Novinky
mno uvidime, kdyz se kouknu na cenu stavajiciho MCV tak me snad sali zrak, auto urovne zigulika (ano, jel jsem v tom) s protikorozni ochranou Felicie za tuto cenu, celkem chapu ze jich jezdi tak malo, ostatni automobilky za posledni 3 roky tlakem trhu zlevnily v prumeru o 30 procent, jen dve z nich to nepochopily, Dacia a ....Honda, dobre jim tak, prodaji opet prd...
lulinak - kolik jsi najel s MCV km?
Nejraději mám bláboly některých diskutujících, kteří ve všem virtuálně jeli a jsou chytří jako stádo opic :no:
Máme 2 Logany MCV, z nichž jeden mám najeto cca 170 000 km, druhý 40 000. Mimo občasné praskání žárovek světlometů a asi 2 x podsvícení tlačítek se do nich lije jen benzín + běžná údržba. Párkrát jsem jel i 1,4 na dlouhou služebku a docela to šlo, poměr pracovní auto / cena / závady prakticky nemá konkurenci (aspoň z mého pohledu), klidně bych vzal ještě jednoho, ale zase 1,6, 1,4 je líná mrcha se spotřebou 9,5, ale to je mám blbost, že jsem chtěl ušertřit 20 tyček....
btw : u toho starýho se začíná objevovat rez kolem oken, ale zatím žádná hrůza, skoro to není vidět.
Nejraději mám bláboly některých diskutujících, kteří ve všem virtuálně jeli a jsou chytří jako stádo opic :no:
Máme 2 Logany MCV, z nichž jeden mám najeto cca 170 000 km, druhý 40 000. Mimo občasné praskání žárovek světlometů a asi 2 x podsvícení tlačítek se do nich lije jen benzín + běžná údržba. Párkrát jsem jel i 1,4 na dlouhou služebku a docela to šlo, poměr pracovní auto / cena / závady prakticky nemá konkurenci (aspoň z mého pohledu), klidně bych vzal ještě jednoho, ale zase 1,6, 1,4 je líná mrcha se spotřebou 9,5, ale to je mám blbost, že jsem chtěl ušertřit 20 tyček....
btw : u toho starýho se začíná objevovat rez kolem oken, ale zatím žádná hrůza, skoro to není vidět.
absolutní souhlas...... MCV mám a jsem s ním naprosto spokojen! Mám najeto kolem 130 tis.km a lejem naftu a měníme olej, druhá má přes 200 tis. km a je na tom stejně. Když sme na tom něco dělali, tak to byla jenom naše blbost. Věřim že 300 tis.km v poho vydrží a pude ještě dál :yes:
Souhlas. Máme pět MCV a takříkajíc dostávají zahulit. Ze 60% se pohybují po tzv. zpevněnývh cestách a je to v práci spíš popojíždění, Vyložit změřit, nastavit /opravit, naložit a popojet. A jinak se do nich lije benzín a voda jak se říká a pravidelný servis. Jako auto na práci nemá chybu.
Za podobné peníze je taky Berling👋Partner a ty mi přijdou povedenější. Lodgy mi dává smysl jen v 7-místné verzi, tam hledá konkurenci těžko.
Já mít ty peníze, tak si radši koupím dva roky jeté auto zvučnější značky, ve kterém se budu cítit bezpečně a jako v moderním autě. Měl jsem chvilku půjčené Sandero Stepway a připadal jsem si jak ve Felicii. Fabia první generace je o míle kupředu..
To je věc vkusu, taky preferuji ojeté a lepší, nicméně jsou lidé, co trvají na novém autě (a těch je opravdu hodně) a navíc hledají hlavně poměr cena/velikost.
Samozřejmě, ale logické důvody takové volby (za každou cenu nové) jsou mi neznámé 😄 Komfort, bezpečnost, jízdní vlastnosti, výbava a patrně i spolehlivost po pár letech provozu hovoří pro ojeté auto lepší značky. A to ani nemluvím o tom, jak to uvnitř v Sanderu smrdělo >😁 Navíc osmiletá Fabie bude podle mě v mnohem lepší stavu než šestileté Sandero.. Nemluvě o další ceně při prodeji..
Jo, já to taky moc nechápu. Respektive jsou mi jasné výhody koupě nového auta, nicméně u člověka, co chce šetřit, je to poněkud zvláštní, protože koupě ojetiny je z ekonomického hlediska o dost výhodnější. To ale nic nemění na tom, že takoví lidé jsou a v tomto duchu se nesl i můj příspěvek. Nesoudím, co je správné a co ne, jen v tom konstatuji skutečnost.
asi jsi neseděl v jakýmkoliv novým autě.Smrdí naprosto všechny a když ne,tak jsou to skladovky.Srovnávat Sandero z fábkou je hloupost.Do Sandera se totiž vejdou lidi i dozadu.Je rozdíl koupit si rumuna kterýho si nikdo ani nevšimne a nebo stát u prázdnýho parkovacího místa kde stála Fabie.Dacia je specifický auto...koupí si ho lidi,kteří neohrnovali nos u Feldy...prostě kus auta na léty prověřeném základu.PS: Osmiletá fóbie bude mít pokročilou korozi prahů..ve spojnici přední blatník-práh
Ty rozumbrado, z titulu své profese (možná spíš brigády) jsem za poslední tři roky vystřídal víc než 40 nových aut různých značek a co do smrdutosti jednoznačně vede Dacia. Na druhé místě byl pro mě Hyundai ix35. Ostatní auta spíš voní novotou, ale to, co předváděly tyhle dva vozy po odemknutí na sluníčku, bylo něco příšernýho.
A myslíš, že Sanderu dá někdo přednost před Fábií kvůli tomu, že vzadu vozí dospělý lidi? 😄 Nevím jak ty, ale ještě nikdy jsem neviděl plně obsazený Sandero 😄 Starý Fabie už se taky tolik nekradou, dneska mají zloději jiné preference. Radši si tam dám zámek zpátečky a tajný vypínač, odměnou mi bude lepší a hlavně fortelnější auto s lepší bezpečností.. Kus auta léty prověřeného základu? Takhle nemůžete přemýšlet, to byste musel do Ruska pro žigulíka 😄 Doba je dneska prostě jinde a fakt, že se vší vážností je Fabia konstrukčně z roku 1999 lepší než Sandero z roku 2008, stojí za úvahu. A hlavně to chce obě auta pořádně vyzkoušet a porovnat.
A myslíš, že Sanderu dá někdo přednost před Fábií kvůli tomu, že vzadu vozí dospělý lidi? 😄 Nevím jak ty, ale ještě nikdy jsem neviděl plně obsazený Sandero 😄 Starý Fabie už se taky tolik nekradou, dneska mají zloději jiné preference. Radši si tam dám zámek zpátečky a tajný vypínač, odměnou mi bude lepší a hlavně fortelnější auto s lepší bezpečností.. Kus auta léty prověřeného základu? Takhle nemůžete přemýšlet, to byste musel do Ruska pro žigulíka 😄 Doba je dneska prostě jinde a fakt, že se vší vážností je Fabia konstrukčně z roku 1999 lepší než Sandero z roku 2008, stojí za úvahu. A hlavně to chce obě auta pořádně vyzkoušet a porovnat.
právě že jsem měl možnost porovnat obé :yes: Fabia mk1 je mimo s motorama.Nejodolnější jsou 1.4MPi a 1.9SDi a skoro vůbec se nekradou.Bohužel do Fábky se dostane i chromej...a pokud chce člověk slušnej stav a dobrej rok,tak je stejně minimálně na sto tisících,nepočítám následný investice.A v porovnání s tímhle je 190 za Sandero Arctica zadara.
Jasně,Sandero nemá tak dobrý řazení..víc se naklání...ale každej den člověk nejezdí jen pro radost.(na to jsou jiný auta).Do Fobky se s 184cm dozadu skoro nenaskládám,nehledě na úzkou mezeru mezi B sloupkem a lemem kola.V Sanderu mám místa dost a nalejzá se daleko líp.Když ojetinu,tak za minimální cenu...když chci investovat víc...radši novej lowend
Jasně,Sandero nemá tak dobrý řazení..víc se naklání...ale každej den člověk nejezdí jen pro radost.(na to jsou jiný auta).Do Fobky se s 184cm dozadu skoro nenaskládám,nehledě na úzkou mezeru mezi B sloupkem a lemem kola.V Sanderu mám místa dost a nalejzá se daleko líp.Když ojetinu,tak za minimální cenu...když chci investovat víc...radši novej lowend
Investice bych řekl, že budou dlouhodobě oproti Dacii minimální. Stačí se mrknout na aktuální statistiky TUV v kategorii 2-3 roky. Dacia poslední, Fabka zhruba v půlce. Jasně, nová Dacia bude v záruce, ale tři roky... no nevim, nešel bych do toho 😄 Nov Sandero 1.6 za 190 tisíc. Za tu cenu můžu mít tohle: [odkaz] Výkon o něco málo menší, ale výbava někde jinde a věřil bych tomu autu rozhodně víc 😄 Nebo [odkaz] Motor slabota, ale jinak hezký auto. Nebo [odkaz] I když ta už je trochu menší..
rozšířená je 5/100.000km. Ten výběr v odkazech je slušnej ale myslím,že 207 nebude o moc dražší nová a C3 jsem nedávno viděl skladovku cca 220.Akorát mi přijde,že u Dacie se už moc nedá smlouvat s cenou...jinde s hotovejma penězma se dá se skladovkama kouzlit.Úplně bych zapoměl na Fiaty..Punta actual byly i za 160.Což je třeba proti Sanderu jiná liga jak designem,tak zpracováním.Dneska je od 180-250 ohromnej výběr funglovek,že by mi bylo z principu líto ty prachy dát za proprděnou sedačku.
