš a meleš.... S tímto mohykánem mám za sebou pár desitek tisíc km jako řidič. Tento vůz nevyžaduje hodně moc cviku a specializované praxe...tedy pokud jsi nepřestoupil z traktoru na místo spolujezdce k opilému řidiči..... Celé ti to neštymuje, pako... ;-)8-s
Jo, už brzy. A bude to šleha. Model stávající je stále jedna z nejinteligentnějších karoserií světa. Dodnes ohromuje svou majestátností, vyvážeností, stylem a opravdu oduševnělou neprvoplánovou krásou. Důstojný vůz. A důstojně jede. Popravdě však musíme uznat, že konkurence těží z přijatelnějších motorů, zde se citelně prostě nedostává výkonného naftového šestiválce někde kolem tří litrů (nezapomeň, že do aktuálního modelu se nedává ani nejvýkonnější depětka). K diskusi též mohou být jízdní vlastnosti. Jistě, avšak jemně koráboidní jízda by však neměla být plochým hromosvodem pro eurodrzky s rychlým SUV-kopytem. Tohle auto je určeno pro klidné, rozvážné jezdce, jimž jsou vlásenky spíše na obtíž. Snaž se to pochopit. Nejlépe se to chápe za volantem právě té ixcédevadesátky. Zklidníš se, a po pár kilometrech pojednou zjištíš, že ne ty autu, ale ono tobě velmi elegantně vnutilo jízdní styl. Přesto, a to zejména s odkazem na jízdní vlastnosti XC60 lze čekat, že Volvo "zesportovní" i v nové velké generaci.
A konečně, stav se u Volva a podívej se do kabiny XC90. Podklesnou ti kolena, ano takto krásnou a nestárnoucí kabinu dělá Volvo již od roku 2002... Kdo tohle cítí, kdo to vnímá, kdo uchopoje tu skandinávskou uměřenost ve výrazu, absolutní vyváženost materiálů a tvarů, propadne Volvu jednou provždy... [odkaz]
Těch deset let znát být musí. A samozřejmě znát je. Naštěstí je právě tahle karoserie z těch, které tvoří legendy dané značky. Když to například poměříme datem vzniku, pak oproti například X5 (první generace) ukazuje Volvo silný designový potenciál jestě dnes. Jasně, nová X5 je vizuálně nekritizovatelná, doufejme, že nové Volvo bude též :-)
Áno zdá sa mi pre Volvo nedôstojné, keď chce človek pochváliť vzhľad jeho vlajkovej lodi a potrebuje k tomu porovnanie s dosluhujúcim, 5 rokov starým modelom lowendovej značky Hyundai. Ak tebe nie, tak by si sa mal nad sebou trochu zamyslieť. 8-s
nelízal si bílé tečky z mochomurek? Přijdeš mi, že mluvíš trochu z cesty.
Tak znova speciálně pro tebe:
Volvo je deset let na trhu a stále vypadá s přihlédnutím na svůj věk velice moderně a v interieru neztrácí zásadní body ani po letech. Pokud to porovnám například právě s IX55, kterou jsem uvedl jako přesný opak a to ten, že po necelých pěti letech vypadá velice zastarale a vypadá, že má datum vzniku pět let před XC90. Takže je tam jasně vidět ten kontrast v pojetí designu. Na jedné straně nestárnoucí design. Jednoduše, elegantně a nadčasově pojaté tvary proti bumefektu hyundaí, které se zdají jako zjevení po představení, ale po roce se ukáže jak krátkozrací byli designéři, když to tvořili.
Volvo je desať rokov na trhu a je to na ňom vidieť, ALE stále je v ponuke. Nechápem ale, prečo ho tak dehonestuješ a porovnávaš s 5 rokov starým produktom lowendovej značky. Porovnaj ho s dôstojnou a hlavne súčasnou konkurenciou. Napr. VWTouareg... [odkaz] vs [odkaz] Dopadlo pre Volvo žalostne? Samozrejme že áno! Keby sme načreli pre porovnanie do vôd prémie(kam sa mimochodom Volvo snaží dostať), tak by to porovnanie pre Volvo dopadlo ešte horšie.
No ak si teda nechcel porovnávať XC90 so súčasnou (dôstojnou) konkurenciou, tak ti teda pri porovnaní s Hyundai išlo o to, aby si si zanadával a kopol (zase) do toho Hyundai. Tu sa ale diskutuje o Volve a tým pádom si ešte väčší úbožiak ako som si myslel. 8-s:no:
Ako vidím, nechápeš jednu podstatnú vec a to je to, že každý vníma design inak = je to subjektívny názor.
1. Ako vidíš, Volvo si môže dovoliť vyrábať v podstate to isté auto už 10 rokov. Je to určite lepšie než urobiť z XC90 ďalší ''hatchback na steroidoch'' (ako napríklad vyše spomenutý Hyundai ix55 a mnoho[drvivá väčšina] ďalších).
