Je to relativní... kolik stojí jiný stejně vybavený dieselový hatchback? A kolik stojí srovnatelné dieselové SUV? Hyundai je levný, i když pro zákazníka, který uvažuje nad základním motorem v i30, je "stejné" auto s dvojnásobnou cenou určitě těžko pochopitelné.
Naprostý souhlas...pokud si člověk umí dát dvě věci dohromady, tak dojde k tomu, že ta cenovka špatná není. Toto auto za 620k si v ČR koupí asi jen toplik lidí, kolik napočítáš na prstech jedné ruky, ale u konkurence se na tuto cenu taky dostaneš a možná ani nebudeš mít takovou výbavu jako v i30...
Jinak chválím hodnocení spojení auta a motoru .. sám přesně s touto specifikací jezdím (ve výbavě Style) a musím říct, že Flex steer je znát (u benzínového motoru jste popisovali, že to nefunguje a to mě právě překvapovalo), navíc jsem sám ohromen jak to auto sedí...zatím se mi nepodařilo ho utrhnout nebo dostat do problémů, a že patřím k těm rychlejším řidičům.
Na tom autě mi vadí snad jenom jedna jediná věc...hlučnost motoru v nízkých (do 2 000 otáček) a vysokých (nad 3 500 otáček) ... v tu chvíli motor zní jako dunihlav...jinak to mám v manuálu (94kW) a spotřeba průměrná 5,5l když jezdím jako člověk, když mu šlapu na krk, jezdím za 7,1l, což není tak špatné...obecně se o dieselech od Hyundai tvrdí, že reálnou spotřebu a skutečný výkon ukazují až po 15 000km a to zatím nemám...
Těch 15 000 km můžu potvrdit. Reálně mi šla spotřeba tak o 0,5 l při běžné zátěži a o litr při větší zátěži dolů než u nového motoru. A dynamika nahoru. (mám starší crdi 85 kW s 6 stupňovou převodovkou)
1) jaký vliv na zákazníka má to, že je model na konci svého života? To se na voze co do vlastností nějak podepíše?
2) cena skladovky reálně vypovídá o tom, za kolik se prodává. Pokud nejsi lopata, dostaneš s i při konfiguraci a následném jednání na podobnou cenu :-!
1) podstatný - niekto proste nechce "staré" auto, ale chce novinku.
2) za koľko sa bude REÁLNE predávať i30 v tejto výbave je tiež otázne, takže to tvoje porovnanie cien je úplne zcestné... to už nehovorím o tom, keď už bude na konci života ako ten súčasný Golf.
Proč by to nemělo smysl? Jako zákazník chci za své papouchy maximum. Že mi Hyundai dokáže nabídnout jen sklo nad hlavou a kůži, zatímco VW mi dá za stejnou cenu silnější motor, haldex či DSG, to je to, co by mělo zákazníka zajímat.
A ne to, že Hjundaj je "novej model". Takhle uvažuje jen zabržděné individuum :-!
Oslovenie "Zabrždené individuum" si nechaj na doma, pre otca. Nikto tu nie je zvedavý na to ako sa v rodine oslovujete...
To že pre teba dáva väčší zmysel DSG, haldex a silnejší motor, je síce pekné, ale úplne nepodstatné. Pre niekoho je silnejším ťahákom práve ten pocit novinky, kožený interiér a panoramatické strešné okno. 100 ľudí 100 chutí...
Mne osobne je to úplne jedno. Golfa ani i30 si kupovať nikdy nebudem... :-!
Nesmysl jazvo, nesmysl. Panoramatickou střechu ti na Golf samozřejmě dají. Cena skladovek u Golfu se dá dosáhnout i na nové auto do výroby. Jen tady samozřejmě budeš s Haldexem dlouho čekat, je o ně boj.
Ty snad poptáváš auta tak říkajíc 1:1, v identických konfiguracích? Osobně poptávám auta, která mi vyhovují. Už to tak bývá, že každé má své výhody a nevýhody. A občas i nechtěnou bagáž.
no ja si teda v prvom rade ujasním akú výbavu tam chcem mať. a potom skúmam kto mi ju vie ponúknuť a za koľko. Odtušovanie podvozkových špecialít a rozdielov medzi (napr.) Fordom a VW nechám na rally jazdcov a novinárov. >:D
Proč rovnou si brát do klávesnice podvozky. Auta se v detailech liší. V nějakém autě ti může připadat ponurá kabina, tak si řekneš, že potřebuje střešní okno. V jiném autě ti chybět nebude, nebo by ses do něj pohodlně ani nevešel. V jednom autě ti může vyhovovat systém nastavování klimatizace nebo sedadel, v druhém zase automatické spínání stěračů nebo světlometů. Když už jsi načal podvozky, u jedno auta musím vzít sportovní, protože se v sérii moc naklání a nepůsobí na mne sebejistě, jinde musím vzít adaptivní, protože sériový je moc tvrdý. Příklad: Když jdu k Audi, automaticky chci quattro, ideálně i sportovní diferenciál. Znamená to snad, že vybírám rovnou xDrive, když jdu k BMW? Neznamená, každé to auto je jiné, každé bude mít jinou ideální konfiguraci a je na mne se pak rozhodnout, které koupím.
Nejde jen o to, jestli tam ten příplatek je, ale jaký má reálný přínos. Někde to mají udělané líp, někde to mají udělané hůř, někde je to nutnost, aby mi to auto vyhovovalo, jinde mi to nic nepřináší, nebo mne to dokonce přímo štve.
Jde to i v nižších třídách, ale máš pravdu, že běžný kupec i30 takhle asi neuvažuje. Ale klidně by mohl, mne podobnou metodou nedělá problém dojít k japonskému vozu. Klíčové je to finální rozhodování a u něj nezáleží, jak komplexní systém, popřípadě filosofii, jsi měl pro výběr kandidátů.
No ale treba tam potom pridať faktor páči/nepáči. Pretože mne ak sa nejaké auto nepáči, tak môže mať výbavu aj ako raketoplán a proste ho nechcem a nekúpim.
To je v tom závěrečném rozhodování, zvažování výhod a nevýhod. Touhle metodou se mi do výběru nedostanou auta, se kterými nebudu spokojený, takže nějakou šeredu tam asi těžko najdu. Ale spousta aut má kosmetické vady, které člověk musí překousnout. Takových těch "tohle musím mít" aut moc není.
Máš pravdu. Ale aj tak si stále myslím, že zákazník Hyundai bude skôr reagovať na kožený interiér, panoramatické okno a podobné čačky, ako na haldex a DSG. Nepovažujem totiž väčšinového zákazníka Hyundai, za nejakého vyznávača technických vychytávok a športového jazdca. Taký si kúpi toho (drahšieho) Golfa a z kože a sklenenej strechy sa bude smiať. To sú úplne iné svety...