Občas se pohybuju mezi dovozama atd...ojetiny naslepo bych se bál.Bouračky s malým nájezdem jsou zlatej důl.A nejhorší jsou třeba tága,nebo služebky s celopolepem...dá se z nich udělat tříletý auto s 90 na tachometru a skutečnost je třeba 10x vyšší
Občas se pohybuju mezi dovozama atd...ojetiny naslepo bych se bál.Bouračky s malým nájezdem jsou zlatej důl.A nejhorší jsou třeba tága,nebo služebky s celopolepem...dá se z nich udělat tříletý auto s 90 na tachometru a skutečnost je třeba 10x vyšší
Nikdy neporovnavaj jazdenku s novym. Ak chces byt korektny, tak najdi inzeraty zanovneho sandera tiez a potom uvidis co, sa oplati
Porovnávám, to, jaké jsou možnosti za stejné peníze, co je na tom nekorektního? takhle přemýšlí většina lidí 😄
Ok tak ja ti budem protiargumentovat 7ckovym bavorakom za tu cenu, ci tankom. Proste ak chces kupit nove, tak porovnavaj s novym, ak zanovne tak porovnavaj so zanovnym, ak chces kupit 308 zanovnu tak ju porovnaj so zanovnou daciou, ta tiez prinesie pridanu hodnotu vo forne nizsiej xeny rovnako ako ten pezot.
Ja zase nechapem ako moze niekto dat prednost fabii pred sanderom. Jedine co ma horsie od fabie je ze nema makcene plasty a dizajn interieru. Vo vsetkom ostatnom sandero fabiu drti. Od motora, cez vybavu za tie iste peniaze, vnutorny priestor, svetla vyska a celkovy komfort vysadania/nasadania a rozhladu na cestu koli vyske, bezpecnostou su na tom rovnako s bocnymi airbagmo ktore u dacie supluju 6bagov inde.
Pre mna rozhodne nie je komfort otierat sa o spolujazdca na fabii, ani trojhrncek nekultivovany a s kratkymi prevodmi zravy 4200rpm na dialnici fabia a 3600 rpm dacia u benzinu.
Btw na dacii sa da radit dvoma prstami, takze rozhodne zlu prevodovku nema
Pre mna rozhodne nie je komfort otierat sa o spolujazdca na fabii, ani trojhrncek nekultivovany a s kratkymi prevodmi zravy 4200rpm na dialnici fabia a 3600 rpm dacia u benzinu.
Btw na dacii sa da radit dvoma prstami, takze rozhodne zlu prevodovku nema
JJ, řazení v Dacii bylo slušný, to si pamatuju. Ani sedačky nebyly nejhorší. Ale pocit z řízení a na první pohledy viditelná snaha ušetřit, kde se dá, ve mně jednoduše důvěru na budoucí bezproblémovost nevzbuzuje. A statistiky spolehlivosti mi dávají za pravdu. Motor je slyšet v jakýchkoliv otáčkách, přejezdy nerovnosti se přenášejí snad i páky ruční brzdy a doteď mám v živé paměti, jak se na dálnci přenášely vibrace motoru do pedálu plynu, že jsem měl pocit, že tam něco probíjí >😁 Jednoduše jízdně srovnatelný s Felicií.
Srovnatelná bezpečnost? Ale snad tomu nevěříte 😄 Sandero (konstrukce 200😄 24 bodů a 3 hvězdičky, stará Fabia (konstrukce 1999) 4 hvězdičky a 26 bodů, nová Fabia 32 bodů 😄 Na měkčené plasty nejsem úchyl 😄 Pokud chce někdo nový auto za 190 tisíc, lepší volbu než Dacii asi nemá. Je to věc názoru, ale já osobně bych nebyl ochoten vyměnit bezpečnost, vyšší kvalitu, v uvozovkách "prestiž", jízdní vlastnosti a větší pravděpodobnost bezproblémovovosti do dalších let za to, že mám nové auto.
Srovnatelná bezpečnost? Ale snad tomu nevěříte 😄 Sandero (konstrukce 200😄 24 bodů a 3 hvězdičky, stará Fabia (konstrukce 1999) 4 hvězdičky a 26 bodů, nová Fabia 32 bodů 😄 Na měkčené plasty nejsem úchyl 😄 Pokud chce někdo nový auto za 190 tisíc, lepší volbu než Dacii asi nemá. Je to věc názoru, ale já osobně bych nebyl ochoten vyměnit bezpečnost, vyšší kvalitu, v uvozovkách "prestiž", jízdní vlastnosti a větší pravděpodobnost bezproblémovovosti do dalších let za to, že mám nové auto.
Pozri si crash testy sandera este raz, tento krat ale so 4mi airbagmi. Uvidis ze je to porovnatelne s fabia2. Tie airbagy+ pyropredpinace pasov su za priplatok 180eur, nechapem ze ich dacia nedala do zakladnej vybavy, zbytocne si pokazili meno lebo kazdemu sa vryli do pamate 3*. Sanderu boli zbytocne strhnute body za hluposti ako nesignalizacia nezapnutych pasov, ci chybajuce upozornenie na airbag, ci neupozornenie na isofi. Jedine opravnene za co strhli body bol zlomeny A stlpik.
psal jsem to nahoře...za 220 tisíc si nic dva roky ojetého zvučnější značky nekoupíš(pokud myslíš ford, vw, seat, opel...) páč ty nejsou za 220 ale za 450, a dva roky jetej francouz nebo orlando...to už je to samé co ta nová dacia...
No počítej spíš 300, aby to už mělo nějakou výbavu. Za 220 k tomu nebude ani volant a pedály.
však to říkám...pokud chce někdo srovnatelný 2 roky mírně jetý(skutečně-ne žádná stočená mrška z německa) stroj zvůčného jména s nějakým tim motorem a výbavou...tak 400-500 táců...já to vím, protože u nás na firmě kde brigádničim se v rámci úspory nákladů vyhodnocují varianty nového sedmimístného a zánovního sedmimístného vozu...a VW Sharan/Touran nebo Ford Galaxy/S-Max v dieselu do 50 tkm pod 400 neseženeš...to max nějakej ten smax před fl. nebo výběhovou starou generaci sharana z 2009...jinak galaxy/s-max kolem těch 450 tisíc se sehnat dají...(nalítáno kolem 30 tkm) novej sharan se pod 550 nedostane...ten je přirozeně alespoň o 100 tisíc dražší než srovnatelná verze od fordu...
Nějak jsem ztratil důvod proč si tohle auto koupit...
5-ti místná varianta je za 250 000Kč docela drahá...to si radši koupím hodnotnější a kvalitnější kombi.
7-mi místná varianta je podle fotek nepoužitelná. Pokud je v autě sedm lidí, nemá absolutně žádný prostor pro zavazadla, a neznám nikoho, kdo potřebuje převézt 6 lidí bez zavazadel...
Když vidím zpracování, design, výbavu a bezpečnost (4 hvězdy EuroNCAP to jistí) tak bych za to těch 250k rozhodně nedal...Logana jsem chápal, Sandero se neprodává, protože už tolik smyslu nedává, Duster je extra porce hnusu a nechápu proč si jej koupí někdo do Phy na sídliště a tohle je úplně konec...Lodgy je pro rozumného člověka nesmyslné auto...
5-ti místná varianta je za 250 000Kč docela drahá...to si radši koupím hodnotnější a kvalitnější kombi.
7-mi místná varianta je podle fotek nepoužitelná. Pokud je v autě sedm lidí, nemá absolutně žádný prostor pro zavazadla, a neznám nikoho, kdo potřebuje převézt 6 lidí bez zavazadel...
Když vidím zpracování, design, výbavu a bezpečnost (4 hvězdy EuroNCAP to jistí) tak bych za to těch 250k rozhodně nedal...Logana jsem chápal, Sandero se neprodává, protože už tolik smyslu nedává, Duster je extra porce hnusu a nechápu proč si jej koupí někdo do Phy na sídliště a tohle je úplně konec...Lodgy je pro rozumného člověka nesmyslné auto...
Nepoužitelný kufr u 7místného MPV není nic zvláštního. Např Opel Zafira minulé generace má při vytažení 6 a 7 sedadla z podlahy kufr jen 140 litrů. A nikdy to v testech nebylo zmiňované jako mínus. Navíc např. taxi, na převoz více lidí kufr nepotřebuje 😉
Jinak 4* v NCAP testech vidím pro Dacii jako krok vpřed, pořád se zlepšuje.