2. Tak ako je v článku spomenuté, Volvo robí facelift pre XC90 veľmi často, mne osobne sa to zdá ako najlepšie riešenie (krásny design + vizuálne vylepšenia aby držať krok s dobou, ale nepokaziť krásny, majestátny a nestarnúci design XC90).
3. Porovnávaš nový Touareg s XC90 z roku 2006, kroré má ešte čierne plasty a veľmi sa nelíši od modelu z roku 2002. Čo napríklad porovnať to takto - [odkaz] a [odkaz] ? Čím sa ti zdá XC90 z vizuálneho hľadiska horšie?
4. kari.laz, ak som to dobre pochopil, sa ti snaží vysvetliť, že táto karoséria nestárne a naopak, že karoséria ix55 je už zastaralá (s tým, že ix55 je mladšie auto). V tomto prípade ten Hyundai obstojí ešte dobre, pretože ak by sme porovnali XC90 s nejakým novým veľkým hatchbackom (moderné ''SUV''), hlavne kórejským, tak to nové pseudoSUV plné zbytočných systémov a elektroniky, v kombinácii s hnusnými ostrými tvarmi a nekvalitnými materiálmi by vyzeralo pri tom Volve ako typický moderný spotrebný materiál na štyroch kolesách s objemom motora tak akurát do nižšiej strednej ale nie do SUV (ak sa tie hatchbacky dajú vôbec nazvať SUV) - a tak to aj vyzerá.
čiže keď sa rendery Volva použijú v porovnaní s reál fotkami Hyundai, tak je to OK, keď sa to spraví mierne naopak, tak je to zlé. >:D
A hlavne, že to auto dobre vyzerá, je jedno, že má absolútne zastaralý pohon 4x4, otrasné motory, tragické jazdné vlastnosti - to všetko je nepodstatné, lebo dobre vyzerá! To sme sa to dopracovali. >:-[]
nevím na co přesně se snažíš poukázat...mě přijde že povedený design jak interiéru tak exteriéru mají obě auta...ta ix55 je pěkná...pořád lepší než ty jejich současné fluidy...kterým pořád nemohu přijít na chuť...ix55 a ix35 jsou naopak velmi líbivá auta i po několika letech...i když samozřejmě porovnávat to s volvem...čiže s chladnou severní evropou...je těžké...jsou to tak trochu jablka a hrušky...za mě volvo xc90 :yes: ale i ix55 :yes: jeden z mála korejských aut který nesází na wow efekt a vypadá decentně-dobře ;-)
Ani interiér!!! GTI nás tu nabáda, aby sme si išli do toho XC90 sadnúť. Zhodou okolností som pred nedávnom v jednom sedel. Je to interiér poplatný dobe vzniku. Vyzerá ako archaická spomienka na riešenia ktoré už Volvo dávno opustilo. To auto už fakt nemá čo ponúknuť. Iba ten pre niekoho "nestarnúci" vzhľad. Nestarnúci ale preto, lebo už zostarol pred pár rokmi. 8-s Je smutné, že Volvo svoju vlajkovú loď necháva takto napospas zubu času a necháva to nešťastné auto zažiť si dlhú a potupnú automobilovú smrť. :no:
Hore som to napísal. Svedčí to iba o "náročnosti" zákazníkov, ktorou sa tu poniektorý tak oháňajú. Pýtať za 10 rokov staré auto s tragickými jazdnými vlastnosťami a archaickými motormi na úrovni lowendovej produkcie, 50 000ojro... Tak to nie je facka a rovno naplutie do tváre zákazníka. Že si to poniektorý nechajú, je ich problém a hlavne ich peniaze. :-)
XC90 sa podľa mňa naopak výborne trafila na cieľovú skupinu ktorá preferuje pohodlnú jazdu, konzervatívny interiér aj exteriér a nevadí im priemerná technika - klasické automaty, slabšie diesle, haldex a pod.
Je veľa ludí ktorí proste chcú naftu v automate a štvorkolku. K tomu prémiovú atmosféru. A už sa nepýtajú koľko kw má ten motor, koľko stupňov prevodovka, a či ten pohon 4x4 je torsen, haldex, alebo niečo iné. Sám som takto vyberal Volvo pre mojho švagra - nechcel D3 lebo pre neho je to sprofanované ľudmi ktorí v nich jazdia, Saab mu nič hovorí, takže zostalo len Volvo. Doležité bolo, že sa mu páčilo a že je pohodlné - kw, stupne v automate, 4x4 a pod. mu bol šumák.
Osobne si myslím, že Volvo samotné je asi trochu zaskočené úspechom XC90 v Európe - je to predsa len model navrhnutý primárne pre Amíkov, ale ako píšem, cieľová skupina je aj v EU a je veľká.
Inak ceny som nijak zvlášť neskúmal, tieto SUV ma nelákajú, ale tuším že v prvých rokov výroby bola skutočně na úrovni D3 a obrovské čakačky. Teraz by som tipol, že sú o 20-30% pod D3.