Záleží, o kom se bavíš. Pokud o většině, tak ta u Golfu sáhne třeba po akčním 1.2 TSI s pár pakety, stejně tak u i30 sáhne po nižší výbavě. Takový člověk asi nebude slyšel na kůži v paketu Premium. Pokud se bavíme o lidech, kteří jsou ochotni utratit trochu víc, tak za 600 tisíc má člověk slušný výběr. Podívej se třeba na Mégane s 2.0 TCe. Ve výbavě GT ho koupím za 500 tisíc. Za 620 to mám s kůží, metalízou, xenony, panoramkou, Bose a doživotními aktualizacemi pro navigaci, která je součástí výbavy GT.
Myslím, že sme skĺzli už do riadneho sci-fi. i30 je novinka, kto chce si to kúpi, kto to nechce tak ten pôjde inam. Ceny Megane sú úplne neštandardné. Niekedy mám pocit, že Renault ani nevykazuje na našich trhoch zisk. >:D
Stále opakuji - jaký vliv má "staré" auto na VLASTNOSTI vozu? To, že někdo chce novinku jen pro novinku je otázkou zcela jinou.
Nemyslím si, že by tento konkrétní Hyundai byl prodejný za ceníkovou cenu. Jenže upřímně - i za 550 tis. je to ve srovnání s Golfem mizerná nabídka :-!
pýtal si sa aký vplyv to má na zákazníka. tak som ti napísal, že niekto chce proste novinku a nie auto ktoré je tesne pred smrťou. Ktorej časti tej vety nerozumieš?
"...To se na voze co do vlastností nějak podepíše?..." Ptal jsem se na vlastnosti :-!
Ten tvůj "Golf před smrtí" stále nabízí stejné, nebo lepší vlastnosti než novinka i30...
Zběžným pohledem tomu Golfu chybí kožené čalounění a střešní okno. Navíc má "nesrovnatelnou" motorizaci a pohon. Mít ho ve srovnávacím testu s i30 1,7 CRDi AT, dokážete si představit ty reakce :-)
Jediný opomenutíhodný jsi tu ty...právě kožené čalounění a střešní okno jsou ty nejdražší položky, navíc u Golfa nevidím třeba navigaci a má pouze 16" disky...tak tu nemel kraviny a nevytahuj tu starého Golfa z výprodeje (ten dvoulitr diesel bude zrovna těžce neprodejný kousek, takže je u něj opravdu hodně snížená cena)
Jsou, ale člověk, alespoň já, se s nimi může celkem snadno v téhle třídě rozloučit. Radši si vezmu kvalitní látku než pochybnou kůži, tím spíš, když není v nabídce odvětrávání sedadel. Střešní okno potěší, ale pokud nemá v sobě zabudovaný solární panel, který by poháněl ventilaci a chladil auto, když stojí, tak mne jeho absence také dvakrát mrzet nebude. Navigace, kola, ano, to Golfa prodraží a chybělo by mi to. A jen tak mimochodem, sleva na tom zmíněném Golfu není nijak vysoká, takže bych o výprodeji nemluvil.
Ale táto logika sa dá obrátiť aj na ten skladový Golf a povedať, že ja tam nechcem haldex a ťažký dvojliter a neviem čo ešte všeličo možné a je to predražené staré auto... >:D Preto - porovnávaj porovnateľné a nie hrušky a jablká. :-!
Ten odkaz byl čistě pro představu, kolik může stát. Klidně si dej do výroby 1.6 TDI. U aut do výroby také dostaneš dobrou slevu. Tohle je čistě logika, se kterou přistupuji k příplatkům. Abych chtěl kůži, musí být kvalitní, což ve většině aut není, většina lidí by v životě nezaplatila kvalitní kůži, je to celkem drahá věc, a sedadla by měla být odvětrávaná, prakticky bezpodmínečně, jinak si dopřeji něco jiného, třeba pravou Alcantaru. Střešní okno pro mne kolikrát znamená jedinou věc - méně prostoru pro hlavu. Abych ho chtěl, musí mít nějakou přidanou hodnotu, musí se mi opravdu líbit, nebo je prostě bagáží, povinným příplatkem k něčemu, co chci. Podobná pravidla mám i pro motory, pohony všech kol, převodovky, zkrátka pro vše důležité. Kdyby dnešní Haldex měl stále kvality první generace, tak také bude spadat do kategorie "ne, děkuji."
Mimochodem, tohle je snad první test, kde někdo považuje těžký diesel nad přední nápravou za plus a téměř si chrochtá blahem, jak to tomu autu prospělo.
Tak si tie veci vyhádž z ceny i30 a si zase niekde inde. Cena i30 bez kože, strešného okna, a "ďalších zbytočností" bude zase niekde inde. Proste porovnateľne vybavený Golf bude VŽDY drahší ako porovnateľne vybavená i30. To je proste fakt. Alebo by to malo byť naopak?!
Ono to není tak jednoduché. Já třeba v autě chci xenony, tedy pokud fungují tak, jak od xenonů očekávám. U i30 to automaticky znamená kůži, je to bagáž. Když si budu konfigurovat Golf, tak kůži ani nezvolím. Při rozhodování pak nemusí být kůže ani plus, pokud není kvalitní, není v autě odvětrávání, tak se mohu rozhodnout celý ten balíček nekupovat, čímž auto přijde o xenony, a pak je sice levnější, ale nebudu s ním spokojený, takže kompletně vypadne z výběru - s xenony mi bude vadit kůže a bez kůže mi budou chybět xenony. Když na to tak koukám, můžeš si vůbec u i30 koupit větší kola samostatně?
Co se cen týče, v ceníku bude Golf dražší nejspíš vždy, ale co se reálných prodejů týče, myslím si, že jsou situace, kdy srovnatelný Golf vyjde levněji. S příchodem sedmé generace tomu nejspíš bude konec.
Myslím, že tie situácie kde bude porovnateľný Golf drahší ako i30 budú také extrémy, že je to v podstate zanedbateľné. Sám osobne si to neviem ani predstaviť...
Tak Golf jde klidně přes milion. Stačí pohled na podíly prodejů GTI a R. Drahé Golfy se prodávají. Netvoří 40% prodejů, ale malá čísla to také nejsou. Základní R s DSG stojí v Německu přes 990 tisíc. GTD také není nejlevnější a jeho podíl bude nejspíš větší než u GTI.