Dacii fandím, pokrok je vidět každým modelem. Logan byla první vlaštovka, Sandero se velice povedlo, hlavně ve verzi Stepway. Duster je na tu cenu dobré auto s výbornou průchodností terénem. Uvidíme, zda Lodgy bude sklízet podobný úspěch :yes:
Jinak 4* v NCAP testech vidím pro Dacii jako krok vpřed, pořád se zlepšuje.
Dacii fandím, pokrok je vidět každým modelem. Logan byla první vlaštovka, Sandero se velice povedlo, hlavně ve verzi Stepway. Duster je na tu cenu dobré auto s výbornou průchodností terénem. Uvidíme, zda Lodgy bude sklízet podobný úspěch :yes:
Podle mě zas Duster vypadá famózně. Samozřejmě nepůsobí nijak draze ani luxusně, ale má to šmrnc, a to je z mého pohledu to nejdůležitější.
Jak už zmínil kolega, nepoužitelný kufr má každé auto se sedmi sedadly (až na dodávky) a přesto si je lidi kupují, protože vozí hodně lidí a pokud je nevezeš na dlouhou dovolenou a potřebuješ odvést jen pár drobností, nevidím problém. Pokud se tedy prodávají i jiná sedmimístná auta, těžko to lze zrovna u Dacie považovat za nesmysl.
Druhá věc je, pokud těch 7 sedadel nevyužiješ, tak tu je ta pětimístná verze a pak máš auto pro 5 dospělých s obrovským kufrem za málo peněz a to si zákazníky tuplem najde.
Jak už zmínil kolega, nepoužitelný kufr má každé auto se sedmi sedadly (až na dodávky) a přesto si je lidi kupují, protože vozí hodně lidí a pokud je nevezeš na dlouhou dovolenou a potřebuješ odvést jen pár drobností, nevidím problém. Pokud se tedy prodávají i jiná sedmimístná auta, těžko to lze zrovna u Dacie považovat za nesmysl.
Druhá věc je, pokud těch 7 sedadel nevyužiješ, tak tu je ta pětimístná verze a pak máš auto pro 5 dospělých s obrovským kufrem za málo peněz a to si zákazníky tuplem najde.
Pokud chceš v sedmi na dovču, pár věcí dáš do kufru, na zbytek si koupíš rakev na střechu. No problemo 😉 :yes:
Nebo tak, hodit to do rakve, to mě ani nenapadlo. To auto jednoduše smysl má, a to pro lidi, co vozí hodně pasažérů, nemá cenu o tom polemizovat.
rakev 180cm stojí dneska sedmičku...což je krásný.Horší to bude s motorem.Logan MCV 1.4 naloženej...to je tragédie.Pěkná by byla Lodgy s 1.6 16V s E85
no k tomu můžeš dát rovnítko, i ta 1.6 v Lodgy by byla tragédie... >😁
nekoukal jsem na hmotnosti,ale pro pětimístnou variantu těch 62kW tak slabá není...1.6 16V by mohla bejt zajímavější výkonem i biolihem...
tak to už raději tu 1.2TCe 85kW, ale ani to zázrak nebude. nejlepší varianta 1.5dCi 79kW...
u turba bych se hodně bál spotřeby vs. zatížení/obsazenosti auta.dCi zase dvouhmota a filtr pev.částic.Tipuju to jako v německu...benzínovej motor s LPG a toroid pod autem.
pravda, s turbobenzinem od Rendlíka zkušenost nemám, ale u PSA 1,6THP je super, jsem z ní víc a víc nadšený... 😉
u turba bych se hodně bál spotřeby vs. zatížení/obsazenosti auta
Vždyť to je naprostý nesmysl. přeplňování dává motoru sílu a pružnost, takže není potřeba motor vytáčet a síly je ve srovnání s atmosférou víc. Tudíž je taky prakticky netečný k zatížení.
Rozežranost turbobenzinů hrozí jen agresivní styl jízdy. TO je to, co se na spotřebě dokáže výrazněji odrazit. A ne zatížení.
Vždyť to je naprostý nesmysl. přeplňování dává motoru sílu a pružnost, takže není potřeba motor vytáčet a síly je ve srovnání s atmosférou víc. Tudíž je taky prakticky netečný k zatížení.
Rozežranost turbobenzinů hrozí jen agresivní styl jízdy. TO je to, co se na spotřebě dokáže výrazněji odrazit. A ne zatížení.
No, ono vzhledem k tomu, že při zatížení (třeba i o několik set kg větší) na to musíš hodně šlapat, abys dosáhl uspokojivé dynamiky, tak se to na spotřebě moc dobře nepodepíše. Energie spálíš stejně jako při agresivní jízdě, jen rychlost zůstane nižší. Malé turbomotory jsou dobré jen na tabulkové hodnoty spotřeby, což je taky jediný důvod, proč se začaly vyrábět. Být to na výrobcích, nedělají to, protože to je horší. Má smysl si přeplňováním posílit už tak celkem silný motor a ne z nějaké 1.2 dělat turbem použitelný motor pro normální provoz, to fakt moc nefunguje. S atmosférou se dá jezdit taky za málo při klidné jízdě, když na to špápneš, spotřeba se zvýší realitivně málo, zátah turba odspoda nahradíš podřazením (což je méně příjemné, ale nic nepřekonatelného) a zásadní rozdíl bude v životnosti.
To je zcela zcestné. Proč "bys na to musel víc šlapat"? Motor má díky turbu sílu... Když máš atmosferický 2litr, tak taky nepoznáš velké výkyvy ve spotřebě kvůli zatížení. 1.4 T apod. má tolik Nm, jako nedávno atmosferické 2litry, 1.2 T na tom není dramaticky hůř.
To co píšeš, je prostě nesmysl...
To co píšeš, je prostě nesmysl...
Obávám se, že došlo trochu k nedorozumění. Já netvrdím, že na to s turbem musíš šlapat víc oproti atmosféře, já říkám, že s lehkým autem na to stačí pro dosažen uspokojivé dynamiky šlapat méně než s naloženým. To je snad jasné, na urychlení hmoty navíc potřebuješ víc energie, tudíž víc spáleného benzínu. Problém, o kterém je řeč, je v tom, že turbomotory ten benzín pálí celkem dost, když jim dáš příležitost.
Samozřejmě že auto s turbem má papírové hodnoty výkonu a točivého momentu jako větší objemy bez přeplňování. Turbo jen posílá víc vzduchu do motoru, řídící jednotka k němu přiřadí o to víc benzínu a tím se "tupě" zvýší výkon aniž bys dosáhl vyšší účinnosti či něčeho podobného. Bylo by klidně možné udělat 1,2 s výkonem Ferrari 458. Asi ale netřeba dodávat, že by to bylo trochu jiné kafe (nehledě na několikakilometrovou životnost), a to samé v menším měřítku platí i v běžných vozech. Jedinou reálnou nevýhodu 1.6 atmo oproti výkonově adekvátnímu 1.2 turbo spatřuji jen v tom, že si pro ten zátah musíš dojít do větších otáček, což znamená podřazení. A pak tam je ta v laboratorních podmínkách o pár deci nižší spotřeba...
Přijde mi, že pohled na downsizing je v očích mnoha lidí zidealizovaný a připomíná mi to reklamy na čipovaní, kde tvrdí, jak to má vyšší výkon, nižší spotřebu a úplně všechno je lepší, jen je potřeba spadnout na zem a uvědomit si, že se to někde projeví, ať už v charakteristice, tak v životnosti. Spousta lidí to bere tak, že když malý motor má výkony většího, tak automaticky musí být lepší, účinnější a prostě že z menšího objemu vydoluje víc výkonu. Tak to ale není, jen má turbo.
Samozřejmě že auto s turbem má papírové hodnoty výkonu a točivého momentu jako větší objemy bez přeplňování. Turbo jen posílá víc vzduchu do motoru, řídící jednotka k němu přiřadí o to víc benzínu a tím se "tupě" zvýší výkon aniž bys dosáhl vyšší účinnosti či něčeho podobného. Bylo by klidně možné udělat 1,2 s výkonem Ferrari 458. Asi ale netřeba dodávat, že by to bylo trochu jiné kafe (nehledě na několikakilometrovou životnost), a to samé v menším měřítku platí i v běžných vozech. Jedinou reálnou nevýhodu 1.6 atmo oproti výkonově adekvátnímu 1.2 turbo spatřuji jen v tom, že si pro ten zátah musíš dojít do větších otáček, což znamená podřazení. A pak tam je ta v laboratorních podmínkách o pár deci nižší spotřeba...
Přijde mi, že pohled na downsizing je v očích mnoha lidí zidealizovaný a připomíná mi to reklamy na čipovaní, kde tvrdí, jak to má vyšší výkon, nižší spotřebu a úplně všechno je lepší, jen je potřeba spadnout na zem a uvědomit si, že se to někde projeví, ať už v charakteristice, tak v životnosti. Spousta lidí to bere tak, že když malý motor má výkony většího, tak automaticky musí být lepší, účinnější a prostě že z menšího objemu vydoluje víc výkonu. Tak to ale není, jen má turbo.