Ale veď hovorím, že je to hlavne o "náročnosti" zákazníka. Volvo berú tí, ktorým je v podstate skoro všetko jedno a chcú len "drahé auto a značku". Ten kto začne o tom uvažovať a porovnávať, tak u Volva nikdy neskončí.
Lenže Volvo sa nepredává za ceny rovnako vybavenej X5 ;-)
A značka často sama znamená viac ako 2 extra stupne v automate a 50k pod kapotou :-)
EDIT:
Rýchlo som mrkol na cenník Volva v Prahe - model Executive s D5 naftou je najdrahší za necelých 1.6mega, X5 je skladovka 3.0d za necelých 1.7mega, ale povodna cena skoro 2mega. Samozrejme je lepší motor, novší automat, servispack a pod. ale je to predsa len skoro pol mega rozdiel.
Presiel som celu diskusiu ako cerstvy majitel XC90,najazdenych 6k km skusim vysvetlit ako vznika zakaznik pre tento produkt. Hladal som priestranne auto pre 5 ludi s dostatocne flexibilnym vnutrom, moznostou sedenia v kufri 7 sedadiel, automat, stvorkolku. Nasiel som Sharan.Moznost pohonu 4x4 a automatu zial nebola. Ukazal som auto doma a ziskal som dalsi zaporny bod. Nahodou som bol vo Volve kde za cenu pod 50k bolo na sklade auto do ktoreho sme sa vsetci zmestili malo trochu obstarozne cudliky a velmi pohodlne predne sedadla . Na ceste je tiche, riadenie je preposilovane ( skladovka nemala variabilny posilovac) , stvorkolkovy pohon postacujuci, vyskusane v zime na snehu a v kopcoch. Predtym som jazdil 320d x drive. Tu je pohon lepsi, v BMW som necitil pripajanie napravy.
Zial 7 miestne BMW pod 50k pre socky som nenasiel. Prechod z trojkoveho BMW do XC90 je ako do ineho sveta ale uz sa nikde nemusim ponahlat.
Parkujem vonku na dvore, manzelka s mercedesom okupuje garaz.
Souhlasim a sam povazuji XC90 za skvely vuz. Bohuzel uz i zaryti priznivci pomalu zacinaji citit, ze nejlepsi leta ma za sebou. Kamarad tak dlouho cekal s vymenou soucasne XC90 na novou generaci, az nakonec objednal X6.
Když můžeš mít palubní desku vykládanou dřevem, může být stejně dobře vykládaná třeba mramorem nebo obsidiánem, v základu pískovcem. Těch pár kilo navíc už to nevytrhne...
Kto chce pohodlne auto na rozmlatene cz/sk cesty,vyssi posed,jazdi podla predpisov,lebo statny rozpocet uz sponzoruje dost aj bez pokut,a nechce,aby ho zabil nejaki fittipaldi v octavii v neprehladnej zakrute v dazdi cez dvojitu ciaru,tak mu nevadi,ze xc90 je ako lod,ze sa s tym neda ist 120 v zakrute,ci 180 po dialnici... ma komfortne,bezpecne auto,sedi si ako v obyvacke a pohodovo dojde tam,kam potrebuje.
ano,auto potrebuje nastupcu,pretoze hlavne xc70 je pre neho silny konkurent co sa tyka otazky novosti,ale to nic nemeni na tom,ze je to jeden paradny kociar.sportovci a pretekari nech sa zastavia v inom showroome,nie vsetko musi byt "sportove"... :no:
Úžasný, parádní, krásný, dominantní, majestátný, pevně rozkročený, připravený...špičkový. Za mě říkám, že to je nejkrásnější SUV na trhu vůbec. Interier je pravda lehce diskutabilní, ale vím, že mu nic nechybí a na design se zvykne lehce a mimoděk. Zadní partie absolutně nadčasová, předku nic nechybí.... prostě parádní vůz, neskutečná trefa do černého.
Volvo XC90 ...... 90X :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Tak dříve diskutovaný superb alldrive se ukázal být nečím víc než jen 4x4 verzí. Ve Švédsku se začal prodávat oplastovaný Superb Scout alias Alldrive. Na českém webu jsem nic podobného nenašel.
O tom nemůže být sporu. V červené barvě a ve verzi SPORT až neskutečně pěkné. Ale tím to bohužel hasne. Ani benzínový V8 není nic moc, ostatní verze taky ne, dieselový pětiválec prostě neutáhne tak velké auto... Haldex je výsměch, náhražka. Pak se divíte té početnosti X5ek, když to auto je o světelné roky napřed...
Slovíčko SPORT v tomto případě znamená, že podvozek není jako na vodě a že se nenaklání do zatáček jako kdyby měl žebřinový rám. Plus krásné kola, nejhezčí, jaké jsem na XC90 viděl.