Řekl bych, že jde o takové ty celkem dost prodávané základy, proti tomu stojí Golf s pár pakety. Jakmile začneš přidávat výbavu, tak cena Golfu poroste a musel by sis dát poptávku, abys zjistil, jak na tom reálně je, protože na skladech takovou konfiguraci pro představu jen tak nenajdeš. Platilo, že se vyplatí vzít GTI, pokud chceš vybavený Golf. A dostaneš k tomu i použitelný motor místo nějakého městského chcípáčka. Tak, teď jsem urazil všechny majitele 1.2 TSI. >:-[] Dnes slevy na GTI malé nejsou.
GTI s DSG z výroby bez smlouvání seženu za cenu tohoto korejského kompaktního kočáru. Přijdeš tím o slušný kus výbavy, ale tahle auta nehrají stejnou ligu.
Tak som si pozrel váš cenník a máte tak zľavu 47t CZK. to už je slušné. Každopádne cena GTI je aj so zľavou cez 700t CZK a určite sa dá z toho niečo ešte ukecať. Lenže potom tá výbava... Toto je ale zbytočné porovnávať, to nie je iná liga, to je úplne iný šport.
Neuvažuji oficiální ceníky, ale ceny, které mám dostupné. Jde o cenu, kterou dostanu ve dveřích bez smlouvání. Jak říkám, GTI bez DSG pod 600 tisíc. 625 i s DSG. Giulietta 2.0 JTDM Turismo TCT 620 tisíc.
Samozřejmě, o výbavu přijdeš, tedy o její část, ale otázka je, co pro tebe bude mít vyšší prioritu. To je ta otázka za 620 tisíc.
Moje zkušenost je taková, že reálné ceny v nižší střední jsou velmi blízko u sebe. Každé auto nabízí trochu jiné hodnoty, ale cenové rozdíly povětšinou dramatické nejsou. Hyundai určitě dokáže nabídnou slušné podmínky, zákazníka si najde, ale jak jsem napsal, 600 tisíc ti dává nemalé možnosti.
Kůže nikoho nezajímá a už vůbec ne ta béžová parodie v podání korejců. Když to nemá ventilaci sedáků a na zimu bufík na pořádné prohřátí kabiny, tak si kůži koupí jenom kaskadér, to už raději umělou Alcantru v Golfu - u výbavy Highline v základu... Střešní okno je také pro hejly (klient hojandéé?) snižuje to výšku stropu v kabině, neustále je to špinavé a ptačí trus je z pohledu z kabiny doslova k poblití. Co tam máš dál?
Bobe, ale to není o tom, jestli kůže nebo okno je potřebné nebo ne...to je o tom, že je tady porovnáváno neporovnatelné...proto jsem se osočil na Rohypnola, když se hodil odkaz na absolutně jinou skladovku, než je hodnocená i30...o ničem jiném to není...
Myslím, že nejde o konkrétní kus, ale obecně o poměrně dost zoufalou snahu prezentovat korejce nižší střední za 650 jako výhodnou cenu. Viz seznam aut v diskusi za velmi podobné peníze. U toho golfa siza stejné peníze můžete vyhodit haldex a dorovnat si např. kožený interier. Asi se shodneme, že i přes solidní skok korejci sice můžou chtít být srovnáváni s golfem, ale jaksi jim i oproti výběhovému modelu pořád kus chybí.
Chápu, že Hyundaieou platí extrémní částky za propagaci a je módní koreu nekriticky vychvalovat, ale tohle je už opravdu přitažené za vlasy.
hmmmmm, tak když si vemu že motor duní pod 2 tis a nad 3,5 tis otáček, tak spektrum kdy je v autě "relativní" ticho je tristní. Měl jsem dýzla v Audině, předtím v Golfu, Fiatu a Volvu, ale už to nikdy nechci, dunění mi začlo neskutečně vadit, k tomu jiné známé věci na moderních dýzlech, výsledkem je že mi to už fakt nikdy nesmí do domu
Za 650 000 je Golf GTD (713 000 s DSG)
Za 490 000 P308 výbava ALLURE s 2,0 HDI 120 KW Automat.
Za 660 000 Octavia 2,0 TDI DSG Elegance
Za 630 000 Citroen DS4 2,0 HDI 120 KW
Za 590 000 Mazda 3 TX Plus Navi s 2,2 MZR-CD 150 Hp
Za 609 000 Fiat Bravo 2,0 MultiJet 165 Hp sport
Za 650 000 Ford Focus 2,0 TDCI PowerShift Titanum
Za 649 000 Honda Civic 2,2 i-DTEC 110 KW Executive
Za 460 000 Chevrolet Cruze LTZ 2,0 VCDi AT 163 Hp
Za 605 000 Opel Astra Cosmo 2,0 DTH 212 KW 6AT
Za 509 000 Renault Megane Bose 1,6 dci 96 KW
Za 500 000 Seat Leon FR 103 KW 6st
Za 638 000 Seat Leon FR 125 KW DSG
za 629 000 Subaru Impreza 2,0d 110KW (699 000 verze sport)
Za 574 000 Toyota Auris sol D-4D 125 KW
tak námatkovo Cruze, Auris, Leon, Bravo... Astra, Megane a Octavia budú asi na rovnakej úrovni. Dovybav si ich ale na úroveň i30 a ceny budú niekde inde...
Uvedl jsem ceny vrcholných verzí a motorizací jednotlivých modelů. Ale porovnávat, jestli má ten či onen o jednu věc méně nebo více nebudu, na to nemám čas. Nehledě na to, že u většiny jmenovaných aut je k dispozici slabší motor, který je k 1,6 crdi blíže a tím pak zásadně i padá cena.
Jinak jsem se u uvedené výbavy testovaného kousku nedočetl o ničem, co by bylo za zmínku. Jediné, co by některé mnou uvedené verze mohli postrádat v základu nejvyššího stupně by mohla být navigace, kůže a panorama. Ale to určitě nebude u všech.
Tak si ten seznam, co jsem vypsal aspoň přečti a nevař tu z vody. Když tam je AT, tak je to tam uvedený. Panorama někteří z nich nejspíše ani nenabízí a je to věc, která hodně lidem nejspíše ani chybět nebude. Jak je to s kůží netuším. Jak jsem psal jsem podrobné specifikace vyjmenovaných verzí nezkoumal.
Jinak řečeno u šesti mnou jmenovaných automat je (nevylučuji, že k některým jsem to zapomněl napsat, nebo jsem si toho nevšiml).
Je skvělá investice připlatit si u i30 za automat, co o 1/3 zvýší spotřebu.