Downsizing ale má smysl a při rozumném přístupu je jedinou nevýhodou životnost. Tam je to ale otázkou chování majitele v prvé řadě. Prostě turbomotory nejsou blbuvzdorné.
Jistě, že při zatížení se ti i u turbomotoru zvýší spotřeba, ale naprosto minimálně. Rozhodně mnohem méně, než u některých na vůz dýchavičných atmosfér (třeba HTP ve Fabii).
To, kdy malé turbomotory začínají žrát benzin, je když se začnou vytáčet, což není jejich doménou. Jsou stavěné na nízké a střední otáčky. Jenže vytáčet je stejně obyčejně nemá smysl, protože stačí přeřadit na vyšší stupeň. Tím, jak je křivka výkonu i točivého momentu plochá, nepřicházíš de facto o nic (ano, jiný převodový poměr...).
A k účinnosti - ano, malé turbomotory budou mít vyšší účinnost. Ale jen v určitém režimu (nízké a střední otáčky).
Jistě, že při zatížení se ti i u turbomotoru zvýší spotřeba, ale naprosto minimálně. Rozhodně mnohem méně, než u některých na vůz dýchavičných atmosfér (třeba HTP ve Fabii).
To, kdy malé turbomotory začínají žrát benzin, je když se začnou vytáčet, což není jejich doménou. Jsou stavěné na nízké a střední otáčky. Jenže vytáčet je stejně obyčejně nemá smysl, protože stačí přeřadit na vyšší stupeň. Tím, jak je křivka výkonu i točivého momentu plochá, nepřicházíš de facto o nic (ano, jiný převodový poměr...).
A k účinnosti - ano, malé turbomotory budou mít vyšší účinnost. Ale jen v určitém režimu (nízké a střední otáčky).
HTP mají vyšší spotřebu při zatížení proto, že je kvůli slabému výkonu musíš přetěžovat a mít pedál pořád na podlaze, aby to vůbec jelo. U rozumně silné atmosféry tohle nehrozí. U nějaké 1.2 turbo v naloženém velkém autě bohužel ano. Nesmí se porovnávat objemy, ale parametrově blízké motory, je jasné, že auto s turbem navíc pojede lépe než než bez něj (za předpokladu stejného objemu).
Tím že downsizingové motory jsou pomocí turba naladěny výhodně na nízké otáčky a s plochou křivkou, získaly tak trochu dieselový charakter. Auto se popožene dole, aby nepůsobilo pomale, ale nahoře už to jede skoro jako kdyby to žádné turbo nemělo. Tudíž by to byla podobně nekonečná diskuze jako diesel vs benzín s tím rozdílem, že turbomotor má oproti dieselu zanedbatelnou výhodu ve spotřebě a to ještě jen někdy. Nevím, skutečně mi přijde lepší mít poctivou atmosféru, která při běžné jízdě bude mít spotřebu stejnou, při zatížení ne tak proměnlivou, životnost vyšší a dynamické vlastnosti po vytočení přinejhorším stejné, než motor postavený a vyladěný jen za účelem nízkých emisí v laboratorních podmínkách s tabulkově vysokými hodnotami výkonu a točivého momentu. Na papíře to vypadá skvěle, super lákadlo na zákazníky, kteří jsou hned odvaření z toho, jak Fabia 1.2 TSI táhne mnohem víc než jejich bývalé HTP a přitom má v tabulce nižší spotřebu, ale to je skutečně poněkud zavádějící.
Pro stanovení přesné účinnosti bychom potřebovali vědět trochu víc, ale rozum hovoří poněkud jinak. Turbomotor má nutně nižší kompresní poměr, to znamená účinnost nižší. V nižších otáčkách toho výkonu vydoluješ u turbomotoru víc, ale to je dáno tím, že to turbo s řídící jednotkou motoru do toho narve víc vzduchu a benzínu, to ale nutně neznamená vyšší účinnost. Účinnost je o tom, že z dané dávky paliva vydoluješ víc energie pro pohon. Tím, že tam narveš víc benzínu, získáš víc energie, ale jestli i k poměru dodaného paliva, to už je velmi dikutabilní. Já nevím, jak to přesně je, to asi jen přímo konstruktéři, pravděpodobně to kolísá a bude se to i tak lišit maximálně v desetinách procent. Celková účinnost bude podle mě víceméně stejně bez výrazné převahy ani jednoho řešení.
Tím že downsizingové motory jsou pomocí turba naladěny výhodně na nízké otáčky a s plochou křivkou, získaly tak trochu dieselový charakter. Auto se popožene dole, aby nepůsobilo pomale, ale nahoře už to jede skoro jako kdyby to žádné turbo nemělo. Tudíž by to byla podobně nekonečná diskuze jako diesel vs benzín s tím rozdílem, že turbomotor má oproti dieselu zanedbatelnou výhodu ve spotřebě a to ještě jen někdy. Nevím, skutečně mi přijde lepší mít poctivou atmosféru, která při běžné jízdě bude mít spotřebu stejnou, při zatížení ne tak proměnlivou, životnost vyšší a dynamické vlastnosti po vytočení přinejhorším stejné, než motor postavený a vyladěný jen za účelem nízkých emisí v laboratorních podmínkách s tabulkově vysokými hodnotami výkonu a točivého momentu. Na papíře to vypadá skvěle, super lákadlo na zákazníky, kteří jsou hned odvaření z toho, jak Fabia 1.2 TSI táhne mnohem víc než jejich bývalé HTP a přitom má v tabulce nižší spotřebu, ale to je skutečně poněkud zavádějící.
Pro stanovení přesné účinnosti bychom potřebovali vědět trochu víc, ale rozum hovoří poněkud jinak. Turbomotor má nutně nižší kompresní poměr, to znamená účinnost nižší. V nižších otáčkách toho výkonu vydoluješ u turbomotoru víc, ale to je dáno tím, že to turbo s řídící jednotkou motoru do toho narve víc vzduchu a benzínu, to ale nutně neznamená vyšší účinnost. Účinnost je o tom, že z dané dávky paliva vydoluješ víc energie pro pohon. Tím, že tam narveš víc benzínu, získáš víc energie, ale jestli i k poměru dodaného paliva, to už je velmi dikutabilní. Já nevím, jak to přesně je, to asi jen přímo konstruktéři, pravděpodobně to kolísá a bude se to i tak lišit maximálně v desetinách procent. Celková účinnost bude podle mě víceméně stejně bez výrazné převahy ani jednoho řešení.
Jenže to, že turbobenzin spálí víc benzinu je jen tvůj výmysl. Při nízkých a středních otáčkách pomáhá turbo a do pracovního cyklu nacpe víc vzduchu. Víc vzduchu znamená dokonalejší spálení a tudíž vyšší účinnost, to je můj názor :-!
To, že mají malé turba dieselovou charakteristiku jim opět hraje do karet, motor není třeba vytáčet a spotřeba je nižší.
To, že mají malé turba dieselovou charakteristiku jim opět hraje do karet, motor není třeba vytáčet a spotřeba je nižší.
Tak to máš špatný názor. V každém moderním motoru už hodně dlouho má směs vzduchu a benzínu pevný poměr pro dokonalé spálení (překvapivě). V úplně ideálním případě na jednu molekulu kyslíku připadne atom uhlíku. Pokud bys tam přidal víc vzduchu, půjde ten vzduch navíc ven výfukem a vůbec nebude použit při oxidační reakci. Jen tím motorem projde. Produktem nedokonalého spálení je oxid uhelnatý, ten se ovšem objevuje opravdu jen stopově, z výfuku jde oxid uhličitý, produkt dokonalého spálení. Nic výš než CO2 vzniknout nemůže. Tomu vzduchu navíc, který dodá turbo, přiřadí řídící jednotka množství benzínu navíc, aby to opět mělo ten správný nejúčinnější poměr. Co naopak v účinnosti hraje roli je kompresní poměr, který je u atmosfér vyšší, nicméně nepochybuji o tom, že v jistých režimech bude mít navrch turbomotor, ale tak jako tak se bude jednat o malé rozdíly.
Ona turba obecně moc dieselovou charakteristiku nemají, to jen v případě těchto motorů jsou naladěny na zátah v nízkých otáčkách, aby to působilo dobře. Nižší spotřebu to nutně neznamená, protože do toho turbomotoru ti jde při nižších otáčkách stejně benzínu, jako u větší atmosféry ve vyšších. Rozdíl je opravdu jen v tom, že turbo ti to tam narve hned dole, u atmosféry si musíš počkat na otáčky, což je jediný způsob, jak tam za časovou jednotku nacpat nejvíc benzínu. Diesely jsou výrazně úspornější proto, že jsou účinnější o jednotky procent, to ale není tento případ.
Ona turba obecně moc dieselovou charakteristiku nemají, to jen v případě těchto motorů jsou naladěny na zátah v nízkých otáčkách, aby to působilo dobře. Nižší spotřebu to nutně neznamená, protože do toho turbomotoru ti jde při nižších otáčkách stejně benzínu, jako u větší atmosféry ve vyšších. Rozdíl je opravdu jen v tom, že turbo ti to tam narve hned dole, u atmosféry si musíš počkat na otáčky, což je jediný způsob, jak tam za časovou jednotku nacpat nejvíc benzínu. Diesely jsou výrazně úspornější proto, že jsou účinnější o jednotky procent, to ale není tento případ.