Nejprve nejsi schopný si ani přečíst příspěvek, na který reaguješ a píšeš, že tam není žádný AT. Pak místo toho aby jsi si ověřil, jestli jsem uvedl pravdivé informace, tak zase radši mlžíš. Já jsem neudělal nic jiného, než si otevřel ceníky, nebo konfigurátory a ty auta tam našel. Ty jsi nejsi schopný to ani přečíst, ani ověřit. Tak mi pak nějak připadá, že ten kdo píše bludy tu nejsem já, ale nějaký "jazva".
"predpokladám, že väčšine budú chýbať vo výbave oproti H automat, panoramatické strešné okno a kožený interiér. čiže + 100t CZK. "
ako vidíš predpokladal som, že VäČŠINE tebou vypísaných áut budú chýbať automaty. Po ich prepočítaní sme obaja zistili, že je to naozaj tak a môj predpoklad bol teda SPRÁVNY, nakoľko 9 áut z 15 tebou uvedených, ten automat naozaj nemá. Kašli na to, robíš tu zo seba - ako už býva pravidlom - retardéra... Už iba zopakujem. Aké predvídateľné... >:-[]
"Ani jedno z tých áut" znamená, že medzi ne patrí aj i30. Ide mi len o to, že tu poniektorý duchom chudobnejší jedinci píšu bludy o tom, že je Hyundai i30 drahší ako porovnateľné autá konkurencie. To je samozrejme nezmysel...
A zase jen plané řeči, které nejsi schopný si ověřit. Zkusím ti to napsat jak pro bl.be.čka, aby jsi to pochopil. Vzal jsem vždy nejvyšší výbavu a nejsilnější možný diesel. Pokud tam byla kombinace s AT, tak jsem vzal verzi s AT. Je jasné, že když se k tomu AT nenabízí, tak jsem ho těžko mohl uvést a těžko ho také zákazník dostane. To, že se k některým modelům a motorům nenabízí je normální věc a proto jsem také uvedl značné množství možností. Kdyby jsi nebyl líný jak veš, tak si ten konfigurátor otevřeš a nebudeš se pořád snažit mlžit.
Také jsem psal, že jsem se nezabýval tím, jakou výbavu jednotlivé vrcholné dieselové verze mají, takže jestli mají kůži, panorama, navi a pod nebo ne jsem nezkoumal. Je ale jasné, že vrcholným verzím žádná zásadní výbava chybět nebude. Jestli máš tu potřebu si to zjistit, tak si to na webu najdi.
ja už na teba vážne nemám slov. Ty si schopný niečo napísať, potom to poprieť, potom napísať, že som s tým začal vlastne ja a nakoniec mi napíšeš, že som "líný jak veš" a pritom sám píšeš, že sa ti to nechce hľadať... >:-[] A to mi chceš ešte niečo písať ako pre bl.be.čka. Ty stále píšeš ako bl.be.ček, tak sa teraz nemusíš špeciálne snažiť.
Vypísal si tu zoznam áut, ktoré podľa tvojej chorej mysle majú byť konkurenciou hornej i30 a potom zistíš, že vlastne väčšina ani nemôže byť konkurenciou, pretože im chýba výbava za minimálne 100t CZK. >:-[] A ešte tu ideš niekoho osočovať. Si trápny...
Výbava nejezdí a rozdíly v ní už budou jen malé. Kari.laz. tady upozorňuje na nesmyslně vysokou cenu za korejský vůz. Pokud I30 stojí jako DS4 nebo Golf GTD či Ford Focus, tak není něco v pořádku. Nabízí se otázka, zda může něco proti těmto vozům vytáhnout .... a jestli to jediné je panoramatické střešní okno a celokožený interiér (btw. DS 4 jej myslím má)., tak nevím proč tady pane jazva spamujete.
I30 není ani hezčí, ani kvalitnější ani nemá lepší dílenské zpracování nebo techniku. A není ani rychlejší, ani sportovnější. Což je v pořádku, je to Korejec, tak ať se vytáhne cenou ... a ouha,to se zatím neděje. Místo toho finance nalívají do reklamní masáže. :-)
podstatné je, že výbavu sa pripláca všade. Aj u kórejcov. Keď teda nie je podstatná, tak to potom proti i30 môžeme postaviť aj Daciu Sandero a bude to OK, veď výbava nejazdí. Golf GTD je o 100t drahší, DS4 tiež, FoFo taktiež. Takže kto je drahý?
ja už na teba vážne nemám slov. Ty si schopný niečo napísať, potom to poprieť, potom napísať, že som s tým začal vlastne ja a nakoniec mi napíšeš, že som "líný jak veš" a pritom sám píšeš, že sa ti to nechce hľadať... A to mi chceš ešte niečo písať ako pre bl.be.čka. Ty stále píšeš ako bl.be.ček, tak sa teraz nemusíš špeciálne snažiť.
Vypísal si tu zoznam áut, ktoré podľa tvojej chorej mysle majú byť konkurenciou hornej i30 a potom zistíš, že vlastne väčšina ani nemôže byť konkurenciou, pretože im chýba výbava za minimálne 100t CZK. A ešte tu ideš niekoho osočovať. Si trápny...
620.000 Kč za hatchback nižšej strednej súdny človek nedá. Za tie prachy mam Megane Grandtour s 1.6dci ktory je technikou niekde uplne inde a svojou konstrukciou a rozumnymi napadmi moze byt velmi dobrym motorom. A este mi zostane 100000 za ktore mam kopec nafty. Majitela 1,6dci nebudu pravdepodobne nikdy obtazovat problemy s EGR a tym ze sa rychlo zohreje sa menej opotrebuje. I30 vyzera krajsie /tak cirkusantsky z vonku i z vnutra/ a ma viac miesta vzadu ako Megane Hatchback, ale to je asi tak vsetko. BTW necudujem sa ze i30 je prepadak v spolahlivosti podla ADAC. Korejci raz na tie dlhe zaruky doplatia, ale aj ta zaruka je obmedzena dodrziavanim zmluvnych podmienok.
Omg...víš o čem je to hodnocení ADAC? Co bylo napsáno v tom článku...že Hyundai propadl díky problémům s autobaterií...pokud to byla chyba baterií, tak je to problém dodavatele (ano, to padalo třeba u Golfu, když se problémy s řetězem sváděly na dodavatele)...osobně si, ale myslím, že pokud se někomu vybije baterka, tak je to problém řidiče...ADAC je jediné hodnocení, ve kterém Hyundai propadl, takže jeho vypovídající hodnota je poměrně nízká...