Space wagon v poslední generaci-4,6m délka, rozvor 2780, kufr 240-1930l a pohodlně se v tom odveze 6, nebo 7 dospělých(dle verze) Já mám 6ti sitz a krásně se celá rodinka vejdem na víkend do kufru i se psem a kočárem . Smysl taky dává mitsu grandis s 4,76m délky , rozvorem 2830mm a kufrem 320l a nechaj se sehnat od 150 do 300tkč. Pravda, u grandise je to krapet horší s místem v zadní řadě ;-\
smysl je celkem jednoduchý....u kterého jiného výrobce seženeš auto velikosti citroenu C4 Grand Picasso, Renaultu Grand Scenic či Opelu Zafira v ceně škody fabie v základu...?? odpovím hned...nikde...kdo chce velký, prostorný a jednoduchý rodinný vůz...a nechce dodávky typu tourneo connect, peugeot partner, VW caddy které jsou stejnak dražší...a chce nový vůz...nemá jinou možnost...bude to stejné jako s dusterem...kdo chce malé nové SUV a nema ná qasqaie, yetiho, ix35 či tiguana...taky nemá jinou možnost...
Pre tých, čo vyslovene nepotrebujú 7-miestnú verziu, je tu komfortnejšie Kangoo za podobnú cenu. Dacii fandím, ale Lodgy v interiéri na mňa pôsobil horším dojmom ako 10-ročné Kangoo.
videl si te ninterier nazivo alebo si znalec z fotiek? Olizovat plasty asi nebudes a posledne co majitela velkej rodiny, ktory chodi na rybacky stanovacky alebo podnika - trapi je to ze ci bude mat makceny alebo tvrdy interier, auta scipavaju a koncia svoj zivot na zemi nie pre interier ale preto ze sa ti po.serie vzdy nieco ine ale interier to vzdy prezije aj keby bol neviem aky shitny 😉, len si zober tie kdejake vraky v bazaroch auto na cucky rozozrate a interier jak novy
Áno, videl som ho naživo. A ty?
Rôzne prelisy na stropnom tapacírovaní vyzerali dosť divne, kryt kufra nekomentujem a celkovo sa cítim komfortnejšie v 9-ročnom Kangu.
A to bol kus v skoro plnej výbave. Ak kupuješ auto kvôli 400-eurovej navigácii, tak sa moc nemáme o čom baviť.
Jednoducho sa mi viac pozdáva jazvečík Grand Kangoo, ktorý ponúka tiež 7 sedadiel, viac miesta na dĺžku a hlavne komfortu.
Cena je tam samozrejme neporovnateľná.
Rôzne prelisy na stropnom tapacírovaní vyzerali dosť divne, kryt kufra nekomentujem a celkovo sa cítim komfortnejšie v 9-ročnom Kangu.
A to bol kus v skoro plnej výbave. Ak kupuješ auto kvôli 400-eurovej navigácii, tak sa moc nemáme o čom baviť.
Jednoducho sa mi viac pozdáva jazvečík Grand Kangoo, ktorý ponúka tiež 7 sedadiel, viac miesta na dĺžku a hlavne komfortu.
Cena je tam samozrejme neporovnateľná.
nic v zlom ale podla toho co si napisal si v 9 rocnom r.kangoo nesiel. To auto bolo v danej dobe asi to najhorsie co existovalo - najhorsie dielenske spracovanie, vrzgalo uz ked zislo dole z vyrobnej linky. S tymi autami som nieco odjazdil 😉
Mno abych pravdu řekl ... vnímám Dacii Lodgy jako ideální služební vůz. Auto pro dělníky na stavby aby se v tom převážel vercajk. Na tohle je to auto ideální. Nebojíte se do toho sednout v zaprasenejch montérkách, nějakej ten škrábanec na plastech nebo venku naplechu nebude vadit. Kdo má zhruba 250.000,- a nutně potřebuje 7 míst tak ať si raději pořídí ojetinu od 'lepší' značky. Jak už tu bylo někde psáno. Nějakej S-Max nebo Galaxy na tom určitě nebudou hůř než tohle ... 😄 Ted nevim třeba jak na tom je Mazda MPV, ta myslím taky muže vést až 7 lidí. Nevím to ale jistě ... nicméně se dá sehnat za pěkný peníze a bude Vám jezdit věčně.
"prémiová" ojetina samozřejmně s "prémiovou" cenou servisu >😁
Typická česká vlastnost...koupit jetou vyšší střední za poslední peníze a pak zírat jak vejr když se to má třeba jen obout. Za 250-300 to bude odlítaný auto na hranici životnosti.Sice krásný na pohled..posezení super..měkčený plasty...ale většina věcí na odpis...ložiska,nápravy a mohl bych pokračovat dál.Většina ojetin se prodává přesně v době,než se do ni má začít investovat víc (v ČR).V tomhle případě může bejt služebka s vyšším nájezdem výhodnější,protože má pravidelnej a nešizenej servis
Typická česká vlastnost...koupit jetou vyšší střední za poslední peníze a pak zírat jak vejr když se to má třeba jen obout. Za 250-300 to bude odlítaný auto na hranici životnosti.Sice krásný na pohled..posezení super..měkčený plasty...ale většina věcí na odpis...ložiska,nápravy a mohl bych pokračovat dál.Většina ojetin se prodává přesně v době,než se do ni má začít investovat víc (v ČR).V tomhle případě může bejt služebka s vyšším nájezdem výhodnější,protože má pravidelnej a nešizenej servis
No jestli je u tebe 3 letý auto odlítaný na hranici životnosti tak si trochu v jiný dimenzi. Podívej se co jezdí po silnicích. Pokud nejsi vyloženě prase tak když 3 letý auto umeješ a naleštíš zvenčí zevnitř, tak by ti většina lidí sežralo, že si to právě koupil. Tak to tu nedramatizuj.
takych machrov poznam pre ktorych je nova fabia vrak a 5-kovy stary 12 rocny bavorak modla a najvacsi sen 😉 akurat ze ta ich modla moze kedykolvek scipnut a ked im tam daco odide tak sa chudak chlapec nenaplati a moze nadavat, ale aspon je cavo ze ma 12 reprakov v aute >😁 :yes: a huci mu to jak vo vysavaci ten stary vyfuk a cela kraksna vlastne 😉
ludi kupujucich velke stare sroty za ceny mensich novych aut som nikdy nechapal ani nepochopim, vravi sa tomu tusim masochista - ak im daco odide mozu sa obesit, nenaplatia sa
ludi kupujucich velke stare sroty za ceny mensich novych aut som nikdy nechapal ani nepochopim, vravi sa tomu tusim masochista - ak im daco odide mozu sa obesit, nenaplatia sa
Promiň ale ... za tyhle prachy se dá sehnat už slušný velký auto. A za tři roky bude ojetina ve stejným stavu jako tahle srajda Dacia Lodgy. Ještě ty příšerný motory od Renaultu, hlavně 1.5 dci která se sype kolem 100.000 km že ???. A z hlediska bezpečnosti to je minimálně stejný, MINIMÁLNĚ ... Ty děláš jak kdyby na vojetiny přestižnějších značek než DACIA, byl servis drahej jak na tank. Raději si schovám pár korun navíc na případné opravy do ojetiny se kterýma počítám, než se divil co všechno vodchází na Dacii, na autě, který jsem koupil uplně nový.
Mno a ještě jak jsi uvedl ... když potřebuju velký auto, mám třeba velkou rodinu, tak si asi těžkou budu kupovat uplně nový malý auto, když se do něj nevejdu. Radši si koupim třeba Mazdu MPV než nějakou i10 (nebo něco podobnýho) kterou bych měl ale uplně novou. Samozřejmě všechno s rozumem ... ale nemusím mít za každou cenu uplně nový ... kvůli čemu ??? Kvůli sousedům aby se ***i do vejšky ??? Takhle já nepřemýšlím ...
Mno a ještě jak jsi uvedl ... když potřebuju velký auto, mám třeba velkou rodinu, tak si asi těžkou budu kupovat uplně nový malý auto, když se do něj nevejdu. Radši si koupim třeba Mazdu MPV než nějakou i10 (nebo něco podobnýho) kterou bych měl ale uplně novou. Samozřejmě všechno s rozumem ... ale nemusím mít za každou cenu uplně nový ... kvůli čemu ??? Kvůli sousedům aby se ***i do vejšky ??? Takhle já nepřemýšlím ...
mas to niecim podlozene? 1.5 dci sme mali vo firme v r.kangoo - 2 kusy. Motor nalietal vyrazne viac ako 100k km a bol ok. Nikto sa s tymi autami nemaznal. Faktom je to, ze karoseria uz bola pred rozpadom, vsetko vrzgalo (interier) atd...
Mno 1.5 dci ... abych pravdu řekl bohužel mám jiné zkušenosti ... budoucí (doufám) tchán ho měl a právě při zhruba 104.000 km se mu potkal motor. A to měl ještě od 98.000 km nové turbo ... nevylučuji že měl poslední páteční nebo první pondělní konstrukci ale já to vidím takhle no. Nechoval se k tomu Cliu zrovna jako k členu rodiny ale zase ne tak hrozně aby se to takhle rozesr***.
Mno ... věc názoru a nějakých zkušeností. Jak píšeš ty tak jsem koukal že v Kangoo zase docela dobře maká. Něco jsem se o Kangoo a 1.5 dci dočetl a prej zase fajn. Jestli malinko jiná konstrukce, nebo to je jen řídící jednotkou (ale to je snad nesmysl). Inu, je fakt, že tyhle kraviny asi budou už malinko vychytaný a v Dacii bude sloužit lépe. Uvidíme po čase ... 😄
Mno ... věc názoru a nějakých zkušeností. Jak píšeš ty tak jsem koukal že v Kangoo zase docela dobře maká. Něco jsem se o Kangoo a 1.5 dci dočetl a prej zase fajn. Jestli malinko jiná konstrukce, nebo to je jen řídící jednotkou (ale to je snad nesmysl). Inu, je fakt, že tyhle kraviny asi budou už malinko vychytaný a v Dacii bude sloužit lépe. Uvidíme po čase ... 😄
az potom kritizovat, paradne prakticke auto ktore odnesie 7mych statocnych skutocne statocne :yes: , ziadna nudzovka 5 plus 2ja skrceni schuleni kdesi v kufri aby sa nepovedalo, lodgy je poriadne mpv :yes:, ziadne radoby mpv kde aj 5ti sa tlacia 😉
vsetko je ucelne vzdusne priestranne, aj zadne bocne okienko je v pripade potreby vzduchu vzadu pre pasazierov otvaratelne, vsade kopec miesta na nohy na hlavu vsade pre vsetkych aj vzadu, jednoducha prakticka navigacia s dotykovym displejom ktora je prehladnejsia ako v baworaku, nemam slov, paradne auto :yes😒br />
reci ze kangoo je lepsie neobstoja, kangoo mi neponukne dotykovu navigaciu za 400Eur a navyse je kangoo mensie a 7mych neodnesie tak v pohode ako lodgy takze nepletme si jablka s hruskami 😉, kangoo je tak maximalne pre 5tich, lodgy je 7 miestne plnohodnotne auto :yes:
vsetko je ucelne vzdusne priestranne, aj zadne bocne okienko je v pripade potreby vzduchu vzadu pre pasazierov otvaratelne, vsade kopec miesta na nohy na hlavu vsade pre vsetkych aj vzadu, jednoducha prakticka navigacia s dotykovym displejom ktora je prehladnejsia ako v baworaku, nemam slov, paradne auto :yes😒br />
reci ze kangoo je lepsie neobstoja, kangoo mi neponukne dotykovu navigaciu za 400Eur a navyse je kangoo mensie a 7mych neodnesie tak v pohode ako lodgy takze nepletme si jablka s hruskami 😉, kangoo je tak maximalne pre 5tich, lodgy je 7 miestne plnohodnotne auto :yes:
Toppere ty si fakt mimo, podívej se jak vypadají sedadla v druhé řadě a jaká je vnitřní šířka - na MPV malá, 1466mm je dost málo... Právě v Lodgy se v druhé řadě budou 3 lidi tlačit... :no:
Pro samozřejmě cena, proti vzhled, sympatičnost, zastaralá technika atd., ale jsme v Čechách, kde spousta lidí kupuje hlavně dle ceny ... . Je to jako s oblečením, někteří se spokojí s tržnicí (vzhled i kvalita nic-moc) a jiní se značkovým zbožím ... osobně bych na tržnici nešel ... 😄
na trznicu ist nemusis, ale v danej cenovej skupine nic obdobne nenajdes. Jasne, ak netrvas na 7 mistach tak mozes brat roomster, C3 picasso, ale tie budu vyrazne mensie. Ak trvas na 7 miestach tak mas smolu
často podobná srovnání slýchávám, ale u aut je to trochu mimo. Nové auto (ano i Dacie) je vždy dál než běžná auta předchozích generací. Někomu se zdá lepší si za ty peníze koupit 3 roky staré auto (loterie), jinému zase nové (jistota) 😉
Já Dacii mám a rozhodně na životě nešetřím (jídlo, oblékání atd.), naopak často vídám lidi v drahých vozech, co nakupují nejlevnější *** v Tescu, Kauflandu a podobných zázracích. Ale holt mám Dacii, tak jsem pro spoustu lidí dělnická třída >😁
Já Dacii mám a rozhodně na životě nešetřím (jídlo, oblékání atd.), naopak často vídám lidi v drahých vozech, co nakupují nejlevnější *** v Tescu, Kauflandu a podobných zázracích. Ale holt mám Dacii, tak jsem pro spoustu lidí dělnická třída >😁
pre
- priestrannosť kufra
- nizka zakladna cena
proti
- vyssia vybava a vyssia motorizacia je uz cenovo porovnatelna s podobnou konkurenciou
- brzdy
- absencia pozinkovanej karoserie
- jednoduche materialy v interieri
pod pojmom konkurencia treba chapat najma😒br /> - Fiat Doblo Panorama / Opel Combo
- Chevrolet Orlando
- priestrannosť kufra
- nizka zakladna cena
proti
- vyssia vybava a vyssia motorizacia je uz cenovo porovnatelna s podobnou konkurenciou
- brzdy
- absencia pozinkovanej karoserie
- jednoduche materialy v interieri
pod pojmom konkurencia treba chapat najma😒br /> - Fiat Doblo Panorama / Opel Combo
- Chevrolet Orlando
Docela mě překvapuje,že se tu moc neřeší design exteriéru.Od prvních videí bílých oblud,tohle docela překvapilo.Tmavá metalíza + alu a to auto vypadá úplně jinak.Akorát ten interiér v základu mi připomína Fabii junior...všude jen poličky a žádný zavírátka.Ten kousek plastu stojí pár korun...to mi přijde,že nejde o úsporu,ale snahu o to aby si zákazník kupoval vyšší stupně výbavy.Ale celkově to auto pořád vypadá jak velryba se zácpou.Logan MCV se mi líbil mnohem mnohem víc.U designu Logana se vymlouvali,že je strohý a jednoduchý kvůli výrobě levných forem.Tohle je pořád tak trochu obludka.
Ještě někdo tam viděl starý ramínkový stěrače? Nereju ! ... fakt jsem si myslel, že dneska už to všechno vyjíždí z linky s "aerama" 😲
To je fakt, ale když ti párkrát ty aero nějaký * ukradne jako mě, tak bys chtěl mít klasiku. Cena je dosti rozdílná. :-!
O tom není třeba diskutovat. A cenu mi nepřipomínej. Loni jsem před dovolenou měnil stěrače. Na Alteu se nedá koupit nic levnějšího než Bosche za 1300 Kč a potom Champion za 1800 Kč. Ono by mě to asi nezruinovalo, kdybych je třeba kupoval každý dva roky, ale jsem tak trochu kolenovrt a nerad podporuju takovýhle zlodějny. Nakonec nám ty Bosche, stírá to super,nevrže, neskáče, ale kdyby mi třeba v zimě přimrzly, tak bych se asi rozbrečel 😉 Čili vždy s pneu měním i stěrače.Na zimu dávám starý, který pořád ještě stíraj, akorát jsem se bál při dovče nějakých těch letních průtrží na dálnici atd. Doufám, že mi ty "letňáky" vydrží aspoň pět let. 😄P.S. Jednu výhodu Altea přece jen má, stěrače jsou schovaný ve sloupku, takže ukrást se to fakt nedá :yes:
kazdy si musi vybrat sam, ale pri tej novej dacii nehrate vabank s tym ci nie je 2 alebo 3x stocena, ci sa jej niekto nezbavil pre zavaznu zavadu, alebo pre ocakavane vysoke investicie. Proti jazdenkam nebojujem, ale nie kazdy ma chut vrazit do jazdenky lepsiej znacky do servisu 2000€ v priebehu kratkej doby(tato ciastka vobec nie je problemom pri starsiom aute). Vylietany s-max, alebo sharan moze mat po 3-4rokoch kludne nabehanych skutocnych 200-300k km a tam uz to bez vyraznejsich investicii skratka nepojde. Spolu s lepsiou znackou idu zaroven aj take naklady ako havarijn e poistenie, pnue (vacsinou vacsie rozmery ako tato dacia) atd.....
Tak po přečtení diskuse jsem se dozvěděl, že Logan je něco mezi žigulíkem a felicii, motory 1.5dci nepřežijí víc jak 100k km a spoustu blábolů o tom jak je výhodnější koupě vylítaný ojetiny před novou Dacií :no: :no: :no: :no: :no😒br />
Znovu se musím zeptat, co vás vede k vypouštění takových "mouder"?