Tak evidentně jsi ten článek nečetl. Bylo tam napsáno, že se vyskytlo hodně problémů s bateriema, ale nikoli, že to byla jediná závada, nebo že to byla závada jen korejců. Navíc nikde nebylo sděleno, jak se závada projevila, jestli za jízdy, po jízdě, kdy už pak nešlo nastartovat, nebo před jízdou po stání. Navíc to spíše poukazuje na problém s dobíjením, nebo špatně řešeným (spočítaným) systémem dobíjení.
Já jsem ale přeci nikde nenapsal, že problém s bateriemi byla jediná závada co Hyundai měl...
V minulosti jsem pracoval na importu Hyundai a i30 s bateriemi nikdy žádný zásadní problém neměla, takže mě i udivuje, že němci s tím problém mají...
Spíš by mě zajímalo, jaké asistenční služby (firmy) využívají, které značky...služeb ADACu nevyužívá v rámci asistenčních služeb každá automobilka, a to může ovlivnit tuto statistiku...navíc bych chtěl vidět rozpis těch 230 tisíc větších poruch po modelech, bez zmíněných problémů s baterií apod...
Někdo tu pod článkem o ADACU uváděl, že asistenční služby adac využívá v Německu cca 50% všech registrovaných aut, respektive 50% aut v Německu je registrováno u adacu. Pokud tomu tak doopravdy je, tak je to poměrně slušný vzorek na to, aby měli nějaké vypovídající informace.
To je otázka. Pokud má baterie malou kapacitu, tedy automobilka použila nedostatečnou specifikaci, tak nejde o chybu dodavatele. Stejné by to bylo, pokud by tam byl slabý alternátor. Stane se. Mr.Murphy by nám asi mohl poreferovat o patáliích s vybíjením.
Neřiď se jen nějakým ADAC výsledkem... je to standartně spolehlivé auto - klid! Jinde nalezneme i jiné výsledky: v Británii i30 největší spolehlivost... známka spolehlivosti v jistém motor. magazinů po mnohých ujetých km = 1,8... velmi dobré... žádný zásadní problém... jinde výsledek lehce nadprůměrně spolehlivé - prostě nad-průměr... mnohé jiné vozy jiných značek skončili mnohde zase daleko dole ve spolehlivosti... já mám i30 2009 a naprostá spolehlivost vozu... takže to chce rozvahu... i30 je skvělé auto, mohu doporučit! :yes:
Ano najdou; a ne málo! >:D Přečti si prodeje za poslední měsíce v nižší střední (snad jsi to nepřehlédl)...
"Pokračující mimořádný zájem zákazníků o model Hyundai i30 ukazují výsledky březnových prodejů. Model i30 tak potvrzuje svou ambici stát se nejprodávanějším vozem v České republice. V březnu letošního roku bylo prodáno 547 vozů i30, což je oproti březnu loňského roku nárůst téměř o 40%. S podílem 18,9% je tak model i30 jedničkou v segmentu C. Prodeje i30 zaznamenaly značný nárůst, přestože celkové prodeje v segmentu C klesají. Za 1. čtvrtletí letošního roku si koupili zákazníci v České republice 1068 vozů i30, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o téměř 30% a i za první čtvrtletí je i30 nejprodávanějším vozem v segmentu C." >:-[]
K tej tabuľke áut:
1. okrem toho Renaultu tam prakticky vidím samé 2-litre v dechte - takýto motor do tejto triedy áut podľa mňa nepatrí vôbec.
2. neviem, aké sú tvoje kritériá pri výbere auta, ale z mojej strany idú hneď von nasledovné:
- nedostatok priestoru: Civic, Megane, Impreza, Mazda 3, Bravo, Astra
- neakceptovateľný podvozok: Leon, Focus, Mazda 3
- nedostatok čohokoľvek, čo robí auto autom: Octavia
- pocit "ľudskej úbohosti" pri šoférovaní: Golf
- zlý vtip na tému "automobil": DS4
- hrubé ergonomické prešľapy: Auris (konkrétne poloha radiacej páky)
- absolútny nedostatok solídneho benzínu: P 308
- toto je auto?: Cruze
No a už mi zostáva len showroom Hyundai >:D .
Brané trochu zo srandy, ale porovnanie áut nie je len zoradenie výbav a výkonov, žiadne nie je dokonalé a je len na konkrétnom človeku, ktorý aspekt je ochotný akceptovať a naopak, ktorý predstavuje preňho neprekonateľnú prekážku - teda bavíme sa o ľuďoch, ktorí aspoň trochu vedia, čo od auta chcú. Napríklad ja mám 193cm a 105kg, môj starší syn dokonca 196cm - predstav si, ako sa za seba súkame do tebou uvedených áut... Koľko áut ti tam zostane? Vo všetkých, tuším až na DS4, som minimálne sedel a môžem ti povedať, že priestorovo mi tam ako-tak vyhovujú 3-4 modely... A to sme sa nezačali baviť o iných nárokoch na auto...
Ty jsi ty auta živě nejspíše ani neviděl, natož v nich seděl, nebo jel.
Pobavil jsi
- neakceptovateľný podvozok: Leon, Focus, Mazda 3
- nedostatok čohokoľvek, čo robí auto autom: Octavia
- pocit "ľudskej úbohosti" pri šoférovaní: Golf
- zlý vtip na tému "automobil": DS4
- absolútny nedostatok solídneho benzínu: P 308
Musíš trochu menej čítať rôzne testy... Už keď som to písal mi bolo jasné, že z podvozkov Leona, Focusu a Mazdy 3 "testéri" pravidelne uchcávajú a z tvojej reakcie vidím, že asi tie články dosť hltáš :-) . Neboj, s Focusom som si užil svoje, isto keby som mal zajazdiť najrýchlejší okruh, tak ho beriem, ale do rodiny a na každodenné jazdenie v žiadnom prípade, ani by som o tom neuvažoval, neviem, čo ti na tom nie je jasné... Mimochodom, keď tak rád čítaš, tak v aktuálnom Světe motoru je veľký test ceedu, ktorý je bratom i30, prečítaj a možno zistíš, že viac ľudí by si v tom tvojom zozname áut vybralo i30/ceed... Ešte otázka - prečo si vypichol toto:"- absolútny nedostatok solídneho benzínu: P 308"? To ako chceš tvrdiť opak? >:D . Možno to robí to čítanie, som si všimol, že v niektorých českých časopisoch ešte stále "odporúčajú" 1,6THP ako dobrú motorizáciu pre P308 >:D . Pritom od samotného dealera Peugeot mám už dávnejšie info, že do Čiech sa tento motor má úplne prestať dovážať a ak sa nemýlim, tak ju už u vás pri 508čke stiahli z ponuky... A tie dva VTi motory sú zlý vtip... Stále mi nie je jasné, čo som prehliadol, čo za solídny benzín sa do 308 montuje >:D ...