Jinak k autu - na sme.sk vyšel krátký video test a ve světě motorů byla také předběžná recenze - překvapila mne zmínka o nečekaném jízdním komfortu - údajně ticho v interiéru i na dálnici (mluvili tam, že údajně překonává některá konkurenční MPV) a nízké otáčky na dálnici u 1.2tce i 1.5dci. Jinak je to klasická Dacie - auto o kompromisech.
Znovu se musím zeptat, co vás vede k vypouštění takových "mouder"?
Jinak k autu - na sme.sk vyšel krátký video test a ve světě motorů byla také předběžná recenze - překvapila mne zmínka o nečekaném jízdním komfortu - údajně ticho v interiéru i na dálnici (mluvili tam, že údajně překonává některá konkurenční MPV) a nízké otáčky na dálnici u 1.2tce i 1.5dci. Jinak je to klasická Dacie - auto o kompromisech.
Vyrobit kvalitní drahé auto, to není moc složité. Ale vyrobit kvalitní laciné auto, to je kumšt. Někdo bude remcat, že je to Dacia a ta se přece musí vysypat. To je blbost. Strejda má Logana MCV, za celou dobu provozu jedna závada - vypadený planko plynu, zřejmě chyba montáže.
Ten test na SME.cz je kvalitní, je tam dobře vidět, že Dacie je řešená promyšleně. Na sedadlech 3. řady se sedí líp než třeba ve Fabii vzadu. Přístrojovka, interiér, já tam nevidím problém, přístrojovka se mi skutečně líbí. Auto je i poměrně lehké, takže ani spotřeba by neměla být moc vysoká.
Ještě k tématu nové auto nižší třídy vs. ojetina vyšší třídy.
Pokud má někdo na nové auto a koupí ojetinu zhruba stejné velikosti, je prostě psychicky nevyzrálý jedinec, slušně řečeno. Ojetina je vždy kasička na peníze. Nejde jen o údržbu, většina ojetin i víc žere než nové auto. Vše je už vyběhané, obroušené, vůle na limitu bezpečného provozu, tečou různé kapaliny. Často je auto hlučné, mlátí čepy, silentbloky. Vše jde vyměnit, ale kolik to stojí? A pořád má kupující jen starou plečku s nejistou minulostí, kde se kdykoliv může vysypat něco hodně drahého.
Ten test na SME.cz je kvalitní, je tam dobře vidět, že Dacie je řešená promyšleně. Na sedadlech 3. řady se sedí líp než třeba ve Fabii vzadu. Přístrojovka, interiér, já tam nevidím problém, přístrojovka se mi skutečně líbí. Auto je i poměrně lehké, takže ani spotřeba by neměla být moc vysoká.
Ještě k tématu nové auto nižší třídy vs. ojetina vyšší třídy.
Pokud má někdo na nové auto a koupí ojetinu zhruba stejné velikosti, je prostě psychicky nevyzrálý jedinec, slušně řečeno. Ojetina je vždy kasička na peníze. Nejde jen o údržbu, většina ojetin i víc žere než nové auto. Vše je už vyběhané, obroušené, vůle na limitu bezpečného provozu, tečou různé kapaliny. Často je auto hlučné, mlátí čepy, silentbloky. Vše jde vyměnit, ale kolik to stojí? A pořád má kupující jen starou plečku s nejistou minulostí, kde se kdykoliv může vysypat něco hodně drahého.
Bomba za tu cenu?
[odkaz]
Normalna vybava s tymto autom vychadza na 15.500 v Nemecku. Avsak pozor, v Nemecku je kazda vybava s ESP v cene!
Otazka znie - potrebujem 7 miestne auto? Ak nie, alternativ s "velkym kufrom" ja na trhu viacero. Teda aj ked som sa isty moment pohraval s myslienkou, ze ide o zaujimave rodinne auto, ide len o lacny trik. Za 9.500 Euro dostanem vela plechu s minimalnou vybavou a slabim motorom.
[odkaz]
Normalna vybava s tymto autom vychadza na 15.500 v Nemecku. Avsak pozor, v Nemecku je kazda vybava s ESP v cene!
Otazka znie - potrebujem 7 miestne auto? Ak nie, alternativ s "velkym kufrom" ja na trhu viacero. Teda aj ked som sa isty moment pohraval s myslienkou, ze ide o zaujimave rodinne auto, ide len o lacny trik. Za 9.500 Euro dostanem vela plechu s minimalnou vybavou a slabim motorom.
Fak je vždy ojeté auto mrtvola jak popisujete? Kupuji pouze jetá auta, pouze japonská auta okolo 160-200 tkm ve věku 4-9let (80-150tkč) a nejhorší závada co jsem řešil, byl po 4 letech provozu startér za 2500kč na autě co mělo naběháno cca 500.tkm 😉 Když člověk nekoupí první mrchu co potká v bazaru, tak neni problém. Holt potřebuji 2 auta a navíc jedno 6ti sitz a druhé naopak úsporné na každodenní dojíždění do práce. Ani při nájezdu cca 25.000tkm na auto a rok mě ani jedno z aut co jsem měl nenechalo na cestě a i při poctivé údržbě se se servisem vejdu mezi 5-10tkč za auto a rok+pneu.
Těžko se tomu věří. Nicméně máte asi obrovské štěstí. Diskutovato tom že auto s 160-200 tis není žádná voňavka nemusíme ne?
Tak samozřejmě označení "vonafka" beru opravdu pouze pro 1A auta a to je tak do 20-30tkm a 2-3 let, ale třeba civica 7.g jse kupoval jako 3 letého s 160tkm a to byla velmi pěkný až do 4 let a 220 tkm kdy z něj protijedoucí auto udělalo harmoniku na autě nebyl jediný náznat tech. problému či "vybydlení"(ošoupané sedačky atd.). Velké auto space wagona jsem kupoval jako 9 letého se 170tkm a na svůj věk fantasie-opečovávanej, pravda po 14 dnech mi do něj uklouznul traktor s radlicí a rázem ztratil punc vyjímečně zachovalého auta bez jediného škrábance, ale i tak na ty kilometry a věk nadprůměrný stav. Vezmu li standard auto z českého bazaru 10 let a cca 200tkm, tak koukáme na "mrtvého koně" co čeká na ránu z milosti ;-\ . To zase přiznám, že než koupím auto, tak je to tak 2-3 měsíce hledání >😁 (něž jsem vzal space wagona, projel jsem si 17 různých aut) No a taky občas se vyskytne příležitost. Např v říjnu budu od tchýně kupovat civica 8.g za velmi rozumných podmínek. 4 roky věku a 70tkm za cenu 1/2 fabie.
Já měl na střední škodu tuším 120. Bylo jí asi 20 let a měla najeto 150tis km. Jás ní za dva roky najel bez poruchy 100tis km. Teda bez poruchy, bez poruchy která by vyžadovala nějaké díly. Vždycky se v tom otec trochu poštrachal a zase to jelo. Olej sem tam lil tuším za 15kč litr. Ale že by to bylo nějaký super svezení to zase ne 😄.
Jo, se 120 byla vždycky prča >😒] to byly stroje, ale ruku na srdce 120 byla morálně zastaralá už dávno. Ale když kouknu na 10-12let staré auto vyšší třídy, tak mnohdy za současnou technikou tolik nezaostává. Na autě z 99 mám vzádu multilink, přímovstřikovanej motor, vše v elektrice která funguje, 4 airbagy, klimu a konkrétně lodgy může mít jen pouze dvě věci co to moje nemá, navigaci a omezovač rychlosti. Zkrátka jediný důvod pro změnu by byl pocit, že se za staré auto stydím a to mě zas žíly nerve a raději vrážim peníze jinam(barák, děti, lítání) Jinak bezporuchový provoz považuji pouze takový, kdy kapotu otevírám 1x za měsíc, abych dolil ostřikovače 😉
na prvu otazku je odpoved, ze nemusi, ale moze. Problemom (vseobecnym) je aj to, ze olietany s-max (alebo cokolvek ine) za 10000€ sa povazuje za nieco ako nad auto voci dacii za tie iste peniaze. Kazdy nech si kupi za svoje peniaze co len chce, ale pozerat sa cez prsty na kupu noveho auta za tie iste peniaze je uchylne (hlavne ak si majitel jazdenky mysli, ze je, resp. ma nieco viac)
Je karoserie pozinkovaná? Jestli ne tak nebrat! Platí pro všechny typy Dacie.
Bohužel si ji nekoupím a to kvůli drahé prohlídce. U CLS mě stojí prohlídka + filtr + oleje + umytí a vyluxování 0Kč.
No ty sis akorát tu prohlídku předplatil při koupi auta v ceně 😄 Těžko ji přesně vyčíslit, ale tipoval bych cenu jedné alespoň o 1 nulu navíc oproti Lodgy.
ale nechápu, proč benzín motor 1,6l má jen 62kW?? U podstatně hezčího a povedenějšího Megane má "stejný" motor něco kolem 82kW. U Dustera je výkon také vyšší, nebo se pletu?? Pokud tem motor takhle zabili, tak to je velice špatné :no:
Dacii se tohle opravdu povedlo. Cenu dokázali udržet na uzdě. Cena příplatkových položek VELMI rozumná, prostornost a obestavěný prostor - dokonalé.