Proč by se měl THP zrovna do ČR přestat dovážet? U 508 vypadla 1.6 VTi. VTi jsou naprosto ok, chce to však osobní zkušenost, podle čtení tabulek s parametry mi to taky nepřišlo nic moc.Tohle je zas nějaká blbá provokace :-)
že na něj vůbec reaguješ. Nejdřív jsem myslel, že si dělá srandu, tak jsem zareagoval, ale když vidím, že to nejspíš myslí vážně, tak už na něj nereaguju. Už jenom, že u 308 jsou 4 benzínové motory od 98 Hp do 200 Hp (GTI). To je o jeden motor víc, než u Hyundai. ta je se musí spokojit s 99-136 Hp.
Škoda navýšení spotřeby s automatem. Jezdil jsem s automatem v i40, pocitově snižuje dynamiku auta, ale řadí parádně. Skoro všichni co automaty jezdí říkají že by manuál už nechtěli. Docela tomu po krátké projížďce věřím. Pokud by byla spotřeba stejná jako u manuálu tak bych o tom příplatku docela uvažoval.Myslím ale že takhle vybavených i30 se za tu cenu prodá úplné minimum, pokud vůbec nějaké. To už radši trochu míň vybavenou i40. :-)
Pokud chceš stejnou spotřebu u manuálu a u automatu, kup si koncernovou dvojspojku. Mám a spotřeba dlouhodobá 1,8 TSI 6,7l/100 km. 1,6 CVVT ( taky vlastním ) s hyundai automatem si se stejným stylem jízdy vezme nejméně o litr víc při nesrovnatelně nižším výkonu - navíc je líná až běda, tak pro důchodce. >:-[] . Navíc je hloupá, neumí se na rozdíl od koncernové přizpůsobit stylu jízdy řidiče.
"Pokud chceš stejnou spotřebu u manuálu a u automatu, kup si koncernovou dvojspojku. "
Já říkám: "Pokud chceš stejnou spotřebu u manuálu a u automatu, kup si Mazdu CX5" >:D
Značka, která se zde vyprofilovala jako prodejce rozvrzaných vozíků za 250k + koberečky zdarma, se najednou stává dostupnou prémií za 600k... >:D To jsou veletoče, panečku >:D
Uplatnění dieslu bych spíš viděl u připravované verze i30 combi. Jedno se asi 1,6 crdi nedá upřít, jeden z těch nejspolehlivějších motorů současnosti. :yes:Spolehlivost GDI se teprve uvidí.
Hyundai se povedl. Představuje opravdu slušnou nabídku ... v korejské lize. Evropský mainstream je ve všech ohledech dál, jen tou cenou se Hyundai stihnul dotáhnout :-!
Když to vezmeme kolem a kolem, tak tu máme průměrný diesel s průměrným automatem, přičemž už jen pojetí "automat" znamená v porovnání s DSG, TCT apod. podprůměr.
Jedné, čím tedy i30 doslova ohromuje, je ambiciózní marketing a ambiciózní cena. Na druhou stranu, naprosto průměrná testovaná kombinace je stejně zcela okrajová záležitost, je otázkou, jestli Nošovická linka tuhletu kombinaci ještě vůbec někdy vyrobí...
Naprostá většina půjde v základu s 1.4 benzinem, ti, co si potrpí na pěkně vypečenou rýži místo sáčku, tak budou mít 1.6 GDI.
Celkově tedy :yes: hyundai i30 splnil, co se čekalo - důstojný průměr.
jistě že mají. Jenže rozdíl je ten, že u konkurence jsou právě vyšší verze a silnější motorizace MNOHEM zajímavější, než základ. To je to, co odlišuje Ceeda/i30 od evropského mainstreamu.
Vrchol i30 je prostě jen důstojný průměr ;-)
Lenže u konkurencie si za tie hračky čo sú lepšie od vrcholu Hyundai aj pekne priplatíš. Vrcholné verzie konkurencie sú cenovo niekde úplne inde ako cena tohoto testovaného modelu.
Najprv sem ťaháš vrcholy ponuky, potom sám uznáš, že tie sú oveľa drahšie aby si to nakoniec zaklincoval "úžasným" poznatkom, že Golf je aj tak lepší. Veď to je SAMOZREJMÉ a preto je aj drahší!!!!
Nemusí to být jen obligátní Golf. Nová C4 1,6 HDi (112 k) Exklusive. I v automatu se vejde pod 500 000 se současnými akčními cenami. Je to hezčí auto a určitě i kvalitnějí.
Nová C4 už zase až taká nová nie je a predáva sa mierne povedané podpriemerne. či je to krajšie auto ako i30 nech si vyberie každý súdruh podľa vlastnej chuti a s kvalitou by som bol veeeeľmi opatrný. Minulá C4 nebola zrovna etalónom kvality a spoľahlivosti.
To je pravda, C4 je na trhu asi rok. Na druhé straně tu bude dalšíh pět. Kia i Hjondé co dva roky mění typy a vzhledy svých vozů velmi radikálně. Citroen šel kvalitativně dopředu
Mne osobně zaráží shovívavé hodnocení téhle kombinace. Slyšel jsem na ní víc kritiky. Na druhou stranu, když člověk odhlédne od prémie, DSG, TCT, tak jak na tom vlastně trh je? S Opelem a Fordem zkušenost nemám (kromě dvouspojky Getrag, která mne nenadchla) a Francouze považuji dlouhodobě za zklamání v tomhle ohledu (možná mi nějaký špičkový automat utekl), u mne spadají do kategorie nekupovat. Pokud vyrovnání se znamená dosažení úrovně Francouzů, tak je to pořád nekupovat. Takhle si prostě moderní automat nepředstavuji. 7G Tronic Plus i ZF také umí spotřebu snížit a představují to, čemu říkám moderní automat, ne deset let stará vykopávka. Otázka je, jestli člověk neobětuje trochu výbavy ve prospěch něčeho vyspělejšího. Mne by třeba na stejné peníze vyšla Giulietta s TCT ve výbavě Turismo s dvoulitrovým dieselem a 125 kW. Nebude mít stejnou výbavu, ale přiznejme si, kdo by váhal? :-) Cena je to před smlouváním, takže ještě je prostor pro vylepšení.
GDI sa mi pozdava ovela viac, kto chce setrit nech chodi peso :yes:
navyse automat a diesel to je skutocne cool kombinacia >:D pre auto nizsej strednej triedy, takych aut sa u nas rocne preda menej ako mame prstov na ruke
inak sa mozrejme i30 je paradne auto, neskutocna sleha ktora sa este len rozbieha a neprajnici z nej uz maju bobky :yes: ale sranda este len zacina :yes:
preco garazujete auto, ktore dlhodobo testujete? Netestujete to este nahodou iba na dialnici?
a ta poznamka o najlepsich motoroch 1,6 77kw... naozaj sa musite znizovat k takymto ubohostiam? ved ten 1,6 96kw aj napriek linearnejsiemu narastu vykonu ma vyssi momentalny vykon vo vstkych otackach, vsetko pod 1500rpm neriesim, kedze to je nicenie 4valca napriek kludnemu chodu, o ktory sa stara hlavne dvojhmota a pekne sa tym nici.
pre priklad, 1,6dci 96kw pri 4000rpm, dava moment 320Nm pri 1750rpm.
1,6tdi 77kw pri 4400rpm, dava moment 250 Nm v pásme od 1 500 do 2 500.
Takze si jazdite na "elitnom" motore, ktory musi logicky mat kratsie prevody, aby sa aspon tak tak drzal na chvoste normalnych motorov.
Pre redakciu: poslite recenzentov aspon na zakladny kurz funkcie motorov, kedze si myslism, ze 50% vasich citatelov ma lepsie znalosti ohladom techniky aut ako recenzenti.
Ani korejci neklamu na papieri, len sa treba na udaje pozerat obsirnejsie ako len napr 1,4 90kw. V tom pripade naozaj 1,2tsi jevcelku zivsi motor. Hodne napovie aj hodnota max krutaku, z tejto hodnoty si domyslis ako sa auto bude chovat v nizsich otackach, nepotrebujes to ani preratavat, na zakladnu orientaciu staci zakladna logika. Takze ak korejec napise na tu 1,4 125Nm pri 4500 tak vies ze sa proste pod 4000 nic nebude diat a ten vykon nazenu otackami niekde pri 6000rpm, hovorim hypoteticky, nechce sa mi preratavat/hladat hodnoty
U dCi je to otazka zabehu. Novy motor je onicom, potrebuje to najazdit nejake kilometre. Mam 1,5dci 100k a prvych 15.000 km bol uplne mrtvy pod 2000ot a mal velku odozvu na plynovy pedal. Zabehom sa to ale vyrazne zlepsilo a teraz /253tis km / bezne jazdim pod 1800 ot, dokonca aj na 1500 otacok ked idem sam, co je na maly motor slusne. Nastastie nemam dvojhmotak takze sa da jazdit velmi dole. Aj odozva na plyn je uplne inde ako na zaciatku. Myslim ze 1,6dci bude o tom istom, treba najazdit nejake kilometre a potom hodnotit, a bude to urcite skvely motor.
Este raz 320Nm pri 1750rpm. To je max hodnota. Z nej sa da vypocitat momentalny vykon pri tych rpm. To neznamena, ze pod tuto hodnotu je krutak 0Nm. Este pri 1500rpm tento motor bude mat viac alebo rovnako Nm ako tdi. Dalej pod 1500rpm ma to uz nezaujima a nemalo by nikoho kto ma rad svoj motor. Proste 4valec konstrukcne pod 1500rpm a plnym plynom nie, mozze mat aj 10 vstrekovacich davok za takt a stvorhmotu, proste nie.
A ještě k té garáži - důvodů je celá řada, ale tak pro zajímavost: v Praze je to nastaveno tak, že pronájem garáže je poněkud paradoxně levnější než parkovací karta opravňující beztrestně zastavit na ulici.
Lenze to je potom skresleny dlhodoby test, je rozdiel ked auto parkuje na ulici a znasa teplotne vykyvy, priame slnko, vietor, dazd, sneh, vlhkost a je rozdiel ked auto parkuje v stabilnom prostredi, rovnaka teplota suchy vzduch atd...
i30 i v tomto provedení prostě jasně vynikajícím způsobem dostupná prémiovost!!! :yes::yes::yes: >:-[] HYUNDAI! ;-)
"Pokračující mimořádný zájem zákazníků o model Hyundai i30 ukazují výsledky březnových prodejů. Model i30 tak potvrzuje svou ambici stát se nejprodávanějším vozem v České republice. V březnu letošního roku bylo prodáno 547 vozů i30, což je oproti březnu loňského roku nárůst téměř o 40%. S podílem 18,9% je tak model i30 jedničkou v segmentu C. Prodeje i30 zaznamenaly značný nárůst, přestože celkové prodeje v segmentu C klesají. Za 1. čtvrtletí letošního roku si koupili zákazníci v České republice 1068 vozů i30, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o téměř 30% a i za první čtvrtletí je i30 nejprodávanějším vozem v segmentu C." >:-[]
Vysoká cena, automatická převodovka USA typu - auto více žere a méně jede, obrovská ztráta hodnoty - vhodné pro jedince, kteří si ho nechají min. 10 let, ale to už bude pravděpodobně celé kvést (předchozí i30, Kia Ceed a pod.), vysoká cena prohlídek, ND, nízká životnost spotřebních dílů atd. ... navíc toto auto nemá "duši", vhodné pouze pro neznalé jedince pro přesun z bodu A do bodu B, ale na to stačí úplně jiné káry ... Kdysi jsem byl v Soulu, shodná auta tam stála třetinu, než u nás ... co se od nich tedy může čekat, byť to vyrábějí v Evropě??? Navíc tam nejezdí téměř žádná auta starší cca 5-6 let, nedělají auta s životností na kterou je zvyklý obyčejný Čech ... :-( Závěr??? i30 ano, ale v plné výbavě pod 300tis.Kč, pak by to možná mělo smysl ... !
ze stejnych duvodu se nevyplati koupit ani zadne jine normalni auto :-)
Pokud to beres takhle, tak nejlepsi investici je nejaka social edition Logana anebo naopak veteran za 5 mega, akorat s nim nesmis vubec jezdit :-!
A Hyundai necili na cilovou skupinu levnych aut, z toho uz se vybabral v dobach, kdy delal Atosy a podobne hnusne potvory.
Uz konecne slezte z toho stromu, CR neni stredobod sveta.
A zeme, kde se plati 180 tisic Kc za ojetou ochcavku 1.9 TDi prvni generace je celosvetove naprosto unikatne nenormalni. >:D >:D >:D
Mozna by nebylo od veci je sem dovazet ve velkem, dokud nam ekoloby nezatrhne kourici sazomety. Vsude jinde v Evrope stoji polovinu.