Design slouží účelu, v tmavé barvě vypadá i k světu. Jednoduše tmavá zeštíhluje.
Co na Dacii opravdu beru, je celková filosofie a pojetí. Na nic si nehraje a zákazník přesně ví, za co platí. Tenhle vůz se nekupuje proto, že je hezký nebo že má měkčené plasty. Tohle se koupí proto, aby vůz sloužil.
Zde má člověk výornou alternativu k ošoupaným bazarovým MPV. Přitom 7 míst je zcela reálných, na zadní lavici se pohodlně usadí i dospělý průměrného vzrůstu. Tím deklasuje většinu pseudo 7-místných MPV. Jistě - na bagáž už toho pak moc nezbude, ale 7 lidí se odveze pohodlně :yes:
Požadavek na prostor lze jednoduše vyřešit střešními boxy nebo pro nejnáročnější vozíkem.
Myslím, že tohle bude nejpovedenější Dacia, přitom i Duster není žádné ořezávátko.
V době zaplavování automobilového trhu naprosto nesmyslnými a zbytečnými kříženci všeho možného, od X6 přes Juke Dacia tvoří naprosto racionální produkty. A myslím, že trh to ocení. Z tohe má u mě Dacia :yes: :yes: :yes:
Jedinou vadou na kráse tak zřejmě zůstane absence pozinku. Příčinu vidím hlavně v místě produkce a zaměření vozu. Zasolená Evropa a ještě zasolenější ČR prostě je pro rodné místo Dacie mírná exotika. těch 10 let vidím pro Dacii jako rozumný horizont, pak už to zřejmě půjde ve šlépějích Favoritů a Felicií...
Design slouží účelu, v tmavé barvě vypadá i k světu. Jednoduše tmavá zeštíhluje.
Co na Dacii opravdu beru, je celková filosofie a pojetí. Na nic si nehraje a zákazník přesně ví, za co platí. Tenhle vůz se nekupuje proto, že je hezký nebo že má měkčené plasty. Tohle se koupí proto, aby vůz sloužil.
Zde má člověk výornou alternativu k ošoupaným bazarovým MPV. Přitom 7 míst je zcela reálných, na zadní lavici se pohodlně usadí i dospělý průměrného vzrůstu. Tím deklasuje většinu pseudo 7-místných MPV. Jistě - na bagáž už toho pak moc nezbude, ale 7 lidí se odveze pohodlně :yes:
Požadavek na prostor lze jednoduše vyřešit střešními boxy nebo pro nejnáročnější vozíkem.
Myslím, že tohle bude nejpovedenější Dacia, přitom i Duster není žádné ořezávátko.
V době zaplavování automobilového trhu naprosto nesmyslnými a zbytečnými kříženci všeho možného, od X6 přes Juke Dacia tvoří naprosto racionální produkty. A myslím, že trh to ocení. Z tohe má u mě Dacia :yes: :yes: :yes:
Jedinou vadou na kráse tak zřejmě zůstane absence pozinku. Příčinu vidím hlavně v místě produkce a zaměření vozu. Zasolená Evropa a ještě zasolenější ČR prostě je pro rodné místo Dacie mírná exotika. těch 10 let vidím pro Dacii jako rozumný horizont, pak už to zřejmě půjde ve šlépějích Favoritů a Felicií...
Deset let je pro takové auto pořád slušná porce, pak už je většinou čas vyměnit je za nové, protože bude celkově dost opotřebené.
viac podobnych prispevkov tu citam, kde by ludia radsej volili jazdenku vacsieho auta. Tiez som pred dvatsiatimi rokmi rozmyslal podobne, ale po 35 uz zacne prevladat rozum nad sportovym duchom a imidzom. Lodgy som videl staticky, sedel som v tom. Je pravda, ze oproti Merive ktoru mam je to spracovanim velmi slabe, a aj co sa tyka bezpecnosti mam silne pochybnosti. Je to ale perfektna priestorova ponuka za danu cenu a co som pozeral na autozurnal.com tak ani jazda nie je spatna. Na auta s najazdom nad 100tis. sa moc neda spolahnut a je lahko pochopitelne ze ten co sa chce bezproblemovo vozit kupuje auto nove.
Pre toho kto nema na Zafiru, Tourana, Grand Scenic alebo Picasso je tu proste moznost aj tejto volby. 1.2 TCE vidim navyse ako slusnu motorizaciu. To doteraz u Dacie velmi chybalo.
Pre toho kto nema na Zafiru, Tourana, Grand Scenic alebo Picasso je tu proste moznost aj tejto volby. 1.2 TCE vidim navyse ako slusnu motorizaciu. To doteraz u Dacie velmi chybalo.
Vidíš a já zase smysl 1.2TCe postrádám. Tohle u Renaultu prostě absolutně nechápu. V Mégane, Cliu, Scénicu apod., kde by měl tento motor protěžovat do prodeje co síly stačí, stále straší staré 1.6 v základu. A zde, kde je kladen důraz na jednoduchost, účelnost, spolehlivost a nenáročnost, nasadí tohle. Přitom silnější staré atmosféry chybí 8-s 8-s 8-s
Naštěstí si myslím, že valná většina půjde stejně s 1.5dCi.
Naštěstí si myslím, že valná většina půjde stejně s 1.5dCi.
A to jako zaplatí mě, abych s tim jezdil? Opravdu něco tak otřesně ošklivého jsem v životě neviděl. Moc se mi nelíbí ani Duster, ale proti tomuhle je to doslova krasavec.
Pro převoz party dělníků i když nářadí už musí druhým autem. Taky pro toho kdo nekouká na detaily, má početnější rodinu a ne moc nabitý rozpočet určitě jasná volba. Než koupit 6 let jetého Transportéra s 250 tkm určitě tohle. Jinak nechápu jak můžou předem zaručit ceny prohlídek? Krom předepsaných materiálů a úkonů? Například opotřebení brzd, zavěšení náprav. Velmi záleží v jakém provozu auto najede oněch 20 tkm.
Taky bych řekl,že za ty prachy víc než bodrý auto.Dneska si stejně nikdo auto nekupuje na 10let leda tak důchodci.Když se koupí nový je to jistota-záruka a po 3-4letech jde stejně z domu a to se jen tak něco nepodělá za tu dobu,pokuď s tím nejezdí prase a nebo to nenakroutí 80000km/rok.
Nejde jen o dovču, ale např. jízda na chalupu každý týden - jezděte s něčím, kam nedáte nákup na týden a o kočárku/taškách s věcmi na 2 dny pro 6lidí nemluvě...
Takže lepší volba je, pokud máte na auto 300k Kč, poohlédnout se po jetých Ford S-Max/Galaxy (tam jsem si i dozadu sedl a přežil, mám 188cm) a navíc tak zbylo cca 300-350l kufr. Další Variantou je Grand Espace s podobnou velikostí a možnost uspořádaní 2+2+2 nebo 2+3+2, pořád lepší varianta než se mačkat v novém Lodgy 😉
Jinak celkově k argumentaci. Kočárky ani zavazadla na víkendový pobyt na chatě podle mě neodvezeš v ničem, pokud budeš obsazen sedmi lidmi. 100 litrů není rozdíl, který by nějak významně rozhodoval. Druhá věc, za cenu nového auta vždycky bude k dispozici ojetina z "vyšších vrstev", nepovažuji to tedy za úplně vypovídající.
Je to prostě jen o prioritách, nic proti Dacii nemám, ale šel bych raději do ojetého S-Maxe 2.0TDCi i za tu cenu, že bude mít už něco za sebou a servis bude o něco náročnější... Pořád i jako starší kousek bude technologicky dál nebž Lodgy... :yes😒br />
Btw Dacia má našlápnuto dobře, Duster i Sandero vypadají k světu, ikdyž je to lowcost 😉 Ale na Lodgy je to opravdu vidět, že si moc záležet nedali, pro mě je to zklamání ;-\
K technice - nic proti, ale co má starý Galaxy za lepší techniku než tenhle Lodgy? Motor je podobný, tam Ford nic nového nevymyslel, klima je klima, rádio je rádio a jestli tam máš hlídání mrtvých úhlů, jízdních pruhů, lepší tempomat a nějaké další takové věci, to nejsou nutné věci. Věřím, že si to zákazníky najde a podle prodejů ostatních Dacií, tak těch kupců je docela dost. Já mu fandím a klidně bych o něm i uvažoval.
Vis, ze je rok 2012?
Nebourane, netunene, bez jakehokoliv zasahu do mechaniky, nebo elektriky, ci do jinych celku vozu, s dohledatelnou historii, servisnimi prohlidkami a pokud mozno pripravene na jezdeni (brzdy, naplne, pneu...).
To beru jako zanovni a tedy jako levnejsi alternativu k novemu.
3-4 roky stare auto je stare, v lepsim pripade najeto kolem 100tkm, v extremu klidne i 300tkm. Kdo vi, co se s nim za tu dobu delo a jak s nim kdo zachazel.
A jak ty sam jinde pises - nech to nejakeho profika za par stovek vycistit a lidi ti sezerou, ze ja to "skorro" funglovka.
[odkaz]