Dobrý den,
jak jsem v článku viděl pasáž "Ti opravdu nejlepší a tam je zmíněn jako jeden z nej 1.6 TDI od VW " tak vážně nevím co si o redaktorech myslet. Nejste náhodou placení rovnou marketingem VW?
Ten motor je vše, jen né špička, průběh výkonu a točivého momentu má sotva průměrný, do 1500 otáček má tendence zhasnout poté do 2000 se prakticky nic neděje a čeká se potupně na turbo, ve vyšších otáčkách je motor velice hlučný a tak jej nemá smysl točit, zatím jsem vyzkoušel 6 ruzných vozů s tímto motorem a ten motor se chová všude +- obdobně. Octavia a jiné vozy s ním působí velmi líně v porovnání s předchozí verzí 1.9 TDI PD.
S 1.6 JTD souhlasím, to je velmi povedený motor.
Příště se prosím odpostěte od marketingových iluzí koncernu VW, článkům to přidá na objektivitě.
Ne, dozví se, že by se měl naučit řídit a neposlouchat nápovědu řazení.
V žádném případě nejsem fanda koncernu, aale jezdil jsem v Octavii (i Golfu) s 1,9 TDI 77 kW a v Ostavii s 1,6 TDI (77 kW) a ten druhý motor je jednoznačně lepší a rozhodně ne línější. Jen se s ním musí umět jezdit, častěji řadit a neřadit pětku už ve čtyřicítce, jak se to naši zdegenerovaní řidiči s PD naučili (ten "kopanec vocpodu"). Pak to auto jede dost slušně.
Motor 1,6 má stejný výkon a točivý moment dostupný v širším rozsahu otáček. Chová se víc jako benzín - začne táhnout až kolem 1800 ale táhne pak až do maxima a nezvadne ve třech tisících, jako PD. A spotřeba pod 5 litrů v běžném silničním provozu (mimo město a dálnice) je snadno dosažitelná.
Nevím, jaký jsi použil statistický vzorek a kolik z těch lidí ujelo alespoň 2000 km v každém z těch srovnávaných aut.
To, že to tvrdí 9 lidí z 10 neznamená, že je to pravda, Dřív taky lidi tvrdili, že země je placatá. Spíš to znamená, že 9 lidí z 10ti neumí pořádně řadit. Znám i takové, co řadí pětku ve 30km/h. To se samozřejmě s 1,6 tdi nedá. Ale objektivní měření je jednoznačné - parametry zrychlení 0-100 stejné, maximálka o 2 km/h nižší.
S 1,6 tdi jsem ujel asi 7000 km po nejrůznějších cestách (s 1,9 tdi jen asi ty 2000 km) a cítím se v ní mnohem bezpečněji, protože motor táhne rovnoměrně až do maxima. Dodnes s hrůzou vzpomínám na okamžik, kdy jsem se nechal záběrem té 1,9 tdi vyprovokovat k předjíždění a v půlce kamionu jí došel dech .
Jen ještě doplním včerejší zkušenost - trochu jsem se přetahoval s jednou 1,9 TDI, která chtěla závodit. Na dálnici akcelerace do kopce z 90 na 130 - podřazená čtyřka - hladce jsem mu ujel. Ale chce to motor opravdu točit (na čtyřku se dá točit až do 160 km/h)
Automat je potřebný pro lidi se sdravotním postižením. Ale nepochopil jsem pro se na začátku 21 století ještě vyrábí automaty s hydrodynamickým měničem, který se používaly ve druhé polovině minulého století. Byly těžké, měly velké ztráty a potřebovaly častou údržbu. Dnes v době elektronicky řazených klasických převodovek již považuji za krok zpět výrobu takového systému.
kvuli komfortu. Menic tociveho momentu je v necem horsi a v necem lepsi jak DSG, DSG obcas nevi, co tam kopnout, hydromenic zase vic zere. Soucasne prevodovky s tema prvnima nema vubec smysl srovnavat, tehdy byl hydromenic porad v akci a stupne byly 3, prinejlepsim ctyri a radily se naprosto analogove jenom tlakem oleje pripadne podtlakem sani a tahlem plynu, soucasne prevodovky s hydromenicem maji tech stupnu obvykle sest, plno ridicich jednotek a vesmes se po nejakem case premostuji specialni elektromagnetickou spojkou z duvodu snizeni spotreby.
Jedina nevyhoda, ktera opravdu zustava, je zvysena hmotnost, tam to je bez debat. Vyhodou napriklad je, ze pri rozjezdu nejde motor z nula otacek, ale z cca 900 rpm, prave diky prokluzu hydromenice.
Všem zdejším udatným a statečným korejcobijcům a drsným odpůrcům rejžožroutů doporučuji přečíst článek v AutoTipu č. 10, květen 2012, strana 44-46, zajímavé čtení.
:-) Ono to potrva, nez si zdejsi ryzobijecke forum uvedomi, ze Korea je co se prumysloveho potencialu asi 10x vyspelejsi zeme nez CR.
My tu jen montujeme nemecky odpad a jsme na to nebetycne hrdi, Korejci maji vlastni automobilky s vlastnim vyvojem, ktere se na ty Nemce rok od roku dotahuji bliz a bliz.
Uz ted predbehli Opel, Fiat a Renault a pokud neudelaji nejakou zasadni botu, tak se do 10 ti let stanou cleny absolutni spicky po boku VW, BMW a Mercedesu. :-!
No - jezdil jsem s předchozí generací i30 z půjčovny asi týden (auto vcelku nové - 20 000km) a celou dobu tam něco vrzalo a drnčelo a když jsem zavřel výdech ventilace, kvílel jako meluzína za komínem.
Hyundai i KIA jdou technickou úrovní prudce nahoru, ale bohužel ještě rychleji stoupá jejich cena a pokud nezlevní, tak je to zahubí. Hodně Čechů slyší na prodlouženou záruku. Já osobně měl u Forda 4 roky a hojně jsem toho využíval, auto bylo dost poruchové. Teď mám KIA Sportage a servis je stejně drahý nebo ještě dražší jak u Forda. A odchází tam úplně stejné díly. Takže bych neřekl, že je KIA nebo Hyudai technicky vyspělejší jak německá auta. Možná jen používají lepší díly od Denso. Ale v rámci snižování ceny bude kvalita stále horší, ale auta budou technicky vyspělejší. To znamená, že dříve odejdou a budou se měnit po kratší době. Ale v globálu to znamená zvýšení nákladů na 1 ujetý kilometr. ;-\
Motor: 4 válce,4 ventily?!?!
Páni redaktoři-Vy opravdu nevíte v čem jezdíte a na co píšete recenzi? To nemyslíte vážně-že?!?! :no::no: Opravdu k zamyšlení :-O